***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

Mää kun jo hetken luulin että nyt sitten on astma tai joku muu keuhkoahtaumatauti iskenyt :LOL: Mut ei tääKIN on ihan normaalia. Aikanaan poltin askin röökiä päivässä, eikä ahdistanu yhtään. Merkillistä menoa.
Onko muita, joilla rinnoista tulee jo maitoa? :ashamed:

leijonanmorsian ja masuasukas 25+1
 
Tervehdys kaikille! :wave:
Olen lähinnä ollut taustailijana tällä palstalla, vaikka alkuun ilmottauduinkin joukkoon mukaan. Nyt rakenneultran innoittamana tulin kertomaan kuulumiset. Meillä ei siis kuulu kunnan puolesta, kun 12-viikon np-ultra keskussairaalassa ja mulle tuli tieto siitä täytenä yllätyksenä neuvolassa käydessäni puolen välin tiennoilla. Asuttiin esikoista odottaessa viereisen kunnan puolella ja siellä ultrattiin vaikka kuinka monta kertaa. Pohdittiin miehen kanssa sitten yksityiselle menoa ja meinattiin jo hyljätä koko ajatus ja katsoa, mitä tuleman pitää ilman rakenneultraa. No, sitten mulle iski virtsatientulehdus ja olin todella kipeä monta päivää ja supisteli melko napakasti vähänkin, jos liikuin. Eilen sitten päätin tilata ultra-ajan ja sain sen tälle päivälle. Sen verran alkoi vaivata, onko kaikki hyvin. Oli tosi asiantunteva lääkäri, joka tarkasti kohdun suun ja tutki todella huolellisesti 3D:llä ja näytti välillä kuvaa myös 4D:nä, mutta koska ei saatu tarpeeksi hyvää kuvaa 4D:nä, ei mun tarvinnut maksaa siitä osuudesta ollenkaan. Vauva on viikkoihin nähden pieni 524g ja kone näytti laskettua aikaa 10 päivää pidemmälle kuukautisista laskettuun nähden, mutta laskettua aikaa ei kuulemma tässä vaiheessa enää siirretä, vaan kokoerot liittyy yksilölliseen kasvamiseen. Sukupuolta ei saatu selville, koska vaavi piti koko ajan tiukasti jalkoja ristissä, mutta ei haittaa, koska miehen kanssa oltiin sovittu, ettei oteta selville, jos ei elimet nyt suoraan kuvaan pullahda. Kasvokuvaakaan ei saatu, kun kädet oli ristissä koko ajan kasvojen edessä. Vilkutti kuitenkin kivasti hetken ja toisessa kädessä on varmasti siis 5 sormea. :D
Kyllä helpotti mieltä kummasti tutkimus ja ne supistukset ovat liitoksissa siihen tulehdukseen. Eli voin jatkaa huojentunein mielin odotusta. Olo vaan ei ole ollut mikään hehkeä, niinkuin joku tuolla aiemmin asiasta mainitsi. Esikoisen aikaan olin elämäni kunnossa ja hehkuin raskautta ja nyt tuntuu aivan erinlaiselta koko tää raskaus alkua myöten.
Hurjan rohkeasti olette jo hankintoja tehneet ja vaatteitakin pesseet. Meillä ei ole muuta vielä hankittu, kun mies osti ulkomailta työreissullaan 10?:n itkuhälyttimen..

Terkuin Siideri ja nyytti 23+6
 
Leijonanmorsian: Täällä tisut vuotaa maitoa lähes päivittäin!! Varsinkin aamulla on kiva huomata maitoläiskät lakanoissa. Ja jos yhtään puristaa, niin tulee kivaa esimaitoa ja monena päivänä on liiveissäkin.

Täällä nautitaan ihanasta pakkaskelistä pienen tuulen kera. Kävin joulukoristeet esille viikonloppua varten. Sitten valitsen sieltä sopivat. Ulkovalot pitäisi löytää jostain laatikon pohjalta. Ei tarvii aina lyhtyä laitella, kun kosteella ilmalla sammuvat. Pitää ens talveks ostaa paremmin suojatut.

Nyt pakko luovuttaa kone miehelle, jotta voi mesetellä kamuillensa. Illanjatkoa kaikille!!

Misupai ja Helmis 26+3
 
Tänään oli neuvola, kaikki oli ok =)
Paino oli taas tavalliseen tapaansa noussu..ruppee olemaan jo kohta kauheita lukemia! :eek: :D
Hemoglobiini oli himpun verran noussu, mut ei se silti ollu kun 105.
Pienen sydänäänet oli 142, ja sf 26..aika paljon oli kasvanu kun kuukaus sitten oli vielä 18cm! :D
Ens kuun 11. päivä on aika sokerirasitukseen, vähä jänskättää et miten jaksan ku pittää olla 12 tuntia syömättä ja aamulla saa juua lasin vettä, ja sit otetaan verikokeita ja pittää sitä litkua juua..kestää 2 tuntia..huhhuh!
Sit 13.päivä on lääkärineuvola, tarkistaa kohdunsuun ja ultraa samalla, mukava ku näkee pitkästä aikaa vaavin! =)
Muuta uutta ei tänne taida kuuluakkaan.
Jonkun verran olen jo laitellut vauvalle kamppeita valmiiks yms.
Menis vaan tämä aika noppeemmin että sais nyytin syliin :heart:
Mutta tässä kait ne tärkeimmät taas, hyvät illan jatkot!
Lähettävä suihkuun ennen pakoa..morjens! :wave:

Heidi ja masuasukki 25+4 :heart:
 
Onpas maalismasuissa hiljaista..vielä jatkaisin tota edellistä juttua sen verran, että paljonkos se Kelan korvaus on yksityisellä käynnistä? Tuolla ei vähennetty korvausta suoraan, vaan se anotaan Kelasta. Eli paljonkas suunnilleen olisi tulossa takaisin, kun summa oli 137????Niin ja asiasta sukkahousuun, mulla on eteisistukka. Se jäi sanomatta ultrakuulumisista..

