***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

Tulkaa meille syömään pullaa! Leivoin just sellasia kivoja solmupullia, joissa sokeria, voita ja kanelia "sisällä". Huomenna meinasin leipoa riisipyöröjä ja pitsat. On niin kurja sää, että sisähommia on kiva tehdä.

Käänsin vauvalle tulevat vaatteet ympäri ja ajattelin niitä pesuun heitellä sopivan väristen kanssa. Pesettekö yleensä vauvan vaatteet väärinpäin sitten kun ne on käytössä? Mites bodyn napit, kantsii varmaan laittaa kiinni? Pitää vaan hyllyt pyyhkiä, niin voi sitten puhtaat laittaa sinne takas. Ajattelin muut pestä alta pois, ennen kuin äippäpakkaus tulee.

Osaako joku muuten sanoa, miksi suupielet on kirvelevät? Syön D-vitamiinia ja rautaa sekä monipuolisesti muuten. Olen kuullut, että liiasta jonkin vitamiinin saannista voi aueta tai sitten puutteesta. Ruisleipääkin syön joka päivä.

Täytyypä käydä kurkkaamaassa tuota korua, mistä täällä tänään on ollut paljon puhetta!

Misupai ja Helmis 25+6

Moikka kaikki!
Riksu, laitoin noihin molempiin kimani.comiin ja pussikaniini.fi postii kyselläkseni koruista lisää.. toimituksii ei ole tullut kuulemma enää elokuun jälkeen joten kannattaa pitää hoppuu jos tahtoo tuollaisen korun, kaikista kivoimmat mallit ku jo loppu =(

Sitte hiukan kalluppii: Hoitopöydän tärkeys? Sen huonoja ja hyviä puolia? säilytystilaa lisää joo,mutta tuleeko siinä vaidettuu aina se vaippa?
Me ku päädyttiin ottaa nyt käytetty häkkisänky, niin oon nyt tässä pähkäilly
hoitopöydän tarvetta? saishan sitä sellaisen ns. patjan jonka asentaa häkkisänkyn päällekin, mut ku en tiä! auttakee =))

Ninni, kiitos mitoista tosi paljon --selvis =)

Nyt unten maille et jaksaa huomenna ostoksille!

minä+voice 21+6

Täällä edelleen ollaan vaikkakaan en itsestäni oo päässy ilmeeraamaan, kone nääs veti herneet nenähän kun hieman järjestystä vaihdettiin. Siirrettiin kone pois makkarista hurisemasta, ni nokkaantu niin ettei päälle lähteny! Lopulta vika löytyi ja mies sai korjattua. Jos tää nyt taas hetken sit toimis :D

Kauhiast on juttuu kertyny, ihan suosiolla jätin tuon kauheen litanjan lukematta, yritän tässä sit muuten päästä kärryille :D

Hoitopöydästä kyseli angel.. Juu tottahan se että säilytys tilaa tulee mut suoraan sanottuna en ole vaippoja sillä vaihdellu. Laps ku kasvaa ni se alkaa liikkumaan ni saa pelätä että tippuu ja muutenki oon tykänny vaihtaa sängyllä/sohvalla vaipat ja muuten sit sylissä oon pukenu jne.. Tääl muutenki ohjattu tuohon sylihoitoon kun laps siinä oppii hallitteen omaa kroppaansa ja lihakset vahvistuu. Et meille tullee vaa lipasto masukin vaatteille ja sit aattelin laittaa parit hyllyt makkarin seinään joihinka ostan sit rottinki korit joissa voi sit säilyttää vaipat ja muut tarpeelliset kamat. Ja sit ku menee se vaihe ohi että niitä tarvii vaavin hoidos nii ne voi olla silti jatko käytössä, vaika kirjoille ne hyllyt tai jottai :)

Misupai kyseli vauvan vaatteeista ja siittä miten päin niitä pesee? No mie pesen aina kaikki vaatteet nurin päin 40:ssä, vaatteet pysyy huomattavasti parempana pitempään. Ja OMO sensitiv on vaavin vaatteille hyvä pesuaine, lähtee sit kaikki liat irti. Ja tietty värien mukaan. :)

Jahas ja sit ommaa nappaa..

Lääkärineuvolassa kävin maanantaina. Lekuri päivitteli mun sf-mittaa (24) ja arveli että joko lapsi on iso tai sit lapsivettä on paljon. Mie sanoin sille että rakenne UÄ:ssä näky että istukka tuossa navan kohalla, ni seki kuulemma voi sit vaikuttaa siihen. Syke oli 147, tyttö sykkeillä siis mennään :) Hemppa hieman laskenu 126, mut siis edelleen tosi hyvä ja veren painekkin oli 124/72. Ainoo asia mistä neuvolan täti mulle mussutti oli painon tippumisesta, puoli kiloa vähempi oli painoa entä edellisellä kerralla. Mut kaippa se väkistenki tippuu ku joutuu joka suu palaa miettiin niin tarkkaan. Juu ja häpyluu hetkittäin kipee, nyt jo kyllä pystyy toimimaan aikas normaalisti. Tos makkarin ikkuna pesin ja vaihdoin verhot ikkunaan ja imuroidakki pystyy taas suht normisati. Kävely vaan tuottaa ajoittain hankaluutta, mut eiköhän tää tästä :D

Mut nyt pittää lopettaa, kohta o ruoka ja sit tuossa neljän maissa lähetään kattoon Pajakylään Joulukauden avajaisia ja tietty sitä Joulupukkia! :D

Joulua odotellessa!

