***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

Tänään kävin taas kuuntelemassa vauvan sydänääniä. Pelkäsin aivan pirusti, kun vauva liikkui eilen tosi vähän ja tänää en ole tutenut vielä ainuttakaan potkua. Otin ukonkin ihan tueksi sinne että jos siellä on kauheita uutisia. Vauva liikkui sen dobblerin alla tosi vilkkaasti, ettei taajuutta saatu edes ensin näkyviin, mutta sitten kun asukki rauhottu niin syke oli tasainen 130-138. Kylläpä mieleni piristyi kummasti ja nyt varmasti jaksan ootella paremmin ens tiistaihin jolloin taas ultrataan. Se onkin mulle sitten jo viides kerta. Noita sydänääniä siis vielä seuraillaan ja tarkkaillaan josko niissä napanuora virtauksissa on jotakin mätää. Ja hyvä niin, niin on itellän varmempi olo.

Amalia 20+1
 
mju
Jes! Taas suostuu toimimaan tämä sivusto minunkin yhteyksillä. Välillä menee niin hermo, kun alkaa kirjottaa ja sitten vaan heittää tyhjäksi koko sivun. Ihania uutisia on kiva lueskella kaikkien puolesta<3

Meilläkin meni hienosti rakenneultra viime viikolla ja 413g oli laiheliini siellä ja oli viisi päivää laskettua edellä ja potki ja vilkutteli kovastikin. Istukka on kulemma tuossa edessä myös, että todella ylös tai sitten alas voi tuntea liikkeitä, mutta keskiosan kyllä vaimentaa kivasti. Näin sanoi ultra-täti :) Välillä tuntuu vatsan sivulle myös tönäisyjä.

Jänskättää vaan kauheesti, että jos käy niinkuin on perheessä pitkälti ollu tapana että lapsi painaa 4,5-5,0xkg syntyessään :eek: Mietin, kun ylihuomenna on tuo neuvola, että joskohan sitä pystyis sektion itsellensä sinne maaliskuulle varaamaan :D

Ninni78 nii noita mun tietoja tuonne listoille 1. odotellaan, 20v ja Tays:sissa pitäis riemun sitten ratketa :> kiitos<3

Lunta odotellessa...

miiu+ernesti 21+4
 
Huh, sainpas kaiken luettua :)
Heti kun on pari päivää pois netin äärestä niin juttua on tullu ihan mahdottomasti :whistle:

Nukkumaan pitäis taas mennä, mutta oli pakko tulla kehuskelemaan meidän isovanhemmilla :heart:
Mun vanhemmathan on vasta n.45-vuotiaita eli täysillä vielä työelämässä, mutta jaksavat onneksi silti olla tosi hyvin mukana niin meidän pojan kuin siskonkin pojan kanssa tekemisissä. Tää meidän poju ei oo ollu mummolassa yökylässä kuin yhdesti, mutta se johtuu vain siitä ettei ole ollut tarvetta. Kyläilemässä eivät käy kovin useasti vaikka asuvatkin aika lähellä, mutta se johtuu vain siitä että me käydään heillä kylässä ainakin sen 1-2 kertaa viikossa :D Lahjoja ei nyt ostele kovin paljon, mutta auttavat kyllä aina kun on jotain isompaa ostettavaa... Pääasia että ovat pojan elämässä mukana ja näyttävät ihan tosissaan nauttivan lapsenlapsensa kanssa touhuamisesta :) Miehen vanhemmat asuvatkin kauempana, 60 km päässä, ja käyvät vielä harvemmin. Me yritetään käydä heillä ainakin kerran kuussa ettei poika unohtais toisia isovanhempia ihan kokonaan, mutta yöksi en tykkää jäädä kun miehen isä on vähän liikaa sen viinan perään :/ Anoppi on kyllä tosi innokas ja rakastava mummu enkä voisi enempää toivoa, mutta tuo appiukko meinaa olla vähän molempien kyläilyjen esteenä...

