Marraskuun 2009 karhunpennut

Jee mikä viikonloppu tulossa; tänään kotikaupunkiin Turkuun, lapset hoitoon ja miehen kanssa omaa aikaa - huomenna esikon 1 vuotis bileet ja Idan nimiäiset !


Järjestetään nimiäiset ihanassa tunnelmallisessa kellariravintolassa, missä meille on varattu yksityis kabinetti, ei siivoamista, ei kokkausta! :D Vieraita tulee lähemmäs 30 ja ohjelmassa on kahvituksen lisäksi tilattu puhuja, joka pitää nimiäisseremonian puheineen, kynttilän sytyttämisineen ja maljan kohottamisineen. Nimikummeja tytölle tulee viisi, mun kolme veljeä ja miehen sisko puolisoineen, he ovat ainoita (teidän lisäksi ;) ) jotka tietävät nimen, muille se tulee yllätyksenä.

Pojalle pidettiin viime vuonna nimiäiset meidän kotona ja se oli aikamoinen homma; saada mahtumaan se 30 ihmistä (meillä on jo lähisukua sen verran) , siivota, laittaa tarjottavat, emännöidä, saada puhuja näkymään ja kuulumaan kaikille, siivota jäljet... Ja me sentään ollaan miehen kanssa "ammattilaisia", mies keittiöpäällikkö ja minä 5 ravintolan ravintolapäällikkö! :whistle: Tänä vuonna kun yhdistetään pojan synttäreihin päätettiin tosiaan käyttää hyväksi suhteita ja järjestää vanhassa työpaikassamme, paljon helpommalla päästään. :p

Minkäs laisia juhlia teille on tulossa?

thor ja Ida 4vkoa ja risat
 
onnea vauvautuneille hurjasti!!

Thor.Kuulostaa ihan mahtavalta järjestelyltä! oon ihan kade..Mua stressaa ristiäiset nyt jo vaikka tammikuun puolella niitä vasta pidetään.. :ashamed:

Käytiin naapurissa joulumyyjäisissä pojan kanssa,olipa ihana nähdä ihmisiä ja haistella ulkoilmaa =) Poikakin käyttäytyi tosi mallikaasti ja sai kauhiasti ihailua osakseen :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx5:
Mitkäs oli teijän vauvojen apgar pisteet??Meillä Julius sai 10,10 ja 10

meidän poika sai 5 ja 9.

--

ei meinaa enää keritä tänne mitään kirjoittelemaan kun nää pienet pitää niin kiireisenä, mutta kuulumisianne olen kyllä käynyt lueskelemassa aina kun ehdin :)
 
Thor Kuullostaa ihanan kätevältä ratkaisulta :) Me pidetään ristiäiset kotona 13.12. Anoppi ja äitini luvannut auttaa järjestelyissä ja aion myös jotain tilata valmiina niin ei tarvitse sitten niin paljon stressata. Meillä on haluttu pitää nimi salassa ristiäisiin saakka niin halutaan pitää ristiäiset mahd pian koska nyt jo moneen kertaan meinattu nimi möläyttää.. :D

Kakkaaminen Kakkaaminen on kovin yksilöllistä. Osa vauvoista saattaa kakata useamman kerran päivässä ja osa taas vain kerran viikossa. Meillä tyttö kakkasi aikaisemmin monta kertaa päivässä, mutta nyt on ollut myös päiviä milloin kakkaa ei ole tullut.

Nukkuminen Meillä nukutaan perhepedissä. Mies on niin hyvä uninen että harvoin herää vaikka tyttö hieman itkeskelisikin. Sitten jos on kovempaa itkua/mahavaivaa siirryn vauvaa rauhoittelemaan toiseen huoneeseen. Pissaa tytöllä tulee niin paljon että joudun yöllä vaihtelemaan vaippaa pariin otteeseen, muuten tulee pissat läpi. Vaipan vaihdan yleensä toisessa huoneessa mutta nyt parina yönä olen vienyt illalla pari vaippaa makkariin ja vaihtanut ihan sängyssä, siinä vaan riskinä että pissat tulee sängylle kuten yleensä hoitopöydällekin :D

