Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Hyvä ninnulii!!! :flower: Tsempataanko toisiamme,miulle kans tosi vaikeeta tää lopetus kaikesta kokemastani huolimatta? :headwall: Tosiaan pitää vissiin niitä pikkukiviä lähtee keräämään kohta,tää aamu on ollu ihan kauheeta tuskaa ja repsahus tuli :(

Meillä kans 3kk vanha sharpei poika täällä. Ulkoilutus tapahtuu ain sen mukaa kumpi kerkee/jaksaa ja yhessä sillon ku päästää. Tosin lenkkejä ei isoja viel voija kiertääkkään ja poitsu ei aina ees ite taho omasta pihasta lähtee,iskee jarrut pohjaa ku ollaa poistumas reviiriltä... :)

testing...


Sky tääl kans ollu muutaman kerran mahan kovettumis tuntemuksia ja eilen tuntu hassulta ihan ku ilmakuplia ois poreillu kohdussa :eek:

 
Jennyli Mullakin rinnat oli aluksi kipeät ja kasvoivat, mutta nyt ovat enää sellaiset "raskaat" ja vähän kasvaneet. Nännit edelleen kipeät jos oikein alkaa puristelemaan. Kyllä sullakin noi fiilikset paranee kunhan maltat sinne ultraan asti odottaa. :hug:

Tänään varasin neuvolankin ja se on jo torstaina =) Päästään varailemaan jo ultra sekä verikoe aikoja.

Olivia 7+0

 
Huomenta!


Jennyli, mulla ainakin on tissit taas "vanhallaan" arkuus on siis kadonnut ja suurin "törötys" myös. Nou huolta siis.

Mulla on nyt jo helpompi mieli. Kun nyt jo monta päivää samalla tavalla ollaan vuodeltu, niin tähän tosiaan tottuu. Sitten jos punervaa tulee, niin joka kerta säikäyttää, muttei aiheuta paniikkia. Päivä kerrallaan.

Sky, eipä mitään, täällä on meitä niin monta, ettei aina kaikki osu kohdalleen :D

TSEMPPIÄ NINNULI, HIENOA!!! :flower: :flower:

Huomasin muuten tässä, että kaksi aiempaa raskautta on mennyt alusta asti ilman murheita, ei ole osannut mitään panikoida.. Tämä kolmas.. Mikä siinä on, ettei osaa asennoitua rennommin? Tieto lisännee tuskaa vai?

Jaaha, jo ( pakko oli lähettää tämä, valot vilkkuu )

muoks.

Jaaha, jospa lähtisi ulos ihailemaan takatalvea |O

 
Huomenta päivää kanssamasut. Ihana auringonpaiste! B)

Jennyli täällä tissit ovat ihan oireettomat olleet koko ajan ja menkkamaisia kipuja on ollut parikin kertaa, kaikki on varmasti ihan hyvin. :hug: Haluatko, että päivittelen pinoa vielä ensi kuun, kun sulla on olo ollut tuollainen huonon puoleinen, vai miten haluat tehdä? Huomenna vaihtuu jo huhtikuu! :wave:

Meillä on kultainen noutaja myös, lenkille pääsee aika tasapuolisesti mun ja isännän kanssa. Nyt kun on nää ihanat kurailmat olen kyllä välttänyt megalenkkejä tekemästä - kauhee homma tulla sisään kurasen koiran ja 4kk vanhan nälkäisen vauvan kanssa ja yrittää hoitaa hommat jotenkin järkevästi... :whistle:

Päivän jatkoja!

rv 9+1
 
Kiitos taaperotx4 siivousenergiasta, vähän sain eilen aikaiseks mutta tänään taitaa taas jäädä yritys vähemmälle.
Tää on kyl ärsyttävää kun on niin saamaton, väsynyt, paleleva ja kehno olo :( Vielä ei niin huonoa oloa ole ollut että olisi joutunut oksentamaan mutta muuten vaikuttaa kaikkeen tekemiseen tämmönen. Huomenna täytyykin mennä aamulla labraan antaa verinäytteet ja pissanäyte. tää armoton väsymys ja palelu voi kyllä johtua jos mulla noi kilpirauhasarvot on tän raskauden kanssa taas pyllyllään. Katsoo nyt mitä lääkäri sit sanoo kun tulokset saa. Joka raskaudessa on jouduttu nostaa lääkeannosta.

