***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

Täältäkin vielä Kuusikon äidille voimia ja :hug: !

Turussa on kanssa satanu ihan koko päivän, tylsää... Nyt sit vielä pakkasta yöllä ni tiet on kivat jääradat... Huominen päivä vielä töitä ja sitten vapaata! Onko täällä muita ketkä tekee vallan seisomatyötä? Millon ootte ajatellu jäädä pois töistä? Mä haluisin jaksaa vuodenvaihteeseen asti, sit jäisin viimeistään jo saikulle, ollu nyt jo iltaisin masu ihan kivikova ja pinkee, ja helpottanu vasta joskus yöllä. Ei auta hierominen eikä kylpeminen vaikka sitäkin harrastan melkein joka ilta... Olikohan sit samanlaista tuntemusta kun Riksulla?

Eilen illallakin oli niin tuskanen olo, masua kivisti, jos koitti maata kyljellä niin aina se kylki jonka päällä makasin, puutui kokonaan, selällään ei ollut yhtään parempi olla eikä masullaankaan pysty enää makaan...
Onpa tämä raskaana olo hankalaa :LOL: Tai sit oon tulossa vanhaksi =)

Helmi ei oo täälläkään tullu missään ravintoloissa oikeen käytyä sen jälkeen ku raskaaks tulin. Ois vaan ahdistunu olo siellä kännisten joukossa :ashamed: Laivalla oltiin just mut se on vähän eri asia...
Ja ollaan tietty käyty ulkona syömässä, käydään oikeestaan viikottain jossain syömässä.

Viivi ja Vagner millon sun miehes tulee kokonaan kotiin? Mun kaverit tuli Libanoniusta viime viikolla kotiin kokonaan ja ymmärsin ettei montaa suomalaista sinne enää jäänyt. Mä oon kanssa huomannu et tulee tarkkailtua kehoaan paljon enemmän nyt kun aiemmissa raskauksissa. Sillon olin kai sitten niin nuori eikä ollut huolen häivää..

Tutteli täälläkin kiinnostais nähdä sun 4D-kuvia. Onko teillä skanneria et saisit näytille?

Masua ei täälläkään enää sais millään piiloon, eikä
haittaakaan :heart: . Olkoon nyt esillä niin kauan kun se siinä vielä on =)

Täällä on taas moni kenestä ei oo kuulunu mitään pitkään aikaan, nyt tytöt kirjottamaan kuulumisia! Monella on jo varmaan rakenneultrakin takan, oisko jotain mukavia uutisia, sinisiä tai punaisia kerrottavia?

Nyt meen purkaan kauppakassit, niitä taas vaihteeks 4, ja tietysti sillon aina tollanen määrä ostoksia kun mies on töissä. Niitä oon sitten yksin autosta kotiin raahannu, muutenkin ihan väsynä kun en töiden jälkeen käyny edes kotona vaan lähdin suoraan kauppaan...

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille, muistakaa kirjoitella!!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 21+5
 
Masuista vielä... Miulla tää on esikoinen, mutta oon normaalisti pieni tuosta masun kohdalta lihaksineni. Ympärystä tullu noin 20cm lisää. Kummasti kumpu kuitenkin pullahti muutama viikko sit, mut ei oo siitä mielestäni suuresti kasvanut. Kaikki vaan pelottelee, että tästä se kasvu alkaa. Oisin sinne puoliväliin voinut peitellä, jos löysissä ois kulkenut. Mut en halunnut, koko ajan ollut omissa vaatteissa, paitsi farkut, kun ei aina jaksa ottaa samaa riittävän pitkää paitaa, joka peittäisi avoimen napin!!

Annetaan masujen kasvaa ja nautitaan niiistä!! Sehän on hieno merkki tästä kasvavasta pikkuisesta!

Sais mieskin tulla jo töistä, ei taho olla yksin!

