***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

Heipat kaikille,

täällä ollaan ja paksusti voidaan *kirjaimellisesti* :D
Olen lukenut pinoa säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta kirjoitteluaikaa ei ole juurikaan ollut, eikä ole näköpiirissäkään ennen helmikuuta.. Sen se teettää kun ottaa itselleen monta urakkaa yhtä aikaa hoidettavaksi!

Niinpä siis nyt en tietenkään muista, mitä kenellekin piti kommentoida.. muuta kuin tuon Kelan asian: isyysvapaata ei tarvitse vielä päättää. Kelan lappu koskee äitiä, ja isän asiat voi hoitaa myöhemmin. Työnantajasta riippuu, onko isän vapaat palkallista vaiko eikö, Kela maksaa toki palkkaan suhteutettua päivärahaa isällekin (tai työnantajalle jos tämä maksaa palkan).

Ja vielä ÄitiPianViidelle: minua jänskättää, mahtaako masuasukkini olla poika niinkuin olen koko ajan 'tuntenut'. Jos on, niin miksi sitten mieleeni tulee vain tyttöjen nimiä? :LOL:

Hyvää vointia kaikille
ja iloista Joulun(kin) odotusta!

~Tii ja Nyy 25+3
 
Voisin vähän kommentoida omalta osaltani juttuja, mistä ootte torstain jälkeen jutustellu.

pitkäkoipi, tervetuloa porukkaan! :flower:
Ei oo tuumattu Bola-korua, en edes tiedä mikä se on ;) , mutta olen kyllä soittanut masulle pehmolelu-soittorasiaa, ja vauva kyllä mielestäni tunnistaa sen jo nyt, alkaa liikehtiä kun tuttu melodia alkaa kuulua.

Misupai kyseli vauvapyykin pesemisestä. Voi kunpa jaksaisinkin kääntää vaatteet nurinpäin ennen pesua, mutta en jaksa... ihan oikein päin siis pesen. Esikoiselta pesin alkuun pelkkiä vauvanvaatteita, siis etten laittanut meidän vanhempien pyykkien kanssa samaan, mutta kauhean kauan en sitäkään jatkanut, muutaman viikon vain.
Bodyista laitan nepparit (kauluksen) kiinni siinä vaiheessa kun ripustan kuivumaan, koneessa saavat olla nepparit levällään! =)

Hoitopöydästä Me esikoista varten laitettiin semmonen kokoonpano, että ihan tavallisen vanhan pöydän (mun ukin tekemä, puunauloineen kaikkineen.. ;) ) päälle laitettiin hoitoalusta, ja lisäksi pöydälle mahtui hyvin kaksi koria, joista toisessa vaippoja ja toisessa kaikki tarvittavat tykötarpeet, pyllyrasva, talkki, kosteuspyyhkeitä jne. Minä olen siis sitä mieltä että hoitopöytä, siis erillinen sellainen, ei ole tarpeellinen, juuri siksi, että jos sitä ottaakin sit tavakseen vaihtaa vaippaa vaikka sylissä, tai sohvalla, tai lattialla. Tälle tulevalle meinasin että äitiysavustusrahalla ostan hoitopöydän, ihan erillisen,semmoisen lipastomallisen, syystä että tuo nykyinen pöytä ei sovi meidän makkariin, mihin hoitopiste on laitettava, kun ei voi mennä esikoisen huoneeseen yöllä romuamaan sen vaipanvaihdon kanssa. Sit tajusin, että eihän sitä vaippaa hyvin kauaa ees tarvi yöllä vaihtaa (missäs iässä se kakan tulo öisin lakkasikaan..?), joten turhaan sitä ajattelen tässä jutussa nyt, ja näinpä sillä rahalla ostettaneen sit kuitenkin jotain muuta.

Ai, ei täällä ollutkaan enempää kommentoitavia juttuja, muistelin että oli vaikka mitä! No, pääsin vähemmällä! =)

Olipahan muuten homma ku kävin esikoisen kanssa kaupassa, siis ostamassa viikon ruokaostokset, ja kahdestaan. Pakko oli siis hoitaa ite nekin jutut, mitkä oon suosiolla jo miehelle jättäny, eli pojan nostaminen ostoskärryihin ja niistä pois, ostoskassien nostelu... ilmankos tulikin pari supistusta kauppareissun jälkeen, eli on vissiin oikeesti parempi olla tekemättä noita juttuja, vai miten "vaarallisia" ne sit tosissaan on nuo 'rehkimisistä' johtuvat supparit..?

