Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Pomppiva Pallokala Koska kävit ekassa ultrassa ,paljon oli viikkoja ja mitä veikattiin sillon l.a:ks ?
Tais olla viime viikon keskiviikkona. Menkoista laskettuna viikkoja oli jotain 7+ muistaakseni. Silloin arvioitiin la:ksi 1.11. Tämän hetkisten tietojen mukaan viikkoja oli kuitenkin vain 6+ jotain silloin.

aaa okei...tajusin et oisit käynyt ultrassa ja sitten toisen kerran , et se l.a ois siinä muuttunut
=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Pomppiva Pallokala Koska kävit ekassa ultrassa ,paljon oli viikkoja ja mitä veikattiin sillon l.a:ks ?
Tais olla viime viikon keskiviikkona. Menkoista laskettuna viikkoja oli jotain 7+ muistaakseni. Silloin arvioitiin la:ksi 1.11. Tämän hetkisten tietojen mukaan viikkoja oli kuitenkin vain 6+ jotain silloin.

aaa okei...tajusin et oisit käynyt ultrassa ja sitten toisen kerran , et se l.a ois siinä muuttunut
=)
Siis joo, kahdesti oon käyny eli viime viikon ja tämän viikon keskiviikkoina ja tässä nyt sitten vaihtu tuo la tuohon kahdeksanteen päivään tuon ekan ultran ensimmäisestä päivästä :D
 
Varanikki ja ellen :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: ei varmaan lohduta mutta huokailen teidän puolesta tuonne yläkertaan että vauvanne pysyisivät matkassa. Varmasti teitä pelottaa. :hug:

Pomppiva pallokala Kuvasi mielestäni tosi hienosti sitä miten olla hyvä vanhempi lapselle. =) Kiitos hienosta tekstistä.
 
varhaisultrassa käyneet Onko teidän vauvelinne vastanneet viikkoja. Mä olen oviksesta sata varma ja mun vauveli vastas 4 päivää vähemmän kun mitä olisi pitänyt olla. Ei kai tuosta tarvi huolestua? Eikö noissa tule helposti virheitä ja muutenkin...jos se mitta lasketaan sen kuukautiskierron 28 päivän mukaan niin mulla oli ovis vasta kp17 joten tuostahan saisi sitten miinustaa kaksi päivää pois ja vauva olisikin vain 2 päivää liian pieni. Tajusitteko yhtään mitään mitä yritin selittää :ashamed:

Joka asiasta mun pitää sitten ressiä repiä :ashamed:

Siis selvennän vielä et viikot oli 7+0 mutta vauva vastasi 6+4. Oli 6,5mm pitkä.
 
Tsemppiä kaikille joilla tuhruvuotoa tai oireettomuutta (voisin lähettää pahoinvoinnistani osan jollekin). Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Ja voimia myös teille tupakoinnin lopettaneille/lopetusta yrittäville ja muistakaa sitten yrittää samalla lopettaa se kokonaan eli älkää heti synnärillä tai myöhemminkään tarttuko askiin =)

Mä en nyt paljon jaksa kirjoittaa, olo sietämätön. Mulla on maanantaina sitten se ultra vähän illemmalla ja en varmaan enää sitä ennen ehdi tulla kirjoittelemaan, joten kerron kuulumisia viimeistään tiistaina, toivottavasti hyviä sellaisia =) Pitäkää peukut pystyssä, ettei mitään kamalaa paljastu! Jos nyt on taas tuulimuna tai tullut keskenmeno niin en tiedä miten hermot kestää uutta raskautta kun viimeksi oireiden loppuminen oli yhtä kuin tuulimuna ja nyt oireita on vaikka muille jakaa..

Olivia rv 6+6
 
Chira siis sehän oli suoraan siitä linkistä :attn: sen kun luin niin tuli vaan mieleen,enkä missään tapauksessa hei tarkottanut mitään pahaa sillä, oonhan mä itsekin polttanut enkä oo mikään korkeasti koulutettu! Kuhan mielenkiinnosta että pitääkö paikkaansa kun noita tilastojahan on joka lähtöön :wave: Eihän siinä edes ollut mitään mielipidettä mistä hermostua..