Marmeladi & Masuasukki 25+4

Angel08: Säkös se kanssa pähkäilit noiden teutonian vaunujen perään? Me päädyttiin ostamaan nuo teutonian spiritit, kolmipyöräiset. Vertailtiin eri vaunuja pitkän aikaa ja aina vain noihin päädyttiin. Hieman mietin tuota kolmipyöräisyyttä, mutta tuntui tosi näppäriltä ja kuitenkin ominaisuuksiltaan sellaisilta että maastossakin kulkee mukavasti, onhan siinä se pyörän lukitus systeemikin. Ja mun mielestä niiden ulkonäkö oli tosi yksinkertainen ja siisti. Vaunujen ovh hipoi sitä 800 e tai jotain, mutta koska me ostettiin v. 2007 malli, saatiin siitä alennusta ihan mukavasti.(onneksi) Myyjä myös osasi kertoa että v. 07 mallit on valmistettu saksassa, mutta ensi vuonna valmistus siirtyy kiinaan? Itse luotan eurooppalaisuuteen tosi paljon, joten en halunnut odottaa enää ensivuoteen jos vaikka 07 malleja ei enää mistään saa. Takuu vaunuissa on vielä tuohon saksalaiseen valmistajaan.Itse käytännön kokemusta mulla ei siis vielä vaunuissa ole, la 26.3 ;) mutta ainakin vielä olen päätökseen tyytyväinen.

Tuo koru vaikutti kivalta...kohta varmaan jokaiselta maalismasulta löytyy sellainen =)

Misupai: On varmaan pakko leipoa pullaa kun tuli tuo tuoksu nenään ja alkoi tehdä mieli. Tänään ei vaan ehdi..harmi.

Mutta nyt työntekoon taas...

ootus82 ja kamu (joka kasvaa kasvamistaan) 22 plus rapiat

Pitipä nostaa, ettei aivan pudota. Sain tuossa riisipyöröt ja pitsat leivottua ja istahdin katsomaan Yksin kotona 2-leffaa, jonka olen nähnyt ties kuinka monta kertaa... No, ei hullumpi taaskaan.

Täällä on niin ihana pakkassää, että on pakko vielä kömpiä ulos. Aamulla olin pienen lenkin verran, mutta koski mahaan niin piti tulla pois. Ulkona on tuskin ketään muita, missä ihmiset luuraa??!?

Meillä on nyt pyykkitupa puolillaan meidän pyykkejä, pesin lakanat, aikuisten vaatteita ja lisäksi kaikki vauvan vaatteet, mitä meillä jo on. Ne on niin söpöjä!! Miestä tosin huvittaa suunnattomasti retrot vuosilta 1981 ja 1988!! Mun ja veljen vanhoja ihania froteevaatteita.... Lapsi voi kuulemma saada niistä traumoja hänen mielestään.

Nyt pihalle ennen kuin alkaa kehtuuttaa!!

Misupai ja Helmis tasan 26, huh huh.

me6
Angel08 kyseli hoitopöydästä ja sen tarpeellisuudesta. Meillä oli kahden ekan kanssa hoitopöytä lasten huoneessa ja se ei ollut kyllä mitenkään ahkerassa käytössä. Enemmän vaatteiden säilytyspaikka ja tokan kanssa myös 1v 3 kk isoveljen kiipeily paikka. Siitä ajasta esikoisella on päässä kunnon arvet kun tuli hoitopöydältä pää edellä alas.

Kolmosen kanssa isäni nikakroi meidän silloiseen todella kapeeseen vessaan hoitopöydän pesukoneen päälle. Siinä on 3 hyllyä ja hoitotason saa nostettua ylös kaapiksi. Se oli kolmosen ja myös nelosen kanssa todella kovassa käytössä ja on itse asiassa edelleen. Nykyisin vaan täynnä teinien ja äitien purnukoita ja tasolle on helppo nostella pyykkejä yms...Siksi sitä tuli vauva-aikana käytettyä paljon kun oli pepun pesupaikka vieressä.

Nytkin se sisi palautetaan alkuperäiseen tarkoitukseen. Mahtuu hyllyihin kivasti vaipat, purnukat ja vaatteita.

