Olin neuvolassa viime viikolla, ja pääsin vihdoin kuulemaan pikkuisen sydänäänet ekan kerran, syke oli 155. Oli se melkoinen jumputus
Plussa kyselit rintojen muutoksista; mulla on rinnat kasvanut ainakin yhden kuppikoon ja ovat myös vieläkin hieman arat. Väri on niissä myös tummentunut.
Vauvan liikkeitä en ole vielä tuntenut. Ajoittaista kuplimista on ollut navan alapuolella, mutta jos liikkeiden pitäisi tuntua paljon alempana, niin eipä ole ollut vielä tuntemuksia. Usein tunnen oman pulssini vatsan päältä, joka joskus hakkaa aika tavallakin vatsan läpi, mutta sillä tuskin on mitään tekemistä vauvan liikkeiden kannalta. Luin jostain, että näillä viikoilla alkaisi kohdun venymiskivut tuntumaan nivusissa mutta eipä ole vielä tuntunut. Itseasiassa on tosi oireeton olo, mikä kai keskiraskaudessa onkin ihan normaalia. Vain nälkä kuvottaa, rinnat on painavat ja kärsin lähes päivittäin ummetuksesta.
Kahden viikon päästä rv 19 olisi rakenneultra, jonka jälkeen varaan heti ajan 4D ultraan jonnekin rv 22-23! Femedassa on kuulemma aika guru lääkäri, Bruno C.
nimeltään..(vinkki
Kävin tänään zekkaamassa HKI:n keskustan äitiysvaatetarjonnan, ja täytyypä todeta etten löytänyt muuta kuin muutaman yksivärisen perustopin. Nyt kesää kohti tuntuu tarpeettomalta ostaa mitään farkkuja kun tarvetta olisi shortseille ja hameille. Ja niitä kun en löytänyt minkäänlaisia. Voipi olla, että tyydyn "normaaleihin", vähän isompiin ja lantiomallisiin alaosiin, joita voi mukavasti roikottaa vatsan alapuolella, jos jostain niitäkään löydän.. Onneksi trikoomekkoja ja tunikoita on paljon erilaisia normaali mitoituksellakin.
Aiotteko muuten valmistautua mitenkään tulevaan synnytykseen, esim. jossain valmennuksessa tms.? Itse tilasin sellaisen synnytysvalmennus cd:n, jossa harjoitellaan kehon rentouttamista lievässä hypnoosissa. Sillä on todettu olevan paljon hyötyä kivun siedossa, synnytyksen kulussa ja kestossa, silloin kun sitä on aktiivisesti kuunneltu vähintään 20-30 kertaa ennen synnytystä. Itse olen tosi tyytyväinen cd:hen, sillä synntysvalmennuksen lisäksi sitä on muutenkin mukava kuunnella työpäivän päätteeksi; ei tarvitse kuin maata sängyssä hyvässä asennossa puoli tuntia ja kuunnella. Tulee hyvin levänneeksi siinä samalla. Suosittelen
Oletteko zekannut tulevan äitiyspakkauksen? Ihan kivalta näytti mun mielestä. Vaikka värit on aika haaleita ja neutraaleja suurilta osin, niitä on helppo yhdistellä värikkäisiin, itse ostamiin vaatteisiin. Käytännöllistä

Ne keltaiset ja vihreät retrotyyliset puvut oli tosi makeet..
Jen 17+1