Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Hui kun tänne on tullut parissa päivässä tekstiä :eek: Meni tovi että sain kahlattua läpi. Itse en ees yritä koneelle päiväsaikaan kun olen yksin nuitten neljän vilpertin kanssa ja illalla aina niin poikki että kaatuu ysiltä sänkyyn puoli kuolleena..Voikun sais päikkärit!

Moni on saanut ultrasta hyviä uutisia tänään ainakin FinSki, Tupuna ja Olivia ja oliko joku muukin vielä; onnittelut niistä! :flower: :flower:

Varanikki Mulla ei ole koskaan kuulunut sydänääniä neuvolassa vasta kuin rv11+, siksi nytkin halusin neuvolan vasta silloin. Mulla on kohtu aika reilusti taaksepäin kallellaan niin johtunee siitä.

Omassa olossa ei muutoksia; pahaolo yllättää jos ei syö kahden tunnin välein. Kahvia ei voi ees haistella! Ja housut vetää viimisiään eli enää ei kauan mene kun kaikki huomaa pötsin :D

Onni rv 8+6
 
:hug: Koittakaa jaksaa ja pärjätä kaikki ne, joiden miehet aiheuttaa päänvaivaa!!! Ihmettelen todella,että joku viitsii käyttäytyä tolleen tässä tilanteessa, kun muutenkin kaikki tuntuu vähän hankalalta. Mun mies ei onneksi käytä juurikaan alkoholia, mutta muuten on todella tulinen luonteeltaan, ja vielä kun itsekin suutun nyt joka asiasta, niin ollaan saatu ihan hirveitä riitoja aikaan!
Mutta käsittämättömintä on, että hän itse viitsii kiukutella asioista, joita on luonnollista/normaalia ja realistista ajatella raskauden aikana. Menen pian sinne ekaan ultraan, ja mainitsin hänelle asiasta, lähinnä, että jännittää, mitä siellä näkyy, vai näkyykö mitään. Puhuin siis täysin realistisesti, en ole mitenkään paniikissa tai murehdi jatkuvasti turhia. Kai se on täysin tavallista käydä läpi asioita. No hän otti siitä kauheet pultit, alko syyttelemään minua, että toivonko minä tälle vauvalle kuolemaa vai olenko kenties harkinnut hankkiutuvani siitä eroon, vai JOKO OLEN SEN TEHNYT kun puhun tällaisia. Ja huusi puol tuntia putkeen ja haukkui minua ja vertaili exäänsä ja muihin raskaana oleviin naisiin ja väitti mua täydelliseksi idiootiksi ja hulluksi. Hän ei kuulemma halua kuulla mitään negatiivista.
Olin järkyttynyt tästä reaktiosta, joka varmaan johtui siitä, että mies on monta päivää niellyt oman kiukkunsa ja yrittänyt antaa anteeksi mun kiukutteluja.
Nyt ollaan asia kuitenkin sovittu, mutta kyllä ihmetyttää nää miesten " reaktiot", täysin luonnollisiin asioihin, enkä halua edes ajatella, kuinka se ottaa tiedon vastaan, jos joku oikeasti ONKIN pielessä. Enkä voi tajuta, miten täällä jotkut kertoo, että mies syyttää heitä siitä, että " itsepähän tulit raskaaksi". Kaksi henkilöähän siihen tarvitaan yleensä:D
Ja vaikka omalla kohdallani annan nopeasti anteeksi, en kuitenkaan unohda sitä, että mies syytteli mua siitä, että olisin tehnyt jotain lapselle hänen tietämättään???????? :headwall:
 
onnea muillekkin iloisista ultrakuulumisista! =)

kävin siis toistamiseen ultrassa tänään kun ne edelliset kuvat meni pilalle, nyt hain uudet =) oli eri ultraajat, eka sai pituudeksi 5mm ja rv 6+4 ja nyt tokalla kerralla oli 6,5mm ja 6+3 rv aika hassua et köllijä pitenee ja nuorenee :LOL: mut sanoi tämä jälkimmäinen et 6+3 on varmasti oikein, luotan siis siihen, just kun olin päässyt iloitsemaan rv7+1.. mut eipä heitto ole ku 5 pvää. perjantaina sit 7+0 :D kyllä sain mielenrauhan kun näin sykkeen ja sain kuvat, heti kun mietityttää otan kuvan käteen ja jo helpottaa, oli todellakin hinnan arvoista!!

