***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

tutteli78 kysyi raskausarvista. Itse olen tämän raskauden aikana niiltä säästynyt, siis että uusia ei ole tullut, mutta esikoista oottaessa tulleet alkoi melko heti alkuraskaudessa tulla selkeämmin esiin ja näkymään leveämpinä. Esikoista oottaessa jo arvelin että selvisin ilman raskausarpia, kokonaan!, kun niitä ei vielä rv 35 maillakaan ollut, mutta sitten vatsanahka "repesi" ihan niillä viimeisillä viikoilla! Onneksi aika nätisti, navan ympärille vain tuli semmoinen "verkko", ei leveitä tiikerinraitoja kylkiin tms. Napapaita-ajat on siis osaltani ohi, mutta onneksi ei mieli erityisesti pala sellaisia pitääkään! ;)

Ippu nyt siis vissiin rv 23+0, kera neidin =) :heart:
 
No niin se niistä lumista sitten taas :/
Eipä taideta etelä-suomeen saada talvea taas ollenkaan. Aamulla kun vein lapset hoitoon, oli lämpöasteita 3 jo puol 8... :eek:
Ei ole kivaa ja poikakin sanoi, että "äiti, mihin kaikki lumet on hävinnyt".

Tänään pitäisi lähteä kalustekauppoja tekemään. Loppuviikosta saadaan onneksi jo lattiavalu, niin päästään sisähommiin... :)

Omaan napaan ei mitään sen ihmeempiä. Selkä edelleen sairaan kipeä ja välillä supistelee, jonka seurauksena sitten tulee ihan kauheeta limaista vuotoa... Pitäisiköhän huolestua?!?
Olen ihmetellyt itseäni, kun olen pysynyt niin maltillisena noiden hankintojen suhteen. Yleensä mulla on tässä vaiheessa ollut lapselle vaatteita enemmän kuin se todellakaan tarvitsee. Ja kaikki isommatkin hankinnatkin olen yleensä näille viikoille mennessä tehnyt. Nyt on vain vaunut. Ehkä mun "ostohysteriaa" lieventää se, että odottelen talon valmistumista. Koitetaan mahdollisimman vähillä hankinnoilla selvitä ennenkuin päästään omaan taloon. :D

Mä muuten löysin kivan talvitakin Vero Modasta. Siinä oli sellainen resorillinen alaosa niin menee varmasti mahankin kanssa. Tuli meinaan viikonloppuna testattua ja ostin yhden koon isomman kuin normaalisti.

Nyt koulutehtävien pariin. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
noista raskausarvista, ensimmäisen kanssa ei tullut yhtään arpia vatsanseudulle, loppuajasta ainoastaan tuonne selkään lantion seudulle kivat viirut :whistle:
Nyt ei ole vielä tullut mihinkään vaikka tuntuu että maha on kasvanut ihan älytön!! sitähän mieltä oltiin myös neuvolassa.. Olis ihan kiva mikäli niiltä arvilta säästyisi.

Inhottavia lihaskipuja välillä kyljissä, sellaisia pistäviä, onneksi ne loppuu yhtä nopeaa kuin ne alkaaki. Supisteluja ei oikeestaan kotona ole yhtään, töissä niitä tulee varsinkin rankan päivä aikana (hoitotyö). Vauveli voi kait hyvin kun jaksaa pitää minut hereillä yömyöhään potkiskelemalla ja jatkamalla sitä aamulla kun herään :LOL:

Mariann 24+3
 
Tai onkohan siitä nyt niin pitkä aika. Viikonloppu ilman nettiyhteyttä tuntuu kyllä ikuisuudelta.

On kyllä harmaata ja märkää. Ihan iski harmitus taas tänä aamuna kun ikkunasta vilkaisin. Tylsää! Olisi niin mukavaa kun tulisi kunnolla sitä lunta ja pikkupakkanen.

Hope08 aika mukava vatsa sinullakin. Olen aika samoissa kokoluokissa, ehkä jopa vähän isompi.

