Marraskuun 2009 karhunpennut






27.8.2009
Valkolilja, 27v, ensimmäiset Jätkänpätkät A-poika 880g 37,5 cm, pipo 25,8 cm, B-poika 1205g, 38 cm, pipo 25,6 cm

26.9.2009
Harhaanjohtaja, 26v, toinen, NKL tyttö , 1620g

12.10.2009
pikkuruinen, 30v, kolmas, OYS Lenni 2710g, 46,5cm

19.10
heidiS23, kolmas, TAYS poika 2340g, 46cm

22.10
heituska, 22v, toinen, TAYS poika 3110g, 49cm

23.10
marihoi79, viides, K-PKS poika 3670g, 51cm

24.10
mere79, ensimmäinen NKL poika 2980g, 49cm

25.10
tyttö Tenonvarrelta, 27v, kolmas, LKS Tuukka 3110g, 49cm

26.10
Emmama, kolmas tyttö 3170g, 50cm

29.10
Sandy78, ensimmäinen, NKL poika 3380g, 50cm

30.10
thor, 32v, toinen, LUS Ida Maria 4220g, 53cm

31.10
Jennyli, 29v, kolmas, TAYS Oliver Onni Elmeri 3420g, 50cm
Varri, 29v, PKKS poika 3540g, 50,5cm

2.11
Mamacita-, 25v, toinen tyttö 2730g, 47cm
pikkuihra, 23v, ensimmäinen, PKKS Niko Matias 3140g, 48cm
miina5, ensimmäinen, KOS tyttö 2935g, 47cm

3.11
Pelagia, kolmas, K-SKS tyttö 3310g, 49cm
säde83, 25v, neljäs, PKKS poika 3620g, 50cm
Esikko77, 32v, TAYS Vieno 2740g, 49cm

4.11
sonja R, 25v, kolmas, TAYS Roope Valtteri 3750g, 52,5cm
EDTA, 30v, kolmas, KOS poika 2920g, 48cm
Polde, ensimmäinen, KOS poika 4085g, 53cm

5.11
RöhkyPossu, 32v, kolmas, VAS poika 2530g, 48cm
Polkkajäde, kolmas Iida 3960g, 51cm
Neiko, TYKS Onni-Kasper Mikael 3550g, 51cm

6.11
FinSki, 31v, ensimmäinen, ulkomailla tyttö RV 39+5 3190g, 49,5cm
mimona, toinen tyttö RV 40+5 4205g, 51cm
santtu-, ensimmäinen, Kät/H Vilma Maria 3160g, 49cm

7.11
ellen-, 24v, ensimmäinen, K-HKS Oliver Eetu Kristian 3230g, 48,5cm
Onni09, 30v, viides, OYS tyttö 3695g, 49,5cm
Schnappy79, 30v, ensimmäinen Kasper Juho Eemeli 3492g, 53cm
Nennii, 22v, ensimmäinen, K-HKS tyttö 2915g, 47cm
hapikko, toinen, TYKS poika 3960g, 53,5cm

9.11
CrystalBlue, 28v, neljäs, TYKS tyttö 3630g, 53cm
Marbella, kolmas, TAYS tyttö 3760g, 52cm
Milliz, ensimmäinen, TAYS Taavi Armas Uolevi 3080g, 51cm

10.11
Annsku, 25v, ensimmäinen, TYKS Netta Ella Jadessa 3720g, 50cm

11.11
loveangel, 28v, toinen, SEKS Eemeli Viljam 3032g, 48cm
Jennula, 31, kolmas, TAYS poika 3150g, 50cm
Thelma tyttö 3645g, 48,5cm

12.11
Liina-, 28v, toinen, Kät/H tyttö 3658g, 50cm
Näkymätön Ninni, 28v, neljäs, NKL Jan Mikael 3738g, 48cm
söpöjooseppi, 24v, toinen Emilia Viola 3160g, 48cm
Zera, 41v, kolmas, TYKS Aida Adelein 3910g, 51cm

