HELMIVAUVAT 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1) Vettä ei juoda ollenkaan, joskus olen antanut lusikallisen mutta sitä taitaa olla jo yli kuukausi. On kyllä tarkoitus alkaa pikku hiljaa maistattamaan.

2) Viime viikolla aloitettiin kiinteät ja kasvisosetta menee 1 purkki! Iltapuuroa annoin luumusoseen kanssa tänään ekan kerran kun tuli 5 kk täyteen ja koko 1 dl meni minkä lämmitin. Huomenna annan 2 desiä.

3) Korvia putsailen silloin kun keltainen vaikku työntyy ulos korvasta! Terkka sanoi, että joillain vaikku jää korvaan ja joillain se tulee itsestään ulos. Jos siis on korvat keltaisena niin se on vaan hyvä merkki että se tulee pois. :)

Herukoista vois tehdä tuorekiisseliä (vedestä ja perunajauhoista kiisselipohja johon marjasose sekoitetaan) ja vaikka hedelmäsokerilla makeuttaa. Voipi olla kirpeää, itsekään en pysty niitä marjoja sellaisenaan popsimaan kuin muutaman.

Eipä meille muuta. Muuttolaatikoita pakataan. Huomenna BabyBioon ja perjantain 5 kk neuvola, saa nähdä löydänköhän jostain kaukaa sen 5kk-mitat -listan.

Ai niin, Aventin Magic-nokkamukista ei osannut juoda korviketta, ainakaan vielä.

heippa,

meillä juodaan tosi vähän vettä, ei juuri ollenkaan.
meillä menee ruokaa pikkupurkillinen tai välillä jopa iso purkki kerralla, välillä sitten ei mee ku pikku pirkista puolet. Mutta useimmiten pojan ruokahalu on suuri.

Korvia putsaillaan noin kerta viikkoon, möhnäkorva meilläkin :)

Kynsiä saa muuten olla leikkaamassa ihan kokoajan, onko muillakin näin?

Mä ilmottauduin kahteen vauvajumppaan pikkumiehen kanssa, tuntuu että tarvii vähän ohjelmaa, sekä vauva että äiti :) Kiva vaan raahata tommosta yli 10 kilosta..ehkä mä saan tosi haban tässä syksyn mittaan. Oon kyllä tosi laiskasti liikkunut..pitäis alottaa ettei lopullisesti lässähdä..

Kävin muuten mun kipeistä jaloista, josta täälläkin valittelin, ni fysioterapeutilla. Mulla oli jalan holvi laskeutunu raskauden takia ja sitten oli molemmissa nilkoissa joku lukko, ettei nivelet liikkunu normaalisti. Sain käsittelyä ja jumppa ohjeet, toivottavasti alkaa auttaa, tää kipu käy jo hermoille.

mä annoin ukkelille mustaherukoita ihan semmosenaan, purisitn vaan sisuksen ulos, vähän kummasteli siemeniä, mutta hyvin uppos. Kai niistä vois tehä vaikka kiisseliä.

nyt kitinä yltyy, täytyy lopettaa..

Jiihaa. Mamma on lähdössä tänään ulos :) Pidetään breikki rempasta ja mennään syömään ulkomailta kotisuomessa käymässä olevan tuttavapariskunnan kanssa. Pääsen ekaa kertaa mun lemppari-italialaiseen vauvan syntymän jälkeen. Jippiii.
Mutsi hoitaa vauvaa, joten vähänkös mukavaa. Sain jopa nämä makkarani tungettua yhteen asialliseen vaatekertaan. Tuli heti ihan toisenlaine olo kun laittoi muutakin kuin remonttivaatteet päälle, kampas naamansa ja laittoi hieman hajustetta.

Täytyypä munkin kokeilla noita herukoita, meillä on niitä ihan hirveästi. Ja ainakin mustissa taitaa olla tosi paljon c-vitamiinia.

Joo, kynnet kasvaa meidänkin neidillä hurjaa vauhtia. Olen siirtynyt saksien käytöstä minikokoiseen kynsileikkuriin, jotenkin noita alati sätkiviä tulitikkuja on helpompi pätkiä leikkurilla kuin saksilla.

Mutta jaahas, nyt vielä vähän lihasosetta nassuun ja sitten tämä äiti lähtee oluelle ja syömään!

Mukavaa iltaa rollepalle:)

Meillä oli tänään 6kk neuvola ja mitat ois 9260 g ja 70,2 cm. Alkaa jo tuntumaan ittelläki selässä ja hartioissa tuon tykinkuulan kanniskelu hih :)
Kynsiä leikataan ehkä kerran viikossa, aika nopeaa kasvavat ja heti ilmestyy naarmuja pojan kasvoihin ja nyt uutuutena korviin. Poika on nimittäin löytänyt korvanlerpukkeet ja niitä nyplää vähän väliä.

