***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

:heart: :heart: :heart: :heart:



NIMI~~~~~SYNNÄRI~~~~IKÄ~~~~MONESKO~~KUMPI

25.2
Skog~~~~~~~~~KSKS~~~~~27v~~~~1.

[/b]26.2
Muumi82~~~~~~KSKS~~~~~25v~~~~2.

28.2
LapsetOvatElämäni~~OYS~~~~~~~~~3.


29.2

Maria86~~~~~~OYS~~~~~~21v~~~~2.

1.3
Misupai~~~~~~NKL~~~~~~~~~~~~~1.
Pikkismasu~~~~HYS~~~~~~~~~~~~~2.

2.3
Mavi~~~~~~~~KYS~~~~~~27v~~~~~1.
Iiris~~~~~~~~Jorvi~~~~~~33v~~~~~1.
Maria82~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.


3.3

Alisa~~~~~~~~~~~~~~~~26v~~~~~1.
KristaTyttö~~~~~~~~~~~~22v~~~~~1.
Tansuli~~~~~~PHKS~~~~~26v~~~~~1.
Momo~~~~~~~Jorvi~~~~~~~~~~~~~2.
Mamuliini80~~~TAYS~~~~~~~~~~~~~2.
Ninnukka02~~~KYS~~~~~~~~~~~~~3.
Korventyttö~~~KAKS~~~~~32v~~~~3.ja4.

4.3

Sopuli83~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Emildan~~~~~PHKS~~~~~20v~~~~~~2.
Marmeladi~~~~LKS~~~~~~29v~~~~~3.

5.3
Jiksu~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Hexodus~~~~~KOS~~~~~36v~~~~~~1. (enkelipoika 03/07)
Terttu77~~~~~TAYS~~~~~~~~~~~~~2.
Malla29~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.

Olive77~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.
Sipuli~~~~~~~PHKS~~~~~~~~~~~~3.

6.3
Jennah~~~~~~TYKS~~~~~~~~~~~~~1.
Zussu~~~~~~~TYKS~~~~29v~~~~~~1.

Enne~~~~~~~~KYS~~~~25V~~~~~~~2.
Lampukka~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.

7.3
Tiila~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Cicilisko~~~~~~KSKS~~~~~~~~~~~~1.
Heidi1985~~~~~KYS~~~~22v~~~~~~1.
Loka~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.

8.3

Härkäneito~~~~Kättäri~~~19v~~~~~~1.

Hannaro~~~~~~~~~~~~17v~~~~~~~1.
Minna27~~~~~~KSKS~~~~~~~~~~~~5.

9.3
Rusina83~~~~~~~~~~~~24v~~~~~~1.
Rohmutti ~~~~~~HYS~~~~29v~~~~~2.

Krisal ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Leenuski ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.

10.3
LauraN~~~~~~~NKL~~~~~~~~~~~~1.
Leijonanmorsian~~TAYS~~~26v~~~~~1.
Enkeli-82~~~~~~NKL~~~~25v~~~~~~?
Marian-81~~~~~OYS~~~~26v~~~~~~2.
Tessa82 ~~~~~~EPSHP~~~25v~~~~~2.

11.3
Rhea~~~~~~~~KSKS~~~~25v~~~~~~1.

Riksu82~~~~~~TAYS~~~~25v~~~~~~1.
Ilona79 ~~~~~~Jorvi~~~~28v~~~~~~1.

Äityliini83~~~~~TAYS~~~~23v~~~~~~1.
Oohlalaa~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Nipu82~~~~~~~Jorvi~~~~25v~~~~~~2.
Mörkö ~~~~~~~~~~~~~~31v~~~~~~3.
Tutteli78~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.


12.3
Äiskä äiskä~~~~KSKS~~~~24v~~~~~~2.
Zippadappadui~~KYS~~~~~~~~~~~~~2.


