Marraskuu 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun ei meidän kunnan nettisivuilla ollu siitä hakemisesta mitään.. no, täytyy tiedustella!

Kaksi kuukautta aiemmin täytyy ilmoittaa töihin jos jää hoitovapaalle.

Gilda, oliko teillä tuohon terapiaan pitkä jonotusaika ja pääseekö sinne kuka vaan haluaa? Entä onko se kovin kallista? Olen joskus miettinyt että ehkä voisi käydä miehen kanssa joskus terapiassa jos tuntuu että omat keinot ei riitä asioiden selvittelyyn ja mieskin on ainakin alustavasti ollut ihan suostuvainen kun häneltä olen asiaa tiedustellut.

Iltaa täältäkin kaikille!

Miehistä on (taas) kerran ollut puhetta, on ne sitten ihania tapauksia... Meillä on kyllä taas vaihtelun vuoksi ollut ihan mukavaakin yhdessä. Ja on ollut enemmän kotona kuin yleensä. Ehkäpä tämä taas tästä, pikkuhiljaa. Itekin olen koittanut olla hermostumatta ihan pikkuasioista ja koittanut hieman hillitä sanomisiani. Onneksi tuo meidän isukki ei baariin lähde, kaverin luo saunomaan saattaa lähteä, mutta kun muut lähtee baariin meijän isä tulee kotiin. Ei viihdy baareissa yhtään.

Päiväkoti paikka tulee hakea 4kk ennen hoidon tarpeen alkua. Kunta on kuitenkin velvollinen järjestämään hoitopaikan kahden viikon kuluessa, mikäli kotona lasta hoitanut vanhempi saa esim. opiskelupaikan tai työpaikan yllättäen. Jos paikka järjestetään tällä lyhyellä varoajalla vanhemmilla ei välttämättä ole valinnanvaraa missä hoitopaikka sijaitsee/onko pph vai pk. Näin ainakin ennen äippälomalla jääntiä kun olin pk:ssa töissä.

Ite olen hakenut töitä, alkaisi elokuussa, lastentarhanopettajaksi... Jos sitten tuo isä vaikka voisi harkita jäävänsä kotiin vuoden vaihteeseen saakka. Hoitoon en kuitenkaan haluaisi 9kk ikäistä vauvaa vielä laittaa. Jos mä jään kotiin hoitovapaalle niin emme saa kuntalisää koska en omaa vakituista työpaikkaa josta jään pois enkä keskeytä opintoja. (näin siis meidän kunnassa, monessa muussa paremmin)

Meillä on yöt sujunut edelleen hyvin. Onni laittaa nukkumaan kasin maissa ja herää syömään 03-04 välillä. Puuroakin ollaan iltaisin syöty, sen ja maidon voimalla vetää unta palloon sitten n. 6-8h. Kaveri jolla on kuukautta vanhempi poika tuossa jutteli, että kun kyllä heidän poika jo nukkuu yöt kokonaan, eli 23-07. Totesinpa vaan, että yhtä kauan se meilläkin nukutaan ilman syöntiä. Eikä mua kyllä edes yhtään haittaa se, että Onni öisin syö.

Onni ei edelleenkään käänny, joko kaikkien muiden pikkuiset kierii vauhdilla? Onni osaa kyllä pyöriä ympyrää oman akselinsa ympäri. Harrastaa tätä varsinkin iltaisin nukkumaan mennessä ja aamulla herätessä. Makaa pinniksessä ihan poikittain ja välillä jalat siellä pää-päädyn reunan päällä ja naureskelee itsekseen.

Nyt pitää lopettaa ettei tule ihan älytöntä romaania. Hyvät illan jatkot kaikille!

Myy ja Onni

Edelleen meillä levottomuutta ilmassa, taitaa tosiaan ne hampaat olla pipit. Ruokaa on mennyt huonosti tänään ja poika puklaillut silti todella reippaasti. Soseet uppoo taas huonommin, mutta voi kuulemma toi koko ruokahalun väheneminen johtua hampaista. Toisaalta harmittaa vähän kun menin antamaan makeita soseita, koska poika selkeesti mielummin nyt syö niitä, tosin mietin voisko johtua osittain siitäkin, et ne on kylmiä, eli tekee hyvää ikenille...hmm... Tai sit poika on vaan perso makeelle, niinku äitinsäkin ;)

