***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

Kuusikolle :hug:
Aivan järkyttävä tuo jokelan juttu, mutta toisaalta jotenkin sitäkin on osannut jopa odottaa kun miettii nyky maailman menoa!!!
Huomenna 4d vihdoinkin ja vähän kyllä jänskättää, että onko vauvalla kaikki hyvin? Potkut ja liikkeet on alkaneet tuntumaan selvemmin ja säännöllisemmin, mutta eihän sitä koskaan tiedä :eek:
 
Suuren suuri :hug: kuusikon äidille ja voimia koko perheelle!!
Kamalaa ja kyyneleet silmissä lueskelin tuon sinun tekstisi, kosketti todella, sillä itse pelkäsin juuri tuota samaa viimeviikolla kun meidän vauvalla huomattii matala syke rakenneultrassa.

Jokelan koulun tapaus on myös todella järkyttävä. Meillä palaa kynttilä ikkunalla ja liputettiin myös. Mitä enemmän tapauksesta kuulee sitä järkyttävämpää se vaan on. Toivottavasti kaikki osalliset saavat apua suruunsa.
 
Voi ei, lisää murhetta maalismasuille =( Kuusikon äiti, suuri osanotto suureen suruunne! Ei voi kuin itkeä hiljaa..
Itsellä taas rupes niin paljon jännittää oma maanantainen rakenne ultra.. sitä kun on saanu ihtensä ihan vainoharhaiseksi ja pelkää kokoajan pahinta. Eikä näköjään turhaa, sillä sattuu ja tapahtuu kokoajan.
Koitetaan jaksaa..
Minä + voice 19+4
 
Vierailen taas..

Pakko tulla kirjoittamaan kuusikon äidille pahoittelut tapahtuneesta ja lämmin osanottoni! Minullahan kävi vastaavasti rv 20, joten voin sydämestäni sanoa, että tiedän jotain siitä, miltä sinusta ja perheestäsi tuntuu.. Tulee taas omat muistot mieleen, ja niin se vaan on, että ei sitä koskaan tule unohtamaankaan. Jaksamista kovasti! :hug:

Helmitaustailija
 
Kuusikon äidille täältäkin osanottoni ja suuri halaus :hug:
Muuta en kyllä osaa sanoakaan :'(

Neuvola oli tänään ja kaikki hyvin.
Painoa on tullu nyt koko raskauden aikana 2 tai 3 kg, mutta kilo lähtee pois kunhan saan mahan taas toimimaan :whistle: Ummetuslääkkeitä suositteli neuvolantäti mutta kokeilen sitä luumusosetta ensin kun se ruukaa kyllä toimia :D
Paineet 101/69 eli ok, pissa puhdas, hemoglobiini oli laskenu 121:een ja meinas että voisin alkaa ottamaan ainakin joka toinen päivä rautaa kun mulla on ollu taipumusta anemiaan. Sydänäänet kuului hyvin ja syke tais olla 150 pintaan. Kovasti potkiskeli laitteeseen ja koitti karata alta pois :) Sf-mitan otti ensimmäistä kertaa ja vaikka kaikki kauhistelevat tän mahan pienuutta niin sepäs olikin jo 19, että yläkäyrältä lähdetään :whistle:
Seuraava aika onkin reilun kuukauden päästä. Ois pitäny olla vähän aikaisemmin, mutta halusin että otetaan samalle käynnille tuon esikoisen 1-v neuvolakäynti ja toinen influenssapiikki niin piti laittaa vähän kauemmas... Eipä tuolla ole kovin suurta merkitystä kun kaikki oli ihan hyvin ja olokin ihan ok.

Kaikkien muiden jutut unohtuikin ihan kokonaan kun luin tuon kuusikon äidin uutisen, että taidanpa vetäytyä nyyhkimään tuonne sohvan nurkkaan...

Pimmi 20+1
 
Osanotot myös täältä kuusikon äidille.


' Even though I walk through
the valley of the shadow of death
I fear no evil, for You are with me. '


Teillä taisi olla vielä samana päivänä LA kuin minulla, siksikin olo on erityisen surullinen teidän puolestanne... Koittakaahan jaksaa ja onneksi teillä on lapset siellä lohtuna ja voimaa antamassa.