13.3

Funny ~~~~~~~TYKS~~~~27v~~~~~~1.
Mama-L~~~~~~KSKS~~~~20v~~~~~~1.
Oikukas~~~~~~KOS/H~~~23v~~~~~~1.

Krisu81~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.

14.3
Mju ~~~~~~~~TAYS~~~~~20v~~~~~~1.
Hope08~~~~~~VAS~~~~~31v~~~~~~5.


15.3

Möttönen~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Nasu85~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2
Anneli-2 ~~~~~~KSKS~~~~38v~~~~~~2.
Suvitus´~~~~~~~KOS~~~~22v~~~~~~2.


16.3
Sienna~~~~~~~OYS~~~~28v~~~~~~~1.
Hetax-85~~~~~Kättäri~~~~~~~~~~~~1.
Magdaleena74 ~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Veera81~~~~~~NKL~~~~25v~~~~~~~2.
Ninni78~~~~~~TYKS~~~~29v~~~~~~~3.

-Äippä-84 ~~~~~PHKS~~~23v~~~~~~~3.

17.3
Tyynex~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Apilaniitty ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Ippu~~~~~~~~KAKS~~~23v~~~~~~~~2.

Taaperox3 ~~~TYKS~~~~25v~~~~~~~~4.



18.3
Siideri~~~~~~~PHKS~~~29v~~~~~~~~2.
Valvatti~~~~~~~~~~~~~32v~~~~~~5.ja6.

19.3

NallePuh25~~~~~~~~~~25v~~~~~~~~1.
Taggy ~~~~~~~~~~~~~22v~~~~~~~~1.
Jentsukka~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Oonaliina~~~~~TYKS~~~~35v~~~~~~~4.

Mollamamma~~~KYS~~~~26v~~~~~~~4.

ÄitiPianViidelle~~Ras~~~~31v~~~~~~~5.
MammaMuu~~~MKS~~~~32v~~~~~~~~8.

20.3
Viivi ja Vagner~~KYS~~~~29v~~~~~~~~2.

Mimmi78~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Piutsuli~~~~~~K-HKS~~~~~~~~~~~~~3.
Tyrannosaurus~~~~~~~~~~~~~~~~~~3.

21.3
Maalainen86~~~SeKS~~~21v~~~~~~~~1.
Pikkuvaemo ~~~~NKL~~~30v~~~~~~~~2.

Ahaa~~~~~~~~~~~~~~22v~~~~~~~~2.
Jonskunäit i~~~~TAYS~~~27v~~~~~~~~4.
Maalis-äippä ~~~NKL~~~~~~~~~~~~~~?

22.3
Riinu~~~~~~~~TYKS~~~32v~~~~~~~~1.
Erel~~~~~~~~Jorvi~~~~22v~~~~~~~~2.

23.3

Minttu82 ~~~~~~~~~~~24v~~~~~~~~1.
PJM~~~~~~~~Kättäri~~~29v~~~~~~~3.
Me6~~~~~~~~NKL~~~~38v~~~~~~~~5.

24.3
Pikkulintu77~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Amalia- ~~~~~~KYS~~~~23v~~~~~~~~3.
Maalismama ~~~KYS~~~~~~~~~~~~~~3.

25.3
Hemilia~~~~~~~~~~~~~22v~~~~~~~~1.
Tilli78~~~~~~Kättäri~~~~28v~~~~~~~~1.
Emminmamma~~TYKS~~~~~~~~~~~~~~2.
Marzo ~~~~~~~PHKS~~~29v~~~~~~~~2.

26.3
Piipi77~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Ootus~~~~~~~~~~~~~~25v~~~~~~~~1.
Jensku83~~~~~TYKS~~~~24v~~~~~~~~2.
Pimmi84~~~~~~OYS~~~~22v~~~~~~~~2.
Liian iso perhoseksi ~~PKKS~~33v~~~~~~2.
Heikku83 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~4.