Minun suvun nuoren "lisääntymisiän" vuoksi meidän pojalla (kuin myös tällä tulevallakin) on myös kaksi isomummua ja isopappaa sekä isoisoisoisä jonka 86-vuotis syntymäpäivillä käytiin juuri tänään :) Nämä kaikki ovat myöskin olleet innoissan mukana tämän seuraavan sukupolven elämässä ja pojat ovatkin aika ihmeissään kun on niin monta mummua ja pappaa ottamassa syliin ja paapomassa :) Näille minun isovanhemmille voisi lapset viedä myös hoitoon ihan hyvin sillä ovat tosi lapsirakkaita ja ihan hyväkuntoisia 60-70-vuotiaita...

Mutta siis... Meillä tuon asian suhteen ei ole ongelmia ja oli kyllä aika surullistakin lukea kuinka jotkut isovanhemmat eivät olekaan yhtään samanlaisia :( Jotenkin sitä automaattisesti olettaa että isovanhemmat ovat lapsenlapsista innoissan ja haluavat nähdä, leikkiä ja hoitaa ilman mitään velvotteita, mutta eivätpä ne kaikki näköjään haluakkaan... Olisi kyllä tosi hankalaa ja vaikeaa yrittää selittää lapsille että miksi mummua ja pappaa ei näy koskaan :(

No tämähän meni ihan mummuiluksi ja unohtui ne teidänkin jutut...

Amalialla oli ainakin kivoja uutisia neuvolasta :heart:

Meilläkin neuvola PITKÄSTÄ aikaa torstaina :)

Pimmi ihan kohta tasan 20 B)
 
Meillä pitäis kans noita vaunuja miettiä, käytiin jo aiemmin kiertelemässä ja urakkaväsymys tuli mulle siinä hommassa, tuntu että ne myyjät pajataa pahemmin kun automyyjät.. :p
Ite tykkäisin kolmipyöräisistä jos ajelisin vaunuilla vain keskustassa (missä sulat kadut) mutta täällä jyväskylän korkeudella tulee lunta ja sohjoa sen verran ettei kolmipyöräisellä pärjäis talvella vaikka kaupungissa asuukin.

Ja tuosta kaukalosta rattaisiin.. tosi kätevä se kyllä olis, mutta nyt jo useammasta paikasta lukenut ettei ihan pientä saisi pitkään pitää istuvassa asennossa (pitkillä automatkoillakin pitäis yrittää vähän asentoa saada makaavammaksi kaukalossakin) joten hommataan kyllä kaukalo sillä alustalla koska se on kätevä, mutta rattaisiin en sitä kiinnittelis.

Omaan napaan, ensi viikon 4D:tä edelleen odottellaan kärsimättömänä..
Olo jo piristyi kummasti pariksi viikkoa, mut tämä viikko taas ollu tosi takkuista, mikään määrä unta ei riitä ja oksentelen.. Kaiva siinä sitten työmotivaatiota jostain :kieh:

Jaksamista kaikille!

Cicilisko 23+2
 
Aatelkaa, oon innostunut taas työnteosta =) . Olin muutaman viikon melkein pelkästään kotona ja ihan vaivuin semmoseen saamattomuustilaan, ettei mikään innostanut ja koko ajan väsytti.

Nyt maistuu taas työt ja hyvä ollakin pois kotoa vähän, kun himassa tulee käytyä jääkaapilla turhan tiuhaan :D . Viitisen viikkoa paino on noussut aika hurjaa kyytiä, kääk. Ja joulukin tulossa....

En jaksais myöskään odottaa sitä 4 D:tä, se on vasta 26. pvä.

Hauskaa keskiviikkoa kaikille! t.pikkuvaemo ja -kakkonen 20+5
 
...On raikas marrassää.

cicilisko, ihanko Jyväskylän keskustassa asut? :) Me asutaan kanssa ja meil on kyllä kunnon leveät renkaat meidän Teutonian ('03) kärryissä. Oon myös aikoinani kummityttöä työnnelly niissä eikä oo näinkään pikkuruiselle ihmiselle ku mulle tuntunu liian raskailta. Eli oikein tyytyväinen oon niihin. Voi olla et kun meillä jo tässä vaiheessa on tota loskamoskaa monta senttiä kaupungissakin niin ei välttämättä ole kolmipyöräiset tarpeeksi pitävät, mene ja tiedä... Kätevät on kyllä kieltämättä ja varmasti kevyet. :>