Siideri ja nyytti 23+6
 
Kävin viime viikolla rakenneultrassa yksityisellä, jossa tutkimuksen teki naistentautien ja synnytyksen erikoislääkäri. Tutkimus maksoi 107.09 e toimistokuluineen. Tästä summasta oli siis jo vähennetty Kela korvaus 42.41 e. Tutkimus kesti noin 20 minuuttia ja lääkäri selitti tosi hyvin missä on mikäkin elin ja totesi vauvelin olevan kaikin puolin kunnossa ainakin rakenteellisesti. Sukupuolikin olisi haluttu tietää, mutta vauveli piti jalat tiukasti ristissä, silti lääkäri uskalsi 90 % varmuudella veikata tyttöä. Mukaan saatiin 4 ultrakuvaa ja A4 arkki yhteenvetoa tutkimuksesta. terv. Vaaka-70 rv 22+3
 
kerronpa jotakin kuulumisia pitkästä aikaa!!! Talvi alkaa tehdä tänne p-karjalaan tulemistaan ja lunta onkin jo iahn kivasti!!! Muksu ainakin on ihmeissään(1v6kk) että mitä ihmettä on maahan ilmestynyt!!! Tänään oli toukalla neuvola ja kaikki oli hyvin ja nousussa olleet verenpaineet on ainakin nyt saatu kuriin ihan kotikonstein, onneksi. toimitin kelaan tarvittavat paperit ja nyt innolla odotetaan pakkauksen saapumista ja niiden ihanien pienten vaatteiden hipelöimistä . Ne on niin ihania ja söpöjä... Vielä pitäisi ostaa turvakaukalo jostakin.. Ne on aika arvokkaita.. Onko jollakin tietoa mistä saisi suht edullisesti, kunhan ei tarvitse tinkiä laadusta ja turvallisuudesta yhtään...

liian iso perhoseksi+ toukka 22+6
 
Laitoin tuossa masukuvan 26+3 tuonne profiiliin. Torstaina olis tiedossa neuvola ja sitten selviää painot ja muut arvot. Vähän se taas jänskättää, onko paljonkin kertynyt, kun viimeksi oli tullut yli 500g per vko.

Taidan olla aika raskaana, kun kiukuttelin miehelle oikein kunnolla. Ja vain siitä, että se katto mua liian pitkään sanomatta mitään ja yritti neuvoa kuvankäsittelyssä... Minä ite...

Misupai ja Helmis 26+3
 
Neuvolakuulumiset, paino ei ollut noussut yhtään viime kerrasta JEE! Pelkäsin sitä kun on tullut jo 5kg eikä tarviis enempää tulla. Yllätyin iloisesti, toivotaan et pysys näissä lukemissa. Kaikki oli oikein hyvin, vauvan sydänäänet hyvät ja liikkeetkin kuului hyvin.! Nyt sit kahden viikon päästä lääkärineuvola ja ultra-ajanvaraus! sen jälkeen uus sokeri..blaah. Kohdunkorkeus oli 27!viimekerralla 20. Noussut hurjasti.

MEidän tuplarattaat tuli tänään! jee!piti jo työnnellä esikoista niissä pitkin kämppää ihan innoissaan, ne on hyvät! ja meidän oma lämpöpussi käy niihin just hyvin ni saa vauvan lämpöseen kyytiin.Nyt vaan pitää malttaa vielä hetki että saa pikkuisen kyytiläisen mukaan! :heart:

Ihan hämmennyin ku neuvolantäti kysyi et "no, minkäslainen kaveri tämä masuvauva on?". Tajusin että en ole kerennyt tutustua tähän samoin kuin esikoiseen. Esikolle soitin soittorasiaa ja lauloin, silittelin kauheesti masua ja juttelin. Nyt en juuri ehdi kun kaikki aika ja huomio menee esikoiseen, mut onneksi kun laulan esikolle niin kuuleehan se masukin. Varmasti. Hassua tuntea jo huonoa omatuntoa ennenkuin pieni on ees syntynyt, mietin jo annanko tarpeeksi huomiota ja aikaa pikkuselle kun toinen on vasta masussa.. :D Elämän mittainen on äidin huoli..