Hei siitä mun pitikin vielä sanoa kun jotkut (en muista ketkä :ashamed: ) taivasteli nopeasti kasvanutta sf-mittaa! Kun siihenhän vaikuttaa hirmuisesti se vauvan asento. Jos hän on masussa poikittain, niin mitta on helposti pienempi, ja jos taas pysty-suunnassa, niin se taas kasvattaa mittaa. Näin muistelisin terkan esikoista oottaessa sanoneen. Niinpä nuo nopeat "kasvut" ei ole ollenkaan epänormaaleja, se vaan mittaushetkellä sattuu vauveli olemaan semmoisessa asennossa että tuloo hurjia lukemia! =)

Joko muuten tunnette liikkeitä navan yläpuolella? Minä havahduin tässä pari päivää sitten kun neiti monotti minua KYLKILUUHUN, että jestas, joko sinä sinne asti yletyt!! Kokeilin sitten selällään että mihin asti kohtu ulottuu, ja olihan se jo hyvinkin ihan alimpien kylkiluiden kohdalla! Ja tunnetteko muuten muut uudelleensynnyttäjät itse sen, että mihin asti kohtu ulottuu, tunnetteko kohdun ulkoapäin?

No joo, josko minä nyt malttaisin taas vaieta.. ;)

Ippu 24+0 tasaviikoilla taas :heart:
 
Mä en saanut yöllä nukuttua kun murehdin jo tulevia yö syöttöjä ja sitä että missä vauva nukkuu.

Vein tänään Kelaan paperit. Oli kyllä vaikea täyttää. Pyysin sitä naista siellä tiskin takana tarkistamaan sen mut se laitto paperit vaan muovitaskuun ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Ei se edes katsonut niitä. Toivottavasti eivät nyt tule postissa uudelleen täytettäviksi.

Mä sain just kaikki joulukortit kirjoitettua. Oli iso urakka, mut nyt se on tehty. Toivottavasti kukaan ei unohtunut... Postimerkit pitäis vielä ostaa.

Esikoinen jätti aamulla sormet oven väliin. Kuului vaan kauhea rusahdus. Mä niitä pidin kylmän veden alla jonkin aikaa. Kyllä hän niitä sit kuitenkin jo hetken kuluttua liikutteli, mut pelkäsin että ne olis murtunut. Selvittiin varmaan säikähdyksellä.

Mukavaa viikonalkua kaikille! =)
 
Neuvolakuulumisia!

Saatiin Veikka kunnialla rokotettua ja nyt vaan odotellaan tuleeko oireita.

Hemppa oli taas vähän laskenut, joten pitää aloittaa taas 2 tabun syönti, yksi ei pidä veren rauta-arvoja hyvänä. Verenpaineet vaan paranee, mitä pidemmälle mennään. Tällä viikolla pitää käydä taas sokerirasituksessa, jospa ne arvot pysyisivät edes samoissa. mun sf-mitta oli 26,5cm, joten isoja ollaan! :eek: Sain synnärille esitietolomakkeen täytettäväksi, pitäisi siis ihan oikeesti alkaa miettimään niitä nimiä ja miten haluan synnytyksen sujuvan, siis lähinnä kivunlievitykset. Jos siihen voiskin kirjoittaa että, kivuton avautuminen, parit nopeat ponnistusvaiheet, eikä yhtään tikkejä ja sen jälkeen kävelen suihkuun :D Joo, toi on sit ihan toiveajattelua! Oikeesti en osaa kirjoittaa mitään toiveita, kun on aivan auki koko synnytystapa, kun on noi istukat yhteenkasvaneet.

JOtenkin tuntuu ihan kaukaiselta tuo synnyttämään meno, vaikka minimissään mulla on synnykseen 8viikkoa (rv 36 jos sitä pidetään rajana). Toivottavasti sinne asti päästään, nyt ainakin vaikuttaa siltä, kun ei pahemmin supistelekaan. Harmittaa vaan kun ei pääse kunnolla ulkoilemaan, kun tiet ovat niin liukkaat.

