Marraskuu 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kirjoittelenpa nyt vielä vähäsen..
Mukista ei meillä mene vieläkään oikein kunnolla juoma. Tuttipullosta juo maitoa vaikka kuinka ja pitää itse pulloa, mutta olen nyt yrittänyt enemmän tarjota mukista. Taikamukista osaa kyllä juoda, se ok, mutta tavallinen nokkamuki (josta siis tulee kun kaataa) - systeemin osaa siitäkin, mutta kovin menee sotkuiseksi, eikä jaksa kauaa siitä juoda. Jos tarjoaisin maitoa pelkästään mukista, jäisi päivittäinen maidonsaanti aikamoisen niukaksi... Joko teillä muilla on kuinka mukit käytössä?

Ja joku kyseli 1v. kakusta, että tehdäänkö lapselle oma pieni kakku, jota voi sotkea. Minä ajattelin niin, että annan palasen siitä kakusta, joka tehdään ja jota vieraille tarjotaan, pojallekin. Saa sitten syödä ja sotkea! :) Että tälläiset suunnitelmat. Mies lupasi tehdä voileipäkakun ja täytekakun, joten itse keskityn lähinnä siivoamiseen ja kai sitä voisi sitten jotain pientä vielä leipoa.. Suhteellisen paljon on kuitenkin näillä näkymin vieraita tulossa juhliin.

Mökö hei. Kerro mulle hölmölle mikä on taikamuki? Meillä on nimittäin ongelma tavallisen nokkamukin kanssa. Tyttö ei ymmärrä imeä siitä. Tupperin pehmeäkantinen vanha malli kelpaa, mutta kun niitä ei enää valmisteta... :(
Esikoisen vanha alkaa olla jo ihan loppu.

Mökö, en ole nyt koittanut sitä tavallista maitoa vielä uusiks... tänään annoin sellasen pienen purkin danonino-rahkaa eikä siitä ainakaan mitään tullut. Tosin eihän tullut mistään jugurtistakaan. No, koitetaan vaikka huomenna sitä maitoa.

Mukista ei meilläkään juoda, ihan mun omaa laiskuutta kun en viitti sohlata sen kans. Taikamukista otin sen venttiilin pois kun ei osannut siitä imeä. Tavallisena nokkamukina kun käyttää niin osaa kyllä hörpätä aika hyvin mutta kun ei ite vielä ees osaa pitää sitä. Eikä ole edes kiinnostusta. Kun laitan tytön kädet siihen niin ottaa ne heti pois ja mun pitäs antaa. Ei oo kovin omatoiminen toi meidän likka...

Eilen tytöllä halkes huuli vähän. Konttausasennosta lävähti naamalleen ja kädet oli jumissa mahan alla. En ees eka huomannu että huuleen tuli läpi, ennenku tyttö laitto sormet suuhun ja sit oli sormet veressä. Onneks mies ei nähny, ois varmaan ollu jo soittamassa ambulanssia;D Se on "vähän" ylihuolehtivainen välillä.

Joo, pitänee lopetella.. vähän ajan päästä pitäs jumppaan taas lähtee.

Täällä on ollu nyt melkoinen hässäkkä eilen ja tänään. Kävin nimittäin siellä työhaastattelussa tiistai-iltana ja sain sen paikan. Maanantaina aloitan nyt yksityisessä päiväkodissa vastaavana lastentarhanopettaja, vähän kauhistuttaa. Onnille sain hoitopaikan 5min kävelymatkan päästä työpaikasta myös yksityisestä päiväkodista. Eilen käytiin siellä papereita täyttämässä ja huomenna mennään aamupäiväksi yhdessä leikkimään. Tänään on käyty sitte ostamassa mulle muutama paita työvaatteiksi ja varakintaita yms pojalle. Hankalaa näin äkkiseltään pakata hoitoon kaikki tarvittava vaikka noin niinku oman ammatin puolesta tietääkin mitä pitää olla mukana jne.

Meillä juodaan nokkamukista (sellasesta josta tulee itestään), semmosesta taikamukista ei osaa juoda, ei ymmärrä imeä sitä lainkaan. Aamulla, välipalalla ja illalla kyllä juodaan maitoa pullosta ja ruualla vettä mukista. Ja saa nyt juodakkin vielä hetken pullosta ettei tule liikaa muutoksia kerralla kun joutuu nyt hoitoonkin.