Kolmipyöräsistä vaunuista on ollut myös puhetta. Onakohtaisita kokemusta ei ole, kun ne olivat vasta tuloillaan edellisellä kieroksella. Mutta mun siskolla on sellaiset ja olen työnellyt kummityttöäni niin lumihangessa, mökkitiellä kuin asfaltilla. Ja pakko sanoa että ne on tosi hyvät :)

Meillä ollaan oltu sairaana jo pari viikkoa. Esikoinen on ollut 2 viikkoa räkätaudissa ja koska sairastaa myös astmaa, niin flunssapa meni keuhkoihin. Astma lääkitys nostettiin jo pariin kertaan ja lopulta läääkäri määräsi antibioottikuurin torstaina. Nyt näyttäisi kuuri purevan ja poika pääsee kahden viikon sairastelun jälkeen taas kouluun. Mulle iski sama tauti viime sunnuntaina samoin kuopuksella ja kolmosella. Ollaan oltu koko viikko sairaslomalla...

Me6 ja Vauhti (viikoista ei hajuakaan...)

Ihanaa kun on maa valkoinen täällä Etelä- Suomessakin ja pakkastakin yli 5 astetta. Tosin huomiselle lupailtu jo plussakeliä, plääh :headwall:

Enpä ole taas muutamaan päivään kirjoitellut, mutta lukenut teidän muiden kirjoituksia kyllä ahkerasti. :wave:

Tontilla valettiin lattia eilen ja nyt se uurastus sitten alkaa todenteolla...
Kannoin eilen kotiin ison kasan tapetteja ja kaakeleita :LOL:
Mies ei vaan oikein jaksa innostua. Mutta ymmärtää kyllä kun sanon etten sitten viitsi ison mahan kanssa juosta tapetteja yms. katselemassa. Mulla kuitenkin niin selkeä kuva siitä mitä haluan ja tuskin tulee mihinkään muuttumaan joten se on aivan sama vaikka ne hommaa jo nyt. =)

Täällä nyt ensimmäiset kunnon oireet a- vitamiinin puutteesta, joka ilmenee nenäverenvuotona. Todella raivostuttavaa kun se alkaa olla joka aamuista :/
Pikkumies pitää kovaa elämää masussa ihan tauotta välillä. Ja se sitten tuntuu ilkeeltä kun tuota virtsarakkoa monottaa :LOL:

Tänään sorruin taas hennesillä muutamiin 50 senttisiin vaatteisiin. Meillä lapset ollut syntyissään niin pieniä, että 50 senttisiä vaatteita saanut käyttää melkoisen kauan.

Supistuksia satelee tasaiseen tappavaan tahtiin. Tänään taas on ollut niidenkin suhteen vilkas päivä. Mutta ei tee kipeetä, joten en ole huolissani. No nyt pitää mennä kaivamaan sipsit ja dippi pöytään ja lasten kanssa aletaan herkuttelemaan :p

Mukavaa illanjatkoa kaikille! :wave:

-kleopatra ja ihmeidentekijä (viikot taas hukassa)-

angel08: Laitoin heti tilauksen meneen kimamiin! Myllymuksut myy myös koruja, hintaan 21?. Siellä oli montaa mallia, mutta tosin hieman kalliimpaan hintaan.

Apua! Te ootte jo alkunut pesemään vaatteita! Mä en uskalla vieläkään tehdä mitään.. Aattelin et sit kun on rv 30 niin sitten alan valmistautumaan.

Hoitopöytää oon kans miettiny. Miehen piti itse tehdä se, mutta nyt kun mietin niin tuskin sille on kauheesti käyttöä.. Ehkä ostamme vaan jonkun lipaston vaatteille ja hyllyille vaipat sun muut.

Eilen oltiin serkun synttäri bileissä. Siellä oli aikas kova meteli ja musa soi niin vauvapa tästä vallan riehaantui! Ei nukkunut koko illan aikana yhtään vaan potki koko ajan. En tiä sit oliks se enää hyvä, ku oli noin aktiivinen. Sit kun tulin kotiin hiljaisuuteen niin pikkunen nukahti heti.

riksu + lätty rv 24+5

Mistäs korusta te puhutta? Uteliaisuus heräsi :D

Meillä kans ollu se räkätauti ja on muutes todella sitkee! Täs nyt kolmatta viikkoa niiskuttelen, onneks kuites voiton puolella ollaan. :)

riksu.. mulle tulee äippä paketti todennnäkösesti ens viikolla ja en kyllä taida vielä pestä, eiköhän ne kerkee sit ens vuodenki puolella :D Enkä ole vielä yhtäkään sukkaparia etes ostanu tulokkaalle, luulen että niitäkin kerkee sit myöhemminkin ostella. Ja ne kasvaa nuo lapsukaiset niin uskomattoman nopeesti että pienimpiä vaatteita ei kerkee ku kerran tai kaks käyttää ja sit ne jääki jo sivuun. Ainoo isompi hankinta oli toi turvakaukalo joka löyty kirpparilta, pinnasänky ja vaunutki on edelleen liikkeessä.. :)

Pakkaskeli on täälläkin -3 ja hieman tuulee, maa on valkonen ja yön aikana oli satanu lisää lunta :D Sais tulla vaan lisää! Hulluinta että tossa n. 30km päässä on jo peräti 25cm lunta ja meillä ehkä hurjat 5cm. Sais tännekki vaan tulla lisää oikein kunnolla :D

Juu-u.. ja se eilinen Joulukauden avajainen oli kans oikein kiva, paljon oli väkeä kattomassa pukkia. Lopun kruunas hieno ilotulitus!! :D Masukkikin innostui potkimaan siinä paukkeessa! :)

Mut nyt pitää ruveta taas touhuileen.

