***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

Aikaa varatessani minulle kerrottiin 4D-tutkimuksen täällä "ei-kasvukeskuksessa" kestävän noin 45 minuuttia ja kustantavan noin 230 euroa (sisältää kuvia ja dvd:n). Kallista on!

Omassa navasta valtavaa myllerrystä, hirmuista kasvua ja sitä myöten kipujakin. Kylläpä se tästä. Mieli sentään on valoisa : ) Viikonloppuja!

~Tii ja Nyy .. hömm... taitaa olla kai 24 tasan?

Ihan aluksi.

Kiitos teille kaikille tuesta, kiitos! :) Lämmittää kovasti että teiltä riittää sympatiat tällaselle märylaukulle.. :)

Ippu.. mulla kans tuo häpyluu kipeä ja on juuri sitä liitoskipua ja johtuupi myös siittä että lapsi painaa jotenki hassusti tuonne ales. Mulla ollu tuota kipua jo ainakin se pari kuukautta ja yhessä välissä oli nii kipee ettei voinu kävellä ollenkaan. Piti tyttöki viedä eskariin autolla vaikka matkaa alle kilsa, mut ei pystyny käveleen ei sitten ollenkaan. Nyt luojan kiitos hieman helpottanu että pääseepi edes tuon eskari matkan käveleen, mut se on kyllä sitten se maksimi. Ees taas tulee se 2km ja sitten on jo luu niiiiiiin kipee että hallelujah! Hetken ku sit lepuuttaa nii pystyy sit taas vähän aikaan toimiin, mut imurointi onki sit tosi haastavaa ku luu kipee ja sit pistää supistaan nii voi elämän kevät! Jos töissä olisin niin saikulla oisin yhtenään. Ztemppejä sinnekkin!

Mut nyt BB kutsuu. Moi moi!! :D

Marmeladi *neulakammo koulussa* & Masuasukki 24+3

Menipä myöhään tänään... Ensin töissä, sitten ostoksille ja vielä kylään. Nyt sitten olisi jo valmista kauraa sänkyyn. Tosin ostoksilla oli kivaa. Sain tänään tietää, että veljestäni tuli ylioppilas, vaikka alunperin näytti huonolta ja ei oltu mitenkään ajateltu asiaa. Masun kanssa olikin kiva etsiä mekkoa normaaliosastolta!! No, onneksi Ril´s pelasti jälleen. Mekossa istuva yläosa, mutta helma pussimainen, joten mahakin mahtui hyvin yhtä kokoa isompaan kuin normaalisti ottaisin. Pukua voi sitten vähän pienentää, kun palaa omiin mittoihin. Onneksi löysin, kun en halunnut mitään kaapua. Kummipojalle ostettiin Muumi-lastenastiat jouluksi. Lahjoja on kyllä kiva ostella!

Omassa navassa on kova mylläys käynnissä pitkin päivää. Onneksi väliläl nukkuukin. Suonenvedot on tuttuja täälläkin, yöllä saattaa kivuliaasti vedellä jalkaa. Kauheeta herätä siihen. Nyt sitten nukunkin sukat jalassa, polvimallit kaiken lisäksi.

Nyt kun silmät pysyy kutakuinkin auki, täytyy mennä vielä lueskelemaan sänkyyn. Öitä!

Misupai ja Helmis 24+6

Täytyy tunnustaa, etten oo kamalasti ehtinyt muiden kuulumisia lueskella, yritän nyt viikonloppuna parantaa tapani.

Eilen oli neuvola, kaikki vauvalla hyvin, pulssi oli siinä 140 kieppeillä ja vähän yli. Olisko se nyt sitten "tyttö- vai poikasyke"?
Painoa oli tullut aika reippaasti, 600 g/vko, kääk. Verenpaineet superalhaiset 95/55, ilmankos vähän huippailee.
Hemppa 115, täytyy alottaa "rautamehun" litkiminen, yöök.

Mitäs d-vitamiinia muuten otatte? Täytys sekin alottaa.

Kyselin sektioasioita ja ei kuulemma saa Helsingissä yksityisen kautta enää. Mua ei todellakaan innostais yhtään lähteä lätisemään sinne pelkopolille, varsinkin kun yksi kerta ei yleensä riitä.
Mutta jos en mene, asia siirtyy viikolle 36, ja sitten on aika myöhäistä alkaa inistä synnytyspelosta.

Nyt asia pyörii koko ajan päässä, ei oo yhtään kivaa. Muistaakseni jollain muullakin oli samat pohdinnat päällä, mikäs teillä on tilanne?

