HELMIVAUVAT 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maijustiina, sama homma täällä jätskiä uppoaisi vaikka kuinka jos oikein hyvää sattuu olemaan.No tänään aloitin noilla pusseilla, sopii minulle parhaiten ottaa sellainen alkustartti noilla ja sitten jos/kun paino vähän putoaa niin rakentaa tuo ruokalista uusiksi kokonaan. Tuntuu että on lipsahtanu taas niin sivuraiteille tuo syömishomma kesänaikana, keväällä jaksoin miettiä syömistä paljon (olin imetysdieetillä)mutta nyt menee kaikkea lihottavaa ja epäterveellistä. Veetuttaa vaan kun mies kävi tuossa vaa`lla ja totesi että ohhoh taas on 4kg lähtenyt, minä saan taistella tuohon 4kg varmaan 3 viikkoa.

Pullis kysyi tuosta hoitojutusta, meillä on ukkeli ollut pisimpään hoidossa jotain 6 tuntia, mutta suunnitteilla on kyllä pientä illanviettoa kavereitten kanssa jos silloin poikakin olisi ekan kerran yöhoidossa, saapa nähdä tuleeko siitä mitään!?
Nyt tulee sellaiset hajut tuolta vaipasta, että pitää varmaan alkaa peseen pyllyä(pojalta)

Moikka, onks teillä kellään tai ootteko kuullu että jollakin olis semmosta vaivaa jääny rskaudesta, että on nivelet ihan tohjona. Mulla on siis jalkaterän, nilkan ja polven nivelet aivan tolkuttoman kipeet. Pahinta on lähteä liikkeelle kun on pitkään ollu paikallaan. Ihan kävelykin sattuu, sitten kun aikansa liikkuu niin alkaa helpottaa, mutta kokoajan sattuu vähän. Mua alkaa kypsyttää..luulen tän johtuvan siitä tolkuttomasta turvotuksen määrästä loppuraskaudessa, olihan mulla silloin 25kg ylimäärästä..mutta oon tosiaan painollisesti nyt vaan 4 kg painavampi ku silloin ku aloin odottaa. Että luulis että tää menis kohta ohi..

Mahtuuko teille muuten teijän samat kengät kun ennen raskautta?? mulle ei oo yhetkään kengät enää sopivat, numerolla kasvo jalka..

Mä en varmaan uskalla tulla raskaaks uudestaan, seuraavan jälkeen oisin totaalisen pilalla..Alkaa kyllä jo vähän vauvakuumetta olemaan :) vaikka ihan vauva on vielä tuo ensimmäinenkin :)

Mä olen kanssa pohtinut yön yli hoitoon jättämistä, en vaan tiedä miten se menis, kun ei oo kukaan muu kuin minä aina poikaa yöllä hoitanu, se herää siis 1-2 krt yössä, toisel kerralla imetän ja toisella tuttia. Mutta eihän se selviä ellei kokeile. Vaikka en oo varma raaskinko vielä luopua pojasta niin pitkäks aikaa..

Annoin pojalle vadelmia murskatuina tänään, vähän aikaa kako niitä siemeniä mutta sitten uppos. Mustikat uppos paremmin, mutta huh mitä sotkua..oli sininen koko ukkeli :)

Moi,

mulla on nilkat tosi jäykät ja kipeät!! Yöllä on ihan painajaismaista jos pitää lähteä maitoa lämmittään/hakeen alakerrasta, kun suoraan sängystä nousseena portaiden könyäminen alas on hankalaa ja tekee tosi kipeää... Painoa mullakin se 4 kg enemmän ku ennen raskautta, eli tuskin se syynä kuitenkaan. Joo, ja mun jalka pullahti sen puoli numeroa niin että onneks jotkut kengät menee, mutta ei kaikki läheskään.

Mä toivoin että ois tullu mustikkaa niin että ois voinu itse kerätä ja sitten säilöä vauvelille (huh - säilöä!! - kaikkea tää äitiys teettää ;), mutta meidän lähimetsissä ei kyllä ole marjan marjaa.

Mä en kyllä kykenis vielä yökylään jättään vaikken enää imetäkään eikä vauva nuku vieressä. Tulis liian iso ikävä... vaan kohta varmaan tulee tilanteita että siihen on vaan totuttava.