Enkä mä usko että täällä on kukaan kelannut että onpas tuossa huonoa äiti ja olenpas parempi ja täydellinen kaikin tavoin, mutta eihän se nyt herranjumala tarkoita että pitäisi olla sitä mieltä että tupakoiminen on ok raskausaikana :eek:

Mamacita- ja 6+3 (olipa vaikea muistaa :D )
 
Tervehdys kaikille!!Täällähän on vilkasta :D

En varmasti muista ihan kaikille erikseen kommentoido joten nyt kaikille tuhruttelijoille ja niille kellä meinaa huoli mieltä masentaa yhteisesti iso :hug: !

Painoasiaan...no miulla ensimmäisestä tuli 36kg.. :ashamed: Ja toisesta 28kg.. :ashamed:

Ja sitten,tuosta tupakoinnista.. Ite oon tupakoinut molemmissa edellisissä raskauksissa,esikoiselta sain vähennettyä 0-10 tupakkaan päivässä. Oon polttanut 12-vuotiaasta asti :( Ja 14-vuotiaana miulla oli aivoveritulppa ja tästäkin huolimatta tupakoin vieläkin. Mutta nyt aion todella pistää kaikkeni peliin että tämä loppuu ja takarajaksi oon asettanu itelleni tuon ensimmäisen ultran. Ja syy on tämä: kuten kaikki tietääkin edellinen raskauteni päätyi istukan enneaikaiseen irtoamiseen rv36 ja aivan täydellinen pieni poikamme syntyi enkelin syliin. Tupakoin myös siinä raskaudessa vaikka sainkin vähennettyä tupakointia reilusti (normaalisti 1-1,5 askia pv) tuohon 0-10 ja tässä raskaudessa välillä lipsuin tuosta 10kpl rajastakin. Ja vaikka lääkärikin miulle sanoi istukka irtosi siihen menneiden veritulppien vuoksi ei pelkästään tupakoinnilla istukka irtoa mutta se rappeuttaa istukan suonten seinämiä ja voi edesauttaa tätä. JA ENSIMMÄISET KAKSI VUOTTA EI MENNYT PÄIVÄÄKÄÄN,ettenkö olisi miettinyt mitä jos en oliskaan polttanut?! Ja mietin sitä edelleen. :'( :'( Sitä taakkaa kannan nyt lopunikäni ja voin kertoa se on todella raskas!! Joten toivon sydämestäni että tällä kertaa siihen pystyn,aion ainakin tehdä sen eteen kaikkeni,syön vaikka pieniä kiviä jos siitä on apua. Tsemppiä kaikille asian kanssa painiville,tiedän et tää on vaikeeta.Tupakointi vaikuttaa joihinkin aivojen osiin(en muista nimiä) ja aiheuttaa toisille erittäin vaikean riippuvuuden mihin nykyään on ne ns.mielialalääkkeet keksitty mutta ne on raskausaikana kielletty. Mitä pidempään on polttanút ja mitä enemmän sen suurempi riippuvuus on. Oon ottanut asiasta todella paljon selkoa,keskustellut eri tahojen kanssa lääkäreistä psykologeihin jne.
Sori jos teksti on sekavaa,en halua kenenkään mieltä pahottaa enkä ketään pelotella kerron vaan mitä täällä koetaan asian tiimoilta. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Pomppiva Pallokala Koska kävit ekassa ultrassa ,paljon oli viikkoja ja mitä veikattiin sillon l.a:ks ?
Tais olla viime viikon keskiviikkona. Menkoista laskettuna viikkoja oli jotain 7+ muistaakseni. Silloin arvioitiin la:ksi 1.11. Tämän hetkisten tietojen mukaan viikkoja oli kuitenkin vain 6+ jotain silloin.

aaa okei...tajusin et oisit käynyt ultrassa ja sitten toisen kerran , et se l.a ois siinä muuttunut
=)
Siis joo, kahdesti oon käyny eli viime viikon ja tämän viikon keskiviikkoina ja tässä nyt sitten vaihtu tuo la tuohon kahdeksanteen päivään tuon ekan ultran ensimmäisestä päivästä :D

Eli siis ekassa ultrassa pikkumöykystä veikattiin mittojen perusteella isompaa? ja tokassa sitten olikin pienempi?
Mä kyselen kun tässä toivon että l.a siirtyis eteenpäin :D
Juurikin noin. Mulla on kohtu niin voimakkaasti kallistunut taakse, että nuo on molemmat veikkauksia vielä... Jospa se np sitten antais sen lopullisen varmuuden. Ja eiköhän tuo synny sitten kun on sen aika =)
 
Jaksamisia kaikille turhuttelijoista kärsiville! :flower: :hug: Uskon että on sydän syrjällään koko ajan vaikka periaatteessa järki tietää että tosiaan suurella osalla on tuhruvuotoja ja varsinkin menkka-aikaan.