Tää möhis lähtee nyt aamukahvin keittoon, hauskaa päivää kaikille!
t. pikkuvaemo ja mini-ihminen 22+0

Jep, täällä pakkasta -18C! En taida ihan heti lähtee lasten kanssa ulos. Jospa se aurinkokin näyttäytyisi tänään. Voisi piristää, kun yö meni harakoille, Veikka pyöri ja kitisi ja isäntä kuorsasi flunssaisena. Oma olokaan ei ole mitenkään hyvä, kun ääni on yhä hukassa ja poskiontelotulehdus vaivaa, sain antibiootit keskiviikkona.

Marmeladi ja Mamma Muu, mitkä verensokeriarvot teillä heittävät, kun joudutte pistämään insuliinia? mulla raskausdiabetes, mutta vielä mennään ruokavaliolla ja sokerimittauksilla. Nyt on vaan ruennu paastoarvo nousemaan, ennen 3,8 luokkaa, nyt 4,2. Ei siis vielä ylitä raja-arvoja, mutta jos rupee vaan nousee, se pelottaa. En tiedä vaikuttaako tää sairastelu asiaan.

pikkuvaemo mä käytän multitabsin raskausvitamiinia 2kpl/ pv, siitä saan D-vitamiinia sen saantisuosituksen ja tietty paljon muitakin vitamiineja ja kivennäisaineita.

Kamut pitävät hauskan näköstä jumppaa, kun istun koneella, koko maha heiluu ja jalan ja käden liikkeet näkyvät selvästi läpi. Eilen käytiin varaamassa Kamuille turvakaukalot, nyt on sitten oikeestaan vaippoja ja tuttipullon tutteja vaille kaikki valmiina. Sillä rupesin kiirehtii, kun ystäväni kaveri oli saanut kaksosensa rv 33, pari päivää sitten. Vauvat olivat kuitenkin olleet 2kg molemmin puolin ja ihan virkeitä ja kun rupesin asiaa miettii, ei mulla ole noille viikoille kuin 8 viikkoa! :eek: Iski pieni paniikki!

Äänetön Korven tyttö ja aamujumppaavat Kamut 25 jottain?

Pikaseen töistä kirjotan...

Hopella alkaa oleen jo kunnon kokonen masu :heart: ei mullakaan kyllä paljon pienempi ole =)

Misupai nyt on muoti onneks sellasta et löytää myös "normaalilta" puolelta vaatteita aika helposti. Kiva että löysit nätin puvun!

Pikkuvaemo mä en ainakaan vielä syö mitään vitamiineja, magnesium-poreita ostin ed.päivänä ku aattelin jos ne auttais tohon mun yölliseen puutumiseen... Ei mulle oo kyllä oo edes neuvolassa puhuttu mitään vitskuista. Paljon maidosta saa D-vitamiinia? Kun mun tulee helposti juotua litra päivässä, mahtaiskohan riittää??

Korven tyttö
hui, aattele jos todellaki oisit synnärillä jo 8 viikon päästä =). Aika menee kyllä ihan sikanopeesti!

Meillä on nyt sit jo vauvalle turvakaukalokin, ja äiti soitti eilen kun oli Ikeassa että hän ostaa sen pinniksen jo kun kuulemma painaa niin paljon ettei saada siskon kanssa joulukuussa isojen masujen kanssa alkaa raahaa niitä :) Se on hyvä että äiti huolehtii :heart:
No, maanantaiana sit viimeistään saan sängynkin, haluisin jo koota sen ja laittaa kuntoon mut luulen et mies vielä vastustaa :ashamed:

Mut nyt tarvii jatkaa töitä et saan baarin ajallaan auki!
Mukavaa lauantain jatkoa kaikille tasapuolisesti!
Palailen myöhemmin jos jaksan, eilen oli ihan poikki jo lyhyenki työpäivän jälkeen, sain pari supistustakin kokea illalla. Nyt haluisin töiden jälkeen äkkii ehtiä Sokokselle ostaan Burberryn hajua minkä mukana saa ihanan Burberry-nallen, sanoin miehellekin et se sopis mun mielestä tosi hyvin vauvan sänkyyn :) Mulla on sitä hajua ollu ennenkin ja on ihan loppu, siinä pääsyy...

