***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

Ninni, toivottavasti lääkärissä selviää, harmillista tuollainen oireilu =( itse tässä miettiny et milloin omat vaivat alkaa kun kerran niin hienosti ja oireitta menny tähän asti (hakkaa päätä puuhun)
Juu itsekin ehkä hiukan epäselvästi sulle selvitin millaisen mitan vaunuista haluisin.. eli kaikessa yksinkertaisuudessaan vaunujen leveyden, eli jos ns. oot työntämässä vaunuja ja seisot vaunujen edessä niin kyykistyt ja mittaat maasta renkaiden välin. mietin vaan et mahtaako olla minkälainen ero kolmi ja nelipyöräisten leveydellä.. ku teillähän on nelipyöräiset.
Tänään tein lisää tutkimustyötä ja kiinnostuin vaihteeksi Teutonian Spirit kolmipyöräisistä. On niissä vaan niin suolainen hinta.. saksasta kun sais hiukan edullisemmin. Täytyy käydä vaunu vielä livenä vauvatalo johannassa katsomassa, ku sinne tulee mallit ens viikon alkuun mennessä.

Tänään on vaavi liikuskellu mukavasti massussa ja kyl se tekee mielen niin kivaksi. oon touhunnu koto koko päivän, laitoin esim jo jouluvaloja ikkunoihin, muutoin kun meille ei niin "punaista" joulua tulekaan.

Nyt katseleen tvtä ja odotteleen et mies saapuis kotiin =)

Minä & Voice 21+3

ps. ninni voit laittaa mulle tyttömerkinnän ja itseasiassa laskettu aika on ollut alusta asti 30.3 eikä viimeinen päivä. samalla voipi korjata senkin, kiitti paljon!!

Huomenia tai päivähän kohta jo on!

Ei mitään uutta täällä voinnissa.. Välillä kun touhuaa on täälläkin alkanut supistelemaan, mutta sehän kuuluu asiaan. Komeen kokosia mahoja teillä. Itse mittasin eilen mahanympäryksen jo sain huimat 83,5cm.Talvitakin jouduin jo vaihtamaan toiseen, kun alkoi olla aikamoinen makkaran kuori..

Voikaa hyvin!

riksu + lätty rv 24+2

Tännekään ei oikeestaan mitään uutta. Mä kanssa päätin mitata vatsanympäryksen. Ihan komiasti se onki pyöristyny. Sain lukemaksi jo 96. Hui! :D Täälläkin supistelee jo muutamia kertoja päivässä. Neuvolatäti sanoikin sitten tomerasti, että jos alkaa tulla perätysten niitä supistuksia, niin sitten täytyy yrittää välttää esikoisen nostelua jne. ja pyytää sitten vaikka sukulaisilta apua ja itse huilailla.. Katsotaan nyt. EI mua oikeestaan huolestuta, mut kyllähän se supistelu aika ikävältä tuntuu, vaikkei kipeetä tee.. No niin. EI tässä kummempia! Kuullaan taas!

(rv21+4)

Heips vaan kaikille!

Eli täällä ilmoittautuis joukkoon 25v. ensisynnyttäjä ja la. olis 30.3.08. Tyttöhän se sieltä pitäi ultratietojen mukaan olla tulossa.

Sellasta oisin halunnu kysellä, nyt kun aletaan olla siinä vaiheessa että sikiö voi kuulla ääniä kohdun ulkopuolelta, että onkos kellään maalismammoista Bola korua käytössä? ite tilasin sellasen eilen netistä ja nyt odottelen pakettia saapuvaksi. Muutenkin on suunnitelmissa ollut alottaa vauvalle lauleskelu (jos vaan miehen korvat kestää) :)

Tervetuloa uusille!!

Taas on muutamia päiviä mennyt, etten oo käynyt kun vaan lukemassa teidän jutut! Jotenkin ei oo vaan mitään kommentoitavaa. Maha kasvaa omaa tasasta kasvua ja vauva liikkuu päivittäin enemmän tai vähemmän, muttei muuta erikoista.
Seuraava neuvolakin on vasta itsenäisyyspäivän jälkeen! Selkä meinaa välillä sanoa sopimuksen irti, mutta viellä on jotenkin päässy liikkumaan!