27.3

Taniija~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~1.
Nita82 ~~~~~~~KOKS~~~~~~~~~~~~~1.
Bellona~~~~~~~~~~~~~~29v~~~~~~~1.
Margit~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Helmi34 ~~~~~~~~~~~~~34v~~~~~~~2.
Äiti lokakuu~~~~~~~~~~35v~~~~~~~~3.


28.3
Laura86~~~~~~~~~~~~~20v~~~~~~~1.

29.3
Taimi~~~~~~~~KOKS~~~29v~~~~~~~~1.
Mami-04~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2.
Mamma86~~~~~SatKS~~~21v~~~~~~~~2.

30.3
Angel08~~~~~~TYKS~~~~26v~~~~~~~~1.

Pitkäkoipi~~~~~~~~~~~~25v~~~~~~~~1.


31.3
Kleopatra~~~~~Jorvi~~~~28v~~~~~~~~3.





Siirtynyt huhtikuisiin:
Huvikummunvääpeli.....KSKS...........30v.....................2.
Piitsi82....................KOKS................25v.....................2.
Heili Karjalasta.............EKKS...........26v.....................3.




:heart: :heart: :heart: Pienokaisensa enkeleille menettäneet: :heart: :heart: :heart:

********Kuusikon äiti rv 21**********
**********Myymä rv 14+4**********
*********Danjuska rv 11+5*********

--------------------------------------------------------------------------------------

Ja tässä vielä linkki heinäkuun keskusteluun:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t800446

Ja elokuun elot löytyy tuolta:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t828590

Ja syyskuun supinat täältä:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t850775

Lokakuun lurinat:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t869854

 
Korkkailen jo, vaikkei marraskuu vielä olekaan...

Pahoittelut Ninnille kurjasta ultrakokemuksesta! Jäin miettimään tuota "kivekset laskeutuu rv 23", että mistäs tässä minäkään sitten uskallan tyttö-veikkaukseen luottaa, jos kaverilla onkin palleroiset mut ne ei vaan ollu vielä laskeutunu..? Tosin ei siellä kyllä mitään pippeliäkään näkyny, joten... ;)
Ja lisäätkö Ninni mulle sen tyttömerkin kuitenkin, jookosta-kookosta? =)

Ippu 20+2
 
Ippu tyttömerkki lisätty. Laitoin nyt itellenikin sen, saahan sen sit muutettua jos sellanen ihme kävis että ne kivekset sinne jostain esiin pullahtais :LOL: :LOL:
Mun mielestä pojalla pitäis jo näkyä ainakin pieni pili, mut mikäs ultraekspertti mä muka oon... Saanpahan ostella taas tytölle kaikkea ihanaa, just yks päivä kattelinki vauvanvaateosastoilla et tytöille on paljon kivempia vaatteita kun pojille. Omilta tytöiltä kun ei oo kauheesti enää vaatteita jäljellä, oon niitä jaellu ympäriinsä.

Mies kovin väittää ettei harmita kunhan vauva on terve, mut tiedän et sitä kuitenki sisimmässään harmittaa toi tyttö-uutinen, ja sen takia mulla itelläki on mieli vähän maassa :ashamed: . Mut eiköhän tää tästä vielä riemuksi ja iloksi muutu.


palaillaan taas!

:Ninni ja Kirppu 20+3

 
Niin ja ärsyttää sekin etten saanu edes kunnollista kuvaa... Pelkkä suhrua ja vauvan pää näyttää ihan alienilta...

Ruudulla kyllä näkyi monta kertaa nätti sivuprofiilikin, en ymmärrä miksei se akka voinu siitä napsasta kuvaa


Vali vali vali... Mulla taitaa olla huono päivä...
 
Ninni, mullekkin voi tuohon lisätä sen tyttömerkin :heart:

vaikka eihän sitä tiedä jos sieltä kuitenkin poika tulee =) kätilö tosin sanoi että näytti niin siloselta tuo jalkoväli että tyttöä veikkaa.

