***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

täällä on tuosta äitiyspäivärahasta juteltu.Minäkin vein paperit viime torstaina ja nyt päätöstä odotellaan(ja pakkausta =) )

Alotan äitiysloman 30 päivää ennen.Sinänsä sillä alotuksella ei ollu mitään väliä kun kerran kotosalla olen siihen asti.Meillä esikko täytti lokakuussa 3 vuotta ka kotihoidontuki loppui.Nyt oon sitten kotona mut en ilmottautunut työkkäriin eli rahaa ei sitten mistään tule ennen ä-loman alkua.

Saankohan muuten tuosta esikosta mitään rahaa sitten kun tuo ä-loma alkaa?onko kellään tietoa tai kokemusta?en sitä huomannut kelasta kysyä.

Muuten vointi on hyvä,viime torstaina käytiin neuvolassa ja painoa oli tullut kuukaudessa 2 kiloa lisää :whistle: neuvolantäti kyllä sanoi ettei haittaa mitään kun kerran tähän asti ollaan miinuspainolla menty.Vauveli oli kovin vlkas kun sydänääniä yritti kuunnella ja pari äkäistä potkuakin tuli :heart:

Hyviä vointeja kaikille, rohmutti ja epeli 23+4
 
Marmeladi :hug: sulle! Montako kertaa päivässä sun pitäis pistää ittees? Ei sun mies pystyis pistään sua jos sulla kerran noin kauhee neulakammo?

Täällä kans ihan sikakylmä, lumi vaan antaa odottaa itseään, tylsää kukn on edelleen ihan harmaata ja pimeetä. Tajusin justa aamulla et mulla ei oo pää särkeny viikkoon *koputtaa puuta*, ihana tunne! Sanoin eilen neuvolassa päänsärystä mut raskaus sen vaan kuulemma saa aikaan, verenpaine kun ei oo koholla eikä pissassa valkuaista ni ei voi mikään raskausmyrkytyskään onneks olla.

Amanda82 haluisitko jotain tietoja tohon ekan sivun listalle? Niin ja tervetuloa joukkoon =)

Laskin nyt sen kelan laskurin mukaan sitä äippäloman alkua, antoi 18.1 sen varhennetun. Blaah... Tiedän nyt jo etten pysty niin kauan töitä tekeen kun nyt jo välillä hankalaa... Mulla pitäis olla joku toinen mun kanssa töissä kuka nostelis kaikki juomakorit ja -tankit mun puolesta, täysinäinen oluttankki kun painaa yli 30 kg, sitä on normaalstikin hankala nostaa, saati nyt :ashamed:

Mun kaveri sai eilen vauvan, itekään en malttais enää millään odottaa maaliskuulle asti, niin paljon haluisin jo päästä kasvotusten Kirpun kanssa. Varsinkin ne ekat hetket sairaalassa on ihan ainutkertaisia, sitä on vaan jotenkin niin vastasyntyneen vauvan lumoissa, sitä vois tuijottaa ja tuijottaa, millään ei malttais ite nukkua :heart: . Nooh, eihän tässä oo "enää" kun 4 kk laskettuun aikaan... Voi kun aika juoksis nyt kovaa vauhtia kohti maaliskuuta!!!

Jaahas, jos sitä jatkais töitäkin välillä =)

:heart: :Ninni ja Kirppu 22+4
 
Mä nukuin viimeyön huonosti kun Ella yski tosi paljon ja mä herään pieneenkin inahdukseen vaikka se nukkuu eri huoneessa.Sit mä näin unta,et olin synnyttämässä. En tiedä kumman sain mut helposti se sujui ja vauva syntyi jo joulukuussa reilu 3100 grammaisena. Mies ei ollu mukana mut mun veli oli ja joukko kavereita, myös entisiä. Ihan hauska uni.