Kyllä nyt taas meinaa tulla seinät päälle näiden suru-uutisten kanssa. :'( Onneksi alkaa viikonloppu ja saa taas levätä. Hemmotelkaahan isejä oikein hyvin sunnuntaina, minä aion ainakin hemmotella omaa miestäni. :heart: Hän on sen kyllä ansainnut tässä mylläkässä!

Eikä nyt sen enempää,
<3: mama-L & Onni 22+1.
 
...pilipilipom
Turussa kauhee sade ja tuuli. Ja kaiken lisäks taitaa olla flunssa tulossa :kieh:

Se on kumma kun noi huonot uutiset vaan jaksaa piinata meidän pinoa. Toivottavasti enää yhtään suru-uutista ei maalismasuihin tule!

Isänpäivä sunnuntaina joo.. Pitäis varmaan tyttöjen kanssa keksiä miehelle jotain. Oma rakas isänihän kuoli viime vuonna, niin jotenki toi isänpäivä ei oo mulle niin kauheen ilonen päivä. Nyt varsinkaan kun itkettää niin helposti kaikki asiat, saa nähdä miten punaset silmät mulla sunnuntaina onkaan

Mulla oli edellisiltana niin kauhee päänsärky mikä lakkas kuin sienää eilen päivällä, ilman mitään lääkettä. Nyt on taas pysyny poissa ja saa pysyäkin. Keskiviikkona mulla on neuvola ni katotaan sitten pissanäyte ja valkuaisaineet, mut en usko että mulla mitään raskausmyrkytystä ainakaan on, verenpaine kun ei oo yhtään koholla.

Nyt mäkin lopettelen, kirjotan töissä sit enemmän.

:hug: kaikille Maalismasuille!

:heart: :Ninni ja Kirppu 21+5
 
Osanotto kuusikon äidille Milloin nämä surulliset uutiset loppuu tuntuu että elämä ei ole ollenkaan reilua. voimia. Ja Ninni78 jos voit lisätä mun synnytyspaikaksi kätilöopiston haikaranpesä. Eipä tässä muuta ihmeellistä. Oikein hyvää viikonloppua kaikille.
Rv. 22+6
 
Siis aivan IHANAN näköstä tuolla ulkona! :D Valkosta, valkosta, valkosta! :D *hihittää itselleen*

Juu ja lentsukin näyttää vihdoin ja viimein helpottavan. On tää vaan sitkas tauti, juu-u. Joillakin kuulemma jopa 3 vko.a kestäny, joku ihime virus juttu.

Juu ja se isänpäiväkin sitten tosiaan on sunnuntaina. Mun pitää hakia muksujen tekemät lahjat koululta tänään jahka mies kotiutuu töistä, kakkua tai jotain pullaaki ehkä pitäis kekkasta. Pitää visiin noitten muksujen kaa jottain leipasta :) Sen kummempaa lahjaa en sit aatellukkaan ostaa.

Jepulis mutta iloisempaa mieltä kaikille ja vielä kerran halauksia kuusikon äidille :hug:

Marmeladi & Masuasukki 23+3
 
Joo, Marmeladi - *tilaa iloisempaa mieltä* :xmas:
ja missä ihmeessä on lunta, kun meillä on vaan synkkää ja vettä sataa...... :/ tuntuu, että kaikki höpöttää valkeasta maasta!!?! Meillä täällä Helsinskin rannikolla ei ole näkynyt, ei..
Noh, eipä ole ollut kiire vaihtaa autoon nastoja alle.

On kyllä synkkä viikko ollut muutoinkin kun sään puolesta, ei tee yhtään hyvää seurata raskaana ollessa mitään ulkomaailman tapahtumia.... kärjistyy kaikki kauheudet ihan eri lailla ja tuntuu, että koko aika saa olla tippa linssissä.

Ihan hirveetä kaikille vanhemmille menettää lapsensa ampumisen kautta, ja tarkoitan nyt myös ampujan vanhempia. Heillä kauhea tuska, eikä varmasti ympäristö siinä paljoa auta, ainakaan tuntemattomat.

Että tällasilla fiiliksillä täällä. Eihän tästä voi kun piristyä...
Ollaan menossa kaupoille tänään, joten täytynee ostaa jotain jouluvalonpoikasta tonne pihalle valoa antamaan... =)

Voimia kaikille ja mukavaa viikonloppua!

Pitäkää läheisistänne huolta :hug:

Hexodus ja masumöyrijä 23+2
 
Kuusikon Äiti, suuri suuri :hug: ja paljon voimia koko perheelle!!

