***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

Maanantaita täältäkin!

Turussa on edelleen niiiin harmaata, voisitteko te joilla jo lunta niin lähettää sitä vähän tännekin? Ja melkeen koko ajan sataa vettä, enemmän tai vähemmän :kieh: :kieh: En kaipaa mitään järkkyjä pakkasia, sellaset pari astetta ois ihan kiva ja sit sitä lunta ettei ois niin pimeetä aamusta iltaan...

Joku kirjotteli täällä facebookista, oisko ollu Ippu? Mä oon nyt kanssa jääny siihen koukkuun, se kiva et on nyt sit 2 riippuvuutta netissä, nää kaksplussan sivut ja sitten se facebook. Eipähän jää kohta aikaa millekään muulle...

Oonaliina, älä murehdi masun kokoa, mullakin on jo ainakin omasta mielestä tosi iso masu. Ollaan ylpeitä niistä :heart: !

Angelilla onki tänään rakenneultra-päivä, tuupa kertoon kuulumisia kun ehdit! Oliko jollain muulla tänään ultraa?

Eipä tässä taas muuta, palataan...

:heart: :Ninni ja Kirppu 22+1
 
Elikkä täällä kirjoittelee nimim. ÄitiPianViidelle ja kovasti tahtoisin mukaan jakamaan ajatuksia maalismasuista! =) Tuleva synnytyssairaalani on Ras ja lapsi, jota odotetaan on siis viides. =) Ikää minulla on 31 ja miehellä 32. Ennestään meillä on kaksospojat -98, tyttö-00 ja tyttö-06. Sukupuolta ei olla koskaan kysytty ennakkoon, joten ylläreitä ovat aina synnärillä olleet. Tämä viides vauva jäänee meidän viimeiseksi. Ompahan sitten pikku kuopuksellekin kaveri. =) Ai niin ja LA on 19.3.

Tässä heti haluankin kysyä mieltäni kaivelevasta asiasta... Koskaan aiemmin en ole ultrassa nähnyt mitään merkkejä tytöstä tai pojasta, mutta tällä kertaa LUULEN nähneeni.. ;) Siis kertokaapa, onko mahdollista rakenneultrassa nähdä tyttövauva omin silmin, lääkäriltä asiaa kysymättä??? Kuvakulma oli NIIN otollinen, että ihan kuin siellä ois pimppi näkynyt. Kaksi vähän pulleampaa sivuilla (häpyluut) ja viiva/kolo keskellä... :whistle: Miehen kans yhteen ääneen todettiin ultrasta lähtiessämme, että TYTTÖ! Siis hän oli nähnyt saman kuin minä! =) Ensin olin ihan varma, mutta nyt kun siitä on pian pari viikkoa, alan jo epäillä silmiäni ja mietin asiaa. Jopa 4d ultra on käynyt mielessä, mutta ehkä me maltamme kuitenkin. ;) Ois kuitenkin enemmän kuin ihana kuulla mielipiteitänne! :hug:

Upeaa odotusta kaikille!! Nautitaan! Ja välillä vähän huokaillaankin.. ;)

Haliterkuin, ÄitiPianViidelle :heart:
 
Ensiksi :hug: Kuusikon äidille...

Sitten terkut rakenneultrasta...

Mä ajattelin, et "käväsen" siellä Kysissä ja seuraavan kerran synnyttämään, mutta kuinkas kävikään...?

Lääkärin sisätutkimuksissa ja ultrassa selvisikin, että istukka on edelleen tuossa kk:n edessä reilun 1 cm:n ja siis eteisistukka muutenkin. Kohdunkaula on lyhentynyt näistä
:kieh: supistuksista 1 cm:n, joten jäljellä reilut 2,5 cm !!! Perhana!! Sorry :ashamed: . Kontrollikäynti 2 kk:n kuluttua ja uhkailivat mua jo sektiolla *kääk* ,jos tuo istukka ei ole viim. silloin häipynyt tuosta :eek: A-P-U-V-A ! ! ! No lääkekuuri ja kontrolli sitten noista supisteluista tällä viikolla...