Minä oon tykänny kanssa olla nyt töissä kun tiedän että kodin seiniä tuun näkemään enemmän ku tarpeeks sit kun kevät koittaa. Inhottais jäädä supistusten tms. takia kauhian aikaisin saikulle, vois käydä vähän aika pitkäks... Kun nyt jo mietin et työharjottelusopimus loppuu 21.12 niin mitähän sitä keksis sit vielä tammikuuks. Saa nähdä oonko sit möhöni kanssa eri mieltä. :D

Mepäs lähdetään kohta risteilemään, ennen 30.11 pitäis mennä kun mun siskolla on lahjakortti ja ne tarttee sinne "valvojat" mukaan. Me ollaan sit niitä valvojia. :LOL: Mut ihan hyvään saumaan tuli, kun nyt päästään ilmaiseks Tukholmaan ja muutenki oltais oltu menossa. Jipii! Ja kaikki ollaan kuitenki täysikäisiä niin ei tartte kenenkään ketään sillai vahdata. Me päästään buffaan miehen kanssa ja tytöt pääsee discoon. :D Ja sit ihanaa ihanaa shoppailua Tukholmassa mmm. :heart:

Isovanhemmat on ihanat meillekin siunaantuneet. Miehen vanhemmat asuu täällä samalla paikkakunnalla, heillä siis jo 2 lapsenlasta ennestään mutta alle 50v molemmat ja työelämässä (Mieheni äiti on ollut myös 20v kun saanut esikoisensa). Lisäksi uudella vauvalla on myös 4 isomummia ja 2 isopappaa hoivaamassa, ympäri Suomea oikeastaan. Oma äitini asuu Haminassa mutta varmasti saadaan sieltäkin hoitoapua ja lopulta saadaan häätää sitä pois meidän nurkista. :D Ja mun isä asuu täällä maalaiskunnan puolella, häntäkin tullaan varmasti jonkun verran tapaamaan mutta tällä hetkellä meillä välit hieman jäässä, mutta tilanteethan voi muuttua koska vaan... Mutta rakastavat isovanhemmat on tulossa vauvalle ja siitä oon tosi onnellinen! Anoppikin varmaan on osastolla kokoajan mua höösäämässä kun se on kätilö. :D

Meilläkin tuo 4D vasta 28.11 ! En malttais millään odottaaaaa ...

mukapäi tytöt,
mama-L
Onnimanni 21+6
 
Lumista Huomenta täältäkin!

Yö meni valvoskellessa, kun Veikkaan iski kurkunpääntulehdus, Ventolinea ja pakkasilmaa ensiavuksi, nyt ootellaan iltapäivän lääkäriaikaa. On vähän hutera olo, kun en nukkunu kuin neljä tuntia viime yönä. Kamut kyllä muistavat möyriä. Mä sain jo äitiysavustuksesta päätöksen, eli raha tulee tilille jo huomenna ja pakkaukset ensi viikolla :eek:

Maanantaina olis taas polikäynti ja päästään Kamuja kurkkii :heart:

Korven tyttö ja Kamut jotain 23+
 
Hello!!

Täällä oli yön aikana satanut ensilumi ja osa siitä on jopa veillä maassa! Olisi nyt tullut oikein kunnolla lunta, se kun on niin ihanaa. Nyt on vaan sellainen loska tiellä ja nurmikolla vähän valkoista! Mutta jos se jossain vaiheessa tekis kunnon talven!!

Ninni:Vaihdatko mulle iäksi 25!!

Niitä ikiä joku kyseli, niin minulle tuli 25 mittariin, mies on 31 vuotta ja tyttö syntynyt 03/06, eli ikää vuosi ja seitsemän kuukautta!!

Huomenna olisi kerhopäivä ja siellä askarrellaan isänpäivä kortteja. Saa neiti tehdä iskälle ihan ite kortin!! Perjantaina olisi sitten seuraava neuvola käynti. Neljä viikkoa onkin kulunut edellisestä käynnistä.