Korven tyttö ja Kamut 27
 
Heippa taas!

En nyt muista oonko vielä teille kertonu, mutta viime viikolla saatiin uusi kämppä ja vuoden vaihteessa päästään muuttamaan :) Tämä vanha kämppä kun on kaksio niin haettiin kolmiota parilta vuokrayhtiöltä ettei tulis neljästään niin ahdasta... Kaksi kerrosta, hurjat 80 neliötä ja ihan oma piha on enää reilun kuukauden päässä :D

Mama-L kuvaili mun oloa aika hyvin! :D Ei tässä ole ollut kovinkaan hehkeä olo kun maha tuntuu kasvavan vain leveyssuunnassa, naama kukkii jo kolmatta kuukautta ja takapuoli ja reidet levenee mahan kanssa samaa tahtia :/ Esikoista odottaessa maha oli alusta asti pyöreä kuin pallo eikä kiloja tullut mihinkään muualle (no ehkä rintoihin ;) ) ja olin kyllä yhtä hymyä ja ylpeyttä alusta loppuun asti... Typeristä asioista se minäkin valitan, mutta tänään on näköjään taas tämmönen turhamaisuuspäivä :)

Hoitopöydistä oli puhetta ja kyllähän meillä semmonenkin seisoo tuolla makkarissa :) Esikoista varten ostettiin IKEAsta semmonen lipastomalli josta sen hoitotason saa taitettua tavaroiden säilytystasoksi sen jälkeen kun sitä ei tarvitse ja kyllä tuo on meillä ollut tarpeen. Ensimmäisen puolen vuoden ajan vaihdoin melkein jokaisen vaipan hoitopöydällä mm sen takia että selkä tykkäsi hyvää ja hyvähän siinä on ollut säilyttää vauvan vaatteita ja tavaroita kun eihän näissä kaksioissa kaappitilaa ole koskaan liikaa... Isompaan kämppään muutettua siirretään esikoisen vaatteet omaan kaappiin ja pienen pienet vauvan vaatteet takaisin äitiyspakkauksesta hoitopöydän laatikoihin odottamaan seuraavaa :)

Niin ja vaatteista puheen ollen, minäkin pesin esikoisen vaatteet erikseen ja nurin käännettyinä ehkä ensimmäiset pari kuukautta, mutta sitten alkoikin ote lipsua ja luulen että tämän seuraavan kanssa vauvan vaatteet tulee pestyä niin päin kun sattuvat olemaan ja ihan muidenkin vaatteiden kanssa :)

Ippu kyseli että tunteeko muut kohtua itse ja mun täytyy kyllä myöntää että ei mulla ole hajuakaan mistä se alkaa ja mihin loppuu :whistle: Potkut tuntuu vielä aika alhaalla että tuskin se kovin korkealla on, mutta neuvolan täti kyllä aina näyttää mulle että missä se milloinkin on menossa :)

Esikoinen heräs päikkäreiltä ja ruoka-aika alkaa olla käsillä joten taidetaan suunnata kohti keittiötä...

Mukavaa ja "hehkeää" viikkoa kaikille! ;)

Pimmi 22+5
 
Ei ole enää kuin reilut 3kk laskettuun aikaan.. aika menee hurjan pian! Mä olen nähnyt kaksi poikavauva-unta, mutta viimeyönä sain tyttövauvan unessani. Hassua arvuutella että kumpi on tulossa kun ei sitä voi tietää! eihän? ;) Meillä on pelottavan paljon nyt uusia vaaleenpunasia vaatteita joita on jostain ihmeen kummasta putkahdellut, ja kaukalonkin ostin sen britaxin vaaleenpunaisen.. mulla on kieltämättä "tyttö-olo", mut saa nähdä.

Muakin on tänään supistellut, mut oletan et ne ei oo vaarallisia niin kauan kuin ne ei ole niin kipeitä ja kun ne rauhottuu lepäämällä. Huomaan just et maha kovettuu ja tulee epämiellyttävä olo varsinki kun nostelee esikoista.