Eipä siinä kaikki, kätilö teki sen varsinaisen rakenneultran ja 30 min siinä etsi "jotain" sanomatta mulle mitään, kunnes kutsui toisen kätilön kaveriksi. Siinä sitten kahdestaan etsivät kunnes, huokaisivat syvään ja tämä toinen vaan heitti, et löytyihän se sieltä??? MIKÄ??? Kysyin varovasti, et mitäs etsitte ja sain sellasen epämääräisen kuvauksen jostain sydämessä olevasta osasta ( siis keuhkovaltimo jotain...?).

Siinä se kaveri sitten jalat levällään loikoili ja kätilö sanoi, et kato nyt kumpi se on, kun mä en saa siitä selvää??? En minäkään siitä mitään selvää saanu, kumpi liene? Selviää kai lopullisesti maaliskuussa...?!

Kauhee käynti, tunnin ne 2 lääkäriä ja harjoittelija tekivät sisätutkimusta ja ultrailivat ja päälle vielä vatsanpäältä ultraus reilun tunnin?! No mut loppujen lopuksi kaikki oli ok vaikka ihan outo tunne jäi kaiken tuon jälkeen...

Maalismama
 
hei!
en tiedä muistaako kukaan minut. olin mukana alkuvaiheessa mutta pikku enkeli meni taivaaseen rv 13. taisin silloin kirjoittaa nimellä maya 2007.
halusin vaan kertoa että olen nyt palannu sivuille (eka kerta nyt km jälkeen) koska torstaina testiin pärähti ++ (ylläriraskaus!)!! eli perässä tullaan :) la heinäkuussa.

 
Heips! Minä myös mayan muistan toki. :) Onnea plussasta ja rauhallista odotusaikaa sinne suuntaan. :heart: Tervetuloa myös ÄitiPianViidelle ja varovainen tyttöonnittelu!

Jyväskylässä sataa LUNTA! Ihanaa. Maa ja puut aivan valkoisena. <3 Lauantainakin pyrytti jo oikein urakalla, eilen vasta vaihdettiin meille talvirenkaat ... Oli kyllä aika napakymppi ajankohta, kun eilen illalla oli jo muutama sentti lunta tiellä kun anopille luisteltiin autolla. Hui! Nyt vaan pikkupakkasta ainakin toivoo tämä täti että pysyis lumena, ei tarttis enää räntää eikä ainakaan vettä.

Viikonloppu meni mukavasti kotona, kirpparillakin käväistiin ja taas olin muka etsivinäni kerrankin jotain vain itselleni; ostin vauvalle ihanat punaiset samettiset haalaripöksyt ja parit puolipotkarit. Ja yhden kietaisupaidan. :D Enkä yhtään mitään itselleni, heh. Arvattavissa oli. Eilen vietettiin oikein kivaa isänpäivää likkojen kanssa, tein murulle herkkuaamiaisen ja sai kivat kortit tytöiltä. Sit visiteerattiin myös miehen vanhemmilla ja vietiin papalle kirja lahjaksi.

Supisteluilta ei säästytty tänäkään viikonloppuna vaikka kuinka koitin lepäillä. Ei olleet onneksi kivuliaita, mutta mua kyllä huolestuttaa välillä että voiko paikat lähteä avautumaan. :x Aina rupeaa supistelemaan myöskin juuri parisuhdeaktiviteettien jälkeen, mut ei ois kyllä mukava niitäkään ihan kokonaan tässä vaiheessa jo jättää. :LOL:

Viimeyönä näin maailman selkeimmän poikaunen! Unessa mulle tuli jotain verenvuotoa ja sit mentiin tuhatta ja sataa ultraamaan, siellä näkyi ihan hyvävointinen kaveri. Ja sit lääkäri sanoi että kuule nyt sun täytyis vaan SYÖDÄ ja SYÖDÄ! Että vauva rupeis liikkumaan enempi. :D Ja sitten siellä näkyi niiiin selvät pippeli ja pallit, ja sit se taas sanoi että katsoppas tuossahan se sukupuolikin niin selvästi näkyy! Ja sit mua rupes itkettää ja itkin varmaan oikeastikin kun siitä unesta heräsin. Oli niin kamalan todentuntuinen. :eek:

Meillä vielä matkaa 4D:hen, 28.11 mennään... Siellä se sitten viimeistään nähdään kumpi vai kampi meille tulee!

