***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

Kuusikonäidille :hug:

Korvapuustille, täälläkin sut muistetaan!! Todella paljon Onnea matkaan! :heart: =)

ÄitiPianViidelle, sydämmellisesti tervetuloa! :heart: =) Meilläkin on -06 vuonna syntynyt pikkupoika! =) Ja mulla haaveissa viidenlapsen perhe, mutta katsotaan... =)

Tänne ei juurikaan mitään erikoista. Vauvelin liikkeet tuntuu harvakseltaan, eikä juurikaan mitään isoa elämää pidä. Välillä se saa itseni jopa huolestumaan, mutta sitten kun muutaman kerran potkaisee, niin taas on varmempi olo, että matkassa mukana ollaan. Perjantaina täällä sitten rakenneultra, sitä odotellessa! =)

Mulla kauheat joulufiilikset nyt, kun kauppoihin on puskenut kaikkea ihanaa joulutavaraa! :xmas: Niin hienoa shoppailla ja laittaa kotia pikkuhiljaa joulukuntoon! :D

Terkkuja kaikille masukavereille! :wave:

T:mamma-miia rv20+2
 
muumi82 mulla on kanssa ollut niitä suonenvetoja. Kaksi kertaa tämän raskauden aikana. Normaalisti ei ole koskaan ollut. Aina kyllä odotusaikana. Ja todella kipeitä! Alkaa pienellä puristuksella ja lopuksi on koko pohje kivikova, aivan krampissa ja pari päivää jälkeenpäinkin vielä kipeä. Tulee aina yöllä. Apua en ole saanut mistään. Toisille auttaa yösukat, lisä magnesium, tarpeeksi nestettä yms. Vaiva on kyllä todella kurja.

Voih! Joulu! Tänä vuonna ajattelin laittaa jo ajoissa joulua ja ihan rauhassa. Eipä se sitten onnistunut. Harmittaa kyllä, kun olen oikein joulufani. Eilenkin hypistelin kaupassa kaikkea ihanaa joulutavaraa.. Nyyh!

Ninni: mulle sais laittaa sen synnärin TYKS ja poikamerkin. Kiitos!

Oonaliina 21+5
 
Hei vaan kaikille...
Nyt olisi mullakin jo rakenneultra takana ja kaikki oli hyvin,karkuun vaan yritti,että kätilöllä oli täysi työ saada mitat otettua..Sukupuolta täällä ei kerrota eikä arvailla,joten joudun jännittämään maaliskuuhun asti,kaikki on kyllä sitä mieltä,että tyttö tulossa,mutta ite veikkaisin poikaa..Oli sitten pakko heti ultran jälkeen käydä katselemassa pieniä vaatteita,kun sai taas varmuutta lisää,että pienellä on kaikki hyvin ja tuli sitten ostettua lindexiltä kevyttoppapuku,oikein ihana tummanruskea,vihreällä vuorella ja pilvien kuvilla..Ei vaan voinut kävellä ohi.. =)
Ensi viikolla olisi sitten taas neuvola ja sovitaan aika sokerirasitukseen ja saan kelan paperit..Mutta nyt pakko mennä syömään,alkaa olemaan jo nälkä,kun aamulla viimeeksi kerkesin syömään..

T: Nita & Iippa 20+5 :heart:
 
Pikaisesti lukemassa, joten en nyt kommentoi muiden juttuja..

Tänään oli neuvola ja kaikki on hyvin.
Hb 120 (oli noussut itsestään:))
Sf 17cm
Painoa oli tullut jotain reilu 200g/vk, noussut nyt 3kg yhteensä
RR oli hyvä ja neuvola paperit sain.
Sydänäänet päälle 140. Kaveri vaan potki koko ajan anturia vasten.

Itse kävin tota äippärahaa kysymyssä vielä kelasta niin sanoivat, että käyttävät nyt jo v. 2006 verotus tietoja, joten sen mukaan laskevat äitiyspäivärahan. Varmistan tämän kyllä vielä omasta palkkatoimistosta, koska sinnehän minä ensin paperit laitan.