Mul on huomenna neuvola niin tuun kirjottaa sit kuulumiset. Moro!

enne ja aarre 25+4
 
me6
Mulla alkoi lauantai ja sunnuntain välisenä yönä todella kipeet supistukset jotka ei ole suostunut loppumaan. Tänään sitten oli pakko käydä lääkärissä tutkimassa tilanne. Kohdun suu oli pehmennyt, mutta ei onneksi auennut ja kanavaakin jäljellä. Laittoi kuitenkin lähetteen Naistenklinikalle jatkoseurantaan varten. Kutsu pitäisi tulla loppuviikosta. Sain myös tämän viikon sairaslomaa. Tylsää... jos tämä taas alkaa :( Mulla kun on poikien kanssa kokemusta tästä, ekan kanssa jouduin makaa 2,5 kk ja toisen pojan kanssa 3 kk. Tietääkö tämä siis sitä, että masussa on poika, kun tyttöjen kanssa ei vastaavia oireita ole ollut.

Meillä siis ei tiedetä sukupuolta niin kuin ei olla aiemminkaan kyselty, mutta aina oma tuntemus on mennyt nappiin. Liekö syy siinä että ovat vuorotellen tuleet poika-tyttö-poika-tyttö-.....

Me6 ja Vauhti
 
Joo-o, pakko se on nyt uskoa, saamme toisen pojan!
Vähän haikea olo, koska tämä vauva on todennäköisesti viimeinen lapseni, ellen sitten joskus vaihda miestä (ei suunnitelmissa :D )

Tärkeintä 4D:ssä oli, että kaikki näyttäis olevan kunnossa. Esikoisella oli tosiaan syntyessään ongelmia munuaisten kanssa, joten vähän jännitti ultrassa.
Bruno ennusti, että vauvasta tulee melko iso, yli nelikiloinen. Sekin oli tavallaan helpotus, sillä en halua synnyttää alakautta. Nyt vauva painoi arviolta 650 grammaa, aikamoinen jässikkä siis.

Tulin just töistä kotiin ja oon aivan poikki. Hyvää yötä kaikille! t. pikkuvaemo ja poika.
 
niin harvoin tulee täällä käytyä...mulle iski totuus...meijän kiiasta tulee isosisko ja se ei oo enää ainukainen...mulle tuli melkee tippa linssiin kun ihan rupes kiian puolesta harmittaa et se ei saakkaa enää yksin isin ja äitin huomiota.... hormoonit jyllää kyllä taas...heh... meillä neiti aina pörisee vauvalle masuun, ja välillä se vauva on siellä kiiankin masussa...tiiä tuota tajuaako vauvan vauvaksi vai vähän niinkuin esim navaksi...
 
Bola saapui eilen postissa ja heti on ollut kovassa käytössä. Töissäkin nyt koneella istuskellessa tulee sitä aika-ajois kilisyteltyä masulle ja kävellessä se kilisee omia aikojaan.Ääni on kuitenkin niin hento ettei sitä kävellessä ohi kulkijat kuule.

Joku tuolla aiemmin kirjottelikin et oli hommannut soittorasian ja mietin itsekkin samaa, et jos löytäis jonkun oikein kauniin sävelmän niin vois ostaa vauvalle sellasen. Voitais sitä sit kuunnella iltaisin ennen syntymää ja sitten nukkumaan menessä ihan silloinkin kun vauva on syntynyt.

Tänään ollut aamusta pientä huonovointisuutta ilmassa. Vähän niin kuin ähky olo ja muutenkin vähän kurja. Toivottavasti menis ohi pian.

Kohdun pohjan tuntemisesta joku kyseli aiemmin ja ite tunnen sen selkeesti, jo ihan alusta asti...mutta onpa niitä tullut työn puolesta kokeiltua niin paljon että siinä tatsi kehittyy omaankin kroppaan väkisinkin erilailla...
 