Mites, onko muiden vauvoilla syntymämerkkejä? Meiltä löytyy vaaleanruskea läikkä toisen jalan takareidestä. Ja myös pieni mansikkaluomi kyljestä. Aluksi luulin tota mansikkaluomea nirhaumaksi, mutta kun ei se siitä alkanut häipyä ajan kanssa niin kysäisin neuvolasta että mikä lienee..Kuulemma ihan normaali on.

Moi!
1) Vettä annan vähän joka ruokailun yhteydessä. Ihan muutamia kulauksia ottaa, ei sen enempää.
2) Kiinteitä syöty nyt pari viikkoa ja hyvin uppoaa. Välillä syö koko purkin välillä puolet. Ilta- ja aamupuuron syö hyvällä halulla. Selkeästi huomaa, että rintaruokinta on jäänyt taka-alalle. Oikeastaan vaan öisin imee.
3) Poika kylpee joka ilta ja tarkistan korvat samalla. Ei kovasti paljon tule vaikkua.

eilen aloitettiin vauvakerho, tosi kivalta vaikuttaa. Kestää nyt jouluun asti. Kyllä tuntui illalla selässä kun hyppyytin meidän kymppikiloista siellä kerhossa.
Liikuntaharrastuksia oon ollut aloittelemassa jo muutaman päivän.....miten se voi olla niin vaikeaa nyt!? Tarttis vaan saada itseään niskasta kiinni.
Kynnet kasvaa meilläkin kovaa kyytiä. Tosi hankala leikata.

Lauantai aamua,

Tuohon galluppiin;
1) Vettä ei oikeastaan juoda, joskus ryyppäytän ihan tavallisesta mukista kiinteiden päälle, mutta menee pelleilyksi ja valuttaa vedet ulos
2)Poika saa kiinteitä kolme kertaa päivässä ja kerralla menee pienen piltti purkin verran
3) Korvat putsaan/tarkistan joka kylpykerran jälkeen (joka päivä) aika vähän vaikkua tulee, mutta silloin kun sitä tulee on erittäin kuivaa ja klönttistä

Meilläkin alkaa ensi viikolla vauvakerho ja pitäisi alkaa myös taas nuo pidemmät vaunulenkit kun on lipsuttu niistäkin. Mitään uutta meille ei oikeastaan kuulu, pientä flunssaa meinaa pojalle pukata joten yöllä sitten yskii kovastikin, toivottavasti menisi tuolla ohi .
Täällä kans antaa tuo liikunta innostus odottaa, pitäisi aloittaa nyt kun vanhimmalla tytöllä alkaa omat harrastukset, jos samoina iltoina alkaisi itsekin harrastelemaan, kun vain saisi aloitettua.
Jahaa pikkumies kaipaa aamutirsoille pitää mennä laittamaan, palataan!

Huomenia. Eilen käytiin neuvolassa ja kaikki oli muuten hyvin paitsi, että käyrät meni alaspäin. Pojan 5 kk mitat oli 7680g ja 67,7 cm. Nyt pitäis kuulemma kiinteitä saada menemään 3 ateriaa päivässä, joista lounas on liha-ateria, päivällinen kasvis ja siten vielä iltapuuro. Saa nähdä miten onnistuu. Täytyy mennä!

Heips, nostelen meitä vähän kun oltiin jo tokan sivun lopussa..

Meille kuuluu remppaa. Eipä juuri muuta. Niin, ja tyttö on kiukutellut pari päivää ihan kamalasti. Ja känkkäillyt myös syömisen, etenkin maidon juomisen kanssa. Mä olen nyt viimeiset 2 kk selittänyt kaikkea kiukuttelua että "no varmaan se tekee hampaita" - mutta ehkä nyt se sitten oikeasti olisi ne hampaat...?

Mä ilmoitin eilen työpaikalleni että en mene töihin marraskuussa. Sovimme, että teen osa-aikaisesti jotain hommia kotoa käsin, mm. asiakastiedotteita jne sekä käyn vetämässä pari koulutuspäivää/kk, jolloin saan vähän lisäliksaa kodinhoidon tuen päälle, mutta olen pääsääntöisesti kotona kuitenkin. Mun pitäisikin mennä syyskuun alussa pariksi päiväksi töihin, ja lokakuun lopussa on sitten todellinen kauhukoitos; mut on kutsuttu osallistumaan yhteen seminaariin joka on Wienissä, ja se tarkoittaisi ainakin 2 vrk poissaoloa kotoa. Mies kyllä on luvannut hoitaa vauvan, ja vauva varmasti pärjää ilman äitiä, mutta äiti ei ole lainkaan varma pärjääkö se ilman vauvaa. Ahdistaa jo nyt ihan sikana, mutta toisaalta - olisihan se kiva käydä reissussakin.