Misupai ja Helmis 23+6
 
Ninni78:
Mun miehen komennus olisi normaalisti kestänyt vuoden, eli ensi kesän heinäkuuhun asti, mutta saa poikkeusluvalla lopettaa jo tammikuun lopulla. Mieheni onkin sotilastarkkailijana Etelä-Libanonissa, ja he jäävät sinne. Rauhanturvaajat palasivat jo kotiin muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.
kai tämä ikäkin vaikuttaa todellakin tähän olotilaan. Ei selvästikään jaksa samalla tavalla kuin esikoisen kanssa 7 vuotta sitten... Vanhuus ei tule yksin... :LOL:
Itse jättäydyn luennoilta pois ensi tammikuussa ja valikoidusti vaan jatkan opintoja. Tehtäviä ja projekteja tulee muuten ihan liikaa, ja osa jäisi keskenkin.. Aion nauttia mammalomasta täysillä enkä luennoilla käyden, kuten olen kuullut joidenkin tehneen. :eek:
Nyt on pakko mennä nukkuun, kun ovat nuo koulujutut valvottaneet jo monta yötä putkeen.
Täällä masu näkyy jo selvästi. On näkynyt jo kauan. Ja saakin näkyä. Osa vaan kauhitelee että kuinkahan iso minusta sitten mahtaakaan tulla kun nyt jo tällainen olen. Itse kuitenkin olen erittäin ylpeä pyöristyneestä masustani. Ja mies ihan hulluna myös! =)

Viivi ja Vagner ( viikot edelleen hukassa... :ashamed: :D )
 
Viivi ja Vagner onneks saat miehes sentään tammikuussa kotiin ni ehtii auttaan sua raskauden loppuvaiheessa ja sit synnytykseen.
Mun laskujen mukaan sulla on nyt 21+1 menossa =)

Kauniita unia maalismussukat!

:heart: :Ninni ja Kirppu 21+5
 
Huomenta!

Kuusikon äidille :hug:

Iästä ollu puhetta, mä oon 32v ja Neitiä kun ootin olin 25v (täytin pian 26), mutta olin valmennuksessa ja synnärillä nuorin ensisynnyttäjä! :eek: Samoin olin kaveripiirini eka "lapsellinen". Mielestäni silloin olin valmis äidiksi ja olin löytänyt rinnalleni sellaisen miehen jonka kanssa "uskalsin" perustaa perheen.

Täällä masun ympärys vetelee 110cm! :eek: Joten tätä et peitä millään! :D
Siltikään moni ei ole itse huomannut raskauttani, jos ollaan kaupungilla tavattu. Musta takki piilottaa kummun. Mun masu kun on kokonaan tuossa edessä, niin sitä ei edes sivulta huomaa.

Tänään mennään mun vanhempien luo isänpäiville, aikasta liukasta keliä vaan pitää, mutta enpä pidä kiirettä. Huomenna isille kakkua ja lasten itse tekemiä lahjoja, Kamuilta isille sukat.

Mukavaa viikonloppua Mammat ja Masut :wave:

Korven tyttö ja Kamut 24+?
 
Huomenta!

Misupai, en ole masua kummemmin piilotellut, omissa vaatteissa kulkenut ja vyötärön ympärille on tullut kymmenen-viisitoista senttiä lisää, mutta jotenkin tuo muoto ei ole vain sellainen, että selvästi erottuisi vyötärön levenemisestä. Terkkarikin sanoi viimeksi, että susta ei millään uskoisi, että olet raskaana. Kohdun koko, vauvan koko jne. on kaikki kuitenkin ihan tasan keskiarvoissa, joten kai se masukin ajallaan tulee... Välillä kyllä huvittaa, kun ihmiset "lohduttelee", että kyllä se siinä viidennen tai kuudennen kuun aikaan alkaa näkyä, eivätkä tajua, että siellä tässä jo mennään...

Tänään ollaan vihdoin menossa kertomaan anopille uutisia. Muut jo tietävätkin, mutta tätä uutista ollaan säästelty näin kauan, kun asutaan kaukana ja mies halusi järjestää oikein kunnon 50-vuotismummoyllätyksen.

Bellona 20+2
 
Kuvista, laittaisin jos osaisin ja mieheltä voisin pyytää apua mutta jos siihen skanneria tarvitaan niin sitä meiltä ei löydy!