Seuraava neuvola + lääkäri 3 viikon päästä kuten myös ultra, jossa tarkistetaan istukan paikka!

riksu82 + lätty rv 23
 
Ippu ja Ninni, täällä kanssa yks Facebook-fani, ihan mieletön keksintö!

Nyt kun on viimesten viikkojen aikana tullut lisää painoa ja vatsalle kokoa, vauva on alkanut painaa oikeaan kylkeen istuma-asennossa. Tuntuu tosi ikävältä. Ja potkut suuntautuvat alaspäin ja joskus oikein vihlasevat tonne alakertaan, auuu.
Oiskohan tämänkin kaveri esikoisen tapaan perätilassa, vaikuttais vähän siltä. En kyllä muista millä viikoilla asettuu lopulliseen tarjontaan.

Tänään oli taas tämän mamman hemmottelupäivä, olin kampaajalla, ihanaa. Kampaaja sanoi, että ennen aivan piikkisuorat hiukseni ovat alkaneet muuttua luonnonkiharoiksi, kääk. Niitä piti leikatakin tosi paljon, kun latvat olivat aivan kuivat . Mies ei taas tykkää yhtään, pitäs olla aina superpitkät ja liian vaaleat, niin olis hyvä.

Uusiakin ollaan taas saatu pinoon, kiva juttu ja tervetuloa!

Ja kivaa on myös ulkona pyryttävä lumi, aivan mahtava joulufiilis :xmas:

Tiistain jatkot t. pikkuvaemo ja mini-ihminen 21+4
 
Niiskuttavia terveisiä täältä :snotty:
Inha flunssa päällänsä, nenä vuotaa ja aivastuttaa, pahinta on kuitenkin kuume ja nivelkivut :(

Eilen käytiin kuikkaa Kamuja, tasaisesti kasvavat ja kehittyvät, sukupuolet saatiin ehkä toisen osalta selville, mutta en "huutele" siitä täällä, koska tiedän muutamien mun ystävien lukevan näitä sivuja ja emme halua paljastaa asiaa heille. Sori vaan uteliaille...

Korven tyttö ja Kamut 26
 
Elikkäs tänään oli sitten se ultra jossa tarkkailtiin vauvan sydäntä. Epäilivät sitten että se matala syke johtui sellasesta johtumiskatkoksesta. Eli kun kammioista lähtee supistus impulssi eteisiin niin se katkeaa välillä, mutta kyse ei siis ole mistään totaalikatkoksesta koska silloin pulssi ois 30-40. Ja koska sykkeet on nyt olleet viikon verran normaalit niin uskovat vian johtuvan siitä kun sydän ei ole vielä valmis. Sain kuitenkin vielä lähetteen äitipolille jossa pääsen sitten siihen 4d:hen niin tarkistavat sen sydämen ettei siinä ole mitään vikaa.
Ja sitten sukupuolenkin sain nyt selville, joka vielä lisäs hymyä huulille,meidän pojille pikku sisko, eli tyttöhän sieltä ois tulossa, itekkii olin ihan selvästi näkevinäni siloisen jalkovälin, tai no sellasen hampurilaisen tapaisen siellä. Mutta lopullisen varmuuden varmaankin saan sitten siinä 4D:ssä.
Vauva vastas sitten 21+5 että hyvin se kasvaa!

Amalia 21+1
 
Hei kaikille maalismasuille. Olen seurannut lähes alusta asti keskustelujanne, ja nyt vihdoin kun sain nettiyhteydet kunnolla toimimaan ajattelin hypätä keskusteluihinne mukaan.Mahtuukos joukkoon?
Olen 25-vuotias tuleva äiti Kaakkois-Suomesta. Laskettuaika on 26.3. ja tulokas on minun ja avomieheni ensimmäinen. Odotusaika tähän asti on mennyt hyvin, ja vauvan liikkeetkin ovat alkaneet jo selvästi tuntua. On ollut mukavaa seurata palstan keskusteluja, vaikkakin itse niihin vasta nyt osallistun...