Ja tosta vauvakuumeesta. Mä tunnustan että mua se jo vaivaa. Ollaan mietitty että vielä tän vuoden aikana annetaan kakkosen tulla jos on tullakseen.. ei ihan vielä kuitenkaan. Eka kun sai alkunsa samasta kierrosta kun annettiin mahdollisuus. Mä olen ollut ihan täpinöissäni kun kuulin, että nykylain mukaan saa saman (indeksillä korotetun) äitiyspäivärahan kun ekastakin lapsesta, jos toka syntyy ennenku eka on kolmevuotias. Tämä oli mun suunnitelmien kannalta loistouutinen...

Pullis, on tuttua toi nivelkipu. Oli esikoisen syntymän jälkeen pitkään ja nyt on taas. Tosin nyt ei ihan jatkuvasti kylläkään enää.

Samat kengät mahtuu, ei ole kummankaan raskauden takia kengännumero kasvanut.

Meillä tyttö saa yöhoitajaks mummon ens viikonloppuna. Äitini siis tulee tänne meille ja tulemme yöksi kotiin mutta mummo saa kyllä hoitaa yöheräilyt mikäli sellasia ilmenee. Ei tee kyllä tiukkaa jättää hoitoon yhdeks yöks tai päiväks. Tottakai ikävä vähän on mutta kun on hyvä hoitaja niin mikäs siinä:) Ehkä vähän vaikuttaa sekin että on jo toinen lapsi kyseessä. Vaikka ihan hyvillä mielin esikoisenkin annoin mummon hoitoon. Muutama viikko sitte oltiin lintsillä ja reissussa meni koko päivä ja tyttö oli silloinkin mummon kanssa.

Rollepa, mä sain kans nyt samaa ä-päivärahaa kuin esikoisesta kun hän on alle 3v. Olisin muuten saanut pienempää rahaa joten oikein hyvä tollanenkin lakipykälä;)

Vauvakuumetta ei täällä todellakaan pukkaa, varsin todennäköistä että meille enempää lapsia tulisi. Vaikka helmikuussa vielä olin sitä mieltä että tottakai kolmas, mutta nyt ollaan ajateltu toisin. Ei sillä että mitenkään rankkaa olis mutta tuntuu vaan aikalailla siltä että nää on nyt tässä. Mutta eihän sitä tiedä jos joskus mieli muuttuu.

Mulla meni ensiraskauden jälkeen varmaan vuosi niin että niveliä kolotti, silloin olin tod.turvoksissa loppuraskaudesta. Nyt turvotusta ei tullut eikä niveliäkään kolota, joten sen takia ei kannata toista jättää tekemättä ;). Meillä lapsiluku on tosiaan tässä monestakin syystä, ikää alkaa tulemaan ja meidän esikoisella kun on noita kehitysongelmia ja sydänvika. Me mm. käytetään tukiviittomia ja esikoinen käy terapioissa ja hoidoissa, joten tuntuu että aikaa ei kolmannelle lapselle riittäisi.

Tuo kolmen vuoden sääntö äitiyspäivärahassa oli meille jopa syy tehdä toinen lapsi kun esikoinen läheni kahta vuotta, kun olin lasten välissä töissä apurahalla ja niitä ei lasketa tuloksi äitiyspäivärahaa laskettaessa. Olen siis nyt esikoisen suuruisella äippärahalla, mikä on helpotus.

Mekään ei olla vielä viety vauvaa hoitoon muutamaa tuntia pidemmäksi. Syksyllä voisi koittaa, että pääsisivät vanhemmat vähän lepolomalle vaikka edes yhdeksi illaksi. Esikoisen kanssa ulkoiltiin aikuisten oikeesti niin että esikoinen oli vanhemmillani yötä ja me ryömittiin sinne myös yöksi. Syksyllä meen itse kyllä opiskelemaan & töihin, mutta me puolitetaan miehen kanssa hoitovuorot muutenkin.

Nyt täytyy hyödyntää päikkärit oikeisiin läppärihommiin :)

Sunnuntaita!
Meillä kans oli esikoista "hankalampi" jättää hoitoon yöksi. OLi aina kiire/ikävä sitten vauvan luo yms. Mutta kakkosen kanssa en ole enää huolehtinut samalla lailla. Luotan vahtiin täysillä ja ompa jo ollutkin yökylässä pari kertaa.

