***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

Heippa!

Ninni78: Nyt lepoa vaan ja koita saada sairaslomaa neuvolasta!

Kaakaovoide puikosta... Ite on tykänny tosi paljon. Tosi kätevä aamulla ja illalla rasvailla nopsaa maha. Eikä tarvi käsiä "sotkee".

Appiukkoni kuoli eilen ja nyt alkaa hirveä järjestely... Tässä tää loma meneekin asioita hoitaessa ja asuntoa siivotessa.

Mullu on tullu paha tapa et aina kun herää yöllä vessaan niin en meinaa enää saada unen päästä kiinni... Tänäänkin oon valvonu 4 eteenpäin!

Käytiin ukon kans ostamassa ensimmäinen isompi ostos vaaville! Kipparilta ostettiin 20e pinnasänky!

riksu + lätty täydet rv 24!!
 
Voi apua!!käytiin tänään katselemassa vaunuja ja se oli vaikeampaa kuin pysty arvaamaakaan. Malleja on vaikka kuinka kolmipyöräisestä kuusipyöräiseen.
Nyt kysyisinkin teiltä, että onko teillä kokemusta noista kolmipyöräisistä? Vaikutti kovin näppäriltä ja kevyiltä, mutta onko kellään käytännön kokemuksia niistä? Kuinkahan ne kulkee "maastossa" eli esim. hiekkateillä? Teutonialla näytti olevan mukavan oloiset kolmipyöräiset vaunut, joissa myös se etupyörä on aika kookas, joissain malleissa pyörä oli aika pieni...
Kummista pidätte enemmän, neli vai kolmipyöräisestä vai jopa niistä missä on tuplapyörät edessä eli ns. kuusipyöräiset?

ootus+kamu 21+5

 
En tiedä muistaako enää kukaan mua, nyyh.....mutta ihana käydä lukemassa teidän odotuksianne!!

Mulla on vhdoin ja viimein alkanut menkat, joten tässä päästään vihdoin toiveilemaan!!!! Mulle on iskenyt vielä hirveempi vauvakuume, kait se johtuu että tuossa ehti olla vähän aikaa fiiliksissä. Mutta patologilta tuli vastaus että ei ole ollut vauvan alkua, tuulimuna, onneksi, eli mun kohdalta voi poistaa enkelivauvan.

Ihanaa odotusta teille kaikille, ja mä tuun perässä!!!!!!! |O
 
Hei! Pojaksi varmistui :D ja näyttihän se rakennultran kuvakin pippelin :whistle: Oli kyl tosi kivaa, harmitti vaan vähän (enemmän miestä) kun vauva piti päätä mun selkärankaa vasten niin ettei väliin jääny paljon mitään lapsivettä joten kasvoista ei saatu kuin 1 kuva. Vaikea se oli kuvaa ottaa kun toinen peittää minkä pystyy :D olin juonut just kahvia suurinpiirtein ämpärillisen ja syöny suklaata ni jalat kyllä vispas :LOL:

Nyt mutsille syömään tänään tilaamaani karjalanpaistia *nam* ja sitten himaan pakkailemaan <3
 
LauraN, olikos se sulla jolla näkyi tänään ekaa kertaa potkut ulospäin? Sama täällä ja kyllä oli metkan näköistä! :heart: Koko maha vaan meni mutkalle ku kaveri myllers siellä. Vähäsen naureskeltiin miehen kanssa. Olin jo ajatellu ittekseni et koskahan mullaki rupee näkymään kun täällä on jo niin moni päässyt ihailemaan. :]

Torstaina neuvola ja olen ajatellut pyytää tätiltä sairaslomaa torstain ja perjantain kun oon ihan kuolemanväsyny ollu... Ja supisteleekin päivittäin. Että sais ihan vaan levätä ja ladata akkuja.

