Marraskuun masuasukit 2013 *syyskuussa*

Liitoskivut on olleet ihan ok taas pitkään, mutta tänään kun lähdettiin koko perheen voimin viemään koiraa aamulenkille niin meinas iskeä epätoivo! Loppumatkasta sattui niin että jos kotiin ois ollut yhtään pidempi matka niin mies ois saanut käydä hakeen auton ja tulla sillä hakeen mut. Puoli kilsaa tuntui kymmeneltä ja joka askel otti kipeää ja mahakin oli pinkeänä ja vauva painoi alas... Huh huh! Parin tunnin päikkärit esikoisen kanssa onneksi auttoivat ja tässä ollaan taas ilta pakkailtu muuttolaatikoita. Huomenna alkaa taas työt, kivasti pisimmät työpäivät alkuviikosta 7.15-16.30 ja sit pitäs vielä pakkailla kuumeisesti.. Vitsit kun tulee rankkaa! Ootan uuteen kotiin pääsyä ja äitiysloman alkua, perjantainä tule jo!!

Tyttö ei vissiin oo ainakaan pää suoraan ylöspäin, aikakaan pää ei tunnu selkeästi niinkuin aiemmin teki. Taitaa olla jotenkin poikittain kun potkut tuntuu hassusti kylkiin.

Oi kuinka ootan jo että saa alkaa laitteleen kaikkia vauvan tavaroita paikoilleen, uuden kodin järjestäminen on kyllä pesänrakennus-intoisen päiväuni! :D
Sitteri pitää vielä ostaa, muuten on kaikki!
Marrastuuli meillä on haalarina lindexin toppapussi, siinä on hihat mutta jalat on pussissa ja turvavyölle on reikä niin että jalkojen välistä tuleva vyö menee pussin läpi :) koko on muistaakseni 62 ja taitaa mennä ekat 3kk.

Jahas, josko sitä hetken vielä rehkis.

Susimieli ja Pikkusisko 31+4
 
Mä en myöskään aio ekaksi talveksi ostaa haalaria, vaan käytään fleecehaalaria. Kaukalossa on kaukalopussi ja ulkoilee kuitenkin vain vaunuissa. Samalla lailla tein esikoisen kanssa, äippäpakkauksen haalari menee luultavasti sitten ensi talvena niinkuin esikoisellekin. Hän on tosin syntynyt 1.2.
 
Mammaloma alkoi tänään! Outoa olla maanantaina kotona eikä töissä :)

Vauvan ulkovaatteista ollut täällä puhetta. Kertokaahan fiksummat mitä vaatteita otan vauvaa varten mukaan synnytykseen? Lähinnä mietin sitten kotimatkaa, kun loka-marraskuussa ilmat alkaa varmaan olla jo aika koleat täällä etelässäkin.

lumililja88 34+6
 
lumililja saman pukeutumisongelman kanssa painiskelen täällä.. tokihan vauva autolla kuljetetaan pois sairaalasta ja auto on varmasti lämmin, mutta eihän se pieni kullannuppu saa ainakaan paleltua..harkitsin vanuhaalarin hankintaa ja peiton otan varmaaan lisäksi mukaan. Äitiyspakkauksen haalari on kyllä turhan iso, joten täytynee hankkia joku muu. Täällä huomenna on eka virallinen mammaloman päivä! :) Tänään vielä saikulla.. Ja ehkä alan tänään myös pestä pikkupyykkiä ekaa kertaa ;)

Miramei & Sintti 34+6
 
Hellurei!

Ensinnäkin voimia PinskuPinsku koko perheelle :hug:

lumililja mä puen tunnetusti liikaa lapselle vaatetta :D Joten mä oon ainakin ajatellu ottaa nutun ja toppahaalarin vauvalle kotimatkalle, voihan sen haalarin sitten autossa vaikka avata :) Nuo pienet kun tarvii enemmän vaatetta.