Toi mun työpaikka oli meille ku lottovoitto, töihin matkaa 2,5km. Jos huono ilma niin vaunujen kanssa pääsee bussilla ilmaiseksi ja muuten voi kävellä/pyöräillä. Ei tartte hankkia toista autoa eikä tartte alkaa sumplimaan mitä vuorotyö hässsäköitä.

Mut, pitää palata paremmalla ajalla asiaan. Kämppä on ku pommin jäljiltä ja jumppaan pitäis täälläkin vielä illalla lähteä joten parempi mennä tekee hommat nyt pois.

Myy

Jessi: taikamuki on sellainen muki, jossa venttiili, eli siitä tulee nestettä vain silloin kun lapsi itse imee. Meillä on käytössä siis sellainen + toinen nokkamuki, josta tulee sitä mukaa kun kaataa.

Onnea, Myy, työpaikan johdosta! Itselläni ei töitä tiedossa, ja varmaan olisikin aika rumbaa, jos/kun yhtäkkiä löytyykin työpaikka ja lapsi laitettava hoitoon. Työttömäksi täytyy varmaan nimittäin ilmoittautua vuoden lopussa.

Onnea Myylle työpaikasta, hieno juttu =)

Meilläkään ei osata juoda taikamukista, poitsu ei ymmärrä siitä imeä. Ilman venttiiliä juo mainiosti ja pitää itse kiinni, mutta sitä sotkua sitten tulee, kun mukia heilutellaan ympäriinsä =)

Mies on huomenna lähdössä laivalle... höh... En oikein noista laivareissuista tykkää, siellä on niin älytön meininki! Ollaan kyllä mekin tavattu laivalla ;) Olis menny johonkin muualle juhlimaan, on jotenkin vaan huono mieli, kun tarvii sinne tunkea, en oikein tiedä miks on tällanen olo... Mutta kaipa se siitä...

Myy, onnea työpaikan johdosta! Itse olen hakenut muutamaa työpaikkaa, koska en haluaisi mennä entiseen työhöni. Sinne olen ilmoittanut palaavani noin 15.1.2007. En ole vielä päässyt edes yhteenkään haastatteluun.

Sirenia, meillä taas pojan huuli halkesi tänään. Olin hänen kanssansa puistossa ja hän kaatui keinutelinettä vasten. Mulla ei ollut edes nenäliinaa mukana, piti pyytää lähellä seisovalta äidiltä. Verta näytti ensin tulevan ihan hirveästi, mutta sitten se lakkasi. Poika itki enkä saanut häntä rattaisiin istumaan ja mun piti kantaa hänet koko matkan kotiin asti.

Poika kävelee joka päivä vähän, muutamia askelia kerrallaan, mutta ei ole vielä lähtenyt oikein kunnolla liikkeelle.

Meillä on käytössä tuttipullo, josta poika yleensä juo maidon, ja nokkamukeja, joista poika juo vettä. Toinen on taikamuki, toinen tavallinen. Lisäksi meillä on sellainen silikoninokkainen taikamuki, josta poika ei osaa juoda ollenkaan. Hän ei osaa eikä halua pitää pulloa eikä mukia itse. Voi olla, että ohuemmasta tuttipullosta olisi helpompi pitää kiinni, mutta meillä on Aventin tuttipulloja, jotka ovat aika paksuja.

Syöminen on ollut jo viikon verran tosi sotkuista. Poika tökkii omalla lusikalla ruokaa ja välillä tunkee ruokaan kätensäkin. Korvatkin ovat usein ruuassa. Laitan syöttötuolin alle sanomalehteä, ettei tarvitse pestä lattiaa joka kerta.

Lähdemme huomenna mökille ja palaamme sunnuntai-iltana. Hyvää viikonloppua kaikille!

Onnea työpaikasta Myy! Mulla oli ihan sellanen kutina että sä saat sen paikan:)

Gilda, sama täällä, se verenvuoto huulesta lakkas ihan yhtäkkiä... Ja meillä tyttö kyllä juo tuttipullosta ite jos hänet laittaa sänkyyn selälleen ja antaa pullon sinne. Muuten ei suostu pitään kiinni siitä ollenkaan.

Lauantaina lähetään miehen kans tallinnaan ja tyttö jää mun äidin kans tänne. Ei ookkaan noin pitkää aikaa ollutkaan hoidossa.

Nostellaanpa vähän, ettei jouduta ihan unohduksiin. Taitaa kaikilla olla viikonloppumenoja?

