***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

Tervetuloa ja onnea kolmannesta :flower: Meillekin kolmas tulossa, luultavasti 3. tyttö =) Onko teillä ennestään tyttöjä vai poikia vai molemmat? Lisään sut samantien listaan, joko tiedätte kumpi on tulossa vai otatteko edes selville?

-Ninni ja Kirppu 20+5-
 
Saas nähdä pääseekö täällä läpi vai ei, monta pvä ollut ongelmia!
Liikkeistä olen minäkin ajoissaan huolissaan kun edelleen on päiviä ettei niitä mukamas tunne :( Olen yrittäny ajatella, että johtuu siitä istukan paikasta, mutta toisaalta viikkoja alkaa olemaan jo varmaan kohta se 22.Tarkotuksella olen jättänyt laskematta vkoja tarkkaan, ihan oman mielenrauhan takia! Harmittaa vähän kun siirsin ensi maanantain 4D:n vasta perjantaille!

Kivunlievityksestä, että eka synnytyksessä oli sekä ilokaasua, että epiduraali ja se oli kyllä hyvä mutta toisella kertaa poika tuli niin vauhdilla ettei mitään ehditty antaa :LOL: En edes muista, että olisin ollut valtavan kipeä tai ainakin sen kivun kanssa pärjäsi joten ajattelin jotain mahd.luomua tälläkin kertaa :) Mua vaan harmittaa kun olen ilmottautunut kättärille synnyttään ja nyt jotenki sit haluaisinkin naikkarille ihan vaan sen takia, että lasten tehot sun muut lähellä jos jotain sattuu :ashamed: Kaikki mun seurannatki on kuitenkin naikkarilla ja...voiskohan sitä vaihtaa?

Arvatkaa, eilen poika keksi haluta 50 centin joulukuun konserttiin ja lupasin molemmat pojat sitten sinne.Tänä aamuna varasin liput ja huh huh 160e, 3 lippua(jompi kumpi aikuisista lähtee mukaan)! Ajattelin jo, että sanon lapsille, ettei lippuja enää saanut mutta...on sitten kyllä etukäteis joululahja |O
Amalialle voimia äippäpolille ja toivottavasti kaikki on kunnossa :hug: Voikaa hyvin kaikki muutkin mammat ja hauskaa viikonloppua jos tänne palstalle ei taas pääse läpi!
 
PJM
Kiitos :) Esikoinen on poika 8v, ja tyttö on 5v. Ei tiedetä kumpi tulee, keskiviikkoisessa ultrassa piti jalat niin tiukasti kiinni ettei nähnyt. En usko että otetaan selvää kumpi tulee. Juu listaan voi laittaa minut samantien :)
 
Hitto!

Oon koittanu saada masukuvaa profiiliin, ei onnistu, samoin aijaa.comissa, kone vaan ilmottaa et liian iso tiedosto! Osaisko joku auttaa tällasta tekniikan ihmelasta? Profiiliin oon ennenki saanu laitettuu kuvan, siellä oli ultrakuva aikasemmin ja nyt sekin on hävinny... Pahasti tökkii nää sivut taas! Help me!!!
 
Täällä sitä jälleen istutaan koneen ääressä :LOL:
Kiitos Ninni vinkistä, eipä ollut tullut pieneen mieleenkään, että kopioisin tekstin :wave:
On oikeasti todella turhauttavaa, kun nää sivut tökkii nykyisin näin paljon. 2-3 vuotta sitten ei ongelmia ollut ihan näin paljon. :/

Tyttö jäikin tänään äitin kanssa kotiin, kun toinen silmä punoittaa niin pahasti, että taitaa olla tulehdus valloillaan. Pojan oli päästävä tarhaan, kun siellä oli Halloween- bileet ja hienot asut oli vartavasten hankittu.
Mies on tontilla hommissa ja jatkaa siitä sitten iltavuoroon hommiin.