enne ja aarre 25+5
 
Tämä aamu alkoikin päivystyskäynnillä. Viikkoja jo vauva möyrinyt aina iltaisin ja aamuisin ihan säännöllisesti tosi paljon ja päivisin vähemmän säännöllisesti mutta ihan selkeitä liikkeitä kuitenkin. Nyt ei moneen päivään oikein mitään. Eilen sain hätäseen muutaman liikkeen ja tänään vaikka yritettiin mitä (ravisteltiin mahaa,söin pipareita,vanukkaan,batteryä) ei yhtään liikettä. No sitten mä totesin että yhtään päivää en enää mieti että onko se edes hengissä vaan lähdettiin kättärille. Sydänäänet kuului ja sain lapun missä ne näkyy käyrälläkin :) 132-150 oli ja poikahan meille on tulossa. Sanoi ettei pistä eteenpäin kun niin hyvin kuului ja että näillä viikoilla kuulemma usein kun on jo ehtinyt tuntea liikkeet niin huolestuu jos vauva kääntyy niin ettei niitä enää tunne. Mulle riitti ne sydänäänet tähän hätään ja kätilö oli vielä niin ystävällinen ettei kirjannut käyntiä mihinkään eikä ottanut maksua kun niin nopeasti selvisi. Kuulemma kaikenkaikkiaan hyvä aamunaloitus kummallekin :flower: =) Tuli ihan hyvä mieli. Toivoisin vaan että toinen kääntyisi nyt niin että liikkeet taas tuntuisi..

Muhun iski aivan hillitön joulufiilis eilen :LOL: Kasailen sukulaisille ja kavereille itse lahjakoreja kun tekee kauheesti mieli kasailla kaikkea ja sitten kierrettiinkin kauppoja ostelemassa kaikkea täytettä koreihin. Löydettiin aivan ihania mm. kynttilöitä. Sitten ostin monta laatikkoa erilaisia paperillisia joulukääreitä "pohjaksi" ja koristeeksi koreihin ja niitä tuli sitten tehdessä napsittua :whistle: Sen lisäksi tein piparkakkuhalvajäädykkeen jota ajattelin viedä joulupöytään kummankin vanhemmille jälkkäriksi. Sain eilen ohjeen ja se on kuulemma voittanut jonkun jälkkärikisan. Taikina oli ainakin tautisen hyvää, tänään pääsee maistamaan itse jäädykettäkin :LOL:

+että mulla on jo muutaman päivän tehnyt kauheesti mieli tehdä SOSEITA vauvalle :eek: Nyt on ehkä hiukka liian aikaista.. Onneksi siskon vauva on pian 5kk ja syö jo soseita niin kaupan jälkeen kävin mutsilla hakemassa monitoimikoneen ja siellä illalla lahjojen ja jäädykkeen lomassa kuuntelin jouluista musiikkia, poltin kynttilöitä ja tein vauvansoseita :LOL: :D

Mies vaan naureskeli sohvalta kun ei tää nyt ihan mun tyylistä oo :xmas: B)

Ja kävin ostamassa Gavisconia nestemäisenä, vaikutti toimivan aivan loistavasti! aiemmin oon käyttänyt sitä purutablettia ja mulla on ollut myös rennietä. Toi nestemäinen on kyl paras.

Nyt kokeilemaan työntekoa taas :)

Terv. Oikukas rv 24+5
 
Hui kun oli aamulla pimeetä kun nousin. Nyt alkaa jo sentään vähän päivä avautuun. Aatelkaa et lauantaina on jo joulukuu, ihan kohta on "meidän kuukausi"! Huisin hauskaa ja jännää!!! Jos ton joulukuun vielä jaksais olla töissä ni hyvä ois. Vuodenvaihteessa aattelin sit saikkua työpaikkalääkärin kautta hakea.

Eilen laitoin kelan paperit meneen meiän palkanlaskijalle, saa siellä täyttää ne puuttuvat kohdat. Laitoin samalla sit vielä pari muuta hakemusta, tosta meiän ekaluokkalaisesta ja nuoremmasta kanssa omat. Kun ekaluokkalaisestakin voi saada jotain hoitorahaa jos äiti tekee alle 30 tuntia viikossa töitä ja mähän teen. Ja en sit tiedä mahtaakohan tosta meiän kohta 6-vuotiaasta tällä hetkellä saada mitään hoitorahaa, mut viimeistään sitten kun jään äippälomalle. Meillä tytöt on siis aina hoidettu kotona, kumpikaan ei oo koskaan ollu hoidossa. Mä olin aika kauan kotona hoitovapaalla, nyt oon ollu kolmisen vuotta töissä ja katotaan nyt kauan viihdyn tulevan vauvan kanssa kotona. Alanvaihto mulla kyllä edessä, ei toi ravintola-ala enää jaksa kiinnostaa, ei sitten yhtään!

Leijonanmorsian mun oli pakko testata tota maitojuttua ja kun vähän puristi ni kyllä sieltä jotain nestettä tuli. Sellasta aika kirkasta vielä :) . Ei nyt ihan vielä tarvis mun mielestä enempää tullakaan, kyllä noi lakanat ehtii sit imetysaikana ihan tarpeeks monta kertaa kastuun :LOL: !

Siideri kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa! Luulen et aika moni "taustailija" innostuu sit enemmän kirjottaan kun alkaa äippälomat ja muutenki h-hetki olla käsillä.

Mustakin tuntuu et nyt elellään sellasta välikautta, ei oikeen mitään konkreettista tapadu, tietty vauvan ihanat potkut lisääntyy ja voimistuu päivä päivältä, ja tietty se että masu kasvaa hurjaa vauhtia. Mut kun on kaikki pahat olot yms. menny ohi, ni on vähän tällanen seesteinen jakso. Eiköhän me kaikki vielä ehita vaivoistamme valittaan kunhan helmi-maaliskuu koittaa. Sit onkin jo kiire päästä masusta eroon =)


Jatkan kohta, huomasin just et tarvii heittää neiti kouluun...