Ummetuksesta: Edellisessä raskaudessa mulla oli loppu vaiheessa kauhee ummetus. Liotin sitten niitä kuivattuja luumuja ja join sen mehun ja söin ne luumut kans. Kyllä mun mielestä vaikuttu jonkun verran ja helpotti asiointia. Nyt ei onneksi ole viellä ummetus päässy pahasti valloilleen. Yritän kyllä ennaltaehkäistä sitä syömällä ruisleipää ja kasviksi sekä yritän olla juomatta kovin paljon teetä, se kun kovettaa mahaa!!

Nyt taas päänsärky tekee tuloaan, joten taidan poistua kiireesti koneelta sohvalle!!

Muumi82 ja eppu 24+1
 
Nyt on ensimmäinen ostos vauvalle tehty. Ostettiin nimittäin turvakaukalo. Siis sellanen autobaby, kun meillä kyllä on tosi hyvä ja tilava kaukalo ennestään, niin ei oikeestaan ois tarvittu. Mutta kun tilanne sitten maaliskuussa jos kaikki hyvin menee on se että meillä on kolme tuvaistuinta takapenkillä, niin helpottais ehkä tossa vöitten pujottelussa. Niin jos joku tarttee kaukaloa niin täältäpä sitten joutas yks kappale.
Tuli vähän muutenkin shoppailtua, ostettiin nyt sitten viimeinkin se monitoimi tulostin ja kunhan saadaan se asennettua ja opitaan käyttämään niin saan laitettua teille nähtäväk vähän parempia kuviakin. Ja sitten ostettiin uusi turvaistuin myös meidän nuoremmalle poitsulle, niin mahtuu jätkä vähän paremmin, eikä oo isoveljen kanssa tappelua istuimista, kun on molemmilla samanlaiset.

Omaan napaan ei kummempia kuulu, eilen potkiskeli vähäsen, mutta nyt olen kuitenkin niin hyvällä tuulella kun tiedän että sykkeet on ok. Ja muutenkin ihanaa jos tässä uskaltautuis jotakin vauvalle ostelemaan, paitsi kunhan nyt sais tietoon sen sukupuolen niin ois paljo kivempi ostella. Mutta jos poika tulee niin ei kyllä pääse oikein mitään ostamaankaan, kun tuota sinistä tavaraa on jo kaapit pullollaan entuudestaan.

Amalia 20+2
 
Amalia: Onnea hyvistä sykkeistä!

Korven tyttö: Olipas nopeaa toimintaa kelalta! Oi pääset kohta hypistelemään äippäpakkauksia!

Tänne ei kuulu mitään ihmeellistä! Saas nähdä kuinka kauan sitä jaksaa töissä olla. Tosi kiire ja se laittaa kyllä väsyttämään! Onneksi ei ole supisteluja ollut vain sellainen olo, että kohta alkaa supisteleen jos ei nyt lepää.

riksu + lätty rv 22+1
 
Oon siis ollut niin järkyttynyt tuosta Jokelan jutusta, etten pystynyt edes nukkumaan. Koskettaa ihan älyttömästi vaikkei onneks ookaan ketään tuttua tuolla koulussa :'( Piti myös miettiä, että miten kerron meidän koululaisille tuosta järkyttävästä tapahtumasta, kun eivät tiedä pahasta maailmasta tuon taivaallista. Aamulla sitten laittelin kynttilöitä ja lapset kuuntelivat silmät ymmyrkäisinä. Käsittelevät kuitenkin koulussa tänään tuota asiaa, niin haluasin kertoa ensin itse.