Mukavaa päivää ja lumihiutaleita täältä Turun suuntaan puhaltelee,
mama-L & Onnimasukki 22+4
 
Onnea Korvapuustille! Mä muistan sut kanssa kun plussattiin samasta pinosta!

Maalismama hurja ultrakäynti sulla :hug: ! Nyt toivotaan sitten että se istukka siirtyis siitä edestä pois!

ÄitiPianViidelle tervetuloa maalismasuihin! Lisään sut listaan!

MamaL kiitos lumipuhalluksista, toivottavasti löytävät pian tiensä tänne!!

Jatketaan...

:heart: :Ninni ja Kirppu 22+1 (ja viikot vaan vierii eteenpäin...)
 
Heips kaikille! :wave:

Pitkästä aikaa kirjoittelen, mahoton kun onkin taas laiskottanut tämä tämän lajin aktiviteetti, oma blogikin on jäänyt surkealle päivitykselle.

Ninni, oon saattanu facebookista kirjoitellakin täällä, ainakin totaalihurahdus sen suhteen on tapahtunut! Alkuun olin aika ihmeissäni sen kanssa, mutta nyt kun sitä on oppinu käyttämään, ni aina sieltä jotain uutta kivaa vaan löytyy! =) Etsi minut ystäväksesi (?) jos muistat oikean nimeni? Muistelisin että jossain vaiheessa olen sen y-viesteissä sinulle kertonut..? Ja jos vielä muistat kotikaupunkini, niin ehkä niillä eväillä vois löytyä..? Minun ystävälista kun on vielä kovin vajaa, tänne korpeen kun ei näytä facebook kovin suuresti vielä rantautuneen ;)

ÄitiPianViidelle, tervetuloa mukaan! :wave: Meille lupailtiin rakenneultrassa tyttöä, ja jo ennenkuin kätilö sen muotoili sanoiksi, että tyttö olisi tulossa, olin itsekin näkevinäni, että ei siellä piliä jalkojen välissä näkynyt. Eli kyllähän se on ihan mahdollista nähdä itsekin! Onnittelut vain jo tästä epävarmastakin tyttötiedosta! :flower:

korvapuusti, muistan entisen nikkisi, joten eipä muuta kuin hurjasti onnitteluja uudesta raskaudesta! =) :flower:

Täällä supparit vähän vaivaa mieltä, tänään ja eilen on tullut muutamia, vaikkakin kivuttomia. Kurjilta ne kyllä tuntuu, mutta ei kipeiltä. Samoin kuin mama-L sanoi, niin aviollisten huvien jälkeen erityisesti tuntuu noita tulevan, mutta tänään ei olla kyllä mitään ehditty puuhastella kun mies on vieä töissä, ja silti on pari-kolme supistusta päivän mittaan tullut.
Ja tämä liikkeiden määrä, illalla BB:tä sängyssä katsellessa mies piti kättä masun päällä ja naureskeli oikein kun toinen oli ihan vauhti päällä! Ei ollu hetkeäkään aloillaan, mieletön myllerrys. Oikein nautin niistä hetkistä kun hän nukkuu, niin tavatonta on tuo hökeltäminen ajoittain!!

No joo, mut jospa tässä taas olennaisimmat...

Ippu 22+0
 
Pariin päivään en taas ole ehtinyt kirjoitella, mutta teidän muiden kuulumisia olen kyllä ahkerasti lukenut.
Lapset aloittivat jo toisen kierroksen syksyn flunssissa ja niiden parissa on viikonlopu mennyt.

Eilen tehtiin isille hieno kakku ja vietiin tontille kakkukahvit isille ja appiukolle. :flower:

Mullakin oli tänään ultra ja maalismama ne varmaan etsivät joko aortankaarta tai sitten verisuonta joka lähtee sydämestä keuhkoihin päin. Mullakaan ei meinannut tuota jälkimmäistä löytyä, mutta kätilö oli kyllä niin sympaattinen että selitti mistä on kysymys ja ne kun on sellaisia rakenteita jotka rakenneultrasta täytyy löytyä :hug:
Ja äidinvaisto osui sitten oikeaan... Siellä tuo ihmeidentekijä kivespussejaan esitteli hyvin selkeästi :D Sanoin, että on ihan isäänsä tullut :LOL:
Ja heti piti mennä Hennesille ostamaan vähän vihreetä ja sinistä :heart:
Tätä meillä oli hiljaisuudessa toivottukin...
Painoarvioksi saatiin 310g.