Ella ei tykkää yhtään vaatteiden vaihdosta ja pepun pesu alkaa olla raskasta kun se painaa ja mun maha kasvaa. Ei sitä oikein jaksa pitää siinä lavuaarilla. Täytyy miettiä keinoja millä sitä voisi helpottaa. Ella on muutenkin nyt "sylivauva" ja sitä saa koko ajan kantaa. Se ottaa hieman selkään. Onneksi se pyytää välillä miehenkin syliin eikä aina mun. On se kuitnkin niin ihanaa kun toinen pyytää päästä syliin...

T: Krisu81, masussa 23 viikkoa tasan

Millähän viikoilla se sokerirasitus tehdään?
 
...Neuvolassa käyty ti. Hemoglobiini oli huikeat 138 (...kiitos ruisleivän, jota joutuu diabeteksen takia syömään enemmän kuin normaalisti. Kuitu nimittäin laskee sokeria). Painoa tullut liikaa 600g/vko...mulle ei sais tulla yhtään painoa lisää ;( Vauvan sykkeet huiteli siellä 150 tuntumissa ja mikä ihaninta tunsin ke ensimmäiset liikkeet ;) On jotain huolenhäivääkin...taas...nimittäin vuotelin taas koko eilispäivän (noh...aattelin että se varmaan johtuu siitä istukasta...joten en huolestunut)...niin ja sf mitta on 22. Tuon istukan paikan ei pitäis mun mielestä vaikuttaa tuohon mittaan. Onhan se istukka joka tapauksessa vatsantäytteenä...oli se sitten edessä tai takana.

Marmeladi täällä kans yks neulakammoinen. Mä oon jotenkin niin pettynyt, kun joudun tuota insua pistämään. Mulla ei riitä se kaks kerta pvässä pistäminen vaan pistelen yhteensä 5 kertaa. + veren otot sormenpäästä. Mulla on kaameessa kunnossa iho. Tiesitkö, että ihoa ei sais raapia, kun käyttää insuliinia. Kaikki ruvet nimittäin paranee ennätyshitaasti...jos ollenkaan. Höh. Kysele vaan kaikesta, jos tekee mieli, niin koetan vastailla täältä, kun kokemusta on useammasta insuliiniraskaudesta. Mua stressaa eniten se, että vauva joutuu tarkkailuun sitten syntymän jälkeen, enkä saa häntä vierihoitoon heti. Kun nuilla vastasyntyneillä meinaa sitten se verensokeri päästä tippumaan vaarallisen alas...ja syöttävät tuttipullosta/nenämahaletkulla lisämaitoa melkein heti syntymän jälkeen. Mä oon aina reippaana (itkuisena) tyttönä heti salista päästyäni kärrännyt itseni lähimmän pumpun luo, niin vauva on saanut alusta alkaen mun maitoa...kun ne ekat heratipat on kaikkein ravinteikkaimpia. Ja mulla on onneks tullut aina hirveen hyvin maitoa. Hyvä puolihan tuossa on se, että loppuajan tarkkaillaan oikein ekstrahyvin vauvan vointia...ja yliaikaseks ei mielellään päästetä. Mulla on neljäs lapsi käynnistetty jo 36 vkolla gest.diabeteksen takia...ja oli silloin jo 4440g. Nyt oon varma että viis kiloinen tulee olemaan B)

Mä kanssa kattelin tuota kelan laskuria ja menee tuo äitiysloman alku tunne helmikuun puoliväliin...apua sehän on ihan kohta.

Nyt täytyy lähteä katsomaan tuota syömisrumbanloppua

Mamma Muu+Mulperi 22+
 
Moi Ninni..

Miun pitäis pistää 3 kertaa/pv.. aamupala, ruoka ja illalla ennen nukkumaan menoa. Mies töissä 2 vuorotyössä, on siis vaan itse jotenkin saatava homma hoidettua.

Nyt ei onneks enää niin paniikki päällä, ku saanu vähän aikaa rauhottua. Mut kattoo sit illalla miten eka pistäminen hoituu. Onneks mies nyt aamuvuorossa ni on sit illalla kotona jos en pystykkään itse pistämään, nakitan sen sit siihen hommaan..

