Marraskuun odottajat 10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän pikkuinen on aika vaihtelevainen: lauantaina potki ja heilui koko päivän, mutta eilen oli niin hiljaa, että alkoi huolestuttaa. Musta tuntuu, että pää on ylöspäin ja kantapäät potkivat oikealle alas.

Seksiä on on ollut tosi vähän koko raskauden ajan. Silloin harvoin, kun itsellä tekisi mieli, miestä alkaa pelottaa, että mua ja vauvaa sattuu. Ja nyt vielä nuo ulkopuolella oleva peräpukamat... No, eiköhän tämä ole väliaikaista. Läheisyyttä ja hellyyttä meillä kuitenkin on enemmän kuin koskaan aikaisemmin.

Hei!

Mukava kuulla, että muillakin on samankaltaista kuin meilläkin.

Meilläkin tämä liikkuminen on vaihtelevaa ja kuten Gilda sanoi: sitten kun onkin päivä ettei liiku kuin joku muu päivä, sitä aivan huolestuu. Nyt minulla tullut lisäksi häpyluu kipuja, joskus ajoittain ihan tosi kipeitä ""vihlaisuja"". Olen varmaan tulossa neuroottiseksi, kun koko ajan mielessä, että jos minulla paikat ovat aukeamassa.

Meilläkin miehen puolelta on ollut koko raskauden ajan se pelko, että seksi vahingoittaisi vauvaa. Olen kyllä yrittänyt miestä valistaa, mutta se pelkää kuitenkin. Nyt sitten loppuraskautta kohti omatkin halut ovat aika minimissä.

Heippa tytöt,

kävinpä tuossa aamulla neuvolassa. Kaikki oli ihan hyvin muuten paitsi että painoa oli tullut 4 viikossa 2,5 kiloa! Siis aivan kauheaa. No arvasinhan, että sitä kyllä tulee, kun ei enää liiku. Mutta silti.. painan jo enemmän kuin mies (tosin sen painoindeksi on 18, eli ei mikään paksukainen, mutta silti). Uudet kymmenkilot vaan paukkuvat rikki. Nyt tullut 6,2 kiloa koko aikana.

Mulla vauva on ollut nyt jo monta viikkoa pää alaspäin ja kolmisen viikkoa samassa asennossa selkä vasemmalla puolella mahaa. Ei se paljon enää heilu, potkuja ja nyrkiniskuja tulee ja pylly muljuu välillä. Mutta ihmettelin pitkään sellaista pientä rytmistä naputusta ihan alhaalla, vauvan selän eikä raajojen puolella. Tajusin vasta pari päivää sitten, että sehän on hikka. Tuntuu ihan hassulta:) kai se raukka harjoittelee nyt hengitystä ahkerasti.

Mullakin on mahakipuja ja supistuksia sekaisin (Vipe taisi kysyä niistä). Ota niistä nyt selvää että mikä on mitä. Välillä koko maha on ihan kireänä ja välillä kramppaa. Eihän tämä nyt ole tietty sellaista tuskaa kuin muutama vk sitten kun ä-polilla juostiin, mutta tuntuu silti kurjalta, ettei jaksa ja pysty tekemään kaikkea niinkuin ennen. Joka päivä pyörii mielessä, että pysyykö se vauva kyydissä loppuun saakka tai edes muutaman viikon vielä. (Alan miettiä kaikenlaista kurjaa kun on liian vähän tekemistä.) Kyllähän tilanne tietysti nyt näyttää ihan hyvältä, mutta kun ei koskaan tiedä:(

Perhevalmennuksetkin alkavat pian, saa nähdä millaista siellä on. Mies on lupautunut mukaan, joten toivottavasti ei pelkkää ajanhukkaa..

Jos vaikka menisi vähän syömään jotain, niin piristyisi.. mutta sitten ei parane varmaan mennä vaa'alle:)
Raisa 31+4

Maanantaita!