Toivotaan ja uskotaan parasta kuitenkin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja gutupallo:
kuten kaikki tietääkin edellinen raskauteni päätyi istukan enneaikaiseen irtoamiseen rv36 ja aivan täydellinen pieni poikamme syntyi enkelin syliin.
:'( tulee aina niin paha mieli kun miettii miten raskasta on varmasti ollut menettää oma pienokainen (syystä tai toisesta). :'( Tuntuu omat menetykset niin hentoisilta ja toivon sydämestäni kaikkea hyvää kyllä sulle ja muillekin vauvan menetyksen kokeneille :flower: Ei sellaista taakkaa saisi tapahtua kenellekään vanhemmalle.
 
mamacita: No vika taisi olla tässä päässä, luin kyseisen viestisi sillä mielellä, että tarkoitus oli kettuilla niille jotka tupakoivat vielä.

Minun kuopus vastasi viikkoja kun toisen lekurireissun yhteydessä sain ylläri ultran rv 7 ja oli 8mm kooltaan. Jostain kyllä luin että mittahaarukka esim rv 7 saattaa vaihdella joitain millejä. Kuopus oli kyllä kaikilta mitoiltaan myös rv 13 tasan viikkoja vastaava ja kätilö nauroikin ettei koskaan ole vielä mitannut näin symmetristä vauvaa vielä kierron 28 mukaan :) Muiden kohdalla la:t ovat vaihtuneet eteenpäin päivällä ja yhden kohdalla 2viikkoa, mutta tiesin hänen juuri saaneenkin alkunsa myöhemmin.
Tuntuu että varhaisultran la:t saattaa heittää ultraajan ja laitteiden takia. Siskoni vauvan la siirtyi ensin 2 myöhemmäksi varhaisultrassa, mutta np-ultrassa taas menkoista laskettuun aikaan.
Ja taas sitten myöhemmällä ajalla ultrien painoarviot voi heittää ihan tosissaan. Meidän kuopusta arvioitiin jopa yhdessä vaiheessa 4,5kg täysiaikaisena. Kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa arvioitiin n.3,7kg jolloin sitten käynnistettiin kiireellisesti seuraavana päivänä ja heh...hän oli huikeat 3155g :whistle: Ja olisi mahtunut tulemaan ihan täysiaikaisenakin, ellei olisi huijannut kahta lääkäriä sekä itse Bruno Cacciatorea ;) No joo mutta nyt meni jo nämä mun ultra jutut synnytykseen asti..

Minulla on painoa kertynyt suunnilleen näin ensimmäinen 18kg,toinen olikos 14 vai 16kg, kolmas 9kg ja nelonen n.20kg. Kaikissa sama lähtöpaino, kuten myös nyt. Ja nopeasti on kilot karisseet, vaikka olisi mielellään voinut jättää 5-7kg luiden ympärille.

Edelleen olen jotenkin todella epäileväisellä mielellä. Olo on ihan normaali, ei tuntemuksia mihinkään suuntaan, paitsi vatsa on todella pömppö. Kiukuttaa ja ärsyttää se epätieto onko siellä loppujen lopuksi yhtikäs mitään?!

Ja tätä ihanaa vapaa viikonloppua ei auta sekään, että meille rantautui iso Y eli mikäs tässä yrjöpyykkiä pestessä. :kieh: Vasta yksi sairastunut, mutta vanhojen kokemusten perusteella lapset sairastuvat yksitellen ja tässä voi vaikka pariviikkoa mennä yrjön kourissa? :x
 
Mamacita :hug: Ei kenekään menetys ole yhtään sen pienempi,kyllä sen jokainen suree tavallaan ja mie ainakin itse ajattelen jo että vauva sanokoot lääketiede mitä hyvänsä. Näissä asioissa se pienikin menetys on elämää suurempi. :heart:

Chiralle kovasti voimia yrjölandiaan joka viime viikolla meidän talouden kiersi! :x

Mietin tuota viikkojen määriytymistä,onkohan alkion kiinnittymisajankohdalla tähän vaikutusta?? Kun toisillahan voi kiinnittyminen tapahtua 3-4pv ovulaatiosta ja toisella taas vaikka 10-14päivän päästä...?? Hmm,nää on näitä henkimaailman juttuja mistä näitä tietää

;) Toivottavasti kaikilla nyt kuitenkin masuissa voidaan hyvin ja kasvetaan yhdessä! :D
 
Aurinkoista huomenta jokaiselle tasapuolisesti! =)

Voi kun osaisi sanoa tuhruttelijoille jotain sellaista, mikä ei tuntuisi mitenkään epävarmalta eikä teennäiseltä... Mutta kun en osaa :/ Mielessäni vain toivon, että se olisi täysin vaaratonta jokaisen kohdalla (eli vaikken osaakaan siitä mitään kirjoittaa, niin olette kyllä mielessäni).