Joko aiemmin mainitsin, että meillä on alkaneet iltaisin nukkumaan käymiset sujua tosi hyvin, kun ollaan jossain määrin noudatettu unikoulu ohjeita. Nyt poika osaa nukahtaa itsekseen sänkyynsä, pari kertaa saattaa joutua huoneessa käymään rauhoittamassa, mutta sinne simahtaa! Ihanaa! Ennen meni tuntikin kun sai olla makuuhuoneessa pojan seurana, ja tuntui että meno vain yltyi kun joku oli siinä vieressä, kelle näyttää temppujaan... Nyt siis sillä saralla helpottanut! Vielä kun joskus saisi päiväunillekin omaan sänkyynsä, siitä se riemu alkaisi.

Huomenna täytyy soittaa neuvolaan, ja kysellä tuosta maitoallergian mahdollisuudesta.. Olin siis muutamana päivänä antamatta viiliä, tmv. ja eilen annoin, meni tunti ja posket taas ihan tulipunaiset. Selvä yhteys noilla siis on. Harmi! Kai meidät johonkin allergiatestiin sitten passitetaan.

Hmm.. eipä taida muuta olla tällä erää. Täytynee imuroida, miehen täti tulee kyläilemään.

Viime yönä ei paljoa meillä nukuttu.Mikä on harvinaista meillä.Pojalla taas yskää ja nuhaa sekä vähän lämpöä.Juuri kun edellinen flunssa ehti lähteä pois.Kävimme torstaina kylässä paikassa jossa oli pari nuhaista lasta.Tuntuu että nykyään herkemmin poikaan tarttuu.Edellinen flussa tuli samaisesta kyläpaikasta.Kaverini toinen lapsi on ollut monet kuukaudet kipeänä.Aina kun lääkekuuri on hänellä loppunut on nuha tullut takaisin.Juuri äsken näin kaveriani kirppiksellä ja nyt oli tälle lapselle tullu kuumetta ja ripuli vielä nuhan lisäksi.Eli ei sieläkää viime yönä oltu nukuttu.

Nyt laitoin meidän pojan sisälle nukkumaan ettei enmpää tule kipeeksi.Eilenkin oli jo vähän nuhaa mutta viime yön aikana nuha senkun paheni ja tuli vielä yskäkin sekä lämpöä.Jos vielä illalla mittaisi uudelleen.

Meilläkin oli ilmassa pientä sairastumisen pelkoa tuossa viikolla, mutta onneksi meni ohi heti. Ei nyt kaivata tähän enää mitään sairastelua kaiken tohinan keskelle. Vaikka kylläpä se sairastelu varmaan alkaa kun Onni hoidossa aloittaa. Isi on luvannut jäädä/lähteä töistä kotiin jos/kun poika sairastuu hoidossa ollessa. Mä en haluais ainakaan nyt alkuun joutua olemaan kovin paljoa töistä pois. Ja toisaalta kun on ite päiväkodissa niin ei voi aina tuosta vaan lähteäkkään, kun voi jäädä sitten liikaa lapsia muille työntekijöille.

Tänään ollaan taas oltu aamulla ulkona varmaan tunnin verran, ensilumi satoi yöllä ja aamulla. Onni tykkäs kovasti taapertaa tukea vasten ja leikkiä koivun lehdillä. Mukavaa oli ja sitten oli helppo saada ruokailun jälkeen nukkumaan.

Mut nyt tarttee vissiin mennä poitsun kanssa peuhaamaan, palataan taas asiaan. Jos työpäivän jälkeen jaksaa... =)

Onpa taasen hiljaista.. nostellaan.

En ole saanut neuvolantätiä vielä kiinni, palaa vasta huomenna lomalta. Tavoitin erään toisen terveydenhoitajan ja hän antoi minulle viisaan neuvon, kun kerroin allergiaepäilystä: "kannattaa nyt sitten jättää ne maitotuotteet sivummalle, ja antaa kehon kypsyä". KAS, aivan kuin en itse olisi tajunnut, ettei kannata antaa! :) Ja täytyyhän asia tutkia, koska jos on allergiaa ja joutuu antamaan soijamaitoa, tmv., niistähän saa kelan korvauksen. Ehkäpä oma terveydenhoitajamme ymmärtää paremmin. :)

Varasin pojalle jo 1v. kuvauksenkin, on nyt sitten synttäripäivänä, 15.11. Synttärit juhlitaan vasta seuraavana viikonloppuna. Nyt vain sitten pohtimaan mitä voisi laittaa kuvaukseen päälle.