Eilen sitten lensin komiasti turvalleni pihalla. Kompastuin sellaseen puulaattaan josta oli yks lauta irronnut. Onneks oli sen verran tajua että älysin ottaa käsillä ja polvilla kovasti vastaan niin etten kolhinut mahaani. Taisi pikkanen kuitenkin vähän heittää volttia, oli hetken aikaa ihan hiljaa ja vähän ajan päästä alkoi kauhia myllerrys, varmaan komensi äitiä että eipäs pelotella noin:)

Vipe kyseli seksistä... hiljaista on täälläkin sillä rintamalla. Mies kyllä haluais mutta itellä ei oikein ole intoa. Jotenkin tuntuu omituiselta eikä pysty keskittymään kun joku möyrii mahassa samaan aikaan.

Ja mahakin on välillä omituinen, ei oikein tiedä onko supistus vai ei kun sattuu jotenkin ihmeellisesti... Niinkuin kiristää ja tuntuu ilkeeltä mutta kuitenkaan koko kohtu ei ole kova, onko jotain osittaisia supistuksia olemassa? Ei voi tietää mikä on normaalia ja mikä ei, varsinkin kun esikoista odottaa.

Ajattelin tulla ilmoittautumaan, mitään uutta ei ole ollut joten enpä ole jaksanut kirjoitella.

Vaivoja vain tulee koko ajan lisää:mm. väsymys, närästys, liitoskivut ja muutoinkin inhottava turpoaminen yms. :(

Täälläkin on ollut tuota epämääräistä vatsakipua/supistelua, eli ei aina kipu ole selvää supistusta vaan jotain muuta vihlomista/kipua. Kai se ihan normaalia on... Mulla olikin lauantai aamupv ihan säännöllistä supistelua ja ehdinkin jo hätääntyä että näinkö tässä nyt jo synnytetään mutta onneksi puolen päivän jälkeen supparit loppui. Olivat kyllä aika ikävän kivuliaita.

Mua on ruennut synnytys pelottamaan, välillä tuntuu ettei pysty ajattelemaan/käsittelemään koko asiaa. Niin paljon olen lukenut sektion vaaroista ja nyt olen aivan varma että jos sektioon joudutaan niin mä kuolen siihen leikkauspöydälle :(
Jännä kun ensimmäistä tehdessä (sektio) ei pelottanut yhtään, mutta silloin en ollutkaan lukenut mitään koko leikkauksesta eli tieto lisää tuskaa.

No tässäpä tätä taas, on jotenkin masentunut olo ollut koko päivän. Nyt reiluna kaadoin kaiken teidän niskaan, sorry. No parempaa päivää toivotaan huomiseksi.

Pidetään masut pystyssä ;)

nitta rv 31+5

Heipat kaikille!

Meikälikka on täällä enimmäkseen makoillut. Tuntuu ettei jaksa tehdä oikeen mitään ja mulla on kanssa jotain ihan kummallista supistuksen olosta pinkeyttä massussa. Onneksi oli eilen neuvola, ei kuulemma ole mitään vaarallista mutta ellei mene levolla ohi niin sitten lekurille tutkittavaksi. Neuvolan täti ehdotti että bailasin ehkä liian rankasti viikonloppuna häissä - nooh, voihan se tietty olla niinkin, kun harvoin sitä tulee tälläydyttyä ennen puoltapäivää ja patsasteltua aina pitkälle iltaan saakka :O)

Meillä on myöskin ollut hiljasta seksielämässä, tuntuu että koko kesän touhut voi laskea yhen käden sormilla. Ensin meikälikka oli väsy ja kipee ja sitten mieheltä leikattiin nivustyrä... Ehkä tämä tästä - viimeistään sitten ensi vuoden puolella... tai pidettiin ainakin ekan jälkeen toooosi pitkä tauko, kun muutamalla yrityksellä tuntu että alapää on synnytyksen jälkeen kasvanut kiinni.

Ok, enää seitsemän viikkoa h-hetkeen (KÄÄK)

T.Pirpana rv 33 tasan

Jaa, piti vielä mainita tuohon painoasiaan liittyen, että mulla on nyt paino noussut yhteensä 13 kg. En tiiä mikä kasvupyrähdys tuli yhtäkkiä, sillä katselin neuvolakortista että kesäkuun puoleenväliin mennessä paino oli noussut vain reilu 2 kg eli toisin sanoen kolmessa kuussa olen kasvanut yli 10 kilolla!!! Ei kiva, kun edellisestäkin raskaudesta oli vielä kiloja reippahasti jäljellä (alussa BMI 31). Noooooh, ehkä tämäkin asia laitetaan murehdittavaksi ensi vuoden puolelle :O)

Iloista päivän jatkoa!