Lumista sunnuntaita kaikille!

Marmeladi & Masuasukki 25+5

Siis täällä sataa vettä. Ja kaatamalla! Miksei lumet voi nyt jo pikkuhiljaa löytää tietänsä tänne Turkuunkin?

Misupai tänne voisit lähettää muutaman pullan :)
Mun piti eilen tehdä joulutorttuja, mut unohdin ostaa luumuhilloa ja meiän lähikaupassa ei ollu :( Tarvii tänään saada jostain kun lupasin jo tytöille että tehdään niitä.

Angel me ostetaan Ikeasta hoitopöytä, tollanen leksivikin: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/categories/rooms/childrens_room/
On noista pikkukuvista kolmannessa ja kuudenessa näkyy se pöytä. Ja tossa pelkästään: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S19842534
Sen kun saa sitten lipastoksi kun ei enää hoitopöydällä käyttöä. Mä tykkään hoitopöydästä sen takia kun mulla aina selkä enemmän tai vähemmän jumissa ni ei tarvi kumarrella sängyn tms. päälle. Meillä jo ton saman sarjan pinnis vauvalle, jopa koottuna :) Sit aattelin ostaa sen ylähyllyn ja jotenki tekis mieli sitä kapeeta kaappi/laatikko-systeemiä mikä tossa ekassa kuvassa pöydän vasemmalla puolella.

Vaatteet oon aina pessy samoilla aineilla kun muunkin perheen, eli ei olla käytetty mitään hajusteettomia pesu- ja huuhteluaineita. Enkä edes muista oonko pessy väärinpäin vai en... On kuitenki tyttöjen vauva-ajoista jo sen verran aikaa.

Angel kun kerran oot noita vaunuja pähkäilly ni noikin on mun mielestä hienot kolmipyöräset: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2253
Gessleinit ainakin tehdään käsityönä ja on tosi laadukkaat. Turussa on nyt vaan vähän huono tilanne kun se Vaunupiste on lopettamassa ja se on tällä hetkellä ainut Gessleineja myyvä liike, mut eiköhän joku liike ne saa pian edustettavikseen. Mut tuolla verkkokaupassa ne näytti olevan tarjouksessakin, mut tarvii jotenki tilata erikseen, eli ei suoraan verkosta. Olipa hankalasti selitetty =)

Kleopatra ootko kokeillu A-vitamiinitippoja nenään? Kun niitä saa raskaanakin käyttää, auttaa hyvin kuivuneisiin limakalvoihin.

Riksu oon kanssa huomannu että musiikki saa vauvan "villiksi", oon soittanu masukille soittorasiaa ja tuntuu tykkäävän. Aattelin totuttaa hänet jo nyt aikasessa vaiheessa siihen sävelmään ni jos sitten rauhottuis siitä musiikista kun ollaan kotiuduttu.

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä, supistukset ja mahan pinkeeks vetämiset on onneks rauhottunu nyt kun oon levänny, levänny ja levänny. Kyllä mä aattelin mennä ens viikolla töihin kokeileen, meen onneks vasta torstaina ni koko alkuviikko aikaa vielä huilia. Kattoo sit taas sen jälkeen onko se todella niin että työt vaan vaikuttaa asiaan.
Mun tarvis ne kelan laput kans saada eteenpäin ni voisin alkaa sit odotteleen sitä äippäpakkausta kans saapuvaksi.

Mut nyt ei tällä kertaa muuta, mukavaa loppupäivää kaikille!

:heart: :Ninni ja Kirppu 24+0 tasan!

Se niistä lumista sitten, voi kurjuus :'(

Käytiin lasten kaa moikkaa joulupukkia Jumbossa ja nyt esikoinen on eskarikaverin syntymäpäivillä.
Tyttö onneissaan leikkii isoveljen prätkähiirillä kun saa kerrankin leikkiä niillä ilman et on joku pitämässä komentoa :LOL:
Tämäkin äippä täällä tänään juhlii syntymäpäiviään :'( Mihin kaikki vuodet on oikein kadonnut?!? :LOL:

Muuten ei mitään ihmeempiä. Kaveri jaksaa myllertää tuolla masussa. Tiistaina olisi meillä se 4D- ultra, jännää. Mies ei muista että se aika on ja on huomenna lähdössä koulutukseen muutamaksi päiväksi. Aattelin josko menisin sinne 4D:hen ilman miestä ja toisin sille sen DVD:n syntymäpäivälahjaksi. :D
Näkisi se kuitenkin sen dvd:n kautta saman kuin minäkin. :heart:

Taidanpa mennä pukemaan tuolle neidille vaatteet päälle ja lähdetään hakemaan isoveikka kotiin.