Enne kurjaa nuo sairastelut. Miten suhtaudut vaihtoehtohoitoihin? Itse voin lämpimästi suositella homeopatiaa. Meillä oli molemmat lapset rajussa korvakierteessä pienenä. Kerran kuukaudessa antibioottikuurilla. Toiselle laitettiin tuubitkin, mutta toisen leikkausaika saatiin peruttaa, kun käytiin sitä ennen homeopaatilla (joka myös ns. oikea lääkäri). Sairastelut loppuivat meillä siihen. Olemme saaneet todella hyvän avun homeopatiasta. Nyt ei meillä edes flunnssaa juurikaan sairasteta.

Ninni voi tylsä tuota sinunkin oloasi. Mutta ota tosiaan nyt levon kannalta, vaikka helppoa se ei aina ole, tiedän.

Neuvolassa kävin viime viikolla. Kaikki ihan ok. Painoa oli tosiaan tullut sen 9 kiloa, mutta en ainakaan vielä saanut lähetettä sokerirasitukseen. Vitamiineista sain ohjeen syödä rautaa ja jotain monivitamiinia jossa on sitä D-vitamiinia. Lisäksi olen nyt ottanut sitä magnesiumia, jos kuitenkin auttaisi niihin suonenvetoihin.

Syötyä on tullut taas aika hyvin. Vietettiin eilen perhesunnuntaita. Käytiin elokuvissa ja Hesellä ja Myllyssä donitsikahvilla ennen ilotulitusta. Ei syöty yhtään mitään terveellistä koko päivänä! Ja oltiin todella väsyneitä illalla kaikki, mutta kivaa oli.

Nyt en kuitenkaan jaksa stressata niistä kiloista. Niin kauan kun syömisistäni ei ole haittaa vauvalle annan mennä vaan. Nyt on ollut niin paljon kaikkea muuta murehdittavaa.

Raskausarpia ei ole vielä ilmaantunut, mutta enköhän niitäkin vielä vaivoikseni saa...

Oonaliina 22+5
 
Äh ja vastaus hävisi taas... Voi P**KELE :headwall:

Olen ollut jo 7 viikkoa sairaslomalla suppareitten ja alaselkäkivun vuoksi. Ja valkovuotoa on ollut runsaasti kaikissa raskauksissa, mut tää ei ole sitä. Tää on LIMAA :/ Oikein klöntteinä :headwall: Sorry näistä limaisista jutuista :ashamed:
Kaikki testit on otettu mutta negaa oli, että ei ole mitään tulehduksia.
Noh täytyy seurailla tilannetta ja ottaa ihan rennosti :(

Mulla ei ole ikinä tullut raskausarpia ja *heitän toivomuksen yläilmoihin, että nytkin päästäisiin ilman*
Olen käyttänyt bodyshopin kaakaovoidepuikkoa ja siitä lienee ollut ainakin jonkinsortin hyöty. :D

:wave:
 
Huomenta vaan!

Ihanaa, jos sopu vihdoin hoitoalalle löytyy!


Tällä kanssa käytetään body shopin kaakaovoidepuikkoa. Ainakaan vielä ei ole mitään arpia ilmaantunut.

Auts! Äskön yritin kurotella takan peltejä auki ja sattu niin pirusti vatsaan kun tuli venytystä.

Ottakaahan mammat rauhallisesti, kun teille noita supistuksia on! Ihanaa, kun on itsellä tämä viikko talvilomaa niin saa kunnolla levätä, jos sitten taas jaksais töissäkin paremmin.

riksu + lätty 23+6
 
Misupai ja Rhea noita masun kokoja ja sf-mittoja kun vertailitte... Niin ei täälläkään paljon masun koolla juhlita, vaikka viikkoja rapsahti tänään plakkariin jo 26 :eek: Olen aivan hämmästynyt, mistä nuo kaikki viikot ovat kertyneet... Kohtahan tässä pitää jo mennä synnyttämään! Sf-mittaahan mulla ei tänne loppukolmannekselle mennessä ole kertaakaan mitattu, mikä on musta tosi outoa. Ehkä se täti ei katsonut viimeksikään tarpeelliseksi, kun ei juuri olisi ollut, mitä mitata. Ehkä mulla on niin pitkä selkä, ettei vauva ole tarvinnut paljon ulospäin pullistella.