Hei,
Pirpana ala huolehdi painosi noususta. Mullekin on yht akkia tullut painon nousua oikein vaan kunnolla. Nyt olen jo 9 kiloa kasvanut normaalista. Laakari toivoo etta kasvaisin vielakin enemman koska kuulemma myos aiti tarvitsee todella paljon energiaa kun alkaa imettamaan.

Meilla on myos tuo seksitouhu ollut ihan nollassa. Kaikki alkoi oikeastaan siita etta alussa oli keskenmenonriski niin kova etta ei saanut harrastaa seksia..sen jalkeen meille jai jotenkin epavarma olo koko seksitouhusta...ollaan sitten jonkun verran hyvailty vaan muuten, en tieda olemmeko ihan hulluja mutta emme tosiaan ole uskaltaneet itse yhdyntaa harrastaa..nyt ei jotenkin edes tee mieli koska on niin iso olo...hellyytta ja hallia kylla kaipaa ja onneksi sita valilla saakin. Mies vaan on ihan hirveasti tyomatkoilla joten naemme vain viikonloppuina. Yrittaa saada kaikki matkat hoidettua nyt pois etta voi sitten lokakuussa olla jo passissa jos vaikka vauva tulis etuajassa.

Kavin neuvolassa viime viikolla. laskettu aika on laakarin mukaan 6.11, mutta vauva oli kasvanut niin hurjast etta hanen ultrassa tehdyt mittaukset antoivat lasketuksi ajaksi 18.10!!!! Huh, olin ihan ihmeissana. Laakari kylla sanoi, etta pidetaan viela tuo laskettuaika 6.11...onko teilla muilla ollut tallaista heittoa lasketun ajan kanssa/

Koittahaan tytot jaksella
Hansuli

syksy se tekee kovin tuloaan.. masentava keli! kyllä tuo neuvolan täti saa pelon persuksille aika helposti, se puhuu että jos se nyt lähtee tulemaan ni pitäisi mennä naistenklinikalle yms. no eikai tuo vauva nyt sentään vielä tee tuloaan kun supistuksetkin on helpottaneet hirmuisesti ja muutenkin vointi on erinomainen. painoa on tullut alkulukemista 3kg ja siltikin se täti jaksaa jauhaa siitä että pitäisi kattoa mitä syö (painoindeksi on kyllä normaali).. johan se lapskin jo painaa varmaan parikiloa.. perätilassa on vauva mutta täti oli sitä mieltä ettei ole syytä huoleen, emme siis ota stressiä siitä! Jakselkaahan hyvin!
rv31 tasan kuin myös sf 31

Moikka!!
Täällä myös ollut perätilassa, nyt on kääntynyt. vointi on aika hyvä, hengitys on raskasta ajoittain. Seksi maittaa yhtenään kovastikkin... Hyviä vointeja!!

Terve!

Kirjoitin pitkän sepustuksen ja mihinkään ei teksi mennyt. Voi jummi,jammi... nyt sitten vain lyhyesti.

Hyvä kun muillakin nämä seksitouhut ovat sitä mitä on, enkä yksi sitä tarvi aprioida. Ja ""hyvä"" kun muillakin on näitä vatsa/supistuskipuja. Niistä kun ei tosiaan aina välttämättä tiedä kumpaa on. Jos on ollut rankka päivä, yöllä se sitten huomaa. Nyt kun pidin siivouspäivän, niin sittenpä olinkin yön olkkarin sohvalla puoli-istuvassa asennossa. Kävi niin vatsaan, supisti ja kaikkea mahdollista. Nyt kun olen lungisti ottanut, niin yöt ovat olleet ihan normaaleja. Eikä se neuvolatätikään noihin mitään sanonut. Sano vain, että kuuluu asiaan.No, näinhän se onkin. Närästys on vain lisääntynyt kovasti ja se on aika ikävää:( No, pääasia että lapsi voi hyvin. Kyllä nämä vaivat kestää.