kateellisena täällä niille joilla pahoinvointia :D paitsi jos/kun mulla alkaa niin voi olla vähempi kade..

menen ihailemaan kuvia :heart:

tupuna ja aarre 6+3 :heart: :heart: :heart:
 
Ihania ultrakuulumisia tullu monelle, onnea niistä :flower:

ON: tänään aamulla laattasin sitten ekan kerran. Jää nähtäväks toistuuks tää nyt sit joka aamu, toivottavasti ei.
Tuhru on edelleen pysynyt pois jo muutaman päivän, kiitos siitä. Jatkuva nälkä vaivaa, oon jo nyt lihonu varmaan viis kiloo :eek: Syön, syön ja vaan syön. :ashamed:

ellen ja vaavi 7+4
 
huh miina osaa se sinunki ukkelis näköjään reagoida.. aika hurja. mutta toisaalta, ei me naiset voida tietää mitä miesten päässä liikkuu näinä aikoina, vaatii varmaan sulattelua vaikka on tiennykki et raskaaksi voit tulla.. kait ne miehetkin on "herkällä" päällä, heidänhän täytyy kantaa vastuu kohta pienestä ihmeestä, ja pitää huoli siitä että perhe pärjää, myös taloudellisesti.
ymmärrän kuitenkin sinua täysin, että pahoitit mielesi ja syystäkin. :'(

hyvä että saitte sovittua jo :hug:

sitä vaan on sitä mieltä että kyllä meillä on oikeus kiukutella, kun ollaan raskaana. :kieh: ja suklaata kun syön, sanon miehelle että vauvalle se on, eikä mulle :LOL:
 
miina5 , Voi kauhistus mitä miehesi päästelee suustaan :eek: Hirveää jos odottaja joutuu tommosta kuunteleen :( Paljon jaksamista sulle ja muillekin jotka miehet päästelee suusta sammakoita tai lähtee jopa litomaan raskausaikana!:hug: :hug: :hug:

Meillä oli nuorena aika kiivas suhde tuon mun ukkelin kanssa ( oltu yhdessä 12,5v) ja sanottua tuli vähän vaikka ja mitä. Mutta nyt vanhemmuuten :LOL: minä 29v ja ukkeli 32 ei jakseta paljoo enää riiellä :D Lapset hoidetaan yhdessä ja meijän kotoa ei lyödy sun ja mun hommia vaan yhdessä lapset on tehty tarkoituksella ja yhdessä ne myös hoidetaan ja kasvatetaan :heart:
 
Tupuna21 Siis sun omien laskujen mukaanko sulla olis pitänyt olla 7+1, siis edellisistä menkoista laskettuna? Onko ovulaatio tiedossa? Mulla oli kans kun olin ultrassa 7+0 alkion pituus 6,5mm eli sama kuin sulla =) ja vastas viikkoja 6+3. mulla tuli 4 päivää heittoo ja olen nyt jälkikäteen hirmuisesti ressannut että onko se aivan normaalia noin suuri heitto. Oviksesta olen varma koska oli.
 
Ihania uutisia oli moni jo saanut ultrassa.

Täällä ollaa käyty vaunuilemassa pojan kanssa ja ollaa vähän raivattu tilaa että saadaan pojalle koottua oma vaatekaappi tuonne ylös.



Mulla on seuraava neuvola 15.4 mutta kun oon siellä ultrassa käyny niin mun potää soittaa neuvolatädille ja kertoo mitä siellä näkyi.

Nyt rupeen antaa muksuille iltapalaa!!