:heart: :Ninni ja Kirppu 22+6

Katoin just maitotölkistä että dl maitoa sis. 10% päivän D-vitamiinitarpeesta, ni litrahan on sit 100% eli en tarvi ainakaan lisä D-vitamiinia... Mites muiden vitamiinien tarpeet, tarviiko jotain muuta kun tota D:tä saada?

pikkuvaemo, tarkoitatko tuolla ettei sektiota saa yksityisen kautta sitä eml-järjestelmän poistoa? Käsitin niin, että erityismaksuluokassa saa synnyttää sektiolla helmikuun loppuun asti, ja meistä maaliskuussa synnyttävistä eteenpäin sitten sekin vaihtoehto häviää. Käytännössä voi siis mennä pelkopolille tai Kuopioon asti maksamaan 6000 e yksityiselle.

Mulla tuota pelkopolitilannetta vaikeuttaa vielä se, että ollaan muuttamassa Uudenmaan sairaanhoitopiirin alueelle uutenavuotena, joten en oikein tiedä, pitäisikö asia ottaa esille täällä (jolloin sitä ei saisi kuitenkaan ratkaistua) vai vasta tammikuussa (jolloin ehkä olisi liian myöhäistä?). Nyt en ole taas ajatellut asiaa vähään aikaan ollenkaan, kun on ollut niin työkiireitä, mutta seuraavaan neuvolakäyntiin (perjantaina) mennessä pitäisi kai päättää mitä tehdä...

Bellona 21+2

Eilen siis oli rakenneultra! Ihanaa ihanaa ihanaa!!! :heart: :heart: :heart:

Kaikki oli hyvin. Mukava kätilö koko ajan selosti mitä rakenteita katseli ja mitä mittoja otteli. Tyyppi siellä masussa makaili linkkuveitsi asennossa ja koitti maistella varpaitaa, ei mikään notkee kaveri ei... :D Liikkui ahkerasti ja selvisi sitten sekin miksi potkut on tuntunu niin vähäsinä, eli mulla istukka etuseinämässä. Sukupuolen olis varmaan kertonu, jos oltas kysytty, ku vihjaili siinä tutkiessaan, että yritti vähän jalkoväliä tuossa katsella.. Mut sit ku ei mitään siihen sanottu, ni totesi vaan, että eipä se sitä niin rehvakkaasti esitelly... mitä lienee sit tarkoittaa? =) Mun mieheni kyllä luuli näkevänsä silloin pippelin, kun kätilö kysäisi, että olikos se teen esikoinen poika vai?.. Totesi sitten lopuksi, että eiköhän se silloin myöhemmin sitten paremmin selviä. Mut mä luulen siis, että kätilö näki ihan hyvin, kumpi siellä masussa köllötteli. :)

Mulle pääasia nyt on, että kaikki oli hyvin!! Nyt voi taas rauhallisin mielin jatkaa odotusta. =)

Terkkuja kaikille masuille! :wave: :hug:

(rv 20+6)

Korven tyttö...ei sulla ole vielä hätäpäivääkään noilla arvoilla. Mulla on nimittäin heti paastoarvo ollut päälle kuuden...tänäkin aamuna insuliineista huolimatta 6,4! Insuliiniannosta (pitkävaikutteista) ei saa nostaa joka päivä, vaan kahden päivän välein. Jo sokerirasituksessa mulla oli kaikki arvot koholla...ja reilusti. Lääkäri sanoi, että mitä useampi aivan peräkkäinen raskaus, sitä enempi verottaa just noita insuliinivarastoja...jos tuppaa olemaan niiden kanssa häikkää...että kannattais pitää vähän väliä noiden lasten kanssa, että kerkeis itse toipumaan...no sanois sen mun hormoneille...hih. Eihän tää gest.diabetes kyllä mikään leikin asia oo. Sikiölle voi aiheutua vaikka mitä ongelmia...kuten liikakasvua, sydämen toimintaan (mm. paksuuntumia), keuhkot kypsyvät hitaammin, voi aiheuttaa happivajautta...jne. Mulla ei oo joka raskaudessa ollut diabetesta. Neljänteen raskauteen selvisin ihan ruokavaliolla...ja ekassa ei ollut ollenkaan ongelmia. Mutta, eihän se sano, että tulis esim. seuraavaan. Noh, sitä en vielä murehdi, kunhan nyt sais jotenkin tän dietin ja insuliinin tasapainoon. Mua kanssa vaivaa flunssa, ja tähän tautiin vaikuttaa juuri tuo yleistilan heikkeneminen.

