Marraskuun 2009 karhunpennut

Valkolilja, toivottavasti poitsun oire ei ole mitään vakavampaa ja pääsette viettämään ristiäiset. Jaksu :hug:

Milli, jaksu :hug: myös sinulle! Toivottavasti vaavin tulehdus alkaisi pian hellittämään.

Olen kanssa alkanut miettimään tuota tuttiasiaa. Päivisin tyttö nukahtaa ihan kiltisti syönnin jälkeen tai joskus pysyy hereillä syöttövälin ja seurustelee äipän kanssa. Yöllä voisi tuota tuttia kokeilla, jos tyttö ei nukahda heti syötyään.

Esikko ja Möhkis 3 vk 3 pv
 
Kiitos kaikille kiitoksista! :saint: Ajattelin ettei välttämättä laiteta joka kuukausi uutta ketjua, vaihdetaan sitten kun sivuja alkaa kerääntymään. Olen nimittäin huomannut, että vauvat tosiaan vievät sen verran aikaa, että aktiviteetti on paljon odotuspuolta pienempää täällä puolella. :whistle:

santtu- tervetuloa vaan meidän joukkoomme!

Milli82 kylläpä teillä alkaa takkuisesti pienen taival, paljon haleja sinne ja voimia koko perheelle!
Kiva kun jaksat käydä täällä kertomassa kuulumisia.

Valkolilja teilläkin pikku keskoset ovat aloittaneet rankemman kautta, toivotaan ettei pienellä ole mitään vakavampaa.

Nunneliini meillä viihdytään vaunuissa hyvin ja ollaan jo pidempiä lenkkejä viime viikosta tehty. Esikko oli sellainen että heräsi aina sillä samalla sekunnilla kun vaunut pysähtyivät ja nyt vuoden iässä ei toivoakaan unista rattaissa.

Tutti kelpaa Idalle öisin, mutta ei silloin kun on valveilla, yritetään kyllä sitkeästi.

Meillä masuvaivat ovat lisääntyneet melkoisesti ja juuri harkitsen näiden kaikkien apuvalmisteiden apuun ottoa. Cuplatonia meillä kotona onkin, taidan aloittaa sillä. :/ Pojalla ei masu vaivannut yhtään tää on ihan uutta nyt...

Vauva-arki on sujunut ihan mukavasti, rankkaahan tämä tietysti ajoittain on vauvan ja 1 vuotiaan kanssa, mutta onneksi mies auttaa tosi paljon. Kuluttavimpia ovat päivät, jolloin mies on koko päivän töissä ja lapset synkronoivat rytminsä niin, että nukkuvat eri aikaan, ovat nälkäisiä ja kakkaavat vaippaansa samaan aikaan... :whistle: Siinä ei pahemmin omaa aikaa ole.

Ida ottaa tosi ihanasti kontaktia nyt jo. Katsoo silmiin ja hymyilee kun näkee mut ja tarkkailee tosi aktiivisesti ympäristöään. Olen niin
omaan kullanmuruuni!!! Ei voi toiselle harmistua, vaikka hän viihtyy ainoastaan sylissä ja nukkuu yöt äitin kainalossa. :saint:

thor ja Ida 4 vkoa jo
 
Matilda Ebba Maria syntyi 24.11, rv 40+2 klo 13.50 (Indonesian aikaan), paino 3510g ja pituus 50cm :heart:

Maanantaina huomasin just ennen lääkäriä et limatulppa tekee lähtöä. Lääkäri teki sitten aika rankalla kädellä sisätutkimuksen ja lisää irtosi oikea klöntti. Aamuksi sovittiin aika käynnistykseen klo 6.00. No kuinka ollakkaan siitä lähtien alkooi supistelemaan ja yöllä 03.00 aloin kellotteleen. Tuloksena 5-10 minuutin väleillä. Sairaalaan mennessä kyselivät vointia ja ottivat käyrää. Kohdunsuu oli 3cm auki, joten oli selvää et käynnistystä ei tarttettu. Itse synnytyksestä sen verran et epiduraalin sain ja vaikutus loppui juuri viimeiseksi kahdeksi tunniksi,joten olin tosi kipeä. Usko meinasi jo loppua kun puskin vauvan tosi ylhäältä. Vaavin sydänäänet meni hukkaan kans ja n. 10 minuuttia niitä heaskeltiin ja huoli oli suuri. Tyttö syntyi kuitenkin vihdoinkin ja yllätti isin ja äiskän koollaan, koska odoteltiin alle kolmikiloista. Alapäävauriotkin jäivät odotettua pienemmiksi ja istuminen onnistuu nyt jo tosi hyvin.