Sitten omaan napaan: Ajattelin tässä itsekseni, että jos tämä mun raskaus ei ookaan niin pitkällä kun luullaan...kun tuo korkea sokerihan kasvattaa vauvaa enemmän kuin tavallisesti...Siis tänään pitäs olla 21 vkoa...eikä potkun potkuu. No ens vkolla neuvola...niin ehkä oon taas himpun verran viisaampi. Mulle kans lupailtiin papereita seuraavaks kerraks. Oon vaan aatellut, että mitä jos ei ookaan niin pitkällä...mä tekisin mielelläni töitä ihan loppuun asti...niin en siis muutenkaan aijo jöödö äippälomalle töistäni...no mulle sellanen henkireikä. Nyt joku aattelee, et oonpas sydämetön, kun jätän pienen vauvan kotiin isälleen...mä oon töissä vaan parisen tuntia vkossa...ma 1,5h ja ti 1,5 h ja to 1,5h ;)...et kyllä ne täällä pärjäävät. Mulla on muuten sähkökäyttönen rintapumppu...joka on ollut mulla jo toisesta raskaudesta alkaen. On ollut ihan älyttömän kätevä. En vaihtais pois mistään hinnasta.

Mamma Muu+Mulperi 21vkoa
 
:'( Tuttujen lapsia on Jokelan koulussa ja en ole vielä tietoinen onko kaikilla heillä asiat ok...

Kohta pitäisi lähteä lääkärikäynnille ja katsotaan miten on tuo sairasloman jatkumisen kanssa. Mulla olisi kyllä ollut intoja jo mennä töihin, mutta viime päivien kivut ovat olleet niiiiiiiiiiiin tuskallisia, että taitaa jäädä väliin :headwall:
Päähän tässä hajoaa kotona ollessa...

Muuten ei mitään uutta täällä. Maanantaita edelleen kovasti odotellaan ja tietenkin sitä mihin päätökseen tehy ja kuntatyönantaja tänään tulevat. Koskettaa meinaan, ikävä kyllä, minua jo monia tuttuja tämänpäiväinen päätös. Toivotaan että sopu löytyy! :flower:

No mutta nyt on aika hypätä autoon ja huristella tuonne terkkariin, joten myöhemmin lisää.

:wave: kleopatra :wave:
 
Eilen illalla iski taas niin kauhee päänsärky, yöllä olin varma että pää halkee!!! Nyt sit laitoin heti kahvia tuleen kun nousin ja jo toista mukia juon, vähän tuntui auttavan... Raskausmyrkytyksestä tuskin on kyse, verenpaine oli ed.päivänä 120/70 kun äiti mittasi. No, ens ke mulla on neuvola ni katotaan sitten pissasta ne valkuaiset. Mun äiti ja sisko on muuten keskolassa töissä, sisko ei oo mukana työtaistelussa ku on raskaana, mut äiti on. Saas nähdä miten käy. Eiköhän ne rahat jostain korotuksiin löydy... Toivottavasti ainakin.

Toi Jokelan juttu oli kyllä ihan hirvee! Sain eilen sen tekstiviestin missä kehotettiin sytyttämään tänään illalla klo 18 kynttilä keittiön ikkunalle. Jos vaan oon kotona niin kyllä se kynttilä meilläkin ikkunalle sytytetään.
Tyttö on kohta lähdössä kouluun, saa nähdä miten ne siellä asiaa käsittelee.

Mamma Muu
mä ostan mun kaverilta vähän käytetyn sähköisen rintapumpun, mulla on ollu sellanen käsikäyttönen ja oli ihan hirvee!! Tosta oon kanssa kuullu pelkkää hyvää!

Nyt lähen viemään neidin kouluun, katotaan jos ehin kirjotteleen vielä ennen töihin menoa!

:heart: :Ninni ja Kirppu 21+4

 
Ja niin vaan valkeni taas uusi aamu, tuommoisenkin tragedian jälkeen. Tuttuja ei onneksi minullakaan Jokelassa ollut, mutta jotenki riipas ihan järkyttävän syvältä koko juttu. Tuusula on kuitenkin ihan lähellä mun siskon kotia ja ihan hyvin se ois voinu olla mikä tahansa koulu. Eilinen ilta meni ihan sumussa. Varmasti nää raskaushormonitki vaikuttaa, vaikka herkkä ihminen oonki niin en yleensä kyllä näin kovasti järkyty. Mietin vaan sen ampujan läheisiä, uhrien omaisia... Ja sitä mistä voi kertyä noin paljon vihaa ihmisen sisälle, mitä se on joutunut elämässään kokemaan... Ja miten viattomat ihmiset kärsii, kun oli umpimähkään vain räiskinyt. Jotenkin ihan absurdia. Miten tässä maassa voi tälläistä tapahtua, ja toisaalta... miten tälläistä tapahtui vasta nyt, kun kaikkialla muualla tämä on arkipäivää. Minäkin sytytän kynttilän tänään klo 18 keittiön ikkunalle, muistoksi.