Gutupallo: Olet kokenut jotain aivan käsittämättömän järkyttävää. Et kuitenkaan saisi jäädä syyttämään itseäsi, se ei vauvaa tuo takaisin, löisit sitten itseäsi miten paljon tahansa. Joskus on pakko antaa itselleen anteeksi. Jos se ei onnistu omin voimin, niin sitä varten on ammattiauttajat. Ja tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen!

Mulle voipi nyt vaihtaa iäksi sitten 26v...

Pahaolo on hiukan hellittäny, sais hellittää vielä lisää. Eilen rehkin hullunlailla kaupassa ja kotona, niin iltasella kipuili sitten tuo alamaha aika paljon. Ei kärsis yhtään nostella mitään raskaampaa :/

Mutta nyt pittää mennä laittamaan aamupalaa Jätkälle,
:wave:
 
Huomenia!

En oo vielä laattaillut tänään! :wave: Juhlanpaikka,useampana päivänä viimeistään klo: 6 olen ollut vessassa ja nyt kello on jo puoli yhdeksän! Aamupalaksi vedin pannaria pari palaa ja sokerimehua, joku kun kirjoitti että lääkäri oli sanonut että kannattaa välttää vettä heti aamusta joten mansikkamehulle puolet kunniasta tässä asiassa. Kiitokset vaan sille joka tän sanoi!

Ruoka ei oikein alas mene joten toi pannari on tainnu olla mun pelastus osittain. Saa edes jotain energiaa.

Pomppiva pallokala onnittelut synttäreistä! :flower:

Eipä oikeastaan muuta, piti vaan tulla kiittämään tuosta vesijutusta :D

Mamacita- ja pähkinä 6+4
 
Huomenta kaikille!

Täällä onkin kovasti keskustelua käyty..

Tupakka-asiaan: Itse olen polttanut n. 10 vuotta säännöllisesti, epäsäännöllisemmin vielä pidempään. Esikoista odottaessa poltin, myönnän sen. Yritin kuitenkin edes vähentää ja obnnistuinkin siinä että poltin 0-10 päivässä. No,se loppui kokonaan kun jouduin sairaalaan vuodelepoon, eli kuukauden olin loppuodotuksesta polttamatta. Tällä hetkellä esikoisella tutkitaan adhd:n mahdollisuutta. Sitä ei kukaan osaa sanoa johtuiko tupakoinnista, keskosuudesta(joka ei johtunut tupakoinnista), vai onko periytynyt lapsen isältä. Arvatkaas silti podenko asiasta huonoa omatuntoa? Poika ei ollut suunniteltu lapsi, vaan sai alkunsa sellaiseen elämäntilanteeseen että oli todella vaikeeta muutenkin.

Nyt yritän olla polttamatta! Keskenmenneen raskauden kohdalla poltin, oli päiviä että en polttanut, ja muuten poltin 0-5. Ja arvatkaa syytänkö keskenmenosta itseäni?

Ei tämä silti ole helppoa tää lopettaminen ja polttamatta oleminen, riippuvuus on mun kohdalla todella paha. Mut päivä kerrallaan yritän olla ilman.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!
 
Huomenia naikkoset!! :D

Onnea Pomppiva pallokala! :flower: Olen mie jo asian kanssa jotenki sinut,ja tiiän et mikään ei enää miun lasta takas tuo. Terapiasa kävin pitkään. Mut kyllä se ajatuksena tulee mieleen et mitä jos...Vaikka ihan mustaa valkosella on että istukkaan menneiden veritulppien takia on istukka irronnut. :(

Jee Mamacita ihanaa oksennuksetonta aamua siulle! ;)

Mie kuulun kans muuten näihin jotka kovasti pähkäilee oireettomuutta,pötsi pömpöttää kyllä ja joitain yksittäisiä pahanolon aaltoja on ollu muutama,yleensä illalla.