Flunssan kourissa kärvistellään...olo on todella viheliäinen. :( Tulin kumminkin käväseen etten vallan tipahda sakista :D Teidän juttuja käyn useesti lukemassa. Masu kasvaa tasasesti ja liikkuvainen kaveri on. :heart:
Tää lähtee nyt takasi sänkyyn pötköttään...voikaahan paksusti! =)

Hope08 ja Nyytti 24?
 
täältä töiden lomasta:

Onko muilla hengenahdistusta? vähän hankala selittää mut tuntuu et hengittämien olis jotenki tosi raskasta ja ettei saa happea kunnolla. Töissä muut kattoo kieroon ku oon ikkuna auki mut se helpottaa edes vähän.

nyt jatkamaan->
 
Oikukas, tässä mun pikavastaus:
Välillä on tuntunu siltä kun keuhkoissa menis jotain ylimääräsiä kuplia mikä saa olon sellaseks ettei sais tarpeeks happee. Näin varsinkin jos istuu kauan niin ettei venytä selkää taaksepäin. Edellisistä raskauksista muistan et sellanen olo tuli vasta ihan loppuraskaudesta seläällään maatessa, vauva siellä vaan jotain isoa valtimoa painaa mikä saa olon heikoksi. Inhottava tunne mut vaaraton, ainakin mun tietääkseni.

Pikkuvaemolle poikaonnittelut! Jokos laitetaan se sininen haikara listaan =) ?

Me6 toivottavasti supistukset on lakannu ja pysyis poissa synnytykseen asti! :hug: sulle!

Kohdun tuntemisesta kyllä mä oon kohdun tuntenu jo aika pitkään, makuulla ollessa tuntuu parhaiten.

Mun pitäis kans saada aikaseks vietyä ne kelan paperit, jotenki tuntuu et kaikki unohtuu ellei tee niitä asioita heti sillä hetkellä kun vastaan tulevat :ashamed: Joko jollain muulla tullu huonomuistisuus kehiin?

Oma napa voi hyvin, jonkinsortin kickboxaaja meiän tulokkaasta varmaan isona tulee, sen verran kovia otteluita hän masussa pitää. Ruoka maistuis mulle hyvin mut kun ei jaksa syödä enää kun ihan pikkupikkuannoksia. Kaipa vaavi painaa vatsalaukkua juuri sopivasti. Lauantaina tein simaa ja eilen pullotin 10 litraa, omituisia mielitekoja mulla :LOL: Mutta hyvältä maistui!!

Eipä tähän väliin muuta, nyt neiti taas koulukuntoon ja ite sen jälkeen kahville nuoremman neidin kanssa!

Niin ja nyt oli yöllä tullut vähän luntakin Turkuun, ihanaa! Pysyis edes muutaman päivän!

:hug: kaikille sitä tarvitsevalle!!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 24+2
 
On hengenahdistusta on!! :/ Hengittäminen tuntuu just kovin raskaalta, ja tekee mieli oikaista ittensä oikein hyvään ryhtiin, että keuhkot sais ikäänkuin lisää tilaa.

Oon ollu tälle aamulle jo ahkerana, pyykinpesukone pyörii ja leivoin mokkapalojen pohjan jo valmiiksi, kuorrutellaan sit ulkoilun jälkeen kun on jäähtynyt.
Eilen illalla tuli monia supistuksia, kun puuhasin vissiin liikaa. Kerroinkin siitä ruokaostos-reissusta pojan kanssa, ja sit käytiin vielä illalla pojan kans kaksin, kun mies oli taloyhtiön kokouksessa, ni ostamassa kummitytölle synttärilahja, ja taas piti mulla itellä siis poikaa nostella ja auton turvaistuimeen asetella, ja kyllä sen illalla olosta sit huomasi; tosi voipunut ja väsynyt olin, + tuli niitä suppareita. Ja joku ihme pieni kipukohtaus myös; olin jo sängyssä lukemassa, selällään makoilin, ja yhtäkkiä alkoi käydä massuun, yhteen kohtaan vain, aika pienelle alueelle. Kun sit kevyesti painoin siitä, taikka kokeilin sitä kohtaa, ni vauva oli ihan siinä kohdalla, mutta ei kai sen pitäis kipeää tehä..? Ei oo ainakaan ennen tehny. Niin ja tuo kipu oli siis ihan oikeaa kipua, ei mitään "epämiellyttävää tunnetta" vain. Ja ei ollu supistus. Onneks perjantaina on neuvola ni pääsee sinne kyselemään =) Mut jos joku tästä osaa jotain sanoa ni kiitollinen kovin olisin! :)

Nyt pojan kans pihalle!

Ippu 24+1
 
Huomenta kaikille!