Haalarin ostin prismasta 62cm, ajattelin et se menis sit koko talven ja jos ei mee, sit käytettään pakkauksen haalaria :)

susimieli jaksuja sulle pakkaamiseeen! Mä vihaan sitä hommaa :D 5vuoden aikana oon muuttanu 4kertaa ja päätin että vanhana mummona vasta uudestaan :D

Neuvolassa kävin tänään, sain sit liikelaskentalallulippusen jo kotia.. Pitää siis muistaakki sen olemassa olo! Vauvan sykkeet oli tosi tiheet alussa kun kuunneltiin, sitten kun hengitin syvään (hapetus parempi) niin sykkeet tasaantu. Sf mitta on jo 36 ja pikkunen tuntuu sirolle mahassa. Pitää kuulemma soitella heti neuvolaan jos pikkunen kääntyy istumaan, enään ei kuulemma tarvis pyöriä. Ens kerralla saan lähetteen sitten synnytystapa arvioon :)
Mut mua niin harmittaa että vanha terkka tuli takas ja sijanen lopetti :( Tän vanhankaa kaikki on hetkessä katottu ja jää jotenki pinnalliseks touhuks. Onneks ei oo enään kauaa jälellä!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 34+3
 
vauvan kotiinlähtövaatteiksi otetaan varmaan body ja puolipotkarit ja sit se toppapussukka, jos on pakkasta niin sit vielä fleecehaalari väliin. Toi meidän toppapussi ei oo mikään sairaan paksu niin ei sinne läkähdy.

kyyneltenhymy tää on meidän viides muutto viiteen vuoteen :D tavallaan menee jo rutiinilla :D

Mulla on keskiviikkona vika työpäivä, sit alkaa mammaloma! Onneksi on torstai
kokonaan vapaa niin saa sen sit siivota ja pakata ihan urakalla. Silloin poksuu myöd rv 32+0!

mahan koko tuntuu hurjan isolta nyt jo! Millainenkohan rantapallo tää
on kahdeksan viikon päästä kun nyt loppuajan vauva kasvaa huimasti kokoa!

Huh huh, ei tässä oo ihan sisäistänyt että
perjantaina vaihtuu kotikaupunki!

Susimieli ja Pikkusisko 31+5
 
Heips!

Kotiutusvaatteet, jos nyt pääsen sinne loka-marraskuulle: Kietaisubody, puolipotkarit, varmuuden vuoksi joku välihaalari, toppahaalari. Ohuet tumput ja vanutumput-ja töppöset ja myssy. Ehkä vielä villasukat mukaan. Nuo ylimääräiset ei vie kuitenkaan paljoa tilaa. Ja parempi ottaa liiat pois, kun itkeä sen perään, ettei ollut tarpeeksi. :)

Pinskulle paljon voimia!!!

murri76 ja Piipero 34+2
 
PinskuPinskulle ja koko perheelle voimia! Toivotaan että pikkuinen nyt nopeasti vahvistuu!

Musta alle 62cm haalaria/lämpöpussia ei kannatta hankkia. Mulla on nyt valmiina reiman ohuempi pussi/haalari ja sitten tuo Lindexin lämpöpussi kaukaloon, koko on varmaan 62 tai 68 noissa. Jotenkin tuntuu vielä niin kovin kaukaiselta tuo 17.11... Kolme viikkoa vielä töitäkin..

Työkaveri köhii siihen malliin että on saamassa flunssan, ei kyllä ole aikaa itsellä sairastua nyt.

Masussa normi meininki, kova on mylläys erityisesti iltaisin. Päiväunista haaveilen..
 
PinskuPinskulle ja koko perheelle voimia. :hug:

Ja kiitos kaikille ketkä jaksaa mua tänne sairaalaan tsempittää. :) Täällä voidaan aivan hyvin viime yönä taas supisteli, ja sain siihen sitten lääkettä ja nyttemmin ei ole ollut mitään.. Keskiviikkoa odotellaan sitten voi olla että pääsen kotiinkin.. :) Mutta päivä kerrallaan täällä ollaan ja huilitaan.

