Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa









28.10
sonja R, 25v, kolmas, TAYS

30.10
CrystalBlue, 28v, neljäs, TYKS

1.11
kieku, 34v, toinen, TAYS
Pomppiva Pallokala, 26v, toinen, OYS
marihoi79, viides, K-PKS
heidiS23, kolmas, TAYS

2.11
thor, 32v, toinen, LUS
meeri83, 25v, kolmas
neokrome, 18v, ensimmäinen
Zebu, 33v, toinen

3.11
Onni09, 29v, viides, OYS
Heddy-79, viides

4.11
pikkuruinen, 29v, kolmas, OYS
Ehkäpä, toinen

5.11
Varanikki, 29v, kolmas, PKKS
Sohveli, 30v, neljäs, SAS
hömpänpömppä, 27v, kolmas, LKS
mere79, NKL

6.11
Petraa, 23v, kolmas
halinalle75, 34v, toinen, TAYS

7.11
Pikku-Pingu, 32v, toinen, ulkomailla
Yön enkeli, toinen, TAYS

8.11
FinSki, 31v, ensimmäinen, ulkomailla
Polkkajäde, kolmas
juupelis86, kolmas
RöhkyPossu, 31v, kolmas, VAS
miina5, ensimmäinen
norjanangervo, 31v, neljäs

9.11
Miuna, ensimmäinen, TAYS

10.11
HannA-, 22v, ensimmäinen

11.11
teddybear82, 26v, ensimmäinen, LUS

12.11
Jennyli, 29v, kolmas, TAYS
Liina-, 28v, toinen, Kät/H
Pomelo, 33v, toinen
sarppa1987, ensimmäinen
ellen-, 23v, ensimmäinen, K-HKS

13.11
Nennii, 22v, ensimmäinen, K-HKS
Lyy, 25v, toinen, KYS

14.11
taaperotx4, 26v, viides, TYKS

15.11
Olivia83, 25v, toinen, TAYS
Moon Fairy, 23v, ensimmäinen, LKS
Maniokki, ensimmäinen
Nunneliini, toinen

16.11
Tine, 24v, ensimmäinen, OYS
Ninnuli, 28v, neljäs, NKL

17.11
Ninnatar, 35v, ensimmäinen
Alisa84, ensimmäinen
Lispu, 33v, ensimmäinen
Äippä vm-66, 42v, kolmas
MamitsuGo, toinen, K-HKS

19.11
TakkuTukka86, toinen
Mamacita-, toinen
tupuna21, ensimmäinen

20.11
Annsku, ensimmäinen

21.11
pikkuolio, ensimmäinen
unelma, 28v, neljäs
ST78, 30v, toinen, PHKS
kuiskaten, neljäs, TAYS
Heinämassu82, 26v, toinen, LS

23.11
Chira, 31v, viides, JS
hannanmamma03, 25v, toinen
pikkuihra, 23v, ensimmäinen
Indo, 27v, kolmas

24.11
marihoo, 33v, kolmas, KYS

25.11
Onnekas84, ensimmäinen
hepetius, kolmas, PS

26.11
Saya, 23v, toinen
gutupallo, 26v, toinen, Ekks

27.11
Kumkvatti, kolmas


Ei vielä laskettua aikaa


Semona, 30v, ensimmäinen
Etna, OAS
Aamukastetta, kolmas
Valkolilja, 26v, ensimmäinen
marceille, 21v, toinen, OAS
magda, 22v, ensimmäinen, TYKS
Sky, ensimmäinen
Silver-ice, toinen







Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus















:hug: :hug: :hug: murgu :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: MannaHari :hug: :hug: :hug:
:hug: :hug: :hug: Mimmikki81 :hug: :hug: :hug:



 
Hei hei!