<3 : mama-L & meidän Onni tasan 22+0.

 
Mäkin olen niin järkyttynyt tuosta koulujutusta, että on sitten eilisestä saakka supistellut ja aika kivuliaastikin. Istun nyt töissä ja jos tää ei lopu mä lähden kotiin...

Huomenna olisi viisaudenhampaan poisto. Saa nähdä uskallanko sinne mennä, jos supistelee tällä tavalla. Eikös se kuitenkin ole ihan turvallista näin keskiraskaudessa?
 
Mulla on tänään 20 viikkoa täynnä, mutta kovin juhlatuulella ei olla täälläkään. Aamulla oli tosi hämmentävää lähteä töihin, kun tuntui siltä, että itsekin olisi levon ja rauhoittumisen tarpeessa, ja sitten tehtävänä on yrittää käsitellä oppilaiden kriisiä. No, ehkä nuo aamutuntien keskustelut sitten terapoivat vähän kaikkia osapuolia...

Bellona 20 tasan
 
Jotenkin pirtsakka aamu täällä, varmaan johtuu kanelilatesta jonka join vaikken yleensä kahvia juo ollenkaan :LOL:

Meillä oli hyvä tarkoitus tänään käydä miehen kanssa itiksessä vähän työntelemässä erilaisia vaunuja kun ei olla kokeiltu vielä yhtiäkään. Herättiin jo kuudelta vaikka tänään on töissä iltavuoro ja oltiin joskus ysin maissa siellä. Jolloin todettiin että kaupat aukeavat vasta kymmeneltä |O Ei me ehditty niin myöhään odottelemaan kun työ alkoi puoli yhdeltätoista. Noh, mentiin sit kahville ja pyörittiin vaan. Oli sekin ihan kivaa :)

Mitään oloja ei ole, eilen särki päähän mutta ei onneksi enää. Aamulla olin ihan ihmeissäni kun muistelin miten paskana olin 4kk pahoinvoinnin takia eikä enää oikeastaan ole ollenkaan! olin ihan varma silloin ettei se lopu ikinä :LOL: Potkuja tuntuu, eilen illalla tuli ihan älyttömän voimakkaasti ja PALJON. olen huomannut että ihan vaan silloin tällöin tulee pitkin päivää mutta aina kun käyn illalla maate sänkyyn niin jo rutiininomaisesti vauva rupeaa meuhkaamaan. Väsyttävä lapsiveden keinunta kun loppuu maate mennessä niin vauva herää =) Mieskin eilen ihmetteli ääneen että onko se läpi tulossa kun niin kovin möyri. Ei se yhtään kipeää tehnyt mutta oli kyllä vähän hämmentävää :) Ihanaa :)

Nyt aloitan työt :D

Terv. Oikukas rv 22+0 :D
 
Hei, pitkästä aikaa!

Itsekin järkyttyneenä eilisen uutisista.. :'( Tekee kaikki tuollainen entistä kipeämpää kun on oma lapsi tulossa. Ei voi edes kuvitella niiden vanhempien huolta joiden lapset olivat siinä koulussa kun kuulivat tragediasta...!!!
HUH!

Masussa kaikki ennallaan täällä, liikkeet voimistuneet ja huomaan että pienokasella on jo tietynlainen rytmi. Hänen paraatiaikaansa on juuri keskipäivä ja sitten taas illalla. :)

meillä oli tiistaina neuvola. Tämä mamma oli sitten saanut ensimmäiset raskauskilonsa..! Niitä on nyt kokonaiset 2kg ja kaikki tullut kuukauden aikana.. :whistle:
Taitaa olla jotain tekemistä sen kanssa kun olen lomaillut lähes 3 viikkoa paikassa jossa tuoreita leivonnaisia tarjolla lähes joka päivä...
Viikonloppuna iskän synttäreillä tuli syötyä voileipäkakkua ja muuta herkkua.
Isänpäivä vietetään kotona ettei vaaka räjähdä! :LOL:

Vauva voi hyvin ja kohtukin kasvanut, käyrällä mennään sen suhteen..