Klo 09.05
No niin... Neiti turvallisesti koulussa ja mä takasin koneella :) Muu perhe vielä nukkuu sikeesti, mietinki et pitäiskö mennä miehen kainaloon hetkeks lämmitteleen kun tuli niin kylmä äsken ulkona, hrr... Pakkasta 4 astetta ja näyttää siltä et aurinkokin näyttäytyis tänään, kiva!

Oikukas hyvä että kaikki oli kunnossa masukilla! Sitä pelästyy niin helposti jos on vähänki hiljasempia hetkiä masussa.

Ihanaa, ens viikolla tulee veronpalautukset! Saa taas kerran maksaa laskuja, mut jää onneks ostoksiinkin rahaa, vauvalle nyt lähinnä tarvii kaikkee ostella. Sit tarvii maksaa vaunut ja pinniskin ja käydä vielä Ikeassa ostaas hoitopöytä ja muuta tavaraa vauvalle, lähinnä vuodevaatteita. Eli äkkiä nekin rahat saa tuhlattua vaikka ihan reilusti tänä vuonna tuleekin. Kyllä oon veroja maksanukin, viime vuonna perintöverojakin yli 10000? :headwall: :headwall: Kyllä valtio osaa viedä...

Hmm... Pitiköhän mun vielä kommentoida jotain... Taas toi muisti pätkii...

Ootus saitko piirakkaa tehtyä? Mun alko kans kauheesti tekeen mieli, voi olla et tänään tarvii tehdä tollanen suolanen piirakka, saisin siitä huomenna töihin evääks kanssa. Ja jos jotain salaattia tekis sen kaveriks. Mulla huomenna vaan 4-tuntinen työpäivä ni ei tarvi olla niin kauheen raskaat eväät.

Jokohan sitä tuli tarpeeks pitkä tarina kirjoteltua, eihän tällasta jaksa kukaa edes lukea :ashamed:

Nyt hetkeks miehen kainaloon kihnaamaan ;)

Kirpeää pakkaspäivää ja :hug: kaikillle!

:heart: :Ninni ja Kirppu 24+3
 
Nyt myönnän, etten ole kerennyt lukemaan teidän juttujanne hirveesti. Ollaan kotosalla tytön kanssa toista päivää, sillä tytön viime viikonloppuinen flunssa tuli minuun pienimutoisena. Ei onneksi tullut kuumetta, mutta sen verta olen kipeä, etten aamulla seitsemältä töihin pystynyt lähtemään. Huomenna olisi taas takoitus raahautua.

Mä en ole melkein koskaan kipeä eikä mulle tartu yleensä noi tytönkään pöpöt, joten epäilen, että kun tuo työstressi on ollut pari viikkoa kauheeta, että olen sairastunut sen vuoksi helpommin.

Ei tässä kummempia ole tapahtunut. Viikko sitten oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Rauta-arvot oli vähän alentunut 129 --> 117. Terveydenhoitaja käski alkaa syömään rautaa. Otankin nyt yhden Matrifolinin päivässä ja aluksi siitä tuli kaamea olo; oksetti, tuli ripuli ja huimasi. Nyt on mennyt jo paremmin...

Huomasin tuossa eilen, että silloin kun vauva potkii, ne liikkeet näkyy ulospäin :D. Tyttökin näki ne potkut ja oli ihan onnessaan. En muistanut, että ne voi näkyä jo näin aikaisessa vaiheessa. Kättärillä muistaakseeni rakenneultrassa sanottiin, että istukka on takaseinässä.

Täällä on puhuttu hengästymisestä...Mulla on astma, mutta hengästyn nykyään huomattavasti enemmän muutenkin. Kun vähänkin pitää juosta, läähätän kuin mikä :whistle:. Muuten astma on ollut tosi hyvä koko raskausajan, ei mitään ongelmia.

Mäkin saan pikkusen veronpalautuksia. Aion ainakin pinnasängyn ostaa valmiiksi ja ehkä turvakaukalon. Kaikki pikkutarvikkeet yms. ostetaan sitten ensi vuoden puolella. Yksi turha ostos mikä tehtiin kuusi vuotta sitten on ollut hoitotaso! Sillä ei ole yksinkertaisesti ollut mitään muuta käyttöä kuin, että hyllyt on täynnä. Kertaakaan emme siinä vaippoja vaihdelleet. Kaikista kätevin oli erillinen alusta, joten se on valmiina. Ja keittiön pöytä kaikista kivoin paikka vaihtaa :LOL:. Vaunut aiotaan ostaa varmaankin viimeiseksi.

Mullekin on iskenyt hirvee joulufiilis. Mennään kohta tytön kanssa ostaa ruokaa, niin pakkohan niitä joulukoristeita on mennä hipelöimään :D. Nyt kyllä ei ole rahaa penniäkään ennen perjantaita, joten se jää hipelöimisen tasolle, heh.

Kaikille tosi kivaa päivää, täällä Helsingissäkin on näköjään pakkasta 2,5. Ja pikkuisen lunta, kivaa...

Helmi ja vauveli suunnilleen 22+6.
 