Ootus 21+6

Rakenneultra meillä on tulevana perjantaina, joten sitä odotellessa...ihanaa.
=)
 
Ensinnäkin tervetuloa kaikille uusille :hug:

Ei hitsi vieköön, taitaa täällä alkaa uusi flunssakierros taasen oikein todenteolla. Johan tässä muutama viikko ollaankin menty suhteellisen terveenä. :eek:

Ninni78 Kyllä saapi laittaa poikamerkin minulle, niin ja iänkin voi vaihtaa. Viikon päästä tulee 1 vuosi lisää mittariin, iiiiik... Olenko minä jo niin vanha??? :headwall:

Täällä ei muuten mitään kummempia. Tänään olisi neuvola ja pääsee taas kuuntelemaan ääniä ja päivittämään tilannetta. Se on vaan ollut jännä huomata että kuinka sitä on jotenkin paljon rauhallisempi eikä neuvola- aikoja enää odota samanlaisella innolla kuin aiemmissa raskauksissa. Onhän tämä kuitenkin jo 3. lapsi. :heart:

"Ihmemies" tuolla masussa on alkanut pitää sellaista jöötä, että huhhuh.
Esikoinen kyselee kaikenaikaa jos vauva potkii, että sattuuko ja sitten se puhuu masulle, että "Ei saa äitiä satuttaa". :LOL:
Kerroin pojalle, että ultrassa vauva piti peukaloa pystyssä. Esikoinen tuumasi, että *Se varmaan halusi vain näyttää, että sillä on kaikki hyvin ja, että kohta nähdään* :heart:
Toinen kun on niin symppis :hug:
Meillä esikoinen onkin oikein äitin lellipentu ja tuo tyttö on taas kietonut isänsä ja muun perheen pikkusormensa ympärille. :heart:
Olen vieläkin jotenkin aivan haltioissani poika- uutisesta, kun tuo mein tyttö vaan on niin prinsessa, että sille toinen tyttö olisi voinut olla shokki. Nyt hän saa jatkaa "perheenpäänä" ja olla sellainen tättähäärä mikä tähänkin asti.
Sitä paitsi... Meidän perhe olisi varmaan mennyt vararikkoon jos olisi tullut toinen tyttö :LOL:

No kylläpä tätä tarinaa taas tulee... :D
Joten jotta en veisi enempää palstatilaa, niin siirryn tuonne kahvinjuontiin! :wave:

*kleopatra ja ihmemies 20 ja risat*
 
Kauhiasti tuota asiaa taas kertyny vaikka ei ole ku yks päivä väliä etten ole käyny lukemassa!

Ihan ekana Teretulemast äitipianviidelle.. kiva kun porukkaa riittää :D

Mamma Muu.. täällä tuleva kohtalo toverisi.. mun paastot senku liehuu pilvissä ja nuo guaremit ei auta siihen mitään, ni ilmeisesti ne nyt sit tyrkkää mullekkin sen insuliini hoidon tähän. :ashamed: Suoraan sanottuna mulla ahistaa aivan kamalasti jo pelkkä ajatus siitä että mun pitäis ruveta itteeni pistämään joka ilta! :eek: Eilinen meni itkua nieleskellessä.. :'( Nyt siis jo syön 5 pussia/pv. tota guaremia ja maha on ollu ihan kauheen kipee ja sekasi. Huomenna on sit aika ÄP:lle jossa ne ottaa taas UÄ:n jotta saavat selville onko laps kuin iso. Rakenne UÄ:ssä kävin kyllä vasta tuossa pari viikkoa sitten ja sillon kaikki oli kunnossa, lapsi päin vastoin oli pari päivää pienempi eikä suinkaan suurempi niinku tällasessa tilanteessa luulis olevan. Noo hyvähän se on tietenkin että tutkivat asiaa, ettei tarvi sit jälkikäteen kenenkään nikotella. Ja sit UÄ:n jälkeen meen diabetespolille keskustelemaan hoidontarpeesta, mie kyl kaikkeni teen ettei ne heti mulle sitä insuliinia nakita, mieluiten menen vaikka ruokaterapeutille ja kokeilen sitä kautta jos löytyis apu. Mutta et siis ole yksin sokereiden kanssa painimassa :attn:

Kömpelyydestäkin oletta jutskanneet. Juu-u.. ankka olo on täälläkin :LOL: Eilen vetasin oikeen komet lipatki ku tuntuu ettei nyt tasapainoa ole ollenkaan kävellä nuilla liukkailla teillä. Kenkien laitto jalkaan on yhtä ähistelyä ja pukeminenkin saa hien nousemaan pintaan :LOL: Oikein hemaiseva virtahepo fiilis on tällä mammalla :LOL:

Supistelut jatkuu täälläkin edelleen, mut eivät onneksi enää niin kauheen napakoita kuin tossa kuukausi sitten. Nyt pystyy jo käymään ton pikku kävelylenkin ilman suurempia kovettumia, mut sen sijaan toi häpyluu edelleen kiusaa mua. Heti ku kävelee ja touhuilee ihan tavallisia kotihommia, kuten esim. imuroi, niin luu menee nii kipeeksi että on istuttava ales. Toisinaan sit samaan syssyyn kyllä noi supparitki saattaa innostua. Meikällä siis edelleen pitemmät kävelylenkit ja suursiivoukset pannassa. Ja lemmenleikkien jälkeen supistelee oikein mojovasti, mut eiköhän sen kestä ;) :heart:

Että tämmöstä tällä kertaa.. :)

Marmeladi & Masuasukki 24+1
 
piti tulla välillä itsekkin kirjoitteleen, kirjoituksia tulee tänne tosi paljon ja jos ei välillä olevia ikäviä uutisia lasketa mukaan niin näitä on kyllä helpottavaa lueskella, samoja ongelmia kun käydään läpi..

vauhdilla tuntuu aika menevän, vastahan sitä sai sen kaks ihanaa viivaa raskaustestiin, ja nyt jo yli puolen välin raskautta! Alkaa vähän pelottaan saako kaikki tehtyä valmiiksi vai voittaako laiskuus kuten tähänki asti. Hb 111, ei kuiten rautaa tarvitse aloittaa, mutta väsymyksenä se tuntuu kivasti.

Miten muilla tuo sf-mitta?mulla mitattiin perjantaina sf-mitaksi ensin 26cm ja kauhistelun jälkeen se otti sen uudestaan ja sai 23cm, vieläki on häpyluu kipeänä kun se th painoi mittanauhaa niin kovasti että löysi oikean mittauspaikan. Se meinas että jos ei joulukuun puolenväliin asti ole tuo kasvu tasoittunut niin joudun siihen sokerirasitustestiin..
Virtsa on kuitenkin onneksi aina ollut puhdas eikä veressäkää tuota sokeria liikaa ole. Onko tosi että pelkän tuon mitan vuoksi voidaan laittaa siihen testiin? Mulla on kuiten istukka etuseinämässä että kait seki jotenki vaikuttaa tuohon mittaan..

Supisteluja ei kovin paljoa ole ilmentynyt, töissä kun on kiirettä niin silloin tuntuu vatsanahkaa kiristävän. Hermot taitaa olla enemmän kiristyksissä kotosalla entä mikään muu :LOL: on miehen kanssa tuo sytytyslanka tullut vähän liian lyhyeksi..

kaikille rauhallista keskiviikko päivää!!!

Mariann 23+6
 
Huomentapäivää kanssaodottajat !

Ihanan kirpeä pakkassää meillä Jyväskylässä, taisi n. -3 olla kun töihin tulin, juuri sopivasti! Lunta sais vielä kyllä enempikin tulla, taitaa olla lähinnä kuurassa maa ja ne vähäisetkin lumet sulaneet. Mutta jospa ne kaikki sateetkin tulis tästä lähtien lumena kun on pakkasen puolella keli.