Krisu81..

Miul ei mittään tietoa tuosta ajankohdasta koska sokerirasitus tehdään? Neuvolastahan ne sen lähetteen sit kait laittaa? Vai mitä, sanokaas te jotka tiitättä? Miuthan nakitettiin sokeriseurantaan liika painon vuoksi, pissaki ihan puhas ja edellisissä raskauksissa en oo ollu seurannassa ollenkaan. Oon siis ihan pihalla ku lumiukko..

Marmeladi *jo hieman rauhottuneena*
 
Mamma Muu..

Kiitos ihan vaan että kerroit olevas myös neulakammonen..:) mua nolotti ihan sikana se mun itku kohtaus siellä sairaalassa.. tuntu etten mää kehtaa edes sitä hoitajaa kattoo silmiin ku tuntu niin pahalta ja huvittavalta että melkein kolmekymppinen ämmä rupee märsään jonku neulan takia.. :ashamed:

Mie panen korvan taakse että kysyn heti jos apua tarvin nii sulta.. kiitos :hug:

Marmeladi
 
Pikaisesti vaan merkkiä pistän mihin asti oon lukenu. :) Töissä oon ja vielä pitäis tunnin verran jaksaa ja sitten kultsin kainaloon kotiin ! Ihanaa kun se on aina kotona oottamassa väsynyttä mammaa (sairaslomalla 9.12 asti), eilenkin oli laittanut saunan päälle että pääsin suoraan töistä, ihanaa oli kun tuolla viimassa tallusti, ja luita ja ytimiä myöten jäässä. Tänään vietetään taas kuukausipäivää (meil on semmonen hassu tapa et juhlitaan jokaista :D) ja kokkaillaan yhdessä jotain herkkua. Jotain pastaa tai ehkä lehtipihvejä ... Mmmm! Ja sit varmaan taas töllötetään Sopranosia, me ollaan aivan koukussa siihen!

Mulla alkais varhennettuna äippäloma 15.1. Mut tosiaan jos ne rahat tuleekin sitten vasta jälkijunassa synnytyksen jälkeen niin aika tiukkaa tulee tammikuu olemaan jos mulla ei oo mitään tuloja (työharjoittelu päättyy 21.12). Ajattelin kyllä että menisin isukin firmaan ns. työharjoitteluun ja sitten tekisin siellä muutamia päiviä viikossa jaksamisen mukaan... Kunhan nyt katsotaan.

Meillä on ehkä kohta taas muutto edessä, kun löydettiin niin unelma-asunto. Toivottavasti ne nyt tarjoais sitä meille, sano kyllä viimeks ku kyseltiin että oltais ideaalipoppoo. Laskis vuokra yli satasen, ja tulis yli 10 neliöö lisää tilaa. Omalla saunalla tietysti. Oispas ihanaaaa...

No ei tästä nyt niin pikku päivitys tullutkaan, taaskaan. :D
mama-L & Onni tasaviikoin 23+0 <3
 
Malla29
Kyllä siitä isommasta sisaruksesta saattaa saada ainakin sen jotain 50e sisaruslisää äitiysloman aikana. Viimeistään sitten kotihoidontuen aikana. Jos et nyt saa mistään mitään rahaa, niin sinuna aloittaisin äippäloman varhennettuna. Rahaa tulis kuukautta aikaisemmin ja toisesta päästä kh-tuki alkaisi rullata saman kuukautta aikaisemmin. Sehän on rahallisesti enemmän kuin minimiäippäraha, oli ainakin neljä vuotta sitten. Ja siihen tuo kuukausi ei vaikuta vaan sen saa sinne kolme vuotiaaksi asti.
 
kauhistus, tänään on jo torstai :D elän kokoajan jossain tiistaissa :whistle:

Äippälomasta vielä että kun mulla loppuu määräaikainen sopimus 31.12 niin saan enemmän rahaa kun alotan varhennettuna. Laskeskelin että jos aloitan varhennettuna niin saan melkein 400e enemmän rahaa yhteensä :)
 
Pikaisesti tulin kysymään, että olisiko jollain tietoa missä vaiheessa Kela lähettää tiedon äippäloman alkamisesta? Pakkauksesta sain jo päätöksen tällä viikolla. Haen rahaa viimeisten 6kk:n tulojen mukaan ja työpaikkani palkoista lähettävät tiedon Kelalle heti kun olen hakenut äitiyslomaa, tämä kuulemma ollut käytäntönä heillä jo useamman vuoden. Hakemista varten haluaisin kuitenkin tietää "varman" alkamispäivän, enkä vain itse laskurilla laskettua. Tuli vain mieleen, että ei kai tässä voi käydä niin, että Kela odottaa palkoilta sitä lappua ja tekee vasta sitten päätöksen sekä ajankohdasta että rahasta - kun siis palkat eivät lähetä tietojani ennen päätöstä ajankohdasta. Olipa sekavaa selostusta =) Olisin kovin kiitollinen jos jollain olisi tästä kokemusta/ tietoa. Olen sellainen, että vaikka näillä asioilla ei kiirettä olekaan niin vaivaavat mieltä silti...

Marmeladi: tsemppiä pistosten kanssa :hug: Osaan kuvitella tunteesi. Itsellenikin pistäminen olisi varmasti tosi vaikeeta ja pelkäänkin ihan kamalasti sokerirasitukseen menoa, että jos jotain löytyy...

Hyviä vointeja kaikille!

Alisa rv 24+3
 
tilannettani kommentoineille ja rohkaisua antaneille! :flower:
Jonkun verran löysin tietoa netistä ja tosiaan ei ole harvinaista että kyseinen virhe löydetään ja saattaa mennä ohi itsestään! Toivotaan siis parasta!

Sain ajan 4D:hen 30.11. Lahden Terveystaloon. Onko kellään kokemuksia sieltä?

Äitiysloman alkamista aloin miettä vasta kun luin teidän keskusteluja. Olin iloisesti yllättynyt että vain arkipäivät lasketaan, olin luullut että sunnuntaitkin, eli pääsen aloittamaan aiemmin kuin olen kuvitellut.
Suunnitelmissa olis jäädä 30 päivää ennen la:ta, mutta riippuu tietysti omasta jaksamisesta. Mulla on henkisesti raskas työ, ja välillä tuntuu jo nyt että en jaksaisi tässä tilassa rypeä noissa kurjissa asioissa päivät pitkät. No päivä kerrallaan...

Palaillaan ja hyviä vointeja kaikille!

taimi & vatsataimi 20+5
 
Kaikille jotka sitä mietti, niin ainakaan Helsingissä ei tarvitse ottaa etukäteen yhteyttä paitsi jos on ajatellut jotain erityistä esim.se haikaranpesä(luonnollisia tapoja kivun lievitykseen esim.ammeet yms.)tai perhehuonetta tms.
Karsee hedari :( heips
 
taimi, olin itse rakenneultrassa tuolla samassa paikassa. Siellä oli sellainen lääkäri kuin Tiina Posa, joka oli tosi reipas, pätevä ja mukava. Selitti kaiken perusteellisesti, kyseli aina pysytäänkö mukana ja saatiin muutamia hyviä kuviakin mukaan, kun lääkäri käytti aikaa siihen, että sai kunnon kasvokuvat napattua. Ainoa miinus oli, että sukupuolta ei saatu selville. Siitä ei kyllä voi syyttää lääkäriä, joka yritti kyllä parhaansa mukaan kurkkia, mutta vauva ei ollut halukas näyttelemään paikkojaan. Jäi ihan hyvä fiilis tuosta käynnistä, menisin kyllä uudestaankin.