Ei ole oikein mitään kirjoitettavaa, kun tuntuu jotenkin vakiintuneen tämä raskauden tila. Ennen oli aina joku "maaginen raja" jota piti odottaa (niskapoimu-ultra, 12 viikkoa, rakenneultra, puoliväli, 22 viikkoa) ja nyt kun ne on ohi, niin ilmeisesti seuraava odotettava on sitten maaliskuussa... Muutenkin vointi on tasaisen hyvä eikä masukaan ole ihmeemmin paisunut, sf-mitta oli kuitenkin viime neuvolakäynnillä 17,5 eli ihan käyrillä. Liikkeitä tuntuu melkein jatkuvasti ja tosi selvästi.

Korven tyttö, mulla hemppa on pysynyt koko ajan yli 130 (tosin lähtöarvokin oli 149) kun olen juonut tyrnimehua. Siinä oleva C-vitamiini auttaa raudan imeytymistä. Kannattaa kokeilla jos ei tykkää syödä noita kaikkia tabletteja. Toisaalta sulla on tietty kaikkien arvojen suhteen vähän eri tilanne kuin meillä muilla.

Bellona 22+5
 
Ninni: kyselit onko huonomuistisuutta liikkeellä...niin KYLLÄ ja PALJON :) Mies ei meinaa millään ymmärtää etten ihan oikeesti muista (monia asioita, jotka normaalisti varmasti muistaisin ja hoitaisin). Oon todellinen lahopää ja töissäkin välillä tekee ihan mahottaman hassuja juttuja. Eilenkin kun olin asiakaspalvelupisteessä ja ihminen tuli mun luukulle niin aloin vetää sille samaa litaniaa jolla vastaan aina puhelimeen :LOL: ...hiukan se katto. Repesin täöysin ja pyysin anteeksi. Oon tosiaan välillä ihan tosi pihalla.

Toivottavasti tästä joskus toipuu takas "normaaliksi" :)

pitkäkoipi + fiina 22+2
 
Huomenta äitykät !!
Ihan oli pakko tulla kommentoimaan huonomuistisuudesta, sillä itse oon sanonut jo pitemmän aikaa et tyttövauva vie yleensä äidin kauneuden-sanotaan mut multa hän on kyllä viennyt älyn ja muistin. Eilen kutoessani vauvalle peitettä havahduin yhtäkkii et hei, me ollaan ens vkolla lähdössä 6pvää riikaan eikä ole edes mieleen tullut järjestää koiralle hoitopaikkaa. Hiukka tuli hätä ja ystäviä läpi soittelemaan. Vielä ei kukaan ilmoittautunut vapaaehtoiseksi =( kuitenki tuo itsenäisyyspv vloppu ja ihmisillä kaikenlaista ohjelmaa.. Toivottavasti kuitenkin joku pääsis =)
Nyt täytyy lähteä töihin. ihana ku on satanut lunta mut taas saa jännätä miten kitkojen kanssa pysyä tien päällä, huh!

Minä + Voice 22+2
 
Lumista aamupäivää täältäkin!

Täällä kans yks lahopää ilmoittaa olevansa hengissä :wave:

Ihan samat oireet tuntuu olevan ilmassa.... kyllä mä yleensä muistan asioita ja osaan toimia oikein etc... nyt on koko pakka ihan sekaisin!!! :p
Tääl töissä varsinkin just tulee noita ihme ajatuskatkoja.. mm. männä viikolla olin menossa kotiavaimen kanssa kopiokoneelle :xmas:
jeppa jee! Kyllä ajatus jossain on, ku tietäs vaan missä :D

Masussa kai ne aatokset on - siellä vissiinkin kaikki hyvin, ihan kuten bellona sano, että jotenkin vakiintunu tämä tila!!
Kolotukset ja vihlonnat kai kuuluu asiaan ja huomenna taasen neuvola, jonne pääsee taas vähän purkaa oloja... välillä kaikki OK, toisinaan taas sitten iskee se järjetön väsymys ja kun vielä päälle vihloo lonkkaa ja on niitä liitoskipuja, ni silloin ei naurata... mutta hymyillä koitan =)

Pitänee palailla paremmalla ajalla (joopa, töissä ei ehdi ja kotona ei kauheemmin jaksa, kun pitäis niitä kotihommiakin tehdä ja levätäkin täytyy...) joten koitetaan jaksella ja mennään varovaisesti noilla liukkailla!!