Töihinpaluusta ollut puhetta. Mä oon jäämässä hoitovapaalle ainakin ens vuoden toukokuun loppuun, sit on katottava tilanne, kuin pahasti velkaantunut oon ja onko mun vanhemmat menettäneet lopullisest hermot rahan kinuumiseen ;) Ei vaan, pakko yrittää elää sen mukaan, et rahaa on vaan pakollisiin tarpeisiin...Kivaa ei tuu sillä saralla olemaan, mut haluan kuitenkin olla pojan kanssa kotona mahdollisimman pitkään ja ei kyllä töihin palaaminen nappaa pätkän vertaa. Tavoitteena ois jatkaa sitten vielä 7kk hoitovapaata, eli siihen asti ku poika on 2. Sen jälkeen tippuu kuntalisä niin reippaasti, ettei mitään toivoa yrittää jatkaa kotona. Mä teen kolmevuorotyötä ja siks en missään nimes haluis laittaa poikaa alle 2 vuotiaana ympärivuorokautiseen päiväkotiin. Sitten oon töihin palattuani aatellut pikkuhiljaa etsiä 8-16 työn, että saisin pojan kielikylpypäiväkotiin 3 vuotiaana, kun semmosen saa alottaa. Hienosti oon siis suunnitellut seuraavat reilut 2½ vuotta ;) Käytäntö näyttää, kuin hyvin suunnitelmat pätee, vai palaanko häntä koipien välis töihin ens vuoden kesään mennessä :D Oon päättäny, et kesä eletään poitsun kans rennosti ja miettimättä joka pennosta ja syksyllä alkaa sit uus ja niukka elämä... :)

Tulipas pitkä selostus mun suunnitelmista :D

Hyvää pääsiäistä kaikille. Me lähdetään mummolaan, pääsee äiti vähän lepäämään ja poika saa useamman ihmisen täyden huomion monta päivää. Ehkäpä sit taas poitsu jaksaa katella pelkästään äitinsä pärstää jonkun aikaa :D

-Loora ja soselakkoilija-

Suski, varasin ajan tuonne sosiaaliviraston pari- ja perheterapiayksikköön noin kaksi kuukautta sitten. Olisimme ehkä saaneet hieman aikaisemmankin ajan, mikäli olisin aikaa varatessa tiennyt, että mieheni on nyt töistä pidemmällä vapaalla.

Olimme jonossa myös seurakunnan perheneuvontaan, mutta siellä tuntuu olevan vielä pidemmät jonot.

Sosiaaliviraston palvelu on ihan ilmaista. Väestöliiton sivuilta luin, että siellä pariterapia maksaa 100 euroa / tunti.

Poika nukahti äsken. Kolmena viimeisenä iltana on selvitty hyvin pienillä itkuilla. Uusi nukutustapa on nyt sellainen, että otan pojan kainalooni sänkyyn. Laulan ja silitän selkää ja päätä. Poika räplää aikansa tuttia ja heiluu puolelta toiselle. Sitten nukahtaa. Ehkä jonkun ajan kuluttua yritämme taas laittaa häntä suoraan omaan sänkyynsä. Mielestäni on nyt tärkeintä, että poika nukahtaa tyytyväisenä ja kohtuulliseen aikaan. Varmaan joku taas sanoisi, että pitäisi huudattaa ja opettaa nukahtamaan omaan sänkyyn.

Gilda, mun mielestä on ainakin tärkeintä että lapsi yleensäkin nukkuu:) Meillä tyttö herää usein aamulla jo 5-6 aikaan kiekumaan joten otan viereeni ja nukahtaa siihen. Tähän anoppi on muuten yllättäen taas sanonut että ei kannattais, ei saa muuten ikinä omaan sänkyyn... murehdin sitä sit joskus jos sen aika on, nyt on tärkeintä että sekä äiti että lapsi saavat tarpeeksi unta.

Miehistä kun on juttua ollut niin kerrotaanpa yksi positiivinen juttu... Eilen kun sanoin että pitäis vauvalle vaippakin vaihtaa (lähinnä itekseen höpöttelin), niin mies ihan oma-alotteisesti sanoi että minä voin vaihtaa! Siis häh? Meinasin sohvalta tippua :o Josko se sit olis jotain pienessä pääkopassaan ajatellut hänkin. On sitä miehilläkin hetkensä näköjään. Saa nähä jatkuuko sama peli miten usein ;D

Huomenia!

Loora: voi kun kuullostaa ihanalta nuo sinun suunnitelmat.
Olisi todella mukavaa jos minäkin pystyisin jäämään hoitovapaalla. Olinhan niin aikonut olla 3 vuotta pois, mutta kuinkas kävikään.... Aattelin juuri tässä laitella papruja kohta läheiseen päiväkotiin. 4 kk aikaisemmin tulee hakea. Tietenkin pienemmälläkin varoitusajalla saa, mutta silloin varmaan täytyy vastaanottaa se minkä saa. Voi, voi. Mutta nautitaan vielä tästä ajasta mikä on vielä edessä.