Kaupassa käynti Me ei olla vielä käyty tytön kanssa kaupassa, mutta ensi viikolla olisi tarkoitus käydä ruoka- ja vaatekaupoilla. Ajattelin, että otan tytön mukaan vaunuissa ja vaunuihin voisi vielä laittaa harson eteen niin ei mitkään pöpöt pääse tyttöä hätistelemään =)

Meillä meni viime yö hyvin, tyttö huusi vain tunnin verran illalla vatsaansa ja nukahti sitten ja söi koko yön vain kolmen tunnin välein, normaalisti saattaa herätä syömään kerran tunnissakin. Vatsavaivat siirtyivät valitettavasti vaan päivään. Tyttö itkeskellyt vatsaansa lähes koko päivän. Nukahtaminen on ollut todella vaikeaa kun aina unesta herännyt itkemään. Kyllä on rankkaa katsoa kun omaa rakasta sattuu :( Te jotka käytätte cuplatonia annatteko sitä ihan joka syötöllä? Meillä neiti saattaa syödä kymmenenkin kertaa vrk niin se tarkottaisi yhteensä 40 tippaa /vrk. Kuullostaa aikas suurelta määrältä?

Me mennään huomenna kahdestaan tytön kanssa kaverilleni kyläilemään joka asuu 45 min ajomatkan päässä =) Vähän jännittää miten automatka menee, toivottavasti tyttöä nukuttaisi..

Santtu ja tyttö 3 vko 1 pvä

 
Kuulumiset luettu! Helppo oli lueskella ja samalla imettää poitsua :)

Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx5:
Mitkäs oli teijän vauvojen apgar pisteet??Meillä Julius sai 10,10 ja 10
Meillä poika tais saada 9,9 ja 9..

Ulkoilemassa ollaan jo käyty, pyritty päivittäin käydä lenkeillä :) Ja kaupassa ollaan myöskin käyty..
Keskiviikkona käytiin jopa keskustassa, mikä olikin lienee huono idea.. Tai tiiä sitten mistä tullut, mutta poika vaikuttaa kovin tukkoiselta joten tää mamma kävi tänään apoteekissa ostamassa keittosuolaliuosta, korvakuumemittarin ja siihen samaan syssyyn cuplatonia. Oompa sitten 67? köyhempi :/ Ja empä osaa ees käyttää koko hiivatin korvakuumemittaria :D

Meillä kaveri haluaisi hirveästi jutella ja kertoa juttuja keskellä yötä ;D ei välitä siitä että mamma haluis ehkä nukkua :D Itse imetän yleensä öisin sohvalla olohuoneessa, joskus mutta hyvin harvin sängyssä.. Valoja yritän olla laittamatta päälle, jotta poitsukin tajuis että nyt ei ole se valvomishetki joskus tosin ei pärjätä ilman valoja, varsinkin jos himo ryynit vaipoissa :)

Itsellä on alakerrassa asiat jo paremmin, ei enää kipuilua eikä paineen tunnetta.. thänk kaad! mitä nyt joskus tuntuu kiristävän tuota haavaa.. Vuotokaan ei onneksi ole enää niin runsasta mitä ekalla ja tokalla viikolla *kopkop* Muutamia hyytymiä tosin tulee sillon tällön, toiv ei oo tulehduksen merkki :x

Mites teillä, joille tuli ensimmäinen vauva niin tuo parisuhde on sujunut?
Täällä mennään kohti sellaista myrskynsilmää et huuuuuhh... Muutama tyyni päivä on joo, mutta sit se taas alkaa.. Itestä alkanut tuntua myös että hyvin pärjäisin yksinkin.. Mies on tällä hetkellä työttömänä kotosalla, joten joka päiväinen ja joka hetkinen näkeminenkin saattaa ehkäpä vaikuttaa asiaan.
Ja voi tsiisus! ihan kuin asuisin äitin helmoissa vielä, joka asiaan kun on sanomista ja nalkutusta kuulee jatkuvaan..