Raskausarvista on moni puhunut, niin mulla niitä on siunaantunut rintavarustukseen, mikä ei kyllä ilahduta mua. Mutta ei se ihme ole, kun lähemmäs pari kuppikokoa on tainnut jo tulla lisää... Mun kaikki kymmenen uutta kiloani ovat varmaan siellä :LOL: Ei ne nimittäin mahan kohdallakaan komeile, jos ei ois vaakaa niin en kyllä arvaisi lihomisen määrää.

Muuten olo on taas vaihteeksi melkoisen energinen. Aina noin kuukauden välein tulee ihme kausia, jolloin supistelee, etoo ja väsyttää hillittömästi. En tiedä johtuuko se jostain hormoneista vai mistä. Mut aina se säikäyttää yhtä paljon, varsinkin jos silloin vauva liikkuu nihkeämmin kuin yleensä.

Ihani tosiaan Rhea nuo sun neulomukset! Itse en ole kerennyt kuin painamaan opintoja päivät läpeensä, toivottavasti sitten viimeisillä viikoilla vielä jaksaa! Sukulaistätit ovat kyllä kuulemani mukaan ahkeroineet minunkin edestäni :D Se on musta tosi huomaavaista ja mukavaa.

Ai niin Ninnille piti sanoa, että jos juo litran päivässä maitoa, siitä taitaa saada sen "normaalin päiväannoksen" D-vitamiinia . Raskaana ollessa suositellaan kaksinkertaista määrää. Mun laskujen mukaan siis kaksi litraa maitoa päivässä kattaisi raskaana olevan tai imettävän päiväannoksen =) Sori jos tästä on jo aiemmin ollut puhettakin. Mutta kertaushan on opintojen äiti!

Vielä piti sanoa sekin, että kyllähän toki olen kattellut Maajussille morsian-ohjelmaa. Yksi ainoita ohjelmia, mitä tulee melkein joka viikko seurattua, kun se tulee niin mukavaan aikaankin!

Hyvää alkanutta viikkoa! Skog rv 26 tasan.
 
Mä arvasin että tässä käy näin, oon taas saanu uuden addiktion kohteen eli; facebook ! Älkää missään nimessä liittykö jos teillä on taipumusta addiktoitumiseen, ei oo kohta mullakaan muuta elämää enää. :LOL: Koko aamupv on menny ihan plörinäks töissä ku on pitäny ton kans tohottaa.

Viikonloppu meni kivasti kotona vaan, perjantaina tosin käytiin anoppilassa saunomassa, siel on niin taivaallisen ihana sauna. :heart: Ja lauantaina miehen tädin luona kahvittelemassa. Lauantaiaamuna sain VIHDOIN nukkua, sit nukuinkin yhtä kyytiä 12 tuntia. Tosissaan tuntuu että tarvitsen kerran viikossa ainakin tommosen täyspitkän yöunen. Noi tyttöset kun on taas ollu pari viikonloppua meillä niin mä en sit nuku sen seittämän jälkeen ku se kailotus alkaa viereisessä huoneessa... Mies ei herää vaik höyryveturi menis vierestä, ja mua kyllä ottaa pattiin! Vaikka ohjelmanki laittais tytöille ni se on se tunti ku ne jaksaa olla hiljaa ja siinä vaiheessa mulla on jo niin hermot väsyksissäni menny et nousen ylös ja oon ku perseeseen ammuttu karhu. Sunnuntaina siis olin hereillä 7.30 ja tänään 7.00 vaikka kasilta ois pitäny vasta herätä töihin. Kaiken kruunas se et kahvi oli lopussa, samoin tee ja kaakao ja oli kyllä niin ärrinmurrin aamu. Mies onneks piristi jo ja lähetti söpöjä tekstiviestejä. :heart:

Mulla ei oo vielä raskausarpia tullu masuun eikä rintoihin vaikka ne on molemmat kasvaneet todella kiitettävästi. Sen sijaan takareisissä ja pyllyssä on muutama haalea ja niitä oonkin sit kauhistellu senkin edestä. :D Että ei kai mulla niin paljon oo takapuoli levinny mut näköjään on... Nice... Eilen taas supisteli aika kipeästikin eikä menny ohi yhtä nopeasti kuin ennen... Tästä se vissiin sitten lähtee, oman äitin jalanjäljissä saikkua kohti. Kyllä täytyy jotain lepolomaa hakea ellei ne tästä nyt helpotu.