Ihanaa kun on pitkä pyhä edessä ja IHANAA, että kauppojen sunnuntai-aukiolot alkavat. =)

Ajattelin viikonlopun aikana hieman laittaa joulua tänne kotiin. Se vaan edellyttäisi Ikean reissua tänään. Vien lapset siksi aikaa mummin luokse hoitoon ja poika varmaan jääkin sinne viikonlopuksi.
Sukulaisia olisi huomenna tulossa sitten raksalle hommiin =)

Kipugallupiin: Esikoiselta ehdin saamaan kohdunkaulan puudutuksen ja olin siihen tyytyväinen. Ilokaasu sai oksentamaan.
Kuopuksen synnytyksessä sain epiduraalin ja voi sitä autuutta ja kivuttomuutta. Ehdossomasti aion pyytää epiduraalin nytkin, jos se vain kaikinpuolin on mahdollista. Kuten aiemmin sanoin niin lääkäri veikkaili nopeaa synnytystä.
Ponnistusvaiheet aiemmissa on ollut 6 minuuttia ja 3 minuuttia. :D

Nyt santsaamaan kahvia :p

Kleopatra & vilttitossu :wave:
 
Amalia! Täältä toivotan kauheasti Onnea ja kaikkea mahdollista Hyvää sinulle ja Pikkuiselle! :heart: :heart: :heart: :hug: Voimia myös tulevaan tutkimukseen!

Kivunlievityksestä: Esikoisesta synnytys kesti yhteensä hiukan reilu 5h. Siitä ponnistusvaihetta oli 15min. Muuta kivunlievitystä minulle ei edes tarjottu kuin ilokaasua ja senkin ottamisen jouduin jättämään kesken, koska pahaolo siitä vain tuli, eikä auttanut siihen kipuun itseensä mulle yhtään. Nyt oon aika ymmällään siitä, et mitä mun pitäis sen kivunlievityksen suhteen tehdä. Esikoisen synnytys ei ollut mikään maailman kivoin kokemus, juuri sen mahdottoman tuskan vuoksi. Mutta katotaan nyt, jospa kätilö osaisi neuvoa, jonkun hyvän kivunlievityksen, tai sitten kokeilen luomuna. Kuuma suihku oli parasta kivunlievitystä mitä sain ja nyt ajattelin, että ainakin lämpimiä kaurapusseja pyytää avuksi, jos niistä nyt mitään apua on... Kauheeta ku palaa mieleen kaikki kivut niin elävästi, hui! :eek:

Ihan kuin olisi jonkun moisia supistuksia ilmassa. Sellaisia vain, että maha kovettuu hetkeksi, ilman mitään kipua tai vastaavaa.. Lieneekö se sitten hyvä vain huono asia? Se vähän mietityttää :|

Päivän jatkoja kaikille! :wave:
 
Nyt koitan kerran vielä kuvajuttua, sit luovutan tältä aamulta ja alan meikkaan... Illalla sit uudestaan ellei nyt onnistu :kieh: :kieh: ´



Jihaa.. onnistuin.. Tuli vaan niin huono kuva, peilin kautta otettu, salama häikää, kaulahuivi kaulassa ihan ku oisin joku muhkuratissi :LOL: :LOL:
Katotaan jos tytöt ottais illalla paremman kuvan, ilman salaman heijastuksia ja muhkuroita tisseissä =) Ja peilikin näyttää ihan likaselta, kääks!!

Nyt naama kuntoon ja töihin!

:heart: :Ninni ja Kirppu 20+5
 
Hyvää perjantai päivää!

Voi amalia! Toivottavasti kaikki on hyvin vaavilla!

kipugallup: epiduraalia olen ajatellut, jos alateitse pääsen synnyttämään.

Täällä ainakin tuntuu olevan vilkas kaveri tulossa. Potkuja satelee tasaisesti pitkin päivää.

Laskeskelin noita äippärahoja, kun ne nyt päätä vaivaa.. Huolestuttaa, että miten pärjätään kun talo- ja autolainan maksut hoidettavana. 200e ero lasketaan se nyt sit v. 2005 tai v. 2006 mukaan. voi voi..