Valmennuksesta: me emme mene sinne. Mieskin kai luottaa minuun kun 2 olen jo hoitanut, että kyllä se homman osaa.. Ekalta kun olin aikoinaan valmennuksessa, se ei kyllä antanut mulle mitään. Jospa tänä aikana ne olisivat parempia. Täällä Oulussa saa käydä tutustumassa synnytysosastoon ja siellä ajateltiin että käydään.

Mulla ei laskettua aikaa ole vielä mitenkään siirretty. Tosin en ultrassa ole käynyt nyttemmin. Seuraava ä-poliultra on marraskuun alussa. Mielenkiintoista. SItten varmaan kuulee että odotellaanko sitä loppuun asti. Riippuu miten tuo vaavi on jatkanut kasvua, kun ""moittivat"" sitä isohkoksi elokussa. Nyt neuvolassa sf-mitta 28 ja rv on 30.

Nyt en enää muista mitä muuta minun piti kirjoittaa ja kommentoida...

Mukavaa odotusta meille kaikille ja tosiaan ei enää ole kovin pitkä aika.. etenkään marras-aluilla:)

""Kiva"" että muillkain tuntuu toisinaan katoavan nuo kirjoitukset jonnekkin bittitaivaan uumeniin. Miks se on aina, että katoaa juuri silloin kun on kirjoittanut pitkän sepustuksen voinnista ja mielialoista.

Mä tulin juuri tk:sta, kävin sokerirasituksessa. Kaikki hyvin, yksikään arvo ei ollut oikeastaan edes lähellä raja-arvoja. Joten ei tarvitse alkaa huolehtimaan sen enempää tuosta ruokavaliosta.

Yöt on alkanut olemaan yhtä tuskaa mulle. Illalla en saa unta ja on rasittavaa vaan kuunnella toisen kuorsausta ja yrittää saada unen päästä kiinni. Heräilen jatkuvasti ja vessassa saa rampata 1-2h välein, jalka puutuu ja vetää suonta. Aamuyöstä saa yleensä nukuttua parhaiten. Ja aamupäivällä. Vaan tuskaa jos pitää nousta 7.00 ylös kun tuntuu, että vastahan tässä laittoi nukkumaan. Kyljellä voi olla vähän aikaa ja sitten alkaa potkiminen, kääntyy toiselle puolelle niin pelkkä kääntyminen tekee kipeää.

Sen kummemmin ei supistele eikä ole muitakaan suuria kipuja. Potkut sattuu toisinaan ja selkä vihlonut, mutta siinäpä se on.

KOira on taas järjestänyt iloisen yllätyksen, syönyt ovenpielen kamalan näköiseksi. Pitää vissiin kuitenkin lähteä kaupunkiin ostamaan luita ja kohta varmaan kuonokoppa jollei tuo syöminen lopu. Kahden edellisen asunnon seinät on ollu syötynä ja täälläkin jo hyvällä alulla.

Mutta vointeja kaikille ja koittakaapa pitää vielä hetken ne vauvelit masussa!!!
Myy (rv 30+5)

Tervehdys!

No olipa ""mukava"" lukea, että muillakin tämä seksielämä
on samanlaista kuin meillä eli en ole yksin. Ja ""hyvä"" kuulla, että muillakin on näitä epämääräisiä vatsa/supistelukipuja. Juttelin niistä eilen neuvolassa, mutta eipä se täti mitään siihen sanonut. Sanoi kuuluvan asiaan ja näinhän se on. Jos on rasittanut itseään kovasti ko. päivänä, niin sen kyllä huomaa sitten illalla ja yöllä. Nyt kun yksi päivä siivosin kovasti, niin yö oli aivan onnetonta. Vatsa pinkeä, kipeä ja supisteli. Kököttelin puoli-istuvassa asennossa keskellä yötä olkkarin sohvalla. Nyt kun taas olen vain oleskellut, oon yöt saanut nukkua oikein hyvin. KYllä itseäkin pelottaa, että josko se paikkoja aukasee ja kaikenlaisia mielikuvia. Nyt väitän kovasti lisäksi, että vaavi on lasketunut alaspäin. No, neuvolassa kaikki hyvin ja sf-mittä oli 28 (rv 30).Ensi viikolla menen lääkäriin ja haen lisäsaikkua. En viitsi enää kyllä töihin lähteä 2 viikon takia. Sitten olisin vuosilomalla ja sitten jään äippälomalle.

