Lisään tänne seren aloittaman ketjun viestit. tämä ketju oli silloin aika hukassa.
meilläkin menee kivasti, mutta nyt itkettää poikaa kovasti, moi.
Maaliskuun vauvat
sere 24.5. 16:58
joko olen sokea tai tyhmä mutta maalisten ketjua en löytänyt mistään.
meillä ollaan 9 viikon ikäisiä ja 5,5 kiloo ja 55 senttii, kasvu on vauhdikasta siis. paljon pidellään päätä ylhäällä ja tykätään olla pystyasennossa eniten. poika hymyilee jo paljon ja hiukan ""nauraakin"". alusta asti on katsellu paljon silmiin ja hakee katsekontaktia, kattelee suutakin kun hänelle puhuu. niin vauhdilla kehittyy että on ilo kattella ja seurata. en voisi olla onnellisempi

) suloinen ja ihana. niin ja ristiäisetkin oli, nimeksi tuli Aleksi Emil.
heinäkuussa ollaan menossa yyteriin telttaileen viikoksi, siinä ei mitää hätää ole, pojan ruuat on mukana omasta takaa

mutta mietin vaan kun hän on vielä niin pieni että tarvii vaunut, onkohan se tyhmää tai mahdotonta mennä sinne yyterin hiekkarannalle vaunujen kanssa, aika ""isotkin"" ne vaunut on... mitäs mieltä ootte? vai otanko esim. kantoliinan kanssa sinne rannalle vauvan? mää oon tällänen turhan hössöttäjä, kaikkee aina hermoilen ja mietin.
mites muilla, onko ristiäiset pidetty? mitä nimiä on tullu? miten muuten menee?
sere + aleksi 9vk
VASTAA TÄHÄN VIESTIIN ILMOITA ASIATTOMASTA VIESTISTÄ
Re: Maaliskuun vauvat Tiitu 24.5. 19:17
Täällä toinen sokea...Kaivoin vaikka kuinka kaukaa eikä kyllä satu silmään ei sitten millään!!
Meillä on lauantaina ristiäiset, sillon tulee 8vk täyteen. Kehitys on tosiaan mahottoman nopeeta ja tuntuu et aika hurahtaa siivillä kun on toi leikki-ikänen isovelikin on ja päivät aika hulinaa välillä
Syönnit meil menee päivisin aika tarkalleen kolmen tunnin välein, joskus tankkailee useemminkin. Illalla menee nukkumaan viimestään 19.00 ja yöllä tankkaa yleensä 2 kertaa ja aamulla herätään 6-7.
Vauva oli 1kk neuvolassa tasan 5kg ja 56cm, ens viikolla onki 2kk lääkäri ni sit voin antaa tilannetiedot
Mulla on enää 1,5kg jälellä niistä 16:sta mitä raskausaikana keräsin

hyvin on siis imetys jälleen tehonnut.
Siitä rannalle menosta... ottasin kyllä vaunut tai matkarattaat mukaan kun jos on kovinkin kuuma ni teil on kyl vauvan kanssa molemmilla tosi hikiset oltavat jos liinassa kuletat... vaunussa varmasti viileempi kun äidin rintaa vasten

Eikös Sere sullakin ollut ennestään jo lapsi? miten on esikoinen suhtautunut?
Meillä iski toi uhma nyt päälle ja luulen et se kyl vauvan takia tuli pikkusen normaalia pahempana... onneks ei kuitenkaan paha oo vauvalle vaan isin ja äidin hermoja koettelee minkä kerkii.
Re: Maaliskuun vauvat sere 26.5. 12:39
hyvä etten oo ainoo sokee
juu on mulla toi esikoinenkin tossa. tosin 7 vanha koululainen jo. ei minkäänlaista uhmaa tai mustasukkasuutta ole hällä, tykkää vauvasta kovasti, auttaa mielellään ja huolehtii omatoimisesti että vauvalla on kaikki hyvin. ja hän tahtoo aina tietää mitä vauvalle kuuluu. tosi ihana vesseli kyllä
nyt on ruvennu vauva syömään hiukan tiheemmin, n. 1,5 tunnin välein ainakin öisin, päivisin välit on pitempiä. on tullu mieleen että mahtaako olla ruuan tarve niin iso että tarvitsisi kiinteitä kohta puoliin alotella... yksi tuttu alotti n. 3 kuukauden ikäselle antaan kiinteitä kun niin paljon tarvi ruokaa ettei maito oikeen piisannu. tarvii varmaa soitella neuvolaan...
kesä on tuloillaan ja on niin ihanaa vaunuilla vauvan kanssa, kun vaan lakkais satamasta niin pääsisi tänäänkin.
juu taitaa ne vaunutkin olla hyvä sinne rannalle. tuntuu vaan hassulta mennä sinne isojen vaunujen kanssa, en tiedä miksi mut niin vaan on. ei taida mistään saada matkarattaita jollei sit oikeen osta mokomat. ne ois kyllä paremmat kun ovat pienmpi kokoset ja saa mahtumaan autoonkin paremmin.
nyt täytyyki men syöttään vauvaa

)
sere+aleksi 9vk
Re: Maaliskuun vauvat Emppu 26.5. 18:50
Se taitaa pudota tosi nopeasti se toinen Maaliskuisten ketju. Aika harvakseen siellä käy ketään kirjoittamassa.
Meillä vauva on oikea ilopilleri, hymyilee ja juttelee paljon. Viime viikolla alkoi tarttua helistimeen ja vähän kauemmin on jo ottanut otetta peitosta, vaatteista yms kankaista. Päivä päivältä tähtäys paranee ja helistintä pidetään kädessä pidempiä aikoja.... ja tietenkin sillä taotaan itseä päähän.
Meillä syödään hiukkasen harvemmin kuin ennen, nyt syöttövälit ovat n. 2,5 h - 4 h. Iltasella sitten tankataan n. 1 h välein, tosin yöllä nukutaankin n. 8-11 h.
Mulla on yleensä kärryt mukana jos lähden sellaiseen paikkaan jossa niitä voi työnnellä. Merellä ollaan muutaman kerran käyty ja silloin ipana on rintarepussa tai sylissä, luulen että kärryistä olisi siellä enemmän haittaa kuin hyötyä.
terveisin,
Emppu ja Roope
Re: Maaliskuun vauvat sere 27.5. 21:16
nosto
Re: Maaliskuun vauvat Thelma 28.5. 18:52
Meillä sujuu myös hyvin.
Tyttö on ihanan hyvän tuulinen koko ajan ja yösyöttöihinkin on jo niin tottunut, ettei väsymyskään vaivaa.
Ensiviikolla on 3kk neuvola. Tyttö on jo iso
Eilen alkoi menkat. Minipillerit aloitin justa viikko sitten, että näköjään raskaaksi olisi voinut tulla jos olisi sattunut tärppäämään.
nyt on mentävä.