Huomenia, tai no aamupäivää, huomen on täällä koittanut jo aikaa sitten.

Mä uskon Rollepa, että ahdistaa tuo 2 yön poissaolo. Ja asia varmasti onkin niin että vauva pärjää mainiosti, mutta äidille on hankalaa..oon kanssa tuskaillu ton kanssa, että toisaalta ois kiva lähtee johonki, mutta toisaalta ei kykene..Mutta sulla on niiin hieno tilaisuus päästä Wieniin, että nauti siitä ihmeessä. Voithan sitten helpottaa ikävää shoppailemalla vauvanvaatteita, jos siellä ehtii :)

Meillä on 3 yötä ollu ihan tappoja..mäkin syytän niitä hampaita, vaikka 1 jo onkin, mutta ehkä niitä pukkaa lisää..3 aikaan alkaa lavottomuus, kirkuminen, vaikerointi ja loputon pyöriminen ja mönkiminen..huh huh..välillä hermot ihan riekaleina..

Ollaan juteltu toisesta lapsesta, ja joka toinen päivä oon sitä mieltä, että tulkoon vaikka heti ja joka toinen päivä oon sitä mieltä ettei ikinä..varsinkin tän valvomisen jälkeen..

Millasia ikäeroja täällä palstalaisilla on joilla useampi lapsi? (on niistä ollu juttuakin, mutta kun ei muista..) Ja miten oootte kokenu useamman kanssa olemisen?

Tavattiin eilen 3,5kk tyttö, voikun oli pieni :) Ei meijän ukkeli oo semmonen koskaan ollutkaan ;)

Meijän koira oli aiheuttanu aamulla katastroofin..se oli oksentanu ja ripuloinu sisään..pikkasen otsasuoni pullistu ku muutenki nukkunu huonosti..

Onks teil semmosia matkarattaita missä vauva näkee työntäjänsä? eillä ei ukkeli viihdy matkarattaissa ku sillä tulee äitiä ikävä, kun ei näe mua..no ehkä se menee ohi..tai sitten ei..

Oottekos jo ostellu isompia turvaistuimia? mä olin kattomassa, ja ihastuin Britaxin maliin Multi-tech. Kallis mutta myyjä vakuutti mut siitä..meillä on pakko autoilla kaikkialle ja kuljetaan sekasin 2:lla autolla kokoajan, nyt meillä on 2 telakkaa turvakaukalolle, mutta tommosta seuraavaa istuinta ei kyllä viiti tuplana ostaa..rasittavaa sitä kyllä on sitten siirtää kokoajan..

Nyt laittaa omaa lärviä kun poika nukkuu ja tulee vieras kohta!

Laihis on täällä muuten surkeissa kantimissa, mutta taas yritän :)

Meilläkin alkoi esikoisella seurakunnan kerho eilen, oli aika kivaa ollut ilmeisesti, vaikka etukäteen jännitti. Kuopuksella tänään 6kk neuvola, jännää sekin.

Pullis, meillä on noin 2v5kk lasten ikäero ja mielestäni hyvä, koska esikoinen oli vauvana tosi huono nukkuja, ehti vähän levätä ennen seuraavaa. Tää pienempi on niin hyvä nukkuja, että kolmas lapsi vois nopeamminkin tulla, mutta ehkä toisaalta sama ikäero ois ihan hyvä kakkosen ja kolmosenkin välillä. Eihän sitä aina tosin voi niin tarkkaan suunnitella ja päättää.

Nyt siivoamaan... Plääh..

Johan tämä ketju meinaa aina pudota.
Rollepa, varmaan tuntuu ahdistavalta lähteä kahdeksi yöksi, mutta sehän on samalla itselle hyvä irtiotto ja loistava tilaisuusisälle viettää aikaa lapsen seurassa.
Pullis kyseli ikäeroja, meillä on esikoinen 10v ja ikäeroa on seuraavaan 1v6kk, kakkosella ja kolmosella on ikäeroa 3vuotta ja kolmosella ja nelosella 5vuotta. Varmaan kaikissa noissa ikäeroissa on omat hyvät ja huonot puolensa, nyt on melko lailla helpompaa olla vauvan kanssa kun vanhimmista lapsista on jo oikeasti apua ja haluavat oikeastikin auttaa.Meillä oli toinen lapsi tosi surkea nukkuja, mutta jotenkin siitäkin selvisi, alkoi vasta kaksi vuotiaana nukkumaan yli neljän tunnin pätkiä.