Valmennuksesta mullekkin täti puhui, mutta en sinne taida lähteä. Eikä mieskään ollut mitenkään innokas. Luottaa, että osaan jutut, kun 2 kertaa olen tämän aikaisemmin jo kokenut. Aikoinaan kun kävin ekalta lapselta valmennuksessa, ei se kyllä minulle antanut mitään erikoista. Liekkö sitten muuttunut paremmaksi ajansaatossa.
Oululaisille: täällähän saa ainakin käydä tutustumasssa Oysin synnytysosastolle. Oli muistaakseni ke-to (en ihan varma päivistä) klo 15.00. Sinne ehottelin miehelle, että voitaiisin käydä vähän kattelemassa, että tietää mihin minut pitää sitten viedä:) Synnytys ei minua pelota onneksi (ainakaan vielä) yhtään.

Minulle ei laskettuun aikaa ole mitään muutoksia tehty. Tosin en ultrassa ole nykyisin käynyt. Vasta marraskuun alussa menen ä-polille. Sitten onkin mielenkiintoista nähdä minkä kokoinen asukas on ja odotanko kuitenkin marraskuun loppuun.

Mukavaa odotusta meille kaikille! Ei ole enää pitkä aika h-hetkeen:)

Kyllä tuo seisomatyö käy koipien päälle... Ei turvota onneksi ainakaan vielä, mutta ihan tönköt on jalat ja särkee:( Jospa sitä vielä ainakin pari viikkoa jaksaisi kun silloin aloittaa mun sijainen. Tarkotus olis että olisin sen kans 3 viikkoa yhtäaikaa töissä että ehdin opettaa hommani sille mutta saapi nähdä. Kyllä ne muutkin sitten ne opastukset hoitaa, luultavasti mua paremmin vielä, kun olen niin vähän aikaa ollutkin töissä.

Tänäänkin taas on niitä omituisia mahakipuja/supistuksia tullut, kyllä huomaa että työnteko siihen vaikuttaa. Olin lähes viikon pois töistä ja sinä aikana ei juuri mitään kiristyksiä ollut. Nyt olen ollut 3 päivää töissä ja taas on alkanut olla enempi vaivaa.

No, kohta on taas viikonloppu ja ehtii hetken huilata:)

Sirenia 29+5

Nostellaanpa niin ei hävitä ihan kokonaan :)

Tänne ei uutta, kovin on odottava olo. Fiilikset kuitenkin paremmat kuin viime viikolla.
Nyt tuntuu että aika matelee ja viikot ei kulu millään. Olen siis työttömänä nyt ja 4.10. alkaa ä-loma. Onneksi esikoinen on kotona, siitä on jo kummasti juttuseuraa.

Vauvaa varten kasattuna on jo pinnis ja vaatteetkin pestynä kaapissa. Vaunut ja turvakaukalokin on hankittu. En oikein muuta osaa valmiiksi laittaakkaan/hankkia. Hoitopöytä pitäisi jostain löytää.

Jokos muilla rupeaa aika käymään pitkäksi, en millään malttaisi enää odottaa että vauva syntyy :)
No parempihan se tietysti on että vauva vielä tuolla masussa kasvaa ja voimistuu.

Ainiin, jouduin muuten viime viikolla ylimääräisen neuvola reissun tekemään hirveän turvotuksen/päänsäryn vuoksi. Verenpaineet hieman koholla mutta pissa onneksi puhdas. Nyt sitten neuvola käynti jo ensi viikolla eli tarkkaillaan tilannetta.

No mutta oikein ihanaa kirpeää syksyistä lauantai iltaa :)

toivottelee nitta rv 32+3

Ihme kyllä, aika ei ole tullut yhtään pitkäksi, vaikka en mitään ihmeitä ole tässä sairaslomani aikana puuhaillutkaan. Virallisen äitiysloman alkuun on vielä noin 1,5 viikkoa.