13.11
Etna, toinen, OAS Essi Aino Mirjami 4330g, 50cm
teddybear82, 26v, ensimmäinen, LUS Kiira Ella Emilia 3510g, 50cm

14.11
Milli82, 27v, ensimmäinen, TAYS Wilma Amanda 2830g, 51cm

15.11
Nunneliini, 24v, toinen, KAKS Jenna 3905g, 51,5cm

16.11
Päksy, 30v, ensimmäinen, KOS-H tyttö 3155g, 49cm
tupuna21, ensimmäinen, Kät/H Edo Aron Wilhelm 3810g, 51cm
niina22, 25v, toinen, TAYS Mea 3720g, 52cm

17.11
Saya, 24v, toinen, NKL tyttö 2875g, 48cm
anilja, 26v, kolmas, K-PKS Johan 4300g, 50cm

18.11
marika -85, toinen, VAS tyttö 3040g, 50cm
taaperotx4, 27v, viides, TYKS Julius Viljami 4160g, 53cm

19.11
Chira, 31v, viides, JS Unna Alisa Evelyn 3150g, 48cm
Lyy, 25v, toinen, KYS poika 4580g, 52cm

20.11
hannanmamma03, 25v, toinen, K-HKS poika 3600g, 51cm
norjanangervo, 31v, neljäs, TAYS tyttö 3995g, 51cm
Aadaliini tyttö 3101g, 50cm

21.11
Pehmeäpupu, 32v, neljäs tyttö 3650g, 53cm
Lispu, 34v, ensimmäinen, TYKS Ella 3715g, 51cm
PlanBaBy, ensimmäinen, KOS poika 3180g, 48cm

22.11
Aamukastetta, kolmas tyttö 3500g, 49cm
Miyaki, toinen, PHKS poika 3890g, 52cm
Liinamaria, 27v, ensimmäinen, TAYS tyttö 3900g, 51cm

24.11
Indo, 27v, kolmas, Medistra Hospital Matilda Ebba Maria 3510g, 50cm
Ninni89, 20v, ensimmäinen, TYKS tyttö 3030g, 50cm

26.11
magda, 22v, ensimmäinen, TYKS tyttö 2950g, 48cm

28.11
marihoo, 33v, kolmas, KYS poika 3510g,
tanjamaa, 27v, neljäs, SEKS tyttö 3940g, 50cm
kuiskaten, neljäs, TAYS Lenni Veikka Valtteri 3205g, 50cm

30.11
Ludde, 27v, ensimmäinen poika 3550g, 49cm
Avokki88, 21v, ensimmäinen, SeKS Lucas Jaakko 3660g, 52cm

3.12
Miss Mindy, 21v, ensimmäinen, MKS Venla Aurora Michaela 3300g, 50cm
Fiona71, kuudes, SEKS Salomo Joosua 4090g, 52cm

4.12
PeggyBundy, 32v, neljäs, HYS Emmi Anniina 3100g, 49cm

5.12
Malla29, neljäs, SeKs poika 4200g, 54cm

9.12
Viivi- poika 4170g, 53cm





10.11
Riinu enkelipoika

12.11
piipero86 enkelityttö 3540g, 51cm




Odotusajan keskustelut:

Maaliskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337370

Huhtikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1367871

Toukokuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397740

Kesäkuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425612

Heinäkuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1450839

Elokuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1477720

Syyskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1505330#m17164483

Lokakuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1531153

Marraskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1558227


 
kiitos thor kun jaksat vielä näitä palstoja päivitellä ja lisäillä =) mä en ees osais..

kyllähän on keskustelu hyytynyt vauvojen tulon myötä, ihan ymmärrettävää, ei tässä ole aikaa joka hetki kirjotella enää :)

toi on niin ihanuus toi ppika, en ymmärrä miten olen ilman häntä voinu elää aiemmin, nyt en voi olla hetkeäkään erossa hänestä :heart: ja edelleen on kiltti ku mikä, nukkuu ja syö, iltasin vaan ne masuvaivat ja eilen annoin ekaa kertaa relatippoja, katotaan auttaako ne jossain vaiheessa.

oi juma tätä paineen tunnetta alapäässä, eikö tää ikinä lopu :headwall: eppari jo parantunu niin hyvin ettei juurikaan satu mut tää hirveä tunne et koko alapää tippuu vaan voimistuu :eek: onkohan tää jo jotain kohdun tai peräsuolen laskeumaa.. netistä kaikenmaailman kauhutarinoita käyny jo lukemassa ja olen diagnosoinut itelleni jo vaikka mitä tauteja :kieh:

onhan tää tippuva alapää vauvan arvoista mut silti...... :whistle:

tupuna ja pokken 10vrk :heart:
 
Kiitokset tännekin uudesta pinosta thor!