Vatsankoko täällä vissiin melkoisen normaali. Vielä näyttää siltä, että olisi lihonnut muutaman kilon ja lantio on aivan selkeästi levinnyt.
Keskiviikkona mulla neuvola joten sitten varmaan saan ekan sf-mitan.
Vauva majailee tuossa oikealla puolella ja se aika koomisen näköistä kun makaa selällään kun tuossa oikealla on tuollanen pallo :LOL:
Ainiin, istukka mulla tuossa etuseinämässä. Olenkin ihmetellyt kun liikkeet ei niin selkeästi tunnu mitä aiemmissa raskauksissa.

Noh, nyt pitää lähteä viemään tontille kahvia, joten palaillaan!

kleopatra ja ihmemies :heart:
 
Poikavauvan tiedon saannista! :heart:

Itse toivon nyt tyttöä, koska luulen ultrassa pimpin nähneeni... =) Ensi maanantaina on neuvola. Pitänee neuvolantätiltä kysyä, kumpaa hän sykkeiden perusteella veikkaisi! ;) Mutta lopullinen varmuus saadaan vasta maaliskuussa. :)
 
Mukavaa maanantaita siis täältäkin suunnalta!
Täällä (Helsingissä ) on ollut aamusta alkaen synkkää harmaata, tuulista ja sateista... Oiva päivä pysytellä sisällä ja valmistautua huomiseen tenttiin.
Toivotaan että tännekin sataisi pian lunta niin saataisiin hieman lisää valoa ja energiaa.

Ostettiin vauvalle viikonloppuna turvakaukalo. Akta Graco. Tämä tuleva äii on aivan liikuttunut katsellessaan ja hypistellessään jo turvakaukaloakin.. :)
"Enää" sitten puuttuu vaunut ja hoitopöytä, sekä kaikkea jokapäiväistä tavaraa. Tulevat isovanhemmat haluavat ostaa sängyn kaikkine tarpeineen.. Ei yhtään hullumpi juttu!

masussa on voitu viikonloppuna erittäin hyvin ja aktiivisesti. Äippä sen sijaan on ollut kuumeessa ja huonovointinen.. Helpottaa oloa kummasti kun edes vauva jaksaa painella pitkin masua.

Yritin löytää tänään jotain mammajoogaa/pilatesta.. Taidan käydä ensi viikolla kokeilemassa kerran miltä tuntuu. Sattui niin sopivasti että tuossa ihan meidän vieressä on joogakeskus! Neuvolan täti mainosti sitä niin kovasti että täytyy kokeilla. Synnytyksestä ja odotuksesta toipuminen on kuulemma nopeampaa niillä naisilla jotka ovat harrastaneet joogaa! No, mene ja tiedä, mutta täytyy nyt ainakin kerran kokeilla. :)

Meillekin tosiaan povattiin tyttöä, mutta ajan mittaan olen tullut kovin epäluuloiseksi... Katsotaan nyt tuleeko meille sittenkin poika (jolla on jo ainakin 10 mekkoa :LOL: )

No, palailen tässä kirjan pariin jottei totuus pronominirakenteista pääse unohtumaan ;)

Laura ja pikkutonttu 23+0 :heart:
 
Rakenne ultrakuulumisia!
Tulipa aivan turhaa viime yö valvottua ja turhaa murehdittua. Aamusta mentiin yhdessä ultraan ja kaikki hyvin. TYTTÖ kasvanut ja kehittynyt juuri niinkuin pitääkin, vaikkakin oli ultrassa tosi uninen ja vastahakoinen.. halusi vaan kyyhöttää selkätännepäin käppyrässä. vain tekstikupla puuttui näyttöruudusta jossa lukee "antakaa minun nukkua" =) kauhian onnellisia ollaan ja nyt vaan täytyy ruveta vaalean punaisia nyssyköitä ostelemaan. tuleva iskä kun tuumasi, ettei nyt tarvikaan autorataa ruveta ostamaan. (meille kun vkon12 ultrassa sanottiin, että pojalta näyttää;) Varattiin myös 4Dultra vkolle 25 eli menee hienosti juuri jouluviikolle niin saa vanhemmille näyttää kun lähdetään pohjanmaalle joulunviettoon.
Voikaa hyvin. Myö lähdetään nyt vähän syömään ja keilaamaan

