mamacita: No vika taisi olla tässä päässä, luin kyseisen viestisi sillä mielellä, että tarkoitus oli kettuilla niille jotka tupakoivat vielä.
Minun kuopus vastasi viikkoja kun toisen lekurireissun yhteydessä sain ylläri ultran rv 7 ja oli 8mm kooltaan. Jostain kyllä luin että mittahaarukka esim rv 7 saattaa vaihdella joitain millejä. Kuopus oli kyllä kaikilta mitoiltaan myös rv 13 tasan viikkoja vastaava ja kätilö nauroikin ettei koskaan ole vielä mitannut näin symmetristä vauvaa vielä kierron 28 mukaan
Muiden kohdalla la:t ovat vaihtuneet eteenpäin päivällä ja yhden kohdalla 2viikkoa, mutta tiesin hänen juuri saaneenkin alkunsa myöhemmin.
Tuntuu että varhaisultran la:t saattaa heittää ultraajan ja laitteiden takia. Siskoni vauvan la siirtyi ensin 2 myöhemmäksi varhaisultrassa, mutta np-ultrassa taas menkoista laskettuun aikaan.
Ja taas sitten myöhemmällä ajalla ultrien painoarviot voi heittää ihan tosissaan. Meidän kuopusta arvioitiin jopa yhdessä vaiheessa 4,5kg täysiaikaisena. Kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa arvioitiin n.3,7kg jolloin sitten käynnistettiin kiireellisesti seuraavana päivänä ja heh...hän oli huikeat 3155g
Ja olisi mahtunut tulemaan ihan täysiaikaisenakin, ellei olisi huijannut kahta lääkäriä sekä itse Bruno Cacciatorea
No joo mutta nyt meni jo nämä mun ultra jutut synnytykseen asti..
Minulla on painoa kertynyt suunnilleen näin ensimmäinen 18kg,toinen olikos 14 vai 16kg, kolmas 9kg ja nelonen n.20kg. Kaikissa sama lähtöpaino, kuten myös nyt. Ja nopeasti on kilot karisseet, vaikka olisi mielellään voinut jättää 5-7kg luiden ympärille.
Edelleen olen jotenkin todella epäileväisellä mielellä. Olo on ihan normaali, ei tuntemuksia mihinkään suuntaan, paitsi vatsa on todella pömppö. Kiukuttaa ja ärsyttää se epätieto onko siellä loppujen lopuksi yhtikäs mitään?!
Ja tätä ihanaa vapaa viikonloppua ei auta sekään, että meille rantautui iso Y eli mikäs tässä yrjöpyykkiä pestessä. :kieh: Vasta yksi sairastunut, mutta vanhojen kokemusten perusteella lapset sairastuvat yksitellen ja tässä voi vaikka pariviikkoa mennä yrjön kourissa? :x