Nyt makkarakastiketta kera pottujen, namnam!
edelleen mamaL & Onni 23+5
 
Tuizu: Kyllä mie ainakin siut muistan. Nyt sitten vain kovasti onnea yritykseen!!! Kyllä se nyytti teillekin löytää!!

Onnea niille, jotka on päässeet masun mylläystä katselemaan. Täällä niitä ihasteltu useampi viikko ja joka kerta se on NIIN ihanaa! Iltaisin soittorasian musa saa vauvan villiksi, huipun näköistä kun masu on ihan kummallisen mallinen.

Hankinnoista oli puhetta. Meille piti tulla Niemen pinnis, mutta olivatkin tehtaalla puhuneet myyjälle potaskaa: niitä ei valmisteta valkoisina umpipäätyisinä. No, pitää ottaa kalliimpi, antoivat alea reilusti, niin meille pitäs nyt sitten olla tulossa Sievän tehtaan Pikkupuu-sänky. Linkki tässä: http://www.sieva.fi/index.php?prod_id=00000026&group=00000018&mag_nr=1

Vaunujen kanssa pähkäileville. Tiedän tunteen. Kyllä mekin kovasti mietittiin, millaiset ois hyvät ja meidän tarpeisiin sopivat. Kaikillehan ei kaikenlaiset toimi. Riippuu autosta vai liikkuuko julkisilla ja onko kenties yksi vai useampi lapsi... asuuko maalla, kaupungissa tms. lenkkeileekö jne. Soppa on siis aikas sekainen!! Onnea matkaan! Meillä Brion Kombit tuolla varastossa odottaa.

Nyt tiskiallasta putsaamaan! Jaksamista kaikille, täälläkin oltu aika väsyneitä.

Misupai ja Helmis 25+3

 
Mama-L Joo, minä se tänään tunnelmoin vauvan potkuista! :) Aivan ihana fiilis! :heart: :heart:
Tuntuu jotenkin niin pitkältä tuo odotus että näkee vauvelin.

Huh, tulin juuri kotiin ostoksilta.. Kummipojan lahjan lisäksi käteen jäi itselle ja vauvalle vaatteita... :ashamed: Ostin pikkuneidille neulemekon, sliparin ja pellavaisen kauniin paidan.. Ne on aivan syötävän suloisia!

Saatiin tänään uusi asunto!! HUH.. Muutto edessä 1.1.08.. Ei siis epäselvyyksiä mitä teemme uutenavuotena. Ihana koti löytyi! Ollaan asuttu keskellä Helsinkiä Kampissa ja nyt päästään hieman rauhallisempaan paikkaan. Ihanaa.

Nyt kokkaamaan ja tekemään ukkelille joulutorttuja :)
Toivotaan että masukki herää taas pian potkimaan mammaa!
 
Moikka kaikille! Täällä kaikki hyvin, liikkeiden tuntemukset vielä tosi vähäisiä, täytyisikö huolestua, vai onko muillakin samanlaista vielä?

Ninni: me tavattiin lauantaina. ihanan iso massu sulla jo, huomaa että viikkojakin enemmän ku mulla =) käytiin pikaseen aiheuttaan sulle sekaannus töissä, ku kirkosta siirryttiin hääpaikalle manilaan ;)

Ootus: itse oon kans pähkäilly vaunuasian kanssa ja jotenkin oon ihan rikki, ku vaihtoehtoja niin paljon enkä oikein osaa päättää!! Ainut mitä vaunuilta tiedän varmaksi haluavani, on kolmipyöräisyys. ne on huomattavasti mukavemmat liikutella kaupungissa. Sen verran mitä oon tehnyt tutkimustyötä, voin kuulemani (myyjien suusta) perusteella sulle sanoa, että sellaisia kuusipyöräisiä, ei välttis kannata ottaa joka paikan vaunuiksi, sillä talvikäytössä keräävät lunta ja tärisevät, eli toimivat vain parhaiten cityssä. Itse kävin eilen tutustumassa teutonian kolmipyöräiseen ja vaikutti minusta oikein toimivalta vaunulta. tukeva, lämmin jne.. mutta hinta vaan aika kova ku vauvatalo johanna myy 839?.
Briot varmasti ostaisin jos löytyis vaunumalli kolmipyöräisenä. Emmaljungalla kolmipyöräinen gangaroo taas minusta kauhean pitkä malli.. Onko jollain kokemusta Gessleinin kolmipyöräisestä?
huh huh.. onneksi vielä aikaa pähkäillä =)
 