Nyt ei kerkee enempää jorista kun on kaikkee hommaa, mukapäi!
mama-L & Onni 23+4 <3
 
Ehtiihän sitä taas nettiin. Viikonloppu meni tohinalla töitä tehdessä, ei ehtinyt edes perjantain ultrakuulumisia tänne kirjoitella.
Ultrassa siis oli kaikki hyvin, hieman oli kaveri pienempi kuin mitä näihin viikkoihin ja päiviin kuuluisi olla, mutta siis heittoa oli ihan vain muutama päivä. La ei siis muuttunut. Ja ei ole Ippu ainut joka on viikoissa mennyt ihan sekaisin...täällä myös dementtia vaivaa...hih.
Ultrassa myös poikaa veikkailtiin aika vahvasti, mutta keväällähän sen sitten näkee. Oli kaveri aika solmussakin välillä, ja paikallaan ei malttanut pysyä. Nyrkki pystyssä mieltään osoitteli...ei vissii ois saanu mennä kurkkimaan hänen yksiöönsä. :D
Raskausarpiin minäkin käytän normaalin rasvauksen lisäksi tuota kaakaovoipuikkoa. saas nähdä onko siitä mitään apua. toivotaan! Mutta ei noista raskausarvista niin väliksi, itselläni on kiusana iho noin muuten. Kasvoissani ja jaloissa on ns. kuivia "länttejä" joihin ei tahdo auttaa bepanthenit eikä kortisonit ja sitten taas elämäni ensimmäisen kerran olen saanut finnitkin kiusakseni. eli sekaiho...ei kovin mukavaa. Olisikos kellään vinkkejä ihonhoitoon, lähinnä noihin kuiviin punaisiin "läntteihin"?

Nyt takaisin työntekoon...loma tulisi kyllä tarpeeseen...jotenkin olen ajatellut nuo hankinnat ja kodin sisustuksen ajoittaa tuonne joulun tienoille ja vuosilomaan, jolloin saa rauhassa laittaa kotia vauvaa varten kuntoon.

ootus+kamu 21+4 (kait?)
:LOL:
 
Ootteko kaakaovoipuikon käyttäjät muuten huomanneet et se sama tavara siinä pyöreässä purkissa (siis myöskin kaakaovoirasvaa ja samat värit ja kuvat kannessa mutta sen hintalapussa ei eriksee mainita että "raskausarpiin" ) on melkein kaks kertaa halvempaa kilohinnalta :D :whistle:


Puikko 75 g 14,00? (186,67/kg)
Purnukka 200 ml 15,00 (75,00/l)


 
Raskausarpia ei täällä vielä ole. Rasvaan masua viikottain Aqualanilla ja on toiminut mielestäni hyvin. Ihoa ei kiristä ja kosteuttaa hyvin.

Painoa on tullut joku 6 kiloa ekasta neuvolasta. Ainakin rintoihin on kertynyt, koska normaalit liivit on hassun näköisiä päällä, siis pieniä!!! Käytänkin toppimallisia, jotka tukevat ja mukautuvat. Suosittelen Carriwellin Seamlessa Maternity/Sport Brata. Pepussa voi olla vähän lisuketta, samoin sisäreisissä.

Vauvalle soiteltiin eilen ostamaamme soittorasiaa. Mies laittoi mahan päälle ja soittorasia vain pomppi edestakas, kun Helmis riehui! Se villiintyy aina musiikista... Nyt ei tosin soi musa, mutta pitää menoa masussa oikein kunnolla. Sai makaroniloodaa...