Kai sitä täytyy mennä jotain hommiakin tekeen! ja syömään!

riksu + lätty rv 21+3
 
Moi kaikille!

Kylläpäs on taas laiskottanut kirjoittaa, joten mulla on pitkä rivi kommentoitavaa, saattaa tulla siis "vanhojakin" juttuja.

Ninni, haikarat näkyy, ja ne on itseasiassa kivemmatkin! =)

hope08, ihana masukuva, ja kiva nähdä että muillakin on jo ihan kunnon mahatus! =)

kleopatra kyseli mieliteoista. No juu, onhan niitä, mutta taitavat olla enemmän semmoisia tunneperäisiä, ei semmoisia oikeita raskaus-mielitekoja, kummallisia yhdistelmiä. Ei siis mitään jäätelöä ja suolakurkkuja -juttuja, vaan ihan perussettiä niinku salmiakkia, pizzaa, suklaata. Kaikkea mättöä siis! ;)

Mies tulee synnytykseen mukaan. Meillä kun on täällä miehen vanhemmat lähellä, tai siis parin-kolmen kilsan päässä asuvat, niin tulleevat mielellään esikoisen kaveriksi, kunhan on aika laitokselle lähteä. Tai voidaan myös viedä poika heidän luo. Tosin molemmat ovat vielä työelämässä, että en tiiä sit jos sattuu olemaan justiinsa semmonen hetki että ovat molemmat töissä, sit saa mies ja poika käydä minut varmaan eeltä käsin viemässä synnärille, mies palata poitsun kanssa kotiin ja tulla perästä jahka lapsenvahdiksi joku pääsee. Toivottavasti tällaiseen tilanteeseen ei kuitenkaan jouduta, koska vaikka se onkin jo "tuttua hommaa" kun on toista kertaa pappia kyydissä (ei kirjaimellisesti, taikka mistäs sen tulevan ammattihaaveista tietää! :LOL: ) niin en silti haluaisi mennä synnärille yksin, ilman miestä. Yhteinen lapsi, joten yhdessä se on tähän maailmaankin saateltava!

mamma-miian kyselyyn masulaisen vilkkaudesta vastaan, että täällä myllerretään ihan uskomattoman hurjaa kyytiä pitkin päivää, eli valtavan vilkas tapaus tuntuu olevan, ja tytöksi veikattiin, joten minun kohdalla ei tuo "pojat vilkkaampia" tunnu pitävän paikkaansa. Esikoinen on poika, enkä muista hänen olleen tällainen myllertäjä masussa. Tosin esikoista oottaessa liikkeet ei ehkä niin herkkään tunnukaan kuin toista tai kolmatta jne, ja lisäksi olen tässä välillä laihtunut, joten vatsanpeitteet on ohuet ja liikkeet tuntuu siksi selvemmin. Juuri tuossa anoppi aamulla kertoi, että... siis kun anoppi on kätilö, ja anopin työkaveri teki meille sen rakenneultran, niin sen meidän ultramme jälkeen tämä työkaveri oli anopille sanonut, että hänestä oli suorastaan ilo tehdä sitä tutkimusta, koska kaikki näkyi niin selvästi, kun äidin vatsanpeitteet oli niin ohuet eikä estäneet ollenkaan näkyvyyttä =)

Ninnin kysymykseen kivunlievityksestä sanoisin, että epiduraalin otan mielelläni ja ilokaasulle sanon taaskin ei kiitos, ja vettä (suihku tai amme) ja lämmintä kaurapussia voisin tälläkin kerralla kokeilla. Jutut, mitä ekalla kierroksella käytettiin, toimi ja auttoi hienosti, joten samat kelpaa tälläkin kerralla =) Mitä vain, kunhan ei tarvitsisi tehdä epparia, muita toiveita ei juuri synnytyksen kulusta ole.
Esikoisen synnytys kesti minun oman "kirjanpitoni" mukaan tasan 12 tuntia, koskapa eka supistus joka tuntui joltain, tuli aika tarkkaan puoli 12 yöllä kun ajeltiin kaupunkiin katselemaan ilotulituksia, ja uudenvuodenpäivänä klo 11.33 hän sitten syntyi! Papereihin kestoksi on merkitty 10 tuntia, sen mukaan missä vaiheessa supistukset muuttui säännöllisiksi. Ponnistusvaihe kesti 48 minuuttia, siinä toivoisin tällä kertaa pääseväni helpommalla!!