En ole vielä ostanut niitä A-vitamiineja, kun olen niin lahopää ette koskaan muista poiketa apteekkiin. Tänäänkin menin vaan muutaman kerran ihan oven vierestä. :LOL: Se on tää raskausdementia...

Mutta nyt pitää mennä joten MOI :wave:

kleopatra ja ihmemies

Täällä on myös pidetty sadetta ihan riittävästi. Voisi oikeasti tulla talvi, jotta meidän talvivauvat saisivat syntyä ihanan valoisaan ja valkoiseen talveen!! Ulkona käytiin miehen kanssa, mutta ei kyllä toista kertaa mennä.

Onneksi sisälläkin riittää touhua, kun on siivoiltu kaiken maailman vesilukkoja ja silityskasakin on aika kiitettävä. Eipähän tarvitse arkena töiden jälkeen tehdä tylsiä hommia, kun viikonloppuna on siihen aikaa. Tiedän, että jotkut on sitä mieltä, ettei viikonloppuna saa tehdä kotitöitä. Kuten mun mummo, ei pese pyykkiä sunnuntaina...

Lenkillä masu tuli taas kipeäksi alhaalta molemmin puolin, pistemäisesti. MIstä lie voi johtua? Se tuntuu vähän samalta kuin maksapistos kyljessä. Kun hidastaa, niin vähän helpottaa. Voikohan se vauveli painaa jotenkin tuonne alas johonkin lihakseen tms.?

Tänään onkin tiedossa oikein leffaputki, kun High School Musical 2 ja Tyttö sinä olet tähti tulee melkein peräkkäin. Saa luvan kanssa istua tai maata sohvalla...

Muuten, mihin Suvitus on kadonnut, eikös se ollut meidän ketjussa aika ahkerakin kirjoittelija?!?! Silitysvuoren kimppuun!

Misupai ja Helmis 26+1

Mistä kummastahan olen saanut tämän öklön olon. Viimeyönä alkoi vatsassa kiertää ja sitä on tänään jatkunut. Äsken kävin puklauttamassa ja on tosi etova olo! Voisikohan olla vain jotain vatsapöpöä liikkeellä vai kenties jotain vakavampaa...en kuitenkaa joudu kokoajan pöntöllä juoksemaan ja tyhjentämään, mutta olo on kyllä huono? Olen tietysti huolissani että onkohan vauvalla kaikki hyvin...se lisää surkumieltä entisestään.
taidan kaivautua vällyjen väliin ja koittaa vaikka nukkua.
Anteeksi oma napa. mukavaa sunnuntai iltaa kaikille!

Ootus + myllertäjä 22+3 :x

Moikka!
Täällä on passattu anoppi ja appi hyvän ruoan kera jälkkäreineen ja nyt oma rauha kun mieski lähti töihin ! Anoppi toi taas ihanii hello kitty vauvavaatteita ja minä kiikutin ne jemmaan.. pian kai niitäkin vois ruveta pesemään ja laittaan kaappiin. Kunhan ensin saadaan kaapit jne ...
Ninni, kiitti vinkeistä. Mä en tiedä miksi, mut Gessleinin vaunut ei jostain syystä viehätä mua. oon käyny niitä moneen otteeseen vaunupisteessä ihmettelemässä mut joku on vaan ku ei sytytä (perfektionistin vikaa) Taidammapa tilata saksasta, kun kerran saatiin ystävän kautta (jonka sinäkin tunnet, leonan äiti) hänen tuttavan yhteystiedot joka tuo edullisesti saksasta vaunui,eli teutoniat kutsuu.

Ootus: mulla oli myös eilen tosi etova olo koko päivän ja pe-la su välisenä yötä jouduin käydä oksentamassa ku heräsin siihen et on todella paha olo. Mieheni tuli neljän aikaan kotiin töistä silloin yöllä ja herätti mut ku säikähti niin paljon ku kuulemma nukuin melkein mahani päällä. mietin vaan et sehän aiheuttaa sellaista pahaa oloa, mut ei sen pitäis koko pvää kestää. No tänään ollu jo ihan normi olo, toivottavasti sullakin helpottaa!