Ultrakuulumisia oli kiva kuulla, kun itsekin saisi sen ajan varattua. Eilen yritin varata mut heil oli koneet tiltissä niin ei onnistunut. Tänään uusi yritys.
Täytyis myös työpaikalle ilmoitella että jatkan hoitovapaata ja sit jään äippälomalle jos kaikki menee hyvin. Jotenki tuntuu vaan tylsältä tässä vaiheessa ilmottaa kun ei vielä ole sitä 12rv rajapyykkiä ohittanu. Mut pakko ilmottaa tänään...

Aurinkoista päivää kaikille =)

rv 8+2
 
Kiitos,huojentaa kuulla että jollain muillakin on oireettomat rinnat tai että oireet ovat laantuneet ;)

Thor kaunis ajatus =) Kuu vaihtuu tosiaan huomena ja minusta kyllä tuntuu etten ole vielä kykenevä päivittäjäksi :x Olo on tosiaan senverran huono että en välttämättä jaksa tässä koneella päivittää niin ahkeraan kun täytyisi, vaikka suurin rynnistys nyt on varmasti jo tullutkin kun joulukuistenkin pino on pystyssä ;) Toivottavasti tämä olo helpottaisi pian...ainakin ripuloinnin osalta!! Tätä kuvotusta nyt kestääkin paremmin. Jännä miten tämä kuvotus on taas näin voimakkaana...nukuin äsken pienet tirsat ja heräsin siihen että oli tunne 'nyt lentää oksennus' :x

Hirveä nälkä ja mielihalut pyörii koko ajan mielessä ja kai mun on pakko lähtee kohta kauppaan! Mozzarellapizza ja suolakurkku ja kaikki epämääräinen kummittelee mielessä enkä varmaan kykene noista kuitenkaan mitään syömään :whistle: Äsken söin yökkien jonkun marjapiirakan palasen! Joten kädet ristissä toivon että tää olis nyt vaan raskauspahoinvointia ja kaikki olis pikku-Sisulla hyvin :heart:

Meillä on muuten myös koira, 8-vuotias Rotikkanarttu. Mommoontumaan siis alkaa jo meidän haukku =) Meillä oli 2 rotikkaa vielä silloin kun pojat syntyi mutta nuoremmasta oli pakko luopua poikien ollessa n. 6kk :( Ei vaan millään paukut riittänyt kaksosiin ja kahteen koiraan kun nuorempi oli niin kovin aktiivinen! Mutta hyvän kodin tuo koira sitten sai ja sen puolesta on hyvä mieli! Lisäksi meillä on kissa.

Nyt miettimään kauppaan lähtöä :wave:


 
Kiitoksia kaikille tsempeistä :flower: :flower:

gutupallo: joo me voitais tsempata toisiamme, mua ärsyttää kanssa kun ei tää voi oikeesti olla näin vaikeeta, koko ajan tuo myrkky mielessä.. :ashamed:

Meillä oli kanssa sakemanni ja cockeri, saku meni isälle ja cockeri mummon luo ku pojalla meni allergia niin pahaksi. Mulla on sakua ihan kamala ikävä eikä täällä ole kellään tutulla sellasta koiraa jonka kanssa voisin lenkkeillä ja leikkiä, ois mahtava saada "koirakaveri"..

Mulle soitti yks entinen pomo tänään ja alotan sille tekee joka lauantai karaoke-keikkaa näillä näkymin.. :D jee jee jee, unohdin vaan palkasta kysyä että siitä kai tarttee vielä neuvotella, en mä nyt yötyötä ala ilmasiks tekee ku teen lauantaisin kuitenkin kauppaankin kassaa.. Ja siis viikollakin teen ukon työvuorojen mukaan, saattaa tietty tulla vähän rankkaa mutta mä niin tykkään ravintolatyöstä ja jos vielä pääsen myymäänkin, jee jee..

Vahingossa kälylle kerroin tänään raskaudesta ja sit oli pakko soittaa anopillekin, kyllä se kuitenkin onnitteli vaikka aiemmin onkin sanonu että eiköhän nää meidän lapset nyt tässä ole... :)

Kaikille jotka ultrassa käynyt ja hyviä uutisia saanut :flower: mäkin innolla odotan että pääsisi näkee et kaikki hyvin, eilen illalla oli kovia mahakipuja mutta onneks meni ohi..
 