Bellona 21+0
 
Marmeladille ekaksi :hug: !! Alku on varmasti hankala mutta ehkä se muutaman päivän jälkeen alkaa jo olla siedettävämpää, kun totut pistämiseen. Kyl se siittä suttaantuu! =) ;)

Tulin oikeastaan kysäisemään liitoskivuista... kun aloin miettiä, että onko nämä minun kipuni sittenkään liitoskipuja..? Kun mua käy häpyluuhun..? No, sama se mikä kivun nimi on, kipeää tekee kävely kuitenkin! :/

Kävin ostamassa joulukortteja, niitä ois tarkoitus huomenna joulumusiikkia kuunnellen alkaa kirjoittelemaan. Tajusin, että sehän on jo marraskuun puoliväli, yleensä kortit on mulla kirjoitettuna jo marraskuun alkuun mennessä!! ;)

Ippu ja neiti 21+3
 
bellona: mun aika on juuri tuolle lääkärille, joten kiva kuulla että oli hyvä kokemus! ja dvd.n saa mukaan jos vie ite levyn. Paljon muuten maksoi? Unohdin kysyä varatessa...

Marmeladi: ei käy kateeksi, mutta ehkä siihen tottuu kun on pakko, tsemppiä! :flower:

taimi & vatsataimi 20+5
 
mä kanssa joudun tuohon sokerirasitukseen...rajoilla kuulemma mennään, mutta haluavat mut siihen laittaa. ällöttää koko ajatus, koska olen kuullut siitä kaikkea epämiellyttävää..
huomenna meillä on rakenneultra, mietin taas, vaikka satakertaa siitä ihmiset on täälläkin jutellut että pitikös sen rakon olla tyhjä vai täysi ja saikos sitä esim. syödä ihan normaalisti ennen sitä? on mennyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kaikki nää neuvot... :ashamed:
täällä on ihan mieletön lumipyry...on tosi jouluinen tunnelma. Johtuu varmasti tästä perheenlisäyksestä kun itsekin odotan joulua. Moneen vuoteen joulu ei ole oikein tuntunut joululta, mutta nyt on aivan eri asia...tuoksut, tunnelma ja ne ihanat ruuat.ja tietysti paketit :D niiden hankkimisen voisi jo aloittaa jotta tuo taloudellinen menoerä ei olisi kerralla niin suuri. Vaikka meillä ei kyllä mitään mielettömiä summia ikinää niihin laitetakkaan.

Kohta iltapalaa ja kaivautuminen vällyjen väliin.

ootus :flower:
 
On taas tovi vierähtänyt kun olen täällä viimeksi piippoillut. Olikin paljon luettavaa kerralla. Minäkin laitoin kelaan hakemuksen ja nyt odottelen äippäpakkausta innolla! Mulla alkaa äitiysloma tammikuun viimeisenä päivänä. Toivottavasti jaksan sinne asti. Miten herkästi muuten lääkärit myöntää sairaslomaa jos ei jaksa töissä? Itsellä kanssa fyysisesti raskas työ..ja välillä henkisestikin. Masu on kasvanut kovin ja välillä on vähän liitoskipuja. Ippu kyseli niistä niin mulla ainakin välillä tuntuu just häpyluussa, mutta myös nivusissa ja alavatsalla. Masuasukki on reippaimmillaan aina iltaisin ja potkut näkyy jo mahan läpi. Niitä on hauska seurailla. Me muuten ostettiin huutonetistä vaunut ja on tosi kivat. Pinnasänkykin ostettiin käytettynä ja maksoi vaan 10E. Siinä on laskettava laita ja pohjan saa 4 eri tasoon. Muutenkin hyväkuntoinen ja juuri maalattu. Täytyy varmaan alkaa miettiä tuota tarvelistaa...Mitä kaikkea sitä pikkuinen tarvitseekaan? Ei muuta kun hauskaa odotusta kaikille!