Tänne ei mitään ihmeempiä,pahoinvointi on ohi vihdoinkin ja nyt maistuu ruokakin.Masu kasvaa ja pikkunen kovasti potkii :heart:

Mukavaa alkavaa marraskuuta, rohmutti ja epeli 21+3
 
Ninni, saa olla pettynyt :hug:
Toi on semmonen fiilis, että on parempi tuoda se julki kuin vetää sisäänpäin.
Kyllä se helpottaa pian.
Ja vastasyntynyt vauva on ihana, oli mitä merkkiä tahansa, vaikkapa apinanpoikanen :heart: :LOL: .

Mullakin on ollut tänään jostain syystä huono päivä, kypsyttää tää raskaanaolo, ja vielä olis puolet jäljellä, grrrr....
 
Moikka moi!
Ninni ja Zussu: Mihin aattelitte mennä 4D.hen? itse olin ajatellut medisonaria, kun kerran käymme siellä kaikki muutkin ultrat. (raisio ulkoistaa suoraan sinne) hinta kelakorvauksen jälkeen n. 150?. oma neuvolatäti sanoi eilen et itse suosittelee naantalin jotain yksityistä perhelääkäriä (nimi hiukan mulla hakusessa) kuitenki joku mies joka ultrannu paljon ja ihan uudet laitteet ja hinta kuulemma huomattavasti medisonaria halvempi. Mua kyl hiukan jäi ihmetyttään, et eix toi medisonarinki hinta ole jo aika edullinen? mitä esim kaarinassa maksaa? millä viikolla menette? itse kun olin ajatellut tuota juuri ennen joulua vkoa, jolloin oltais vkolla 26. kuulemma hyvä aika medisonarin ultraajan mielestä, kun taas neuvolatäti sanoi et sais mennä yli 30vkon. ota siitä nyt sitten selvää!??!
sit viel sellainen, et ootteko käyneet noissa mamma jumppa-/joogassa?? harkitsen meneväni...
Nyt uiskentelemaan!

Mä+voice 18+3
 
Mä laitoin tän jutun tonne aikasempaankin,mut ajattelin kopioida sen myös tähän uuteen.

Mua ärsyttää se kun oletetaan (sukulaiset) et nyt kun meillä on tyttö niin me halutaan toiseksi poika. Jotkut jauhaa et kyllä sieltä poika tulee ja yksi kysyi et jos tulee toinen tyttö niin koitetaanko me tehdä sit vielä poika. Ihan ihmeellistä. Kyllä mulle kelpaa ihan kumpi vaan. Toisaalta on kiva jos tulee poika mut jos tulee tyttö niin sit huonejako sujuu paremmin ja voi hyödyntää esikoisen vanhat vaatteet.

Mä ajattelin tilata Vauva-lehden kun anoppi maksaa puolet siitä. Sen mukana sais sen kantoliinankin. Mulle on aikasemmin tullu kaksplussa.

Käytiin katsomassa tuplarattaitakin ja niiden hintoja Lastentarvikeliikkeestä. Halvimmat oli muistaakseni 135? ja kalliimmat yli 600?. Täytyy sit miettiä et ostetaanko uudet vai etsitäänkö jostain käytetyt. Voi olla et kallistutaan käytettyihin kun yhdelta kaverilta vois saada 100?.

Mua on askarruttanut sellainen et näin ultrassa vauvan jalat mutta en käsiä. Esikoisesta näin sormetkin. Miten muilla,et onko muut nähny kädet ja jalat? Mulle on tullu vaan hassu pelko,et mitä jos vauvalla ei olekaan käsiä?

 
Jeps, ultrassa on nyt sitten käyty! Rakosta sen verran, että minulla katsoi ensin istukan, että missä se on ja antoi sen jälkeen käydä vessassa ennen kuin jatkettiin. Vauvalla oli kaikki kohdallaan, oli aivan mielettömän ihanaa, kun se täti kävi kaikki paikat läpi tosi yksityiskohtaisesti. Kerettiin laskea jopa varpaatkin, vaikka pirpana sätkytteli sääriään melkoisesti!
Niin ja listaan päivitystä, ikää on nyt 26 ja la. 19.3.
Ja saa siihen laittaa merkkiä, meille tulee pieni prinsessa :heart: !
Mollamamma ja typynen 20 tasan!
 