Olen töissä ja ihan puhki poikki väsynyt, kumartelut ja jatkuva liikkeellä olo ei tunnu enää hyvältä! Jalkoja kivistää ja supistelut on taas alkaneet tauon jälkeen, kylkiä aristaa ja oksettaa :( Mietin kanssa, että mitenkähän kauan tätä työtä(hoitoalalla, akuuttipuolella)jaksaa tehdä? Toisaalta ei huvittais jäädä pelkälle sairaspäivärahallekkaan vielä tässä vaiheessa!

Pyöristymisestä, että oma masu kasvaa vauhdilla ja alkuun hankitut äippävaatteet ei tahdo enää mahtua! Talvitakkikin pitää ostaa ja....alusvaatteet on ongelma kun tavallisestikkin rintsikoissa koko 85D ja nyt ei tahdo kauniita, nuorekkaita liivejä olla enää E-kupeissa! Ahdistaa kun ei voi pukeutua kauniisti ja muodikkaasti kun kaikki tuntuu pieneltä ja puristavalta päällä, mieluiten vetäisin verkkarit joka pvä jalkaan :)
 
Menipäs viime yö jotenkin vähän tuskaisesti. Mulle on tullut unettomuustauti. :$ Sitä ei myöskään helpottanut se että mies lähti veljiensä kanssa tästä meiltä vielä kaupunkiin ravitsemusliikkeeseen (pitkästä aikaa tosin) mutta niiden sauvojen kanssa. Mutta lupas ottaa rauhallisesti - ja niinhän tuo ottikin. Vaan niin se taas nähtiin et enhän mää mitään nuku ennenku se on vieressä. Hirvee huoli vaan kaikesta. Oi raskauden iloja. :) Sen lisäks sitten vielä kun mies oli tullu kotiin ja oisin voinu vihdoin nukkua niin tuli ihme kivistyksiä vatsaan (...luulen että johtuu vaan eilisestä pizzasta, ihanan sulavaa tavaraa...) ja meinas jo oksennus tulla, yäk. Onneks sain unta ja meni paha olo ohi. Suihku teki ihanan gutaa äsken kun oon taas nukkunu niskat ihan mykkyräsolmussa.

Täällä kanssa massukkainen ei todellakaan pysy piilossa (SF-mitta oli 17cm viikoilla 20+0) - enkä oo sitä kyllä koskaan tykännytkään piilotella. Mun kaikki, siis _kaikki_ paidatkin on niin vartaloa myötäileviä et ei jää kyllä epäselväks. :D Kuppikoko on kasvanu täälläkin yhdellä ja liivit rupee näyttää jo sen verran härskeiltä päällä et vois olla aika ostaa hippasen suurempia... Mies ei ole valittanut. ;) Housuvalikoimat ovat supistuneet tällä hetkellä kahteen, mukaviin kotimammahousuihin mustaa stretchiä, ja ruskeat vähän tuunatut lappuhaalarit jotka joustaa mukavasti tosta masun kohdalta. Mies jo vähän muistuttikin et ostaisitko ittelleskin välillä vaatteita ku vaan vauvalle höösään kaikkee, vaikkei todellakaan enää tarvis. :LOL: Meille tulee taas yks iso laatikollinen vaatetta tutulta...

Mut nyt kahvin keittoon ja aamiaista. Ton miehenkutaleen voisin herätellä kans, kun yks ystävä tulee kohta kylään kera tyttärensä. Mukapäi sistas!

<3 : mama-L / Onninen 22+2 !
 
Pahoitteluni kaikille menetyksen kokeneille! kuusikon äidille erityis :hug: :'(

Laitoin erillisen aloituksenkin tuosta mahakivusta, joka on vaivannut eilisestä. Vähän mietityttää että mitä se olis, mutta luulen että vatsalihas on revähtänyt. Tuolla 2 v täyttäneellä kuopuksella on haluun/en haluu -vaihe joka menee täysin päinvastoin minun tahtoni kanssa, huoh. Sitten sitä rimpuilevaa 13-kiloista tulee kannettua kainalossa, ja se rasittaa mahaa. Häntäluu on kans nykyisin ollut kipee, ja ristiselkäkin rasittuu herkästi.

Joo tääl on kans maha oikein vyörähtänyt tuohon eteen! Kohta takki ei mahdu kiinni, ja enää ei ulkoiluhousut mee kiinni. Painookin on tullut 2 kg viimekuussa. Pitääkin etsiä miehen housuista jotkut talviulkoiluhousut.