Jennah ja pikkuinen 24
 
ootus82 Rakko ei saisi olla liian tyhjä, mutta ei myöskään liian täysi, koska sitten liiallinen virtsamäärä estää näkyvyyttä. Luulen, että hyvä aika käydä viimeisen kerran helpottamassa tätä ihanaa raskauden aikaista pissaamisvaivaa olisi n. tunti ennen ultraa. Itselläni oli n. 3en tunnin tauko jolloin oma oleminen tuolissa oli vaikeaa kun kätilä joutui painamaan masua, esti myös näkyvyyttä jonkin verran ja meinasin joutua helpotukselle kesken toimenpiteen. :D

Mulla ollut tänään jokseenkin kurja päivä. Yritin metsästää yhtä koulukirjaa, mutta tuloksetta. Nyt jouduin tilaamaan sen ja osottelemaan siis muutaman arkipäivän. Olisin halunnut sen viikonlopuksi kun olisi ollut hyvää aikaa tehdä tehtäviä :headwall:

Mitäs muuta? Masussa kovasti kaveri möyrii ja potkii jo melkoisen voimakkaasti. Lasten kanssa meinaa mennä pinna täällä pikkukaksiossa... :/ Kunpa meitin talo olisi jo valmis :'(

No niin nyt siirryn "Housen" pariin.... :wave:
 
Kun LA on 19.3, laskin, että virallinen loma alkaisi 12.2 ja aikaistettu 21.1. Olen hoitovapaalla kupukselta ja koska kodinhoitotuki on mitä on, ajattelin aloittaa lomani varhennettuna. Rahaa saan saman verran kuin kuopukselta, koska hän on vasta 1 v kun vauva syntyy ja nykyisinhän pätee, että saa samaa palkasta laskettua äitiyspäivärahaa jos uusi vauva syntyy ennen kuin edellinen täyttää 3 vuotta. Tarkoittaahan se tietty sitä, että "köyhyys" alkaa taas pikkasen aikaisemmin kun lomaakin aikaistaa, mutta sama kai se mistä päästä sen rahan ottaa... =) Meidän paikkakunnalla on lisäksi ollut tapetilla mahdollinen kuntalisä, jolle peukutan kyllä kovasti!! :p Mielelläni olisin kotona muutaman vuoden kahden pienimmän kans, jos vain rahatilanne sen mahdollistaa. Miehellä on ihan hyvä työ, mutta onhan meitä kuitenkin jo 7 henkinen perhe kun vauvakin syntyy!! ;)

Menipä nyt ihan raha-asioiksi... :eek: Eilen mulla ihan heitteli perhoset mahassa kun ajattelin, että enää nelisen kuukautta vauvan syntymään!! Välillä asiaa ei edes tajua! On se niin ihanaa, SAAN VAUVAN! KUTEN TEKIN!! =) =)

Nautitaan!

 
Moips mammat!

Täällä nuo kamalan kovat kivut vaivaa edelleen, eilen illalla katoin telkkaria, istuin sohvalla silleen käsinojaan kylkeäni nojaten, jalat vieressäni sohvalla... Siitä kun nousin ja lähdin kävelemään, ni piti ääneen parahtaa kun sattui niin kovasti, ja linkkuunkin veti. Nukkumaan alkaessa tuli sit itkukin, kun ollaan ensi viikolla sinne reissuun lähdössä, ja siellä etelässä ois tosiaan tarkoitus käydä myös ostoksilla, Ikeassa ja noin, ni miten jaksan, kun pienikin kävely tekee hurjan kipeää. Ja täältä kun on se 500km matkaakin, niin miten kykenen istumaan tällä seurapiirirakollani (pah!!) autossa niin pitkää matkaa, siis vaikka välillä pysähdyttäisiinkin... Ja kun on niitä kauhukuvia siitä että raskaana oleva nainen istuu pitkää matkaa ja saa jonkun verisuonitukoksen ja sit ku nainen taas liikkuukin ni se tukoskin lähtee liikkeelle ja menee johki keuhkoihin ja kuolee ja... apua!! Ja sit ku kylässä oleminen on aina semmosta säätämistä lapsen kanssa, kamala määrä tavaraa pitää raahata, ja ite oon tosi huono nukkumaan muualla kuin kotona... Huoh. Ressin aiheet mullakin, mutta tuntuu, että tämä nyt on ihan liian pelottava juttu koko reissu! Kaiken huipuksi siinä unta odotellessani ja itkua vääntäessäni pikkuneiti tinttasi minua patjaa vasten olevaan kylkeen niin kovasti, että sekin teki oikein kipeää! Tosi terävä ja kova potku, ei tuntunut ollenkaan kivalta! :'(