Jennyli no hätä! Vaihdetaan kun susta siltä tuntuu! :saint:

Tuli muuten mieleen kun aloin perehtymään jälleen tuohon ihanaan kelan tukijärjestelmään, haluaako joku ulkomailla asuvista ostaa sen äitiyspakkauksen? Me ei luonnollisesti meinata ottaa kun kerran viime marraskuussa saatiin, mutta voin kyllä pistää postissa tulemaan ihan sillä 140 euron hinnalla + postimaksuilla, jos joku on kiinnostunut. :wave:

rv 9+1
 
Heippa kaikille!

Tassa tulis nyt juttua tallaisesta hieman erilaisesta raskauden seurannasta, mikali ketaan kiinnostaa kuulla B) Mulla oli tanaan eka laakarivisiitti oman gynen/synnytyslaakarin luona. Nuo kuukausittaiset laakarintarkastukset siis vastaa taalla asuinmaassani (keskisessa Euroopassa) raskauden aikaisia neuvolakaynteja.

Aluksi laakari kyseli voinnista, ja kun sanoin, etta viikkoon ei ole ollut mitaan oireita turvotusta lukuunottamatta, niin hanella halytyskellot herasi, ja sanoi, ettei se yleensa ole hyva merkki, etta aiemmat oireet nopeasti katoavat. Sanoin sit kuitenkin, etta kaytiin eilen ultrassa, jossa kaikki oli hyvin, jonka jalkeen laakari oli vakuuttuneempi. Rintojeni kivuttomuus oli myos kuulemma yksi epailyttava merkki, mutta rintani tutkiessaan laakari oli kuitenkin tyytyvainen siihen, etta ne vaikuttivat pingottuneilta. Sit tehtiin sisatutkimus, jossa laakari sanoi kaiken olevan kunnossa ja tuntevansa alkion kohdussa (tai olisko ollut suurentunut kohtu, en muista tarkalleen mita sanoi...). Otettiin paino ja verenpaine ja sain lahetteen labraan erinaisten veri- ja virtsanaytteiden antamista varten. Noista naytteista tutkitaan ainakin toksoplasmoosi, HIV, glukoosi ja pari muuta juttua, joita en enaa muista. Ennen vauvantekoon ryhtymista tokso tutkittiin jo kerran ja koska siina kavi ilmi, etta mulla ei ole immuniteettia, nyt raskauden aikana toksoon sairastuminen tutkitaan joka kuukausi uudestaan. Sit uusittiin mun aiempi foolihapporesepti yhta lisakuukautta varten (rv12 paattymiseen asti).
Saatiin pari esitetta raskauden aikaisesta sosiaaliturvasta, puhuttiin kielletyista ruoista ja sovittiin uusi kaynti heti NT ultran jalkeiselle viikolle. Kaikki meni siis hyvin, ja olen nyt tuplasti helpottunut eilisen ultran lisaksi. Seuraava etappi on sit NT ultra 23.4.

Pikkuihra, kysyit toispuoleisesta turvotuksesta. Ma kerroin eilisen ultran jalkeen, etta ultraaja naki munasarjassa 'jotain', joka osaltaan selittaa toispuoleista turvotusta. Katsoin uudestaan ultrapapereista, ja se 'jotain' oli siis keltarauhanen. Eli ovulaation jalkeen munasolun aiemmin ymparoinyt follikkeli (munarakkula) muuttuu keltarauhaseksi, joka alkaa hedelmoittymisen jalkeen tuottamaan estrogeenia ja progesteronia, jotka valmistelevat kohdun limakalvoja ja edesauttavat kohtuun kiinnittymista. Ilman hedelmoittymista keltarauhanen ei kehity (ja siis ultrassa ei nakyisi mitaan). Mulla nakyy ultrakuvassa vasemman munasarjan kohdalla ihan kuin jokin olisi siella tulessa, eli juuri tuo aktiivinen keltarauhanen. Eli toispuoleinen turvotus on normaalia ja selittyy talla ilmiolla. En tieda jatkuuko keltarauhasen toiminta koko raskauden ajan.

Aamukastetta kysyi kohdun koosta: mulla mitattiin ultrassa ruskuaispussin koko, ei kohdun kokoa. Tulos oli 40mm (rv8+1), eli ehka Tupunan 3cm oli myos ruskuaispussi?