Hankinnoistakin oli puhetta. Meillä on vaunut, turvaistuin, vaatteita. Mun vanhemmat ilmoittivat, että ostavat Niemen tehtaiden valkoisen pinnasängyn meille joululahjaksi. Ihanaa, nimittäin ei me oikeasti mitään tarvita itsellemme. Kuitenkin jos antaisivat rahaa, se menis just sänkyyn. Milloinkahan mun äippäpakkaus tulee...

No, nyt pakko mennä pyykkitupaan viemään pyykit kuivumaan ja samalla kertaa lähteä balettiin, ihanaa!!

Misupai ja Helmis 25+2

 
Skog Mennään aika samoilla viikoilla ja multa on nyt kaks kertaa mitattu tuo sf-arvo, vaikkei maha juuri olekkaan kasvanut, muistuta neuvolantätiä kun käyt seuraavan kerran.

Tänään sain lievän shokin töissä kun työhousut mahtu jalkaan ekaa kertaa kuukauteen, mahan kohdalta kun ovat kiristäneet aiemmin, ja tänään meni sujuvasti koko päivän.. Kaipa se maha sitten pullahtaa yhtäkkiä jossain vaiheessa, tosin kun pituutta on niin voihan tuo piilotella pitkäänkin.

Samoin mullakin menee selkeesti kausittain nuo väsymykset, oli tossa jo tosi energinen olo ja nyt taas viikon ollu yhtä tervanjuontia, mikään määrä unta ei tunnu riittävän.

Ikävintä on että sain iskias-kivun kiusakseni :/ Vihloo välillä todella häijysti, kovasti olen yrittänyt pitää ryhtiä ja toivottavasti tuo ei tuosta pahemmmaksi äidy, kyllä vedet tulee silmiin kun se välillä kunnolla tuikkasee.

Mutta eiköhän se tästä taas iloks muutu :)

cicilisko 25
 
Kiitokset kaikille tuesta ja myötäelämisestä :hug: Viime tiistaina meidän vauva siunattiin haudan lepoon, meidän perheen lisäksi mukana olivat mummu ja pappa. Tosi surullinen päivä meille kaikille, mutta jospa se tästä ajan kanssa pikku hiljaa helpottaa. Lapset pitävät kuitenkin huolen siitä, ettei kovin pitkäksi aikaa voi jäädä omiin synkkiin ajatuksiinsa. Lapset ovat myös useampaan otteeseen puhuneet uudesta vauvasta, mutta itse en vielä sellaista osaa ajatella, ehkä vielä joskus, vaikka ensimmäinen ajatukseni olikin asian selvittyä, että meidän perhe on nyt tässä.

Mukavaa odotusaikaa teille kaikille Maalismasuille ja myöskin mukavaa joulunodotusta! :hug:
 
Kuusikon äiti, kiitos kun tulit kertomaan kuulumiset, paljon jaksamista teille :hug:

Viivi ja Vagner kyseli vatsaystävällisestä rautalisästä.. Kokeilepa Kräuterblut-Saftia, ällönmakuista, mutta tosiaan toimii ilman vatsaongelmia. Ja nostaa myös hempan nopeammin, koska on nestemäisenä niin helposti imeytyvää.

Sf-mitoista, mulla on varmaan enkka. Ei pysynyt ees millään käyrillä, rv 21 ja sf 23! :eek:
Että valas olen jo...

Tämmöstä tänne, nyt muskariin. t. pikkuvaemo ja mini-ihminen 22+4
 
Kuusikon äidille jaksamista ja rukous pienelle enkelille täältäkin. :heart: :hug:

Mä kanssa ostin luontaistuotekaupasta tota Floradix Kräuterblaut-Saftia, ja otettiin sitä oikein kunnon kuuri miehen kanssa! Loppu muuten väsymys ku seinään ja hemoglobiini nous heti 126... Ja siinä se on ainaki toistaseks pysyny. Ja noi nestemäiset tosiaan imeytyy paremmin, eikä mulla ainakaan tullu myöskään masuongelmia.

Olispa jo huominen ja palkkapäivä niin pääsis ostoksille vähän... :) Nyt ollaan eletty hetken aikaa taas kyllä niin kädestä suuhun. Miehen veronpalautuksiaki ootan ku kuuta nousevaa, saadaan tytöille vihdoin kerrossänky ja päästään sinne Tukholmaan ennen joulua.