 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Tupuna (ja muutkin joilta päivämäärä puuttuu), laitatko vielä tiedoksi mulle minkä LA:n haluat listaan? :wave: Noista raskausviikoista kun on aina vähän vaivalloista mun lähteä laskemaan. Kannattaa muuten skannata ne ultrakuvat, jos vaan onnistut jossain - siten säilyvät!

Varanikki, multa ei edes yritetty kuunnella sydänääniä neuvolassa, ihan normaalia on ettei tuolloin vielä doblerilla kuulu. :hug:

Rv9+0

 
aamukastetta on kuulema täysin normaalia, että heittelee viikollakin, noissa kun tossa vaiheessa on vielä isoja eroja. johtuu varmaan osittain siitäkin, että mittaaminen on aika vaikeeta, eihän sitä tiedä miten päin se mössykkä siellä on =) ja noiden mm perusteella lasketaan vähän erilailla ne viikot, kuten tänään itse huomasin.

kaverille soitin ja hän kertoi, että omasta vauvasta kans muuttunut varhaisultrassa LA 4 päivällä ja kaikki ihan hyvin. ainiin, en muutes ole ihan varma oviksestani, yleensä aina ollu se kierto 28pvää ja ovis 14pvä, nyt muka ollu ovis myöhemmin.. mikä ois musta aika outoa, mut uskon lekuria..

thor mulla siis LA siirtyi 19.11 :heart:

me kerrottiin tänään miehen kanssa hänen lapsilleen, mies ite halus jo kertoa, mä oisin odotellu rv12.. no lapsethan oli ihan innoissaan :)

ainiin, mulla ultrassa vaan vahvistui tyttö tunne :p vaikka ihan kumpi vaan on tervetullut, en voi sanoa että jompaa kumpaa enempi toivoisin.. voi tulis jo marraskuu!!!!!!!!!! :D
 
Heips kaikille! Ja ihania ultrakuulumisia on tullut lisää, onnittelut niistä! :heart:

Sky, kiitos! Nyt onneksi olo jo vähän parempi ja pizza uunissa odottamassa herkutteluhetkeä. :D

Täällä ensimmäinen neuvolakäynti takana. Meidän terveydenhoitaja on ihan superihana, on siis toiminut samassa virassa jo mun ala-asteaikana, joten ollaan vanhoja tuttuja. :) Sain vierähtämäänkin siellä sitten kaksi ja puoli tuntia. Kaikki arvot ihan kohdillaan, mitä nyt hg on tippunut muutamassa kuukaudessa yli 20 yksikköä! Mutta oonkin aina ollut kovin paksuverinen, taitaa vähän ohuempi ollakin parempi. Ja kävin just ennen plussaamista verenluovutuksessakin.

Mulla kuunneltiin kanssa sydänääniä (johtuen silkasta terkkarin uteliaisuudesta, kun ei viikoista ole tietoa). No, mitäänhän ei kuulunut, mutta laite kuulemma silti reagoi jotenkin. Ei kuulemma ole ihan täysin luotettava, mutta usko oli kova, että siellä yksi syke löytyisi. :heart:
Enpä taida tuudittautua tähän vielä vaan odotan perjantain ultraa ja raskauden keston määritystä. Yksi syke tilattu perjantaiksi näkyviin, siis. :)

Ai niin, täti muuten sanoi, ettei rv5 voi olla vielä pahoinvointia. Eli olisin pidemmällä kuin mitä yksityinen gyne toissa viikolla epäili. :attn: Onko omakohtaisia kokemuksia muilla, kuinka aikaisin pahoinvointi on alkanut?

 
nyt ei kahteen päivään oo ollunna mitään pahoja oloja... onko ihan normaalia että ensin on hirveät pahoinvoinnit noin viikon ajan ja sit ei taas yhtäkkii ookkaan..? :ashamed:
ai hitto et oon vaan niin vainoharhanen...
mut ihanaa yötä kaikille <3
 