Nyt pitais tehda vahan toita...
 
Täällä on herätty vasta klo 10.30 ja silti väsyttää tosi paljon,tässä koitan samalla syödä jotain ja sain kyllä äskön jo karjalanpaistin uuniin.

Kohta pitäs taas soittaa lasten ja nuorten polille kun eilen oli jo soittoaika mutta lääkäri ei sitte ollukkaasiellä vaikka piti,no josko nyt ois sitte.


 
Tänään on ollu ihan ihmeellinen päivä, ihan aamusta lähtien. Tuntunut jotenkin omituiselta. Äärimmäisen änkyrällä päällä myös olen.. :kieh: Kaikki tuntuu mietityttävän. Minne tässä muuttaa ja milloin ja miten pärjätään ku "mies" armeijassa vuoden (on mennyt vasta tammikuussa). Vaikka hyvin tiedän, että pärjään/pärjätään.

Ruoka ei maistu, juominen ei maistu mikään ei maistu. Ällöttää vain. Ja tuntuu pahalta ku tuntuu tältä.. :'( Olis äkkiä ilta ja pääsis nukkumaan niin ehkä huomenna parempi mieli..

Tine & Nyytti 7+2

Anteeksi tämä omanapaisuus..
 
Thor, mua kiinnostaa kovasti tuo aitiyspakkaus, kiitos apusi tarjoamisesta! Juttelen miehen kanssa illalla ja palaan asiaan. Satutko tietamaan onko se itse pakkaus (eli se vauvan nukkumislaatikko) viela pakattuna johonkin kestavampaan pakkaukseen, joka siis suojais tuota sankya postimatkan kolhuilta?
 
Täällä voidaan edelleen hyvin, jaksanut reippailla pitkiä kävelylenkkejä ja ruoka maistuu, eikä edes kuvota...
En tiedä, minkä onnellisuushormonien vaikutuksen alaisena oikein olen, kun tuntuu, ettei mikään asia lannista, ja energiaa tuntuu riittävän =)

Kuiskaten 6+3
 
FinSki kiva kuulla miten raskautta seurataan ulkomailla. Paljon tarkempaa vaikuttas olevan siellä. Ainakin mun neuvolantäti tuntuu sanovan kaikkeen, ettei tarvi huolehtia tai normaalia on esim. just toi oireiden häviäminen. Ootko muuten kauan asunut ulkomaila?

Kävin tänään ekaa kertaa neuvolassa. Kauhean pinkan papereita sain mukaan ja sit sen odottajan kalenterin, missä on isillekin oma osio. Se oli kiva kun esikoisestakin oon täytellyt sitä niin voi sit myöhemmin kattella miten raskaudet on edennyt. Muuta ihmeellistä neuvolassa ei ollut, paitsi että ultraan laitettiin lähete ja aika sinne tulle joskus parin viikon päästä. Mitenköhän jaksan odottaa sinne asti..? Niin ja sydänääniä ei yritetty vielä kuunnella.

Mamacita- ootko alkanut syömään nyt heti uuden raskauden alusta diabetesruokavalion mukaisesti? Mullakin oli ekassa raskaudessa raskausdiabetes ja oon nyt yrittänyt syödä tosi terveellisesti jne. mutta tää pahoinvointi ei tietty auta hirveesti asiaa kun ei tee mieli oikein mitään tai ainakaan mitään terveellistä :headwall:

Nyt väsyttää niin paljon, että pakko mennä päiväunille kun esikoinenkin nukkuu!

Liina rv 8+0
 
Liina- en oo aloittanut vielä kun ei oikein mikään mee alas (tosin ei kyl todellakaan mikään epäterveellinen ainakaan) :$

Normaalistikin syödään aika terveellisesti joten en joudu ihan kauheasti ruokavaliota rukkaamaan, vähennän vaan pastoja jne ja jätän perunan kokonaan pois. Karppasin jonkun aikaa ja aika pitkälle niillä ohjeilla pärjäsin hyvin rd:n hoidossakin :)

Ennen viime diagnoosia saatoin vetää päivittäin pullapitkon tai muuta mukavaa kun oli ihan törkeät makeanhimot joten luulen että nyt jos niitä tulee niin ymmärrän jättää ne pois ja sillä jo tasaan aika paljon sokeriheittelyjä :whistle: mulla oli tosiaan vaan ruokavalioseuranta ja diagnoosi tuli joskus rv 30 jälkeen kun keskimmäinen niistä arvoista oli vähän yli rajan koholla siinä sokerirasituksessa.