Gilda: en minäkään luota mieheni sanontaan ""otan vain yhdet"". Nykyisin kun vain ""käväisee"", niin ajatuksissani kyllä sen jo tiedän, että menee pikkutunneille.

Mies on todella nöyrää sellaista. Ja syytä onkin.

Myy, Raisa: kyllä ne teilläkin vielä pyörähtävät:). Ja saataa käydä niin, että tekevätkin sitten 2 juttua yhtä aikaa. Pyörähtelevät sitten kerralla kummallekkin päin. Kaikki aikanaan ja hiljaa hyvää tulee:) Meilläkin se alkoi niin, että pyörittiin vain ympyrää selällään.

Onpa mukavaa kun pitkät vapaat tiedossa. Tyttö menee mummolan suuntaan ja on töissä yhden ystävämme firmassa, poika kaiketi on kotona. Yritin isistä puhua, mutta kun ei oikein nappaa niin ei nappaa... Miehen vanhemmat tulevat myös käymään. Onhan se ihan ok, mutta nyt tämä touhu on mennyt sellaiseksi että käyvät tosi usein ja meidän pitää käydä myös siellä... Mes tykkää, että poika vierastaa heitä, niin pitäisi enemmän olla tekemisissä. Hoh, hoijaa. Ei aina jaksais oikein kiinnostaa.... Nytpä saakin olla 4 päivää ilman aikatauluja, ulkoiluttamisia ja koiran ulkona käyttämistä. Voi pistää pojankin vain suoraan pihalle, ei tarvi lähteä kärräämään. Kyllä tuo koira omat velvoitteet tekee. Yksi hyvä puoli: ei voi ulkoillessa käydä kaupassa ja kotiin tultua ei viitsi enää erikseen lähteä. Luulen, että sen puolesta olen säästänyt pitkän pennin. Tulisi vain kuiva kausi pian. Koira on aina niin likainen. En tosin Sirenian 8 kilsan lenkkejä tee:) Sanoinkin juuri eilen miehelle, että en minä jouda/kerkeä pahemmin kotitöitä tehdä, kun se aika jolloin voisin tehdä (poika nukkuu), niin minun pitää olla koiran kanssa ulkona. Eli ns. vapaa-aika menee pojan ja koiran kanssa ulkona. Sitten kun sisälle pääsee, hyvä kun kahvit ehtii juoda, niin nykyisin poika jo herääkin. Toisaalta joskus mietityttää, että ei olisi koiraa pitänyt hankkiakkaan. On siitä kyllä iloakin, mutta liian usein itselläni negatiivinen asia sen suhteen. Sitten mietityttää kamalasti, kun pitäisi olla aktiviteettia kovasti, ja en minä jaksa päivisin pahemmin pelleillä. Jospa poika sitten kasvettuaan peuhaa sen kanssa. No, joo nyt meni ihan koiruuksiin tämä teksti. Sori.

Hyvää pääsiäistä kaikille ja toivotaan kaikille aurinkoista sellaista!

Kyllä on vaikeeta nykyään toi pyllypyykki lavuaarissa! =) Poitsu saa jalan aina sopivasti hanan eteen ja vettä lentää joka suuntaan ja hauskaa on =) Ja sitten ottaa hanasta kiinni ja saa sen suljettua. Takapuolen saa hyvin pestyä, mutta etupuolen kanssa on hankaluuksia... Tarvii varmaan kohta mennä suihkun alle =)

Tuntuu, että se pienikin puuromäärä on vaikuttanut poitsun uniin. Nukkuu niin rauhallisesti ja kahdeksan tuntia putkeen ennen syömistä. Ei syö kuin sen kerran sitten enää yön aikana. Tuntuu hassulta. Itsekin sai hyvät unet, kun malttoi mennä ajoissa nukkumaan eilen.

Meillä pääsiäinen on varmaan melko rauhallinen. Syömässä käydään mummoilla, eipähän tarvitse itse kokkailla =) Ja sunnuntaina lähdetään vähän pidemmälle reissuun. Muuten vaan ollaan...

Täällä alkoi taas aurinko paistamaan =) Mukavaa pääsiäisen aikaa kaikille =)