Täällä sitä nyt ollaan rinnat ruvella ja onnesta sekaisin. Vauvaa nuuhkutellaan vuoronperään koko perhe. Neiti on tosi kiltti ja ainakin eka yö kotona meni hyvin.

:hug: Voimia kaikille kärvistelijöille ja :heart: Onnea vauvansa saaneille!

Taidan siirtyä tuonne synnyttäneiden pinoon :wave:

Indo ja Matilda Ebba Maria 4vrk
 
Valkoliljalle suuri tsemppi :hug: toivottavasti ei olis pojalla mitään vakavaa ja pääsisitte viettämään ristiäisiä!

Kiitokset kaikille meitä kannustaneille ja tsempanneille :hug: ne on tulleet todella tarpeeseen :heart:
 
Millille takaisin haleja :hug: :hug: :hug: . Ihanaa, että teillä on edetty jo lastenosaston puolelle. Nyt pidän peukkuja, että syy tulehdukselle löytyy.


Me palattiin B:n kanssa juurikin sairaalasta. Mitään ihmeellistä ei selvinnyt ja suolistovuoto on hyvin epätodennäköistä, koska hemoglobiini on noussut. Odotetaan nyt vielä seuraavaa kakkia, josta saadaan vietyä näytteet terveyskeskukseen. Mutta huomiset juhlat päästään näillä näkymin kuitenkin viettämään, jei!


Meilläkin tuo isompi poika on toden totta ollut ruoka-aikaan kotona, paino nousee nyt noin 300 g viikossa, tänään 4175 g. Eli tällä tahdilla on kohta veljesten välinen ero jo kaksi kiloa...


Nyt täytekakkuja väsäämään!


Kohta suupielet kermavaahdossa Valkolilja ja jätkänpätkät 3 kk :heart: :heart:
 
Upeeta Valkolilja ja Milli82 tosi paljon tsemppiä ja jaksamista! :hug:

Multa pääsi itku kun tajusin että meidän tissitakiainen on JO viikon vanha! Jotenkin nyt välillä haikailee sitä raskauden loppuaikaa ja on välillä vaikea tajuta että nyt se vauva on tossa! :D ja muutenkin oon ihan sairaan herkillä,eilen katoin hurjaa remonttia ja itkin ku vesiputous,siis oikeesti :'( :D

puklailua on nyt alkanut ilmenemään aika paljon,mites muilla?
 
Milli jaksamisia sinne!! Toivottavasti poika pian paranisi! :hug:

Valkolilja Saittepa hyviä uutisia, hauskoja ristiäisiä =)

Indolle ONNEA tytöstä :flower:

Täällä mies on edelleen karanteenissa sunnuntai iltaan asti sikainfluenssan takia :( Lääkärit olivat sitä mieltä että viikko oireiden alusta pitää olla karanteenissa tytön vuoksi ettei vaan tartuta..

Tyttö on kyllä aivan ihana tapaus!! :heart: Huomenna hän on jo kolme viikkoa, aika menee tosi nopeesti!! Kauhistuksekseni huomasin aamulla, että tytsylle on tullut jo kunnon kaksoisleuka ja muutenkin vaikuttaa jo niin paljon isommalta kuin syntyessään, on ollut ainakin ruoka aikoina kotona :D Eilen illalla oli oikein kunnon masun vääntelyt ja tyttö itki mahaansa putkeen klo: 23-01.00. Loppuyön tyttö nukkui heräsi vain pari kertaa syömään mutta nukkuessaan örisi ja väänsi ja käänsi mahaansa niin että itse en saanut nukuttua. Me kanssa aiomme suunnata tänään apteekkiin ostamaan sitä cuplatonia.