Angel mä vähän epäilinki et voisit olla joukossa =)
Joitkohan holitonta glögiä? Mä olin siinä vaiheessa päivää ihan loppu ja sit putkahti "muutama" ihiminen tiskille yhtäaikaa... Nyt onki sitten luultavasti saikkari edessä, ei tunnu toi paineen tunne masussa lakkaavan. Makuulla vaan on hyvä olla :ashamed: Ei tässä koneellakaan jaksa kauaa olla kun tuntuu et vauveli painaa jo tonne kylkiluihinki asti mun istuessa ja tekee ilkeetä. Suurin pelko mulla nyt sen lisäks et vauva alkai jo syntyyn on se et joutuisin vuodelepoon, oon niin meneväinen normaalisti et tiukkaa tulis tekeen...

Nyt kattoon pakoa!

:heart: :Ninni ja Kirppu 23+2
 
Niin ja meillä on nyt sitten noi Gessleinin vaunut eteisessä odottamassa kyytiläistä. On swing-fi:t, eli 4 rengasta mut vaikuttaa silti ihan ketteriltä. Meillä ollu joskus kolmipyöräset juoksurattaat työillä mut ne ainaki oli tosi hankalat ja jäykät, mut on ihan varmasti kehittyny niistä ajoista tosi paljon!
 
Ninni: juu olin tiskillä juuri se joka joi alkoholitonta glögii ja mieheni joka suureen ääneen vitsaili piksun kera =) Harmi noi sun kivut, toivotaan et olis nyt ohimenevää eikä tarvis pitkään olla vuodelevossa. sulla kuitenki 2 pikkutyttöö siellä kotona touhuamassa jo valmiina =)
Kuule, kerta oot ostanu ne gessleinin vaunut, niin voisitko olla niin kultainen että mittaisit vaunujen rengas leveyden? joku nimittäin väitti et olisivat turhankin leveät, kun minusta näyttävät niin pieniltä ja ketteriltä.
Vaunupistehän loppuu nyt erikinkadulla ja siellä gessleinit edullisesti.

Jos joku tietää ulkomaalaisia nettikauppoja josta saa tilattuu vaunuja edullisemmin niin osoitetta tulemaan? aattelin katsastaa myös sen vaihtoehdon vaunuostoissa =)

Hyviä öitä odottajat!
 
jätskitötterö ilmoitat vaan tiedot mitä haluat antaa ja listan päivittäjä kirjaa ne siihen etusivulle :)

Hitto kun oon juonut liikaa kofeiinia :LOL: Ei tehnyt paljon aamupalaa mieli kun eilen illalla vedin hehtoannoksen karjalanpaistia ja perunamuusia äitin luona. Söin varmaan samanverran kun äiti ja mies yhteensä :LOL: ei olis sen jälkeen pitänyt mennä heti vaa'alle. Näyttää oikeesti ihan liikaa, mä en tajua missä ne kaikki kilot oikein on :eek:

4Dstä vielä, painoarvio oli 606gr ja tota pituusmittaa mun pitää vielä vähän selvitellä kun tossa noita arvoja on vaikka kuin paljon :D Nähtiin kun poika vilkutteli meille ja jumppaili jalkojaan kuin paraskin balleriina :D Hintaa tuli korvausten jälkeen 175e Bulevardin gynekologisessa ja siihen kuului se DVD ja puolisen tuntia on sillä mittaa. Kaikki selkänikamat,kylkiluut, sydän, aivot ja muut elimet olivat kunnossa ja näytti normaalilta. Pää oli viikkoa pienempi mutta on kuulemma ihan normaalia tässä vaiheessa eikä siihen kiinnitetty sen enempää huomiota kuin mitä kysyin kun näin viikot siitä kuvaruudun alareunasta.