Ihanan aurinkoinen ilma! Heti kun aurinko paistaa kunnolla niin tuntuu että virtaa olis! Sain siivottua kämpänkin jo ja vois vielä lähteä kävelylle kunhan tyttö herää ja koittaa taas unien aika.
Minä olen suunnitellut olevani kotona niin pitkään kun pää kestää, jos toinen siunaantuu jossakin vaiheessa niin se voisi olla sellaset 5vuotta kotielämää ;) Tosin tahottais parinvuodenpäästä vaihtaa auto uuteen malliin kunhan se sieltä tulee. Tiiä sitten joutuuko sitä vähän töitä sitten tekemään, mutta jos tuntuu että tarvii tai itse haluan niin ihan osa-aikasena, pari iltaa viikossa.
Nyt alko minulla pieni talviloma myös ;) tai kunhan tuo miehuus tuolta kotiutuu. Pääsiäisenä ollaan ihan kotona vaan, miehen sedän viiskymppiset olis lauantaina ja saattaa olla että ehkä käydään mökillä kattelemassa joutsenia ja paistamassa makkarat ;)
Tytöllä kaikki ennallaan, lihat aloitettiin eilen. Hampaat nei meinaa tulla läpi sieltä ikenistä.. viikon on jo ollut pari valkoista nystyrää, joku sanoi jo viimeviikonloppuna että;huomenna varmaan on jo läpi..joo varmaan...
Hyvää pääsiäistä kaikille!

Jos joku ystävällinen taas viitsisi auttaa tyhmää ja lisäisi meidän tiedot listaan.Kun meillä oli tänään 4kk neuvola.Kaikki oli edelleenkin hyvin.Nuvolakorttiin lääkäri kirjoitti jotakin että hyvin kasvanut,jäntevä ja tyytyväisen poika.Kun ei meinaa puolistakaan saasa selvää mitä se lääkäri aina kirjoittaa.
Nyt ne tiedot: KS, 29v, esikoinen, EKKS.Poika syntyi 12.12,paino 4140g ja 52cm.4kk 7495g ja 66cm.Laskettuaika siis oli 27.11.Taidan olla ainoa kellä synnytys meni joulukuun puolelle.

Marraskuiset 2005

23.9. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
poika, 2040 g ja 44 cm
4 kk 6 500 g ja 61 cm

21.10. Raisa, 29v, esikoinen, Kätilöopisto
tyttö, 2860 g ja 47 cm
4 kk 6 430 g ja 61 cm
5kk 6 900 g ja 64 cm

26.10. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
poika, 3 350 g ja 52 cm
4 kk 8 210 g ja 67,5 cm
5 kk 8 810 g ja 69 cm

26.10. Elovena, 25v, esikoinen, SSS
poika, 4130g ja 53 cm
4 kk 9 550 g ja 70 cm
5 kk 9 950 g ja 72 cm

7.11. Vilma, 26v, esikoinen, LKS
tyttö, 3440g ja 49cm
4 kk 6 180 g ja 64,2cm
5 kk 6 680g ja 66,5cm

7.11. Tiikeri, 21v, esikoinen, HYS
tyttö, 2492g ja 49,5cm
4 kk 6 625 g ja 65cm
5 kk 7160g ja 67.1cm

8.11. Perunapelto, 29 v, esikoinen, NKL
poika, 3650g ja 50 cm
4 kk 6 885 g ja 63,8 cm
5 kk 7 440 g ja 65,1 cm

10.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
tyttö, 3920g ja 53cm
4 kk 6 800 g ja 62 cm
5 kk 7 200 g ja 65 cm

11.11. Leenu, 26v, esikoinen, PHKS
poika, 4270g ja 52cm
4 kk 8 350 g ja 65,5 cm

12.11. Tuimaliini, 29 v, esikoinen, PKKS
tyttö, 3270 g ja 47 cm
4 kk 7000 g ja 63 cm

14.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
tyttö, 3520g, 51 cm
6 510 g ja 63,5 cm

15.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
poika, 3480g ja 49cm
4 kk 6 310 g ja 62cm

18.11. Suski, 22v, esikoinen, OYS
tyttö, 2850g ja 48 cm
4 kk 6 250 g ja 61 cm

19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
poika, 4270g ja 53,5cm
4 kk 8 530 g ja 68 cm

25.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
tyttö, 3465g ja 50,5cm
4 kk 6 390 g ja 62cm

26.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
poika, 52 cm ja 4070g
4 kk 7 830 g ja 66,5cm

29.11. Vipe, 39v, kolmas, miehen eka, OYS
poika, 3255g ja 49 cm
4 kk 7 480 g ja 61,8 cm

12.12. KS, 29v, esikoinen, EKKS
poika, 4140 g ja 52 cm
4 kk 7 495 g ja 66 cm

Meni näköjjään toi kirjotus tos aikasmmin tuonne väliiin vaik ei ollu tarkotus.
Kyselin vaan jos joku viisaampi lisäis meijän tiedot listaan.
Tässä kaikki tiedot:ks,29v,esikoinen,EKKS.Poika syntyi 12.12 ja painoa oli 4140g ja 52cm.La oli siis 27.11.Tänään 4 kk neuvolassa paino 7495g ja pituutta 66cm.

Poika nukkuu vaunulenkin jälkeen vielä vaunuissa. Koskaan en tiedä, kauanko hän nukkuu, useimmiten noin 15 minuuttia. Tuntuu, että tämä on päivän ainoa hengähdyshetki.