Täällä on melkein 10 astetta pakkasta...aurinko paistaa...ja lapset tappelee...heh ;)

Mamma Muu+Mulperi 22+3

Eilen meijän Jasmin jolla on ikää nyt 10kk oppi kävelemään ilman tukea :) Ja kaksi isompaa tyttöä ovat nyt oppineet kuiviksi kokonaan,ei vaippoja tarvita enää ollenkaan..ja yx päivä käytiin ostamassa tytöille joululahjat,mut huomenna pitäs mennä synttärilahja ostoksille kun vanhin tyttö täyttää 4.12 3v ja toinen täyttää 28.12 2v ja kolmas täyttää 10.1 1v..ja masuvauvalla on kaikki hyvin,kovasti potkii ja välillä hänen liikkeet tekee kipeää

Moi! Taas piti vähän väliä kun oltiin sairaalassa osastolla pojan kanssa TAAS. Kuukausi takaperin oltiin siellä viimeks keuhkokuumeessa, nyt vein kun oli niin kovasti hengenahdistusta niin on korvatulehdus molemmissa korvissa ja ilmeisesti taas keuhkokuume. On tämä.. en osaa ees selittää miten paljon olen huolissani kun kokoajan kipeenä. Poika on vasta 1,7v ja ollut kesän jälkeen kipee kahen viikon välein. :'(

Vaavi masussani liikkuu kovasti, olen siitäkin vähän ollut huolissaan sen takia kun olen niin huolissaan kokoajan niin mahtaa vauvankin olla paha olo. Täytyy nyt keskittyä hyviin asioihin ja paranemiseen..

Nyt oon taas liian väsynyt kirjoittaakseni enempiä, ei oikein sairaalassa saanut unta. palaan asiaan.

enne ja aarre 24+2

Ennelle jaksamista! Toivottavasti poika paranee pian ja pysyis myös terveenä.

Kiva lukea hyviä neuvola uutisia! Ja tsemppiä sokeri mammoille! Itse jouduin hormoneja pistelemään ja oli kanssa kova paikka.. Mutta aika äkkiä siihen tottui.

Ihanaa, kun ulkona on lunta ja pieni pakkanen! Heti paljon pirteempi olo! Minulla alkoi nyt "loma". Saas nähdä kuinka saan aikani kulumaan, jos lakko venyy. Aika paljon olette jo hankkineet tavaroita vauvalle. Itse ajattelin vasta alku vuodesta käydä koeajamassa vaunuja ym..

Omassa voinnissa ei mitään ihmeellistä. Suonenvedot ovat alkaneet vaivaamaan.

riksu + lätty 23+5

Tervehdys kaikille!
Odottavin tunnelmin olen lukenut sokeri-odottajien juttuja, sillä itse menen sitten vkolla 26 rasituksiin... Ja pahaa pelkään että kiinni jään. mutta sen näkee sitten.
Mulla oli HB laskenut 110, ja nyt olen huonolla menestyksellä kokeillut muutamaa rautatabua, mutta mikään ei käy mun mahalle... :x Onko kellään tietoa/kokemusta vatsaystävällisestä rautalisästä?
Omassa navassa ei erikoista, melkoinen potkunyrkkeilijä siellä kuitenkin asustaa. :heart:
Suonenvetoja ja närästystä ajoittain täälläkin. Ei muuten kummempaa.

Mukavaa alkava viikoa kaikille.

viivi ja vagner 22+3

En oo aikoihin jaksanut tähän pinoon taas kirjoittaa. Täällä on niin nopee tahti ja paljon porukkaa, etten meinaa perässä pysyä.

Kuusikon äiti: :hug: Kurjaa kun tässäkin vaiheessa vielä tulee ikäviä uutisia.

Meillä on muuttohässäkät ja viimiset kouluhommat meneillään, joten vapaa-aika on aika kortilla. Innolla odotan sitä aikaa kun koti on taas järjestyksessä ja saa alkaa vauvalle laittaan kaikkea valmiiks. Oonkin jo ukkelille ommellut ja kutonut kaiken näköistä. Tässä mm. tekemiäni pehmoleluja:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0344.jpg

Mulla on ollu pari päivää järkkyjä alaselkä kolotuksia iltosin ja sängystä nouseminen tekee tiukkaa välillä. Päivisin ei oireita oo onneks vielä.. masu on aika pienikokoinen, kuten kuvassa näkyy:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/IMG_0346.jpg

Ennelle ja pojalle tsemppiä ja pikaista paranemista!