Tänään lähdetään Roomaan illalla!!

ennen tätä aamua en oo jännittänyt ollenkaan mutta kun sain itseni hereille niin siitä asti oon hypettänyt :D siellä olis ennustettu ~20 astetta lämmintä :heart: Pupu on viety eilen hoitoon ja koira viedään tänää. IIK! :LOL:

töitä tässä välissä vielä ->

p.s me muuten saatiin vihdoinkin kaikkien vakuutusetsintöjen jälkeen Tapiolasta oikein kattavat vakuutukset ja vaunutkin ollaan valittu :) Emmaljungan smartit. Kyllä lähti iso paino pois ajatuksista kun sai noi selvitettyä että mitkä meille on parhaimmat!

-Oikukas rv 23+6
 
Oikukkaalle vielä viralliset vaaleansiniset onnittelut! Ja ihanaa Rooman-matkaa.

Meillä 4 D ens maanantaina ja sitten joulukuussa päästään shoppaamaan "oikeanvärisiä" vaatteita Pariisiin, todella odotettu miniloma miehen kanssa kaksin.

sitä odotellessa.. pikkuvaemo
 
Moikka pitkästä aikaa!!!

Mulla ois 4D maanantaina jossa tarkistellaan sitten sitä vauvan sydäntä, alkaa jo pikkasen jännittämään. Ja varmistuupahan vauvan sukupuolikin ihan varmaks sitten. Jotenkin olen niin epäuskonen että meille tulis tyttö, vaikka onhan sitä jo kahdessa ultrassa sellasta arveltu. Pelkään sitä mitä Ninni toivoo, pippelin pullahtavan esiin.

Masussa on kaikki ok, sykkeet olleet nyt melkein reilu pariviikkoo kunnossa. Aivan mieletöntä myllerrystä pitää koko ajan ja venyttää tuota mahanahkaa jo kummasti. Ja kyllä mitakin paikkoja,,, persaus on levinny varmaan saman verran ja samoin rinnat paisuneet.

Hankinnoista sen verran, että ostin sitten paketin vaaleenpunaista vaatetta, pikkasen olin pakettia aukoessani kuin pikkulapsi jouluna. Oli niin paljon rimpsessan ihanuusia.
Vaunuista näytti tuskailevan. Täällä myös,tosin meillä ei niitten puutteesta vaan paljoudesta. Meillä on nimittäin 4 rattaat. Brion yhdistelmät, avorattaat ja tuplat sekä vielä ois abc:n yhdistelmät. Ja muista paitsi tuplista ois tarkotus päästä eroon. Tietty vois neuvolan seinälle kiikuttaa ilmotusta, mutta oon niin pirun laiska myyntimies.

Joo eiköhän nämä tässä nyt olleet

Amalia ja rimpsessa22+2
 
LauraN, me kans muutetaan uutenavuotena. Musta ei välttämättä enää ole tuossa vaiheessa hirveästi mitään painavaa kantamaan, ja kyllä on ihmisillä ollut hauskaa, kun ollaan kyselty uudenvuodensuunnitelmia. Että muuttoavuksi... :LOL:

Mulla hävisi se kuuluisa energinen keskiraskaus heti kun viikko 20 loppui. Nytkin särkee päätä ja lasken vain päiviä joululomaan. Joulun jälkeen alkaa varmaan sama laskeminen taas äippäloman suhteen...

Vaunuista: me ollaan harkittu Hartanin tai Gessleinin yhdistelmiä. Ninni, onko noissa Gessleinin vaunuissa käsijarrua? En oikein saanut kuvista selvää. Enimmäkseen olen kyllä jättänyt tuon vaunujen vertailun miehen huoleksi, onpahan silläkin jotain vauvaan liittyvää tekemistä.