Olen yhä joka päivä tosi väsynyt ja illalla mietin, että selvisinpä tästäkin päivästä juuri ja juuri. Muistelin juuri tänään, kun raskaana ollessani kävin entisen työkaverini luona kylässä. Hänen poikansa oli tuolloin 4 kk ja tyttö 3 v. Hän sanoi olevansa ""elämänsä kunnossa"", kävi kolme kertaa viikossa jumpassa ja koti oli tosi siistinä.

En yksinkertaisesti ymmärrä, miten selviäisin, jos lapsia olisi enemmän kuin tuo yksi. Poika on aivan ihana ja rakastan häntä, enkä ole sekuntiakaan katunut hänen syntymäänsä. Siitä huolimatta elämä tuntuu lähes joka päivä todella raskaalta.

Poika ei nuku enää yksiäkään päiväunia sisällä. Ja kuten olen teille jo kertonut, meillä ei ole parveketta. Eli jos haluan että poika nukkuu, on lähdettävä kävelylle. Äsken kävelin kaksi tuntia. Kun poika on ollut hereillä noin 2 - 2,5 tuntia, hän on taas väsynyt ja on lähdettävä ulos uudestaan säällä kuin säällä tai kestettävä se, että poika on yliväsynyt ja häntä on koko ajan pideltävä sylissä ja rauhoiteltava.

Kotityöt on tehtävä silloin kun poika on hereillä. Tuntuukin välillä, että en ehdi olla pojan kanssa riittävästi. Yöunille hän meni eilenkin vasta 22.20, joten sen jälkeen en jaksa kuin syödä ehkä pienen iltapalan, käydä iltapesulla ja lukea muutaman sivun kirjaa.

Yön aikana poika syö yleensä noin kolme kertaa ja välillä kitisee muutenkin.

No nyt tämä päivän hiljainen hetki on ohi. Poika heräsi.

Hei!

Gilda: kotitöiden osalta minä olen päättänyt tehdä niin, että en tee oikeastaan mitään muuta kuin pakollista kun olemme kahdelleen pojan kanssa. Suuremmat siivoukset silloin kun isä on kotona. Mm. nyt menossa siivousrumba. Poika kävi isän kanssa lenkillä ja nukku vaunussa kotiovella n. tunnin. Heräsi. Sanoinkin miehelle, että nyt näet, että turha mitään suuria juttuja edes aloittaa. Tee sinäkin niin. Anna kodin olla miten on ja sitten kun mies on kotona, laitat sitä kuntoon.
Ahdistaahan se kun koti ei olekkaan niin siisti kuin ennen. Mulla 2 murkkuikästä tässä vielä lisäksi, niin enpä jaksa enää kovin ressata. Siivotaan sitten kun on mahdollisuus.
Ymmärrän kyllä miltä sinusta tuntuu. Tiedän tasan tarkkaan koska ajattelen varmaan aika samalla tavalla kuin sinä.
Voimia vaan ja kyllä se siitä helpottuu. Ei tämä mammaloma tosiaan mitään lomailua ole. Täyttä työtä. Minä myös tykkään olla kotona ja en haluaisi mennäkkään töihin. Tietenkin kun jaksaisi jotain omia juttuja harrastaa, niin ehkä
sieltä saisi energiaa. Jospa tässä olisi tälläistä kevätväsymystäkin ilmassa ja kunhan kesä tulee, niin elo helpottuu itse kullakin.

Heipsankeikkaa!
Meillä tekee neiti ilmeisesti lisää hampaita - ihan käsittämätöntä kitinää ollut nyt monta iltaa. Onneksi oli mummi ja pappa muutaman päivän talvilomailemassa, niin pääsi kumpasenakin iltana hetkeksi saunaan rauhottumaan. Jostain kumman syystä nimittäin iskän syli ei ole kevannut, vaan meikäläisen pitäisi hyssytellä kaiken iltaa. No, mummi onneksi pelasti!!! Meillä on ukko ollut koko viikon lomalla ja yllättäen on ollut tosi mukavaa. Alotettiin uusi kiva akvaarioharrastus ja vaikka otettiin aluksi sinne vaan yksi monni haahuilemaan, niin taaperolla on ollut tajuttoman hauskaa sitä seuraillessa. Ulos lähtiessäänkin huutelee moneen kertaan että ""heippa kala"". Tarkotus olis hakea huomenissa neontetroja ja jotain toisiakin (?), ans kattoo meneekö likalla kaikki aika kaloja jututtaessa. Ukolle iski myöskin rakennusvimma ja kohta meillä on leikkimökki valmiina - päästään tyttöjen kanssa sisustamaan! Jees, hauskaa Pääsiäisen aikaa kaikille. Täytyy vissiin ryhdistäytyä ja alkaa ruoan laittoon, pikkuneidit (vauva mukaanlukien) ovat viihtyneet jo luvattoman pitkään telkkarin ääressä - Disney Channelhan näkyy maksuttomana digiboksista koko Päästäisen :O) HipHip!!!!