Pari astetta pakkasta täällä ja maa on jälleen valkoinen :D

Heti omaan napaan... :( Eilen oli vaikea päivä. 5 tuntia tuli supistuksia tasaisee tahtiin :'( Ehtipä siinä jo hieman huolestua. Tänään taas parempi päivä ja soittelin neuvolaan asiasta. Jos alkaa uudelleen niin siten pitää ottaa suunta kohti naistenklinikkaa, muussa tapauksessa sain sitten jälleen lääkäriajan joulukuulle. Ei siis ilmeisesti ole töihin enää asiaa... :ashamed:
Tuntuu että masu on kasvanut hetkessä ihan huippupaljon. Mieskin sanoi aamulla, että onpas masu jo "muhkea" :LOL:
Minä niin nautin muhkeasta olostai... :whistle:

Ilmoittelin eilen että tyttö on enää tämän viikon päivähoidossa ja jää sitten äipän kanssa kotiin, kun ei tästä kait seuraavaan vuoteen ole työkykyinen. Ja jos ihme tapahtuisi ja pääsisin vielä töihin, niin onneksi on sitten toi oma äiti joka hoitaa tyttöä. Täytyykin käydä viemässä kelaan noi kotihoidontuki- paperit. :)

Täällä ei muita hankintoja edelleenkään, vaunuja ja muutamia vaatteita lukuunottamatta. Ehtiihän sitä.

Mutta nyt pitää ehtiä kaupoille ennenkuin kello on taas 4, joten :wave:

-kleopatra ja ihmemies- (muisti mennyt jo viikkojen suhteen)
 
Tää mamma alkaa nyt nauttia tästä pojan odottamisesta, ihanaa! :heart:

Mies tilas äsken tämmöset menopelit:
http://www.hauck-group.de/en/detail.asp?PLID=4&BID=44&KID=1&HID=2&UID=253&DID=398&ARTNR=327043

Oikukas, kuulosti mahtavalta noi sun harrastukset, alkoi hymyilyttää :D . Olitteko jo reissussa? Sori jos on mennyt ohi.

Saatiin äsken hoitopöytä kun naapurit muutti, enkä malttanut olla asettelemasta siihen muutamaa pikkuvaatetta, ihan hullua, tiedän :LOL:
Aamulla kun heräsin meidän ihmepoika-Robin mylläsi vatsassa tavalliseen aamutapaansa, tuli tosi rakastava olo :heart: :heart: :heart: .
Ja sääkin suosii tänään helsinkiläisiä, joskus odottajan elämäkin näköjään hymyilee...
 
Hejsan vaan täältä meiltäkin!

Pakkasta on -13 ja aurinko hieman kurkkaa tuolta vaaran takaa. Enää se ei jaksa kovinkaan korkeelle nousta ja kohtapa sitten alkaakin tää kaamosaika ja seuraavan kerran nähdään aurinko joskus Masukin syntymäaikaan :)

Mut onneks on tuo ihana Joulu tuossa piristämässä tätä vuoden pimeintä aikaa! :) Mie tääl jo kovasti miettiny kuusen paikkaa olkkarissa, halluun laittaa sen joka vuos hieman eriin paikkaan ihan huvin vuoks ;) Jouluvalojakin vois jo viritellä, täällä näyttää jo joillain olevan kyntteliköt ikkunassa ja näyttää kyllä kivan Jouluselta kun pihakuusiin on nuita valosarjoja viritelty :D

Sormet syyhyten siis täällä jo ollaan! Siivousta ois jatkettava masun ehdoilla, ei hirveitä todellakaan pysty kerralla tekeen. Imuria pitäis lenkittää ja lattiat luututa näin aluks. Keittiöön Jouluverhot ikkunaan, olkkariin en taidakkaan raskia ostaa kun tuli eilen ostettua uus nukka matto :) Ai että se on hiano! ;)

Sit pitäis lähtee lahjoja osteleen, vielä olis ostettava kummilapsille jotain. Tohinaa siis riittää tälle kuulle juu.. :D

Hengenahistuksesta on ollut puhetta, keuhkot on täälläkin ahtaalla juu. Ja sit ku pitää viel sulloo noi toppavaatteet vielä tähän nii huh huh, on sellanen olo että apuva! Portaitten nousu ja käveleminen samalla puhuen saa puuskuttamaan ku pikku veturi! Semmosta lyllerrystähän tämä on :LOL:

Hehkeys on tästä kaukana sanon minä! Aluks ku pääs siittä huonosta olosta eroon oli ihan mukava olo ja kun masu alko kasvaa se tuntu niin ihanalta esitellä pientä kumpuunsa :D Mut nyt tällä hetkellä on sen verta tuhti olo että kauniiksi en kyllä itteeni tunne. Mies täälläkin sanoo kauniiks ja taputtelee masua ku se on hänestä niiiiiin ihana! Lemmekkääksikki heittäytyy tuon tuosta, kun olen kuulemma niin hemaiseva :whistle: :heart: Ikävä kyllä tää mun masukamu vie multa voimia ja painaa tota häpyluuta että ei ihan niin hirveen lemmekäs olo ole itellä.. Mut sit jos en jaksa urheilla nii mies kyllä tyytyy silittelemään masua ja kuulostelemaan kamun potkuja.. :heart:

Supistelut on vähentyneet.. jes!! :D Mut sillon kyllä jos innostun kovinki nosteleen ja touhuileen niin hyvin napakasti muistuttavat mua rauhoittumaan. Ei siis ole viisasta mitenkään kauheesti rehkiä.