Minä + Voice 20+1

ps ÄitiäPianViidelle
Tuosta sukupuolesta kyselit, niin meillä tänään ultrassa en oikeastaan itse erottanut ruudulta mitään kun sukupuolta riirailtiin. Vauva oli hyvässä asennossa sen suhteen, pyllisteli sopivasti ultraan mut siltikään en itse omin silmin sukupuolta nähnyt. Ultraaja kyllä selvitti että tässä näkyy jalat, ja virtsarakko eikä siellä välissä heilunut muuta kuin napanuora. Eli mitään puhetta ei ollut esim. häpyluiden näkyvyydestä jne..
Ovat kai aika yksilöllisiä juttuja ja riippuu niin tilanteesta miten sitä pääsee näkemään. Toisaalta näkemääsi voi kyllä vaikuttaa myös se, mitä haluat nähdä. Meillä vkon12 ultrassa viekattiin poikaa ja muka silloin näin selkeää kohoumaa jalkojen välissä. Tänään en mitään. Eli uskon kyllä siihen et sitä myös näkee mitä ehkä haluaakin nähdä. Me ku olis haluttu nähdä poika, mut ollaan 100% onnellisia tytöstä ja siitä että on terve lapsi!! tietenkin!
 
Heippa teille kaikille niin uusille kuin vanhoillekin pitkästä aikaa :) Täällä tuntuu tapahtuneen niin paljon sitten mun viime käynnin.. On ollut kiireitä ja netti ongelmia etten ole päässyt edes lukemaan teidän kirjoituksia.. Mulla on ongelmia verenpaineen kanssa on liian korkeissa lukemissa mutta on ollut niin paljon kaikenlaisia asioita joita on päässä pyörinyt enemmän ja vähemmän.. Kyllä aika rientää nopeasti kun ´rupeaa mittimään että vasta testi näytti plussaa ja nyt jo 20 reilua viikkoa on täynnä onnellista odotusta :) Mua jännittää aina ihan sairaasti kun on neuvola tai sairaalassa käynti vauvan kanssa. Jännitän sitä että onko kaikki varmasti hyvin.. kaitpa sekin on ihan normaalia toisaalta ja meilläkin kun on kuitenkin jo yksi keskenmeno takana.. Mutta nyt toivon teille kaikille ihanaa ja rauhallista iltaa..

Liian iso perhoseksi + Toukka 20+5
 
Mä oon ollut täydellisessä netti-pimennossa varmaan jotain pari viikkoo, kun kone sanoi itsensä irti,saa nädä jatkuuko yhteistyö vielä. En millään jaksa nyt lukea kaikkea sitä tekstiä mitä tällä aikaa on ehtinyt tulla, mutta ajan kanssa aion tutustua teidän kuulumisiinne vielä. Toivottavasti kaikilla on mennyt hyvin nämä viikot.

En muista mitä olen kirjoitellut viimeksi, mut menen siis n. kuukauden päästä ultraan istukan takia kun sitä ei tiedetä missä se on. Odotan innolla! Kaksosten rattaat on varauksessa, kaukalo ostettu, vauva potkii kovasti ja liikkuu paljon. Supistukset on alkaneet vaivata, jo esikoisen pukeminen saa aikaan inhottavan tunteen vatsassa. Samoin nostelu ja reipas liikkuminen saa aikaan supistuksia. Myöhemmin lisää! Yritän lukea muutaman sivun takaperin ja sit pian nukkumaan.

Hyvää yötä!

enne ja aarre 23+4
 
Onnea Korvapuustille, kyllähän mie siut muistan Maya-nimimerkillä. Nyt pienelle tarrasukkia ja näppylähanskoja matkaan.