Vauva jos itkee, enkä saa rauhottumaan se on automaattisesti minun vika.. iso mies vaan pelailee päivät pitkät pelikonetta tai kattoo perse homeessa telkkaria, minä hoidan vauvan, minä pesen pyykit, minä siivoa, minä käytän koiran, minä teen oikeestaan kaiken muun paitsi ruuan laiton.. Sitten kun jotain pyydän tekemään tulee vaan tiuskaten vastaus "joojoo, ihan kohta!" Vaippaa jos pyydän vaihtamaan, tulee taas "mä oon vaihtanu tänään jo kaks!" siis voi OIKEESTI.. että mulla palaa kohta käämit..
Ja minä jos jotain sanon vastaan, alkaa hirvee mekkala ja mies kun ei ymmärrä sitä että varmasti vauvankin itku johtuu siitä kun me riidellään..Sillä yritän kovasti olla korottamatta omaa ääntä.. noh ehkä tää tästä, toivottavasti.

Mielialat heittelee joo täälläkin ja pahasti.. Itku tulee hyvin usein yöllä imettäessä, vaikkei oo ees mitään syytä. Ehkä se syy on sitten se väsymys. Itku tulee hyvin usein myös tuon toisen osapuolen kanssa tapellessa, ja hän kun ei voi ymmärtää miksi pitää itkua rueta vääntään vaikka en mie sille mitään voi :( itku saattaa tulla kaupassa, tv:tä katsellessa oikeestaan ihan missä vaan.. Tää on pahempaa kuin odotus aikana ;D

pikkuihra ja ruttu-ukko 26vrk
 
Valkoliljalle hyviä juhlia ja toivottavasti Bllä kaikki olisi hyvin :hug:

Milli82 jaksamista myös sinulle ja pikkuiselle parempia vointeja :hug:

Tässä kirjoitan tissi vauvan suussa! Meillä irtosi tänään napatynkä. Johtunee kun laittoivat sairaalassa niin pitkän pinnin siihen, tai en tiedä. Minusta näytti kyl et lähti liian aikaisin. Täytynee seurailla asiaa.

Indo ja Matilda
 
Meillä otettiin nyt noi Disflatyl ja Rela tipat käyttöön..Poika taas kitisi ja ähisi koko illan,yön onneks nukkui todella hyvin!! :saint: Itku meinas taas tulla kun kokeilin 2 koon vaippaa pojalle ja pysyi jopa pissit sisällä,eli newborn vaipat on nyt taakse jäänyttä elämää jo :D Niitä jäi kauhea kasa vaan käyttämättä,täytyy neuvolasta kysyä huolisivatko vaikka sinne niitä..jaahas kutsu käy taas :p
 
Meillä Julius kakkaa päivässä ainaki 10 kertaa jos oon pysyny laskuissa mukana.

Meillä ei tykätä lutkuttaa tuttia lainkaan mutta eipä se nyt niin väliksikkään ole.

On se hyvä että tuo poika on saanut hyvät unenlahjat niin saa itekki tosi hyvin nukuttuu yöt.

Mun täytyy joka päivä pumpata tuota maitoa kun sitä tulee niin paljon että rinnat on vähän väliä ihan piukeena ja sitte vauva ei saa ees siitä otetta.No onhan se hyvä että sitä riittää.

Yölläkin on aika tuskaisaa kun nuo meijerit tulee ihan täyteen sitä maitoo ja sitte vauvan on vaikee saada niistä kii.

Mutta nyt on taas mentävä muihin hommiin :wave:
 
Täälläkin otettiin 2 koon vaipat viime viikolla käyttöön, newbornit tuntu puristavan reisistä ja jos hiukkasen löysemmälle laitto ni pissit tuli läpi :/
Tuosta napatyngästä sen verran, me kun kotiuduttiin sairaalasta sillon aikoja sitten torstaina, niin tynkä irtos jo lauantaina eli poika oli hmm.. 5pvää sillon.. mut neukkutäti sano et vaikka oiskin jääny vaippaan yms kiinni ja siten irronnut, ni ei haittaa; olis se kuitenkin lähtenyt irti ;D muutaman viikon sai joka vaipanvaihdon yhteydessä puhistella verestä, mutta nyt sekin on jo tyrehtynyt.