Pikku prinsessa on kyllä niiiiin kiltti (kopkop)! Masukaan ei ole vielä pahemmin vaivannut.
Kävin eilen kaksikkoni kanssa ensimmäistä kertaa kaupassa ja hyvin meni :) Vähän jännitti että miten saan kaiken raahattua yksin, mutta pienellä sumplimisella kaikki järjestyy :)

Lasten isäkin kävi eilen, mutta saa nyt nähdä tuleeko hän olemaan osallinen meidän elämään ollenkaan. Sanoi kyllä että haluaa olla lapsille kunnon isä, mutta hänen elämäntyylinsä on mennyt niin railakkaaksi, etten tiedä haluanko että on.

Nyt neiti heräilee, joten palailen myöhemmin :)

söpis ja neiti 2vkoa tänään :heart:
 
Kiitos thorille :)

Musta tuntuu, etten koskaan enää ehdi tänne kirjoittamaan senkään vertaa mitä raskausaikana, mutta lueskelemassa käyn kyllä aina kun on sellainen sopiva hetki :)
Empä olisi uskonut että tuo nyytti vie niin paljon aikaa ! :LOL:

Oletteko muuten käyneet vauvojenne kanssa kaupassa?? Meinaan kun varoitellaan siitä sikaflunssasta, niin uskaltaako pikkusen kanssa lähteä kauppaan? Tosin kai esim. yksinhuoltajien on pakko käydä kaupassa vauva mukanaan!?

Ansku ja Nyytti :D
 
Minä voisin siirtyä kokonaan tänne marrasvauvojen pinoon kun teidän palstoja on tullut enemmän lueskeltua, jos vaan huolitte joukkoon =) Virallinen LA mulla oli silloin 30.10 mutta aikaisempi ns oikea LA 5.11 ja tyttö syntyikin 6.11 joten täällä tuntuu olevan enemmän kohtalotovereita kun vauvat on suunnilleen samaikäisiä kun itsellä.

Kiitoksia tosiaan tuttivastauksista! Kokeilin tytölle tänään tuttia ensimmäistä kertaa ja ensin oli kovin ihmeissään ja irvisteli mutta alkoi pikkuhiljaa lutkuttamaan tuttia ja oli oikein tyytyväinen. Ensimmäistä kertaa sain tehdä vauvan syntymän jälkeen aamupesut rauhassa niin että hän istui tutti suussa tyytyväisenä sitterissä ja ihmetteli. Voi tätä onnen päivää!!!
:D

Santtu ja tyttö 2 vko 5 pvä
 
Tulin minäkin kurkkaamaan uutta pinoa :wave:

Tosiaan siitä thorille kiitokset :)

Meillä yörytmi jatkuu...tänään pääsin nukkumaan vasta aamupalan jälkeen :D Aamupäivä menikin sitten tytön kanssa nukkuessa, typy nukkuu vieläkin, on vaan herätelty välillä syömään.

Saya ja neiti 9vrk :heart:
 
Neuvolan täti ei meinannut uskoa silmiään kun puntari näytti että poika painaa 3630g :LOL: eli paino on noussut SUNNUNTAISTA jo yli 300g :D No kyllä tuo tissillä niin roikkuukin että ei mikään ihme! Masuvaivaa vähän alkanut olemaan,välillä imetyksen jälkeen pulauttelee ja mahaa vääntää selvästi.
 
Kiitos thor uudesta pinosta

Täällä on ollu siivouspäivä ja en o saanu viel aikaseksi kuin vaihtaa mun ja miehen petivaatteet ja ruokkia noita lapsukaisia siinä sivussa sekä kävi meillä myös vieraitakin niin on se siivoaminen sitte vähän jäänyt.