Bellona 21+6
 
Hui kun täällä taas vetinen valkovuoto säikytteli aamulla! Sai kyllä taas juoksuksi pistää ja vessaan kattomaan että mitä sinne housuun oikein holahti! Jäi kuitenki silleen siihen alkkareitten kankaan päälle, että tiedän sen vain valkkaria olevan, enkä tällä kertaa säiky lapsivedeksi. Mut sitä tuli niiiin paljon, että kylläpä säikähdin!! :eek:

Minua jännittää se reissumme, huomenna lähetään... tarkoitus ois käydä mm. Ikeassa ostoksilla, ja käly arveli, että siellä menee sellainen pari-kolme tuntia. Sit tajusin eilen illalla, että mä en ihan oikeasti ole piiiiitkään pitkään aikaan jaksanu olla niin kauaa yhteen kyytiin jalkeilla, siis etten ois saanu istua tai makoilla välillä... minähän kuukahdan sinne kaupan käytävälle... tai pahimmassa tapauksessa alkaa supistelemaan, kun tänä aamuna taas yksi sellainenkin (kipeähkökin!) tuli, ja yks kammotus-kauhistus on se, että kun jo ihan tavan ruokaostos-reissullamme vauva usein jossain vaiheessa ottaa sellaisen asennon, että painaa virtsarakkoa aivan kamalasti, ja tulee ihan hirveä pissahätä, vaikka todellisuudessa siellä ei paljoa pissaa olisikaan.. mutta kun kaveri tinttaa rakon lyttyyn ni eipä sitä tarvi ollakaan! Miten siellä Ikeassa ees on vessoja..? Ja onko sieltä jotain suht. suoraa tietä ulos ja vessaan, vai onko se niin että jos me ollaan jossain perimmäisessä nurkassa kauppaa niin sieltä sit kans kestää tovin kierrellä ja kaarrella pihalle..? Yhesti oon käyny mut en muista ollenkaan, silloin lähinnä käveltiin se kauppa läpi ja jäi vain tosi sokkeloinen ja sekava mielikuva!
Sit ku tuntuu että pakkaamiseen ei kertakaikkiaan aivokapasiteetti riitä... ku ois vaan ite lähössä, mut kun pitää pakata kolmelle ihmiselle, liian hyvälle tainnu miehenki opettaa.. ;)

Jaah, joko tuossa ois valitusvirttä taas kerrakseen! :ashamed:

Ippu 23+2
 
Ippu Onhan siellä niitä vessoja ihan hyvin vaikkei nyt joka kulmassa ja ruokapaikka missä voi istua ja lepäillä sekä monen monituista sohvaa ja istuinta tauoille :D Istut siellä kahvilassa syömässä ja kuvastoshoppailemassa niitä tuotteita jos rupee väsyttämään kävely :)
 
Ippu, samaa olin sanomassa kuin Oikukaskin.. :D
Mä huomasin, että nyt muuton yhteydessä kun on kierretty noita putiikkeja enempikin, ni kyllä K-Raudastakin löytää jonkun hyllyn kulman missä istahtaa toviks :whistle:

Mulla on kyllä niinpäin, että tää istuminen ei sovi mulle.... alkaa heti vihloo tonne lonkkaan iskiashermoon :eek: ja sitten on jäykkä olo, kun nousee ylös ja alkaa kokeilla jalan kestävyyttä.
Vessahädän kans kyllä ihan sama juttu, ollu melkein alusta asti, että kun se hätä tulee, se kans tulee, vaikkei juuri mitään ulos tuliskaan |O varsinkin kun lähtee kotoota ja käy vessassa, ni ei tarvii kun autossa istuu vaikka vartti, ni jo on muka hätä.. ja sit taas vessan kautta kauppaan. Ja kauppojen kierron jälkeen vessan kautta ulos. Tykkäänkin käydä esim. Itiksessä, kun siellä on niitä yleisiä vessoja :saint:

Noniin, semmosta vessaturinointia tähän hätään :LOL:

Muuten ei kuulu kummempia, jäykkyys vaivaa juu, mut siihen ei auta kuin tasainen liikkuminen eli pakko töitten ohessakin vaan nousta verryttelemään.
Viikon päästä seuraava neuvola ja täytyy valitella noita kolotuksia siellä lisää... liitoskivut on tosi ei_kivoja... varsinkin yöllä ja aamuisin, kun on paikat jäykkänä, meinaa koipien liikuttelu olla tuskaa, mut kyllä nää päivät tässä vaan on kulunu hurjaa vauhtia :eek:

Taas yks viikko täynnä!!!!! huisii :D

Mukavaa päivää mammoille ja massusille! Ja koitetaan jaksaa näitten vaivojemme kanssa! :hug:

Hexodus ja masumöyrijätyyppi 25+0 *lähtee lounaalle* :p
 
Moikkis!

Pikapikaviesti...

Angel, haluatko et mittaan edestä niinku vaunujen leveyden renkaiden kohtaa vai haluatko tietää renkaiden halkasijan? Ku ei tajuu =)

Omanapaosio: Huomenna vasta pääsen lääkäriin, nyt tarvii huilia tämä päivä ja töihin en saa kuulemma huomenna mennä. Jos kivut tulee kovemmiksi ni suoraan TYKS:iin :ashamed: Sain lääkäriajan huomiseksi vasta klo 15, ois oikeesti ollu kaikki ajat ihan täyteen buukattu mutta saivat onneksi tungettua mut johonkin väliin. Viime yönä ei tullu montaa tuntia nukuttua, panadol zappia kun otin ni olo helpottu muutamaks tunniks kunnes alkoi taas inhottava tunne masussa. Saahan panacodia ottaa raskaana, mulla ois niitä ja ajattelin et jos illalla ottaisin yhden et saisin edes ens yönä nukuttua paremmin.

Ei nyt muuta, tuntuu ilkeeltä kylkiluiden alle kun istuu koneella...

Niin ja Jätskitötterö laita tietojas tuleen mulle joko suoraan tähän tai sit yv:nä ni saan sut listalle!

:heart: :Ninni ja Kirppu 23+3
 
Hei vaan, ei ole aikoihin tullut käytyä täällä ja rehellisyyden nimissä en kyllä ole lukenutkaan näitä juttuja laisinkaan :ashamed:
En jaksa koko aikaa joka paikassa vatvoa tätä mahan kasvua* joo olen kauhea*
Kun ei kerta ole mitään uutta kerrottavaa.
Kuten ei oikeestaan nytkään, huomenna neuvola ja mitataan sf ensi kertaa.
Paino alkanut hyvin vähän nousemaan onneksi vihdoin, alle 60 ollaan silti yhä..
Ei oikein kärsi istua, painaa kauheesti tohon tissien alle, siis ihan tuskaa tai sitten pitäs istua aivan suorassa koko ajan mut sekään ei ole mahdollista kun tää näppis on vähän huonossa paikkaa..