Viikonloppuna pitäis lähtee jouluostoksille, jos samalla katselin itselleen jotain edullista toppa-asua, kun mulla ei oo edes toppatakkia. Pääsis sitten pakkaskeleillä tytön kanssa ulkoilee!!

Maanantaina käytiin tytön kanssa hakemassa tiimarista joulukortti askartelutarvikkeet, nyt oon sitten niitä väsännyt! Ensin meinasin, että valmiit kortit lähetän, mutta sitten keksin keinon millä saan tytönkin otettua mukaan korttiaskarteluun. On sitten vähän niin kuin tytön tekemät kortit!!

Nyt pitäis lähtee verhoja silittämään ja laittamaan paikoilleen, sitten ruuan laittoon!!

Muumi82 ja eppu 26+2

Heissan!

Täällä kirjoitellaan joulukortteja.. :xmas:
Toki kun ikkuasta katsoo ulos niin voisi kuvitella että on vasta syyskuu. No, kyllä se tästä. Itse halua uskoa valkoiseen jouluun, kyllä me se vielä saadaan! :)

Meillä oli tänään toinen neuvolalääkärillä käynti. Odotin jotain erityistä, mutta eipä se poikennut normaalista neuvolakäynnistä millään muulla lailla kuin että kohdunsuu tutkittiin. Sf-mitta on kasvanut huimat 5cm 2,5viikossa!
Verenpainekin oli kohtuullinen, 100/58. Kotona kun mittaan niin saan todella matalia lukemia. Painoa alle 100g/vko.. Nyt kasassa +3kg.
Lääkäri käski aloittaa rautatabletit. Olen lykännyt niitä tähän saakka.. En haluaisi kokea niitä vatsavaivoja mistä varoitellaan.

Mulla alkoi tänään viikonloppu. Ihanaa! Palkitsin itseni aherruksesta ja kävin hieman putiikeissa.. :) Vauvalle löytyi muutama joulupaketti!
isukki osti tyttöselleen soittorasian ja itse löysin pari lelua.

Nyt riisipuuron keittoon ja kuuntelemaan joululauluja!
Joulukatukin avetaan su!
Siitä tulee niin ihana joulutunnelma

Laura ja tyllerö 24+3 :heart: :heart:

Moikka!!
Pitkäkoipi: Tervetuloa joukkoon, meillä onkin samana päivänä laskettu aika =) tyttö tulossa tännekin. Missähän päin mahdatte asustaa?
Itse oon kyselly täältä turun päästä tuosta bola-korusta, eikä kukaan oikein ole tiennyt. netistäkään en ole muka löytänyt.. Hienoa että otit asian puheeksi --tahtoo myös sellaisen! mistäs sellaisen tilasit, mitä maksoi? Itse en ole kova lauleskelemaan, ku omasta mielestänikään se ei oo kaunista kuunneltavaa =) mutta just jotain tuollaista korua taikka soittorasiaa olen ajatellut.
anoppi osti miehelleni 31v lahjaksi Dracon sitterin, joka keinuu ittellään ja soittaa 10 erilaista kappaletta.. hienon näköinen vekotin. vierashuoneessa odottelee jo kasattuna, enhän mä malttanu ;)

Söin just mahan täyteen hernekeittoo ja miehen kotiuduttua täytys aloittaa muuraushommat.. muutetaan makkari alakertaan ja täytyy hiukan sisustaa, kivaa!