Vauvanvaatteita alan kohta penkomaan, aika paljon jakelin pois pari vuotta sitten, kun ei tullu mieleenkään että niitä vois joskus tuplasti tarvita, mutta eiköhän niitä taas sukulaisilta tule lahjaksi. Välillä mietityttää, että sukulaiset saa ostella parin vuoden välein meille vauvalahjoja, ja jouluksikin ilmestyy aina paketteja esim miehen ja minun tädeiltä joka lapselle omat. Vastalahjaksi saavat meiltä vain valokuvia ja jotain pientä tuliaista, mutta itsepähän haluavat ostaa, kyllä aikuiset osaa miettiä mihin rahansa tuhlaavat. Eikä me perhekokoa suunnitella sen mukaan mikä olis muille sopivaa.

Hyvää isäinpäivää kaikille :wave:
 
Ihanaa kun kaikki on niin innoissaan isoista masuista =) juuri eilen oli neuvola, jossa meinasi th että minulla on liian iso sf-mitta kun oli senttejä kertynyt 23.. Meinasi, että sokerirasitukseen, mikäli seuraavalla neuvola kerralla ei ala kasvu tasoittuun. Mulla on etuseinämässä istukka ja koko maha kasvaa suoraan eteen kuten ensimmäiselläkin kerralla, eli siis tämä on 2. raskauteni :heart: Saas nähdä miten käy..
Vauva ainakin potkii erittäin kiitettävästi aamusta iltaan, ja herättää vielä yölläkin ainakin kerran kunnollisella potkulla. Jännityksellä odotan että voinko olla loppuun asti töissä, vai käykö liian raskaaksi (hoitoala)..

Mariann 23+2
 
Flunssaiset terveiset täältä!
Taidan olla tulossa kunnolla kipeeksi.. Lihaksia särkee ja hiukan kuumetta jo toista päivää.. :/
Onneksi on viikonloppu niin saa levätä kunnolla.
Kauhea karkkihimo on taas päällä...!! Se vois kyllä auttaa jos hakisin hiukan suklaata tuosta naapurin Makuunista :p

Vauvalla onneksi tuntuu kaikki olevan kunnossa. Hän on tänään ollut erityisen aktiivinen ja liikkeet sen kun voimistuvat. Olen tänään soittanut pikkuiselle joulumusiikkia.. Ehkä hänellä on tonttutanssit masussa! :xmas:

Me vietetään täällä isänpäivä ihan vaan kotosalla kun juuri olin vanhempien luona viime viikolla.
nauttikaa kakuista ja muista herkuista minunkin puolestani! :heart:

Laura 22+5
 
Kuusikon äidille :hug: .

Huh, kuuden päivän työputki ohitse, ihanaa olla kotona.
Mies ja poika katsovat tuolla Napapiirin pikajunaa, taidan liittyä seuraan. Äsken köllötin hetken sohvalla ja vauva alkoi aikamoisen möyrimisen mahassa, näky selvästi vatsan läpi ja myös tuntui.

Poikakin sai ekan kerran kokeilla, oli aivan ihastuksissaan ja huuteli vauvalle, että täällä on sun isoveikka :heart:

Leppoisaa lauantai-iltaa kaikille masukamuille!
t. pikkuvaemo ja mini-ihminen 21+1
 
Kuusikon äidille :hug: minultakin.

Pitkästä aikaa kirjoittelen. Seuraan kyllä kuulumisia melkein päivittäin, mutta kirjoittamaan olen laiska B)

Meilläkin rakenneultra takana ja ainoa "ikävä" yllätys oli sukupuoli. Toinen kuin toivoin. Hävettää olla pettynyt asiasta, kun muuten kaikki näytti olevan kunnossa. En vain voinut tunteilleni mitään. Loppujen lopuksi tärkein asia on, että raskaus sujuu ongelmitta ja lapsi terveenä. Nyt jo parin viikon sulattelun jälkeen olen alkanut katselemaan poikien vaatteita "sillä silmällä". Meillä on jo molemmat (tyttö ja poika), mutta toisen tytön olisin tahtonut...

Raskaus näkyy ja tuntuu. Vauva kova liikkumaan ja touhuamaan - en muista aikaisempien kohdalla vastaavaa.