Mun mielestä tämä joutilas aika on hyvä juttu, tässä ikään kuin valmistautuu ja kypsyy vastaanottamaan pikku tulokkaan. Pikkuhiljaa olen hankkinut erilaisia vauvantarvikkeita. Tänään ostin pienet villasukat ja vuoteen kosteussuojan Me and Mamasta. Kohtuammetta katselin, mutta vielä jäin harkitsemaan.

Turvakaukalon olemme ajatelleet vuokrata Folkhälsanilta. Onko kenelläkään kokemusta turvakaukalojen vuokrauksesta? Tietääkseni niitä saa myös MLL:stä ja Liikenneturvallisuusyhdistyksestä.

Ilmat ovat kylmenneet todella äkkiä. Tarkenen vielä niissä harvoissa ulkovaatteissa, jotka yhä mahtuvat päälleni. Mitenköhän käy tuossa lähempänä laskettua aikaa? Varmaan täytyy käyttää miehen takkia.

Nukkuminen on välillä hankalaa, kun tuntuu, että joka paikkaa kolottaa. Etenkin lonkkiin ja ristiselkään sattuu yöllä. Iltaisin ja öisin ovat kiusana myös ilmavaivat: vatsassa on valtavasti ilmaa, mutta se ei tule ulos. Mikähän tähän auttaisin?

Lääkekaapissamme oli hiilitabletteja. Ne on tarkoitettu ripulin hoitoon. Sivuvaikutuksena voi tulla ummetusta. Sekös vasta hauskaa olisi, jos ummetuskin tästä vielä pahenisi.

Moi!
Täällä on vähän hiljaisempaa, kaikki ovat maanantaiaamun lannistamia?

Mulla on vielä lähemmäs kolme viikkoa töitä. Viikot menee tosi nopeasti eikä mulla ole sitä vastaan mitään. Viikonloppuna tuli mieleen, että mitäs sitten kun se äitiysloma alkaa?? Miten sitä sitten ennen vauvan syntymää saa aikansa kulumaan ;) Tietty on ihanaa nukkua kunnolla ja lukea vaikka kirjaa, mutta saa nähdä miten kauan jaksan olla toimettomana. Onneksi vauvan huone on vielä kokonaan laittamatta, joten ainahan voi alkaa remppaamaan -jos jaksaa.

Miten te muut olette voineet? Särkeekö selkää ja vatsaa? Mulla on sellaista alavatsasärkyä ollut jo monta päivää. Olen miettinyt onko se asiaankuuluvaa kohdunkasvusta johtuvaa kipua vai pitäisikö olla huolissaan? Onko muilla kokemusta vastaavasta?

Välillä myös tuntuu, että tällä masukilla on ihan hirveän ahtaa oltavat ja olo on sitä myöten tukala myös äidillä. Vähän väliä on kantapää tulossa vatsanahan läpi, tai peppu. Millainen mahtaa olla olo 8 viikon päästä?? Nyt alkaa tuntumaan siltä että ei se voi millään enää niin pitkään olla vatsassa!

Viime yönä näin unta että lapsivedet meni. Yrtin soittaa unessa miehelle ja kännykkä ei toiminut... Alitajunta yrittää selvästi valmistaa mua pahimpaan ;)

Mukavaa viikkoa!
t. sipuli 32 tasan

Moi!

Nyt on vihdoin aikaa myös itse kirjoitella tänne, kun yleensä olen vaan ehtinyt pikaisesti lukemaan teidän kuulumisia. Olin perjantaina viimeistä päivää töissä - ensin pidän 8 päivää vuosilomia ja sen jälkeen alkaa virallinen äitiysloma. Ah tätä huoletonta oloa. Vauvakin liikkuu selvästi enemmän kun pääsi irti työrumbasta.

Viikonloppuna oltiin miehen kanssa kylpylälomalla juhlistamassa vapaan alkua. Tänään oli taas neuvola ja kaikki muu oli hyvin, mutta painoa oli edelleen tullut vähän liikaa. Sf-mitta oli kuitenkin normaali. Nyt täytyy yrittää hillitä napstelua ja herkuttelua. Se vaan voi olla vaikeaa kun on kotona ja ei ole kummempaa tekemistä.