Hih, tuosta lapsiluvusta..mä olin jo esikoisen jälkeen 'varma' että en haluaisi enempää lapsia, mutta nyt on kaksi. Vähän aikaa sitten mietin että nyt riittää, ettei kolmatta ainakaan enää tule..mutta nyt olen sitä mieltä että saa tulla jos on tullakseen. Kummasti vaan mieli muuttuu. Parempi vissii ottaa ihan päivä kerrallaan:)

No kiva kuulla että noi nivelkivut on ns. normaaleja, mä jo aattelin et mul on joku reuma..täytyy siis vaan odotella että aika parantaa.

Meillä nukuttiin yö todella huonosti ja koko aamun oli poika kovin tyytymätön, yleensä kun hän on itse aurinko. Nyt nukkuu ulkona, toivottavasti kunnon unet niin jaksaa taas hymyillä.

Mun tarttis siivota..mutta juutuin kattelee nettikaupoista lastenvaatteita..

Mä oon vähän aatellu että joskus tossa ens keväänä vois uusi vauva tulla jos on tullakseen. Siihen mennessä mä tietysti laihdun ja muutenkin oon hyvässä kunnossa :)

Nyt kiltisti imuri käteen. Meidän toisesta koirasta lähtee niin tolkuttomasti karvaa, että vaik imurois 3 krt päivässä (mitä en siis tee kylläkään :) ) niin on pojan suussa ja kaikkialla karvaa..turhauttavaa.

Meilläkin vauva on ollut hoidossa kerran (2kk:n vanhana) noin 4 tuntia mummolla, se on tähän asti pisin aika. Sitten sellaisia parin tunnin pätkiä samaisella mummolla. Helpompi tätä pienempää on silti hoitoon jättää kuin esikoista (siis vauvana), kun syö tarpeen vaatiessa myös pullosta.
Meillä toivotaan kolmatta lasta, mutta ei nyt ihan vielä kuitenkaan. Välillä silti tuntuu kun päivittäin takkuaa tuon uhmaikäisen kanssa, että ehkä nämäkin riittäisi.. Saa nähdä nyt sitten. Jos kenelläkään on vinkkejä, miten saisi lisää kärsivällisyyttä, niin otetaan vastaan! Meillä tuo melkein 3-vuotias kiukuttelee ja huutaa lähes koko ajan, sitten tulee itse korotettua ääntä turhan usein, ja sitten harmittaa kaikkia...

Huomenta, oltiinki jo tokalla sivulla. Meidän pojalle tulee nyt hammas, eilen näky ikenessä, että alkaa puskemaan hampuli. Ei ihme että ollu vähän känttyinen. Kertokaapa kokeneet, mitä on hyvä antaa pureskeltavaksi, kun tuntuu ettei noi geeli-purulelut oikein toimi?

Meidän suursyömäri on syönyt huonosti viime päivinä, johtunee sitä hampaasta sekin..

täytyis loppuviikosta tehä ruokaa pikkuselle pakkaseen, ajattelin koittaa viritellä jotain maistuvampia sekotuksia kun tuntuu että ns.mauttomat ruoat ei kelpaa. Ajattelin jos lisäilis yrttejä jne. ja tarttis sitä lihaakin laittaa joukkoon.

Ompas kurja keli..

Meikäläinen on jo kahdesti nähnyt ton Mamma Mian :) en tiedä tulisko pikkusen kanssa sitten lähdettyä leffaan, vois olla melkoinen kokemus. Ajattelin esikoisen viedä kattomaan kung fu pandaa ja kakkonen saa jäädä iskän kans kotio.

meillä ainakin on auttanu kutiseviin ikeniin jääkaapissa kylmässä vedessä liollunut porkkana, sitä neiti on tässä viikon varrella jyystäny.
Meillä to 6kk neuvola niin palailen asiaan sitten uudelleen!

outi

Nostellaan vähän. Meillä ei ihmeempiä, yöt on alkanut mennä tosi huonosti. Kauan tätä nukkumisen autuutta kestikin. Poitsu siis kääntyilee, itkeskelee ja riuhtoo varsinkin aamuyöllä. Niin ja nukkuu tietenkin mun vieressä.. Varmaan hän tekee hampaita, mut mitään ei näy. Olen antanut kuorittua jääkaappikylmää kurkkua. Tuntuu et meilläkään noi purulelut ei auta.