Aika tuntuu menevän siivillä ja kohta jo äitiysloma häämöttää.. Kolmen kuukauden kuluttua. Lapset ovat joskus kärsimättömiä ja toivovat pikkusisaruksen jo syntyvän. Kovin ovat kyllä huolehtivaisiakin - päivittäin varmistavat, että olen vitamiinit ottanut. Liikuttavaa.

 
Tyrannosaurus
Meillä on tyttö 5 v, joka joka päivä muistaa kysyä olenko ottanut vitamiinin. Eilenkin tuli kylpyhuoneeseen vitamiinipurkin kanssa ja heilutteli mun raskausmultitabspurkkia huolehtivaisella äänellä: "ootko muistanut ottaa vitamiinin?". Mustakin se on jotenkin niin liikuttavaa :).

Mullakin oli rakenneultra tossa viikko sitten ja yllätyksenä meille olisi tulossa toinen tyttö. Olin itse aivan varma, että se olisi ollut poika. En kyllä uskalla vielä olettaa, että se on tyttö, on ne ennenkin veikannut väärin. Mulla on ollut ihan erilaiset raskausoireet yms. kuin tytön kanssa, niin oletin, että olisi poika. Oon aina ajatellut, että olisi kiva, jos olisi tyttö ja poika, mutta nyt olen ihan innoissani, jos se onkin tyttö! Kaikki ihmetunteet raskauden aikana on mielestäni sallittu. Meillä tuo tyttö on niin söpö ja ihana, tosi kivaa jos tulee toinen tyttö :D.

Terveisiä myös näin puolen vuoden tauon jälkeen ravintolasta. Olipa kivaa, kun siellä ei ollut enää röökinsavua. Tuntui, että olisi istunut melkein kotona. Käytiin eka syömässä, sitten käytiin parissa olutbaarissa. Me käytiin ihan sightseingin vuoksi ateljee-baarissa vessassa ;). Mä inhoon hissejä, joten reippaana raskaanaolevana nousin kaikki olikse 12 kerrosta rappusia...Olihan sieltä ihan mukavat näkymät! Puoli kaksitoista päätin lähteä sitten kotiin sen vuoksi, koska kaverit siirtyivät kuuntelemaan jotakin Metallica-coverbändiä yhteen ravintolaan. Mä itse pidän Metallicasta, mutta ajattelin, että vauveli ei halua kuulla sitä metakkaa :LOL:. Sitäpaitsi siellä näytti olevan aika ryysis ja mun mahahan on jo aika iso.

Sellaista tänään. Hauskaa isänpäivää kaikille! Tyttö tuolla askartelee iskälle kolmatta isänpäiväkorttia. Mitään lahjaa mä en ole ostanut, sillä maksoin miehen talvirenkaan (387 eukkaa...) juuri tällä viikolla. Mies tietää, että ollaan vararikossa :|.

Helmi ja tyyppi 20+3
 
HELLO!

Mariann-81: Täällä myös vauva herättää öisin potkuillaan :p
Meillä töissä tällä hetkellä 200% kuormitus osastolla, joten hommia riittää ja se kyllä myös on alkanut tuntua. Alaselkää särkee, painontunnetta alapäässä ja mahassa välillä kipuilee, mutta ei supistele (varmaan jotain kasvukipuja..).. Tiedän, että aikani tulee kotona pitkäksi, joten yritän sinnitellä töissä myös mahdollisimman pitkään!

Meillä tuleva iskä jännitti, et saakohan se tänä vuonna jo isänpäivän lahjan.. Sanoin, et ei se vielä isä oo, et ei tuu :) Ostin kuitenkin sille uudet nahkahanskat, kun vanhat hukkasi.

Mua on alkanut jännittää nää 23-25 viikot, ettei vauva vaan ala syntyä..

riksu + lätty rv 22+5
 
Ja huomenta mammat!

Taas tuli yksi viikko täyteen, jee!

Riksu mä kuulen välillä siskolta "kauhutarinoilta" keskosista kun hän on keskolassa töissä, mut en oo siltikään alkanu (ainakaan vielä) pelkään että vauva syntyis etuajassa. Täytyy vaan toivoa parasta ja koittaa pitää jalat ristissä ainakin helmikuuhun asti.