Voikaa hyvin,
Minä+Voice 21+4

Tervetuloa joukkoon kirjavaan pitkäkoipi! :) Täällä yks myös musikaalista sorttia, itse aikoinaan lauleskellut kaikenlaista ennenkuin puhumaankaan opin. Tota pianoa oon myös aikoinaan sen 11 vuotta pimputellut niin nyt onkin sitten tarkoitus alkaa jo mahamasukista kouluttaa lahjakasta musisoijaa. :D Aion kovasti soitella pianolla ja laulaa, tietää sitten heti että se on taas äiskä joka pistää menemään. :heart:

Tänään oli neuvola nro 3 ja tässäpä kuulumiset:

Raskausviikkoja: 24+0
Painonnousu: +525g/vk .. tässä kohtaa allekirjoittanut hieman kavahti. :$ (Nyt tullut siis yhteensä n. 6 kg)
Turvotus: -
RR: 113/64
U-prot: -
U-gluk: -
Hemoglobiini: 119
SF-mitta: 21 cm
Lapsiveden määrä: Normaali
Syke: +140
Liikkeet: ++

Käytiin läpi KELAn lomakkeet ja nyt sitten vain äitiyspakkausta hakemaan, jeeee ! :heart: Päätin etten jää varhennettuna äippälomalle (finanssipolitiikka meidän perheessä kärsis vähän liikaa) vaan normaalisti 30pv ennen LA:ta. Oon kuitenkin tota isukin firmaa harkinnut tammikuuksi, ois sitten joustavampaakin jos käy liian rankaks. Miltä Tuntuu-lomakevastauksia myös pohdittiin ja ei niissä mitään sen erikoisempaa. SF-mitta meni nätisti käyrillä ja syke oli vahva ja tasainen. Itselle huolta aiheutti yhtäkkinen nopea painonnousu mutta täti sanoi sen olevan täysin normaalia minun kokoiselleni odottajalle kun "vararavintoa" ei ennestään ole. Seuraavaksi onkin sitten vuorossa 4D-ultra 28.11 ja neuvolalääkäri sitten 4.12.

Nyt on muutamana päivänä tissit tihkuneet ihan muutamia tippoja esimaitoa; eiliseen asti. Heräsin keskellä yötä paidan etumus märkänä. Piti huutaa mieskin katsomaan ja kyllä me naurettiin. :LOL: Se tekee kaikesta kyllä ihmeellisen konkreettista kun alkaa olla ravinnotkin jo babylle kondiksessa.
Pitää kohta vissiin alkaa niitä liivinsuojia hommailemaan...

Pyysin neuvolatädiltä tämän ja huomisen päivän sairaslomaa kun oon ollut niin kuolemanväsynyt (johtuen osittain myös työstressistä - joka sitten saattaa olla yksi syy jatkuviin supisteluihin). Ensi töikseni otinkin tänään oikein kunnon päiväunet ja kyllä teki terää. Sitten käytiin miehen kanssa allekirjoittamassa vuokrasopimus ja tuli kyllä hyvä mieli! Saatiin lupa maalatakkin siellä ja ootan niin kovasti et pääsen Starkkiin maaleja ja Ikeaan kaikkea ihanaa ihailemaan ! <3 Mukavat bonukset tulee noista veronpalautuksista (miehelle 1500?) joten saa sitten uutta kotia laittaa.
Tytöt kyseli jo tänään ihan innoissaan joko saa alkaa pakata pehmoleluja. :D Toppuuteltiin että ei ihan vielä; muutetaan ennen uuttavuotta tavarat, varmaan siinä 27-29.12.

Leivoin tänään joulutorttuja ja olin aivan ekstaasissa miten ne voivatkin olla niin HYVIÄ! Hemmoteltiin itseämme myös miehen kanssa ja haettiin Café Picnicistä patongit lounaaksi. Kohta saunaan ja sitten varmaankin ilta kuluu Sopranosin 4. tuotantokautta murun kanssa tapittaen.

mama-L & Onni 24+0 :heart:

Angel08:

Turun lähistöllä myös asustan. Tilasin Bolani Kimami nettikaupasta. Halusin sellasen hienomman värisen, joten pulitin vähän ekstraa. Väri on laku (pääosin musta, muutama hoperinen rinkula ja sit pieni pinkki pallo vielä siinä). Käytän paljon mustia vaatteita ja siks toi tuntu kivoimmalta väriltä.