Yöt on meillä aika rikkonaisia, poika heräilee monta kertaa, tutilla useimmiten rauhoittuu, mutta kyllä äidin unet kärsii. Meillä ei ole moneen kuukauteen nukuttu yhtään kokonaista yötä ilman heräilyjä.. Ja sen kyllä aamulla huomaa, kun kiukuttaa niin pirusti.

Palasimme mökiltä sunnuntaina. Nukkuminen ei oikein siellä sujunut. Eikä kotonakaan toissa yönä. Poika huusi kaksi tuntia. Viime yönä hän sitten nukkui heräämättä koko yön. Ihanaa.

Nyt pojalla on sitten flunssa. Nenä vuotaa ja välillä vähän yskittääkin. Puuro ei maistunut aamulla, eikä kalapata lounaalla. Maitoa on sitten ottanut tavallista enemmän. Toivon vaan, että poika ehtii tervehtyä viikonloppuun mennessä, koska ollaan kutsuttu synttärivieraita sekä lauantaiksi että sunnuntaiksi.

Nyt poika kävelee jo joka päivä parinkin metrin matkoja.

Gilda, toivottavasti poikanne paranee ennen juhlia!

Sitähän piti kysymäni, että oletteko jo antaneet 1v. purkkiruokia? Meillähän siis vielä muutama viikko synttäreihin, mutta ei kai se nyt niin tarkkaa ole, jos nyt jo antaisi noita? Tulisi vähän vaihtelua. Laiskasti olen saanut pojalle itse tehtyä ruokaa, välillä kyllä, mutta nyt voisi jo alkaa tehdä enemmän kun saa jo periaatteessa syödä samaa kuin muukin perhe. Paitsi edelleen suola ja mausteet mietityttää...

Moikka taas, kiirutta on pitänyt =)

Millään ei meinannut jaksaa olla töissä, nyt viisi päivää vapaata, onneksi.On näitä synttärijärjestelyjä ja vaikka mitä muuta... Huomenna tulee vieraita ja sitten lauantaina. Poitsu tuolla koisii vielä yöunia, ihan hyvä niin päästään oikeaan rytmiin, kun kellot taas siirtyy.

Niin asiaan... Oltiin eilen pojan kanssa siellä allergologilla. Oli tosi mukava lääkäri ja otti asiat ja ihottumat hoitaakseen. Tuli tosi helpottunut olo, kun näitä asioita on saanut miettiä päänsä puhki. Eilen tehtiin heti ihonpistokokeita, koivu, koira, kissa, maito, muna, kotim. viljat, joista koivu antoi pienen plussan ja muna sitten suuremman patin. Ne ovat suuntaa-antavia tuloksia, eli kuitenkin epäilen, että poitsu ei siedä ainakaan kauraa eikä ruista, joka nyt tauolla. Nyt poika on viikon maidottomalla ja kotim. viljattomalla dieetilla eli juo Nutri-Soijaa (joka onneksi ihan ok uppoaa) ja sitten ensi tiistaina on avoin maitoaltistus lääkärissä. Testataan vielä tuo maito kunnolla pois ja sitten mietitään jatkossa allergianaiheuttajaa tulosten mukaan... Tässä Mököllekin tietoa noista maitojutuista =) Kerropa kuulumisia mitä neuvolantädillä oli oheita antaa...

Oli aikamoista huutoa nuo pistot :( Ja huomenna piikki neuvolassa, voi pientä... Ja nyt ei saa edes synttärikakkua maistaa...

No, nyt mennään näillä eväillä ja toivotaan, että ihottuman aiheuttaja löytyy. Nyt alkaa siivousurakka ja kakkupohjan ajattelin leipoa tänään, huomenna jonkun suolasen piirakan ja loput tarjoilut valmiiksi tehtynä ; ) En jaksa enkä ehdi kaikkea itse, kun mies ei ole pojan perään katsomassa...

Heissan!
Jospa ehtisi tähän väliin vähän kirjoitella...käytiin just ulkoilemassa, oli mukavan lauha ilma.
Jaahas, tekstejä oli tullut enkä muista kaikkea, mut Mökö kyseli 1v ruuista. Mä oon pari kertaa antanut niitä. Kai niitä saa antaa kun lukee, että kun alkaa seisomaan ja kävelemään. Johan tuo tyttö on tehnyt molempia jo jonkin aikaa, ja kohtahan täyttää sen vuodenkin jo. Mulla sama homma mietityttää, että miten sitä antaa samoja ruokia kun teen aika paljon ruokaa paistamalla ja tykkään käyttää mausteita ym. Pitäisi alkaa itsekin opetella tekemään erilain ruokaa. Miten te muut teette ruoat?