Eilen käytiin sitä uutta asuntoakin vilkuilemassa ja voi että miten tilava olohuone ja keittiö-ruokailutila. Makuuhuoneet ois saanu olla vähän isommat mutta onneks mihinkää pitkiin eteisiin tms ei oo tuhrattu neliöitä niinku meidän nykyisessä kämpässä. "Turhaa" tilaa ei oo missään. Ja lisäks toi miehen esikoinen pääsis itse kävellen tosta kouluun ja on mummolakin ihan vieressä. Oma pieni piha jossa on myös autolle paikka. Voi että kun vihdoin onni potkasis eikä täytyis tän muuton jälkeen muutamaan vuoteen lähtä mihinkään. Seuraavaksi sitten ostetaan oma iso. Mut tää ois todella hyvä välikoti :)

Onni herätti tänään äidin ihanasti kolmella oikein kunnon tömäyksellä! :heart: Olin ihan myyty! Nukuin käsi masun päällä ja heräsin siihen ku yks jumputtaa ihan hirveetä kyytiä menemään. Ekaa kertaa tunsin todella selkeästi omaan käteeni liikkeet (vaikka tosi pitkään oon jo muuten tuntenut). Ihanaa!

mama-L & Onnimanni 23+5
 
Kuusikon äiti :hug: ja jaksamisia sinne edelleen! Kiva kuulla kuulumisianne!

Pikkuvaemo mulla sf-mitta rv22 23cm, eli en oo paljoa sun perässä =) Eiköhän se siitä muutaman viikon päästä jo tasoitu niin että käyrille päästäis :LOL: :LOL:

Mä sain eilen kasattua pinniksenkin ja sit haettiin mun kaverilta jo vaunutkin, he on muuttamassa ni otettiin vaunut nyt sitten jo mukaan. Ja niin kauniit on :heart: . Tytöt käy niitä eteisessä lykkimässä ja ihailemassa aika ajoin. Pinniksen patja on nyt ollu yön yli parvekkeella tuulettumassa kun haisi sellaselle pakkausmateriaalille, muovin ja jonkun muun sekoitukselle. Petari tarvis kans vielä ostaa ku meiän äiti ei ollu patjaa ostaessa osannu päättää millasen petarin ottais. Nyt alkaa oleen aika hyvin noita isoimpia tavaroita ja hankintoja kasassa, vauva vaan puuttuu :) Pakko vaan malttaa maaliskuulle että saa oman nyytin syliinsä!

Ajattelin tänään sitten soittaa neuvolaan jos saisin ajan lääkärille, oli vielä eilenkin aika tuskainen olo. Mulla nyt vapaata onneks torstaihin asti, mut ei oo kyllä hauskaa mun mielestä että palautuminen kolmen päivän työjaksosta kestää ainakin ton 2 päivää :ashamed: Toivottavasti tänään ainaki ois parempi päivä ni sais tehtyä jotain hyödyllistäkin.

Voiteista on ollu taas juttua, mulla on Clarinsin raskausarpia ehkäsevää voidetta ja sit mulla on sen lisäks kans Body Shopin samaa sarjaa kun se cocoa butter-puikko, mut voidetta. Mietin sillon sitä puikkoa, vois ostaa sellasen kun toi voide on kohta jo loppu. Nyt kysyisinki teiltä kellä se puikko et onko se kauheen kova? Ku sillon ku sen voiteen ostin ni päädyin siihen puikon sijaan kun aattelin et jos se puikko on kova ja tuntuu ilkeeltä masua vasten... Mut kertokaa te joilla kokemusta että millanen on!

Nyt taas neiti koulukuntoon ja sit töissä käymään aamukahvilla!

Tiistain jatkoja neidot!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 23+2
 
Ninni, kiva että löytyy muitakin möhiksiä :D . Multa tiedustellaan koko ajan, että onkohan vatsassa mahdollisesti kaksoset.