Amalia-: :hug: Toivotaan ja rukoillaan että kaikki olisi kuitenkin hyvin! Olet ajatuksissani, ollut siitä asti kun tekstisi luin, nyt vasta saan kommentoitua :ashamed:

Isyyslomastakin on ollut juttua... Meillä oli jossain vaiheessa miehen kanssa puhetta siitä, mutta en muista mitä... olikohan niin että ei aikoisi pitää ainakaan ihan kokonaan sitä, tai ainakaan siinä heti putkeen alussa, vaan ehkä sitten myöhemmin... en muista. Mutta ilmeisesti ei kuitenkaan kolmea viikkoa heti kärkeen. Taisi esikoisestakin pitää vain kaksi viikkoa, kun vauvan syntymäviikon oli sairaslomalla, eli yhteensä oli kotona kuitenkin melkein 3 viikkoa. Ja oli aika levotonta miestä lopussa jo, joutikin jo töihin ;) Ei ole tarpeeksi tekemistä kotona että hällä aika kuluisi vain kotona oleillen. Onneksi kuitenkin kun töissä käy niin sitten illat viihtyy ihan mukavasti! =)

PJM, tervetulotoivotukset ja onnittelut kolmannesta! :flower:

Ninnille vinkki tuohon kuvaamiseen, miten vältyt salamavalon heijastuksilta peilissä: Ota kuva toisinpäin, älä siis peilistä, vaan itsestäsi, ja peilin kautta katsot sitä kameraa, että näyt ruudussa kokonaan, tai siis että ruudussa näkyy se mitä haluat kuvassa näkyvän. No voi tavaton, ylettömän yksinkertainen asia mutta himputin hankala selittää! Kerro jos et ymmärtänyt niin yritän uudelleen =)

(.)
Olin aamulla neuvolassa, kaikki hyvin. Paino 58.5, +241g/vko. RR 114/72. Kohdunpohjan korkeus 18,5 cm. Vauvan syke ~140, ja liikkeet ++, kun niin aktiivinen hän dopleroinninkin aikana oli!
Ensi kerralla saan kelan laput äippäavustusta varten, ja sitä seuraava onkin lääkärineuvola, jolloin taas ultrataankin. Täällä on noita ultria ihan tosi hyvä määrä, olen ollut jo kolmessa, ja vielä ainakin se kaksi ultrausta on tulossa, toinen siis n. rv 27 ja toinen kuukautta ennen laskettua aikaa. Kyllä saa kiitollinen olla!

Pinna piukassa kun anoppi oli esikoista vahtimassa neuvolointini aikana, ja joulusta oli puhetta kun tulin kotiin. Kun tänä jouluna ei sitten kuulemma osteta lahjoja, ME PÄÄTETTIIN NIIN. Aha. Ja meiltäkö ei sitten tarvinnut ollenkaan ksyä? Mur!! Minusta on kiva että aikuisetkin saa jotkut pienet paketit, eihän sitä nyt mitään 100 euron lahjoja tarviikaan ostaa, eikä edes 20 euron, vaan jotain pientä, vaikka uudet patalaput! Niille on aina käyttöä ja ovat pieni ja mukava paketti. Mutta ei, ku lapsille vaan. Ja siinäki perheessä niitä lapsia on tasan tuo meidän esikoinen, ni onpa siinä sitten riemu ylimmillään kun yksi taapero vain aukoo paketteja. Pöh. Minä rakastan joulua, ja kaikkia mahdollisia jouluperinteitä, ni sit käy ärsyttämään nämä jokavuotiset 'tänä vuonna ei osteta lahjoja' ja 'tänä vuonna ei leivota ollenkaan torttuja kun lihoo vain' yms. valitusvirret. Ehkä pitäisi viettää joulu ihan vain omassa kotona, saisi tehdä kaiken niinkuin itse haluaa eikä välittää muiden joulukommervenkeistä. Mur. Ja sorry tämä kamala paasaus ja purkaus, mutta johonkin piti purkaa kun harmittaa niin! :'(