Monta nettikauppaa myy Bolia ja hinnat vaihtelee väristä riippuen 12-20e. Postikulut mulle oli 70senttiä, nekin melkein joka nettikaupassa n.1e, joten ei oo niin väliä mistä ostaa.

Bolan lisäksi odottelen Hug-a-bub kantoliinaa: kuosina mokka-hassel taidekuvatuksella. Sen tilasin babyideasta, jossa huggat on halvimpia.

Tänään kävin vaa'alla piiiiiitkästä aikaa ja järkytys oli huomata että uus kymmenluku oli mennyt rikki. Yhteensä 9kg oon saanu kasattua!!!! :whistle:

Mulla oli 6vk niin hirvee pahoinvointi, et sillon oli pakko syödä et olo oli edes jossain määrin siedettävä. Silloin sainkin suurimman osan kiloista kasaan. Nyt sit oon vk 17 asti ollut liikuntakiellossa supistusten takia. Ennen liikuin 5-7xvko ja söin terveellisesti, joten tietäähän sen et kun ei edes voi kävellä, että painoo tulle väkisin enemmän kun ns. normi raskaudessa. Noh...en mä ota turhaa stressiä tästä, kun ei se auta mitään. Nyt vaan yritän syödä mahd. terveellisesti ja odotan innolla sitä että pääsen pikkuneidin kanssa lenkkeilemään mammaläskit taivaan tuuliin.

21+3

Mulla oli tänään taas neuvola. Viikkoja 24+0
Painoa on tullu alusta nyt vajaa 3kg.
Hb oli 136.
Verenpaine 130/65.
Sf oli 23. Mulla oli neuvola edellisen kerran 2 viikkoa sitten ja silloin sf oli 18. Miten ihmeessä sitä on voinu tulla noin paljon ja näin lyhyessä ajassa!

Kaikki oli muuten hyvin. Verikokeet otettiin kun oon rh-. Sain jo sokerirasitus ajan ja se on 11.12 ja sit seuraava neuvola on 13.12. Silloin on myös lääkäri. Kela-paperitkin mä jo sain. Pääsee tilaamaan äitiyspakkauksen. :D
Kovin vauva potkii ja liikkuu mahassa. Hikkaa en ole vielä tuntenut. Ellalla oli usein hikka vatsassa ollessaan.

Neuvolan täti arveli että tästä voisi tulla suunnilleen samankokoinen kuin Ellakin oli eli noin neljä kiloinen...

Krisu81: Ihmettelit omaa Sf-mittaasi.. Mulla oli ihan sama juttu tänään neuvolassa! Alle 3 viikkoa sitten 19 ja nyt 24. :) Näin me venytään!!

Joulupuuro valmistui juuri ja nyt vaan odotan että mies tulisi taas töistä.
Mutta tässäkin asiassa...odottavan aika on pitkä!

Illan jatkoja kaikille :)

Mama-L: Elä huoli, miekin säikähdin, kun neuvolan täti heitti yli 500 gramman painonnousun viime neuvolakäynnillä viikkoa kohden. Olen myös hoikka ja johtuu just siitä, että vararavintoa ei ole. Nyt kävin kotivaa'alla ja ei oo kyllä noussu niin paljoa. Ens viikolla sen näkee sit.

Täällä myös tisut vuotaa esimaitoa öisin. Lakana täynnä laikkuja, täytyy ruveta paitaa pitämään. Päivälläkin saattaa olla tippoja liiveissä. Toivoa siis maidon tulosta!??!?

Tänään olin superväsynyt töiden jälkeen, ekaa kertaa koko odotusaikana tällä tavalla. Mies sattui olemaan vapaalla ja sai kaiken roskan niskaansa.... sillä oli varmaan tosi kivaa!! No, onneksi ehdin ottaa pikku unoset, teki kyllä terää. Huomenna vain 4 tuntia, mutta pitää varmaan jäädä vielä tarkistelemaan vihkoja yms.

Nyt ruvetaan asentamaan nojatuoleihin käsikahvoja, kun päällisten vaihdon jälkeen on vähän jäänyt...