Voiteista, mulla on Biothermin raskausarpivoidetta ja se on kyllä tosi hyvä. Ja Clarinsin tuntu kanssa oikein hyvältä, kun kokeilin.
Se Body Shopin sticki on kyllä kätevä, mutta kuluu todella nopeasti. Ehkä sen kanssa kannattais tehdä niin, että käyttäs sitä vain masun alueelle ja muuten voitelis itsensä sillä purkissa olevalla.

Hankinnoista vielä, vaihdettiinkin vaunumerkkiä. Eli piti ottaa ne uudet tosi pienet Herqulekset, mutta kävin katsomassa niitä liikkeessä ja olivat ihan rimpulat.
Mulla oli haaveena Bugaboot, mutta mielestäni ne on aivan järjettömän kalliit, 880 euroa. Sitten yksi meidän tuttu vaunumyyjä keksi suositella meille I´coo-merkin aivan uusia tosi paljon Bugojen oloisia uutuuskärryjä ja ihastuin niihin.
http://www.hauck-group.de/en/haupttyp.asp?PLID=4&BID=44&KID=1

Tossa on pieni kuva niistä. Jopa meidän esikoinen oli aivan innoissaan työntämässä noita vaunukaupassa, kun oli niin ketterät ja näppärät työntää. Otetaan noihin sitten pehmeä kantokassi lisäksi. Väri selviää ensi viikon ultran jälkeen.

tämmöstä tällä kertaa, voikaa hyvin =)
 
Pikkuvaemo ootko nähny niitä Rock star baby strollereita? Ne on kans aika kivannäköset, oon nähny vaunukaupassakin, tuolta sivulta löytyy ainakin: http://www.strollermama.com/rockstar-baby-stroller.htm
Nekin mun mielestä I'coo-merkkiset.
Ja sit Brioltakin on tullu ne uudet Sing-vaunut, näyttää ainakin pieniltä ja ketteriltä.

Mulla edelleen tuskanen olo, nyt tarvii soittaa neuvolaan...
 
Ninni kiitos kun muistutit. Sun ansiosta muistin soittaa neuvolaan siitä hempasta. Oli vähän noussut, nyt oli 110. Eipä kovin hyvä kuitenkaan. Rautaa täytyy alkaa syömään ahkerammin.

Me ei olla hankittu vielä yhtään mitään vauvaa varten. Nyt tietysti tuo evakossa olo rajottaa tavaran hamstraamista, mutta jotenkin on vielä vaan niin epävarma olo kaikesta. Toivottavasti se ei kuitenkaan tarkoita mitään pahaa.

Tammikuun alennusmyynneistä ajattelin sitten hankkia ainakin ihan ne perustarvikkeet. Vielä en ole päättänyt otanko pakkausta vai en. Toisaalta sitä on ihana hypistellä, mutta toisaalta niille vaatteille on kuitenkin aika vähän käyttöä. Toppapuku on tänä talvena vielä liian iso ja ensi talvena varmasti liian pieni.

Saisin jo lähettää Kela laput, mutta kun en vielä tiedä. Sekin vähän ihmetyttää etten vouhota niistäkään enempää. Aikaisemmissa raskauksissa lähetin laput heti kun oli mahdollista.

Voiteista sen verran, että käytin kyllä ahkerasti aikaisemmissa raskauksissa voiteita (enää en muista mitä), mutta mulla ne ei estäneet arpia ilmestymästä. Luultavasti mulla oli iso osuus kyllä hormooneillakin. Olinhan siinä lähes 5 vuotta putkeen raskaana. Välillä oli tuulimunaraskauksia, keskenmeno yms. Nytkin olen kyllä ahkerasti rasvaillut ihan senkin takia, että iho kuivuu huomattavasti enemmän kun normaalisti.

Oonaliina 22+6
 
Eilen oli siis neuvola pitkästä aikaa ja tämmöistä kuului viikoilla 22+5: hb 121 (eli ei vielä rautalisää!) paineet 120/68, pissat ok. Painoa tullut eka neuvolasta 6 kg. Vauvan sydän löi oikein hienosti. Neuvolantäti totesi diplomaattisesti, että vauva on äänistä päätellen ponteva poika tai touhukas tyttö! :LOL: Syke oli 150. Mitä sanotte, tyttö vai poika? Kuopustytöllä sydänäänet oli tätä luokkaa, eli 145-150. Edellisellä tyttärellä vähän alhaisemmat ja pojilla luokkaa 120-130. Oisko tulokas sitten tyttö kuten ultrassa miehen kans päättelimme..? ;)

Meillä pohjoisessa sataa lunta. Joulufiilis vain kasvaa! =)
 
Hitto!