Täällä on tiet saaneet ihanan kuuran pintaa, liukasta on kuin järven jäällä. PItää mennä mummokävelyä, kun ei olis kovin kiva lennellä tuonne pitkin poikin. Masuasukas ei varmaan siitä tykkäisi, tuskinpa äitinsäkään... Tahtoo lunta ja hiihtämään ennen vauvan syntymistä!!! Harmi vain, ettei rinteeseen pääse tänä talvena. Ens talvena sitten. Pitää vuorotella isin tai isovanhempien kanssa laskemista... onpas mun ajatukset jo kaukana... no, haaveilla saa.

Enne: mulla sama juttu istukan kanssa. Pitää mennä tarkistuttamaan n. kuukauden päästä. Toisaalta hyvä, pääseepähän näkemään pikkuisen taas!! Toivottavasti istukat on nousseet, ettei tarvii leikata. Mut eihän sille voi minkään, jos niin on.

LauraN:
Kiva lukea, että sie tutkit pronominirakenteita. Miulla vähän samansuuntaiset puuhat, tosin ei niin monimutkaiset. Viitosilleni opetin tänään pronomineja ja niiden tarkoitusta... Tykkään äikän opettamisesta ja lapset tykkää sanaluokista. Tuleeks susta äikän ope?

Supistelusta oli puhetta. Täällä ei nyt oo pahemmin supistellut. Joskus tosi rasittuneena kovettuu tuo alamasu, mutta ei kummempaa. Neuvolastakin sanoi viimeksi, että ihan normaalia. Seuraava neuvola onkin vasta kuun lopussa.

Muutenpa tänne ei ihmeempiä, talvea odotellaan ja ehkäpä viikonloppuna voisi ostaa jo muutamia joulupaketteja!

Misupai ja Helmis 24+2

 
Heippa taas!

Tulin vielä koneelle "virkistäytymään" tenttiurakkani jälkeen... huh.

Misupai: Mä opiskelen kauppakorkeassa. :) Huomenna on tentti ruotsin rakenteista. Kuulostaa kivalta tuo sun työsi. Harkitsin itsekin jossain vaiheessa opettajan ammattia. Vielä on aikaa... :)

Vauva potkuttaa lujasti, täytynee antaa hänelle hiukan teetä ja puuroa iltapalaksi.

Öitä tyttöset!
 
Ensi viikolla onkin sitten kaikkea kivaa :D Varasin just 4D-ultran tiistaille Bulevardin gynekologiseen (eli sittenkin jäi pois se Femeda ja Felicitas) vaikka onkin vähän tyyriimpi. Ja sitten keskiviikkona lähtee lento Roomaan :heart: Jos 4D nyt varmistaa pojantulon niin voi ostella kivoja tuliaisia vauvallekin matkalta <3

Tämän päivän olen sairaslomalla kun heikottaa niin tajuttomasti koko ajan. Kävin eilen ostamassa sitä obsidania mutta en yöllä herännytkään vessaan niin se jäi ottamatta.Jaksoin olla yhteensä varmaan 3h hereillä kotonaoloajasta, pakko saada hemppa nousemaan.

Nyt syömään :)

-Oikukas rv 22+5
 
Kuinka paljon teidän paikkakunnalla maksaa 4D ultra? Minä soitin Ouluun terveystalolle ja sanoivat, että 230 euroa jää itselle maksettavaksi. Mielestäni aika kallis... :( Siinäkin taas yksi syy miksi olemme päättäneet malttaa maaliskuulle... ;) Näin viimeyönä unta tyttövauvasta, vaikka iltasella haaveilin pienestä vaaleansinisestä nyytistä... Aah sitä onnea kun vauvan saa syliinsä!!! =)

Tomeraa tiistaita kaikille! Masut pystyyn! :)
 