Santtu ja tyttö 2 vko 6 pvä
 
Kiitoksia thorille munkin puolesta!

Voimia kaikille, jotka joutuvat sairaalassa olemaan/käymään vauvan kanssa. :hug:
Tuttia ollaan kokeiltu, mutta ei poika aina huoli. Kerran oli automatkalla ihan hyödyllinen, mutta muuten on nukahtanut aina autoon, joten on ollut turha. Yöllä ei ole suostunut ottamaan suuhunsa.

streriloinnista: Ajattelin koittaa rintapumppua piakkoin. Ohjeissa luki, että pitää ensin pestä ja sitten steriloida keittämällä. Eikö siis tosiaan nyt alussa pelkkä keittäminen riitä?? Ymmärrän toki, että sitten kun tuotteet ovat maitoisia, niin ensin pestään. Oletteko muuten kuinka usein sitten jatkossa keittänyt pumppuja, tutteja, pulloja jne.??? Sain käsin kerralla vain noin 25 ml lypsettyä. Toivottavasti pumpulla tulisi vähän paremmin.

Viime yönä poika nukahti ekan kerran niin, että syötön jälkeen laitoin virkeähkönä sänkyyn, eikä poika kitissyt vaan nukahti omia aikojaan. Aiemmin ei ole suostunut jäämään sänkyyn yöllä, ellei ole ollut jo unessa. Toiv. ei jäänyt yksittäiseksi tapaukseksi.

Meillä vauva muuten kääntyi mahalta selälleen eilen ihan omatoimisesti. Taisi olla joku yhden kerran vahinko. Ikää siis kuukausi ja kaksi päivää eilen. Vai nytkö se kääntyily alkaa? Taitaa selältä mahalleen olla sitten paljon vaikeampi juttu.
 
Kaupassa käymisestä: Mä olen käynyt melkein joka päivä kaupassa vauvan kanssa ihan vain päästäkseni ihmisten ilmoille ja vielä enemmän ulkoilmaan. Nyt ottaa päähän, kun olen jumissa kotona, kun ulkona sataa.
 
24.11.09 klo 14.01 syntyi siis tämän äidin pieni prinsessa<3 mitat 3030g ja 50cm. Rv oli 40+1
Synnytys kesti yhteensä 13h45min josta ponnistus vaihe vain 14min. Kokonaisuudessaan erittäin positiivinen kokemus! Ja palkintokin mitä ihanin, olen niin rakastunut! :) <3
Napanuora oli 2x kaulanympäri joka vähän pelästytti mut tilanteesta onneksi selvittiin ilman sen suurempia ongelmia.

Tyttö syö kun hevonen ja luonetta löytyy :D
Hieman rankkaahan tämä yksin on mut eiköhän me selvitä..
Tänään tultiin kotiin ja osastolla viime yönä hoitajat tytön otti yöksi että sain nukuttua. Onneksi..viimeks kun olin nukkunut la-su välisenä yönä. Osastolla vaan niin elämää yötä päivää et vaikka oma kulta nukkui niin muut kyllä hereillä piti.

Mutta täällä siis taas ja mukana kyllä pysytään :)
 
Tuolta lokakuun ryhmästä halusin tulla tsemppailemaan Milli82:n vauvaa! En tiedä oliko teillä kyseessä mekonium aspiraatio, mutta tutulta kuulosti kun luin teidän tarinaa. Meidän poika syntyi 16.10 ja joutui vto:lle hengityskoneeseen saatuaan likaista lapsivettä keuhkoihinsa. Nyt hän voi hyvin ja näyttäisi siltä ettei mitään jälkiseuraamuksia tästä ilmennyt. On niin tuoreessa muistissa kaikki se huoli ja suru, mutta halusin kertoa että kyllä tästä voi eteenpäin päästä! Jos haluat jutella asiasta enemmän niin jaan mielelläni kokemuksia vaikka yksärin välityksellä.
 
Paljon onnea indolle ja ninnille! =)

Ja toivotaan valkolilja että pojat pysyy nyt terveinä =) Ja millille jaksamista, voin vain kuvitella sitä huolen määrää mikä sulla on...