Mukavaa viikonjatkoa kaikille :hug:

Hexodus ja masumöyrijä 25+6
 
Ihanaa että on kohtalotovereita. Olen meinaa miettinyt että olenkohan oikeasti ainut jolla muisti pätkii ja tulee sekoiltua sanoissa.
Itse olen oikea ärripurri päällä tänään. Tiedättekös sen olon, kun mikään ei ole oikein hyvin, vaatteet tuntuu tukalalta, paidan aukko kuristaa, hiukset on huonosti ja kasvotkin näyttää kaikkea muutakuin kauniilta. Ihanaa olisi juuri nyt saada vain pyjama päälle, villasukat jalkaan ja kaivautua kotiin kynttilöiden ja herkkujen ääreen.
Kun olo on näin "epähohdokas" ei tunnu oikeen työtkään luistavan.
Mulla on kanssa noita hengenahdistuksia, niitä on ollut jo jonkinaikaa, mutta olen ajatellut sen kuuluvan asiaan. Masu kasvaa nyt jotenkin niin vauhdilla ettei oikeen kestä edes perässä...*vali vali* ...mutta ihanaa on se että päivä päivältä tämä kaikki muuttuu aina vain todellisemmaksi.
Ehkä voisin leipoa tänään jonkin hyvän piiraan kun ruoka kuitenkin taas maistuu. Jos jonkun suolaisen pyöräyttäs. Onkos kellään mitään hyvää ohjetta joka tuo veden kielelle?
pakko taas palata töiden ääreen...

Ootus82 ja kamu 22+5
 
heippa vaan kaikille.
Olipas ihanaa eilen päästä kotiin nukkumaan omaan sänkyyn. Täällä kun on ollut
puhetta supistuksista niin mä jouduin niitten takia menemään la iltana kätilöopiston sairaalaan. Tipan laittoivat käteen ja ottivat vauvalta käyrää. Supistuksia tuli alle 5 min. välein ja olivat kipeitä. Sain sitten supistuksia estävää lääkettä, mutta ei sekään auttanu. No jouduin jäämään sitten osastolle lääkärin tutkinnan jälkeen. Kohdunsuulla ei ollut onneksi tapahtunut mitään ja menin sitten sen jälkeen lepäämään ja sain vaan ainoastaan vessassa käydä ja ruoan hakea.Erilaisia lääkkeitä tuli saatua ja onneksi ne sitten alkoivat pikku hiljaa loppua ja eilen sain luvan sitten alkaa kävellä ja kipeitä ei sitten enää tullut ja kuuden aikaan illalla sain luvan lähteä kotiin. Osastolla oli tosi kivaa henkilökuntaa. Mulla lääkäri sieltä sanoi, että aina kun mulla tulee kipeitä supistuksia ja ne ei meinaa loppua niin heti näytille. Ei pidä ajatella ettei ne viimekskään mitään tehnyt ja tuskin tekevät nytkään. Mun osalta taitaa töissä käynti nyt jäädä vähäksi aikaa pois. Sairasloma on äitiysloman alkuun asti. Anteeksi tämä oma napainen selostukseni. eipä tässä muuta. Menkää aina vaan näytille jos vähänkin vaivaa. Saa ainakin mielenrauhan.
 
Ninni, laita vaan poikamerkki, ei tää nyt enää tytöksikään muutu :D
Olin äsken terapeuttisella ostoskierroksella ja aivan ihania ne poikienkin vaattet on. Mukaan tarttui mm. pieni baby-Armani pipo, vähän liikkis :heart:
Selvis siis eilen siellä 4 D:ssä sukupuolen lisäksi syy tähän valtavaan sf-mittaan, kohdussa köllöttelee lähes 700 grammainen nuorimies. Päätin myös, etten lähde siellä pelkopolilla ravaamaan, vaan sitten synnytystapa-arviossa kerron edelleen tahtovani sektion. Cacciatore sanoi myös, että vauvan suuri koko ja edellinen sektioni puoltavat leikkausta.

Kurjaa, että teistä niin moni joutuu jo kärsimään vaikka mistä vaivoista, toivottavasti helpottuvat edes jossain vaiheessa matkan varrella. Maaliskuuhun on kuitenkin vielä matkaa...