Niin ja pullikselle vielä, me ostettiin tuo multitech ja tosiaan tykkään paljon, meillä on sitten kotona varaistuimena hts penkki, kun joskus tarvitsen ajella appiukon autolla ja miehen kuorma-autoja joudun myöskin joskus siirtelemään niin pakko olla varapenkki myös.Työläistähän nuo isommat istuimet on kiinnittää.

Soittelin tänään neuvolaan kun täällä on ollut tuota rotavirusta liikkeellä ja meillä on pikkumies ripuloinut ja oksentanut eilisestä saakka, että mitäs tehdään, huomenna mennään lääkärille näytille ja punnitaan mikä on painonlaita.Harmittaa kyllä koska poika sai nuo rotarokotteet jos niistä ei sitten apua ollutkaan =/

Niin ja pullikselle vielä täällä on ollut myös koirilla jotain hoitoa vaativaa ripulia, siskolla useampi koira niin kaikki ovat jollakin kuurilla ja miehen siskon koira on myöskin jollain kuurilla ja siltikään ei ripuli meinaa hellittää.
Anoppi tuli kylään lopettelen, palataan!

Pullis, meillä lapsilla ikäeroa 2v2kk ja on mielestäni ihan sopiva. Tosin esikoinenkin tarvii vielä apua tosi monissa asioissa mutta osaa paljon myös itse. Ja vaippojakin tarvi ostaa kahdelle jonkin aikaa, nyt esikoinen päiväkuiva, yöllä vielä käyttää vaippaa. Mutta en mä tota kokenu mitenkään raskaaksi että kaksi vaipoissa oli, raskaampaa se on välillä kun pissalle pitää päästä just sillon kun äiti syöttää vauvaa;)

Meillä on seuraavaks istuimeks esikoiselta jääneet carenan halpis-istuin ja toinen halpis-istuin joka on anttilasta tilattu. Esikoisella on nyt kaverilta saatu käytetty Britaxin two way -istuin. Ei olla kalliita jakkaroita ostettu kun ei kauheesti pitkää matkaa autoilla, lähinnä tässä kaupungissa. Ja sitte vielä kun tartti kahteen autoon ostaa.

Huomenna varmaan tytölle puhkee sitten eka hammas, hiukkasen jo tuntuu sormeen mutta ei ole läpi vielä putkahtanut.

Matkarattaisiin piti vielä kommentoida että ihan sellaset tavikset on, ei näe lapsi työntäjää. Aika hankalat välillä tollaset, varsinkin jos tarvii kuomu olla päällä, meillä kun ei ole edes kuomussa sitä kurkistusluukkua.

Mikä vaatekoko teillä muuten on vauvoilla käytössä? Meillä lähinnä 68 mutta nyt alkaa kohta meneen jo jotkut 74:kin.

Meillä on tavismatkarattaat, inhoan niitä työnnellä, mutta ovat hyvät jos tarvii kulkea pienesti ja vauvan saada päikkärit rattaissa. Poju nauttii niin maailmasta, että ei äitiä kaipaa. Nyt on ollut paljon rintarepussa ja esikoinen pikkurattaissa (poneissa), hyvin mennään niinkin.

Meillä on ikää tasan 2,5 vuotta ja se on hyvä, pojista on nyt jo seuraa toisilleen. Jos esikoinen ei olisi erityinen, olisin tyytyväinen tähän ikäeroon, pienempää en haluaisi että jaksaa molempien vauva-ajan hyvin, mutta isompaakaan en toivoisi. Meillä tietty tilanne on vähän eri kun esikoinen vaatii tavislasta enemmän aikaa.

Mitäpä vielä...meillä on vaatekokona 70 ja yli, alle 70-senttiset alkaa olla hihoista ja jaloista pienet. Nyt tehdään varmaan hampaita, poju on valvonut öitä (nytkin kukutaan...) ja ennen kaikkea lakannut syömästä kiinteitä! Rintamaitoa menee taas parin tunnin välein ja kaikki kiinteät vispipuuroa ja hedelmäsoseita lukuunottamatta syljetään ulos. Raivostuttavaa, toivottavasti menee ohi.

Ensi tiistaina olisi neuvola, saas nähdä mitä kokoa pojat ovat. Meen kirppikselle kaverin peesissä lauantaina ja laitoin jo äitiyspakkauksen toppahaalarin kiertoon, "vauva" on nyt jo niin motorinen ja iso, että tarvitsee talvella veden pitävämmän haalarin. Jätin kyllä yhden vanhan äippäpakkauksen haalarin "vaunuhaalareiksi". Esikoiselta tulleet ensiaskelkengät jäivät myös (taas) käyttämättä, koko 15-16 on nyt nippanappa sopiva, mutta kuukauden kuluttua taitaa olla jo pieni.