Itse en ole ostanut haalaria vaan tuon toppapussin, ja olen pari fleece haalaria ostanut, että saa vielä sitten lisäksi pukea. :) Ajattelin että jos sitten tuntuu että haluankin haalarit vielä niin ostan ne sitten kun vauva on maailmassa. :)

susupala & masukki 33+5
 
pinskupinskulle iso tsemppi :hug: täältäkin! Onko lääkäri puhunut mitään ennusteista? toivottavasti infektio helpottaa nopeasti ja tyttö alkaisi vahvistumaan:heart:

talvihaalarista: Meiltä löytyy Jonathan 56cm ja reimatec 62cm. Tuon pienemmän ostin, kun naapuri sanoi, että niillä hukuttiin jonathanin 62cm haalariin ja heillä kuitenkin lähes 5kg jötkäle syntyessään (tammikuun lopussa syntynyt). Käytettynä hankin molemmat ja ajattelin, että eiköhän ne saa eteenpäin myytyä, kun ei itse enää tarvitse. Jos nyt jostain syystä vielä isompaa tarvitsee lopputalvesta, nii sitten löytyy vielä esikon äitiyspakkauksen haalari.

kotiintulovaatteiksi ajattelin bodyn, potkarit, toppahaalarin, kypärämyssyn ja toppapipon, tumput ja töppöset ja vielä jonkun peiton kaukaloon. Näillä mentiin myös esikon aikaan, joka silloin syntyi joulukuun lopussa.

Täällä vaivaa armoton väsymys.. Viikonloppu meni torkkuessa ja viime yönäkin vedin ihan kunnon unet. silti olen tän päivän töissä vaan haukotellut. Hempasta tuskin johtuu, kun rautalääkkeitä syön päivittäin ja viime neuvolassakaan hemppa ei nyt mikään älyttömän alhainen ollut (muistaakseni 117). Kivuttomat supparitkin on alkanut vaivaamaan pienestäkin. Esim kävellessä, seisoessa, autoa ajaessa, yöllä kylkeä kääntäessä... Perjantaina onneksi neuvola, niin täytyy kysyä sielä, pitääkö näistä vaivoista huolestua. Huomaa kyllä, että kroppa on paljon romumpi, kun edellisten kanssa. Likeö sitten syynä ikä, vai raskauksien määrä..

-Nelly ja murunen 30+5- Vielä olis 3vko ja 1pv töitä....
 
Pinskulle ja perheelle voimia! Kunpa tilanne kääntyisi parempaan pian.

Kotiutumisvaatteita en ole sen kummemmin vielä miettinyt, vielä. Oon hommannut Jonathanin toppahaalarin koossa 62cm kirppikseltä, mutta meillä olis myös toppapussukka kaukaloon. Jompi kumpi noista + jotain kevyempää kampetta alle, kai. Päähän topplakki ja käpäliin ja jalkoihin tumput ja töppöset. Kaipa sitä tuon lyhyen matkan noilla selviää.

5 päivää töitä äippäloman alkuun! Mä niin odotan, että pääsen käymään salilla päivisin ja saan laittaa tätä kämppää kuntoon. Ihan mahtavaa, vaikkei tunnukaan siltä (vielä), että tässä mitään lomia tarvitsisi. Mitään oireita ei ole edelleenkään, ei suppareita, ei särkyjä, ei juurikaan väsymystä. Poikanen myllää jakuvalla syötöllä minkä ehtii ja liikelaskentaa ei juuri tarvitse miettiä kun se 10 liikettä tulee makuulle asettuessa muutamassa minuutissa täyteen.