Kaupassa ei olla vauvan kanssa vielä käyty eikä käydä vielä vähään aikaan, mut sitten kun mies on töissä niin pakkohan se on molemmat tytöt mukana raahata. Halutaan nyt minimoida riski sairastua, esikoisen aikaan oltiin 3kk iässä osastolla rs-viruksen takia monta päivää kun tyttö melkein tukehtui omaan limaansa. Ei samaa enää kiitos...

Puklailua on meilläkin jonkin verran, yleensä sen jälkeen kun tyttö on ahminut itsensä ähkyyn herkutellessaan molemmat meijerit kerralla... :whistle: röyhtäyttäminen ja pystyssä pitäminen on auttanut siihen vaivaan.

Ja masuvaivoja ollut meilläkin taas relatipoista huolimatta. Pauke kävi tuossa iltapäivästä (koko aamupäivän/päivän nukkunut levottomasti ja heräillyt puolen tunnin unien jälkeen) ja sen jälkeen on tyttö rauhoittunut ja nukkunut heräämättä kitisemään.

Oi mä odotan aikaa että alkaa jonkinlainen rytmi muodostumaan. Ajattelin että ensi viikolla kun mies lähtee töihin, otan itseäni niskasta kiinni ja yritän pitää jonkinlaista rytmiä päivässä kun päässyt vähän lipsumaan nyt, jos yrittäis aina mennä samaan aikaan ulos jne... jos se siitä pikkuhiljaa alkaisi muotoutumaan... mut kovin korkealle en odotuksia kyllä pistä. ;)

Mites muilla mielialat heitelly? Mä saatan ruveta itkemään miehelle jotain ihan typerää asiaa ja sitten 5min päästä kohtaus menee ohi... :ashamed: Ihana kuitenkin tietää että kaikki johtuu vaan niistä kuuluisista hormoneista :D

Mut kohta kyläilemään ekaa kertaa koko porukalla, saas nähä onko pikkuneiti ihmeissään maisemanmuutoksesta =)

Nunneliini ja Jenna 1vko&5vrk :heart:
 
Pikaista kommentointia vauva kainalossa... :)
Rintapumpun pesusta.. kyseinen vekotin on tullut minulle HYVINkin tutuksi tämän ensimmäisen viikon aikana eli joudun tissi-tuskaani helpottamaan tuolla. Ensikäyttöön taisin vain keittää ne osat jotka sai ja pesin fairilla ne mitä ei saanut keittää. Minulla on Aventin sähkökäyttöinen pumppu ja vaikka maksoi maltaita, niin se on ehdottomasti tullut tarpeeseen. Nyt olen joka käytön jälkeen pessyt osat fairilla ja kerran päivässä keittänyt ne osat mitä saa. Joudun joka syötön yhteydessä pumppaamaan etumaidon ja vähän ylimääräistä pois, kun muuten poika ei saa otetta rinnasta/maitoa tulee niin paljon, että joutuu nieleskelemään valtavia kulauksia. Tuntuu, että päivät kuluu vaan rintakumeja ja pullon osia pesemällä...

Pulauttelusta täällä sitä alkoi eilen tulemaan valtavasti! Oksennus lensi kaaressa illalla ja myös tänä aamuna. Heräsin siihen, että sain happaman puklun kaulalleni ;) Sitten kävin suihkussa ja seuraava annos lensi taas pitkässä kaaressa päälleni :D Tänään olen kyllä ollut vähän huolestunut tuosta masun toiminnasta. Kakkasivatko teillä vauvat viikon ikäisenä joka päivä? Pohdin, että onkohan sinne masuun jäänyt yhtään maitoa, kun tuolla tavalla puklaa ja kakkaa ei ole tullut tänään eikä eilen???

Ihottumat Pojalla on myös masussa sellaista punaista läikkää, tietääkö joku mitä se voi olla?