Sipulilla oli ollut noita alavatsasärkyjä. Mulla on kanssa ollut öisin jomotusta ja vihlontaa mahassa. Supisteleekin tosi tiuhaan ja vessassa pitää juosta jatkuvasti. Selkäsäryt on vähän helpottaneet nyt kun jäin pois töistä. Tosin heti, jos unohdan laittaa tukivyön päälle, selkä on monta päivää ihan mahdottoman kipea.

Koittakaahan työssäkäyvät vielä jaksaa!

Hei marrasmamit!
Pitkästä aikaa ehdin taas tänne kirjavaan joukkoonne. Kesä hurahtikin aivan kuin siivillä, eikä meidän vilkkaasta elämästä näytä loppua tulevan lainkaan.
Pääsin silloin kesäkuun lopulla parin viikon sairaslomalle ja heinäkuusta lääkäri kirjoitti minulle sen ""työkiellon"" sen hurjan mabbaamisen ja kiusaamisen takia siellä työpaikalla. Nyt en ole käynyt kuin tervehtimässä kerran työkavereita (niitä mukavia) toimistolla ja muuten olen harjoittanut työelämän aktiivista unohtamista. Ja sekös on toiminut hyvin.
Varsinkin kun siihen saumaan olen reissannut mieheni mukana ja pääsimme kahdelle yhteiselle lomamatkallekin. Heinäkuussa kävimme viikon toskanassa, sinne kun ei meiltä ole kuin ""loikkaus"". JA elokuussa olimme iki-ihanassa kotimaassa suvilomalla.
Tuntui hyvältä käydä Suomessa, näyttää perheille ylpeänä masua ja mökkeillä oikein olan takaa.
Nyt päätin tulla mieheni mukaan pohjoissaksaan Kieliin. Kaksi viikkoa ennen lasketua aikaa koitudumme (nyt nipistän oikein vauvaa pysymään masussa).
Ihme kyllä vointi on oikein hyvä.... tottakai masu alkaa nyt painamaan jo aikalailla. Välillä siellä alavatsassa tuntuu sellaista ""vetoa"", niinkuin kiskontaa. Onko ne supistuksia?
Tekisi mieleni tietää mitä ne supistukset on. Milloin tiedän että on juuri niistä kyse.
Selkävaivat onneksi saan vennyttelyllä ja lantiojumpalla aina pian ohi, eikä muita vaivoja vielä ole tuntunut.

Ostin Suomessa äitiyspakkauksen. Oli ihanaa hypistellä kaikkia niitä pienen pieniä vaatteita. Nyt kyllä päätin ostaa silti toisenkin talvipuvun kun se ä-pakkauksen puku ei millään sovi vaunun väriin (voiko ihmisestä tulla näin pinnallinen!). Nyt kuitenkin olen kaukana kotoa, enkä muista minkä kokoinen ko talvipuku ä-pakkauksessa on, jotta se sopii koko talven.
Minkä kokoinen sitä pitäisi ostaa?

Odotusterkkuja kaikille. Ja nauttikaa tästä ihanasta ajasta kun pieni potkii ja möngertää masussa. Minulla ainankin ihan kiusallankin tunkee vuorotellen koipea tai terävää peppua kylkiluun alle minä ehtii.

Liisi

äippäpakkauksenpuku on 80cm. se on ihan yli-iso, mie oon ainakin ostanut sen hm.n vakosamettipuvun 68cm. Se on kyllä tosi söpötoppis, pitäisi löytää jostain pukuun sopivat tumput yms asusteet.. vieläkään ei ole meillä aika käynyt pitkäksi vaikka mennään jo kolmatta viikkoa saikulla!

Hello!

Lääkäristä tultu ja sain saikku ä-loman alkuun asti 22.10.
Ei mitään vakavaa, mutta parempi kaikki riskit jättää ottamatta. Istumatyöhän ei tuntunut oikein hyvältä ja kyllä kotonakin aika ajoittain tulee tilanteita, jotka vahvistaa todella sen, että en jaksaisi olla enää töissä.