Cuplaton taitaa Oikeasti auttaa, ei ukko viime yönä heräilly vatsakipuihin ja ilmaa tuntuu tulevan paljon paremmin ulos :) *happy happy*
 
Voi hemmetti..Nyt itelläkin maha ihan sekasin..ei ihme jos pojallakin mahassa vääntää,en kyl keksi millään et mitä semmosta olisin syöny mikä tälleen mahan laittaa sekasin :ashamed: Poika nukahti vihdoin,johan se tossa 8.00 asti olikin taas hereillä :/ Raivostuttavaa kun aina kun toinen meinaa nukahtaa niin havahtuu vatsan vääntelyyn taas uudestaan :(
 
Parisuhdeasioita joku pohti täällä. meilläki ollu vähä räjähdysaltista, ehkä ku mä oon ollu niin kiireinen vauvan kanssa nii on ärsyttäny kaikki vähäisetkin tuhahdukset. Sit mua mietityttää toi seksiasia, että milloin sitä uskaltaa kokeilla, onko siihen jotain "suositusaikaa" vähintään vai vain sit ku siltä tuntuu. Mä ku en tiiä millon multa siltä tuntuu, että nyt on paikat parantuneet. Te joilla on jo lapsia, niin oisko mitään vinkkiä asiaan... :ashamed:
 
Meillä menee vieläkin 1-koon vaipat, nyt alkavat vasta olla ihan sopivat ja vauva on ylihuomenna 1kk ikäinen :D

Milloin seksiä -kysymykseen sitä saa harrastella sitten kun siltä tuntuu. Suosittelevat että jos jälkivuodon aikaan niin kondomia pitäisi käyttää infektioriskin takia mutta sen jälkeen ihan naisen omien tuntemusten mukaan. Esikosta harrasteltiin 3vk synnytyksestä ja tästäkin olisi jo hyvin voinut olojen puolesta mutta ilman ehkäisyä ei lähdetä rulettia pelaamaan ja pillerit saan vasta jälkitarkastuksessa kahden viikon päästä. Eli siihen asti odotellaan vaikka väkisin.
 
Kuinkas paljon teillä on vielä raskauskiloja jäljellä?Mulla ei ole yhtään kun taas kävi niin että noin viikon päästä synnytyksestä on kaikki jo lähteny ja oon taas lähtöpainossa jopa hiukan alle ja herkut maistuu taas vähän liikaakin :D

Mutta taas kutsu käy syöttöpuuhiin :wave:
 
Raskauskiloja on lähtenyt noin 14kg ja vielä olis 4kg jäljellä :LOL: Ensi viikolla käyn ostamassa joululahjani, kuntosalijäsenyyden jota olen odottanut koko raskausajan ja sinne toivottavasti jää nuo viimeiset sekä vähän extraa :whistle:
 
Napatyngästä: synnärillä sanottiin meille ettei kuulema voi lähteä liian aikaisin. Että tuskin mitään hätää :)

Tuttia tyttö ei aluksi meinannut syödä millään.. Ja tissiä piti tuttina, öisinkin oli pakko olla suussa tai muuten ei ollut kivaa. No eihän niin pysty nukkumaan, nyt onneksi oon aika hyvin saanut hänet siihen totutettua ja yötkin sujuu hiukan paremmin..

Tuntuu vaan et nukkuu päivisin jopa 4h putkeen, sit herää syömään syö noin tunnin ja taas nukkuu. Mut öisin herää paljon useimmin. Vois vaihtaa toisinpäin rytminsä niin sais äitikin paremmin nukuttua! :D

Tiistaina mennään äitiysneuvolassa käymään, saas nähdä paljon täällä kiloja 20 jäljellä.
On tuo pieni kyllä niin ihana, vois tuijottaa toista vaikka tunti kaupalla<3 itku kyllä usein herkässä, hormonit pyörii vauhdilla mut eiköhän tämä tästä.
 