Onpas monella kakkosneuvola jo nyt, onko monella lääkärikin samassa? Mulla 2. neuvola vasta 22.11, eli ensi viikon torstaina, ja sitten lääkäri varmaankin siinä joulukuun alussa. Mukavaa kun pääsee paikat tarkistuttamaan lääkäriin ettei nää mun suppailut oo saaneet mitään aikaiseks, vaikka ei oo kovin kipeitä olleetkaan.. 4D-tä kovasti odotellaan, se ois 28.11 ja ehkä viimein nähtäis kumpi masussa majailee vaikka kovasti kyllä jännittää tieto. :heart:

Mulla oli SF-mitta viime neuvolassa viikoilla 20+0 17cm. Pikkuisen yläkäyrillä mentiin mutta ei ollut mitenkään huolestunut täti. Mä kun oon niin lyhyt tyyppi niin ei oo paljon masulla pituussuuntaankaan tilaa kasvaa, niin se pönöttää sit tossa eessä. :D Mutta ihan ylpeä olen kyllä pötsistäni !

Minä en tunne oloani vielä varsinaisesti kömpelöksi, mutta kävelytyylissä on kyllä tapahtunut muutos. Melkoista ankkataaperrusta mennään välillä, ja eilenkin huomasin käveleväni kuin 9. kuulla oleva (pidin selästä kädellä kiinni) kun äityi tosi pahaks toi iskias-kipu työpäivän aikana ... Jouduin kyykistelemään ja kumartumaan paljon, eikä paikat oikein tykänneet. :/ Soitin miehenkin hakemaan mut autolla töistä kun meinas itku päästä parin viimeisen työtunnin aikana, en ois varmaan pystyny kävelemään ees bussipysäkille... Käytiin kotona saunassa ja mies hieroi, auttoi ihanasti ja rentoutti. Nyt taas selkäkin siis jo paljon parempi.

Tervetuloa muuten ootus82 ja ihana juttu että Amalian vauvalla oli kaikki kunnossa ! :heart:

Ja toivottavasti ei enää yhtään flunssapöpöä löytäis tietään mun tiehyihin, oon nimittäin sairastanut tänä syksynä jo 3 tosi sitkeetä ! En kehtais ottaa enää yhtään sairaslomaa töistä flunssan takia, mut minkäs sille voi kun kaikki iskee heti päälle ku häkä... Neuvolassa ku töissä on ja tässä paljon räkäisiä muksuja pyörii niin ei oo kyllä mikään ihme että on noinkin moni eri kanta jo mua ravistellut. Mutta en haluu-uu enää! Pitää ottaa oikein tuju annos C-vitamiinia jos meinaa tuntua että flunssa hiipii päälle, joskus oon onnistunut sillä pysäyttämään sen.

Mulla jatkuu kanssa noi supistelut, melkein päivittäin on muutamia, ja onneksi useimmiten kivuttomia... Välillä on kytköksissä rankempaan liikuntaan, seksiin tai johonkin siivoamiseen, välillä niitä saattaa olla ihan sohvalla maatessa. Siksi en oo vielä niin kovin huolestunut, nlatätikin sano että se kohtu kasvaa näillä viikoilla niin kovasti ja on aikamoisen rasituksen alla että mahankovettumissuppailut on ihan normaaleja. Toki jos monta tuntia kestää, ovat kipeitä ja muutaman minuutin väli niin kannattaa lähteä paikat tarkistuttamaan, varata vaikka sille nlalääkärille aika kun sehän meille on ilmainen.

Mutta nyt töitä jatkamaan, taidan hakea vähän sumppia!
Kirpeää pakkaspäivää,

mama-L
Onninen 22+6
 
Voi kakka!!!

Kirjotin jo piiitkään sepustuksen ja kaikki hävis kun painoin jotain väärää nappia koneella... Hitto!!!