Jotain positiivista sentään tässä päivässä; leivoin tiikerikakkua ja kävin just kumoamassa sen vuoastaan. Tuli tosi hyvän näköistä! :p Kohta pääsee herkuttelemaan, kunhan se vähän jäähtyy ja maut tasaantuu. Tekis mieli leipoa vielä vaikka mitä, mm. kun löysin tiikerikakun ohjeen hilloversiona. Kaakaotaikinan sijaan laitetaan paistonkestävästä hillosta tiikeriraidat, sitä tekisi mieli heti kokeilla, mutta en ehdi enää, kun pian pitää alkaa laittaa esikolle lounasta ja päikkäreille, ja nukkumisaikana ei tietystikään voi vatkainta huudattaa. Illempana sitten.

Johan tulee tekstiä minulta... ilmeisesti kaikkea huolta ja ajatusta mielen päällä, ni purkautuu sitten vaikka leivontajuttuina :|

Ippu ja neiti 21+4
 
Nukutaankos täällä vielä....? :D

Lopultakin meilläkin on lunta ja pieni pakkanen ja tuo omituinen valoilmiökin tuolla näyttäytyy! Jeeee :)

Teretulemasta kaikille uusille kirjoittelijoille! :flower:

Meillä oli seurantaultra toissapäivänä ja kaikki hyvin. Painoarvio tyypillä oli vähän vajaa 700g, joka on hyvä ja keskimitoilla mennään.

Mulla oli verenpaineet vähän koholla, joten niitä saan nyt seurata kotona.... jos pysyy korkeella, pitää mennä päivystykseen ja mahdollisesti lääkitys tai ainakin lepoa hoitona. Onneksi paineet laski heti seuraavana päivänä eli taisi olla jotain ultran tuomaa lisäjännitystä... hope so!!

Taisi siinä sukupuolikin paljastua, mutta ootellaan vielä joitain viikkoja ennenku varmistuu ;) :whistle:

Kela-paprut laiton mäkin maanantaina eteenpäin, joten niitä päätöksiä ootellessa... aika nopeesti on osa tainnu saada ne, jos ei paria viikkoa kauempaa ole mennyt!!
Niin ja aika jäykkä olo alkaa mullakin olee... pahinta on levon jälkeen... yölläkin kun herää vessaan, niin hetkosen saa sumplia että jalat tulee mukaan (liitoskivut vaivaa) ja sitten kun nousee ylös, menee hetki että paikat vetreytyy kävelemiseen.
Olipas hyvin selitetty :LOL: mutta ymmärtänette varmaan :p

Aurinkoista päivää ja viikonloppua kaikille!

Tosin ehtiihän tässä vielä palailla ennen viikonloppua.... on onneks aika rauhallista työmaalla :saint:

Hexodus ja masumöyrijä 24+2
 
on tämä mennyt kyllä älyttömäksi, yks päivä jäi välistä etten käynyt lueskelemassa muiden kirjoituksia niin olipa aamulla kauhea kiire näille sivuille :LOL: tainnut aiheuttaa jonkin asteen riippuvuuden, kuten kaikki makeakin..