Onko teillä kokemuksia rintapumpusta? Mielelläni kuulisin mielipiteitä/suosituksia eri merkeistä (Ainu, Avent, joku muu) ja sen hyödyllisyydestä!

Tirpsi ja poikanen 33+5
 
Pinskulle voimia sairaalaan kuten myös Susupalalle :heart:

Neuvolakuulumiset:
paino noussut n. 1 kilon viimisestä, alapaine koholla jota sitte neuvolatädin kanssa aprikoitiin mistä johtuu. Rauta 124 (en oo 3 viikkoon syöny rautatabletteja), kohtu jo 31,5cm pitkä :O Maha-asukki vaihto asentoa vähän ennen neuvolaan menoa niin johtuko tuosta sitte :D Pissa puhdas ja turvotuksia on.

Kävin tänään ottamassa vakuutuksen tälle mahan myllertäjälle :) Aijotaan vielä siirtää kotivakuutus Tapiolaan niin saadaan halvemmaksi vakuutusmaksuja.

Insuliinin pistäminen on perseestä mutta eipähän enää tartte stressata mitä pistää suuhunsa ja muutenki on paljon helpompi olla. Töistäki oon ollu poissa kohta viikon niin sekin helpottanut mieltä ja kehoa, vaikka ikävä olis töihin... Nooh, vuosi menee kai nopeasti?? :D
Pitäis alkaa leipomaan toista kakkua töihin kun lupasin leipasta ennenkö jään kesälomalle (eka kakku oli ihan harjottelua ja jäi kotiin syötäväksi :p ).. Vielä pitäis jotain muffinsseja tehä lisäks.

Ite en oo ees aatellu vielä mitään sairaalakassin pakkaamista tai kotiintulo vaatteita, mutta kaippa ne tässä jossain vaiheessa pitää alkaa pakkailemaan, ku ei tiiä annetaanko tämän mennä loppuun asti vai tuleeko käynnistys.. Hyviä neuvoja teiltä kuiten saa :) Huomaan kun oon ensikertalainen niin helposti muut antavat vinkkejä ja apuja :)

Sasseri86 ja Papunen 30+5
 
Sasseri ei ole täälläkään vielä edes uhrattu ajatusta sairaalakassille ja viikkoja on huomenna 35+0 ja terkka oli sitä mieltä, että ihme jos päästään laskettuun aikaaan saakka :D Vauvan sänkyä aloin laittaa tänään, pikkupyykkiäkään en ole vielä pessyt.
 
tämän ja ens viikon aikana yhteensä 7 työpäivää ja sitten alkaisi mammaloma :) heti kun loma alkaa saapi alkaa pesemään vauvan vaatteita ja laittamaan hänelle omaa nurkkausta makkariin :) sen verran täällä turvottaa että kihlasormus roikkuu nyt kaulassa.viime yön sain pitkästä aikaa kunnolla nukuttua. enää 7 viikkoa <3 POKS 33+0
Jenna&mini
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Täällä vietetään toka vikaa työpäivää! Jeejee!

tirpsi kyseli rintapumpuista, mulla kurahti esikoisen kanssa imetys ekan kuukauden aikaan, sit pumppailin hälle kunnes poika oli 8kk. Pumppuna oli Ainun Medela, oli hyvä käytössä. Yksinkertainen ainakin, noi Aventit vaatii vähän opiskelua.

Ulkona on ihana sää! Kunnon kirpeä syksy! Kuiva ilma ja +5 astetta! Rakastan tuollaista ilmaa! Ainoa mikä arvelluttaa on tuleva talvi, mahtaako sitä päästä vauvan synnyttyä ulkoileen esikoisen ja vauvan kaa, toivottavasti ei tuu kauheen kylmää talvea.

Sairaalakassista en mäkään sitä siis sillain ole sunniitellut vielä, noi aiemmin mainitut vaan oli esikoisen kanssa hyväksi havaitut jutut. En oo kerinnyt juuri edes hypisteleen vauvan vaatteita? Joten en oo valinnut mitä niistä otetaan mukaan. Jahka saadaan muutettua ja pääsen pesemään vaatteet niin ehkä sit pikkuhiljaa..