Marmeladi:
lues mun aikaisempia sepustuksia muutaman päivän takaa niin löydät linkin Bola-koru sivuille ja siihen keskusteluun =))

Ihanaa huomenna on heti aamusta neuvola ja pääsee kuunteleen sydänäänet. Saadaan myös kelapaperit jne.. Hiukan jännittää tuo painon nousu, ku viime kerrasta oli tullu kaikenkaikkiaan vasta 4kg ja nyt jotenki sellanen olo, et olis tullu roimasti lisää. Puntaria ku en käytä ;)
Tänään tasan vko 22 ja edelleen ihmettelen miksi mä tunnen vaavin liikkeet vielä niin tosi heikosti ja todella epäsäännöllisesti. Keskiviikkona viimeksi ollut tosi vilkas päivä, mut nyt sit taas todella rauhallista. Ei edes pandan konvehtirasia villitse vekaraa?!?! Mieskin jo ihan tuskana ku ei pääse liikkeitä tuntemaan ja itsellä juuri sellainen olo et ei toivoakaan et tuntis, ku heti jos vaavi liikkuu ja jään sitä tunnustelemaan niin se ryökäle lopettaa!
Toivottavasti neuvolassa ostattais tähän sanoo jotain järkevää selitystä..
Häijyy oli vaan 2vko sit ultrassa nähdä vauvan urheilusuoritukset massus eikä ite tunne mitään..

Nyt päikkäreille!

Voikaa hyvin murut!

Misupai: Mullakin on ollut lenkillä sellaisia pistoksia alavatsalla. Helpottaa kun menee etukumaraan ja löysää vähän vauhtia vaikka en mä kyllä mitenkään kovaa ole kävelly. Mainitsin asiasta neuvolassa ja sen mielestä ne olis supistuksia. No,musta ne ei kyllä sellaisia ole vaikka en mä kyllä tiedä että miltä supistus tuntuu. Mitähän ne voisi olla?

Päivää täältäkin!
Täällä on niin liukasta etten tän mahani kanssa uskalla lähtee lenkille, vaikka kelin ja oloni puolesta voisinkin.

Huomenna on neuvola ja pitäisi Veikalle pistää influenssarokote, onneksi mies lähtee kaveriksi. Onneksi ei pojalla flunssaa, niin pystyy pistää.

Hoitopöytää meillä ei ole, eikä taida vieläkään tulla. En ole kokenu tarpeelliseksi. Lipastoon laitellaan vaatteet.

Nyt lähden sohvaa valtaamaan! :wave:

Korven tyttö ja Kamut 27?

Moi mammat! :wave:

Reissusta palattu ja hengissä Ikeastakin selvitty! =) Ostin ihanan vaaleanpunaisen pussilakanasetin vauvalle, ja kahden kappaleen pakkauksen valkoisia lakanoita pinnasänkyyn. Kätevän oloisia kun ovat semmosia kuminauhalla varustettuja, pinnikseen kun on tosi hankala lakanat pedata, varsinkin sit kun pohja on jo laskettu alas.
Niin ja tietysti ostin tosi paljon kaikkea muutakin, lähinnä esikoisen huoneeseen sisustusta, ja kummisetä osti pojalle puisen junaradan. Ihana kauppa, hullun halpaa kaikki!! =)

Ninni, mulle voit päivittää listaan iän 24v, eilen syötiin kakkua synttäreiden kunniaksi! =) Oli ihana kun käly osti mulle synttärilahjaksi tosi makean laukun, vähä naisellisuutta tähän viime aikoina vallinneen pelkän äiti-fiiliksen tilalle. Pelkkä laukku sai minut ihan muistamaan, että on sitä muutakin kuin äiti, sitä on myös Nainen ja Vaimo!! Pienestä se on kiinni... ;)

kleopatralle onnittelut! :flower: Sulla onkin synttärit mun kans ihan vieretysten, ja minä myös olin eilen Jumbossa ja näin joulupukin, joskin oma esikoinen ei ollut ostoksilla mukana joten sain vain ohittaa pukin ja vältyin jonotukselta. Ja tod.näk. tuo vajaa 2v ei ois moisesta miitingistä vielä edes innostunut.

Masuun ei kummoisia kuulu, hyvin voinee kun ahkeraan liikkuu, joten kaik ok. Ens viikon perjantaina neuvola.

Ai niin, tuotiin etelän reissulta tullessamme jo turvakaukalo, jota esikoisen aikaankin käytettiin, se on siis suvun yhteinen, silleen 'käyttää ken tarvii' -periaatteella. Tuotiin se siis jo valmiiksi neitokaista oottelemaan, ja on kyllä taas pykälän verran todellisempaa koko vauvan tulo, kun on tuollainen kuljetusväline häntä varten valmiina tuolla nurkassa. Jotenki ihanaa, pelkkä kaukalon läsnäolo kodissamme... hassua!

Nyt iltapalalle ja lepäilemään, päivä on ajettu eteläsuomesta kotia, joten väsy on kyllä suuri.

