Suuret onnittelut pienokaisista! :heart::hug: Synnytykset kuulosti varsin nopeilta. Miten teillä on lähtenyt sujumaan pienokaisten kanssa?
Niin ja kiitokset tsempeistä niille, jotka on jaksaneet tsempata näitten olojen kanssa!
Tänään oli taas neuvolassa käynti, koska tällä viikolla ei tarvitse käydä äitipolilla vaan ensi viikon torstaina taas sitten Oulaskankaalle. Puhuttiin siitä imetyksestä, joka jäi aikasemmin käymättä läpi, koska laittoivat kiireelliseenä erikoislääkärille -> äitipolille. Jäi tosi mukava olo neuvolakäynnistä, mulla on todella ihana terveydenhoitaja ja se huolehtii aina kaikesta
Vauvalla ja äipällä oli kaikki hyvin, tosin minä makasin koko käynnin pedillä kyljellään heikon olon vuoksi ja lipitin vettä, kotiin tullessa saikin juosta suoraan laatotushommiin.
Vauva on kiinnittynyt tiukasti ja maha on laskeutunut jo jonkin verran, huomaan sen kyllä olostakin, että on hieman helpompi hengittää eikä enää niin tukala olo. Muutenkin on jotenkin todella hyvä fiilis, vaikka oksentelu ja huono olo jatkuu, niin nyt on mieleltään ihan eri fiilis
Johtuu varmaan siitäkin, että saatiin miehen kans keskusteltua ja hän kyllä kertoi ymmärtävänsä mun huonon olon niin hyvin kuin ulkopuolinen voi. Sanoi, ettei vaan kestä katsoa vierestä, kun ei voi mun oloa oikein mitenkään helpottaa tai auttaa! Sanoi, että tämä on ollut raskasta sillekkin, että on kovasti huolissaan miten minä ja vauva voidaan.. On mulla vaan maailman ihanin mies :heart: ..vaikka se välillä niin mörökölli onkin, ehkä siks mää siitä niin paljon tykkäänki.
Tuli tuosta neuvolakäynnistä mieleen, kun terkka kysyi onko tullut jo maitoa eli mitenkäs
onko teillä muilla tullut jo maitoa rinnoista? Täytettiin terveydenhoitajan kans myös synnytystä varten se esitietokaavake/lomake, ko hukkasin salaperäisesti johonkin. Toiveena mulla oli perhehuone ja sitten varalle se amme, muuta en ole ajatellut enkä aio sen kummemmin edes suunnitella tai ajatella.. mutta tuo amme pitää luultavasti etukäteen varata jos sen haluaa synnytyksessä käyttöön niin laitoin sitte varalta, koska olen kuullut positiivisia kokemuksia ja monet on sanoneet, että se rentouttaa ja vie kipuja pois.
Supistuksista sen verta, että mulla on nyt varmaan reipas pari viikkoa ollut menkkamaisia jomotuksia alamahassa ja suurimmaks osaks selänpuolella, oikein kunnon poltot. Monesti yöllä herännyt siihen, että koko selkä tulessa. Th sanoikin, että kyllä siellä pikku hiljaa alkaa paikat olemaan valmiina ja valmistaudutaan synnytykseen. Minusta nuo supparit, ei vaan ole olleet niin kivuliaita tai sitten on vain isompi kipukynnys eli mistä sitten tietää, kun on ne oikeat supparit ja pitää lähteä synnyttämään..
Neuvolakäynti:
Rv 36+4
Paino -- sama, ei ollut noussut paino
Turvotus +/-
RR 120/81
Pissat -- (puhtaat niinkö aina ollu)
Hb 133 (ilman rautaa koko raskauden)
Sf-mitta 33,5
Lapsivedenmäärä N
Tarjonta RT
Sydämensyke 145
Liikkeet ++
Oli vielä paljon kaikenlaista asiaa, mutten kuollaksenikaan muista mitä piti kirjoittaa, kun kerranki on jokseenki siedettävä olo niin sitä on pää täynnä ajatuksia ja mietteitä.
Perässä tullaan
henuliini ja pikkusissi rv 36+4