Paineet ja hemppakin vihdoin asettuneet*kop kop*

hyviä ja huonoja uutisia sitten kanssa..
Rakas saa nyt sitten ilmeisesti sen ylennyksen, voi vitsit et olen onnellinen ja tuli nyt taas palkankorotuskin hyvään saumaan ja tietty nousee taas kun se ylennys tulee
MUTTA
Hän ei myöskään ole kotona helmikuussa..Vaan kurssilla, tulee takaisin 30.2 eikä kauheesti naurata kun toi la on 5.3 ja työkiellossakin olen kun on noita supistuksia ja muuta ja lääkärikäyntejä useemmin kun on ennenaikaisen synnytyksen riski.
Mies meinas et ei mene sinne kurssille mut ikinä en itselleni anteeksi antais jos ei menis, koska se ois hyvästit koko ylennykselle =/
Ei siis ole öitä kotona kun matkaa on niin paljon ettei sieltä joka ilta aja ja on yöpaikat siellä, joten olen sitten täällä yksikseni lasten kanssa ellen keksi kuka haluis meille siksi aikaa majoittua.
Vähän siis pelottaa ja toivon et mies nyt ehtii synnytykseen edes hetkeksi jos silloin käynnistyy, tai no, olen kyllä harkinnut jossain vaiheessa sitäkin etten sitä ota edes mukaan :D

Ääh, en mä tiiä, kauheen huonoon saumaan taas tulee kaikki, pelkkää ongelmaa vaan..
Sipsu ja Aino rv 25
 
Täällä on vihdoin ja viimein flunssasta parannuttu! Jaksaa jo jotain tehdäkin, siispä pesin tänään saunan ja kylppärin. Tän jälkeen oli pakko lähtee kiinalaiseen herkuttelemaan, kun tuli itelleen luvattua :whistle: :ashamed:

Raskausarvista olette jutelleet, niitä mulla on ja lisää varmasti tulee, kun jo nyt "mahanahkat paukkuu". Eipä siihen auta mitkään rasvat, kaikkea on tullu kokeiltua. No, en mä muutenkaan napapaidoissa ja biksuissa kuljeskele julkisilla paikoilla.

Vaunut pitäisi vielä hommata, siis hakea kavareiden varastosta, ihanat Emmaljungan tuplat, kovalla kantokopalla. Lastentarvikeliikkeessä näin kyllä tosi hienot Herguleksen tuplat, mutta hintaa oli aivan liikaa (lähemmäs 1000?) :eek:

Mun napaa: Vatsan ympärys on 122cm, joten olo alkaa olla aika "norsumainen" vaikka kiloja ei ole tullutkaan kuin 5kg koko raskauden aikana. Nukkuminen alkaa olla taitolaji, kyljellään tyyny polvien välissä ja peitto kainalossa. Tässä asennossa vetelen helposti 9-11h yöunia ja päikkärit päälle. Nukun vissiin varastoon tulevia unettomia öitä ajatellen. :D

Nyt jotain kokkailee makkarasta ja muksujen hakuun :wave:

Korven tyttö ja Kamut 26 jotain
 
Nostelen meitä!

Kuulin juuri anopilta, työkaverinsa kun teki meille sen rakenneultran, että istukkani on aivan takaseinässä, ja siksi siis nämä liikkeet tuntuu mulla näin holtittoman selvästi, välillä jopa vähä ärsyttäen, kun jokainen pienikin liikahdus tuntuu. Vauvan hikka on jotain uskomatonta höykkyytystä!
Ja hämmentävää että anoppi tuntuu tietävän raskaudestani enemmän kuin minä itse, tiesi jopa istukkani paikan, mitä minä itse en tiennyt, ennenkuin nyt... huonotkin puolensa siis tällä anopin ammatilla, mistä toistaiseksi on ollut vaan iloa ja plussaa, mutta nyt onkin näköjään tämmönen ärri-purri-päivä ja kaikki käy ärsyttämään... pööh. Tästä vielä pitäis reippaana reissuun lähteä huomenna, huhhuh! :/

Ippu ja neiti 23+2
 
Iltaa! Pimeää on, kynttilöillä lisävaloa...

Täällä aika moni onkin ilmoittautunut kynttiläihmiseksi, minä myös. On ihana vaihdella erilaisia kynttiläkuppeja ja vaihdella kynttilöitä. Jotenkin tuo pimeys tuntuu niin karmeelta. Lenkilläkään ei näe paljon mitään ja kukaan ei oikeastaan ole liikkeellä. Missä kaikki on!!