Joo, oli kyllä aika järkyttävä keskiviikko. Hirveitä asioita tapahtuu!!

Sitten neuvola kuulumisia. Pissa puhdas, hb 143 (nousee vaan), Painoa tullut 700 g/ neljä viikkoa, yhteensä painoa noin 4 kg, Verenpaine 125/75 ja sf-mitta taisi olla 26 joka menee reippaasti käyrien yläpuolella. Kyselinkin jo neuvolatätiltä, että mikäköhän jättivauva tulossa kun masu sf-mitta niin iso, sano vaan että kyllä se siitä tasottuu raskauden loppuvaiheessa. Toivottavasti!! joten kaikki oli kohdillaan, seuraava aika onkin sitten vasta reilun neljän viikon päästä.

Kiva, että edes jossain päin suomea on lunta. Täällä on harmaata ja vettä sataa, eikä lumesta ole tietoakaan tuskin edes lähiaikoina tulossakaan.
Mutta hyvää viikonloppua kaikille!

Muumi82 ja eppu 24+3
 
Kiva, että jossain sataa lunta. Uudellamaalla sataa vettä kaatamalla. Ei hauskaa! No, viikon työt kumminkin tehty ja ihana viikonloppu edessä. Ajattelin ottaa aivan rennosti ja lueskella, kun on noita lehtiäkin kertynyt luettavaksi. Tosin viikonloppun osa ajasta menee jäähallilla vanhan harrastuksen parissa talkootöissä ja katsojana. Siellä hallissa on vain niin kivaa!!

Onks kellään muuten pistänyt mahaan odotusaikana? Mulla on ollut tänään ja eilen pistoksia oikealla puolella, ei liity liikkumiseen vaan tulee välillä. Mietin vain, että mitäköhän on.

Nyt kaapista joulupipareita (Töysäläisen ehdottomasti) ja torkkupeiton alle lukemaan. Sateen ropina tosin ramaisee mukavasti.

Misupai ja Helmis 23+6
 
Osanotto ja voimia täältäkin kuusikon äidille.

Erityisesti tuo koskettaa, kun itselläkin on vieläkin jatkuvasti mielessä pelko, että kävisi samoin. Muutaman kerran olen nähnyt aiheesta untakin ja jännittänyt ultraa aina tosi paljon. Nyt, kun liikeet tuntuvat monta kertaa päivässä, on vähän rauhallisempi olo, mutta heti, jos tuntuvat jonakin päivänä edes vaimeampina, niin alan maalailla piruja seinille.

Misupai, mullakin oli alkuviikosta muutamana päivänä tuollainen pistos, mutta meni sitten ohi.

Tällä viikolla muuten ovat ensimmäiset työkaverit uskaltaneet udella, että onko tuolla mahassa jotain. Nyt puolenvälin jälkeen siis ilmeisesti alkaa vähitellen näkyä raskaus myös päällepäin. Onko teillä muilla jo iso masu?

Bellona 20+1
 
No niih, ultrassa siis käyty ja vauva voi mainiosti! Aikaisemmat arvailut kävi toteen ja poika tulossa, sain oikein oman otoksen pikku pippelistä kuva arkistoon :) Pientä Pettymystä ilmassa, mutta täytyy olla kiitollinen että poika tuntuisi olevan kaikin puolin terve! Tämänhän piti olla isänpvä yllätys ja lahja, mutta tohkeissani menin vahingossa laittamaan kaverille tarkotetun viestin miehelle tulokkaan sukupuolesta ja pienestä pettymyksestä! Kävi vielä niin, että en heti tajunnut että olin asian miehelle möläyttänyt ja sit kun mies kommentoi olin et hups...ei se ollu sulle ja mies siihen, että aijaa...kenen se sitten on(vauva)ja semmosta pientä dramatiikkaa ennenku asioiden oikea laita selvisi :LOL:
Minä kun niiin toivoin tyttöä, mutta ilmeisesti lapsenteko projektit minun osalta jatkuu tulevaisuudessakin, että jospa sitten joskus vielä sais sen tytönkin :ashamed:

Hauskaa viikonloppua kaikille maalismasuille!