Angel Kaarinaan ollaan aateltu mennä ja maksaa siellä kai 130?.

Mollamamma tiedot päivitetty. Onnea pikku prinsessasta :heart: . Alkaa näköjään noita tyttöjäkin meidän listaan löytyä!

Krisu eiköhän ultraaja ois sulle jotain sanonu jos ei ois käsiä nähnyt. Mä en ainakaan kauheesti ollu perillä ultrassa et mikä on mikä, jalat nähtiin kyllä selvästi ja kädet kanssa kun vauva tunki niitä suuhunsa. Mut keskivartalo oli ihan hämärän näköistä aluetta mun mielestä.

Pikkuvaemo juu-u, tiedän et pikkuinen tulee saamaan ihan yhtä paljon rakkautta, oli sitten tyttö tai poika. On vaan jotenki hurjaa et tulee jo kolmas tyttö... Ellei sit todellakin ne munat plopsahda jostain vielä :LOL:

Ja sen verran Krisulle vielä et mua ärsyttää kans kun monet tutut kyselee et kai teille nyt tulee poika jne. jne. Ihan kun se olis heiltä iteltä jotenkin pois vaikka meille tuliskin TAAS tyttö. Ei niitä lapsia muutenkaan niin vaan tehdä ni ärsyttää sit tollasetkin kommentit. Jos meille tulee tyttö miltä näyttääkin, niin olen erittäin ylpeä asiasta!!

Illanjatkoja kaikille!

:heart: :Ninni ja Kirppu 20+3
 
Ihan ekaks LOE:lle: Meillä vaavilla rakenneultrassa oli pää ja masu viikon jäljessä reisi- ja olkavarsimittaa. Totesi vain, että taitaa olla pitkä ja hoikka. Mulla ja mun miehellä on ollut pieni (jopa seurattavan) pieni pää odotusaikana. Yks neuvolan täti totesi, että onpahan helpompi synnyttää!! ELä siis huoli turhaan, kyllä se vaavi on ihan "oikean" kokoinen.

Kurjaa, että aika moni on saanut huonoja makuja suuhun sieltä ultrista. Luulisi niidenkin tietävä, että raskaanaolevat ovat herkässä tilassa ja ei kannata huolestuttaa turhaan ja pitää käsitellä kuin kukkaa kämmenellä. :p

Mutta nyt matematiikan ja historian kokeiden tarkistuksen kimppuun. Saisi ne sitten jakoon...

Misupai ja Helmis 22+4
 
Onnea taas uusille ultrassa olleille kaikista hyvistä uutisista ja sukupuolista! =)

Oonko mä ihan urpo vai missä vika ku en mä mitään sukupuolimerkkejä nää tossa listassa? :ashamed:

Mä oon kutonu vauvalle pehmoeläimiä ja on kyllä mukavaa kun tietää minkä värisen tekee ja muutenkin saa huoletta koko illan kulumaan kun ei tarvi enää opparista murehtia! :heart: Laitan sitten kuvan kun saan nuo ötökät valmiiks. Sen jälkeen alan pieniä vilkkiksiä väsäämään.. Mummulle menee sitten villahousujen ja nutun ohjeet. :whistle:

Rhea ja pikku-ukko 22+1

Ps. Mäki haluan vauva-lehden ja kantoliinan.. :p 2+ lehteen vois siirtyä sit ku ukkeli on isompi. :saint:

Pps. Niin ja mun synnäri on nyt sitten vaihtumassa, mutta en tiedä miten Kokkolan keskus-sairaala lyhennetään. :ashamed: Oisko se Keskipohjanmaan keskus-sairaala tms? KPKS? :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rhea:
Pps. Niin ja mun synnäri on nyt sitten vaihtumassa, mutta en tiedä miten Kokkolan keskus-sairaala lyhennetään. :ashamed: Oisko se Keskipohjanmaan keskus-sairaala tms? KPKS? :xmas:
Keski-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymä = KPSHP
~en ole ihan satavarma, käyttääkö sairaala samaa, mutta esim. sähköpostiosoite on tuota muotoa.