Kukas se oli jo Joulukortit saanu kirjotettuakin?! Ootpa ollu reipas! Mulla vielä tarvikkeet kaupassa :LOL: Alkaa ehkä oleen jo kiire niiden tekoon :D

Just mut nyt tää romaanin kirjotus saa riittää.. sii juu! :wave:

Marmeladi & Masuasukki 26+2
 
Jyväskylässäkin kirpeä aamu, pakkasta varmaan about 5 astetta, mut sitku siihen vielä lisää tommosen napakan pohjoistuulen niin ihan hyvin talvikelin makuun päästään. :) Kaikki tiet on aivan umpijäässä, ajakaa ihmiset varovasti! Me ollaan miehen kanssa varmaan hauska näky kun sillä on polvi leikattu ja vielä vähän linkkaa jalkaa ja mä taas taaperran ku ankka etten liukastuis, toisistamme otetaan tukea välillä kaksin käsin. :LOL: Kaikki aina nauraa että "vanhukset tulee!" Jep jep.

Oijoijoi kiitos Ninni piirakkaohjeesta! Täytyykin ottaa talteen. Meillä myöskin koko perhe suolaisen piiraan ystäviä, itselleni voisin tekaista tota tonnikalaversiota myös, mies ei mistään merenelävästä perusta. o_O Se vois tykätä jos laittais vaikka salami-jalopenotäytteellä ;) Nami nam. Huomaa että nyt lähestyy munkin lounasaika...

Joku oli kysellyt esimaidosta; kyllä löytyy ja aika paljonkin... Iltaisin yleensä varsinkin tiputtelee kokoajan ja etumus aivan märkänä. Miestäni tää huvittaa jotenki ihan käsittämättömän paljon ja sil on aina kokeilut päällä et miten sais eniten maitoa herutettua tisseistä. :D Sit ku niitä hetkenkin stimuloi niin eipä oo loppuiltaan ongelmaa kun vähän väliä tiputtelee... Mutta hyvähän se vain on, tietääpä ainakin että mitä luultavimmin tulee imetys onnistumaan hyvin. :)

Näil ois tänään se 4D-ultra 16.50 ja jännittää aivan käsittämättömästi! :heart: Viimeks ku ollaan päästy kurkkimaan silloin joskus rv 10-12 en nyt muista. Vauva mylläs jo aamulla oikein sopivasti tavalliseen tapaansa, ajattelin kiskaista jonkun batteryn ennen sitä ultraa ettei ois unelias ja kääntyilis hyvin että saatais hyvin kasvokuvaa ja ehkä siitä jalkovälistäkin... ;) Tuun sitten illalla kertoilemaan tärppäskö!

Vielä pitäis vähän töitäkin malttaa,
mama-L & Onnirakas 24+6
 
Heipat pitkästä aikaa...
Paljon on tapahtunut täällä palstalla, ei pysy enää mukana millään :whistle: !

Omaan napaan kuuluu :) ja :/ ....

Hyvää on se, että potkut tuntuu päivittäin ja olo muutenkin aika normaali ( no tietty pientä kolotusta ristiselässä, mutta johtunee tästä painopisteen muutoksesta ). Seuraava lääkärinla 3 vkon kuluttua ja 5 vkon kuluttua istukan paikan tarkastus Kysissä.

Huonojakin fiiliksiä on: Olin nimittäin sairaslomalla alhaisen Hb:n ja supistusten takia... Meilläpäin lääkitään tuota ureaplasmaa ( joka nämä supparit aiheuttaa ) ja nyt olen jo 3 lääkekuuria syönny... Todennäköisesti 4.kuuri alkaa ensi viikolla :| . Rautaa syön nyt päivittäin ja Hb olikin noussu 100 -> 120:een viikossa! Wau!

Mä olen vakoillut noita teidän masuasukkaiden sykkeitä ja tämä "poikaolo" vaan varmistuu! Viimeksi sykkeet 144 ja edellisessä poikaraskaudessa sykkeet 135 - 150 välillä... Saankohan mä toisen "äidinkullan", kun meidän tyttö on NIIN iskän tyttö, että musta ei ole niin väliä =)

Voikaa paksusti, täällä ainakin on ihan tarpeeksi pullea olo :LOL:

Maalismama rv 23+jotain
 
Kiitos Ninni piirakka ohjeista. Tosin, tarvikkeet sain kaupasta hankittua, mutta vielä en olekkaan ehtinyt sitä tekemään. Ajattelin, että perjantaina voisi tehdä kun pidän ylimääräisen vapaapäivän. Ihanaa kun tietää että voi vain levätä ja herkutella, viimeajat on ollut jotenkin tosi kiireistä ja kireää. Tosin perjantai on myös palkkapäivä, ehkä sitä voisi mennä ostelee jotain mukavaa piristykseksi.
Meillä ei varmaan kauheasti joulua laiteta, kun lähdetään joulunajaksi Turkuun, mutta niitä lahjoja pitäisi alkaa jo katselemaan. Tänä vuonna pää raksuttaa ihan tyhjää...ei ole idean ideaa kenellekkää...on vissii tuo oma napa liikaakin jo mielessä.
Ainiin, meille kyllä voi laittaa tuon poikahaikaran tonne listaan...on se kuitenkin melko varma tieto. Tosin kaikilta me se salataan, jotta jännitys lähipiirissä pysyy. Poikanimiä ollaan kuumeisesti mietitty, tyttöjen nimiä on mun mielestä helpompi keksiä..vai liekö tuohon poikanimeen sitten asettuu sellaiset paineet kun kuitenkin melko varmasti poikamerkkinen on tulossa. :LOL:

:heart: ootus rv22+6
 
Hengissä ollaan.En o hetkeen kirjotellu,kun ei o oikee ollu asioita tms. :/

Mutta nyt on ja viä hyvät fiiliksetkin,kun tänään oli se kontrolliultra siitä istukan paikasta. Kaikki siis kunnossa,istukka on noussut. =)
Vauva painais ny kilon verran. :heart:
Jotain sormeekin se siä näytteli... :D
ettei vaan ny jo alkais kansainvälisten käsimerkkien näyttelyt..:LOL:
Ihanaa oli nähdä vielä vauva,ennenkö sit nähdään oikeen livenä ja saan naperon syliiin. :heart:
Voi siihenkään ei enää oo kauaa aikaa..... :) Niin tää aika vaan rientää...

Jotain huonookin tässä päivässä oli... :( Olin eilen siinä sokerirasitustestissä,ja vein pissanäytteenkin samalla kun viime neuvolakäynnillä siinä oli hiukan valkuaista,mutta nyt se oli puhdas. :) Mutta paastoarvo oli 5,2 eli hiukan koholla. Ny siis joudun sitä kontrolloimaan 6pvää ja kattellaan...
Saan siitä tietoo enempi ens viikon lääkärineuvolassa.

Palaan asiaan ensi viikon neuvolakäynnin jälkeen. :)
Nyt tarvii mennä ottaan joulutortut pois uunista. :p

Mamuliini rv 26+2 ja masukki
 
Mä ostin ihanan sellaisen "karvasen" toppahatun vauvalle, siin on pupunkorvat ja se on ihanan pehmeä ja lämmin.. oli pakko.... oli vaan pakko tulla kertoo, ei mulle muuta uutta. Nyt salkkareita kattelemaan.! Hyvää yötä!

enne ja aarre 25+6
 
Kyllä on tukalaa, maha alkaa olemaan tiellä ja kaikki tuntuu raskaalta.Kaikki mitä alotan tekemään jää tekemättä loppuun kun voimat ehtyy ja hengästyttää eikä vaan saa mitään itsestään irti!!!! Tätäkö tämä nyt sitten on maaliskuulle asti?
Eilen menin ostamaan talvikenkiä...saappaita ajattelin, mutta sain vaivoin jalkaan enkä sitten pois ilman myyjän apua joten jäi nekin ostamatta :eek: En taivu eteen enkä taakse ja harmittaa niin pirusti kun on näin kykenemätön mihinkään :kieh: Koti pitäs saada kuntoon ennen maaliskuuta ja joulukin laitettua, mutta miten tässä mahtaa käydä :ashamed: Onko kohtalotovereita??
 
Heippa!

Täällä taas vaunut mietityttää.. Ilmeisesti jotkut ovat tilanneet niitä jostain..? Mistähän kannattaisi? Me ei olla vielä käyty katsomassa edes mistään, mutta netistä katsottuna tiettyjä suosikkeja jo on.

Alkaa pötsi kasvaa ja asiat käydä ajankohtaisiksi. :) Tänään tein päätöksen tulevasta pinnasängystä ja kyllä sen täytyy olla valkoinen. Hoitopöytä on vielä kysymysmerkki. Ikealla on ollut kiva, Diktad, mutta niitä ei enää myydä!

Masussa voidaan hyvin. Pikkuinen innostui tänään joulutortusta ja potki oikein kunnolla kylkeen! Eilen illalla vatsa oli aivan toispuolinen kun vauva oli ilmeisesti kokonaan päättänyt ahtautua mamman oikeaan kylkeen :) Oli niin hassun näköistä!

Ostin tänään konvehtirasioita joulupaketteihin.. Tekisi NIIN mieli avata yksi ja lämmittää hieman glögiä.. :p Yritin jo ruokkia himoja syömällä miniporkkanoita mutta ei ole suklaan voittanutta!

Nyt poistun imuroimaan... Huomenna tulossa vieraita ja meidän asunto on kuin pommin jäljiltä...
Mukavaa iltaa kaikille!

Voikaamme paksusti.
 
Tulen vaan pikavisiteeraamaan ja kertomaan, että hengissä ollaan. :wave:

Huomenna on sitten muutto enkä oo enää jyväskyläläinen. On ollu niin hirvee stressi tästä muutosta ja musista asioista, mitä pitää huolehtia, että yöt on menny vaan pyöriessä.
Tänään oli neuvola ja kaikki oli kunnossa. Ukkeli oli jo kääntyny pää alaspäin, mutta ehtiihän tuo vielä kääntyä mihin asentoon tahansa enneku käy ahtaaks.
Muuton vuoksi joudutaan nettipimentoon, joten en pääse lukeen pinoa, mutta hengessä oon mukana!