Mulla on kanssa alkanu tuntuun potkut selvästi masun päältäkin, eilen illallakin Kirppu potki niin paljon et oikeen pelästyin aina potkujen yhteydessä =)

Mut nyt tarvii mennä viemään isänpäivälahja tyttöjen kanssa.

Palailen myöhemmin!

:heart: :Ninni ja Kirppu 22+0
 
Moikka kaikille! ja mitä hienointa isänpäivää!
Huomaa että sellainen on päivä, kun palstallakin kovin hiljaista. Meillä vielä odotellaan vuosi, että päästään viettään isänpäivää, äitien päiväkin ennättää ensin =) Oma isäni asuu pohjanmaalla joten kävimme mieheni vanhempien kanssa päivällä syömässä. Nyt kotona iso pussillinen karkkia nokan edessä, yksinäinen ilta tiedossa ku mies töissä.
Huomenna aamulla rakenne ultra ja jännittää niin hulluna. Tällä viikolla ollu taas tosi hiljaista massussa, kunnon liikkeet tuntunu viimeksi tiistaina ja nyt ei muutamaan päivään juurikaan.. mikäköhän tähän mahtaa olla syynä? pönkitän ajatuksiani vain sillä, et kait ihan normaalia et liikkeet niin epäsäännöllisiä. Tietty ku palstaa seuraa niin melkein kaikki jo monella vkolla edellä, niin saa epätoivoisemmaksi, vaikkakin yksikin vko voi muuttaa paljon.
Nyt täytys vaan saada yö nukuttuu hyvin et aamulla jaksais reippaana ultraan. Lupasin vkon12 ultrassa kun kovasti jännitin, et jos kaikki on hyvin niin en enää ikinä jännitä ja pelkää ja tässä taas ollaan! kauheassa paniikkitilassa, eikä tää naurata ketään ku mä oon jo valmiiksi päässäni miettinyt tekstiviestinkin millaisen lähetän perheelle/ystäville ku vauva on kuollut mahaan.. =(( voi kökkö sanon minä.. eikä nää karkit auta yhtään,pahentaa vaan oloa ja vettä sataa.
Hakatkaa järkee mun päähän..

Minä + Voice 20
 
Sunnuntaita täältäkin! Hienoa, että rakenneultrassa käyneet ovat saaneet rakenteellisesti hyviä tuloksia. "Väärä" sukupuoli on todellakin pieni juttu muiden poikkeamien rinnalla. Meillä ei tietoa sukupuolesta, kun aina pitänyt itseään niin kippurassa. Istukan paikan tarkistuksessa voisi näkyä, niin saisi tietää, toisaalta ihan sama. Mulla on tyttöolo, samoin molemmilla tulevilla mummoilla! Ne on nähneet unia yms.

Meidän Helmis on ollut eilisen ja tän päivän ihan todellinen riehuja. Olin jäähallilla töissä luistelukisoissa ja siellä kova musiikki sai hänet villiintymään. Yks lääkäri siellä sanoikin, että se tietää rauhallista vauvaa, kun on tottunut jo pienenä isoihin ääniin!! Ettei sitten ihan pienestä hätkähdä! No, mene ja tiedä. Ihaninta on kuitenkin se, että vauva potkii pitkin päivää ja liikkeet tuntuvat selvästi sisään ja uloskin.

Meillä ei vielä omaa isänpäivää vietetty, mutta tulevat ukit onniteltiin toki. Ensi vuonna sitten. Äitienpäivästä saadaan nauttia ensin. Ja onhan se ansaittuakin, kun ensin on kannettu vauvaa 9kk ja sitten vielä synnytetty se. Kyllä pitää sitten vaatia hemmottelua!

Mitäköhän telkusta tulee??

Misupai ja Helmis 24+1


 
Pitkästä aikaa tänne tulin kurkkaa. Eri nimimerkillä Jentska =mirkkuliini sama silti. Täällä sitä masun kasvua seurataan, rakenneultra käyt 1.11. niin kaikki oli ok paitsi pieni poikkeus vaan oli se että napanuorassa oli vain kaksi verisuonta kolmen sijasta, onko kenellään ollut vastaavaa? Minun eka raskauden aikana ei ole tuota niin hieman mietin onko se haita vauvalle. Jotenkin pelottaa!
 