Onkos se muuten kuinka yleistä että on rd-diagnoosi mutta seuraavassa raskaudessa sitä ei tulekaan?
 
FinSki, juu se on sellaisessa paksussa pahvilaatikossa vielä. Muistaakseni oli sisältökin pakattu niin, että se patja suojasi kanssa. Ja olepa hyvä vaan, se ei ole iso homma, kun käy postissa laittamassa siihen vain toisen osoitetarran päälle. :D Laita vaikka yv:tä sitten jossain välissä, jos ootte kiinnostuneita - ei mitään kiirettä!
 
Hei kaikki!
Tämä mamma voisi siirtyä lokakuulta marraskuulle niin kuin ultra tänään väitti. Se ei tosin oikein natsaa muiden faktojen kanssa, mutta sillä nyt mennään :) La on 3.11. Ja kolmas lapsi on tulossa.

Alkuraskaus on mennyt ei niin mukavasti. Huonoa oloa, närästystä ja tuhrutteluakin on ollut, mutta tänään on paljon pirteämpi päivä varmaankin tuon ultran ansiosta. Muuten olen kyllä ollut aika alavireinen.

Täytyy kahlailla tätä pinoa läpi niin tulette tutuiksi :)

Emmama 9+0

ps. piti vielä kysellä, kun raskausdiabeteksesta oli ollut puhetta, että onkos meissä marraskuisissa muita ei niin hoikkia odottajia? Itsellä painoa on edellisestä kerrasta kertynyt liikaa ja nyt olisi edessä sokerirasitus. Joillain on kuulemma ollut jo ennen rv 20, mutta minulle sanottiin, että vasta rv26. Hieman ihmettelen.
 
Juu Thor, otan yhteytta yksityisviestilla, tassahan taitaa olla viela useampi kuukausi edessa ennenkuin se pakkauksen tilaaminen on ajankohtaista. Lueskelin vahan tuosta pakkauksesta ja kavi ilmi, etta esim talvivaatteet ei valttamatta oo syksyn vauvoille sopivinta kokoa (olisiko sopivia sit toisena talvena, en tieda?). Pitaa nyt ottaa selville vahan tarkemmin noista kokojutuista ja soveltuvuudesta. Saa kommentoida, jos on mielipiteita puoleen tai toiseen!

Liina, 9 vuotta tulee kohta tayteen ulkomailla, vaikka maa onkin vaihtunut pariin otteeseen. Nyt 6 vuotta taalla nykyisessa asuinmaassa. Muutto Suomeen jossain vaiheessa (ainakin testimielessa) on vakavasti harkinnassa, tyokuviot pitaisi saada molempien osalta sellaiseen kuntoon, etta se olisi mahdollista.

Paivaunet tekisi nyt teraa! Avokonttorissa vahan hankalaa... |O
 
Emmama ,mulla on BMI 29,8. Ja tervetuloa tänne vaan :D
Tuttua jo kahdelta aiemmalta kerralta tuo sokerilitkun juominen, kummallakaan kerralla ei tosin ole arvoissa ollut sanomista.

Sen unohdin neuvolakäynniltä mainita, että tuo täti sanoi tämän oireettomuuden voivan hyvinkin olla merkki siitä että odotan toista sukupuolta :D Tyttösten odotukset ovat olleet keskenään niin kovin samakaltaiset.

Tosin en aio odottaa mitään sukupuolta ennen 12-viikon ultraa, en yksinkertaisesti uskalla iloita ollenkaan. Koitan vaan sinnitellä.

:wave:

Muoks, kolmas kerta jo kun vahingossa unohdan vaihtaa nikin tänne tullessani, kohta minä "narahdan" :D
 
Heippa kaikille!