Tervehdys!

Meillä on remppa meneillään ja sen mun äiti on katsonut vauvelia nyt päivisin kun olen ollut työmaalla... vähän se on enemmän itkeskellyt kuin silloin kun on vanhemmat paikalla, mutta ihan hyvin mennyt. Itselle meinaa vaan ikävä iskeä viimeistään puolilta päivin.

Meillä on sellainen lelukaupasta ostettu "hampaidentekolelu" ja se on tuntunut toimivan oikein hyvin.

Meidän aktiivisesti tänne kirjoittelevien Helmisten joukko on vähän kutistunut, olisi kiva kuulla muidenkin kuulumisia!

Meillä on nyt sitten muutamana päivänä maisteltu lihaakin. Ekana broileria ja tänään annoin jotain kasvis-kinkkuherkkua... Toi kinkku oli selkeesti maistuvampaa kun broileri. Puuroja en nyt sitte ole sen yhen maistatuksen jälkeen antanutkaan kun tolla vellillä nukkuu aika hyvin. Koitan ton ruokapuolen saada ekana kondikseen.

Rollepa, mun kaveri huusi vissiin sulta huutonetistä hoitolaukun:) Ainakin nimimerkistä niin päättelin...

Kävin eilen hakemassa Liberokerhon ilmaisen paketin lindexistä. Onkos täällä kukaan muu tuossa kerhossa? Oli aika kiva paketti, tyttö tykkää kovasti siitä lelusta joka tuli mukana:)

Tänään on meillä ½-vuotissynttärit. Tarvii koittaa ottaa jonkunlaisia puolivuotiskuvia. Ja piruuttani väsäsin aamulla pienen täytekakunkin:D tarvii jollain tekosyyllä aina jotain herkkuja saada;)

Sirenia ja tyllerö 6kk

ciao, en oo vielä kerinny hakee liberon pakettia, mutta täytyy kyllä käydä hakemassa kun jotain ilmaseksi saa :) Pitäis niitä vaippamerkkejäkin lähetellä. Sain tosin jo monta liberokerhon juttua mitä niillä merkeillä voi ostaa ni ystävältäni. Se panda-lelu on tosi ihana!

Mullakin on ollut tekosyitä herkutella, hyi mua!! oli hääpäivä ja sunnuntaina on pojan puolvuotiset :)

Tunsin itteni oiken kotitalous ihmeeksi tänään, kun väsäsin kahta eri ruokaa pojalle pakkaseen. Kaveritkin vitsailee, että miten minä teen ite ruokia jne. Niinkun Rollepa jossain välissä sanoit, kaikkea se äitiys teettää :)

Joo, aika hiljaista täällä meijän palstalla, tosin itekkin en pitkään aikaan kirjotellu, tuntu ettei kerkee, nyt on elo vähän rauhottunu.

Annoin pojalle kuivatettua jälkiuunileipää mutusteltavaksi, se auttaa hampaisiin, mutta huh kun siitä tulee murua..

meillä toisille päiväunille nukahtaminen on nykyään hankalaa, meinaa van pyöriä kun propelli sängyssä, laitoin sitten tyynyn esteeksi, ettei pääse kokoajan ympäri ja lopulta nukahti.
Mä varasin babybio lipun mutta nyt näyttää siltä etten pääsekkään silloin.

Huomenta!

Mä kans olen hakenut liberon paketin ja lelu on ollut kovassa käytössä.. Voikohan soseita tehdä pakasteperunasta? Täältä ei saa enää vanhaa perunaa ja haluaisin tehä ite lihasoseet. Uudessa vauva- lehdessä kyl oli, ettei pieniä uusia perunoita saa antaa, mut melkosta liisteriä tuli isommistakin..