Huomenna on sitte pojan eka neuvola.Saa nähä minkä verran on kasvettu.
 
kiitokset thorille

mulla oli muuten synnytyspäivä 14.11 eikä 13.11, rv oli 41+3 sillon

minä oon ihan tarkotuksella tyrkyttäny tuttia koska esikoinen ei sitä huolinu ja oli niin tissi takiainen. autossa on hyväolla tutti ja kaupassa jos ei muualla kelpaa. ja ollaan käyty kaupassa jo monta kertaa, minä haluan ite tehä ruoka ostokset ja en vielä vauvaa jätä edes miehelle siksi aikaa (paitsi autoon) mulla kulkee ruoka mukana. tänäänki piti käydä ostaan tissiliivejä lisää =)

meillä pukkaa tytölle puhdistusnäppyä naamaan, joko muilla on tämä tullu esiin?

viime yö oli melkosta tissillä roikkumista max 1,5 tunnin uniaja taas puol tuntia nukahtamiseen.

tyty 12 pv
 
Thorille kiitokset täältäkin uudesta pinosta! :flower:

Itsekin olen käynyt lähes päivittäin lukemassa odotuspuolen ketjua, mutta aika vähän tullut kommentoitua. Josko sitä tänne aktivoituisi...

Meilläkin olisi tarkoitus viettää ristiäisiä ensi viikonloppuna, tarkemmin sanottuna ylihuomenna. Nyt tuli vaan matkalle mutkia. Toisella pojalla kakka ollut muutaman päivän tumman ruskean ja vihreän välimaastossa ja nyt sitten ihan mustaa. Soitin omalle lääkärille, joka käski huomenaamulla sairaalaan tutkimuksiin. Suljetaan siis pois mahdollisuus, että suolistossa vuotaisi verta. :eek: Toinen vaihtoehto lienee allergia, jonka kai tässä tapauksessa luulisi olevan maito (korvikkeilla siis mennään). Mikäli poika jostain syystä joutuisi jäämään sairaalaan, siirtyisi sitten ristiäisetkin. :( Jurppii, kyrsii, kismittää! |O Huolesta puhumattakaan. Mitähän sitten seuraavaksi...

VL & jätkänpätkät huomenna 3 kuukautta (korjattua ikää 1 viikko)
 
valkolilja varmana harmittaa ja huolestuttaa, on se kumma kun ei teidän pojat saa nyt terveenä olla jo kotona, pitkä sairaalajakso takana ja nyt vielä tommosta, vaikka tuskin mistään vakavasta onkaan kyse mutta silti!! harmittaa teidän puolesta :( toivotaan nyt vaan ettei olis mitään kummempaa et saa poika tulla takas kotiin ettei tarvi sairaalaan jäädä ja sit saisitte pitää ristiäisetkin =)

täällä masuvaivat jatkuu, toista päivää relatippoja mut eihän ne vielä vaikuta :( kauheeta kun pikkunen vääntelehtii ja kääntelehtii ja selvästi sattuu eikä mitään voi ite tehä :'(

tänään muuten eka päivää ilman särkylääkettä meikäläinen jihuu :D eli eppari alkaa paranemaan vaikka paineen tunne ei ookkaan mihkään hävinnyt |O

nyt ruoanlaittoon ennenku sinappimasiina herää :D
 
Tänään siis neidillä merkkipäivä. Eiliset mitat 4140g ja 53cm. Painoa tullut kilo lisää kolmessa viikossa eli oikein hyvin.

Kiitos tästä vauvapinosta :) Täytyy vielä viimeisten odottajien tunnelmia käydä odotuspuolelta lukemassa, mutta muuten jo kiva siirtyä vauvautuneisiin.

Tutin laitoin vauvalle heti suuhun, kun tultiin sairaalasta :) Nyt syö jo hienosti. On mielestäni tosi hyvä apu olla olemassa. Onhan se oma juttunsa päästä siitä aikanaan eroon, mutta plussapuolia on kyllä silti minusta enemmän.