Ippu ja neiti 23+6

Moi, aikaa on taas vierähtänyt. Itse pohdin vaunuasioita kuten täällä moni muukin, meillä on käytössä esikoisella emmanyhdistelmät, joihin olen lopen kyllästynyt. Kuomu ei pysy hyvin kiinni vaan rempsottaa ja vaunut on tosi hankala laittaa kasaan, eikä toimi kasvot menosuuntaan tyylillä kun on hankala ja raskas työntää. Meille on tulossa nyt joulukuun aikana kaksostenrattaat joilla pääsen liikkumaan siten et esikkokin pääsee kyytiin, mut mietin lisäksi uusia vaunuja jos sopivat osuu kohdalle, brion happy merkkiset olis aika ihanat.......

Oma vointi, tiistaina on neuvola niin toivon ettei painoa olis tullut enempää.. ultraan pääsen parin viikon päästä etsimään istukan paikkaa. Sokerirasituksen uusintaan menen n. kuukauden päästä kun sain ajan vasta niin myöhään. Vauva on liikkunut paljon ja selkeästi pääsee nyt jo navan yläpuolelle potkimaan. Nyt nukkumaan kun pojukin nukkuu.. öitä!

enne ja aarre 25+3

Täällä on taasen ihan kiva pikkupakkanen. Tosin lumet on sulaneet ja tiet hel*kutin liukkaat, kun vettä satoi ja nyt on ollut pakkasta. :eek:

Tänä aamuna on ollut kyllä niin outo olo. Olen oksentanut ja vatsa on aivan sekaisin. Aamuyöstä supisteli melkoisen kovaa... Mietin sitäkin että josko kaveri olisi tehnyt kääntymisen ja laittanut vatsakalut uusille paikoilleen sitä myöten... :LOL:
Väsymyskin on jälleen palautunut., mikä toisin johtunee hapen puutteesta. :/

No mutta nyt ei vaan jaksa enempiä kirjoitella. Taidan painua tuonne peittojen alle, ja yrittää nukkua tämän pahanolon tunteen pois.

Palataan taas :wave:

kleopatra ja ihmemies

Ipulle ja kleopatralle täältäkin synttärionnea ! :flower:

Meillä oli ihanan luminen viikonloppu Jyväskylässä. Viime torstain ja perjantain olin tosiaan sen uupumuksen ja supistelujen vuoksi sairaslomalla ja olin kyllä viikonloppuna jo ihan uus ihminen kun vedin muutamana yönä unta palloon sen 14 tuntia. :D Lauantaina ja eilen illalla supisteli kyllä jälleen muutaman kerran peräkkäin, ei onneks hälyttävän kipeää tehnyt mutta kyllä se pistää miettimään miks aina vähäisestäkin rasituksesta on heti maha kovana. :( Ja mulla myös tota etovaa oloa!! Oiskohan jotain vatsapöpöä liikkeellä... Koko eilisen päivän ja vielä tänäkin aamuna. Ei tullut oksennus mutta ei ollu kyllä viime yönä kaukana - nukuin muutenkin hirveän huonosti ja pyörin vaan... Ei varmaan yhtään täyttä tuntia unta tullut.

Mites muuten naiset, tunnetteko hehkuvanne raskauden aikana? Tai olevanne erityisen kauniita? Mulla ei oo tästä kuuluisasta hehkumisesta kyllä ollu tietookaan kuin korkeintaan ihan ihan alkuraskaudessa. Heti viikolta 10 etiäpäin puski hormoniviljelmät naamaan ja se oli ensimmäinen tippa linssissä - mulla on aina ollu tosi hyvä iho ja siks se niin kauhee kriisi varmaan olikin. Masuani oon aina ylpeästi kantanut ja esitellyt mutta oma peilikuva kyllä vaan inhottaa nykyään kun tuntuu että ahteri ja reidet kasvaa ihan samaa tahtia. Ja vaikka kuinka mies kehuu ja sanoo että oon naisellinen ja hehkun (vaikka ne finnit ne on musta ne jotka hehkuu) ja terkkari sanoo että vararavintoa on pakko saada imetystäkin ajatellen, niin ei paljon helpota ku en minä sitä lasta persuuksissani kasvata. Mahassa ei oo arven arpea mutta reisissä kyllä löytyy ja eilen bongasin yhden uuden tissistäkin!! Yhyy yhyy. :'( Nojoo, toivottavasti te kanssaeläjät hehkutte sitten muakin enemmän! :)

Ihanaa ihanaa, kohta pääsee lounaalle ja sit on jo puolet päivästä pulkassa. Ajattelin pitää jonkin sortin siivouspäivää kotona tänään - pyykkiäkin ois jo mahtavat kasat. 4D:tä kovasti odotetaan, keskiviikkona sitten vihdoin! :heart: Meillä kun ei oo sitä rakenneultraakaan ollut.