Jep ja nyt pehkuihin, kun kohta huudellaan taas maitoa.

Huomenia täältäkin,
ei sitten tainnut olla rotaripulia meillä, nyt on eilisillasta asti ollut oksentamatta ja ripuloimatta ja virtaa on pikkumiehesä aivan normaalisti.

Pojan käytössä oleva vaatekoko on 70 ja 74. Meillä ei varsinaisia matkarattaita ole, autossa on mukana pyörineet citycrossit mutta sain ne myytyä ja ajattelin tilalle ostaa emmaljungan scootterit, niissä ei saa lasta kasvot työntäjään päin, mutta on niin kivan tuntoiset.

Minä laitoin Wilman tavoin tuon äitiyspakkauksen haalarin kiertoon, kun ostin myös veden ja tuulenpitävän haalarin pojalle (käytiin jo nyt ostamassa kaikille lapsille talvivaatteet kenkiä lukuunottamatta) meillä on jäänyt noita kakkoshaalareita jemmaan useampi.Sattui vielä niin että naapurin sisko halusi välttämättä juuri sen äitiyspakkauksen haalarin tykötarpeineen , eikä sitä ollut mistäänlöytänyt niin teimme hiukan vaihtokauppaa, minä sain etsimäni ja hän etsimänsä.
Nyt alan aamukahville ja pojalle aamumaitoa , sen verran galluppia syökö teillä vauvat vielä yöllä?
Meillä poika saa iltapuuron ja maidon tuossa pikkuisen ennen 21.00 ja sitten seuraavaksi aamulla juo maidon 6.30-8.00 välillä, herää tuossa 04.00, mutta rauhoittuu yleensä tutilla ja jos ei se auta niin sitten otan viereen!

Tervehdys taas,

me ostettiin eilen yks uus yöpuku ja se oli kokoa 74... näyttää hurjan suurelta mutta kyllä 68 alkaa olla jo siinä ja siinä. Kauheasti noissa vaatteissa on mun mielestä eroja, joidenkin merkkien 62:tkin taitaa mennä vielä, kun taas joissain 68 ei enää mahdu. Meillä tyttö on niin siro, että kaikki muut paitsi täyspitkät haalarit menee aika pitkään kun leveyttä ei ole niin paljon. (Pöh, olispa äidillänsäkin sama tilanne!!!)

Meillä on mennyt pari yötä nyt ilman syöntejä. Yöt on muuten vähän sekaisin kun asutaan täällä mummolassa ja paikat on niin ahtaat. Vauvan yöunet parani kun siirrettiin se olohuoneesta meidän kanssa nukkumaan, niin ei tarvitse vauvaparan kuunnella mummon kuorsausta :D

Meillä taitaa olla kolme haalaria, kaikki just sen pakkauksen haalarin kokoisia. Saatiin kierrätettyinä/lahjaksi. Joten toivottavasti tulee sellaiset kelit että niitä ehtii tarvita... Pepillä oli sellainen "korvapuku" kokoa 50 - 56, Stockalta ostettu valkoinen Name It-merkkinen. Se oli ihan kertakaikkisen paras vaate ikinä, se meni vähän lämpimämmällä sellaisenaan ja kylmemmillä keleillä alushaalarina. Ja se oli NIIIN suloinen. Kävin katsomassa josko niitä olisi ollut suurempiakin kokoja, mutta ei valitettavasti. Myyjä oli kaiken lisäks ärsyttävän tyly kun kyselin.

Meille varmaan tulee pikkukakkonen aika pian.. jos vaan siis sellainen meille suodaan. Yritys alkanee vielä tämän vuoden puolella. Biolginen kello tikittää sen verran, ja kun tämä esikoinen on antanut äidin nukkua jo niin hyvin niin pitkään, niin koen että alkaisin olla valmis. Hirveä tauti tämä vauvakuume ;)

Niin ja piti vielä sanoa Marjulille, että noi Scooterit on ihan älyttömän hyvät! Todellakin hintansa arvoiset. AInoa miinus jos pitää hakemalla hakea, on niiden aika suuri koko. Mutta muut ominaisuudet ovat mitä mainioimmat. Suosittelen!