Valkolilja Pah sille sun nvlatätsylle. Ai ettei voi olla raskauspahoinvointia rv5?? Kerrompa nyt omaa taustaani. Esikoista odottaessa mulla ei ollut mitään muuta raskausoiretta kun rinnat kipeät. Sitten aloin odottaa kakkosta ja en todellakaan osannut kuvitella mitään raskauspahoinvointeja tms. koska esikostakaan ei ollut....mutta tasan 7 pv. ovulaatiosta heräsin aamulla aivan kaameaan oloon ja olo oli semmoinen tosi krapulainen ja merisairas. Ajattelin tulleeni kipeäksi. Oloa kesti koko päivän kunnes illalla helpotti. Ihmettelin mitä se oli, en edelleenkään osannut yhdistää sitä raskauteen. Seuraavana päivänä sama juttu aamulla ja sitten tapahtui jotain mistä arvelin että voisko olla raskaudesta johtuvaa nimittäin kun aloin keittämään kahvia haju iski vasten kasvoja :x Ei todellakaan maistunut, jäi juomatta ja sen jälkeen tais olla vasta rv 10 kun pystyin kahviinpäin katsomaankaan..ja mä kun olen kahvin paras ystävä. Olot jatkuin ja syöminen väheni. Ja mieti, kaikki tämä vain 7pv. ovulaatiosta joten todellakin voi olla rv 5 pahoinvointia.

Pikkuihra kakkosta odottaessa mulla tosiaan oli tosi öklö olo mutta se helpotti aina välillä, välillä meni muutama päivä ettei mitään ja sitten taas tuli kovana takaisin. Ihan normaalia on. :hug:

Tupuna21 Kiitos sulle hirmuisesti :hug: huojensit mun mieltä. Tekikö ne sulle ultratessa sisätutkimusta? Puhuiko ne sulle mitään kohdun koosta? Onnea iloisista ultrakuulumisista :hug: :heart: Ihanaa että kaikki oli hienosti. Kaippa munkin pitäisi saada tämä ultrassa todettujen päivien heitto pois mun mielestä ja alkaa täysillä nauttimaan raskaudesta =)

iiiks, ihanaa, ens maanantaina eka neuvola ja sielläkin ultrataan :heart: en malta odottaa =)
 
aamukastetta ei se puhunut kohdun koosta mitään, mutta äitiyskorttiin oli merkannu kooksi 3cm... onkohan se normi?? jostain mielestäni luin et kohtu ois jo appelsiinin kokonen. mut elinkin täysillä jo kahdeksatta raskausviikkoa, nyt tipahdin takas seiskaan :kieh:

ei tehty sisätutkimusta, ei edes ehdottanut enkä ois suostunutkaan, se teki vaan sen ultran ja sillä selvä..

ystäväni kehotti kieltäytymästä sisätutkimuksista näin alussa, hän kävi ekassa ja tokassa raskaudessa varhaisultrassa eikä silloin ollu mitään ongelmia, mutta kolmannessa raskaudessa oli ehdotettu myös sisätutkimusta ja oli tehty. no lekurissa jo oli alkanu vatsakivut ja jatkunu kivuliaina iltaan ja yöhön asti ja aamulla kaikki vuosi pois. ei ehkä ollut kopeloinnin syytä(tuskinpa oli) mutta en silti halunnut sitä tehtävän. ihan vaan varmuuden vuoksi.

Tämä on nyt hieman intiimi juttu, mutta miehen kans ei tehty 3 viikkoon sexyä koska en ole uskaltanu, ettei mtn käy, ja sit kun puuhailtiin niin aikamoiset vatsakivut siitä seuras useiksi tunneiksi, vuotoa ei... ja tämä siis ennen ultraa, eli vauveli on masussa vieläkin, nou hätä, mutta mietin vaan et onko normaalia vai pitäskö pihtailla taas??!! :eek:

mut hyviä öitä kaikille, pakko mennä soffapotuksi vähäks aikaa vielä :wave:

tupuna ja ihuna 6+3 :heart:
 
röhkypossu: kauheeta tuo salmonella, eikä koulusta tullu mitään infoo. ite aattelisin että ihan kauheeta jos tulis jostai ruoasta salmonella jo tietenki masuasukin kannaltaki mutta kun maatilalla "asutaan" puolet vuorokaudesta vaikkaki käydään muualla nukkumassa niin se olis ihan kauheeta. jos se salmonella tarttus jotenki sitte elukoihin niin se olis jo lähellä katastrofia.