Jopas on taas aika kiiruhtanut vauhdilla. Ei ole koneellekkaan ehtinyt/päässyt.

Kuusikon äidille osanotto.

Me olemme nyt sitten evakossa sen vesivahingon takia. Viikonloppuna kannettiin tavarat tilapäiseen kerrostalokolmioon. Oli siinä aika tohinat. Selkä ja jalat aika kovilla. Eipä ole meidän lapset ennen kerrostalossa asuneet. Uusi seikkailu heille. Eilen kyllä kotiin tullessani yllätin muksut porraskäytävästä leikkimästä piilosia. Siinä pidin sitten pienen luennon kerrostaloasumisesta ja käyttäytymisestä.

Mahan koosta on ollut puhetta. Olen todella valtava. Katsoin juuri kuvia aikaisemmista raskauksista, niin n. viikolla 30 on ollut samanlainen pömppö, eikä se silloin ollut mikään pieni. Olen itse jo vähän huolissani tästä koosta. Siis olen jo todella iso ja siitä kyllä päivittäin kuulen työkavereilta, sukulaisilta yms. Ovat ihan varmoja, että vatsassa on pakko olla vähintään kaksi. Taas yksi puolituttu kysyi että olenko ihan lähipäivinä synnyttämässä ja kun kerroin että laskettuun aikaan on vielä 4 kuukautta niin suorastaan järkyttyi.

Liikkeet on jo jonkin aikaa olleet jotenkin "syvällä". Siis potkii lähinnä rakkoon tms. Teräviä potkuja ei oikeastaan tunnu ollenkaan. Lähinnä sellaista kokonaisvaltaista muljumista. Ehkä se istukka tosiaan vaimentaa niin paljon..?

Jaha, täytyy välillä jatkaa töitä.

Meillä ei nyt sitten ole nettiyhteyttä väliaikaisessa asunnossa. Töistä yritän päästä aina välillä poikkeamaan ja sitten täytyy vierailla sukulaisissa useammin, että pääsee koneelle...

Oonaliina 21+5


 
Hejsan vaan kaikille! :) Aamu lähti liikkeelle ihan kivasti ja muksutkin ilman mitään suurempia temppuiluita sai kimpsut ja kampsut kasaan ja hyvissä ajoin päästiin kerrankin koulutielle. Oli kyllä vaan niin mukavaa kävellä hiljokselleen kun lumi narisi kenkien alla ja kaikki oli niiiin ihanan valkosta ja raikasta! :D Pitää toivoa että tämä lumi ei tästä sitten enää sula :attn: *pitää peukkuja*

Ongelma on täälläkin nyt nuitten ulkovaatteitten kanssa. Koti vaatetta ja oloasua kyllä löytyypi, mutta kevyt toppahousuja kun aamulla jalkaan kokeilin, ni vetskari ei menny kii ollenkaan. Kevyt toppatakki sentäs vielä kiinni meni*jes* Mutta tossa ku untuva toppista kokeilin nii sitte jahka ne -30 pakkaset tuloo tos parin kuukauden päästä ni miul ei se kyllä ennää sitte kiinni mene! Pittää vissiin sit miehen takille mennä :LOL: Kengätki on kyllä nyt ostettava uuet, edelliset oon ostanu noin 5 vuotta sitte ku asuttiin ruottissa ja niistä on lesti menny kasahan. Tuossa aamusta nuilla miun vaelluskengillä steppailin, turhan liukkaat ovat. Niissä pohja semmosta kovaa muovia ni ne pakkasella on ku luistimet! Ja nyt ei kyllä kestä lentää kertaakaan persiilleen, vois pian kaiffari tuolta masusta lentää pihalle :LOL:

Vielä en ole nuita jeesusteluita mahan koosta kuullu, esikoiselta oli sen verta massiivinen esitys, että mikään ei vedä sille vertoja :LOL: Onnitteluita ompi sadellu tutuilta ja puoli tutuilta. Mahaa on taputeltu, joka ei VIELÄ mua ärsytä, mut saattaa kyllä ajan myötä alkaa sitä tekemään. Mitään negatiivista en ole vielä kuullu, mutta tiedän niiden kommenttejen tulevan vastaan. Niitä sammakoita ku livahtelee viimeistään siinä vaiheessa, kun alkaa muistuttamaan ryhävalasta. Mut nou hätä! B)