T: Rhea ja masu-ukkeli 23+5

Bellona, just tota eml:n poistumista tarkoitin. Eli en voi saada ketään lääkäriä yksityiseltä leikkaamaan, vaan pitää erikseen sopia NKL:n kanssa synnytystapa.
Ja lupaa sektioon ei ihan noin vain tietenkään sitten saa. Ei todella innostais yhtään mennä sinne pelkopolille ja vielä vähemmän jättää asiaa roikkumaan rv 36 asti.
Tylsä tilanne, mutta ei voi mitään...
t. pikkuvaemo

Sunnuntai-iltaa! Reissusta tultiin ja oli ihan ällöttävä sää!! Niin sumusta, että ei meinannut tien reunoja tuolla 1-tiellä nähdä. Tulipahan siinä sivussa käytyä Nummelan Prismassakin. Löysin vihdoinkin ihanan soittorasian vauvalle, ihanalla sävelmällä.

Viikonloppu meni ihan jees, mitä nyt vähän koira- ja tupakanhajukutitusta oli nenässä, kun miehen siskon ukko polttaa ja niillä on koira. Argh. Ei vauvaa sinne lattioille palleroimaan, kun likaistakin oli.

Rhea: Mulla on aika samanmoinen masu ku sulla ja eilen tuli 25 täyteen. Oon ihan onnellinen, ettei oo tän suurempi. Paljon sulla on sf-mitta? Mulla oli 19cm just noilla viikoilla ja nyt ei oo paino noussu yhtään.

Nyt pitäsi mennä saunan lämpöön ja sitten tuijottamaan Maajussien valintoja!! Jännääkös täällä joku muukin?

Misupai ja Helmis 25+1

Moi mammat!

Ollaan oltu perjantaista asti ilman nettiyhteyttä kun virusturvan takia kone vähän jumahti, mutta tänään sain sen sitten kuntoon, kun kaverin koneista-vähän-enemmänkin-bonjaava-mies kävi toteamassa että vika on siinä virustorjunta-ohjelmassa! Minä olin jo ehtinyt luulla että on kone posahtanut tai muuta vastaavaa!

Misupai, minä jännään myös! Tässä pikaiseltaan vain kirjoitan, ennenkuin alkaapi Maajussit! =)

pikkuvaemo kysyi d-vitamiinista. Mulla on ollut noita Minisun-tabletteja, mutta huomasin just että niiden päiväys on ollu 10/2007, eli joudun käydä ostamassa uuden purkin. Nuo taisinki ostaa esikoista oottaessa, eli pari vuotta sitten, ni ihmekös tuo! ;) En oo tuota d-vitamiinia muistanutkaan, mut se vois kyllä tosiaan auttaa tähän ajoittain varsin nuupsahtaneeseen oloon.

ennelle voimahalitukset! :hug: Lapsen sairastaminen on aina raskasta äidille, kun huolettaa, ja varsinkin jos toinen pieni on noin tiheään kipeänä. :hug: Paranemisia pikkukaverille!

Rhea, ihania juttuja olet neulonut!! Varsinkin tuo pupu on tosi-tosi-ihana!! Voi kun jaksaisin ja osaisin itsekin tehdä... onko tuon pupun ohje vaikea..? Kyllähän minä neuloa osaan, ja tuossa näytti aika perus-sileää neuletta vain olevan, joten...? Ois ihana tehdä valkoisesta ja vaaleanpunaisesta pikkuiselle jotain tyttöhemppistä valmiiksi... ;) :heart: Ja oli muuten hassua nähdä Rhea masukuvassasi myös kasvot, kun onhan tässä ehtinyt jonkinlaisen mielikuvan itse kenestäkin muodostaa, ja sitten kun se ei vastaakaan todellisuutta ollenkaan, niin... =) Mutta siis, oli mukavaa nähdä miltä näytät, kun niin pitkältä ajalta jo ollaan "tuttuja"! =) ;)

Mutta nyt maajusseja katsomaan, edelleen btw liitoskivuista kärsien,

Ippu ja neiti 21+6

Sunnuntaita!

Ihan pikaseen vaan tulin omaa napaa kirjottaan, on koko päivän ollu ihan kauheen tuskanen olo, vähän supistellu ja muutenkin ahdistanu masusta :ashamed: . Vauva onneks liikkunu ihan kunnolla, taitaa eilinen rankka työpäivä vaatia veronsa, nyt oonki kahden vaiheilla että soitanko huomenna neuvolaan ja pyydän saikkua. Kun tuli taas töissä nosteltua "muutamaa" täyttä juomakoria eikä kroppa taida siitä oikeen pitää... Mutta kun ei siellä oo ketään muutakaan niitä mun puolesta nostamassa ja työt pitäis kuitenki tehdä.