Tietääkö kukaan saako oulussa jonkin ylimääräisen rahan syntyneestä lapsesta? töissä oli joku kuullut tuollaisesta, että kaupunki tukee lapsiperheitä jollain oulu-rahalla.. tai on ainakin joskus tukenut. Niin ja toinen kysymys, mikäli on toinen lapsi 6v ja hoidan sitä kotona vauvan kanssa eli en käytä kunnallista hoitoa niin saako siitä jonkin avustuksen kelalta? vois tietenkin kysyä suoraan sieltä, mutta tuli vain nyt ekaksi nämä sivut mieleen..

[/b]marmeladille: voin ymmärtää tuon pistämisen pelon, itelläki kauhea piikkikammo, jopa verensokerin otto sormenpäästä tuntuu kauhealta. Kovasti vaan jaksamisia, kyllä kaikki vielä hyvin menee. :hug: :hug:

ja lopusti itseeni.. viimeyönä heräilin useasti vatsan kipuiluun, vauva oli tosi villissä ja potkiskeli lujasti. Kipua tuli myös aamulla kun nousin sängystä ylös, toiselle puolen alavatsalle. Nyt kaikki taas vaikuttaa olevan hyvin, kylläki säikähdin jo, että mitä tapahtuu. Muutenkin tuntuu, että sitä on tullut vainoharhaiseksi kaikista kivuista ja tuntemuksista mitä tulee. Onneksi vauveli on kuiten potkivaa tyyppiä, ja antaa kuulua itsestään lähes tunnin välein.

Mariann 24+0
 
Talvista perjantai päivää!!

Ihanaa eilen tänne tuli oikein kunnolla lunta, siis nyt on sentään maa valkoisena. Toivotaan että mittari pysyy pakkasen puolella ja lumi maassa.

Eilen olin palokassa käymässä kaverin luona, siellä meni sitten koko päivä. Kotiin ajellessa keli muuttui ihan kauheaksi, mittari pakkasen puolella mutta taivaalta sataa silkkaa vettä. Teit veti ihan jäähän ja tosi liukasta, vähän meinas jänskättää kun tyttö kyydissä ja pikkuinen mahassa, että jos jotain olis sattunut, mutta onneksi selvittiin ehjänä kotiin yhtä likeltä piti tilannetta lukuunottamatta.

Minäkin kävin kelan sivuilla laskemassa tuota äitiysloman alkamisajankohtaa ja mulla se alkaa 22.1. Varhennettuna en edes laskenut, kun oon kotona hoitamassa tyttöä. Mutta kaksi kuukautta olisi siis enää aikaa tuohon "äippälomaan". Pitäis vaan saada viellä aikaseksi laittaa ne kelan paprut eteenpäin.

Masuasukki potkiskelee kovasti mahassa. Tänäänkin huomasin, että kun mulla rupes olee nälkä, niin vauveli alko riehumaan ja potkimaan, ihan kuin ilmottas että mene nyt mamma syömään niin minäkin saan sapuskaa. Maha kasvaa huimaa vauhtia, mieskin huomautti eilein saunassa, että onpas sun maha kasvanut kovasti. Rupee olemaan välillä aika ähkyolo, varsinkin ruuan päälle mahaan oikein sattuu kun on jotenkin niin täysi oli. En muista että esikon ainaka olisi näin aikaisin ruvennut tämä maha "ahdistaa".

Nyt viemään pyykkejä ulos kuivamaan!!

Hauskaa viikonloppua kaikille!! =)

Muumi82 ja eppu 25+3
 
taimi, mulla jäi tuosta 4d:stä itselle maksettavaksi 140 euroa. DVD:stä painottivat meillä, että sen pitäisi jostain syystä olla ehdottomasti RW - en kyllä tiedä miksi.

Tänään huomasin ekan kerran, että potkut tosiaan näkyvät jo ulospäin. Katselin pitkään tuota mahan pomppimista, kun näytti niin hassulta.

Ihanaa kun tänne näinkin etelään on tullut vähän lunta!

Bellona 21+1 viikonloppufiiliksissä
 

Yhteistyössä