Omassa navassa selkeästi ulostuntuvat potkut ja jälleen pahoinvointia :( , tällä kertaa aamupainotteista (alkuraskaudessa iltasellaista).

Mukavaa marraskuuta kaikille
~Tii ja Nyy 21+5
 
Rhea eikö sulla oikeesti näy noi
ja
-merkit? On (niillä ketkä vauvan sukupuolen ilmoittaneet) aina rivin viimeisenä tietona.
Mikä sairaala toi KOKS sitten on kun monella synnärinä? Näin jossain noita sairaaloiden lyhenteitä, voisin kopioida ne meillekin jos haluatte?? Musta ois ainakin kiva tietää missä päin kukin on synnyttämässä.

Sain eilen takaisin lainasta meiän tyttöjen vanhan talvihaalarin, kokoa 50-56 cm, voi että se on ihanan pieni :heart: Ja vaikka onkin vuosimallia 2000 ni menee mun mielestä edelleen ihan hyvin! Tarvii ostaa vielä joku ihana siihen sopiva lämmin pipo, mut ei sillä nyt niin kiire vielä ole.

Tiilamä olin kans illalla tuntevinani jo pieniä tönäisyjä masun ulkopuolelta, mies oli töissä ja tytöt nukkui ni en voinu keltään varmistaa.

Krisu kannatta miettiä noita tuplarattaita tarkkaan et millaset ostaa. Meiän tytöillähän oli ne Brion twinetet ja oli ihan ehdottomat niiden ilmakumipyöriensä ansiosta. Jos ois ollu sellaset matkarattaiden tapaset kevyet ni ei niillä ois päässy liikkuun missään muualla kunnolla kun sulalla asfaltilla. Noi oli hyväy lumisohjossa ja ihan hiekkateilläkin kun oli ne renkaat ja muutenki tukevat vankkurit. Niitäkin luulis käytettynä saavan ihan helposti!

Omaan napaan ei mitään ihmeellistä, masussa möyrintä jatkuu ja oon saanu jo meiän tytötkin innostuun tulevasta pikkusiskosta. He kun oli sitä pikkuveljeä kovasti toivonu mut oli illalla jo ihan innostuneita mahdollisesta siskostakin. Sitä mietittiin typyjen kanssa kovasti että onkohan tulokas tumma- vai vaaleehiuksinen kun meiän esikoinen on ihan vaalea ja kuopuksella aika tummat hiukset. Tulee varmaan sit punapää :LOL: :LOL:

Nyt herättelemään neiti kouluun ja sit tuun ite vielä hetkeks kotiin ennenkun lähen taas töihin!
Torstaita ja iloista marraskuuta kaikille!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 20+4
 
Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Löytyipä! Pitäiskö mun laittaa toi tohon ekan viestin jatkeeksi??
 
Ninni, ei muuten näy tyttö-/poikamerkit minullekaan! Näkyy vain valkoiset ruudut joissa punainen X keskellä. Aiemmissa listoissa merkit on mullekin kyllä näkyneet mutta tässä nyt eivät.

Ei toistaiseksi enempää tässä vaiheessa, pihalle pitäis pojan kanssa suunnata... nenä dukodda edelleed... bur.

Ippu 20+3
 
Hmm... Noi hymiö sivut ei oo parina viime päivänä toiminu, oisko sillä jotain tekemistä asian kanssa... Meiän koneella merkit kyllä näkyy, voisin kattoa töissä koneella ja jos sielläkään ei näy eikä muillakaan ni vaihdan niihin sitte jostain muualta vastaavat. Olipas kumma juttu...