Ollaan vaan kaikki oikein tyytyväisiä isoihin massuihimme ja esitellään niitä oikein ylpeänä kaikille! Lainatakseni Misupaita sehän on vain merkki kasvavasta asukista! :D

Juu-u.. Mut mukavaa päivää kaikille :flower:

Marmeladi & Masuasukki 23+6
 
Kuusikon äiti :hug: otan osaa.

Mä täällä kärvistelen itsesyytöksissä...kun oon ankaralla sokeridieetillä tän insuliinihoitoisen diabeteksen takia...ja eilen isänpäivänä menin syömään palan suklaakakkua (ihan semmosta kuivaa), mutta mulla oli sitten eilisen loppupäivän tosi huono olo...väsytti, päässä jyskytti ja oksetti. Että sellanen isänpäivä. No ooneks saatiin kunnialla aamukavit hoideltua yhdessä lasten kanssa ja lapset oli taas tehneet niin ihania iskäpäivän juttuja koululla.

Tää sokeridieeti on yhtä helvettiä, kun kokoajan telkastakin tulee kaikkia suklaamainoksia yms...ja joulu vielä tulossa...kääk!

Edelleenkään ei tunnu liikkeitä ja siis jo kohta 22 rv täynnä...ei kai tää voi olla normaalia. Huomenna on neuvola...josko sais jotain selvyyttä asiaan.

Meillä täällä maalla on lunta...ja lapset tekivät eilen lumitaideteoksia pihan täyteen. Lumi on ihanaa. Mulle vaan meinas käydä ohrasesti tuossa viime vkolla...vieläkin puistattaa. Kun ajelin töihin...niin autosta lähti perä viipottamaan...ja hetken päästä (tyhmänä painoin jarrun pohjaan paniikissa) auto lähti sivusuunnassa pyörimään...ja kolmen kierroksen jälkeen suoraan vastaantulevan kaistan ojaan. Onneksi nopeutta ei ollut kuin 50km/h ja kohta oli suht aukee. Itseeni ei tullut naarmuakaan (pelästyin vain pahanpäiväisesi) ja autokaan ei saanut lommoja. Hinaustahan siinä kuitenkin tarvittiin, sen verran syvällä ojassa olin. Enkelit olivat matkassa :saint:

Niin että ajakaapa kanssasisarukset varovaisesti!

Mamma Muu+Mulperi 21+5
 
Terkkarissa käyty ja tässä infoa sieltä:

Syke:
140-145 vauvalla, 120 mulla.
Paino: noussut 7kg alkuperäisestä, nyt 65.5kg

:eek: :snotty: mä oon jotenkin luullut ettei mun paino oo edes noussut paljoa mut toihan on ihan kauheesti. Oon tainnu kirjottaakin johonkin et nelisen kiloa :LOL:

Hemoglobiini: 97. 97! mä olin tostakin aivan totaalisen järkyttynyt. Mun normaaliarvo on yli 130! apua. no sain määräyksen marssia apoteekkiin hakee rautaa samantien, täytyy lounastauolla kipasta tohon viereen.. ei ihme et on väsyttäny viime viikol..

Verenpaine: 118/70
Kohdunpohjan korkeus: 19cm

Liikkeitä tuntuu onneksi joka päivä jo usein, vasta toissapäivänä tajusin katsoa että näkyykö päälle. No näkyy ja näyttää aika suoraan kauhuleffasta :LOL: Eilen mies innostu ekaa kertaa silminnähden koko raskaudenaikana kun laittoi pyykkejä ja pyysin katsomaan ja just silloin tuli kunnon kolahdus. Se hihkas innosta ja hyppäs sängyn viereen silmä suurinpiirtein mahaan kiinni et tuleeko lisää :LOL: :D Ai niin olihan se lähes yhtä innoissaan siitä kun näki että vauva joi lapsivettä ahahahahah

Hups, töitä pitäis vissiin tehdä ->

Terv. Oikukas rv 22+4
 

Yhteistyössä