Ilosempiin asioihin, äiti toi just meille sen uuden pinniksen, nyt vielä kun malttaisin olla sitä ite kokoomatta, mies kun töissä.. Mut onneks miehelläkin huomenna vapis ni jos saatais vauvan sänky sit edes koottua, vaikka eihän sillä vielä kiire todellakaan ole. Turvakaukalokin meillä on, taisinki jo kertoa, Römer Baby Safe- merkkinen, musta-harmaa. Siinä nyy ne tähän asti isoimmat hankinnat, vaunut saadaan ens kuun alussa =)

Nyt ei jaksa istua kauempaa koneella, :hug: kaikille ketkä jaksaa tän valitusvirren lukea...

:heart: :Ninni ja Kirppu tasaviikoin 23 jo!!!

Apua Ninni, oonko..? Mä oon koko viikon merkinny että 21+rapsat, ku edelliseltäki sivulta viestejäni kattelin... siis herrajjestas oikeesti, joko mulla on huomenna 23+0?? Apua, mihin mun yks viikko on mun päästä tosiaan kadonnu?? Noloa! Ja toisaalta kivaa, sitähän onkin jo taas viikon sit pidemmällä, tavallaan! ;) Eli ok, tänään siis ilmeisesti 22+6. Nice! =)

Ja Ninni, malta kuunnella kroppaasi, anna sille lepoa kun se sitä tuntuu kaipaavan, kyllä niille koreille joku nostelija vaan pitää löytyä!! Parempaa vointia! :hug:

Ippu 22+6

Ippu: Pupun ohje löytyy Novitan lehdestä kesä 2006 numerosta. Ei todellakaan ole vaikea ja minäkin oon jo kolme tollasta väsänny. Ainut ongelma tähän aikaan vuodesta on se, ettei samosta ja palmaa (langat) oo myynnissä ku satunnaisia rullia jossain kaupoissa. Täällä JKL:ssä ei ainakaan löytyny samosta mistään. Novitalta voi tosin aina tilata suoraan. Tässä vielä pinkkinä samat kaverit:
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/pupu21.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v344/kaapo/Photo0008.jpg

Misupai
: Ukko kokoajan jankuttaa, että oon synnyttämässä kääpiötä kun maha ei oo sellanen valtava. Alakäyrällähän tuo vielä on, mutta en huolehdi asiaa. Mielummin pienehkö masu ku ihan älytön. Sf tais olla viikolla 21+1 jotain vähä päälle 20. :/

Kiva kiva jos tehy kiistaan saatu ratkaisu! Vähän jo hermoilin, kun en kuulunut irtisanoutuneisiin ja ajattelin työmäärän paljoutta jos porukka ei oliskaan tullut töihin
:eek:
Viikonloppu meni supistellessa ja launataina oli pakko mennä kättärille, mutta onneks kaikki oli ok ja paikat kiinni :) En muista kyllä aikasemmista raskauksista tämmösiä suppareita vielä tässä vaiheessa, mutta....onhan mulla aika tahti töissä ja opiskeluissa kun olen siellä työharjottelussa ja teen käytännössä 7pv viikossa hoitotyötä ja olen kaiken aikaa jalkojen päällä! Tänään oli pakko luovuttaa ja ottaa sairaspvä harjottelusta(joka sekin pitäisi korvata)kun nyt selkä ja lonkatkin kipeytyneet :kieh: Poika oli kasvanut hyvin ja painoarvo oli nyt 550g eli jotain 100g tulee lisää viikkoa kohden ja sen kyllä tuntee ja näkee...
:LOL: Eilen kävin epätoivoisesti metsästämässä talvitakkia ja vitsit oli vähissä! Olin ajatellu villakngastakkia, mutta siitä oli sitten luovuttava ja tyydyttävä perus toppaan jossa vielä vähän kasvunvaraakin.Takki on kokoa L, mutta useimmat takit joita sovitin oli kokoa 44 ja napit ei menny kii ja hartiat roikku ties missä! Ihan järkkyä, kun normaalisti käyttänyt kokoa 38/40! Mietin vaan, koska vatsanahka alkaa repeilemään ja raskausarpia tulemaan? Vielä olen ainakin niiltä säästynyt, mites muilla?
Nyt alan pänttäämään tenttiin,mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!!

Tutteli78 23+3

Yhteistyössä