Jaaha :D Joudumme kyllä odottamaan jonkun päivitystaitoisen mukaan, ellet sinä thor osaa pitää pinoa ajantasaisena ja ehkä kauniinakin. Eli jos sinulla vaan taitoa riittää, niin ole hyvä -ja ota ohjat käsiisi =)

Meillä ennestään kaksi lasta keväiltä 2004 ja 2006, tämän tarkemmin en henno kertoilla, koska nikkinikin sen jo kertoo, tämä on pelkkä varanikki. Eilen aikaisin aamulla sain plussan testiin ja laskettu olisi tuonne marraskuun 4.päivän tienoille, vauvalaskurin mukaan ainakin.

:wave:
 
Voinhan minä aloitella tuota päivitys hommaa, katsotaan sitten josko joku haluaisi ottaa sen kontolleen myöhemmin...? Varanikki, vaihdatko otsikon marraskuun odottajiksi 2009 maaliskuussa tai jotain sellaista? B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja thor:
Voinhan minä aloitella tuota päivitys hommaa, katsotaan sitten josko joku haluaisi ottaa sen kontolleen myöhemmin...? Varanikki, vaihdatko otsikon marraskuun odottajiksi 2009 maaliskuussa tai jotain sellaista? B)
Vaihdoin otsikon :) Kiitos sulle, tää on jo nyt kivannäköinen pino =)
 
Heippa!

Varanikillä ja minulla on sama La :wave:
Tein testin viimeviikon ke. Heti ekasta yrityksestä tärppäsi -viikko kierukan poston jälkeen.
Toiveet on korkealla, mutta olo on varauksellinen. Esikoinen on myös syksyn poika vuosimallia -04.
Osalle perheestä on kerrottu, heille jotka olemme nähneet FtoF.
Piinaavaa tämä alkuajan epävarmuus, vaikkakaan ei pitäsi valittaa, vaan olla superonnellinen ja toivoa parasta! =)
 
Minä ilmottaudun kanssa mukaan!
Viidettä ootellaan :D Vanhin täyttää toukokuussa 7v ja nuorin nyt 1v2kk, loput siltä väliltä :) Meillä kaikki tärpänny ekasta tai tokasta kierrosta, tällä kertaa tokasta. Menkkoja kerkesi olla 2:t viime synnytyksen jälkeen koska alkoivat vasta kun kuopus oli reilu 1v.
LA on ilmeisesti 4.11, mutta saattaa ultrassa muuttua jos sinne asti päästään,toivottavasti :heart:
Uskonnollista vakaumusta meillä ei ole vaan halu perustaa suurperhe..

 
No niin, aloitin tosiaan tuota listaa, mitäs tietoja halutaan laittaa? Ikä varmaan ja kuinka mones on kyseessä, sekä laskettu aika ja synnäri. :attn: Laittakaapa tietoja tulemaan, niin päivittelen kun kerkiän.

Niin, olen itse 32 v turkulainen, asumme mieheni kanssa Espoossa ja odotamme pikkukakkosta loka-marraskuun vaihteessa. Meillä on toivotusti ja suunnitelmallisesti haluttu lapset pienellä ikäerolla, esikoisemme syntyi marraskuun lopussa 2008, eli ikäeroa tulee sen 11 kk! :p

Plussasin viikko sitten ja ehdin jo pojan neuvolan yhteydessä varaamaan itsellenikin ajan maaliskuun loppuun. Varhaisultrassa käydään myös parin viikon päästä jos kaikki menee hyvin. Oireita on ollut aika vähän, mutta tunnistettavia kyllä; lievää ällötystä, kohdun kasvukipuja, jatkuvaa nälkää ja janoa sekä alaselkäkipua. :whistle: Tässä oltiin vuosi sittenkin... :LOL:

Kirjoittelen aktiivisesti myös toisella vauvapalstalla, aikaa kun tuntuu vielä olevan tämän yhden pikkuisen kanssa kotosalla. Jos joku kuitenkin tosiaan haluaa ottaa tämän päivityksen itselleen, niin en pistä vastaan! :saint:

Kertokaahan kuulumisia ja kovasti tarrasukkia ja vauvaliimaa meille kaikille.
 