Rollepa, olen myös kuullut pelkkää hyvää noista scoottereista ja meillä tuo koko ei haittaa, asutaan maaseudulla joten ei tarvitse murehtia että sopivatko julkisiin kulkuneuvoihin , pidän itse tärkeänä että rattaat ovat tukevat käytössä!
Tuosta vauvakuumeesta sen verran , että itse olen pohtinut kuinka salakavala tauti se onkaan, itse podin sitä kovasti jo pari kuukautta sitten, nyt se on onneksi mennyt hiukan ohi kun meillähän on jo suurperhe, mutta siltikin kyllä minä vielä joskus yhden haluaisin ehkä...
Mieskin oli vielä kesällä sitä mieltä että uutta yritystä vaan, mutta on nyt alkanut empimään, saa sitten nähdä!
Nyt täytyy lähteä poikien kanssa hoitamaan asioita, todella ihanaa!!Kuulumisiin.

Moi!
Meillä Peg&Peregon matkarattaat. Ihan hyvät, mutta pidemmät matkat teen ehdottomasti mieluummin vaunuilla (Teutoniat). Vaatekoko on nykyisin 74.
Viimeiset kolme päivää ja pari yötä olleet jostain syystä melkoista känkkäränkkää. Viime yönä poika heräili 2h välein... Olen taas ihan poikki. Tuttavat kehuvat miten heidän lapsensa nukkuvat koko yön. Voin vain unelmoida sellaisesta. En sitten tiedä, että hampaatko ne vaivaavat. 3 hammasta on tullut ja neljäs puhkeamassa. Siinä oletettavasti syy känkkäilyyn. Ruokakaan ei eilen juuri maistunut.
Jossain vaiheessa oli mullakin enemmän vauvakuumetta, mutta nyt taas tän väsymyksen myötä on tullut toisenlaiset ajatukset mieleen. Toisaalta menis tähän samaan väsymykseen, mutta taas toisaalta en kyllä nyt tiedä jaksaisinko sittenkään. Vaikka meidän vauva menee kyllä siihen "helppo"-kategoriaan noin muuten. Kohta Ikeaan kaverin kanssa...silmänaluset suht mustat ;)

Meillä syödään yöllä yhden kerran, klo 5 jälkeen. Jos vauva herää ennen sitä, on tarjolla vain silittelyä :) Kaksi viikkoa on nyt menty tällä, ja täytyy sanoa (ellei tämä tästä nyt dramaattisesti muutu), että yllättävän helposti alkoi nukkumaan omassa sängyssä ja ilman useampia yösyöttöjä. Aamuisesta imettämisestä ajattelin luopua 8 kk tienoilla.

Me aiotaan nukkua muutama vuosi, ennenkuin pistetään uutta vauvaa tilaukseen. Ja jos sais jonkunnäkösen uran luotua itselleen. Onko teillä muuten kuukautiset alkaneet? Mulla ei eli ei ois vielä mahdollistakaan. Voiko ne pysyä vuodenkin poissa? :)

jhk + tyttö 6,5 kk

Meillä syödään kanssa kerran yöllä vielä, vaikka pitäis siitä ruveta luopumaan, neiti syö siinä klo 5-6, meillä kans ennen sitä jos heräilee niin saa tuttia taikka silittelyjä.
Meillä ei ole vielä ensimmäinenkään hammas tullut läpi, tosi kovin kuultaa ja pullottaa molemmat alaetuikenet että kaippa ne sieltä kohta pullahtaa esille.
Mulla on tullut nyt kahet kuukautiset, en todellakaa olis niitä halunnu takasii, oli nimittäin tossa pää ihan sekasin kun alkoivat, rupesin jo miettimään että onks pää sekoamassa vai mitä tässä kunnes sitten alkoivat ja syy myrskyyn.
Meillä on ikäeroa 2v 4kk, ja musta se on hyvä, kolmas kyllä joskus vielä tehdään mutta meinaan ennen sitä kyllä sattaa itseni työelämään ja ollakkin siellä hetken, olemme miettineet jos joskus 4-5 vuoden päästä sitten, mutta ei nyt.

Nyt hommiin!

outi ja seela 6kk 1vk

Moikka taas,

kiva kuulla että kaikkien muidenkaan vauvoilla ei vielä ole hampaita, meillä kans vaan ikenet pullollaan ja kuolaa kamalasti, mutta ei yhtäkään "riisiä" näy vielä.

Mulla alkoi menkat heinäkuussa ja oli kans nuppi ihan sekaisin. Ja nyt kun tuli tokat, niin aivan hirveetä! Ihan täydellinen hullunlehmän tauti, kaikki suututtaa ja itkettää! Ja kamalan runsaat ja kivuliaat muutenkin. Tässäkin suhteessa ois kiva olla taas raskaana :D Mä jotenkin ajattelen tätä ikää niin että senkin puolesta tosiaan vois olla jo aika pian sen kakkosen aika... vaikka kyllähän nykyisin aika myöhäänkin monet saa vauvoja ja kaikki menee hyvin.