Misupai ja Helmis 25+5

Kävin taas tänään ultrassa ja hirmusta vauhtia se kaveri kasvaa, viime lauantaista oli tullut 200g lisää eli alle viikossa! Samaa tahtia kasvaa äipän masukin...ja lantio kipujen syyksi selvisi se, että vauva loikoilee täysin poikittain mikä sitten aiheuttaa venytystä :(

Nyt olen innostunut ostelemaan vauvan vaatteita ja tällä vkolla tullu joka pvä jonkun nyssäkän kanssa töistä kotiin.Vaunuja ja muita isompia hankintoja katsellu, mutta ne ajattelin ostaa vasta joulun jälkeen! V aunuista olen pähkäilly eri malleja ja päätymässä varmaankin perinteisiin 4 pyöräisiin yhdistelmiin.Olen ajatellu jotain mustaa kuosia tehoste värillä, mutta onkohan kesällä kuumat vauvalle? :(

Eipäs mulla muuta...uusille tervetuloa ja mukavaa vkoa kaikille :)

Eiliset lääkärikuulumiset:
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, kohdunkaula edelleen 3 cm, eli ei onneksi muutosta siellä. Maanantaina labraan antaa näyte josta katotaan onko agalactiae-bakteeriarvot koholla, se vois aiheuttaa noita ennenaikasia supistuksia. Muuten tuli taas jotenki niin tyhmä olo siellä lääkärillä, antoi viikon mulle saikkua ja sanoi et nyt tarvii vaan levätä ja ens viikolla töissä ottaa ihan rauhassa. Kehtasipa vielä kysyä että eikö sinne voida palkata mun seuraksi jotain toista työntekijää joka sitten nostais kaikki painavat kun mä en saa :kieh: :kieh: Voi jeesus, kyllä mun appiukko sitten mielummin antais mulle kenkää ku laittais jonkun tekeen tuplavuoroa mun kanssa. Jos mulla vielä samoja oireita ens viikolla ni aattelin mennä vaan työpaikkalääkärille kun luulen et he siellä ymmärtää paremmin mun työkuvaani ja tietää että on raskasta.
Niin ja mittasipa lääkäri vielä sf-mitan, sai 27cm, viikko sitten neuvolatäti sai 23cm enkä millään voi uskoa et ois kasvanu viikossa 4 cm!!

Että silleen täällä Turussa! Ja vettä sataa taas, ärsyttää sekin :ashamed:

Nyt käyn mittaas noi vaunut Angelia varten ja tuun kohta takasin =)

:heart: :Ninni ja Kirppu 23+5

Tää viikko on painajainen!
Ensin miehen isä kuolee ja nyt eilen joku täti ajoi parkkipaikalla meidän autoa päiten! Oikein rentouttava loma mulla.. Eipätäs nyt muuta.

Anteeksi tietämättömyyteni, mutt mikä koru bola on?

riksu + lätty rv 24+3

Riksu: Bola koru! käy tutustumassa linkki: http://www.pussikaniini.fi/tuotteet.html ja sieltä -muutamukavaa -bola
siinä hyvin kerrotaan mihin tarkoitukseen korua käytetään odotusaikana ja sen jälkeen. Ihastuttava kapistus. Harmi vaan et maahantuojalla ne väliaikaisesti loppu, eli kaikkein ihanimmat loppu =( täytyy tilata sitten joku vähän vähemmän ihana =)
Mä aloitan siivoamaan nyt yläkerran vaatekaappeja ja tekemään vauvan tavaroille tilaa!

Moikka moi...
mä+voice 21+5

Harmaata marraskuun iltapäivää!!

Täällä keski-suomessa sataa vettä taivaan täydeltä. Viime yönä oli hävinnyt ne viimeisetkin lumen rippeet, joten tosi harmaata ja pimeetä. Sunnuntaina olisi joulukadun avajaiset, mutta ei tuo keli kovin jouluinen ole!!