 
Pomppivalle pallokalalle suuret onnittelut. :flower: Mehän ollaankin sitten peräti neljä kuukautta samoilla ikäluvuilla. ;)

gutupallo Te olette kyllä raskaan tien joutuneet kulkemaan. Ihan itku tuli eilen, kun kirjoitustasi luin. En silloin ehtinyt vastaamaan, mutta nyt haluan antaa sinulle yhden ison :hug: .

( . ) Voiko ihmisen aamupaino heittää yhdessä vuorokaudessa 5 kiloa?!? Eilen juhlin sitä, että paino tippuu ja nyt sitä siis on viisi kiloa enemmän. Taitaa meidän vaaka olla vähän huonosti kalibroitu...

Oltiin miehen kanssa eilen baarissa. Minä siis kuskina, mutta baarissa hämäsin juomalla vichyä samalaisesta lasista kuin drinkkejäkin (ja verhoutumalla kaapuun, joka peitti tän järkyttävän keskivartaloturvotuspallon). Ihmettelin, ettei edes baarissa tehnyt mieli tupakkaa yhtään. Enkä kyllä haluaisi uhratakaan enää reilun viikon täyssavuttomuuttani yksilläkään henkosilla. Pelkään siis ratkeavani. :ashamed:
Mieheni oli loppuillasta melko hyvässä tuiskeessa ja lipsautti muutaman kerran aika reippaasti tästä masuasukista. Onneksi muukin pöytäseurue oli yhtä pierussa eikä kukaan tajunnut mitään.
Mutta ihan normaalilta baarissakäynniltä tämä tuntuu tänäänkin, ihan kuin olisi krapula. Johtuisikohan sitten valvomisesta? Ja aamiaismunakas tökkäisi oikein kunnolla, taas yksi ruokalaji meni pannaan. :x

Huomenna sitten ensimmäiseen neuvolaan ja 5 päivää raskauden keston määritykseen. :D
 
Hyvää sunnuntaita kaikille!

Täällä tuhruttelu toistaseks loppunu, toivottavasti ei enää alakkaan. Varanikille :hug: toivottavasti sunkin tuhruttelu pian lakkais.

Mulla on aamusin kun herään sellanen olo että olis kauhee kankkunen ja yökkäilen minkä ehdin. Sit kun saan aamupalan syötyä niin olo on onneks normaali :) Täytys jaksaa tänään tehä kauheesti kouluhommia, motivaatio vaan vähän kadoksissa, plääh. :/

Thor korjaatko mun lasketuks ajaks 12.11, kun muuttivat sitä neuvolassa päivällä. Kiitos :)
 
Pomppiva pallokala, onnea! :flower:

Täällä eilen illalla tuli reippaasti punertavaa vuotoa kera menkkamaisetn kipujen, mutta yöllä ei enää tullut muuta kuin sitä tuttua ruskeaa. Huomenna aamusta onneksi on neuvola joten...

Gutupallo, toivottavasti nyt saatte nyytin kainaloon asti, samaa toivon toki meille kaikille. Kamala kokemus teillä takana, mutta niinhän sitä sanotaan, että mikä ei tapa se vahvistaa.. :hug:

Valkolilja hienoa ettet repsahtanut tupakkaan, ja onnea viikon savuttomuudesta. Siitä on hyvä jatkaa eteenpäin :)

Ellen- ihana kuulla!! Toivottavasti mullain loppuisi tämä pian.

Kuten näkyy, positiivisemmalla mielellä tänään, nyt ulos, vaikkei aurinko paistakkaan tänään :wave:

 
Täällä janottaa edelleen kokoajan, ja suuta kuivaa... mandariini-fanta on nyt suosikkijuotava, mitä ei koskaan aikaisemmin ole mieli tehnyt, yleensäkään mitään limsoja...
Huonosti nukuttu yö takana, pyörin ja kierin kyljeltä toiselle... takatalvi masentaa, muuten kaikki hyvin.

Kuiskaten 6+1
 
Pomppiva pallokala paljon onnea :flower:

Täällä vointi on ihan hyvä ja kerranki on semmonen raskaus että ei o tarvinnu kun kerran oksentaa ja toivottavasti ei tarvikkaan enempää.

Yksi päivä mun isä soitti ja oli jostai saanu tietää että mä odotan viidettä lasta niin hän sanoo heti että ei se ole yksin teidän tehtävä täyttää tätä maapalloa uusilla ihmisillä.