Haleja, pikkuvaemo
 
Ootus: tässä ois pari ohjetta, molempiin pohjaksi valmis piirakkataikina, esim. Pirkka. Siis suolanen pohja =)

Kinkku-paprikatäyte:
-Palvikinkkua silputtuna
-1 paprika silputtuna
-purjoa renkaina
-tuoretta persiljaa silppuna
-purkki kermaviiliä
-2-3 munaa
-pussi pun. emmentalia raasteena
-yrttisuolaa
-pippuria rouhittuna

Tonnikala-katkaraputäyte:
-purkki tonnikalaa
-kuorittuja katkarapuja
-tuoretta tilliä silputtuna
-purkki kermaviiliä
-2-3 munaa
-pussi pun.emmental raastetta
-yrttisuola
-pippuri

Noi on ainakin meiän perheelle maistunu tosi hyvin! Ja ystäville kanssa.
Piirakkapaketissa on paisto-ohjeet ku en ulkoa muista.
Ja maistuu oikeestaan jäähtyneenä ja uudelleen lämmitettynä paremmalle, mun mielestä ainakin!

:heart: :Ninni ja Kirppu 24+2

Muoks!
Oon joskus laittanu joukkoon esim. Creme Bonjourin pienen tuorejuustopurkin, makuja löytyy mistä valita, oman maun mukaan!
 
Henkeä ahistaa, ahdistaa... Joutuu ihan haukkomaan happea. :eek: Kamala tunne! Täällä taisi olla muutamalla muullakin samanlaista fiilistä. Ei vaan jaksais millään uskoa et vauva niin ylös painais et happi meinaa loppua. Toisaalta kun sitä vielä sit oikein keskittyy siihen ettei henki kulje niin sit tulee varmasti vielä kahta tukalampi olo. Kräähh, help! Mä en saa ees ikkunaa tässä työluukussani auki. Eilen jatkui taas mukava nykyään lähes jokailtainen supistelu, aikaisempaa kipeämpänä. Onneksi neuvolalääkäri 4.12 että tarkistetaan tilanne. Niin kauan kuin levolla menee ohi on kaikki kunnossa sanoi nlatäti kun soitin, siihen siis uskominen.

Iloisempaa asiaa; huomenna on meilläkin kauan odotettu 4D! :heart: Äiti toivoo kovasti että kaveri näyttäis jalkoväliä; isi ei. Saa nähdä mihin tulokseen siis päädytään. Tehdään varmaankin kompromissiratkaisu - jos näkyy niin sit näkyy mutta jos ei itse eroteta niin ei kysytä. Näin.

Me saatiin taas yks äitiyspakkauslaatikollinen vauvanvaatteita... Herre gud kun tohon vaatevuoreen tulee vielä mun oma äitiyspakkaus päälle. Pelkästään 56cm kietaisupaitoja on varmaan 15 ja potkuhousuja saman verran. Valkoisia kaikki :D Noita saa varmaan sit aika ahkerasti olla kierrättämässä.. Mutta toki, parempi näin päin.

Joku kyseli tuntuuko kohdunpohja omiin näppeihin - kyllä tuntuu. Sivuilta selkeimmin, mutta myös ylhäältä ja alhaalta. Varsinkin supistusten aikana kohtu erottuu hyvin selvästi.

Töitä pitäisi vielä reilu tunti jaksaa ja sitten shoppailukierros päälle - miehelle tilaamani kirja Sun Tzun Sodankäynnin Taito on vihdoin saapunut Suomalaiseen
! Se pitäisi noutaa, sitä onkin odoteltu kuin kuuta nousevaa... Sen lisäksi olen päättänyt löytää äidilleni synttärilahjan joka pitäisi panna jo tänään postiin, ei vain ole aavistustakaan mitä 49-vuotiaalle nyt sit pitäisi ostaa. Aikamoinen väli-ikä. :D Meinasin Aino-tossuja tai jotain muuta yhtä mummomaista, se saattais kyllä perua meidän joulukutsun sen jälkeen, mummo hän ei kuulemma vielä oo!

Nyt tää väsy äiti jatkais vielä hetken töitä ja sit pyrähdän tonne lumituiskuun! So long sisters!

mama-L / Onni 24+5 (
vai
) ;)
 

Yhteistyössä