Täytyy kyllä nostaa hattua teille, jotka hoidatte vauvaa yksin! En olis arvannut, että hommaa riittää näin paljon! Tänään mies oli viisi tuntia poissa ja oli kyllä todella työntäyteiset viisi tuntia minulle... No kaippa tämä tästä tasoittuu, kun opitaan ymmärtämään tuota vaavin viestintää paremmin ;)
 
Moikka! sellaista kysyisin että nousetteko yöllä imettämään ja vaippoja vaihtamaan jonnekin muualle vai oletteko omassa huoneessanne? Luin että joku nostaav vauvan sängystään omaan viereen ja sit takaisin omaan sänkyyn. Meillä se ei onnistu ku mies ei sais sillo nukuttua ku pitäs sytyttää valot makkariin ja toiseks vauvalla on aina joko pissa tai kakka housussa ku herää niin mä aina käyn vaihtaa ja puhdistaa peffan. meillä on myös hoitopöytä eri huoneessa. Mulla on niin hyvät unenlahjat että saan heti unenpäästä kiinni vaikka valvoisin tunninki yöllä ja kukkuilisin eri huoneessa. Mites te muut olette imetyksen hoitaneet yöllä? sit tosta rintapumpusta, mä oon lypsäny käsin ylimääräiset pois ja se oli kyllä tosi helppoa, mutta varmaan rintapumpulla on vielä joutuisampaa. KAupassa ei olla vielä käyty, mutta huomenna mennään koko perheen voimin. syömässä oltiin raflassa viikko sitten ja siellä piti sit tissiä antaa samalla ku itse söin, ku oli sellainen mekkala päällä just sillo ku sain lautasen eteen. :LOL: Eipä tässä muuta kommentoitavaa tähän hätään.

t schnappy ja poitsu, huomenna 3 viikkoa!
 
Vinkki: Jos joku ei tiedä..tai ole kuullut.. =) Itse käytän ilmavaivoihin/masuvaivoihin sellaista kun disflatyl ( sitä voi käyttää koko perhe jos on ilmaa vatsassa ) se on cuplatoniin verrattuna mun mielstä miljoona kertaa kätevämpi siksi koska sitä annetaan päivässä vain 1-3 kertaa kun sitä cuplatonin kanssa pitää räplätä joka kerta kun vauva syö..eli tosi monta kertaa päivässä. Ja toi on tehokasta:) Meillä ei vielä ainakaan ole masuvaivoja ollut mutta hain sen jo valmiiksi kun varmasti niitä jossain vaiheessa tulee, ja relat on myös aloitettu. Meillä oli tuo kakkonen tosi koliikkinen tapaus ja toi disflatyl auttoi meillä:)

Vauva-arki on ihanaa...vauvaa vain nuuskuttelen kokoajan ja voi että mä sitä rakastan niin paljon:) :heart: :heart: :heart:

Mä kun niin pelkäsin sitä keltaisuutta mitä noilla edell. muksuil on ollut tosi vaikeana, niin tällä ei yllättäen ollutkaan :eek: =) =) ja kotiuduttiin sairaalasta jo 2:n vrkn kuluttua:)

Synnytys oli nopea ja rankka. Jäi kyllä kamala olo siitä. Kaikki meni kyllä hyvin, mutta nämä supparit mitä synnytyksessä oli rankemmat kuin kahdessa edellisessä ja taju ja kontrolli meinasi mennä kun en kestänyt sitä kauheaa kipua:( Hyi kauheaa :( Vertakin menetin tosi paljon, mutta nyt vointi on jo parempi. Alapäähän ei tullut naarmuakaan =)

Schnappy79 Meillä mies nukkuu hetekalla toisessa huoneessa ja minä vauvan kanssa makuuhuoneessa. Edellisellä kahdella imetin aina makkarissa vaikka mies sielä olikin, mutta syy on se että se onnistui kun oli ulkona valoista kun vauvat syntyi keväällä. Nyt kun on säkkipimeä on pakko laittaa yölamppu päälle. Joten me tehtiin näin että mies nukkuu muualla, omasta tahdostaan.