Huomenia täältäkin,
minä hain myös tuon liberokerhon paketin ja onhan se aina kiva kun jotakin saa ihan ilmaiseksi.
HaLi, ainakin oolannin pakastemuusi aineksista voi soseita tehdä.
Meillä on tuo pojan ruokavalio niin ankea että alkaa mielikuvitus loppua tarjottavien suhteen, lihaa olen antanut vain poroa (allerginen naudalle ja broilerille)ja nyt tuo poro loppui meiltä, mies on varannut sekä poron ruhon että 50kg hirvenlihaa mutta nuitahan ei saa vasta kun joskus marras-joulukuulla, siihen asti pitää ostaa kaupasta poroa ja kokeilla possunlihaa ja ehkä lammasta.Viljoja ei saa mitään, allerginen kotimaisille + riisille, hirssiä ja tattaria suositeltiin vasta 8 kk.n ikäisenä.Syö siis tällä hetkellä maissia, bataattia, kesäkurpitsaa ja sitä poroa, tosin näytää että jokin aiheuttaa taas oireita, loppukuusta mennään taas lääkärille ja toiselle ravitsemusterapeutille jos jotakin löytyisi lisää tuohon ruokavalioon.

Pullis, meillä on myös nuo päiväunet yhtä tuskaa, poika on selvästi väsynyt, mutta ei nukahda ja jos nukahtaa niin korkeintaan 30 min nukkuu, yleisimmin nukkuu vain 15min pari kertaa päivässä.
Ensi viikolla nuo isommat lähtee kouluun ja vanhempi poikakin on kahtena päivänä kerhossa, saa siis ainakin kahtena päivänä käydä kunnon vaunulenkin!Suunnitelmissa olisi myös alkaa käymään salilla kun tuntuu että selkä on kokoajan kipeä ,mutta eipä tuo kumma ole kun kaikki lihakset on kadonneet jonnekkin.

Jahaa nyt kutsuu aamupalan laitto, mutta kirjoitellaan kuulumisia!

Hali, mulle sanoivat neuvolassa että kookkaita uusia perunoita saa antaa, mut ei pieniä.
Meillä oli 6kk neuvola tänään, 7260g ja 67cm, hyvin menee ja nyt voidaan syöttötuolia ruveta viimein kokeilemaan kun on toi sitterissä syöminen nykysin hiukka hankalaa.
Tyttö ei ole kertaakaa vierastanut ketään tähän mennessä mutta tänään se pisti kauheeksi huudoksi neuvolassa kun terkka yritti vähän pidellä ja tehä juttuja hänen kanssa mutta ei, hirvittävää huutoa vaan:). Noo, esikko vierasti jo 3kk iässä että olihan tuo aikakin.
Nyt molemmat nukkuu samaan aikaa, nii taidan itekkin mennä hetkeksi sohvalle.

Outi ja seela ensi ti 6kk

Moi. Meillä 6kk neuvola eilen. Aika tuhti pakkaus meidän poika: 10,1kg ja 70,5cm. Kyllä tuntuu käsivarsissa, jos hetken pidempään kannan. Ollaan annettu kiinteitä ihan hyvällä menestyksellä. Iltaisin nukahtaa iltapuuron, kylvyn ja iltatissin jälkeen hyvin omaan petiin. Tosin sitten yhä vaan syö myös öisin. Luin just toisesta viestiketjusta, miten yösyöminen on lapsille vaan tapa... Voih, koskahan saan nukkua parempia öitä. Tosin kyllä pikkuinen nukkuu ihan hyvin aamukahdeksaan saakka, kun n.klo21 nukahtaa, 2-3krt vaan syö puoliunissaan. Jos ei saa rintaa, ei huuto lopu. Kai meillä sitten on jossain vaiheessa joku unikoulu edessä.
Hyväntuulinen ja hymyilevä poika. Ei vielä oireita vierastamisesta. Hoitovapaalle olen päättänyt jäädä, ainakin toukokuulle saakka, ehkä pidempäänkin.
Ensi viikolla vihdoin katsomaan Mamma Miaa. Odotan tosi kovin, kun on kuulemma hyvä leffa.
Nyt nukkumaan; hyvää yötä!
ps. vauvakuumetta täälläkin...

Marjuli, onko teillä kokeiltu mustikkaa? Muistan joskus lukeneeni jostain että se sopii usein allergialapsille, samoin lampaanliha.

Meillä aloitettiin kiinteät maanantaina porkkanalla. Kahtena ekana päivänä ei oikein tajunnut että pitäisi niellä, mutta sitten keskiviikkona alkoi sujua paremmin ja eilen meni perunasosetta 1/3 purkkia. Mun mielestä ihan hyvin neljäntenä päivänä! Tai ois sitä voinut mennä enemmänkin, mutta lämmitin vain tuon kolmasosan kun kerran 2 vrk säilyy jääkaapissa se purkki. Se oli siis sellasta Semperin Ökologisk perunasosetta, en oo jaksanu alkaa mitään perunan puolikasta keittämään.