Eilen oli taas neuvola-aika. Sf-mitta 22. Hb 120 (laskenu viime mittauksesta,vaikka syön rautatabuja,mut on kuulemma tässä kohtaa ihan normaalia... ) RR 109/70. Painoo oli tullu viime kerrasta +824g/vko
apua! :x nyt suu suppuun tai ainakin täytyy kattoo mitä suuhunsa laittaa,painoo kun on muutenkin... :ashamed:
Niin ja sit se huono uutinen,pissassa oli kuulemma hiukan valkuaista... :(
Varaan parin viikon päähän ajan sokerirasitukseen,niin vien samalla labraan pissanäytteen,et tutkivat mistä moinen sit johtuu.. :eek:
Parin viikon päästä mulla on se kauan ootettu kontrolliultrakin =)
kun se istukka ei ollu noussu ainakaan rakenneultrassa rv 18+2.
Toivottavasti ny olis. :)
Toivottavasti myös muilla samassa jamassa olevilla mammoilla! :hug:
Niinkun Misupaikin sano,niin pääseepähän sitä sit kerran viä kattoon masukkia. :heart:
Kysyin muuten neuvolassa vauvan sydämensykkeestä,kun ne ei koskaan siitä puhu,niin terkka sano,ettei niillä oo sellasta laitetta mikä sen suoraan näyttäs,mut voidaanhan me se laskee.....
Se kuitenkin jäi laskematta.... :(
Sydänäänet kyllä kuulu hyvin,ettei hätää sen puoleen. :)

Kovasti masukki liikkuu masussa. :heart:

Tervetuloo uusille maalismasuille. =) Niitäkin oli jokunen tullu sit viime kirjotus kerran.

Onnittelut korvapuustille plussasta! :hug: Nyt paljooooon jarrusukkia matkaan!

:hug: kuusikon äidille!

Mukavaa pakkastiistaita maalismammoille! =)

Mamuliini ja masukki 24+1
 
Härkäneito synnäri lisätty, jätin sen haikaranpesän pois kun ois vieny niin paljon tilaa, sopiiko?

Ippu mulla on sun etunimi kyllä tiedossa, mut en kyllä muista paikkakuntaa, facebookista hain sun etunimelläs ja tuli sit ihan sikamonta vastausta =)

Kleopatra onnea poikauutisesta! Laitetaanko sulle haikara sinisellä nyytillä listaan? Mullakin on huomenna neuvola ja varmaan saan kanssa ekan sf-mitan. Pelkään et on kauheen iso kun musta toi mun masu ainakin on...

LauraNmä odotan kans kovasti et saadaan hoitopöytä ja pinnis ostettua ni sais laitettuu niihin jo tavaroita mitä jo kertyny, vaatteita yms... Vaunutkin saadaan ens kuussa luultavasti.

Angelonnea ultrakuulumisista ja tyttöuutisesta, laitetaanko sulle kanssa haikara listaan? Mäkään en ite ymmärtäny siitä ultrasta mitään, jos sitten 4D:stä sais paremmin selvää...

Omaan napaan ei kuulu EDELLEENKÄÄN mitään uutta, huomenna neuvolaan, saanpahan sit ainakin :heart: ääniä kuulla.
Sen verran piti vielä lisätä et nyt mulle ei oo tullu painoa kun ehkä 2-3 kg lisää kun viime raskaudessa näillä viikoilla oli paino noussu jo 11 kiloa, siis herranjumala!! Parempi näin :)

Eipä muuta, palataan...

:heart: :Ninni ja Kirppu 22+2
 
me6
ÄitiPianViidelle tervetuloa mukaan! Kiva saada toinenkin vitosen odottaja joukkoon!

Mulla oli eilen neuvola. Painossa meni lähtöpaino rikki ja on nyt +2 kg alun painon pudotuksen jälkeen. Hemppa oli laskenut , mutta oli edelleen hyvä 138, verenpaine 116/67 eli kaikki on sillä saralla hyvin. Ei lisärautaa eikä vitamiinejä ;)

Vauva piti jumppatuokiota sydänääniä kuunnellessa, mutta hyvin äänet kuuluivat. Kun malttoi olla rauhassa syke oli 145.

Kela paprut olisin saanut, mutta sovin että otan vasta kuukauden päästä, koska en aio niitä ennen tammikuuta jättää.

Supistuksia on päivittäin, kipeitäkin mutta koitan tässä vielä sinnitelleä töissä kun hommia on vielä jouluun asti todella paljon. Pitää tehdä vaan lyhyempää päivää ja pitää etäpäiviä, jolloin voi nukkua päiväunet.

Nyt syömään...

Me6 ja Vauhti 21+2

 
Hello!