Meillä taitaa tästä vauvasta tulla tissitakiainen...ei yöllä ainakaan osaa nukahtaa ilman että imuuttaa rintaa..ja tästä syystä nukahtaa usein rinta suussa joten omaan pinnasänkyyn siirto imetyksen jälkeen ei onnistu kun vaavi havahtuu heti kun rinta ei ole suussa...haluaa myös välillä rinnan vain suuhunsa eikä juo maitoa mutta "lupuuttaa" sitä hetken ja sit jatkaa uniaan taas...joten vauva pitää huolen siitä että äiti ei ole kaukana :LOL: :heart: ja saa ollakkin ihan takuulla äidin kainalossa, ihana rakkauspakkaus :heart: Opetan vauvan vähän vanhempana nukkumaan sängyssään, viimeistään silloin kun oppii kääntymään kyljelleen..koska silloin vaarana että voi pudota sängystä.

Elämä on ihanaa :heart: :heart: Mä nautin joka sekunnista :heart:

aamukastetta ja prinsessa 5vrk:tta
 
Meillä miehellä on niin hyvät unenlahjat, että vaikka valot on päällä ja Ida rutisee niin toinen kuorsaa autuaan tietämättömänä. :kieh: Ihan hiukan ärsyttävää silloin kun itse valvoo toisen masuvaivojen kanssa ja yks vaan vetelee hirsiä!

Eli meillä tosiaan nukutaan samassa huoneessa ja yöllä herätään about kaksi kertaa hakemaan yläkerrasta korviketta ja juottamaan se, sekä imettämään tissiä silloin tällöin. Me ei vaihdeta vaippaa öisin, Ida on tullut veljeensä, joka ei ole kertaakaan kakannut yöllä ja pissat kyllä menee vuotamatta kertiksissä yön yli. Turhaan sekoittaisi toisen rytmiä ja saisi itsensä hereille, toki kakkavaipat ovat eri asia. En myöskään röyhtäytä tai syötä tyttöä sylissä vaan maaten sängyssä, jotta häiriötä tulisi mahdollisimman vähän - perhepedissä nukutaan. :heart:

Näin mentiin pojan kanssa ja hänen kanssaan kaikki meni tosi hyvin, nukkui jo kolmesta kuukaudesta lähtien ihan täydet yöt ja yhä hyvin 12 tuntia putkeen. Toivottavasti tämä menisi samaan tahtiin, ainakin nyt näyttäisi yllättävästi näin tapahtuvan. :saint:

thor ja Ida 4vko:a
 
Alkuperäinen kirjoittaja PlanBaBy:
Pikaista kommentointia vauva kainalossa... :)
Rintapumpun pesusta.. kyseinen vekotin on tullut minulle HYVINkin tutuksi tämän ensimmäisen viikon aikana eli joudun tissi-tuskaani helpottamaan tuolla. Ensikäyttöön taisin vain keittää ne osat jotka sai ja pesin fairilla ne mitä ei saanut keittää. Minulla on Aventin sähkökäyttöinen pumppu ja vaikka maksoi maltaita, niin se on ehdottomasti tullut tarpeeseen.
Mulla on myös tuo Aventin sähkökäyttöinen ja oli ihan pakko kysästä että mitä osia tarkoitat tuolla ettei saa keittää? Siis sitä moottoriosaa? Kaikki muu on käsittääkseni keitettävissä ja ainakin itse olen ne keittänyt :whistle: Suosittelen muuten minäkin,ihan huippuvehje!

Itse huuhtelen kunnolla käytön jälkeen (jos käytän useammin kuin kerran,tosin yleensä pumppaan vaan sen yhden kerran yössä ) ja pesen pulloharjalla ja tiskiaineella juuri ennen keittämistä jonka teen kerran vuorokaudessa.
 
Vinkki yöheräämisiin meillä on sängynpäädyssä tälläinen sininen: http://www.ikea.com/fi/fi/search/?query=sp%C3%B6ka jonka napsautan päälle kun itse herään.

Valaisee juuri sopivasti niin, että itse näen ja voin puuhailla vauvan kanssa (esim korjailla imuotetta ,etsiä tuttia,pyyhkiä puklua jne tarvittaessa) mutta mies eikä esikoinen herää siihen :wave:

Tuo toimii siis laturilla ja on johdoton latausaikojen ulkopuolella eikä tietenkään lämpene yhtään.
 