Teretuloa kaikille ihania uutisia saaneille :wave:

Muoks. thorille tietoja:

Ikä 29, kolmatta odotellaan ja laskettua aikaa ei ole vahvistettu mutta vauvalaskurilla olisi 4.11. Synnäriä en taida ihan vielä paljastaa, kun tällä Varanikillä vielä kuljeskelen :)
 
Mä vaihoin nikkiäni Tuitusta "onni09" siinä pelossa että joku tuttu muuten hoksaa ....

Mä oon kanssa 29v ja tosiaan 5:s tulollaan, LA laskurilla 4.11 mutta voi muuttua ku oikeeta kiertoani en tiedä. Synnäri ois OYS.

Toivotaan että saadaan pian muitakin joukkoon mukaan ja pysyttäs kaikki mukana loppuun asti
=)
 
Huomenta! :wave:

Hiihtoloma alkoi, mutta meillä mies on töissä koko viikon, joten ei vaikuta millään tapaa meidän arkeen.

Mitäs kaikkea sitä on apteekkilistalla nyt? Kahdesta aiemmasta raskaudesta tuttu Renniepaketti, iso, ainakin.. Pitänee kohta varailla neuvolaankin aikaa, vai milloin se nyt oli..

Mukavaa päivää, ja toivottavasti porukka lisääntyisi, kirjaimellisestikin :D
 
Moi kaikille!
Jospa sitä uskaltaisi jo tänne puolelle hypätä..
Eli, plussasin viime viikolla, ekasta kierrosta tärppäsi, niinkuin nuo ykkönen ja kakkonenkin ! :heart: :)
LA on laskurin mukaan 4.11, taisi muuten olla muutamalla muullakin..? :)
Oireita on jonkun verran.. lievää öklötystä, valkovuotoa, turborinnat, ja mahaa nipistelee..
Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan :)
Kirjoitellaan, ja toivotaan et kaikkien pikkuiset tarrais lujasti kiinni, ja pysyy matkassa!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onni09:
Mä vaihoin nikkiäni Tuitusta "onni09" siinä pelossa että joku tuttu muuten hoksaa ....

Mä oon kanssa 29v ja tosiaan 5:s tulollaan, LA laskurilla 4.11 mutta voi muuttua ku oikeeta kiertoani en tiedä. Synnäri ois OYS.

Toivotaan että saadaan pian muitakin joukkoon mukaan ja pysyttäs kaikki mukana loppuun asti
=)
Onni09 ! Meillä sama LA, ja synnäri myös OYS :D
 
Huomenta kaikille ja onnea plussasta pikkuruinen! :flower:

Mulla on tällä viikolla yksi työ keikka, vaikka äitiyslomalla vielä olenkin. Hiukan jännittää, miten se sujuu, kun tuntuu ettei mitään "aivojumppaa" ole harrastanut sitten pojan syntymän... :ashamed: Kyseessä on yksi koulutuspäivä ja minä siis kouluttajana ja viime aikoina on taas ajatukset ollut niin tässä uudessa tulokkaassa, etten ole yhtään keskittynyt valmistelemaan päivää, aargh! :headwall:

Mites muilla, täällä näyttää olevan kokeneita äitejä useampikin, onko teillä ajatukset kiinni uudessa tulokkaassa, vai meneekö vanhalla rutiinilla?

Onni09, mukava kun tärppää nopeasti, kun kerran isoa perhettä toivotte! Itse olen tämän jälkeen, jos kaikki menee hyvin, lapseni tehnyt ja varmaan teen sterilisaation. Hormoonallista ehkäisyä en halua enää käyttää ja kumeja menisi meidän tahdissamme aivan liikaa... :ashamed: kierukkaa olen kanssa ajatellut, mutta haittavaikutukset mietityttävät. No, tämä ei kuitenkaan ole paikka eikä aika moisia miettiä, vaan ihmetellä taas kaikkea vauvahössötystä! :D

Mukavaa viikon alkua ja toivottavasti tosiaan saadaan kiva porukka kasaan!
 