Tuhruttelun vuoks ja oman mielenrauhan saamiseks marssin tänään sairaalan ensi-apuun, josta pistivät mut gynen puolelle ultraan ja sisätukimukseen: kaikki oli kuin olikin kunnossa ja syke löytyi ja sain sen kuullakin, siellä pikkusydän hakkas kiivaasti. Kaikki on siis hyvin tuhruttelusta huolimatta.
Pelästyin ensin kauheesti ku gyne paineli vatsan päältä ja koitti kohdun kokoo ja sano että ei kyllä vastaa viikkoja. Aattelin siinä vaihees että ei siel mitään oo mut toisin kävi! Alkio vastas viikkoja 7+2 (neuvolan mukaan tänään 7+5). ja mikä parasta: sain mukaani kaks valokuvaa pienestä vauvelista. Oon tosi huojentunut, ilonen ja onnellinen! :heart:
 
Ninnuli hienoa että olet onnistunut vähentämään jo noin paljon!!! :hug: :flower: B)
vauveli siellä massussa kiittelee äitiä kun ei polta =)

ellen- onnittelut hyvistä ultra uutisista!! :hug: :heart: varmasti sait mielenrauhan kun näit pikkuisen siellä, ja sykkeen sait kuulla. mäki oisin halunnu kuulla sykkeen eilen, mut sanottiin et ei sitä täs vaihees vielä kuule..pyh. ja kuvat, ne on ihana muisto, ne kannattaa kuulema skannata jotta säilyis, muuten väri haalistuu vuosien mittaan.

itelle ei kummempia, kaikki hyvin, ultrakuvia olen kattonut tänään jo moneen kertaan :heart:

tupuna ja köllöttelijä 6+4 (omien laskujen mukaan 7+2) :heart:
 
ainiin, tietääköhän kukaan, onko jotain "riski viikkoja" ennen rv 12? eli siis onko esim rv 8 aikaan jo paremmat mahikset selvitä ku vaik rv 6?! ymmärsköhän kukaan ;) eli onko mitään tilastoja, missä vaiheessa km vähenee selvästi ennen rv 12 ?
 
tupuna21 eipä siihen taida tilastot auttaa, jos keskenmeno on tullakseen, ei se katso tilastoja... mun keskenmenot on tapahtuneet viikoilla 14+2 ja 12+4, eli turhan pitkälle ehti edetä kumpikin... nyt kuitenkin rauhallisin mielin tämän odotuksen kanssa, päivä kerrallaan, katsoen mitä tuleman pitää.

Kuiskaten 6+3
 
ellen onnea hyvistä ultra kuulumisista :hug:

Täällä ollaan oltu koko päivä tosi väsyneitä ja tänää on myös tota pönttöö pitäny kaulailla pariin otteeseen,ei kivaa yhtään.

Kuka tietäs mistä sais halvimman koti dopplerin?oon monesta paikkaa kattonu mutta niissä on aika kovat hinnat..tekis kovasti mieli vaa semmonen hommata.

 
En millään jaksa kahlata ketjua uudestaan läpi niin pyytäisin teitä ultrassa käyneet, laittamaan viikot ja sikiön mitat uudestaan tähän perään. Saisi hiukan vertailla, heittääkö nuo eri ultraajien tulokset...

Täällä oli sikiöllä mitat 1,4cm ja vastasi silloin viikkoja 7+5.

Nyt pikaseltaan oma napa... Kävin tänään lääkärillä ja lääkäri kysäs, että koska tein raskaustestin. Kerroin koska sen tein niin ultran mukaan mie olisin saanut vahvan plussan viikko ovulaation jälkeen :eek: Tämä sitten herätti lääkärin epäilykset siitä, että voiko tuo la nyt sitten pitää paikkansa. Alkaa jo tympiä tää eestaas venkslaaminen. Nyt sitten mun eka ultrassa löydetty endometriooma oli muuttunut toisen ultraajan mukaan kystaksi, minkä lääkäri muutti tänään takaisin endometrioomaksi.

Viime viikolla mulla oli leukkarit kahdella plussalla ja tehtiin sitten testit, jotta saadaan selville, mikä mulla on. Noh, kuis ollakaan mitään ei löytynyt. Alapää edelleen haavaumilla, kutinaa ja hajua on, mutta kaikki on kuitenkin ok. Että en sitten tiedä, ollakko onnellinen vai ei, kun mitään ei löytynyt.

Mutta eiköhän kaikki vielä selviä, onneksi pikkuinen voi hyvin ja sykkii voimakkaana :heart:
 

Yhteistyössä