Meillä ei oikeestaan mitään uutta ole tapahtunut, tyttö taapertaa menemään ja tuhoaa joka paikan. Ei tottele mitään, mutta muuten on aivan ihana! Välillä on kyllä tosi raskasta kun ei tottele mitään, mut ehkä joku kaunis päivä... Sanoja ei tule vieläkään, ihme ettei edes yritä matkia mitään sanoja. Taitaa kestää tosi kauan ennen kuin oppii puhumaan.
Sairastellut tyttö ei ole onneksi vielä kertaakaan. Näyttää vähän siltä, että ekana vuotena säästyttiin jopa pieneltä nuhalta! Mikä on kyllä tosi onni, inhottavia kaiken maailman pöpöt.

Nyt on ollut mukavaa, kun on lunta maassa ja tyttö tykkää tosi paljon olla ulkona. Onhan se mukava kun pääsee katselemaan maailmaa. Ostettiin Reiman toppahaalari kokoa 86cm, joka on kyllä nyt iso. Mutta edessä on pitkä talvi...

Ruoasta vielä, tietääkö joku saako vauva syödä Maizenaa?

Jeps, nyt täytyy mennä! Heipat!

Soitin tänään neuvolaan, ja terkkari passitti meidät heti lääkärin aikaa varaamaan, ja sainkin heti aamuksi. Todennäköisesti saamme lähetteen allergiatesteihin. Terveydenhoitaja oli vahvasti sitä mieltä, että allergiaan viittaa. Aluksi sanoi puhelimessa että olla nyt vaan antamatta maitotuotteita, varasin neuvolan 13.11., että sitten katsotaan jatkoa, mutta kun sanoin (onneksi) että kokeilin jo olla muutaman päivän antamatta - ei oireita, ja sitten kun annoin - tunti, ja posket tulipunaisina, niin kehotti varaamaan samantien ajan lääkärille että saadaan asia eteenpäin. Hyvä niin! Eipä tämä epätietoisuuskaan mukavaa ole.

Mökö, olemme antaneet jo kuukauden verran 1-3-vuotiaiden purkkiruokia. Ihan hyvin ovat maistuneet. Vielä emme ole onnistuneet tekemään läheskään kaikista omista ruuistamme sellaisia, että niitä voisi antaa pojalle. Lauantaina annoin lounaaksi kanakeittoa, jonka me muut maustoimme vasta ruokapöydässä. Päivällisruuaksi annoin perunaa ja poronkäristystä.

Vilma, Maizenaa voi antaa vauvalle, maissiahan se vaan on.

Poika osaa sanoa muutamia sanoja ja muutenkin paapattaa koko ajan. Tänään olin kolme tuntia shoppailemassa. Kun palasin, poika rutisti mua tosi lujaa.

Tietääkö kukaan, mistä saa ostaa Nokian kännykän näköisen lelun? Näin sellaisen kylässä, mutta he eivät muistaneet, mistä lelu ostettiin. Poika haluaisi koko ajan leikkiä tietokoneen näppäimistöllä ja hiirellä, radiolla, televisiolla ja kännykällä. Postiluukusta tipahti Lelukirja - siinä ei ainakaan ole mitään aidonnäköisiä vempaimia, kaikki ovat liian värikkäitä ja pehmeitä.

Onnea Myylle työpaikasta!!

Minulla onkin ilouutisia kerrottavana, olemme nyt saaneet lopetettua yösyönnit. Ja todellakin kolmessa yössä helpotti huomattavasti =) Viime yönäkin nukkui 9 tuntia putkeen, vaikka nukkumaan alkaminen olikin taistelua.

Maidontulo on kyllä vähentynyt huomattavsti ja tuntuu ettei tyttöäkään enää kiinnosta niin paljon enää edes päivällä. Jospa päästään sopuisasti eroon koko tissittelystä vielä tänä vuonna.

Hapanmaitotuotteiden kokeilukin sujuu aika hyvin. Olen nyt antanut joka toinen päivä ja lisännyt annosta ja ainakin toistaiseksi maha on kestänyt. Mutta paprikaa ja maissinpalasia ei kestä vieläkään, kaikki tulee sulamattomina ulos ja kauheiden ilmavaivojen saattelemana.