Käykö kukaan mammajoogassa? Mua kiinnostaisi sellainen tässä vaiheessa mutta niistä on melko huonosti informaatiota.. Toinen voisi olla pilates, mutta siinä ollaan aika paljon vatsan päällä.

Jos palaisi tenttikirjan ääreen.. "Enää" 300 sivua tälle päivälle..

Laura+tyllerö 22+3
 
Monta on päivää vierähtänyt siitä kun viimeksi plussalle pääsin kirjautumaan. Eka nää sivut temppus ja hävitti mun kirjottamat textit ja sitten kone imas itteensä jostain ihmeestä viruksen ja löi ittensä kiinni ja hävitti kaikki ohjelmat. Mies joutu sit ajamaan kaikki ohjelmat koneelle uudestaan. Käsittämätön virus magneetti tää meijän kone! Juu-u.. mut kattoo ny sit kui kaua tällä kertaa pelittää? Jospa vaikka juttuni saisin tällä kertaa lähetettyä..?

Sairastelua tänne kuuluu. Ihan kauhee lentsu nyt päällänsä! ääni pois ja kävin eilen lekurissa ja ottivat nieluviljelyn. Oli negatiivinen että ei kuites angiinaa sentäs ole, mut jotain virus perästä kuitenkin. Täällä ollaan siis koko porukka kotosalla nenät vuotaen :snotty:

Samaan syssyyn meillä ollu täällä erikoisia "lemmikkejä". Nimittäin täitä! Hyi helevatta! Koulusta ja eskarista moisia saivat ja viikko sitten torstaina olikin meillä sitten aika show kun päät pestiin täishampoolla ja tieten kaikki maholliset ulkovaatteet ja petivehkeet lakanoita myöten. Onneksi mun äitee tuli avuks ni saatiin yllättävän ripeesti tavarat imuroituna jne. Viikko tässä sitten päitä kammattu hyvinkin ahkeraan aamua iltaa ja tänään sitten vielä uudemman kerran pestään päät jotta ihan varmana täittömiä ollaan. Mutta onpahan tämäkin nyt tullu sitten koettua..

Sitten vähän mukavempiin aiheisiin. Meillä on lunta!:D Ihka oikeaa lunta!! Ja koko aika sataa vaan lisää!! Ihanaa!! :D Heti alko joulu laulut päässä soimaan*hih*

Juu ja rakenne UÄ oli myös viime viikolla ja kaikki oli hyvin. Sukupuolta en halunnut tietää, jotain jännäämistä pitää jättää sentään ;) Sokereita vaan nyt seurataan edelleen. Liikkeet tuntuu ja näkyy erittäin hyvin. Muksut innoissaan masua koettaa ja juttelevat ja "halailevat" :) Syykin sille että vasta niin myöhäisessä vaiheessa aloin noita liikkeitä tuntumaan löytyikin tuolla UÄ:ssä, istukka on just tuossa etuseinämässä ja se siis on niitä liikkeitä vaimentanut. Että löytyipäs sillekkin sitten se selitys :)

Hapiksessakin päästiin miehen kaa käymään kahestaan tossa viime pe, muuten oikein mukava reissu, mutta mulla just tää pirun lentsu sillon pahimmilleen. Että hieman oli voimaton olo. Ja ikeaankin sit päästiin ja pojalle sieltä sänky saatiin matkaan. Joulukuussa sit varmaan uudemman kerran mennään käymään mun äiteen kanssa. Lipasto pitäis sieltä saada tuohon eteiseen ja muuta kivaa :D

Ja sitten lopuksi tämä hirveä tapaus Jokelassa. Kynttilän sytytän minäkin ikkunaan illalla vainajien muistoksi :ashamed:

Marmeladi & Masuasukki 23+2
 
Hei pitkästä aikaa kaikille! Meillä surullisia uutisia, meidän vauva todettiin rakenneultrassa kuolleeksi :'( :'( Pelkäsinkin jo pahinta, kun edellisellä viikolla havahduin miettimään, ettei tunnu liikkeitä, ja tiistaina sain sitten varmistuksen asiasta. Keskiviikkona kävin naistentautien polilla ja sain kohdunsuuta kypsyttävän tabletin. Perjantaina synnytys sitten käynnistettiin, ja meidän pikkuinen tyttövauva syntyi iltapäivällä. Mies oli onneksi mukana, saatiin lapset mummulaan. Viime viikko oli tosi kamala, vauvan syntymään asti en nukkunut yhtään kunnon yötä. Nyt ehkä pahin ohi, vaikka tietysti on surullinen mieli varmasti vielä pitkään. Onneksi meillä kuitenkin on lapset, se auttaa selviämään tästä. Tiistaina on meidän pikkuisen hautajaiset, ihan vain oman perheen kesken.

Nyt jätän jäähyväiset maalismasuille ja toivottelen teille kaikille onnea odotukseen! :hug:
 
Kuusikon äiti suuren suuri osanotto koko perheellenne!
:hug: ja voimia tulevaan!
Haluatko että laitan vauvanne listaan "Pienokaisensa enkeleille menettäneet"-kohtaan?

:heart: Ninni ja Kirppu 21+4

Muoks. Laitoin kynttilän ikkunaan palamaan Tuusulan uhreille, olkoon se nyt myös Kuusikon äidin menetetylle pienokaiselle.
 
Lyhyesti kuulumisia, kuusikon äidin kuulumiset saivat mielen niin apeaksi, ettei tee erityisesti mieli hehkuttaa omilla kuulumisillaan.

kuusikon äidille siis lämmin osanotto ja halaus :hug: tueksi surussanne! Todella surullisia uutisia. Voimia tuleviin päiviin sinulle ja koko perheellenne! :hug:

Myös uutisista kuullut ikävät Tuusulan tapahtumat vetävät mielen apeaksi, vaikkei itseä henk.koht. millään tavalla kosketakaan, ei siis tuttuja siellä päin, tai tuttavapiirissä ei lukiolaisia tai mitään, mikä tekisi asiasta yhtään itselle läheisempää. Mutta pahalta tuntuu silti.

Vauva potkii masussa hurjasti, luojan kiitos autuaan tietämättömänä siitä, miten paha tämä ulkopuolella odottava maailma onkaan... :'(

Ippu 21+3

P.S. Kiitos tuosta kynttilä ikkunaan -vinkistä, menen heti sytyttämään!
 
Voi ei Kuusikon äiti! Täälläkin se toinen kynttilä palaa teille.

Tänään töissä lapset hiukan kyseli eilisen tapahtumista, mutta olivat varmaankin keskustelleet kotonaan asiasta. Aamunavauksessa asiaa käsiteltiin yhteisesti hiljaisen hetken lisäksi. Media on kuitenkin suhteellisen asiallisesti käsitellyt asiaa minun mielestäni.

Oma napa venyy ja paukkuu... todellakin paukkuu välillä, ja toteankin miehelle, että vauva piereskelee... Jotenkin päivä päivältä enemmän rakastaa tuota pikkuista, jonka näkee muutaman kuukauden päästä, jos kaikki menee hyvin. On tämä vain niin ihmeellisen ainutlaatuista aikaa ja miettii, kuinka nopeasti aika on toisaalta mennyt. Onko muiden mielestä aika mennyt nopeasti?

Meillä on meneillään asunnon vuositakuukorjaukset. Kiva tulla töistä, kun taulut on alas seiniltä ja kalusteita siirrelty huoneesta toiseen. Tosin mieheni taisi sen tehdä ennen töihin lähtöään. Paikkaavat pari halkeamaa ja tasoittavat yhtä seinää. Se vain ärsyttää, että eivät ilmoita muuta kuin sen, että aloittavat koko talossa eilen... Pääasia että korjaavat.

Mukavaa iltaa masuset!

Misupai ja Helmis 23+5
 

Yhteistyössä