Hei vaan kaikille!
Rohkaistun ilmoittautua mukaan marraskuun odottajiin. Olen kolmekymppinen ja ensimmäistä on yritetty pari vuotta, takana yksi keskenmeno ja eilen plussa (la 9.11?). Oireita ei ole nimeksikään viime plussaan verrattuna ja se vähän huolestuttaa... Aika "varpaillaan " ollaan, mutta kiva päästä lukemaan ja jakamaan teidän muiden kanssa ajatuksia ja tuntemuksia.
 
Heissan kaikki!

Mä voisin kans ilmoittautua pikkuhiljaa kasvavaan joukkoonne... Meille odotellaan neljättä syntyväksi marraskuun alussa. Plussan tein jo 22.2. neljä päivää ennen kuin menkkojen piti edes alkaa. Oireina on pientä pahoinvointia, jonka toivonkin tällä kertaa pysyvän pienenä... Toisen ja kolmannen alkuraskaudet olen viettänyt pää pöntössä :x Olen kolmekymppinen ja perheeseen kuuluu 9v poika, 7v ja 3v tytöt, avopuolisko ja koiranretale. Ja synnärinä olis ekaa kertaa SAS.
 
No onpas meitä La 4.11 paljon! Ihanaa! :hug:
Mulla kolmen viikon päästä eka neuvola, jolloin pinoudun, jos kaikki on edelleen kunnossa ...ja vähän järkevämmällä nikillä =)

Sitä piti kysymäni, onko hormoonit tehneet teille jo mielialakepposia? Minulla tuppaa menemään laidasta laitaan -tosin kova väsymyskin saattaa edesauttaa asiaa.

Tsemppiä kaikille!
 
Minäkin ilmoittautuisin mukaan!
Testailin plussan jo viime viikolla etuajassa ensioireiden oltua niin selvät. Kyseessä esikoinen, joka sai alkunsa ihan ekasta yrityksestä. Laskettu aika olis 8.11.2009, tänään rv4+1. Itse olen 31-vuotias, mies vuoden vanhempi. Hormonien vaikutusta en ole vielä havainnut, eikä pahoinvointikaan ole alkanut. Alavatsaa nippailee silloin tällöin. Kiva jakaa kokemuksia tässä matkan varrella teidän kanssanne!
 
Heippa taas!

Tervetuloa uudetkin mukaan ja paljon onnea muillekin plussista!!!!

thor kyseli että onko ajatukset koko ajan tulevassa vai meneekö vanhalla rutiinilla, mulla joka kerta raskaustestin tekeminen on ollut yhtä ainutlaatuista ja mahtavaa kun sen plussan on saanut, mutta ikävä kyllä muuten raskautta ja tulevaa vauvaa tulee ajateltua ihan liian vähän ennenkuin se alkaa itse muistuttamaan olemassa olostaan potkimalla
:D Mulla on tosiaan 4 alle kouluikäistä lasta (vanhin käy 4-5h päivässä eskaria,muut mun kans kotona) joten hommaa riittää.

Mä hoksasin olevani raskaana jo vko sitten vaikka tein haalean testin vasta viime to. Tutut ilkeeltä tuntuvat vihlasut alamahassa palasivat taas, jotka tuntuneet aina alkuraskaudessa :D Mulla pahoinvointi alkanut aina vasta rv 6+ ja se on ollut sellaista etomista ja joskus on saanut örkkiäkin mutta ei kuitenkaan kovin kamalaa, onneksi! Sitä armotonta väsymystä ootan jo kauhulla kun meikäläiselle ei nuita päikkäreitä suoda!

pikkuruinen Yritetäämpä treffata siellä Oysissa 4.11 :LOL: :LOL: Mulla nämä viimiset poitsut olleet tosi täsmällisä, toinen synty 3,5h LA:n jälkeen ja kuopus 5,5h ennen LA =) Tytöt menneet 1-2vkoa yli LA:n.