Ninni, kokeilin itekin hakea itteäni pelkästään etunimelläni, ni ainakin mulle lykkäsi oman nassun kuvan heti siihen ekaksi, hakutuloksia oli kyllä 3 sivua. Kuvassa punaisessa paidassani lukee Ice Peak, jos se auttaa? =)

Tänne ei kummoisia kuulu, samanlaista mykeltämistä ja myllertämistä on masulaisella elo edelleen. Kauhean kömpelöksi ja jäykäksi tunnen itseni, onko muilla semmoista jo, vaikkei masut vielä huippukoossaan olekaan? Siis esim. esikoisen taiteileminen auton turvaistuimeen tuntuu ylivoimaiselta tehtävältä, kun pitää olla kumartuneena ja ähertää pienessä tilassa... Voih. Ja vasta puolivälissä ollaan! :/

Ippu 22+1
 
Kauhean kömpelöksi ja jäykäksi tunnen itseni, onko muilla semmoista jo, vaikkei masut vielä huippukoossaan olekaan? Siis esim. esikoisen taiteileminen auton turvaistuimeen tuntuu ylivoimaiselta tehtävältä, kun pitää olla kumartuneena ja ähertää pienessä tilassa... Voih. Ja vasta puolivälissä ollaan!
Tuohon oli pakko käydä kommentoimassa että mulla on tullu nyt just samanlainen olo!
Just tuo turvaistuimeen laitto tuntuu tosi hankalalta ja olo on hirveen tukala vaikka ei tuo maha mikään iso ole... Tämmöstä ähkimistä ja puhkimista oli esikoista odottaessa vasta ihan viimeisillä viikoilla enkä muka pysty pitämään kaarituellisia rintsikoitakaan kun tuntuvat painavan ja ahdistavan ihan hirveesti :eek:
On tässä vissin pakko mennä sinne mammajoogaan että sais vähän vetristettyä itseään kun mun päivän liikunta-annos on nykyään vaan esikoisen nostelua ja kuskaamista paikasta toiseen ja kotitöitä :ashamed:

Muakin kiinnostais tuo facebook, mutta oon vielä kieltäny sen itseltäni ku roikun jo ihan tarpeeksi täällä ja vauva-lehden sivuilla... Ei siinä mitään jos kirjottelisin vaan odotus-puolella, mutta kun tulee juteltua paljon myös vauva-puolella tuon esikoisen takia :)

Nyt suklaakeksiä nassuun ja postia selailemaan...

Pimmi 20+6
 
Pakkaspäivä kuulumisia!

Vihdoinkun siis täällä pakkasta, luntakin satelee mutta todella vähäsen. Viikonlopun lumia on jonkun verran maassa jäljellä, muttei tarpeeksi paljon mun mielestä! =)

Sitten kyselen neuvoja suonenvetoon. Asiasta on ollut puhetta aiemminkin, mutta en jaksa ruveta etsimään. Heräsin viime yönä varmaan kolme neljä kertaa siihen kun jalasta veti suonta. Eli joilla asiasta tietoa, niin laittakaa vinkkiä millä estää noita!!

Sitten mielipiteitä kyselen, että meinaatteko antaa vauavalle tutin? Meillä esikoinen syönyt tuttia siitä lähtien kun sairaalasta kotiin päästiin. Tyttö olikin aikamoinen tissiapina, joten oisko sitten roikkunut viellä enemmän tissillä jos ei tutia olisi syönyt. Itse en ehkä haluaisi vauvalle tutia antaa, jos vaan ilman menisi. Nyt kun nimittäin haluaisin tytön tutista vierottaa (ikää 1 v ja 7 kk), niin tuntuu ihan mahdottomalta (vinkkejä), vaikkei syö tuttia kun nukkuessaan. Mutta kyllä annan vauvalle tutin jos on yhtään samanlainen tissin luputtaja kun esikko. Helpottaa ainakin vauvan imemis vimmaa!! :LOL:

Ai niin, tervetuloa äitipianviidelle!!

Onnea plussasta korvapuusti, täältä lähtee pussillinen tarrasukkia matkaan!! :flower: :flower:

Ninni: Vaihtaisitko mulle iäksi 25, edellinen pyyntö on varmaan mennyt sulta ohi!! =)

Muumi82 ja eppu 25+0
 

Yhteistyössä