Ristiäiset vietetty eilen! Pappi oli mun rippi- ja meidän vihkipappi eli perinteitä vaalien. Itse tilaisuus oli liikuttava ja lämmin, mutta varsin rento. Pappikin vitsaili, varsinkin kun toinen pojista alkoi itkeä papin alkaessa laulaa. :LOL: Nimiä en viitsi tällä foorumilla paljastaa, mutta fb:stä ne löytyy. :p

Raskauskiloja ei tänne ole kovin montaa jäänyt, mutta melkoinen etureppu sen sijaan löytyy. Mitkään ennen raskautta käytössä olleet housut ei mene jalkaan, mutta yläkroppa lienee nyt pienempi. Eli keskivartalolihavuus kompensoituu sillä. :ashamed: Lienee syytä aloittaa kadonneiden vatsalihasten metsästys. :whistle: Ehkä sitten joulun jälkeen... :saint:

Meillä huomenna aletaan sitten opettelemaan varsinaista arkea, kun mies palaa isyyslomalta töihin.


VL & jätkänpätkät 3 kuukautta ja 2 päivää
 
Ihanaa, meidän tyttö on saanut jo muodostettua oman rytminsä! Herää nykyään itse n. neljän tunnin välein syömään. Joskus hän seurustelee osan ajasta syöttöjen välissä ja haluaa siinä välillä vähän maitoakin. Aiemmin häntä piti herättää syömään, jottei pikkuinen pääsisi laihtumaan. =)

Melkein kaikki raskauskilot jäi synnärille, vain pari kiloa tuli kotiin mukaan. Ihme kyllä, sillä sairaalassa ruoka maistui ja sitä oli jatkuvasti tarjolla, kun parin tunnin välein sai jotain suuhunpantavaa.

Tänään pitäisi saada tehtyä noi ristiäiskutsut, jotta ehtivät ajoissa vieraille. Jotenkin vaan laiskottaa... Kai sitä on keitettävä kahvit, jos vaikka auttaisi asiaan.

Esikko ja Möhkis 3 vk 5 pv
 
Kiloista En ole vielä päässyt vaa´alle, kun en itse sellaista omista, mutta senteissä on pepun ja vyötärön ympäryksestä kyllä karissut jonkin verran... Oma arvioni on, että noin 6kg olisi jäljellä niistä 13-14 kilosta mitä tuli. Pitäisi kyllä päästä punnitsemaan itseni, olisi kiva nähdä paljonko on jäänyt :)

Huomenna ajattelin tehdä reissun apteekkiin ja ostaa Disflatylia ihan varmuuden vuoksi. Tyttö ei ole hirveästi narissut masua, mutta pari viime päivää hän on kyllä tehnyt kovasti työtä rupsuttelun ja kakkaamisen eteen.

Tyttö on tässä tissillä, joten en jaksa yhdellä kädellä kirjoitella enempää :D

söpis ja rinsessa 2vkoa 3päivää
 
Kiva,mä oon nyt sitten saanu kunnon ripulin jostain hankittua itelleni :/ koko eilisen päivän maha oli aivan sekaisin ja sama näköjään jatkuu tänään..TODELLA kiva. :headwall: Pitää soitella neuvolaan jos tietäisivät mitä lääkkeitä tähän uskaltais ottaa..

Mulla tuli tosiaan kiloja yli 20kg raskausaikana ja nyt on 10 lähteny..tän ripulin myötä kyllä varmaan paino tippuu...hemmetti :(
 
hellurej!

täällä pikkujätkän mahaa vääntää joka ilta, eilen illalla ja yöllä useamman tunnin :| mä syön ite ihan samoja ruokia ku ennenkin mut itelläkin alkanu mahaa vääntää ja ilmavaivoista kärsin :x yritän miettiä mikä ruoka tän voi tehä mutten keksi, tänään jätin aamupalalla kaikki maitotuotteet veks ja silti alkoi vääntely :(

newborn vaipat jääny pieneksi täälläkin, eilen ostin pampersin seuraavaa kokoa ja aamulla oli peppu täynnä ihottumaa :eek: katon pari vaippaa vielä ja sit vaihan liberoon, kuullu aika monelta et pampersit voi aiheuttaa herkästi ihottumaa :(

kummat ois paremmat disflatyl vai cuplaton-tipat? menossa just kohta apteekkiin jompaakumpaa hakemaan...