Mä en ole veilä neuvolaan soitellu, ajattelin soittaa parin vkon päästä ja pyytää ajan vasta rv10+ tai 11+ koska haluan että sydänäänet jo kuuluis ekassa neuvolassa. Veriseulontoja en halua niin siksi ei kiirettä neuvolaan. Ultra sitten joskus rv12 jonka kunta maksaa.


Ja MUOKS; ne HORMOONIT: mä en enää tiiä mikä on normaalia ja mikä ei, oon viimiset 7,5 v ollu joko raskaana tai imettänyt niin hormoonit on leiskuneet, sitä ei tiiä kuin lempeä musta tulee ku lopetan lisääntymisen :LOL: :LOL: :LOL:
 
Talvicci :wave: meinasin minä ensiksi tulla teidän pinoonne, mutta sitten rohkaistuin huhuilemaan marraskuisia :D

Thor, rutiinilla mennään täälläkin, tosin omat ajatukset pyörii omassa navassa hetkittäin. Suurimmaksi osaksi aikaa, ei tätä raskautta edes muista, kun on vielä niin hyvä olokin. Minulla ei ole raskauspahoinvointia ollut kummastakaan aikaisemmasta, mutta ellotusta sen sijaan sekä keskivaiheilta loppuun asti jatkuva närästys on ollut kummassakin.

Hormonit. Ai nekö jotka saa äänen värisemään Prinsessa Ruususta lukiessa tai tiskatessa kun radiossa lauletaan jotakin herkkää ? :LOL:

Ja TERVETULOA kaikki uudet, meitähän onkin jo montamontamonta :heart: :hug:
 
minäkin varovaisesti ilmottaudun. sain just kaksviivaa testiin... vielä viim viikon keskiviikkona ei mitään näkyny mutta ei mulla oo oikeen tietoa missä mennään. joten la jää vielä arvotukseksi. helmikuun lopulla loppu pillerit. tasan yhet menkat (jotka kesti 1kk) tuli imetyksen lopetuksen jälkeen tammikuussa.

meillä on esikoinen n.1,5v poika, sairaala olis oas

voi kun pysys nyt matkustaja matkassa mukana
 
Onneksi olkoon kaikki uudet plussanneet :flower: Täällä on joko astetta pahemmat raskauspahoinvoinnit tai sitte vatsatauti...veikkaan jäljempää :LOL: . Nyt petiin! Toivottavasi lista on kasvanut, kun tuun seuraavan kerran, ja terveenä katsomaan.
Nii ja niistä hormooneista...ei haittais yhtään kun jäis itkutasolle salkkareita katsoessa (mulle todella vierasta), mutta kun kimpaannun joka hemmetin asiasta ja ukko kävelee kohta seiniä pitkin :snotty:
 
Päivittelin taasen nopeaan, on tämä työjuttu tosiaan tässä häiritsemässä ikävästi vauvahörhöilyä... :LOL:

Oikein lämpimästi tervetuloa uudet ja toivotaan kaikille matkaa marraskuuhun asti! :flower:

Itse kävin myös katselemassa lokakuisia ja vieläkin seurailen, mutta koen tosiaan tämän kuun "omakseni" kun kerran olen noita viime vuoden marraskuun äitejäkin.

Vielä ei hormoni juttuja ole näkynyt, kai. Pitäisi varmaan kysyä mieheltä. ;)

Ehkäpä, kumpaa pitäisi toivottaa, pikaista paremista vai vielä pitkään jatkuvaa oireilua ? :p Parempia oloja joka tapauksessa! :)
 

Yhteistyössä