Ippu musta tuntuu et mulla on ollu nuha koko tän raskauden ajan, ärsyttävää kun saa olla koko ajan niistämässä :kieh:
A.vitamiinitippoja oon välillä nenään laittanu kun on limakalvot ollu ihan rikki, siinä muodossa A-vitamiinia saakin raskaana käyttää.
Mut tukkoisuuteen ei oikeen kai oo mitään mitä sais ottaa...

Ninni ja Kirppu 20+4
 
Ninni kiva kun jaksat ahkeroida ja taas väsännyt uuden ketjun. Kiitos. Muuten ei näy mullakaan niitä tyttö/poikamerkkejä. Samanlainen ruutu kun Ipulla.

Ai niin, mulle voi laittaa sen poikamerkin ja synnäri on TYKS

Meillä muuten tyttö oli alkuun todella pettynyt, kun kuuli että tulossa onkin pikkuveli eikä -sisko. Tokaisi, ettei sitten halua sitä ollenkaan. Äkkiä kuitenkin tottui ajatukseen ja on nyt aivan innoissaan vauvasta. Äitikin alkaa jo unohtaa tyttöajatukset, eikä ihan niin usein silmä eksy tyttöjen vaatteisiin yms.

Meidän remonttiin ei vielä kuulu mitään uutta. Isännöitsijä ei ole vielä kertonut vakuutusyhtiön kantaa, eli ei päästä mitään vielä tekemään. Toivottavasti tänään saadaan asiaa eteenpäin.

Potkuja täälläkin tuntuu jo ulospäin. Poika on ensimmäinen meidän perheestä, joka on kädellä tuntenut potkut vatsan päältä. Muut eivät ole osuneet sopivasti paikalle. Yllättävän nopeasti ne sitten vahvistuivat, kun pari viikkoa sitten en vielä tuntenut mitään.

Nyt välillä kahville.

oonaliina 20+1
 
No hyvä =) !
Löysin uuden hymiösivun:
http://smileys.on-my-web.com/categorie-Babies.html
Sieltä vaan tytöt hakemaan teksteihin piristystä!!
Otin just pari masukuvaa ja koira tunki itsensä koko ajan kuviin mukaan

katotaan jos toi meiän nuorempi neiti suostuis ottaan muutaman paremman kuvan kun ite otin peilin kautta ja häikää ilkeesti...

Laittelen sit vaikka illalla tänne esille masuni 20+4


:Ninni ja Kirppu 20+4
 
Ninnille: Kiitos uudesta listasta, kylläpä aika rientää. Olipa ihana herätys kun masussa matsi menossa. :heart:Iltakin oli ihana, kuunneltiin vaavin sydänääniä miehen kanssa. Aika jännä juttu kun mulla on istukka ihan edessä niin vaavi sydänäänet kuuluu ainoastaan ihan alhaalta,nivusista. :eek: Vatsan päältä taas kuuluu potkut ja muu meno tosi selkeesti. Masu on kasvanut ihan kiitettävästi ja napa alkaa litistyä... :LOL:
Yritän saada tähän kuvan mukaan...




Hope08+Nyyti rv 20+6

Muoks. pienensin kuvaa..
 
...näiden sivujen kanssa. lakkoilee ku tehyläiset! nonii ehe ehe, aamukevennys. Olipas huono :LOL: Ärsyttää ku kirjotin pitkät pätkät ja sinne humahti.. johonkin. Blaeh.

Elieli, niistä kiveksistä vielä. Se laskeutuminen tosiaan tapahtuu vasta sillon ~23rvk tienoilla, näin olen ymmärtänyt. Mutta, kyllä siellä se pippeli näkyy jos poika on tulossa, aikaisemminkin, selkeästi jo noilla rakenneultraviikoilla. Eli, sitten kun ovat hedelmät laskeutuneet niin voi vielä varmistaa poikatiedon, esim. 4D-ultrassa. :)

Hiiieno uusi ketju, kiitokset Ninnille jälleen kerran!