Susimieli ja Pikkusisko 31+6
 
Tervehdys pitkästä aikaa!!

Olen käynyt lukemassa kyllä päivittäin teidän juttujanne, mutta en ole itse pahemmin viime aikoina kirjoitellut.
3 vkoa olisi vielä töitä ennen kun äippäri kutsuu. Olo on ollut ihan jees - tosin pidemmät kävelylenkit voi unohtaa, koska masu tulee tosi pipiksi ja kovaksi. Lyhyempiä voi toki tehdä.
Aattelin vielä kokeilla joogaa jos se olisi sen verran iisiä ettei vaikutusta.

Täällä kans sama juttu eli ei ole pahemmin shoppailtu mitään. Itse asiassa viime vkolla ostin ekan kerran jotain tulokkaalle - kivat tikru-potkuhousut x2
Alkaa konkretisoitua, kun masukin jo kasvanut..
En usko, että ostetaan mitään sen kummempaa ennenkuin jään äippärille. Kärryt/sänky yms saa jäädä viime tinkaan. Ollaan käyty kattomassa, mutta turhaan niitä ostaa etukäteen nurkkiin pölyttymään. Voi toki olla, että innostuu..

Sairaalakassia en ole tehnyt, mutta vähän olen netissä pyörinyt katsomassa eri listoja mitä on ollut tarjolla.. eipä sinne ihmeempiä tarvii - vaihtovaatteita ja hygieniatarpeet. Aika lailla siinä..

Huomenna olisikin aamulla neuvola :)
Starhope 31+6 että kohta taasen poksutaan..
 
starhope me ostettiin vaunut jo heinäkuussa, yhdet sellaiset ku haluttiin löyty Suomesta.. Toimitusajat ois menneet jo silloin marraskuulle ja meillähän la on lokakuun puolella. Ei oltais todellakaan oltu noin ajoissa liikkeellä, jos miehen sisko ei olis varottanu, että toimitusajat voi olla jopa 3-4kk. Että toivottavasti löydät viime tipassa mieleiset.. Sänkyjä toki löytyy helpommin suoraan varastosta.

Täällä pyykikone pesee vauvan sängyn kamppeita..

Eka virallinen mammalomapäivä <3 tätä on odotettu!! Viisi viikkoa laskettuun aikaan!

Huomenna meen ylimääräiselle neuvolakäynnille, kun saatiin niin pieni sf-mitta viimeksi.. mieli ei anna rauhaa. Jos mitta ei nyt ole kasvanut niin lähettää ilmeisesti polille mittauksiin. Onneksi vauva kuitenkin liikkuu ihan hyvällä voimalla.

Miramei & Sintti 35+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Miramei tosiaan käyty katsomassa vaunut ja aikalailla jo valittiinkin. Toimitus niissä max pari päivää joten ei pitäisi olla ongelma. Kyllähän mekin oltais ostettu jos toimitusaika olisi mennyt la yli..ehkä suurempi syy sille ettei ole ostanut mitään löytyy omien korvien välistä ja aikaisemmasta kmenosta - vähän skeptinen ollut mutta olisi varmaan aika jo antaa lupa itselle nauttia raskaudesta :)

Onneksi olkoon ekasta äippäpäivästä ja hyvä että pääset neuvolaan mittaamaan jos jäi viime kerta mietityttämään.
Mua vähän hirvittää itse jäädä 3 vkon päästä. Miten saada aika kulumaan.. ja miten paljon jaksaa mitään tehdä..tosin jos näillä mennään niin hyvin jaksaa mutta eihän sitä koskaan etukäteen tiedä.
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
Huomenta Mammat!