Koitin sit soittaa sinne neuvolaan koko soittotunnin ajan, ja aina vaan kuului "tuut tuut tuut tuut" eli varattua piippas ylläri. Koitin sit vielä soittaa soittotunnin jälkeen ni eihän sieltä enää kukaan vastannu. Tarvinee sit vaan kärvistellä kotona ja odottaa huomista soittotuntia. Makuullaan on ihan hyvä olla, mut heti kun nousee, kävelee tai istuu pidempään ni kauhee paine vatsassa. Toivottavasti ei nyt mitään ennenaikaista synnytystä kuitenkaan enteilis, on noi viikot niin rajoilla et pikkunen vois selvitä jos nyt päättäis ulos tulla :ashamed:

Ei mulla muuta...

:heart: :Ninni ja Kirppu 23+2
 
Viikkoja on kertynyt ihan komiasti jo 21+2, samoin painoa ensimmäisestä neuvola kerrasta eli komeat 9kg. Hui! :eek: Vernepaine oli hyvä 120/70, pissa puhdas, hb 119 ja sf 21, että täälläkin mennään käyrän yläpuolella.. :D Sykkeet paukutteli tasaista 144... Esikoispojasta olivat aina luokkaa 145-150. Silti täällä miehen mukaan poikaa odotellaan. Itse en ole vielä saanut selville omaa ajatustani sukupuolesta, mutta aika sen viimeistään näyttää. =)

Kuusikon äidille voimia suruunne ja toivon tulevaisuudelle paljon paljon myötätuulta! :hug:

Äitipianviidelle Meillä nuo sykkeet vastaisivat poikaa.. mutta sinun kohdallasi, jos vanhat kaavat paikkansa pitää olisi tyttö tulossa, luulisin.. =)

Raskausarvista on ollut puhetta. Niiltä vältyin esikoisen aikana ja tietysti sitä toivoo myös tässä toisessa raskaudessa. Saas nähdä kuinka toiveet käyvät toteen..

Eipä tässä muuta tälläkertaa!

:wave:
 
Hei vaan kaikille minunkin puolestani!

Raskausarvet puhuttaa.. Olen itsekin miettinyt että nyt voisi alkaa käyttää normaalin perusvoiteen lisäksi jotain. Kävin eilen Body Shopissa mutten nähnyt sitä kaakaovoidepuikkoa. Täytynee tänään hakea se kaakaovoide. Siellä on muutekin ihana käydä kun tuoksu on niin herkullinen!

masussa voidaan hyvin! Äsken näin ensimmäisen kerran potkut ulospäin! :heart: :heart:
Torstaina olisi lääkäri.. Jännittää jostain syystä ihan hirvittävästi! En oikein tiedä mitä siellä tapahtuu, mutta varmaan jotain vastaavaa kuin ensimmäisellä kerralla. Itse koen nuo tutkimukset melko epämiellyttävinä.
Mielenkiintoista toki kuulla pienokaisen kokoarvio ym.

Meillä mietitään nyt vaunuja kuumeisesti! Niitä tuntuu olevan jokaisella valmistajalla joitain kivoja malleja. Toisaalta haluaisin bugaboot, mutta toisaalta niissä on hirvittävän pienet ne etupyörät. Stockalle oli tullut pienet Britaxin vaunut, ne oli aika kivat. Emmaljungalla on joitain kivoja, samoin ne icoot on aika hauskat. Mutta mitkä ovat sitten hyvät ja käytännölliset...hmm.

No, nyt tämä leidi lähtee käppäilemään kohti Kampin keskusta.. :) Kummipojalla on synttärit.. Onneksi hän on tehnyt selkeän listan mitä haluaa.

Voikaa hyvin!
 

Yhteistyössä