niin minä antasin raskasta palautetta koululle tuosta infoamis asiasta
 
tossa äskön huomasin suihkussa, turvotuksen alla että vasempi puoli masusta on jotenki enemmän koholla kuin oikee.. argh.. taas tulee kaikennäkösiä mielikuvia ja pelotuksia :| taidampa lähteä vaan koirien kanssa iltapisulle ja nukkumaan vaikka tuskin ees väsyttää koh nukuin sellaset reippaat parin tunnin päikkärit.. vähän ennen salkkareita vasta heräilin :/
onko muilla odottajilla muuten koiruuksia?
 
pikkuihra meillä löytyy 2 kpl koiruuksia kokoluokaltaan sakemannin kokoisia ja näköisiä mutta sekarotuisia.Isäntä ne pihalle vie normaalisti mutta mulle se lankesi tänään illalla kun isäntä on tosi kipeänä sängynpohjalla kun on kuumetta ja kunnon mahatauti( oksentamista ja ripulointi ) kiva kiva :kieh: :kieh: .

kirjoitin tonne sivulle 38 siittä miten meille tämä tauti tuli että mua riepoo sukulaiset tällä hetkellä.mutta ei isäntä mene huomenna töihin vaikka niin uhkasi kun töissä on kiireitä sain sen onneksi kattomaan tilannetta tänä iltana että mikä on ja itsekkin myönsi ettei ole työkuntoinen.


Mä taidan lähteä nukkuun kanssa on vielä itselläkin hutera olotila eilisestä oksennus maratonista. :wave: :wave:
 
pikkuihra Meillä on kans 1kpl (isohkon?) sakemannin luokkaa olevaa koiraa. Meilläkin mies on koiranulkoiluttaja nykyään paitsi eilen käytin koirapuistossa kun hänellä oli niin pitkä päivä. Oli aika kaameeta, sai oksua pidätellä sen puolituntisen minkä pystyin olemaan ja sit pikavauhtia sänkyyn maate takas.

ja joku siitä painonnoususta jossain vaiheessa kyseli, mulla tuli +25kg viime raskaudessa eikä siitä kertaakaan mainittu mitään vaikka mielestäni oli jo aika hurjaa kun suurinpiirtein joka viikko tuli kilo (siis alussa paino laski kun olin niin huonovointinen mutta sitten kun alkoi nousemaan).. Turvotusta varmaan suurin osa kun raskausdiabetesruokavaliolla kuitenkin olin ja aika tarkka ruoasta mutta kyllä se silti vähän itseä häiritsi..

Mamacita- ja pähkinä 6+6
 
huomenta kaikille :wave:

pikkuihra jostain just sunnuntaina luin tosta toisen puolen turvotuksesta, enkä millään muista mikä se syy oli siihen mutta oli täysin normaalia eli ei syytä huoleen..

hyvää päivää marrasmasut =)

tupuna ja ihana 6+4 :heart:
 
hömpänpömppä
tänään neuvola :D
aion vaatia et kuunnellaan sydänääniä vaikka tiiän et ei sieltä ehkä vielä mitään kuulukaan :kieh:
Varanikille iso :hug: eiköhän ne äänet sieltä ala kuulumaan.
Nyt valmistautumaan töihin

pömppä ja pömppis rv 8+1
 
Huomenta :wave:

Ihanaa että tässä pinossa on kaikilla kuitenkin kaikki edelleen hyvin ja onnea niille jotka on nähnyt pienen rakkaansa ultrassa :heart:
Sydänäänistä ei kannata huolestua...joillakin ne saadaan kuulumaan vasta rv 12 tienoilla!