Siinä kait tärkeimmät, johan tuota tekstiä taas tulikin! :ashamed:

Ippu 20+4
 
Eipäs oikeestaan mitään uutta, neuvalatäti soitti ja ilmoitti etteivät ole vielä saaneet kiinni sitä sydänspesialistia, mutta tämän päivän nimissä pitäs kuulema saaha lisä infoo. Yöni nukuin kohtalaisesti, yhden painajaisenkin näin jossa vessassa käydessäni aloin vuotamaan verta, ajattelin siinä sitten että tässäpä tämä nyt sit oli.
Muutaman vauvan potkun oon tänään tuntenu ja eilen illalla ennen nukkumaan menoa, liikku tosi vilkkaasti.
Eikäi tässä sen ihmeempiä,, hgelpottas vaan kun sais tietää mistä johtuu, olipa sit mitä tahaansa.

Amalia 19+4
 
Ensinnäkin Amalia-, suuri :hug: ja jaksamisia!! Toivotaan oikein tosissaan että vauvalla olisi kaikki hyvin!!

Sitten pika kommentit galluppeihin.

Synnytyksestä: Meillä mies tulee mukaan synnytykseen, oli esikoisenkin synnytyksessä mukava. On se vaan kivaa kun on tuttu ja turvallinen ihminen seurana! Ja meillä kun on onneksi noita sukulaisia tässä lähellä, niin eiköhän joku niistä kerkii hoitamaan tytön päivällä ja yöks menee sitten minun vanhemmille!!

Kivun lievityksestä : Esikoisen synnytyksessä hyvä apu oli tuo ilokaasu, mulla tehos aika pitkään. Sitten kun kalvot puhkastiin, niin supparit kävi tosi kipeiks ja sen jälkeen tuli laittamaan epiduraalin mutta ei se kerinnyt vaikuttaa kun tyttö oli jo pihalla!! Tällä kertaa yritetään mennä ilokaasun voimalla niin pitkästi kun pystyy ja sitten jotain vahvempaa.

Isyyslomasta: Oon jo tainnut aiemminkin kommentoida, mutta laitan silti. Meillä mies jää sitten synnytyksestä isyysomalle ja pitää kaikki samalla kertaa. Näin oli myös esikoiselta.

Liikkeistä, vauva liikkuu tosi vauhdilla. Melkein koko ajan tuntuu jotain muksimista. On kyllä paljon energisempi kuin esikoinen! Mutta sukupuoli selvinnee vasta synnärillä!!

Muumi82 ja eppu 23+3
 
Kivunlievitys: Oon ajatellu pyytää myös sen epiduraalin jos saan alateitse synnyttää.

Amalia Paljon haleja sulle ja toivotaan että kaikki on hyvin. On kuitenkin hyvä juttu että liikkeet tuntuu. :hug:

PMJ Tervetuloa mukaan! =)
 
Amalia :hug: täältäkin! Toivotaan nyt kovasti et saisit tänään jo jotain selvyyttä asiaan!

Sit oisin vielä kysyny tosta käsien puutumisesta, kysyin jo aamusessa tekstissäni, onkohan menny kaikilta ohi...?

Töissä oon ja hiljasta on.. Söin just ja alko väsyttään ihan sikana, pitää varmaan mennä hetkeks pihalle seisoon jos vaikka tästä piristyis. Pääsen vasta viideltä, siihen asti pitäis kitua.

:heart: :Ninni ja Kirppu 20+5
 
Amalia,
jaksamista ihan kamalasti ! tosi julmaa että sun pitää tollaista vielä tässäkin vaiheessa huolia. toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.