Gilda, minä olen vipen tavoin jättänyt kotihommat suosiolla siihen kun mieskin on kotona jos en tytön kanssa saa tehdyksi. Ei turhaa stressiä kodin järjestyksestä...

Meillä sitten tytölle tänään puhkesi hammas:) sitä se kitinä tiesi. Saadaan mennä hammasharjaostoksille kohta...

Viime yö meni aivan ihanasti. Annoin klo 22.30 pe-po-velliä ja tyttö nukkui 6.30 asti, tosin tutin annoin 3 kertaa! Jatkuispa tää....:) En tiedä mikä siinä aiemmin oli kun velli lyhensi syöttövälejä, oli kyllä maissia silloin mutta voiko se vaikuttaa?

Olen yrittänyt tehdä kotihommat vähän huolettomammin kuin ennen, mutta niitä pakollisiakin vaan on niin paljon: pakko pestä pyykkiä, viikata puhtaat pyykit kaappiin, tyhjentää tiskikone, vaihtaa lakanat, siivota keittiön tasot jne. Kun mies on kotona, käyn suihkussa ja syön, jos haluan rauhassa syödä. Mies on siitä ihana, että laittaa ruokaa.

Tämä meidän elämä on kuitenkin mennyt sellaiseksi vuorotteluksi. Mies on tosi paljon pois kotoa ja sitten kun on kotona, jompi kumpi tekee jotain ja toinen on pojan kanssa. Välillä tuntuu, että emme edes kaikki kolme ehdi olla samassa huoneessa. Ja kahden ei miehen kanssa olla juuri koskaan. Tän vajaan kuuden kuukauden aikana ollaan kerran käyty yhdessä kaupassa ja sitten tosiaan toissapäivänä kahvilla.

Kirjoittelempa tässä jotakin ettei pudota lisää.

Meillä siiis maisteltu kiinteitä viikon verran.Yhdelle yösyötölle siirryttiin jo ennen kuin aloitteeiin edes kiinteitä ja poika nukkui jo silloin muutamia öitä tosi pitkiä pätkiä 6-8 tuntia.Nyt ku sitten ollaan maisteltu kiinteitä on jo muutama yö nukuttu kokonaan.En tosin tiedä voiko kiinteiden syöminen vaikuttaa näin sillä määrät ovat viel ihan makuannoksia olleet.Pikkuhiljaa nyt lisännyt.
Mitään vatsakipuja ei ole ilmennyt laisinkaan.Ilmaa tulee ihan samalla tavalla kuin ennen kiinteitäkin.
Tänään kävimme pojan kanssa koiranäyttelyissä.Kyllä oli pojalla imettelemistä.Ei muistunut edes ruoka-aika niin nopeasti mieleen.Vähän mietitytti säikkyykö poika koirien haukuntaa.Mutta ei ollu moksiskaan.Nukkui jopa pienet unet siellä.
Ja mikä on omalta kannalta aivan ihanaa.Olen taas palannut vanhan harrastuksen pariin eli aloitin maanantaina kuntosalilla käynnin.Kylläpä oli kunto päässyt laskemaan vaikka raskausaikanakin alussa pyöräilin ja lopussa kävelin päivittäin.Meinasin jos saisi 5 kiloa pois ja kiinteytyisi.Tuolla kaapissa on nimittäin sen verran noita housuja/hameita joissa ei tuo vetoketju tahdo oikein mennä kiinni.2kiloa on olevinaan ennemmän painoa nyt kuin ennen raskautta mutta kun tuo maha ei ole palutunut entiselleen täysin.

Eipä muuta.Taidan laittaa saunan lämpiämään.

Sunnuntaita kaikille!

Täällä sitä pääsiäistä vietellään rauhallisissa merkeissä, mies lähti just koiran ja vaunujen kanssa lenkille. Ite ajattelin ottaa pikku torkut ja imuroida kun on Onnin kummit (miehen veli ja kihlattu) tulossa kyläilemään. Nyt on niin paljon hiekkaa sisällä, että voisi kuvitella kävelevänsä rannalla.