Olikose Saya joka kirjoitteli verestä vauvan kakassa. Mietin olisiko veri voinutkin olla pimpun puolelta? Alun hormonit voi tehdä sen, että tytöillä voi tulla "valkovuotoa" ja meillä jonkin verran tuli sellaista sitkeää limaa ja kerran oli vaipassa hieman verta, jonka alkuperästä en ole varma (pissin mukana tai emättimestä). Nyt en kyllä tarkemmin muista mitä muuta tuohon asiaan liittyi, mutta itse pidin tuota limaa normaalina eikä sitä pitkään tullutkaan.

Ristiäiset meillä on ennen joulua. Haluan ne "alta pois", vaikka kivat juhlat onkin.

Nyt lapset kutsuu...

Emmama ja typsy 1kk
 
Täällä ilmoitellaan itsestään ja kuitataan luetuksi :)
Huomenna olis neuvola, joten sit tietää kuinka tuo neiti on syöny...
viimeksihän oli jo viikossa ylittäny syntymäpainon, joten ei siitä ainakaan huolissaan tarvii olla...

Nyt laittaan vanhin tyttö nukkumaan ja sit tv:tä illalla


 
Kiitos thor taas uudesta pinosta!!

En taas muista mitä kaikkea piti kommentoida kun toisella silmällä nipeasti yritin itseni päivittää kaikkien kuulumisten kanssa ajantasalle :D Huh, miten onkaan olevinaan kiirettä nykyään...vaikka turhaa valitan kun niin kauan toivoin, että vauva jo syntyisi niin olisi tekemistä:D

Tupuna: Minä jumppailin lantionpohjalihaksia ahkerasti ja se tuntui jotenkin auttavan paineen tunteeseen...tai sitten vain kuvittelin:)

Tänään on askarreltu ristiäiskutsut ja joulukortit tuli tehtyä alkuviikosta. Ne ovatkin ainoa konkreettinen asia mitä on tullut tehtyä vauvan hoidon lisäksi.. Tai no, mitäpä sitä nyt niin mahdottomasti pitäisi muka koko ajan tehdä :whistle:

Milliz + toukka 17 vrk.
 
Pitääpäs korkkailla uusi pino, kiitos Thor kun jaksat näitä väsäillä! =)

Täällä kävi tänään th kotikäynnillä, neiti oli kasvanut hienosti, painoa oli 3970g (syntymäpaino 3905g) eli hyvin on tissimaito riittänyt. =) Korviketta oon antanut iltaisin imetyksen jälkeen jos on tankannut molemat tissit tyhjiin ja edelleen on suu nappassut, mulla tuntuu että maito "lopahtaa" illalla. :/ Mutta eipä tuo mua haittaa vaikka jäisi iltapullottelu tavaksikin, nukkuupahan pidemmän pätkän alkuyöstä ja tottuu pulloon että pääsee itsekin sitten joskus käymään jossakin jos mies jää kotiin hoitaa tyttöjä.

Tuttia meillä käytetään vaihtelevalla menestyksellä, nukuttaessa tuputan sitä jos ei ole tissille nukahtanut (mikä on muutes tosi huono tapa :/ ).

Vaunuilusta, miten teillä muilla viihtyy vaavit vaunuissa? Me ollaan käyty nyt muutama kerta ja aikaa on pidennetty jo 45min mutta vaapu ei oikein viihdy, herää heti jos vaunut pysähtyy ja joskus liikkeessäkin alkaa itkemään/kitisemään. Vähän veikkaan että johtuu näistä lauhoista keleistä, vauvalla on vaatteita mahd vähän eikä vähemmäks uskalla enää pistää (sisävaatteet+toppapuku+pehmyt kantokoppa) ja tukalahan siellä varmaan on. Pakkasia odotellessa :whistle: Ärsyttää vaan kun huvittaisi liikkua ihmisten ilmoilla mut ei se oo kiva jos vauva huutaa koko ajan vaunuissa... Noh, harjoitellaan tässä vielä tätä vaunuilua =)

Etna meillä on tyttö kuin teinikäinen, naama ja vartalo täynnä hormooninäppyä ja sellaista valkoista näppylää (en muista mitä on) oisko sitä sun mainitsemaa puhdistusnäppyä? Onneksi rupee nyt vähän haalenemaan.