Ninni, onks sulla vau'kirjaa? Muistaakseni luin sieltä että just suunnilleen näillä viikoilla voi tulla ödeemia ja muita verenkiertohäiriöitä käsiin ja jalkoihin jotka aiheuttaa puutumista... Katoppas sieltä, tai jos sulla ei oo sitä kirjaa niin voin ite tarkistaa kunhan pääsen töistä kotiin. Itelläni en oo huomannu mitään erityisiä puutumisia. :eek:

Synnytyksestä ja kivunlievityksestä, odotan innolla synnytystä! ainakaan vielä ei oo pelottanut missään vaiheessa. Toivon vain kovasti että pääsen kokemaan sen, aika pikkuruiskokoinen ku oon niin jos on oikein iso jöllikkä masussa niin enhän mä mitään pääse edes puskemaan. Toivotaan että on pieni ja siro niinkuin oli äitinsäkin syntyessään. :heart: Ja esikoista ku oon tekemässä niin kivunlievitykseen on vielä hankala sanoa mitään... Luulen että yritän pärjätä alussa kotona kuuman suihkun yms. avulla mahdollisimman pitkään. Toisaalta liian pitkälle ei saisi venyttää että ehtii sen epiduraalin ottaa jos haluaa. En oo mikään luomuhinkuilija eikä mulla oo mitään sitä epiduraalia vastaan, luulen kyllä kuitenkin mun kivunsietokyvylläni siihen epiduraaliin päätyväni. Mitään aquarakkuloita tai spinaalipuudutusta en halua... Ilokaasuunki suhtaudun varauksellisesti ku se on tehnyt niin monelle vain oksettavan olon. Annan sen tötsän varmaan miehelle käteen. :D Ja mies on ilman muuta tulossa synnytykseen mukaan, ilman häntä ei tulisi yhtään mitään. :heart: Muita en ottaisi, se on kuitenkin niin henkilökohtainen kokemus.

Isyyslomaa ottaa tuo minun miehein varmaan aluksi ainakin sen 2vkoa, tosin hän voi tehdä töitä niin hyvin kotoakin et ne on vaan järjestelykysymyksiä tossa alussa... Jotenkin haluaisin kuitenkin että koti ja työpaikka olisivat hänelläkin erillään, ja niin luulen että hänkin tahtoo. Tylsää jos on kokoajan joku työasiamietintä päällä, kotona pitää voida hellittää.

Nyt mä oon ihan puutunu ku rupesin päivittämään tota yhtä listaa ja... mikä homma! Ninnille pikku hatunnostot muuten siitäkin, taas. :D
Ihanaa ihanaa ihanaa, kohta kotiin ja LÖKÖviikonlopun viettoon. Jospa nää supistelutkin sillä asettuis.

mama-L & Onni, 21+1 :heart:
 
Iltapäivää!

Mun lasketun ajan voi muuttaa. Uusi on 24.3.

Amalia :hug: Toivottavasti pian pääset tutkimuksiin.

synnytyksestä Mies tulee mukaan kuten kahdessa aikaisemmassakin synnytyksessä. Vaikka onkin vähän hermostunut aina ollut ;) Viimeksi ei ehtinyt kauaa hermoilla kun oli syöksy synnytys. Ei meinannut ees tajuta että mä synnytän. Jos mies ei pääsis mukaan niin sitten varmaan oma äiti lähtis mukaan tai veljen vaimo.

kivunlievitys Esikon aikana sain epiduraalin. Oli kyllä julmetun hyvä. Kakkonen oli luomu, ei kyllä omasta toivomuksesta vaan ainoastaan nopeuden takia. Nyt aion ehtiä sairaalaan ajoissa ja ottaa epiduraalin.

Mitähän sitä muuta oli....Ei nykyään muista mitään. Tiistaita odotellaan, silloin olis rakenneultra. Vähän jännittää.