Tuossa rintapumppu-asiassa komppaan Susimieltä, mullakin oli esikon aikana Ainun Medela lainassa neuvolasta. Ja nyt sain ihan omaksi samanlaisen eräältä ihanalta kamulta. :) Siis kyseessä sähköinen rintapumppu, ja olin jo esikon aikana tyytyväinen siihen. :) Pelasti kyllä meidän imetysalun.

Pyykkäystä mun ei tarvii harrastaa, kun esikon vaatteet pesin jo käytöstä poistaessa, ja vakumoin pieniin paketteihin kokojen mukaan. Eiköhän nuo ihan käyttövalmiita ole.

Eilen illalla oli Piiperolla sellaiset tsembalot, että hirvitti jo, että laukaisee synnytyksen, niin kipeesti tuolla alapäässä telmus. Onneksi rauhoittui nukkumaan mennessä.

Eipä ihmeempiä täällä, laskien päiviä ens maanantain lääkärikontrolliin, ja tietty lauantaina alkavaan Mammalomaan. :)

murri76 Ja Piipero 34+3
 
  • Tykkää
Reactions: Miramei
starhope täälläkin seinät kaatuu välistä päälle, kun olenhan tässä jo pari viikkoa kotona ollut. Aina tottunut juokseen paikasta toiseen ja nyt ohjelmaa ei mitenkään riitä joka päivälle :D onneksi on kaksi juuri vauvan saanutta kaveria, harmi vaan ettei samalla paikkakunnalla ja sitten yksi kaveri, jolla laskettu aika joulukuussa niin on vertaistukea. Joulukuussa vauvan saava kaveri on myös päivät kotona, kun tekee opinnäytettä..

Pitääkin varmaan hankkia tuo pumppu, kun aikaisemmin mietin onko se tarpeen ollenkaan.. Tokihan on ikävää jos maitoa alkaakin yhtäkkiä pakkautuun rintoihin eikä vauva olekkaan juuri sillä hetkellä nälkäinen.

Pinskun perheelle piti toivottaa jo aikasemmin voimia ja jaksamista <3 Murrille myös, onneksi sinulla alkaa jo ihan kohtuudella viikkoja olemaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Viikko oltu kotona ja pää hajoaa :D Siivoomista ja ulkona olemista ja sitte makoilua ennenkö lista alkaa taas alusta :D Plaaaaah.. Ensimmäisen peiton pesin pienokaiselle rattaisiin, muut vielä odottelee kaapissa :) Pakko käydä niitä välillä hiplaamassa ku ei vieläkää oo ihan sisäistäny että kohtahan tuo tulee ulos tuolta ja käyttää noita vaatteita <3 Vaavin huonekin on valmis, enää tarttee vaan tilata se ensisänky, mutta vasta marraskuun alussa..
Miun mies ei oo ollu kovin kiinnostunut mahan liikehdinnästä ja ku mie "tökin" mahaa nii häntä tekee pahaa ja käskee miun lopettamaan toisen tökkimisen. Mutta hän tässä viikko sitte tunsi potkut niin voi että sitä ilmettä <3 Mitähän tästäki tulee ku hänen tärkeemmät naiset syntyy/on syntyny marraskuussa :D Voi vaa olla että vaavista tulee skorppiooni ku mie oon jousimies..

Mitä lääkäri voi määrätä tähän närästykseen? Viime yönäki heräsin 3:50 siihen ku mahahapot suussa ja ukolla soi kello jo 4:20.. Muutenki yöt alkaa olla jo tuskaa, hikoilen ja vessassa käynnit on jotain mistä en tykkää :(

Sasseri86 ja Papunen 30+6
 
Susimieli, kiitos muistutuksesta:) Esikoista odottelen ja tiesin jo ennen mammalomani alkua, että aika tulee käymään pitkäksi kotona. Kovasti työkaveritkin lohduttelivat, että se on "ongelmana" vain esikoista odottaessa :)