Ja alusta kaikki....

Ihan ekaks Amalialle :hug: ihania uutisia teillä! Mahtoi iso kivi vierähtää pois sydämeltä!!!

Sit mun neuvola kuulumiset, painoa tullu koko raskaudessa vasta 3 kg, hyvä juttu, oli pari ylimäärästä kiloa minkä takia joudun/pääsen sokerirasitukseen :headwall: :headwall: ei ois ollu kyllä pakko mennä mut neuvolantäti suositteli sitä senkin takia kun mun Papalla oli vanhuusiän diabetes ja sen takia kun meiän kuopus oli syntyessään niin iso, 4320g. Päätin nyt sit mennä vaikka oonki kuullu kauhutarinoita rasituksesta :kieh: Edellisissä raskauksissa ei ollu ainuttakaan extrakiloa ni en oo sinne rasitukseen aiemmin joutunu. Mut se on vasta ennen joulua, ei kuulemma vielä kannata edes varata aikaa kun jos alkaa noi tehyn työtaisteluhässäkät ni vaikuttaa sit labranki toimintaan.

Pissa oli puhdas, verenpaine hyvä, 110/70, vauvan liikkeet ++, syke + ja 150. Tyttöä neuvolantäti sykkeen perusteella veikkas =)
Mitäs muuta... Ai niin, sain vaikka mitä lappuja täytettäviksi, kelan laput tietty ja sit sairaalan esitietolomake. Niiden lisäks sain suostumusasiakirjan vapaaehtoiseen NeoPilot-tutkimukseen, jossa tutkitaan synnynnäisiä sairauksia, näyte otetaan kantapäästä vauvalta sairaalassa kun vauva vähintään 48 tunnin ikäinen. Aateltiin antaa siihen suostumus, tuleepahan ajoissa tietoon jos jotain oiskin vialla.

Ja niin, kohdunpohjan korkeus oli ihan sama kuin kuopukseltakin samoilla viikoilla, 23cm, eli yli käyrien mennään vielä mutta tasoittuu sit kuulemma, ei huolta asiasta.

Eipä mulla kai muuta, lunta sais tännekin tulla. Nyt sentään jo pakkasta mut ei yhtään lunta missään...

:heart: :Ninni ja Kirppu 22+3
 
Ninni oletpa selvinnyt pienillä kiloilla. Mulle on tullut tähän mennessä jo lähemmäs 10kg. :ashamed: Nyt painan saman verran kun aikaisemmissa raskauksissa ihan loppumetreillä. Eipä ihme että maha on iso. Aina on kyllä melkein 20kg painoa tullut/raskaus. Muutamassa kuukaudessa kyllä on sitten lähtenytkin. Toivottavasti nyt käy samoin. Töitä kyllä joudun varmasti enemmän tekemään.

Sokerirasitukseen melko varmasti nyt joudun. Ennen ei ole ollut mitään puhetta, mutta meillä myös lapset olleet yli 4 kilosia syntyessään ja nyt ikääkin reilusti ja BMI oli 27 ennen raskautta. Olin normaalipainoinen vielä reilu vuosi sitten, mutta yhtäkkiä paino nousi lähes 10 kg. Eli nyt painan 20kg enemmän kun reilu vuosi sitten. Kääk! Nyt sen vasta tajusin! :eek:

Taidan saada satikutia huomenna neuvolassa.

Oonaliina 22+0 (yksi etapeista saavutettu)
 
Oonaliina esikoista odottaessa mun paino tais nousta 9 vai 10 kiloa koko aikana, kuopuksen kanssa oli lihonnu näillä viikoill 22+ jo 11 kiloa. Yhteensä kuopuksesta lihoinki 21 kg, kauheeta, nyt oonki tosi ilonen kun ei oo paino noussu juuri mitään!
 