Minä kanssa siirryn tänne, lueskelemassa olen käynyt odotus puolella mutta vastailu on jäänyt, eipä sitä tosiaan ole jaksanau/kernny koneella olemaan ja meillä oli eiliseen asti melkein koko ajan pojan syntymästä joku kaveri/sukulainen keskisuomesta kyläilemässä, yökyläilyjä kun matka on niin pitkä ja mun mummo oli melkein viikon, oli kyllä ihanaa :heart: Nyt sit ollaan ihan perheen kesken ja ensi viikolla miehellä alkaa työt ja tietty yövuorolla, ei kiva kun pieni poika heräilee yöllä, ja kun tissiä annan niin lupsuttaa vaan lupsuttamistaan, kolmekin tuntia, en minä sillo oikein nuku vaikka makuultaan olenkin. Mies sitten otti "yövuoron" viime yöks ja menin toisen pojan viereen nukkumaan niin pikkujätkä nukku viis tuntia putkeen! Ja siis tissiltä lähti nukkumaan, ettei pullosta ollu saanut, päästi vaan isukin helpolla... :D
Niin kun tämä mein toinen poika ( 1v7kk ) heräilee myös öisin ja aina jompi kumpi menee sit sen viereen nukkumaan niin mulla voi olla pientä ongelmaa ens viikolla poikain kaa.. Toivottavasti menee paremmin mitä odotukset on..
Pitäis tuolla pojalle joku "unikoulu" pitää mutta en oikein tiedä miten ja ja ja.. Tytöt on aina nukkunut niin hyvin, vaikka pienempi varsinkin on kyllä vieläkin hiippaillut meidän viereen joskus mutta eivät ole yöhuutoja harrastaneet ja ovat menneet tiettyyn aikaan omaan sänkyyn nukkumaan mutta poika kukkuu pitkin yötä kun ei auta edes vaikka sen vieressä olis, joskus ollu kaksikin tuntia ja ite meinaan nukahtaa ennen poikaa..
Vinkkejä otetaan erittäin mielellään vastaan, jos jaksais niitä tässä vielä toteuttaakin jossain vaiheessa...

Meillä kanssa siis syötän ja vaihdan vaipat tarvittaessa makkarissa ja ukko nukkuu vieressä, jollei ole isomman pojan viereen jo joutunut siirtymään, itse nukkuisin paremmin jo pieni poika olie omassa sängyssään mutta hän ei siellä viihdy, ekan pätkän tavallisesti nukkuu siellä mutta sitten tulee viereen ja niin tuo näytti mieskin sen viime yönä viereen ottaneen.

Meillä on isommat lapset ottanut taas mahtavasti uuden tulokkaan vastaan, Leo vaan meinaa olla liian innokas hoitaja, pelottaa että joskus kun silmä välttää sekunniks että menee vauvaa nostamaan, sillä pidän vauvan koko ajan silmäin alla tai omassa sängyssä. Ei Leo ymmärrä että pieneen sattuu helposti ja saattaa meinata painollaan nojata vauvan päälle ja pari kertaa on kerenny vauvaa hutmasta vaikka vauva ollut mun tai miehen sylissä, nopea kun on poika liikkeissään, mutta ei se varmasti ole tarkottanut vauvaa satuttaa.. Aina ku vauva alkaa itkemään niin Leo koittaa kiireesti mennä vauvan luo, kai se antais tutia tai lohduttais jos osais, sitten hermostuu kun tahtois vauvan syliin eikä saa.. :heart: On ne niin ihania rakkaus-pakkauksia kaikki. :heart:

Meillä poika lutkuttaa tutia meilko koko ajan, hällä on tosi kova imemisen tarve ja se yön tissin lupsuttelu on kanssa just sitä että tahtoo vaan olla rinnalla ja nukkua tissi suussa, koitan tutia hälle antaa jotta ei oppis tissillä roikkumaan..

Poika ei ole kotoa vielä liikkunut kuin kaksi kertaa neuvolaan, en ole tuonne vesisateeseen vielä raaskinut viedä, parempia kelejä tässä odotellessa, tänäänkin kun olin ulkoilemaan menossa niin alko sit sopivasti just sataa vettä, kurjaa ku on niin huonot kelit..