Meilläkin tehdään ruokaa aika paljon paistamalla ja tykätään käyttää mausteita. Tuntuu että kaikki mitä syödään on epäsopivaa tytölle, joko mausteista, tai siinä on maitoa tai liian suolaista jne...

Tyttö on käynyt potalla kakalla jo 5 kertaa =) Ei tosiaankaan osaa itse pyytää, vaan kun olen huomannut että nyt on tulossa niin olen istuttanut potalle ja sinne on tullut. Yhtään pissaa ei ole pottaan tullut.

En ole vielä antanut 1 v. ruokia, koska 8 kk ruuatkin on ollu niin vaikeita syötäviä. Kaikki palat on niin yök, paitsi jos saa ite laittaa vaikka leivän murusia suuhun.

Mutta eipä meille ihmeempiä kuulu, tyttö vaan kasvaa niin kovaa vauhtia, että ihan hirvittää. Välillä tulee ihmeteltyä, että mihin se vauva on kadonnut...

Heipsan, en olekaan päässyt kirjuuttelemaan vähään aikaan... Tallinnan reissu meni hyvin, tyttö oli ollut kiltisti täällä eikä ollut edes itkenyt perään:)

Meilläkin syödään vielä noita 8kk ruokia. Oon kyllä miettiny että vois kokeilla niitä 1v pöperöitäkin jo, tosin tarvis vaan vähän pienemmäks pilkkoa että sais alas. En oikein osaa noita meidän ruokia tehdä sillain että maustais vasta myöhemmin... uusavuton tai jotain;)

Suski, mulle neuvolassa sanottiin sillon 10kk käynnillä että voi antaa tavalliseen maitoon tehtyä ruokaa jo, kunhan siinä ei sitä suolaa olis... Eli siis ihan pelkkänä maitona ei tavis maitoo mutta jos se on ruuan seassa (esim. makaronilaatikko) niin vois antaa. Mun mielestä vaan on hankalaa alkaa makaronilaatikkookin maustamaan vasta valmiina. Niin ja hienoa että ootte päässeet yösyötöistä:)

Mökö, hyvä että pääsette lääkärille tuon maitoallergian kanssa. Tuleepa sekin asia sitten selkeemäksi. Mä en ole vieläkään sitä tavallista maitoo kokeillut uusiks. Ei noista hapanmaitotuotteista kyllä tuu mitään oireita.

Niin ja Elovenalle kans piti sanomani että hyvä että teidänkin oireitten aiheuttajat alkaa selviämään. Tietysti toivotaan että ei olis kaikkia, siis maitoa ja viljoja molempia. Tädilläni on keliakia ja maitoallergia ja on kyllä tosi hankalaa löytää kaupasta mitään valmista syötävää:(

Eilen taas meinasin kilahtaa täysin anoppiin... Että se muija osaa olla rasittava. Vaivoin sain taas hillittyä itteni.

Eipä meillekään kummempia... ei kävellä muutakun tuen kanssa... valokuvaukseen pitäis mennä tänään tai huomenna se aika varaamaan. En vaan osaa päättää kahdesta vaihtoehdosta kumman valitsis:)

Pive: Ei oikein voi ollenkaan pojalle kakkua tehdä, kun on se viljatonkin dieetti, kiitos vinkistä kuitenkin =)

Ja onnea Gildan pojulle ekoista synttäreistä, muistan kun on samana päivänä, kun meillä ;) Neuvolassa käytiin tänään, poitsu oli tosi reipas, piikistä huusi sen pistoshetken.

Tosiaankin toivotaan ettei oo molempia maito ja vilja-allergiaa... Uskon kuitenkin ettei näin ole, ohrakin on vielä kokeilematta. Nyt siivoomaan ja kokkaamaan, kiirutta on vielä, kun niitä vieraita tulee jo tänäänkin!!

23.9. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
poika, 2040 g ja 44 cm
7kk 8100 g ja 68cm
8kk 8600 g ja 70,5cm
1 v 9800 g ja 75,4cm, pipo 48cm

21.10. Raisa, 29v, esikoinen, Kätilöopisto
tyttö, 2860 g ja 47 cm
6 kk 7 690 g ja 66 cm
8 kk 8 570 g ja 69 cm

26.10. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
poika, 3 350 g ja 52 cm
6 kk 9 310 g ja 72 cm