Heipä vaan pitkästä aikaa! :wave:

Olen lukenut teidän juttuja mutta itse en ole paljoa tänne kirjoitellut. Tuntuu että ikinä ei ole mitään erikoista kerrottavaa niin olen vaan ollut sitten muuten hengessä mukana =)

Täällä on tähän asti menny kaikki suht hyvin, närästys meinaa vaan kovasti vaivata päivittäin. Pikkusen pirteämpi olen ollut, jospa se hemoglobiini ois nyt nousussaan nii ei tarvii nestemäisenä rueta rautaa ottamaan.

Lauantaina tunsin ekan potkun, tähän asti ollu vaan muljahuksia ja värinää.
Se kävi jotenkin tosi noppeesti, eka säikähin ihan et mikä se oli :D :heart:

Eilen kasattiin pinnasänky, ja hoitopöytä on valmiina makkarissa kans.
Jostain pittää ostaa siihen sänkyyn patja yms, mut niillä ei nyt vielä kiire tietty oo.

Tänään tuli lappu postista että äitiyspakkaus on tullu!=)
Sitä oon innolla oottanu, pittää vaa malttaa viel tunti et pääsee hakemaan ku ei oo aijemmin autoo käytössä.
Jee..pääsee illalla ihailemaan niitä pieniä vaatteita yms :heart:

Ollaan jo pari päivää etitty ukon kans jouluvaloja yms, kumpikaan ei muista mihin ne laitettiin viime joulun jälkeen. Koko mökki on käännetty ylös alasin, varasto katottu yms. hyvässä tallessa ne ainaki tuntuu olevan! :D

Mutta pitää lähtee tekemään ruokaa, ja oottamaan et pääsen sinne postiin!

Hyvät päivän jatkot kaikille! =) :wave:

Heidi ja masuasukki 23+5 :heart:
 
Hellurei!

Amalia: Olipas mukavia iloisia uutisia! Koska pääsette 4d-ultraan?

ootus82: Tervetuloa mukaan!

heidi1985: Kuinka nopeasti kelan papereitten jälkeen pakkauksen sait? Itse laitan paperit loppuviikosta menemään ja sitten alkaa pakkauksen odottelu..

Töissä ihan mahdoton kiire. Joka paikka kolottaa! Kaks työpäivää vielä ja sitten ensi viikolla alkaa "loma".

riksu82 + lätty rv 23+1
 
Jee! Mä sain tänään pakkaukset! Nyt pyykkikoneessa pyörii paljon pieniä vaatteita :D Mullako kiire? :whistle: Kerkeen ainakin laittaa vaatteet kaappiin. Meni papereiden viennistä 12pv niin pakkaukset olivat kotona, aika nopeeta.

Mulla on hirvee flunssa :snotty: tätä menoa pääsen niistämisen ennätykseen, koko ajan nenäliina kädessä. Nenä on ihan rohtunut ja punainen, millä rasvalla tän sais kuntoon?

Nuhanenäinen Korven tyttö ja Kamut 25 jotain?
 
riksu82 2.11 vein laput kelalle, kun tuli se 22vko täyteen. Sitten 7.11 tuli kelalta lappu että pakkaus tulee postiin kahden viikon sisällä. Ja tänään se sitten tuli! =) Ei mennyt kyllä kovin kauaa, olin varautunut että siinä kestäisi pitempään.
 
Kaikki ok =) Paino oli noussut n. kilon kuukaudessa, yhteensä 3 iloa tullut, hemppa 132 (multitabsia olen syönyt positiivisesta testistä lähtien), RR 110/74, SF 18
Sairasloma jatkuu edelleen, kun ei tuo häntäluu kestä liiallista liikkumista ja istuminen on vielä hankalampaa. :(
Hoitajan töissä kun ei kannata liiallisia riskejä ottaa, raskausaika on kuitenkin vain väliaikaista ja niin spesiaalia :heart:

Kauhiat vatsakivut ollut nyt muutaman tunnin. Tiedä mistä lie johtuu, varmaan jostain mitä olen syönyt :eek:

No mutta nyt ruoanlaittoon ennenkuin nuo lapset alkavat hyppiä seinille :headwall:

kleopatra ja ihmemies
 
Korven tyttö: Tää ensimmäinen vuosi esikoisen kanssa on opettanu mulle sen että bepanthen (meniköhän nyt ihan oikein) korjaa kaiken - myös nenän niistosta ärtyneen nenän :D Se on niin rasvaista, että ainakin mulla tehoaa tosi hyvin jos sitä laitan oikein reippaasti ärtyneeseen kohtaan illalla niin aamulla on nenä jo paljon parempana :)

Neuvolakäyntejä on ollu aika monella ja hyviä uutisia satelee :)

Äitiyspakkaus taitaa tulle meille vasta joskus ens vuoden puolella ku mulla on seuraava neuvolakäynti vasta 10.12, jolloin saan ne kelan laput ja Oulun Kela on niin hidas että niillä menee ainakin kuukausi paketin toimittamisessa...

Mama-L mietti noita neuvolahommia ja ei mulla ainakaan ollu tuon viime viikkoisen neuvolakäynnin yhteydessä lääkäriä. Mulla on menny tähän asti niin, että 1. neuvolakäynti oli rv 10, 1. lääkärikäynti rv 13 ja 2. neuvolakäynti rv 21. Tuo toinen neuvolakäynti oli siksi niin myöhään kun rakenneultra lasketaan täällä yhdeksi "neuvola"käynniksi. 3. neuvolakäynti onkin sitten rv 25 ja siitä luultavasti noin 4 viikon päästä on sitten 2. lääkärikäynti. Noin 4 viikon väleinhän nuo ruukaa mennä ja lääkärikäyntejä on ainakin täällä päin 3 kappaletta (oli ainakin viime vuonna)...

Mutta nyt täytyy taas keksiä esikoiselle puuhaa että jaksaa valvoa iltaan asti... On ollu kyllä sen verran kiukkuinen tapaus tänään että lieköhän pukkaa uutta hammasta taas... :/

Pimmi 21+0
 
Heipsu taas...

Tämä mamma laskeskeli tossa päivällä äippäloman alkamisajankohtaa, ja kun aloitan sen varhennettuna niin mun äippäloma alkaa virallisesti 7.1.2008! Eli ainoastaan joulukuu enää kokonaisena kuukautena pitäis jaksaa. Ihanaa!!!

Eipä muuta, siis pelkää omaa napaa koko viesti =)

Ja nyt lihasopan tekoon. Mulle on tullu kauhee himo keittoihin, ed.vkolla tein makkarasoppaa, viime vkolla oli jauhelihasoppaa, nyt teen lihasoppaa, sit teen varmaan tulevaisuudessa lohisoppaa ja kanasoppaa...

Eipä muuta!

:heart: :Ninni ja Kirppu 22+3
 
Heips vaan ja terkkuja hammaslääkäristä! Kävin poistattaan hammaskivet ja siihen meni oikeesti aikaa 15min ja koko lysti maksi 65e!!! Vähän mulla harmittaa ja suututtaa kun en ottanut hinnasta etukäteen selvää...sitten se selitti jotain etten saa edes kela korvausta, mutta en käsitä miks? Koskaan en ole hammaskiven poistosta noin paljon maksanut ja näin joulun alla olis muutakin rahanmenoa :(

Ilmottauduin tänään Kätilöopiston haikaranpesään ja ottivat minut sinne vaikka pistänkin sitä klexanea, mutta poikkeuksellisesti sanoi kätilö sieltä :) Ajattelin synnyttää mahd.pienin kipulääke arsenaalein, mutta saa nähdä miten käy :eek: Neuvolassa olin eilen ja kaikki oli ok, sf 19 ja painoa tullut koko raskaudessa jo se 15kg, mutta viime kerrasta ei ollut juurikaan noussut!

Voikaapa kaikki hyvin ja uusille tervetuloa joukkoon :)
 

Yhteistyössä