Onko muille soitelleet Vauva-lehdestä? Mulle soitti täti ja sain niin hyvän tarjouksen, että tilasin vuodeksi. Se hinta oli 31 euroa koko vuosi, eli alle 3 euroa per numero. Kaupan päälle valitsin hoitolaukun, koska ei aiota sellaista ostaa. Vaihtoehtona oli kantoliina tai pussilakanat, joita meillä jo on (ihanan pehmeitä, vuodesta 1981 alkaen mun vanhoja...)

Tilasin mieheltä kirpeitä karkkeja, jotenkin vain alkoi tehdä mieli. Alkuviikon on muutenkin ollut hyvin vetämätön olo, välillä vähän heikko, toisinaan masu on käynyt yli-ilmakierroksilla. Mikä lie?! Eikös raskausmyrkytyksessä oireet oo aika näkyvät ja tuntuvat?

Töissä on supistellut muutamana päivänä sellaisten tuntien jälkeen, jos on pitänyt "taistella" villien poikien kanssa ja sitten oon kiivennyt opehuoneeseen. Muuten töissä kyllä menee entiseen tahtiin iltapäivän väsyjä lukuunottamatta. Enää 7 viikkoa!!! Tosin ei oo helpot viikot: joulutodistukset eli ihanaa numeroiden antamista omille ja vierasoppilaille!!! Mulla on pelkästään liikunnannumeroita annettavana sellaiset 120 kappaletta... Onneksi on työpari aina kaverina!

Ipulle hauskaa reissua! Täällä etelässä on tosiaan vesikeli, kylmä kuitenkin. Yäks. Ikeassa on tosiaan se hyvä, että voit siellä ostaa välipalaa kesken reissun!!!

Onks kukaan ommellut itse pinniksen reunasuojaa? Aattelin itse tehdä, kun ei oo kivoja valmiita. Mitä ootte laittaneet sinne pehmusteeksi? Itse mietin ohutta superlonia, kun se vanulevy on aika "löysää".

Masussa kaikki on kaiketi hyvin, kun vauveli liikuskelee ja saa äidin aina liikuttumaan! Enää 14 viikkoa jäljellä laskettuun...

Kokeiden ja numeroiden pariin...

Misupai ja Helmis 25+4



 
Iltaa kaikille =) Onpas tullut paljon taas tekstiä, en oo ehtinyt koneelle kun on ollut lastenjuhlat ym menoa. Nyt ei onneksi enää tarvii järjestää kenenkään synttäreitä yli puoleen vuoteen.

Maha kasvaa, mutta onneks raskausarpia ei vielä ole tullut. Ekat äitiysfarkut jäi pieneksi (ne olikin aika pienet) ja ilman tukivyötä ei oikeen pysty olemaan kun vatsalihakset venyy ja se sattuu kovaa. Aika pyöreä olo on, eikä liikkuminen ole mitenkään ketterää. Tää maha on kokonaan tässä edessä, kuin rantapallon nielassu. Painoa tullu 7 kg ja mahanympärys 95 cm jo, sf-mitta 25. Kuulemma just sopivasti.

Maha heiluu ja nyt kun vauvat isompia niin tuntuu ja näkyy potkutkin selvästi, välillä tuntuu omenan kokoinen pää toisella sivulla :heart: Kohta saa otettua kiinni pienestä kantapäästä kun se yrittää tulla läpi =)

Äitiyspakkaukset pitäis hakea, ja vakuutuskin pitäis muistaa. Ja meiltäkin puuttuu edelleen tuplarattaat ja toinen kaukalo (meillä ollu muuten Brio Kombit, ja ollaan tykätty paljon, varsinkin pitkäjalkaiselle työntäjälle niissä on tarpeeksi askeltilaa).

Voi ei, nyt taitaa kuopus heräillä, kitisee jotain, on nukkunut puol tuntia, toivottavasti nukahtais uudelleen ettei valvo puolille öin!

Hyviä unia kaikille :wave:
 

Yhteistyössä