Ette muuten ikinä arvaa mitä eilen innostuin tekemään. Siivosin hoitopöydän ja kaivoin tytön vauva aikaiset vaatteet esille, otin pienimmät vaatteet ja lajittelen hoitopyödän laatikoihin valmiiksi. Tänään sitten kävin siskon vauvavaate varastot penkomassa ja toin sieltä kassillisen pieniä vaatteita mukana. Nyt on sitten jotain laitettu jo valmiiksi uudelle tulokkaalla. Samalla tuli tehtyä inventaaria, että tarviiko ostaa jotain vaatetta, mutta mitään oikein pakollista ostamista ei näyttäis olevan. Siskolla oli niin paljon ihana pikkuisen vaateita ja monet viellä sellasia, että menee sekä pojalla ja tytöllä. Mutta tulee sitä silti jotain uuttakin ostettua ja nyt kun ollaan menossa viikonloppuna jouluostoksille niin vois samalla katsella!! Vauva peitto minun pitää ostaa, kun tyttö nukkuu viellä sillä vauva peitolla mikä tuli äippäpakkauksessa! Ja nythän en pakkausta ota! Muutanhan meillä ei suuremmin mitään hankkimista ole, kaksosrattaatkin ostetaan vuoden vaihteen jälkeen kaverilta!

Kivan näköisiä nuo bolat, tekis mieli vähän tilata!! =)

Tutteli78: Meillä vaunut on mustat ja niissä on sitten sellasta pronssin väriä raitoina. Ite en kyllä ole huomannut, että ois jotenkin erikoisen kuumat ja eihän niitä vaunuja edes saa kesällä jättää suoraan auringon paisteeseen! Hyvin siis on pärjätty mustilla vaunuilla ja eipähän näy kaikki lika niin herkästi kun vaaleissa!

Hyvää viikonloppua kaikille!! =)

Muumi82 ja eppu 26+3

Heippa vaan kaikille.
En ole oikein jaksanut taas kirjoitella ja ei ole oikeastaan ollu mitään asiaa. Vaunuista on ollu täällä kovasti puhetta niin me ollaan tilattu emmaljungan city crossit city kopalla. Se menee niin pieneen tilaan ettei tarvitse farkkua ostaa.Hoitopöytä ja pinnasänky on kanssa tilattu ja turvakaukalo on gracon logite s. Vauvanvaatteita olen ostellut jonkin verran, mutta otan sen pakkauksen niin siinäkin tulee jo paljon ja sitten kaikilta tutuilta tulee kuitenkin vaatteita.
Moni on täällä kärsinyt supistuksista ja itsekin olen tässä sairaslomalla 5.12 asti jolloin neuvolalääkäri katsoo tilanteen uudestaan ja päättää jatkosta,että jäänkö kokonaan pois töistä. Äitiysloma alkaa mulla varhennettuna 10.01.08. Mulla tulee ne supistukset niin herkästi etten saa mennä edes koiran kanssa lenkille,joka on vielä pieni koira. Kaikki isot kauppareissut on kielletty,imurointi,luuttuaminen ja mitä vielä. No mutta mitä sitä ei tekis vauvan takia. Kovasti vauva potkii ja onneks hän rauhoittuu kun isä laittaa käden masun päälle,että äiti saa nukuttua. Eipä tänne mitään sen ihmeellisempää.
rv. 24+6

Hieno maha sipuli!

Kääks, jännittää maanantain 4D-ultra ihan sikana. Toivottavasti tyypillä olis kaikki hyvin.
Esikoisella todettiin aikoinaan äitiyspolilla loppuraskauden seurannassa munuaisongelmia, niin jotenkin se on alkanut kummitella taas mielessä. Ei silti, vaiva ei onneksi ole perinnöllinen.

Niin ja edelleen on se tyttöolo, vaikkakin rakenneultrassa vihjattiin pojasta. Pian onneksi on maanantai ja asiat selviää. (kun vaan selviäis ite tästä ikuisuudelta tuntuvasta viikonlopusta :D )

Nyt vessaa ja kylppäriä kuuraamaan! t.pikkuvaemo ja mini-ihminen 23 tasan

Yhteistyössä