Nyt katselen josko toi pienempi herra ois jo nukahtanut päikkäreille....

piutsuli ja pojat+Hiiri 19+4
 
Ninni, noteerasin tuon puutumisjutun, mutta en kommentoinu ku tuntu et ei mulla puudu.. mut nyt sit muistin, että vastahan mä viime yönä heräsin käsi aivan turrana, ja se myös helpotti sit nopsasti ku oikaisin koukussa olleen käsivarren ja heiluttelin sormia. Olin siis nukkunu sen päällä. Ilmeisesti puutumiseenkin siis muuten herää, muutenhan sitä saattais nukkua kätensä kuolioon! :whistle:

Ippu 20+4
 
Amalia: Jaksamisia ja toivotaan että kaikki olisi hyvin!

Synnytyksestä: Esikoinen kun on tulossa niin en osaa oikein suunnitella etukäteen noita puudutuksia ym. Menen sitten tunteen mukaan. Mies tulee mukaan ehdottomasti. Hän on kyllä usein vitsaillut että ei tulisi, kun heikottaa, mutta toivottavasti ne todella ovat vitsailuja.

Oma napa: Kovasti on ollut liitoskipuja. Alavatsa repii välillä niin, että saa olla kaksinkerroin. Yöllä varsinkin kääntyminen on tuskaa. Supistuksia ei mielestäni ole ollut. Vauva on välillä tosi aktiivinen ja välillä rauhallinen. Se tuntuu jotenkin tosi inhottavalta kun vauva kääntyy oikein kunnolla. Kuin sisäelimet muljahtelisivat.
:LOL:

Eipä taas tällä kertaa muuta kun iloista syksyn loppua!

Jenna ja pikkuvekkuli 22+1
 
Tervehdys!

Ninni78, ikääni oli lipsastanut jokunen vuosi ylimääräistä, mutta ei sillä ole oikeastaan väliä.

Mulla on nyt ollut hirmuisen pitkältä tuntuva neuvolaton jakso, viimeksi oli rakenneultra rv 18 (jolloin vain lääkäri heilutteli ultraansa) ja sitä ennen neuvola toimenpiteineen rv 16. Seuraava on vasta rv 22, koska oma aikatauluni on niin tiukka. Mahassa on kyllä myllerrystä niin paljon, että vauvelin puolesta ei huoleta.

Kiitos LOE tuosta Oysin systeemistä tiedottamisesta. Tässähän kerkeäisi vielä muuttaa muuallekin. Mies on tulossa synnytykseen mukaan tai hätätapauksessa oma äitini, jos mieheni on estynyt.


Sienna 20+5
 
Nyt taas hyvä mieli. Vauvalla ei hätää, kai tai kaks viikkoo seurataan nyt tarkemmin ja sit on ultra ja jos vauvan sykkeet ei nouse aletaan tutkia että missä vika. Kun kaikki on kuitenkin kunnossa siis kasvanu hyvin ja sydämmessä kaikki kohillaan niin se sydänspesialisti sano että lähes kaikilla vauvoilla on jossain vaiheessa alhasta pulssia, mutta jos sitä jatkuu niin sitten tutkitaan tarkemmin. Meidän vauvalla kuitenkin on ollu ennen tätä viikkoo ihan normaali pulssi. Mutta jos siis pulssi pysyy matalana niin vauvalla on todennäkösesti joku sidekudos juttu tai joku kun ei nuo termit aina mieleeni jää. Mutta kuulema aika pieni todennäkösyys että sydänvika ois. Tässäpä tämä lyhyesti.
 
Angel08: Luin monen päivän viestit vasta nyt, mutta siis..
Me ollaan menossa Kaarinaan ja tosiaan siellä se 4D maksaa 130 euroa. Kaarinaa on kovasti kehuttu ja siellä ainakin muutaman tuttavani mukaan ultrauksia tekee oikein asiantunteva ja mukava mies (en nyt muista nimeä). Soitin myös Medisonariin ja siellä sanoivat hinnan olevan vähän reilu 140 euroa + oma DVD päälle. Kaarinassa tuo DVD kuuluu hintaan. Eihän niissä paljon hintaeroa ole, mutta päädyin nyt tuohon Kaarinan paikkaan. Naantalin ultramahdollisuuksista en tiedä.
 
Marraskuuta mammat ja masut!