Tänään on vauvauinti, jee!

Hello.
Meillä otettiin muutama päivä sitten käyttöön isompi turvaistuin (Graco). Ostimma sitten kerralla kunnollisen. Hyvinhän tuo poju suhtautui hieman pystympään matkustusasentoon, vaikka epäilytti aluksi että rupeaako äksyilemään..

Hampaita on nyt puhjennut kaksi. Yöt nukutaan ihan hyvin (välillä hieman tutin etsintää). Viime yönä syötiin yhdesti, mutta pääosin on yösyönnit jääneet pois kun aloitettiin iltapuuro. Poika nukkuu yleensä iltakahdeksasta aamukahdeksaan.

Mitäs muuta täällä on kyselty..esikoisen ja kakkosen ikäero on 7v 3kk, eli periaatteessa 8v.

Vaatekoosta on käytössä pääosin 74 senttiset, mutta jotkut 68cm vaatteet on aika isoja ja ne menevät vielä (poju pikkasen päälle 70cm).

Mulla alko menkat jo huhtikuussa muistaakseni.
Ja nyt olen miettinyt ankarasti töihin paluuta. Jotenkin tämä syksy saanut taas aikaan pienen hingun aloittaa jotakin 'uutta' , mutta täytynee kuitenkin odotella vielä ens vuoden puolelle ennen kuin vie poikaa tarhaan.

Heissan,

Onneksi ei ollut Marjulin pikkumiehellä rotavirusta! Olisi tympeetä jos iskis vaikka rokotukset.

Nykyään saa vesirokkoonkin rokotuksen, mitä ootte mieltä? Mä olen vähän kahden vaiheilla, toisaalta inha tauti ja voi tulla pahanakin, ja toisaalta on sitä lapset sairastanut kautta aikojen, että voiko sitä kaikelta alkaa rokottamaan..vuoden iän tienoilla se kai voidaan rokottaa, jos en ihan väärin muista.

Meillä on 74 vaatteet, oon jo kaivellu 80 bodejakin, kun alkaa noi 74 haaruksesta olee tiukkoja, en tiedä onko syynä iso vaippa vai ukkelin pitkä selkä :) Mutta ohan noi 80 vielä isoja hihat pitkiä, mutta toisaalta kivemåi kääriä hihat ku pitää toista nakinkuoressa. tavalliset paidat mä oon kokenu hankalaks, kun kokoajan saa olla nostelemassa ja kantamassa niin ne paidat rullaantuu vaan korviin asti ja luikertelevaa pikkumiestä on hankala pidellä.

Meillä oli hieno yö, 20 meni nukkumaan ja heräs 05 mutta tyynty tutilla nukkumaan vielä 05.50 asti, sitten tissiteltiin ja köllötettiin 06.30 asti.

Menkat ei oo vielä alkanu, eikä tarttis alkaakkaan :) Vaikka varmaan ne kohta on edessä, kun aattelin että sitten ku alkaa yöt sujumaan (jos siitä nyt koskaan voi olla varma) niin lopettelen imettämisen.

Oon välillä ajatellu, että olis kiva jutella tällä palstalla jos tää ois semmonen suljettu palsta, tai miksi niitä kutsutaan, tai siis että oisko porukalla kiinnostusta johonki keskusteluun jota ei ihan kaikki pääse lukee?? Mä oon ehkä turhan pidättyväinen, mutta jotenki ei viiti tänne niin ihmeitä kirjotella koko maailman luettavaksi. Mutta toimiihan tää tietty näinkin.

Anoppi tulee tänään ukkelia hoitamaan, saan tehä rauhassa kotitöitä, jee! Pienet on ilot nykyään :) Mies on ollu niin paljon töissä, että on tosiaan tarpeen vähän auttavat kädet.

Mites muut meinaa olla kotosalla? Momento laittoikin, että on miettinyt töihin paluuta. Mä varmaan olen niin kauan että kakkonen menee sitten päiväkotiin (siis jos meille tulee toinen :) )

Ukkeli vierasti mun ystävää jota ei oo nähny aikoihin, alko hirmunen parku.

Alkaa muuten tahtoakin näkymään jo kivasti, hirvee huuto jos ottaa jotain pois kädestä. Eilen neuvolassa poika nappas mittanauhan tädiltä ja kun oli lähdön aika niin hermo meni kun ei saanutkaan mittaa mukaansa.