Meilläkin yöt vähän hulinaa. Ennen heräsi vasta puoli neljän aikoihin, mutta nykyään herää koko yön 1-2 tunnin välein ja vain tissille rauhoittuu. Illalla nukkuu omassa sängyssä, mutta otan sitten aina jossain vaiheessa viereen. Päiväunet on tällä viikolla menny ihmeen hyvin *koputtaa puuta*. Itsekseen nukahtaa vaunuihin ja saattaa nukkua jopa 2 tuntia kahdesti päivässä. Varmaan johtuu raikkaammasta ilmasta kun helteet loppui tai sitten silkkipiposta jonka otin käyttöön. Toivottavasti tää jatkuu...

Nyt pitää mennä!

huomenta,

Marjulilla onkin tosiaan miettimistä noiden ruokien kanssa. Toivottavasti ravintoterapeutti keksii jotain, vaikka pääasiahan kai on että saa syödäkseen, vaikka sitten vähän yksipuolisemminkin. Mä löysin Ruohonjuuri kaupasta Hipp:in linssimuhennosta, meijän ukkeli oikeen ahmi sitä, vaikka aattelin että jääköhän syömättä. Noi Hipp:in ruoat on mun mielestä aika maukkaita noin muutenkin, valikoima vaan aika suppea..ja hinta suolainen.

Tilasin kantorepun, pitäis tulla tänään, mulla on kanssa kädet ja selka ihan soseena kun raahaa tota kymppikilosta joka ei oikeen viihdy rattaissa..en mä tiedä onko tommonen reppukaan mistään kotosin, mutta kaikkea on kokeiltava :)

Luin kanssa tosta, että yö syöminen on tapa, ja oon nyt 3 yötä ollu syöttämättä, ja sujunu ihmeen hienosti. Tutin kanssa nukahtaa ilman tissiä. Ennen heräs syömään ainakin kerran ja uskoin pojan olevan todella nälkänen kun niin ahnaasti aina söi..mutta ehkei ollutkaan. Katotaan miten seuraavat yöt sujuu.
Meijän poika ei nuku kun 8h yöunia..ja mä ite tartten melkeen samanverran..tuntuu että ei oikeen iltasin saa yhtään omaa aikaa ja se vähän harmittaa.

Mitäs muuta, ai niin, olin eilen kaupungilla ystävän kanssa ja ukkei oli ryöminy n. 30 cm eteenpäin isän kanssa kotona. Josko se kohta oivaltaa ton eteenpäin menon, nyt on ollu pakki päällä kokoajan.

Sataa, sataa ropisee..

Maijustiina, mustikkaa kokeiltiin soseena ,mutta aiheutti rajuja oireita, tosin syy taisi valmiissa soseessa oleva riisitärkkelys.Nyt kävin eilen mustikassa ja kokeillaan tänään ihan puhdasta mustikkaa hieman ajattelin lisätä hedelmä sokeria.

Pullis, minkälaisen kantorepun tilasit, olen suunnitellut myös sen hankkimista kun aina ei poikaa voi sylissä pitää kun pitäisi olla itselläkin kädet vapaana.

Nyt tuli vieraita palataan.

pikasesti linjoilla, tilasin manduca merkkisen kantorepun. Äsken ukkelin kanssa koitettiin ja tuntu tykkäävän, mutta sitten sen näkee kun pidempään kantaa. Tosi fiksun olonen oli kyllä, ja ei tuntunu paino olleskaa pahalta, meillä on myös baby björn ja musta se tuntu jo aikaa sitten tosi raskaalta kantaa, kai tossa repussa se painopiste on parempi.

Hajos rintapumppukin äske. Päätin sijottaa ja ostaa aventin sähköpumpun, kuitenki aattelin vielä imettää ja se ainakin toinen lapsikin ois toiveissa. Huomiseen jää ostaminen kun liike oli jo menny kiinni ja stockalla sama pumppu on 20e kalliimpi..toivottavasti tuo poika suostuu tissille illalla..

jee, alkaa olympialaiset :)

nyt saunaan!