mun seuraava huolenaiheeni on että onko teillä kaikilla odottajilla rinnat kipeenä ja turvoksissa?! Tai onko joillain ollut arat mutta alkanut lieventymään?
Mulla on nimittäin ollut nännit tosi arat alusta asti ja vähän sellaista muhkuraa rinnassa mutta vanhat liivit menee kyllä. Nyt tuntuu että arkuus olis häviämässä :eek: Tai kyllä nännit on vielä puristusarat mutta muuten ei mitään :/
Ja arvatkaapa vaan mikä tulee ensimmäisenä mieleen :ashamed: Eilen kun oli menkkakipujakin pitkästä aikaa! miksei näistä ajatuksistaan pääse eroon?!!? :headwall:
No enää 2 yötä ultraan,iiiks!! Se jännittää mua ihan hirveesti...tai sanotaanko pelottaa!!

Tää tautikaan ei meinaa nyt millään helpottaa,nyt 5pvä :( Eilen mulla oli jo niin hirvee nälkäkin että pakko oli syödä ja siitäkös sain illaksi ja yöksi mahan väänteet! Paino on tippunut, nyt 55kg ja olen kuitenkin 173cm pitkä joten alkaa kyllä huteralta tuntua! Mutta ei auta, nytkin oli pakko ottaa teetä ja leipää,ihan hirvee nälkä. Ja tarviihan se pikkuinenkin ravintoa kasvaakseen...jos sielä nyt on vielä kaikki hyvin :ashamed:
Vähän on sellanen pessimistinen fiilis taas päällä,huoh!

Jos jotain positiivista hakee niin kuvotus on kyllä kova...ellei sekin johdu tästä taudista!! Mä haluan ainakin uskoo että tämä on pienestä ihmeestä johtuvaa ;)
Ja huippailua on myös edelleen!



 
Jennyli: Mulla on ollut tissit kipeät ja turvoksissa, kuppikoon verran ovat kasvaneet eli vanhat liivit ei mahdu päälle. Muhkuroita on ihan hirveesti eikä tissit liiku enää kuten ennen vaan jämäkästi ovat siinä missä ovat *röyhistelee rintavarustuksensa kanssa ennen kuin ne muuttuvat jälleen ajokoiran korviksi*.

Tänään mulla olis sitten vuorossa lääkäri. Jospa nyt selviäis miksi mulla on leukkarit kahdella plussalla... Verenpaineet heitteli nyt aamusta niin paljon, ettei musta ollu kouluun lähtijäksi. Kaksi kertaa meinas suihkussa taju lähteä ja jouduin istumaan alas etten kaadu. Eikä meillä ollut edes salmiakkia millä paineita olis voinu nostattaa.

Mun on aivan pakko mainita teille, Ninnuli on aloittanut korvaushoidon ja pystynyt pudottamaan päivittäisen tupakkamäärän alle puoleen!!!!!! =) :flower: Toivottavasti Ninnuli, et pahastu vaikka kerroinkin sen täällä. Minusta se vain on niin hieno asia =)
 
Huomenta masut.

Anteeksi Varanikki sekoiluni. Toivottavasti aika kuluu nopeasti eteenpäin.

Jennyli mulla on aivan sama juttu rintojen turvotuksen kanssa. Oli aikaisemmin sellaiset turbo rinnat :) varmaan kaksinkertaiset normaaliin verrattuna ja muhkuraiset. Nännitkin turposi oikein kunnolla. Nyt turvotus on laskenut ja rinnat sekä nännit liki normaalit.
Muutenkin on oireet laantuneet ja kovasti odotan viikon päästä olevaa ultraa, että miten siellä mahassa oikein voidaan. Väsymystä on, mutta silti nukun öisin todella huonosti.

Pikkuihra meiltä löytyy myös koira, noutaja. Aika tasan menee koiran ulkoilutukset meidän perheessä ja yhteisiä lenkkejäkin myös pyritään tekemään. Eilen kyllä teki aika tiukkaa lenkki, kun maha meni jotenkin ihan kivikovaksi kun tehtiin vähän "reippaampi" lenkki. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavia tuntemuksia?

Sky & masu rv 6+2
 

Yhteistyössä