Sitten hieman omaa napaa:
Ku oon niistä suppareista nyt täällä_kin_ jauhanut, kun niin kovin huolestuttaa, niin eilistä ennen en ollut huomannut mitään yhteyttä niiden ja esim liikunnan/rehkimisen välillä, vaan niitä tuli muutama päivässä, kivuttomia, ja ihan yhtäkkisesti. Eilen sitten kuitenkin pikku parisuhdeaktiviteettien jälkeen supisti tosi äkäsesti ja kipeästikin muutaman kerran n. 3 minuutin välein. Huolestuin tosissani, kun ennen ei ole sattunut, ja koskaan ei ole peräkkäin tullut montaa, vain harvakseltaan. Supparit kuitenkin loppuivat kuin seinään, ja vauva alkoi liikkua ja mekastaa normaaliin tapaan joten en vielä soittanut mihinkään. Tänään taidan kuitenkin varmistaa omalta nlatädiltä mikä on vielä normaalia. :eek: Oma äitini joutui mua odottaessaan kamalan aikaisin sairaslomalle supistusten takia, perässä tullaan(ko?)... Jippii kertakaikkisesti. >.<

Sitä 4D:tä odotellaan mekin kovasti, 28.11 mennään. Että minkämerkkistä sieltä saadaan vartoa. Kaikki on veikanneet mulle poitsua, tuntemattomista lähtien. Mutta saa nyt nähdä, voihan se olla että sieltä tulee pieni trinsessa ja yllättää kaikki. :) Isin ja äidinkin.

Mäkin voisin ottaa illalla masukuvaa ja laittaa tänne päivitystä. Edellisestä onkin jo 2 viikkoa ja tuntuu et masu on paisunu siitäkin jo hurjasti.

...Nyt muuten taas supistaa. Kyllä mun on pakko soittaa sille tädille tänään. Eihän tästä tuu muuten yhtään mitään.


Pikkuisen huolissaan on
äiti-L ja Onnikamunen tasan 21+0 kovasti meuhkaa.


 
Tulin kuulimisia pikana kertoilemaan =)
Eilen oli neuvola, hemoglobiini on vaan laskenut vaikka rautaa oon syöny.
Otti sen 2 kertaa, eka oli 96, ja sitten 102. Käski rueta syömään 2 tabua päivässä rautaa, jos ei ruppee auttamaan nii pittää kuulema nestemäisenä rueta ottamaan. On vaa saanu ihmetellä että mistä johtuu väsymys ja huimaus, ja välillä jos jostain verta tulee niin ei meinaa millään loppua. Verenpaine taas oli ihan hyvä.
Paino oli taas kivasti noussu, ihan stressi sen suhteen, neuvolatäti lohdutteli että se kuuluu asiaan että se nousee. Mittas kohdunpohjankorkeuden, se oli 18cm, ja pikkusen sydänäänet oli 155-160 :heart:
Sitten antovat lappusia mitkä saan huomenna viijä kelalle, et saan hakkee sitä äitiyspakkausta =) Ja esitietolomakkeen kysille, se pitää täyttää ja palauttaa neuvolaan, ne laittaa sen sieltä eteenpäin.

Huutonetistä huusin meille hoitopöydän, hyväkuntoinen yms nii makso vaan 48?, ja siitä saa sen hoitotason sitten pois kun ei tarvii, jää vain pelkkä lipasto sitten.

Tässä kait ne tärkeimmät tais olla, pitää lähteä koiraa käyttämään ulkona kun ressukka vinkuu tuossa.
Tulen taas kertoilemaan kuulumisia jossakin vaiheessa.

Hyvää päivänjatkoa maaliskuiset! =) :wave:

Heidi ja masuasukki 21+6 :heart:
 

Yhteistyössä