Voikaahan hyvn kaikki!! :hug:

Rhea ja ukkeli 25+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja tutteli78:
Kyllä on tukalaa, maha alkaa olemaan tiellä ja kaikki tuntuu raskaalta.Kaikki mitä alotan tekemään jää tekemättä loppuun kun voimat ehtyy ja hengästyttää eikä vaan saa mitään itsestään irti!!!! Tätäkö tämä nyt sitten on maaliskuulle asti?
En taivu eteen enkä taakse ja harmittaa niin pirusti kun on näin kykenemätön mihinkään :kieh:
...joulukin laitettua, mutta miten tässä mahtaa käydä :ashamed:
En ole jaksanut tänään kirjoitella, syystä juuri tästä, minkä tutteli kuin minun "kynääni lainaten" sanoiksi muotoili. Juuri tältä minustakin tuntuu. Hengästyttää, on tukalaa, maha on tiellä, kaikki on raskasta... ainoa mikä eroaa, niin minä väen vängällä teen kaiken loppuun asti, ja sit olen ihan puolikuollut.. kolmatta päivää on tullut kai ihan siitä syystä supistuksiakin sitten enemmän kuin aiemmin, mutta en vain osaa olla tekemättäkään. Nytkin jo marisen ja valitan ja makaan ihan tarpeeksi. Vaikka en minä muuten kyllä oikeasti edes makaa!! Siis makaan tasan yöllä ja sillon, ku laitan esikoista päikkäreille, eli vajaan puoliskon tuntia. Muuten oon jalkeilla, tai toki välillä istun... ehkä pitäis oikeasti osata levähtää välillä, mutta en tiedä miksen sit osaa.
Yksi "kiva oire" on vitutus... suunnaton vitutus!! Mua ottaa päähän niin monet asiat, ja jotkut ihmiset, ilman että ne ihmiset on varsinaisesti tehny mulle mitään mistä ois syytä tympääntyä. Ja joulu stressaa, kun anoppi taitaa luulla, että innosta pinkuen olemme rientämässä hänen suunnitelmiensa mukaisesti miehen mummolaan jouluaatoksi... pah!! Kaksi edellistä joulua ollaan miehen perheen kanssa vietetty, ja tämän joulun haluan kyllä viettää omien vanhempieni seurassa, sanokoon anoppi mitä sanoo. Varmaan se loukkaantuu kyllä, kun ei saa viettää aattoa ainokaisen lapsenlapsensa kanssa, mutta... ei voi mitään, minulla on omakin perhe, jonka kanssa tahdon olla. Niillä kun noilla mun appivanhemmilla on toistaiseksi yksi miniä ja yksi vävy, ja tämä vävy on aina (siis AINA) aivan omasta halustaankin ollut siellä appivanhempiensa luona vaimonsa, eli mieheni siskon kanssa tietysti. Ni appivanhemmat vissiin olettaa, että meidän perhe toimii myös niin, että me vietetään juhlapyhät aina heidän kanssaan. Pah!! PAH!!!
Tulee näköjään ihan hirveä purkaus, kun kerta alkuun pääsin.. sorry! :ashamed:

Mutta joo... olo on tukala, nytkin parhaillaan on supistus päällänsä.. ja siihen lisäksi tämä v*tutus, ni johan on hilpeä viilinki. Jos lähtis unten maille ja toivoisi, että huominen piparitalon teko saisi minut pirteämmälle mielelle!

Ippu 24+2
 
Heheh, taas näköjään valvotaan. En tiedä muistaako kukaan niitä alkuaikoja, mutta sillonhan heräilin melkein joka yö. Toivottavasti tää olis vaan nyt joku poikkeus.

Ippu, tutulta kuulostaa toi v-tutus, tai lähinnä se, että tunteet menee ylös ja alas ihan hirveellä tahdilla. Pinna kiristyy esikoisen ja varsinkin miehen kanssa liian usein.

Joulusta, ollaan pari viime joulua vietetty isolla porukalla meillä. Eli miehen ja minun perheet ovat tulleet kaikki saman katon alle.
Anopille on ollut jokseenkin kova pala, kun ei ole päässyt laittamaan "omaa" joulua, joten tänä vuonna mennään sitten heille.
Ilmoitin kyllä jo valmiiksi, ettei sama toistu ensi vuonna, koska sitten täytyis alkaa roudata vauva ja kaikki tavarat heille.

Miehen vanhemmat on jotenkin unohtaneet, millasta on liikkua pienen vauvan kanssa. Siis että kaikki täytyy suunnitella etukäteen ja pakata mukaan vaikka sun mitä.
Oma äitini on lastentarhanopettaja ja hänellä on paljon realistisempi suhtautuminen lastenhoitoon. Hän on ollut tosi iso apu esikoisen kanssa ja hoitanut häntä pienestä pitäen.
Anoppi jotenkin on tosi arka hoitamaan ihan pientä ja esikoinen oli vissiin kaksi- ja puolivuotias ollessaan heillä ensimmäistä kertaa hoidossa. Ei miehen kanssa pidetä isovanhempia tietenkään minään lapsenhoitoautomaatteina, mutta vaatiihan sellainen läheinen hyvä suhde lapseen yhdessäoloa.

Anteeksi, nyt lähti ihan lapasesta tämä vuodatus, yöllä näköjään irtoaa :D

Odottelen jo kovasti viikonloppua, mies lähtee työreissulle ja poika vanhempieni kanssa Tallinnaan. Itse pidän kavereille glögijuhlat :xmas:

Mukavaa torstaipäivää kaikille! t. pikkuvaemo ja ihmepoika
 

Yhteistyössä