Tutteli78 22 tasan
 
Bellona: Ei mulla omasta mielestä ole isomasu, sf-mitta oli viikko sitten 18-19. Työkavereille kerroin itse vkon 15 kieppeillä. Kuljen sen verran myötäilevissä vaatteissa, että moni olisi varmasti arvannut, jos piilottelemaan olisin alkanut. Lisäksi olen hoikka ja mahaton. Kukaan ei tosin tuolloin kysynyt, pari oli aavistanut. Ootko kenties piilotellut vatsaasi?
 
Ja vettä sataa! :(

Kuusikon äiti: Osanottoni! :hug:

Täällä maha kasvaa ja ruoka maistuu! Ens viikolla on neuvola. Saas nähdä kuinka paljon oikein painoa on tullut.. Yhtenä päivänä hieman pelästyin kun tunsin ihmeellistä painon tunnetta alapäässä.. Yön kun nukuin niin seuraavana päivänä olo oli taas ihan normaali. Sitä vaan tarkkailee itseään koko ajan.
Vauvalla on tullut tavaksi herättää minut potkuillaan joka aamu!

Tutteli78: Laitappas komeita 4d-kuvia näytille meille muillekin!

riksu + lätty rv 22+3
 
Suuret osanottoni kuusikon äidille! :'( :'( :hug: :hug:

Milloin nämä huonot uutiset oikein loppuvat?
Mulla on ensi maanantaina neuvola. Jotenkin tämän raskauden kanssa kuuntelee kohoaan paljon enemmän kuin esikoista odottaessa. Onneksi liikkeet tuntuvat päivittäin ja pystyy laskemaan liikkeitä... mutta hiljaisempana päivänä heti huolestuu.
Jälleen on muutama piinaviikko edessä, kun mies tulee vasta jouluksi kotiin lomalle. Mutta onneksi sentään pääsee jouluksi kotiin! :heart: :xmas:

Voikaa hyvin!

Viivi ja Vagner ( viikkoja en muista.... :ashamed: )
 
Minulta myös voimia kuusikon äidille :hug:.

Terveisiä viisaudenhampaan poistosta! Se oli kaameeta, mutta kirurgi oli tosi symppis! Se höpötteli ja kyseli niin paljon vauvoista yms, että mä en edes tajunnut kun se jo työnsi puudutuspiikkejä mun suuhun :kieh:. Ekaksi se arvioi, onko hammas nyt pakko ottaa vai voiko sen ottaa myöhemmin. Sanoi kuitenkin, että hammas on aivan mäsänä, että se on pakko ottaa pois. Mullahan on ollut hirveitä hammasärkyjä koko ylähampaiden alueella johtuen siitä viisurista. En ole tosiaan yhtäkään särkylääkettä joutunut ottaa, kipu on ollut aika lievää. Voi olla, että yöksi otan yhden panadolin varmuuden vuoksi.

Mahan kasvusta täällä on juteltu. Mulla on ainakin maha ollut näkyvissä jo pitkään. Silloin kun odotin ensimmäistä, mahaa ei tässä vaiheessa näkynyt juuri ollenkaan.

Joo, täällä Hesassa on ainakin satanut silkkaa vettä koko päivän. Voikun tulisi lunta :). Ihanaa, huomenna pääsee yksin ulos ystävien kanssa. Mennään ainakin syömään yhdessä. Jatkosta en tiedä, uskallanko mennä mukaan ravintolaan ?. Ainakin varmaankin vähäksi aikaa voin lähteä. En ole tosiaan kertaakaan tän raskauden aikana käynyt ravintolassa!
 
Masunkokoa kyselty. Mulla on kyllä jo ihan kokoa sen verta että ei piiloon saa ja mun puolesta saakin kyllä näkyä :D Lienee jo silläkin vaikutusta että tää on jo mun kolmas raskaus, tuo mahan seutu kun ei ole ollut entisensä muutenkaan sitten esikoisen jälkeen..

Miekään en oo baaris käyny odotuksen aikana, mut syömässä kyllä ollaan miehen kaa käyty.. :)

Valkosta täällä tosiaankin on :D Lapin pääkaupungissa siis ;) Hieman oli tossa pääkallokeli kun asioilla kävin, autot liukasteli ja oli hieman kamikatselentäjä fiilis B) Toivon siis pakastumista jotta lumet pysyy :D Ja sinne etelään kans pakkasta toivon ja sateita lumena :D

Mutta nyt pittää käpertyä tuonne sohvalle miehen kaikkuun ;)

Viikonloppuja teille siskot! B)

Marmeladi & Masuasukki 23+3
 

Yhteistyössä