Lumituiskuja teille toisillekkin toivoo,
mama-L & Onni 24+4 <3

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Pääsen minäkin vihdoin viimeisten joukossa hehkuttamaan ultrakuulumisia (täällä ku porukka jo menossa 4D:hen ja meillä matkaa sinne vielä 3vkoo)
Neuvolassa siis kaikki hyvin, sf-mitta oli 20, eli kai ihan normaali. painoa oli tullut hiukan liikaakin, mutta tämä kestettäköön. vauvan syke oli 153 ja tasainen.
Hemppa oli 110 eli laskussa mut vielä ei määrätty lisä rautaa kerran, oon voinu ihan hyvin. vauvan potkujen vähäisyydestäkään ei tarvi huolestuu, kyllä ne sieltä kuulemma voimistuvat =)
Kertokees mulle sellainen asia noista kelan papereista, et haetaanko isyysvapaata jo nyt tässä vaiheessa? elikkä sitä 3vkoo minkä saa olla koto vauvan syntymän jälkeen. Pitääkö ajankohta päättää etukäteen, vai voiko ne pitää sitten tilanteen mukaan miten tykkää? Mites se palkka määräytyy siltä ajalta? onko se täysin palkallista vaiko joku prosentti? Maksaako kela kaiken, vaiko vain osan? näihin kun ei terkkari osannut vastata =(
Nyt lähdetään vaunuja katselemaan ja muutenvaan kaupungille =)
Voikaa Hyvin!

Minä+Voice 22+1

Nimittäin Kelan paprujen kans.. :| Viidettä jo odotan, mutta voisin vaikka vannoa, että koko paperipino on muuttunut sitten kuopuksen syntymän... Ajattelin ihan lampsia Kelan toimistoon ja pyytää jotain ystävällistä tätiä täyttämään puuttuvat kohdat kanssani. Tyhmää tai ei... =)

Aika monella on 4D ultra lähellä. Ihana lukea teidän tunnelmia sieltä! Meillä oli rakenneultrassa kaikki hyvin, joten ei enää muuhun ultraan mennä. Omalla paikkakunnalla ei sellaiseen ole edes mahdollisuutta. Veikkaillaan siis maaliskuuhun asti onko tulokas vaaleanpunainen niinkuin tunne ja aavistus sanoo... :heart:

Kahden viikon päästä on ensimmäinen neuvolalääkäri. Kiva kuulla kohdunsuun tilanne. Vointi on kyllä hyvä ja vauva oikea ikiliikkuja! =)

Ja meillä pohjoisessa sataa satamistaan lunta. Jo monta päivää on tullut suuria hiutaleita. Tulee väkisinkin :xmas: -fiilis!

Mukavaa masuviikkoa! =)

Moikka!

Oon kovasti miettinyt tonne 4D UÄ menoa ja mielellään kuulisin kokemuksia. Mies on vähän napissut tosta hinnasta..kun 160E jää medisonarista omavastuuks.

Mun ihana Taidehugga kantoliina tuli perjantaina =) Nyt tänään ehkä pitäis Bolan olla postilaatikossa...kivoja päivän piristyksiä.

Tänään olin pitkästä aikaa neuvolassa. Sydänäänet huiteli reippaasti 150 huitteilla ja sf mitta oli 21.5cm. Nyt sain KELAn paperit palkkatoimistoon ja sitten vaan äitiyspakkausta odottamaan.

Meillä on kotona menossa totaaliramontti ja vauvan huoneen pitäis valmistua tossa ennen joulua. Haetaan hoitopöytä/lipasto ja sänky vasta sitten. En oo viittinit siis vaatteitakaan vielä pestä valmiiks. Kaikki on paperikasseissa kaapin perukoilla osdottamassa uuden huoneen valmistumista. Sängyksi ostetaan Brion Ivory ja hoitopöytä/lipasto tulee samaan sarjaan.

Nyt on pikkuneiti alkanut niin kovasti jo potkimaan että isukki tunsi eilen ekat potkut. Kiva kun hänkin pääsee fiilistelemään tota elämöintiä tuolla masussa.

Vaunut me on jo hommattu. Ostettiin Emmaljungan Cerox yhdistelmävaunut pehmeellä kantokassilla, värinä ihana jungle-pink (eli sellaset vihree vaaleenpunaset) nekin oli vuoden 2007 mallistoa et saatiin ihan kivasti alennusta. On muuten sika kalliita noi vaunut! Onneks anoppi osti ne :)

Turvakaukaloista: Onko kellään sattumoisin hankituna Brion Primo isofix kaukaloa? Sellasta oltiin harkittu kun on n. puolet halvempi kun monet muut isofix kiinnitteiset.

Supisteluista huolimatta oon nyt töissä pärjännyt kun pomo koittaa fiksaa mulle istumahommia. Kotona ei kyl sit jaksa muuta kun tiskit ja pyykit laittaa. Remonttihommissa en voi kuvitellakkaan auttavani. Sinänsä kuitenkin ihan mielellään oon vielä töissä, kun kotona aika tulee niin pitkäks kun ei mitään saa tehdä....
Mut sellasia tänne.

Yhteistyössä