On kyllä ollu niin mahtavaa ku isäntä ollu kotona, ite oon isompien kanssa päässy puistoileen ja eilen kävin joululahja ostoksilla ym. Ja tänään vuorostaan sain olla pienen kanssa kaksin kun mies kävi isompien kanssa kaupassa ja keinumassa pihassa.. Ihanaa arkea ollut, toivottavsti jatkuu suht samanlaisena vaikka tuo ukko joutuu töihin taas menemään..

Nyt tuli tekstiä enemmän ku ikinä joten annan palstatilaa muillekin ja harkitsen vakaasti sänkyyn menoa kun pienikin kylvyn+tissittelyn jäljiltä vielä makoisasti nukkuu.

NN ja pätkä 2vko1pvä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Vinkki yöheräämisiin meillä on sängynpäädyssä tälläinen sininen: http://www.ikea.com/fi/fi/search/?query=sp%C3%B6ka jonka napsautan päälle kun itse herään.

Valaisee juuri sopivasti niin, että itse näen ja voin puuhailla vauvan kanssa (esim korjailla imuotetta ,etsiä tuttia,pyyhkiä puklua jne tarvittaessa) mutta mies eikä esikoinen herää siihen :wave:

Tuo toimii siis laturilla ja on johdoton latausaikojen ulkopuolella eikä tietenkään lämpene yhtään.

Kiitos vinkistä, kaveri kertoi kanssa tällaisestä mutta makso 30-40e niin ajattelin ettei tosiaan tuu ostettua mutta tartteepa käydä tuolla ikealla. Kun musta tuntuu että tuo pieni poika nukkuu paremmin hämyvalossa niin tuo olisi oiva tuolle poitsulle ja samalla apuna minulle. :D
 
Huomenia ja hyvää viikonloppua!

Kaupassa käymisestä, me ei olla tytön kanssa käyty vielä yhdessä kaupassa ja ei varmaan mennäkään vähään aikaan. Saa tyttö kerätä rauhassa vastustuskykyä lisää. Meillä on työnjako miehen kanssa sellainen, että mä hoitelen pääasiassa vaavia ja mies käy kaupassa. Toimii meillä oikein hyvin.

Mielialat on täälläkin heitelly. Itkua saatan vääntää pelkästä lehtijutun lukemisesta. Tosin se lakkaa yhtä nopeasti kuin on alkanutkin.

Meillä tyttö on kakannut joka päivä ja monta kertaa päivässä. Yölläkin saa kakkavaippoja vaihtaa. Tosin nyt on jo muutamana vaipanvaihtona ollut vaippa täynnä pelkkää pissaa, joka helpottaa huomattavasti elämää, kun ei tarvitse joka kerta olla pyllyä pesemässä.

Eikö toi vesisade voisi jo loppua ja vaihtua vaikka lumisateeksi?! Mä haluaisin jo mennä joka päivä kunnolla vaunuilemaan, mutta ei tonne vesisateeseen viitsi aina lähteä. Kipeeksihän siitä itsensä ja vaavin saa.

Esikko ja Möhkis 3 vk 4 pv
 
Minäkin olen vielä olemassa ja meille syntyi tyttö 20.11. mitoin3995g ja 51cm,pipo34cm :heart: rv41+3(ultran mukaan 41+6) Synnytys käynnistettiin ja lähtikin vauhdikkaasti käyntiin. Yksi 1/4 cytotekkiä suunkautta ja tunnin päästä meni vedet =) Synnytys kesti 4h20min.Kaikki meni hyvin vaikka olikin varmaan kivuliain avautumisvaihe mitä ikinä.Kotiuduttiin 2yön jälkeen vajaan 2vrk:den ikäisenä.Kaikki on mennyt hyvin ja koko perhe ollaan aivan rakastuneita meidän "daamiin" :heart:

Onnittelut kaikille vauvautuneille :flower: :hug: kaikille joilla huolia pienestään.

Lukemassa olen siis käynyt päivittäin juttuja ja josko sitä sais kirjoitettuakin muutaman sanan useammin..On vaan niin kehnonlainen kirjoitus anti.. :ashamed:

ps.Kuiskaten on saanut nyyttinsä :heart: :)
 

Yhteistyössä