Mut nyt pitää taas mennä :wave:

Nunneliini & Jenna 1 vko & 4 vrk
 
tupuna21 Tiedän tunteen, on tosi inhottavaa kun toinen on vatsavaivainen eikä voi oikein mitään muuta tehdä kun heijata ja lohduttaa :( Meillä auttoi vatsavaivoihin tosiaan nuo relatipat ja sitten iltaisin kun katsotaan telkkaria niin nukutetaan tyttöä mahallaan oman vatsan päällä niin ilmat pääsee pois paremmin. Ja myös jalka jumppa saa pierut liikkeelle eli vauva selälleen lattialle ja jalkoja pumpataan vuorotellen varovasti mahan päälle, meillä neiti ainakin tykkää tästä kovasti silloin kun ei mahaa kipristä ja pieruja tulee paljon :)

Santtu ja tyttö 2 vko 5 pvä
 
Me ollaan myös annettu jo tuttia koska tiedän että tulen olemaan poissa vauvan luota hetkiä jolloin miehellä on hyvä olla joku apuri täällä. Muutama päivä sitten kävin yksin kaupassa ja mies oli lasten kanssa kotona ja tänään olin jopa 4,5h poissa aamupäivästä kun olin ripsienpidennysmallina. Olen pumpannut maitoa pakkaseen tytölle mutta eipä sitä ollut mennyt kuin 90ml koko aikana (tietysti syötin juuri ennen lähtöä ja heti kun tulin takaisin). Vauva oli nukkunut suurimman osan ajasta,mutta sitä hän tekee muutenkin.
Nukkuu varmaan 20h vuorokaudesta ja lopun ajan on pätkissä hereillä =) esikoinen (nyt 1v8kk) oli myös hyvinnukkuvaa sorttia ja täytyy kyllä olla onnellinen. Eilenkin aamulla herättiin lasten kanssa vasta kymmenen jälkeen aamusta :heart:
 
Kiitokset Thorille uudesta pinosta, sä se oot ahkera kun jaksat lastenhoidon lomassa näitä pinoja väsäillä :)

Päivittäin olen käynyt lueskelemassa kaikkien kuulumisia mut oikein ei ole ollut voimia kommentointiin. Mutta josko se tästä taas pikkuhiljaa lähtis käyntiin.

Huolta ja murhetta on ollut, mutta typy vaikuttaa sinnikkäältä..

Meidän pikkuinen prinsessa siis asustaa edelleen Taysissa mut nyt ollaan jo päästy siirtymään Lastenosaston puolelle teholta. Paljon on kokeita ja tutukimuksia tehty ja paljon vielä tehdään. Mutta parempaan suuntaan on onneksi menty. Pikkuinen on jo monta päivää jaksanut hengitellä aivan omatoimisesti. Vakavaan lähtötilanteeseen nähden vauva voi hyvin ja on selvinnyt jo paljosta. Suurin ongelma tällä hetkellä on tulehdusarvot jotka ei millään ota talttuakseen vaan seilaavat ylös alas. Kaikenlaisia kokeita on tehty tulehduksen selvittämiseksi, mutta syy ei vaan ota löytyäkseen :( Lääkkeitä on vaihdeltu ja nyt odotellaan josko uusi lääke alkais puremaan sitkeään tulehdukseen.

Milli ja typy

 
Tuttia täälläkin yritetään tuputtaa :D ja tyttö ottaakin sitä jo ihan hienosti :) Esikoinen ei syönyt tuttia eikä tuttipulloa lainkaan, joten siksi olen päättänyt opettaa ne tälle vauvelille ihan pienestä pitäen. Varsinkin nyt kun olen yksin, niin on ehdottoman tärkeää etten ole ainoa ihminen joka vauvaa voi hoitaa..

kaupassa olemme nyt käyneet kaksi kertaa, ja tänään kävin tytön kanssa kirpputorilla kun esikoinen meni tädilleen yökylään :)

Millille ja Valkoliljalle tsemppi :hug: :heart:

söpis ja prinsessa 2viikkoa
 

Yhteistyössä