 
Kuiskaten, ihan sama Fanta-himo täällä. Jouduin yölläkin oikein kahteen otteeseen käymään jääkaapilla hörppimässä. Ja takatalvi aiheuttaa apeutta täälläkin, sais se kevät jo pikkuhiljaa alkaa valtaamaan alaa. (Mulla rupee muuten jostain käsittämättömästä syystä aina soimaan yks iskelmäbiisi päässä, kun luen sun kirjoituksia. "Kuiskaten, kerron sen..." :LOL: )

Varanikki, kiitos. Mulle tosin toi lopettaminen on varmaan ollut suhteessa helpompaa kuin monelle muulle. Oon kyllä vuosia polttanut, mutta ollut sellainen on/off-sauhuttelija eli välillä mennyt päiviäkin polttamatta. Nyt sen ekan ultran jälkeen loppu tupakanhimo ku seinään. Ja hyvä niin. :) Tsemppiä huomiseen neuvolaan, toivottavasti siellä masussa on kaikki kunnossa. :hug:
 
tuhruttelijoille iso :hug: ja voimia, varmasti pelottaa. luultavasti kaikki on kuitenkin ihan hyvin, näin ainakin pitäs yrittää ajatella.

Enpä ole kerennyt tänne pariin päivään kirjoitellakaan, ollut koko viikonlopun pois kotoa ja vakavasti harkitsen eroa miehestäni. Aivan järkyttävä tilanne,nyt kun on raskaana ja pitäs suhteenkin olla paremmin kuin koskaan ennen. Mies haluaa vaan ryypätä ja sanoo ettei sitä minä ja mun vauvat kiinnosta ja että painu v***uun täältä äläkä tuu takasin... :'(
olen aivan riekaleina, enkä tiedä mihin mennä ja mitä tehdä.. pe lähtien ollut poissa kotoa, huomenna pitäs olla neuvola ja ultra niin mua vaan itkettää ja vituttaa tää tilanne ja harmittaa ku stressaan niin paljon et kohta tapahtuu jotain ikävää sen takia.. soitinkin äsken ukolle ja oli samaa mieltä vieläkin... miten voi näin kauheeseen tilanteeseen joutua kun molemmat niin paljon haluttiin tätä vauvaa. minä haluan vieläkin yhtä paljon mutta olenkin ainoa.

menen siis huomenna yksin ultraan, jos saan sieltä huonoja uutisia niin en kestä enää

minä ja kullannuppu 7+0 :heart: :heart: :heart:
 
mä olin vaan muuten lueskelemassa näit teidän pinon juttui ja pisti tupunan kirjotus silmiin. toiset miehet vaatii aikaa tuon vauva-asian sulattelemiseen.. mun yhen kaverin ukko ryypiskeli lähes koko kaverin raskausajan. noh, sitten se lapsi syntyi ja nyt on vuoden ikänen, mies haluaisi toisen lapsen.. joskus nuo miehet vetäisevät hirmu paniikin, vaikka vauva olisikin toivottu, ei sillä, että sun pitäisi kuunnella ja kestää tuollaista käyttäytymistä! se on kuitenkin suuri muutos miehelle ajatella olevansa vastuussa jostakin muusta kuin itestään... tupuna oikein suuri :hug: ja toivotaan, että sinunkin miehesi tulisi järkiinsä ajan kanssa! ja toivottavasti ultrassa on kaikki niinkuin pitääkin!
 
Kiitos kaikille tuesta ja ymmärryksestä! :heart: Täällä on kyllä loppujen lopuks jo nyt tosi tiivis poppoo ja itellä ainakin tu7nne että ihana jakaa tää aika teijän kanssa! :D

Oi hienoo valkoilija,onnee viikon rajapyykistä savuttomana!! :flower: Ekat kolme viikkoo on kuuleman mukaan kaikista pahimmat,tsemppiä kovasti!! d :D b

Tupuna voi kauhistus,aika raju reaktio siun miehellä nyt :'( Kovasti voimia tarviit varmasti nyt ja kaiken tuen minkä saat. Tietääks siun lähimmät ystävät?Entä sukulaiset? Siun kannattaa neuvolassakin puhua tuosta ne osaa oikeesti tukee ja neuvoa ja saat apua sitä kautta :hug: Todella epäreilua käytöstä siun mieheltä! Toivottavasti se tulee järkiinsä ja varmasti tuleekin kunhan saa aikaa vähän sulatella asiaa.
 

Yhteistyössä