Joopa, joo. Viikossa painoa tullut 800 g ja olin pyörtyä. Mulla kun ei paino ole kovin noussut. Huomaa, että meikä on siis kotona... Nyt pitää kyllä alkaa liikkumaan enemmän.

Eipäs tässä erikoista. Innolla vaan odotella tulevaa. Kivaa kun poikakin kuunteli vaavia ja se kun vielä potkaisi sitä korvaan, niin oli meillä hauskaa:) Aikoi sitten kostaa sille myöhemmin.... Olo on välillä hyvä ja välillä huono. Riippuen miten on rehkinyt päivällä. Närästys on lisääntynyt ja on kyllä aika kamalaa. Ja väsymys on tullut lisänä. Aamulla pitää nousta ylös niinkuin töihin menisi kun lapset pitää laittaa kouluun ja sitä myöten sitten alan aamutoimiin. No, otan silloin tällöin aina päikkäreitä.

Odotuksen intoa kaikille!

Huomenia päiviä kaikille!

Nyt on tullu käytyä äippäpolilla kontrollissakin tuon umpparihaavan vuoksi. Hyvin oli parantunut, ihan kun en ole sitä itse huomannut =) Ultralla kurkistettiin myös masuasukkia ja on siirtynyt kasvussa ""keskikäyrälle"". Painoarvio oli 2kg ja 40 cm pituutta kaverilla. Istukassa veri virtaa hyvin ja kaikki paikat on kiinni ja kunnossa. Joten sit vaan odotetaan.

Vauvan vaatteet on pesty ja odottaa kaapissa käyttäjää. Muut puuhat muuton jäljiltä onkin sitte vielä vähän kesken, huonekaluja puuttuu ja on siellä sun täällä. Mutta jos niitä tässä pikkuhiljaa koittaisi paikoillensa asetella.

Nyt taidan mennä hetkeksi pötköttelemään, kun viime yönä ei juuri tullut nukuttua ja aamulla piti nousta jo kuudelta viemään mies töihin. Koira piti yöllä hereillä, kun raukalla on ripuli. Joten lepäämään ja sen jälkeen siivoamaan, jotta kehtaa vieraita päästää ovesta sisään.

Vointeja kaikille ja voidaanhan paksusti!
Myy rv 31+4

Vipe oli ihmeissään 800 gramman painonnoususta viikossa. Mulla paino oli noussut kotivaa'an mukaan eilisestä 1 kg, joten vaihtelu voi tosiaan olla vaikka päivittäistä. Huomenna onkin taas neuvola ja pääsen toteamaan, onko painoni jatkanut tasaista 500 g / vk nousuaan, joka alkoi joskus viikoilla 18 - 20. Vieläkään ei tunnu eikä näytä siltä, että kiloja olisi tullut muualle kuin vatsaan, ihan kuin kaikki noin 8 kg olis tosiaan tossa vatsassa. Eikä mun vatsakaan mikään suurensuuri ole, näin ovat tututkin viime aikoina mut nähdessään todenneet.

Aamuyöstä alkaa inhottava lonkkajomotus. Toissa yönä otin särkylääkkeenkin, kun en millään saanut nukutuksi. Muutenkin olen nukkunut viime aikoina tosi huonosti.

Ostin eilen vauvalle toppahaalarin kokoa 62 cm. Oli muuten aika vaikea löytää sellainen, joka ei ole selkeästi tytölle tai pojalle, me kun emme tiedä, emmekä halua tietää, kumpi on tulossa. Valitsin sellaisen tummanoranssin, jossa on vähän tummansinistä.

Raskauskalenteri-kirjassani sanotaan, että rv 34 on hyvä pakata valmiiksi sairaalakassi. Näin kai se on tehtävä. Onko joku jo pakannut kassin? Mitä huomioitavaa?

Käytiin eilen katsomassa Vauvatalo Johannassa jalallista tarjousammetta, hinta 29 euroa. Olipa harvinaisen ruma amme. Jäi ostamatta. Ilmeisesti ammeeseen ja jalkoihin täytyy laittaa noin 45 euroa, jotta saa kunnollisen. Millaisia ammeita olette hankkineet?

En ole vielä saanut äitiyspakkausta. Päätöksenteosta on nyt tasan 2 viikkoa.

Yhteistyössä