Varmasti on meno hieman erilaista, kun kotona on jo pieni lapsi, mutta yritä sinäkin levätä!

lumililja88 35+0
 
Sasseri86, mulle lääkäri määräsi Omeprazolia (20mg) ja on toiminut ainakin tähän asti. Mulla oli myös esikoisen aikaan loppuraskaudesta kauheat närästykset pitkin päivää enkä silloin tajunnut pyytää mitään vahvempaa. Tästä on ollut mulle ainakin suuri apu :)
Rintapumppuna mullakin on toi Ainun Medela ja olen kokenut sen todella hyväksi :)

Mirkkeli & Pikkuveli 32+1 <3
 
Huoh, mulla on kolme viikkoa ollut hirvee flunssa ja tuntuu ettei tämä lopu ikinä :/ Eikä paljon ehdi levähtään kun tuo 1v4kk ikäinen tyttö pitää kiireisenä. Harjoitus supistuksiakin tuntuu tulevan päivittäin, kivuliaita ne ei kyllä ole joten tuskin tarttee huolestua.
Kolme viikkoa sitten kuoli äkillisesti meidän 10 vuotias pappakoira, sitä tässä on surtu ja itketty :( Jospa tämä ikävä tästä ajan kanssa helpottaa...

Viime viikolla käytiin miehen kanssa pikaisesti maistraatissa vihittävänä :heart: Ei kerrottu kenellekkään etukäteen, tuli siis kaikille yllätyksenä :) Varmaan jonkunlaiset kahvitukset pidetään joku vkloppu sitten lähimmille sukulaisille ja ystäville, tai sitten juhlitaan vasta yhtäaikaa vauvan nimiäisten kanssa.

Närästys vaivaa lähes joka ilta, neuvolalääkärin suosituksesta hain Ranixalia ja se helpottaa! :) Rennie oli ihan yhtä tyhjän kanssa kun kokeilin parina päivänä. Magnesiumiakin piti alkaa syömään kun vetää suonta jaloista öisin ja rautaa syön että sain hemoglobiinin nousemaan. 3vk sitten neuvolassa mun hb oli "huimat" 106, ihmekkään jos vähän heikottaa...

Mulla on Aventin sähkökäyttöinen rintapumppu, ostin esikoisen aikaan ja se oli kyllä tosi helppo käyttöinen ja hyvä :)
Tuttipulloja mietin että kai nuita esikoisen vanhoja voi vauvallekin käyttää kun nuo on aina käsin pesty ja steriloituja, tuttiosat tietysti ostetaan uudet. Varmaan pari uutta pulloa pitää kuitenkin ostaa kun esikoisen pullot on suurinosa pinkkejä nii haluaisin pojalle edes pari sinistä :D

Nyt ois pari koneellista vauvan vaatteita pestynä ja viikattu lipaston laatikoihin, pesin myös nuo esikoisen pienet vaatteet uudestaan kun ne on ollu muovilaatikossa säilössä. Pinnasänkyyn pitää hankkia patja ja petivaatteet. Vaippoja, tutteja, jne. pientä pitää vielä myös hankkia. Sairaalakassia en oo pakannut mutta eipä sinne nyt mitään niin ihmeellistä edes tartte mukaan. Kotiintulo vaatteet pakkaan vauvalle valmiiksi turvakaukaloon niin sen saa sit mies tuoda sairaalaan kun tulee hakeen meidät kotiin.
Parit uudet imetysliivit pitää tilata, viimeksi ostin Bravadon liivit. Tilasin englannista kun sieltä saa paljon halvemmalla kuin suomesta. Ne on aivan ihanat päällä kun eivät kiristäneet eikä puristaneet :)

Mulle vois päivittää tietoihin poikalupauksen ja ikääkin on mittarissa jo 30v :) Laskettuaika on 30.11.

nipsu83 ja poika 30+3
 

Yhteistyössä