Meillä muuten käännyttiin eilen ensi kertaa. Ja sitten Onni keksi yöllä syödessä klo 3.40, että nyt on hyvä aika alkaa seurustelemaan äitin kanssa. Ensin makoiltiin 1/2h hiljaa vierekkäin sängyssä, laitoin tuttia suuhun ja silittelin. Vaan sitten herra alkoi vääntää aamukakkaa ja vaipan vaihtoon. Sitten päätin kiskaista sohvan auki ja pojan kanssa siihen nukkumaan. Uni tuli uudelleen sitten tuossa 4.30. Aamuyö menikin sitten tuttia laittaessa suuhun ja siinä vieritysten nukkuessa. Nukuttiinkin sitten poikkeuksellisesti kasiin asti.

Meillä kiinteät ruuat ei ole juurikaan vaikuttanut yöuniin. Jo ennen kuin alettiin kiinteitä syömään niin mentiin yhdellä syötöllä yössä ja niin mennään edelleen. Vaihtelevasti syödään päivittäin 1-2krt/ sosetta ja iltapuuroa. Joskus jää puuro syömättä ja joskus toinen sose. Riippuu aina vähän siitä miten päiväunet ajoittuu. Ei viitti ihan peräkanaa alkaa antaa sosetta ja sitten kohta puuroa. Ensi viikolla onkin sitten meillä 5kk neuvola, jännä nähdä joko menee 10kg rikki... Pelottava ajatus...

Vaan nyt siivoamaan ennen kuin koiruus palaa takaisin sotkemaan paikkoja!

Myy

Heissan! Ja aurinkoista sunnuntaita:) Ainakin täällä hämeessä aurinko pilkahtelee...

Myy, hienoa että on Onni oppinut kääntymään. On se vaan tuskaista kun kaikki kyselee että joko se kääntyy, ja toisella vaan ei mitään intressejä..:) Mutta nyt meilläkin tyttö on heti mahallaan kun lattialle laittaa.

Kyllä nyt on vellit auttanut yöuniin. Nukkuu tuollaisia 6-8h pätkiä vellin voimalla. Silloin aiemmin kun yritin n. 3kk ikäisenä antaa velliä niin ei auttanut mitään. Oli varmaan niin pieni vielä silloin että ei ollut valmis nukkumaan öitään edes vellitankkauksella. Toki nytkin joudun tuttia laittamaan suuhun muutaman kerran yössä mutta syöttää ei ole tarvinnut ennenkuin aamulla 6-7.30 aikoihin. Ihanaa:)

Niin ja vaihdoin nanit tutteliin ja kakka on taas lähes normaalin keltaista. On vieläkin vähän vihreetä mutta aiemmin oli ihan sammaleen vihreetä:P Vähän aika sitten aloitin kyllä antamaan relatippojakin, en tiedä voisko ne vaikuttaa vähän jälkijunassa vai onko tuo nyt tosiaan tuon maitomerkin vaihdoksen ansiota?

Ärsyttää vaan kun tuttelipuklut haisee ihan hirveen paljon pahemmalta kun nanpuklut. Ja tuntuu että puklailee nyt enemmän...

Miten kauan muuten olette antaneet vaan makuannoksia kiinteitä? Eli koska ootte ruvennu syöttään niin paljon kun syö? Meillä nyt on syöty viikko perunaa, viikkko peruna-porkkanaa ja muutama päivä peruna-kukkakaalia (joka on vissiin aika pahaa kun ei oikein uppoo).

Nyt siivoilemaan, huomenna tulee vieraita meikäläisen synttäreille... ei huvittais yhtään juhlia mutta miehen suku on sellasta että juhlivat kaikki kissanristiäiset:)

Tuli mieleen kun oli puhetta kääntymisestä.Että meidän poika kääntyi perjantaina ensimmäisen kerran.Sen jälkeen on ollut kova yritys mutta ei ola päässyt vatsalleen.
Saman huomion olen tehnyt peruna-kukkakaalista että taitaa olla pahaa kun on niin vaikeaa tuo syöminen.Tänään juuri syötiin sitä viimeeksi.
Eilen kun oltiin siellä koiranäyttelyissä niin ei tullut kunnon päiväunia.Kuuden aikaan illalla näytti niin väsyneeltä että ajattelin laittaa sänkyyn jos vaikka ottaisi pienet unet.Eivät sitten olleet pienet unet vaan poika aloitti yöunet siihen aikaan.Heräsi puolen yön aikaan syömään ja aamulla jo ennen puolta seittämää sitten oli sitä mieltä että nyt riitti nukkuminen.Koskaan ei ole vielä tuohon aikaan herännyt kokonaan.Ja minä tietysti olin kukkunut pitkään illalla niin ei olisi millään jaksanut herätä.Ja nyt päivällä teki myös sellaisen poikkeuksen että nukkui yli 3 tunnin päiväunet mikä meillä ei ole jokapäiväistä.