pikkuihra täällä kans myrskyää |O mä hoidan vauvaa 24'7 ja mies illalla saattaa peräti tunnin pitää nukkuvaa vauvaa sylissä ja on siten omasta mielestään osallistunut yhtä paljon vauvan hoitoon. yhtään vaippaa ei ole vieläkään vaihtanut vaikka kerran pyysin sitä tekemään sen.. eilen illalla ku vauva huusi mahaansa enkä saanu hiljaseks nii totes vaan ukko sit että "sä et todellakaan osaa koliikki vauvaa hoitaa" ja kun kysyin montako vaippaa hän on vaihtanu oli vastaus "vitun paljo enempi ku sinä" AHA!! tarkotin meidän vauvan vaipanvaihtoa ja hän puhui isompien lastensa hoidosta.. eli heitä on hoidellu paljo enempi ku tätä... ja tosiaanki mä siivoan,pyykkään jne hoidan kaiken, puoliksi myös ruoanlaiton ja kaupassa käynnin. ja hoidan vauvaa sen 24'7 kaiken muun lisäksi...
toivottavasti rauhottuis tää tilanne jossain vaiheessa... :whistle:

kiloja mulla tuli 22kg joista nyt lähtenyt 9 eli vielä ois pudotettavaa.. jos sitä yrittäis rantakuntoon 2011 :LOL: eiköhän ne tässä imetyksen ja vaunuilun merkeissä ala ropisemaan :)

nyt pitäs uskaltautua keskustaan kaupoille ja apoteekkiin =)

tupuna ja rakas pokken 2viikkoa :heart:
 
Huomenia!!

Kuulumisia olen käynyt kyllä lukemassa, mutta omia en ole kirjoitellut kun ei ole ollut oikeastaan mitään erityistä kirjoitettavaa...nyt sitten jotain...

Poika kärsii masuvaivoista ja käytössä nyt rela-tipat sekä cuplaton. Ajattelin kokeilla kyllä vielä noita disflatyl-tippoja cuplatonin sijaan josko auttais paremmin. Välillä tuntuu, että lääke auttaa ja välillä taas tuntuu, ettei mitään virkaa. Mietinkin tuossa omia syömisiäni ja mielestäni en ole mitään sellaista syönyt :/ No, eiköhän nuo joskus helpota.

Edelleenkin poitsu nukkuu vain n. kaksi tuntia kerrallaan öin ja päivin :/ huoh... Kolmen jälkeen yöstä alkaa nukkua todella rauhattomasti ja pitää sen päiväistä möykkää :D Vatsanväänteet ilmeisesti kiusaavat. Ruokahalu on valtaisa, joten toisaalta ei mikään ihme, että pieni vatsa vähän pulputtaa.

Kiloista: Minulle tuli n. 16, joista jäljellä 5. Silti ei toivoakaan mahtua vielä entisiin vaatteisiin, lantion luut levenivät minulla kyllä sen verran..toivottavasti palautuvat ennallee, ettei tarvitse kaikkia farkkuja ja housuja ostaa uusia.. Vatsassa on reilusti vararavintoa, siitä kun pääsisi edes osittain ristiäisiin mennessä kun olisi niin ihana laittaa jotain kaunista päälle pitkästä aikaa..:)

Parisuhteesta: Meillä parisuhde on säilynyt ennallaan. Muutaman kerran olen jotain tiuskaissut ja itkua vääntänyt, mutta pääasiassa ihan turhasta ja olenkin heti pyytänyt anteeksi. Mies osallistuu hurjan paljon vauvan hoitoon. Vaihtelee vaipat ja kanniskelee kun kovasti itkuinen. On ollut kyllä ihana huomata kuinka paljon hän tosiaan osallistuu ja parhaansa mukaan auttaa. Kotonakin siivoilee töitten jälkeen ja käy kaupassa ym.:) Harmi vain, ettei ole oikein aikaa yhteenkään kahdenkeskeiseen hetkeen kun yleensä kun vauva menee illalla nukkumaan, miin menen minäkin:) No, parin viikon päästä tulee mun äitini meille viikoksi, joten silloin sitten päästään hetkeksi irroittautumaan vauvasta ja saadaan hetki kaksin:)