Nyt täytyy mennä hyödyllisiin hommiin :)

Hei,

mun mielestä sellainen suljettu palsta voisi olla aika kiva. Olisi kiva vaihtaa kuulumisia tämän porukan kanssa mutta tuntuu että täällä palstalla käy juttuja lukemassa kaikki muutkin kuin vain me "Helmikset". Googlella ainakin on sellainen ryhmäjuttu olemassa.

Mä arvon kanssa vesirokkorokotetta. Jouduin itse sen ottamaan pari vuotta sitten kun en ollut ko. tautia sairastanut ja työkaverin lapsilla oli se - ja mä tietty leikin niiden kanssa just itämisaikana. Mutta en vielä oikein tiedä mitä tehdä.... Kun se tosiaan voi olla aika inha tauti, mutta kuten Pullis sanoit niin on sitä sairastettu kautta aikojen!

Mä aion mennä töhin "osa-aikaisesti ja kotoa käsin" tässä syksyllä, mutta niin että hoidan vain joitain sellaisia yksittäisiä juttuja jotka on mulle kokemuksen kautta helppoja, mutta sijaiselle/muille vähän mutkikaampia. Ja jotain koulutuskeikkoja ajattelin tehdä, kun päivän koulutuksesta saa melkein sen mitä kotihoidontuki on kuussa.. niin kannattaa pari päivää silloin tällöin tehdä. Mutta tyttö ei mene päiväkotiin kyllä, toivon että pikkukakkonen tulisi tähän perään ja sittenkin voisin vielä olla jokusen vuoden kotiäitinä. Toisaalta, mä olen meidän firmassa osakkaana ja sillä tavoin kuitenkin koko ajan vähän kiinni työasioiden syrjässä - eli ihan kokonaan mä en ole tässä päässyt irti.

Meillä on Tahtoa ja paljon. Neuvolatäti sanoo tyttöä tahtonaiseksi ja aina naureskelee että "minneköhän te vielä joudutte tuon tytön kanssa"... niinpä!

Ah, tuossa alla pyörii koko ajan Tjäreborgin mainokset. Mitä ihania lomarantoja. Mä antaisin aika paljon jos nyt just saisin siirron palmun alle vauvan ja miehen kanssa, pina colada käteen ja anoppi, äiti ja remppa vähintään 5 000 km:n päässä!

Tämä mamma lähtee tänään tuopposelle, tulee ikää taas pykälä lisää ja kuinka sattuikaan että vanhoja opiskeluaikaisia kavereita tapaa tänään, joten käyn vähän lataamassa akkuja. Ensi viikolla mennään avokin kanssa myös yhdelle keikalle, äitini tulee hoitamaan noita pieniä. Tässähän menee ihan tukka putkelle. Ei olla käyty yhtään missään vauvan synnyttyä, joten on ihan korkea aika myös hoitaa parisuhdetta. Tai mikä se nyt oli.

Mistäs täällä olikaan puhetta...hampaista ainakin. Meillä ei niitä vielä ole, mutta etualaien pullottaa ihan valkoisena eikä ruoka maistu, joten taitaa olla tuloillaan. Edelleen poika tankkaa maitoa yöllä (!) eikä syö päivällä (!). Ei kiva. Ajattelin että tänään tarjoan päivällä extravälipaloja pitkin päivää, että tulisi päivän mittaan tarpeeksi ruokaa. Voisin hiljalleen vaikka lopettaa imetystä, että saisin nuo yöt rauhoittumaan. Puolivuotiaan ei tod. tarvitse syödä yöllä kahden tunnin välein. Olen koittanut tassutella poikaa uneen, mutta siitä tulee ihan hirmuinen parku, joka rauhoittuu vain maidolla. Pah.

Aloittelen töitä nyt syyskuussa puolipäiväisenä keikkalaisena ja avokkini jää puolipäiväisenä kotiin. Olen kyllä harvinaisen ilahtunut, että avokista on kuoriutunut tuollainen puolikas koti-isä, on kiva päästä vähän työelämäänkin. Meillä mennään näin varmaan kaksi vuotta eli kuopus menee hoitoon vasta 2,5-vuotiaana. Lisää vauvoja meille ei tule, joten menkat saisi pysyä pois vielä, mutta jos imetystä nyt vähän vähentäisi, niin eiköhän ne sieltä vääjäämättä tule. Hyvä tietää että voi olla vähän myrkyisää se tulo.

Suljettu listakin on ihan ok, mihinkäs niitä voi helposti perustaa? Eiköhän tätä ketjua seuraa pääasiassa listalle kirjoittavat, joten sinällään on aika sama kirjoitteleeko täällä vai muualla.

Ja tosiaan nyt johonkin järkevään työhön.