Joo,taidan mennä laittamaan ruuan uuniin.Elättelen toiveita jos tänään vielä pääsisi salille lähtemään.Miehet tekevät jo kolmatta päivää autoremonttia.Saa nähdä mihin aikaan tännään lopettavat vai tuleko valimiiksi.

Sirenia: Paljon onnea syntymäpäivän johdosta! :)
Minä aloin antaa kiinteitä melkein heti niin paljon kuin maistui (no, joku raja tietysti, mutta reilu desikin aterialla), eka viikko taisi mennä maistellessa ja sitten uusia makuja tietysti aina siinä rinnalla maistellen, mutta pääasiassa olen alusta asti tarjonnut niin paljon kuin mahtuu, meillä aina mahdoton huuto jos tarjoilu loppuu pojan mielestä ""kesken"". Ja aina myös maito maistuu päälle!

Eilen illalla poika sai ekaa kertaa puuroa (riisi) yötä vasten, ensin annoin kolmena aamuna maistella, ei tullut masuvaivaa, joten annettiin illalla. Ja meillä nukuttiinkin 21-06 ilman syömisiä, kahden aikoihin oli hetkisen verran (15minuuttia) hereillä, kovasti piereskeli, mutta sitten nukahti tutin kanssa. Tämä sopii kyllä! Eivät nuo tissitkään, ihme kyllä, olleet mitenkään kovin täydet, vaikka söi vasta sitten aamulla.

Tänään ollaankin kotosalla, eilen ja toissapäivänä oltu sukuloimassa ja mökkeilemässä. Nyt on ollut tosi kiva reissata pojan kanssa, kun on jo sen verran ikää.. viihtyy hyvin ja hyvin nukkunut päikkäritkin vaikka ollaan oltu liikenteessä. Uskon, että on mukava kesä edessä! :) Täytyy vain muistaa nauttia täysillä tästä ajasta! Onneksi kesällä on vielä varaa tehdäkin jotain, syksyllä alkaa sitten rahapussin nyörien tiukkaaminen kun äitiysloma loppuu elokuussa. Mutta, siihen asti nautitaan!

Marraskuiset 2005

poika, 2040 g ja 44 cm
4 kk 6 500 g ja 61 cm

21.10. Raisa, 28v, esikoinen, Kätilöopisto
tyttö, 2860 g ja 47 cm
4 kk 6 430 g ja 61 cm

poika, 3 350 g ja 52 cm
4 kk 8 210 g ja 67,5 cm
5 kk 8 810 g ja 69 cm

26.10. Elovena, 25v, esikoinen, SSS
poika, 4130g ja 53 cm
4 kk 9 550 g ja 70 cm
5 kk 9 950 g ja 72 cm

7.11. Vilma, 26v, esikoinen, LKS
tyttö, 3440g ja 49cm
4 kk 6 180 g ja 64,2cm

7.11. Tiikeri, 21v, esikoinen, HYS
tyttö, 2492g ja 49,5cm
4 kk 6 625 g ja 65cm

8.11. Perunapelto, 29 v, esikoinen, NKL
poika, 3650g ja 50 cm
4 kk 6 885 g ja 63,8 cm
5 kk 7 440 g ja 65,1 cm

10.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
tyttö, 3920g ja 53cm
4 kk 6 800 g ja 62 cm

14.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
tyttö, 3520g, 51 cm
6 510 g ja 63,5 cm

15.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
poika, 3480g ja 49cm
4 kk 6 310 g ja 62cm

18.11. Suski, 22v, esikoinen, OYS
tyttö, 2850g ja 48 cm
4 kk 6 250 g ja 61 cm

19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
poika, 4270g ja 53,5cm
4 kk 8 530 g ja 68 cm

25.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
tyttö, 3465g ja 50,5cm
4 kk 6 390 g ja 62cm

26.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
poika, 52 cm ja 4070g
4 kk 7 830 g ja 66,5cm

29.11. Vipe, 39v, kolmas, miehen eka, OYS
poika, 3255g ja 49 cm
4 kk 7 480 g ja 61,8 cm

Leenu
4 kk 8 350 g ja 65,5 cm

14.11. Memmi 26 v, esikoinen, KYS
poika 3540 g & 50 cm
4 kk 7,230 g & 65 cm

Yritetäänkös kopioida aina viimeisin lista, ettei kukaan tipu kyydistä!!

Marraskuiset 2005

poika, 2040 g ja 44 cm
4 kk 6 500 g ja 61 cm

21.10. Raisa, 29v, esikoinen, Kätilöopisto
tyttö, 2860 g ja 47 cm
4 kk 6 430 g ja 61 cm
5kk 6 900 g ja 64 cm

poika, 3 350 g ja 52 cm
4 kk 8 210 g ja 67,5 cm
5 kk 8 810 g ja 69 cm