Tulipas sepustus:) Kirjoitelkaahan kuulumisia kun kerkeätte, niitä on kiva lukea:)

Milliz + toukka 3 vkoa :heart:
 
Heipähei kaikille! =)

Täällä kans vauva-arki pyörii omalla painollaan, toiset päivät on helpompia kuin toiset.. Yöt meillä menee jo suht mukavasti (ainakin toistaiseksi) eli tytsy nukkuu n.3-4 tunnin pätkiä, päivällä/illalla taas nukkuminen on haasteellista, hän ei millään oikein tahdo nukkua. Nyt opetellaan tuttia, jospa se helpottaisi sitä nukahtamista. Tutista, pitääkö sitä keittää joka päivä vai riittääkö että huutelee sen esim. kuumalla vedellä käyttökertojen välissä?

Ulkona ollaan nyt hiukan käyty n. viikon verran, eilen jopa hetkeksi jätettiin vielä lenkin jälkeen partsille nukkumaan. Hyvin uni näyttää maistuvan vaunuissa/ulkoilmassa. Tänään kyllä näyttää tosi tuuliselta ilma, joten ehkä teemme vain pikku lenkin ulkona.

Tämä on sarjassamme tyhmiä kysymyksiä mutta kun sairaalassa ei silloin mitään sen osalta opastettu ja neuvolastakaan en ole vielä tajunnut kysyä.. :ashamed:
Osaisiko joku kokeneempi kertoa, että kun on tyttövauva niin miten sen alapää puhdistetaan? Siellähän on sitä valkeata "töhnää" joka on suojaamassa pöpöiltä eli ilmeisesti sitä ei kannata poistaa mutta jos sinne menee vaikka kakkaa tai noin muuten puhdistetaanko sitä jollain konstilla??

Tupuna Ootko saanut poitsunne nukkumaan jo omaan sänkyyn? Onnistuitko sillä sylittelykonstilla? Meillä vieläkin tytsi nukkuu mun vieressä, mutta mietin jo että jossain vaiheessa olis hyvä saada hänet omaan sänkyyn nukkumaan. Täytyis vain tietää että miten se onnistuu.. =)

Päksy + nti toukka 2vkoa
 
merkkailen välillä että muistaa mihin asti kerenny lukemaan =)

raskauskiloja on jääny jotain 10kg mut kunhan joulu on ohi ja pääsee kunnolla lenkkeilemään niin siitä ne lähtee niinkuin viimeksikin, en ota stressiä. housut menee päälle mut nappi ei mahu kiinni. :whistle:
 
Heips tännekin. kävin vielä tuolla odotuspuolella kirjoittamassa kun niin automaattisesti sinne sivulle menin :D

Kopsaan tänne kun en jaksa uusiks kirjoitella...
Täällä vauva-arki on niin vieny mennessään ettei ole paljoa tullut oltua koneella. hyvä kun sähköpostit käyn katsomassa ja vähän naamakirjassa kavereiden kuulumisia lukemassa. Meillä jyllää flunssa kaikilla eli myös vauvalla. Hieman huolestutti kun oli alkuun niin hirmu tukkoinen nenä ettei meinannu syönti kunnolla onnistua. Terkkariin kun soitin niin sanoivat että jos nousee kuume tai ei saa ollenkaan syötyä tai muuttuu veltoksi niin sairaalaan vaan heti. Eilen oli lämpö koholla mutta ei sitten kuumeen puolelle mennyt ja tänä aamuna ei enää ollenkaan koholla:). Yönkin sai nukuttua hyvin kun korotettiin melko paljon pääpuolta pinniksestä, ensimmäinen yöunipätkä kun oli 6h että hups. No teki se mulle itelleki hyvää nukkua semmonen pätkä kerralla ku muutenki flunssan takia väsynyt olo.

Nyt alan katselemaan jouluvaloja että saisi ne huomiseksi valmiiksi. Meillä alkaa joulunodotus ja kodin koristelu siitä :)

Hyviä vointeja kaikille!

polkkis + prinsessamme 3vk 4pv
 

Yhteistyössä