Onneksi Amalialla on masussa kaikki kunnossa, tollaset aiheuttaa tosi paljon huolia ja unettomia öitä. Meillä kävi esikon sykkeet alhaalla mutta terve eskari tuo on.

Synnytyksestä ja kivunlievityksestä olette puhuneet, mulla ei mitään suunnitelmia vielä, kun en tiedä tuleeko suunniteltu sektio vai pääsenkö yrittää alakautta. Jos pääsen sektioon, toivon miehen uskaltautuvan mukaan, riippuu siitä onko toisille lapsille hoitajaa. Synnytykseen jos pääsen niin ilokaasulla ja spinaalilla varmaan mennään ja lisäksi saavat antaa muitakin "troppeja" tarpeen niin vaatiessa. Sinnekin mies on tervetullut, jos vaan pääsee. En taida olla muita edes vailla mukaan synnytykseen jos en miestäni mukaan saa.

Isyyslomaa mies pyrkii pitämään sen 18 pv heti ja jatkaa mun "extra" päivillä sen 60pv, minkä tuplista saadaan. Eli tavoitteena olis noin 3kk:n isyysloma. Tietysti riippuu siitä saako palkattua itselleen "tuuraajan" kun on yksityisyrittäjä. Vähentää kuitenkin työmääräänsä.

Tänne ei muuten kuulu mitään uutta, Kamut melskaavat tasaisesti molemmat :heart: :heart:

Korven tyttö ja Kamut 23+0
 
Ihana juttu Amalia, että kaikki vaikuttaa noin valoisalta! Ja tosi söpö ultrakuva.
Meilläkin vauva söi ultrassa peukkuja, jotenkin niin liikkistä :heart:

Täällä yritän viihdyttää itseäni, mies on viikonlopun Norjassa ja poika mökillä, eli minä ja koira kaksin kotona.

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille! t.pikkuvaemo ja -kakkonen jee 20 vkoa!
 
Jee Amalia :wave: :heart:


Ööö, mun piti ihan mennä edelliselle sivulle katsoon, mitä olin höpöttänyt OYSista:D Mut tuo kätilökin oli ihan ihmeissään siitä, miten KYSissä oltiin läsnä koko ajan:) Hän sanoi, että Oulussa on ihan eri tavat ja valitettavasti sen tiedän, koska esikoinen täällä syntyi. Mun kohdalle sattui odottajien osastolla vain täti, joka oli erittäin ikävä:( Ja kun pääsin synnytyssaliin, niin sinne jäin yksin. Ja jos mies ei olisi siellä ollut, olisin varmasti puonnut sängystä tai tukehtunut oksennukseen, olin nimittäin todella huonossa kunnossa:( Mut toivotaan, että nyt menee paremmin:)


Puutumisesta oli ninnulainen kysynyt:) Joo, mä olen herännyt jo kauemmin tuohon, että kädet puutuu. Ikävää! Ja sit jos istun silleen, että jalka on toisen jalan päällä, niin jipii, tämä muori ei kunnolla kävele, koska heti puutuu ja alkaa kauhea tikkuilu!! Kiva vaikka istua tuollein linja-autoissa, pitää sit hyvissä ajoin vaihtaa asentoa, muuten ei pääse liikkeelle :LOL:
Mulla on muutenkin tässä raskaudessa ollut kauheana vaivoja :/ Noi puutumiset, issias, toi häntäluu- tuska, liitoskivut, kannatinsiteet paukkuvat ikävästi! Paljon on supistellut ja sitten ollut sitä ihme kutinaa käsissä ja jaloissa.. Ja sori kauhee vali, vali- osio, mutta kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaaaa-aaaan:D Olisin jo toivonut, että tämä kolmas raskaus menisi kivasti:D


Minkä ikäisiä lapsia teillä on muuten ennestään?:) Monilla ei nimittäin lue mitään profiilissa. Ei tarvi vastata, jos ei halua:heart::heart:


Hauskaa viikonloppua kaikille :heart:

LOE ja mussu 23+1 :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä