***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

Tutteli...juu, mulla kans on varsin tukala olo...kuuluu tähän keskiraskauteen. Kohtu on niin korkeella, että syö tilaa keuhkoilta...kai...Varsinkin rappuseten käveleminen tekee tiukkaa...ja lapsi sylissä. Tuntuu aina kun on kävellyt rappuset, kun ois ollut pidemmälläkin lenkillä...lääh...ja puuh.

Pikkuvaemo...mä kanssa tuppaan heräilemään samoihin aikoihin kuin sä. Mä en vaan voi vaellella pitkin kotia, kun mä saan heti lauman seuraajia matkaani. Noilla pienemmillä pojilla on nyt joku riippuvuusvaihe käynnissä...välillä ottaa iavoon, vaikka ei kai rakkautta voi koskaan saada liikaa :heart:

Täällä ei mitään uutta auringon alla. Ultrattu on taas viime vkolla. Ei suostu Mulperi itseään näyttelemään jalkovälin osalta...tiukasti on jalat kippurassa. Höh. Mä en nimittäin oo mitenkään valmistunut vauvan tuloon. En oo laitellut mitään vaatteita valmiiks saatikka muita tavaroita. Viimeksikin kun tuo ed. syntyi 8/2006 niin laittelin tavarat valmiiks vkolla 38! Ja sitten tulikin tyttö...hih. Meillä kun oli kellarin perukoilla kaikki tytön vaatteet (eihän me voitu tajuta että tyttö tulee...kun ed. oli aikaa 7 v...enkä uskonut enää saavani tyttöä). Muuten mua ei oikeastaan haittaa kumpi on tulossa...luin kerran sellasen artikkelin kun joku oli oikein tutkinut gradussaan, että insinöörien onnelliset vaimot saavat todennäköisemmin poikia...eli näin ;)

Vauva on alkanut potkimaan enempi. Eilen meinasin ojaan ajaa, kun tuntu niin ihanalta, kun potkiskeli radiosta kuuntelemani musan tahtiin. Illalla sitten menin hullu syömään pitsan ja olin sen jälkeen niin sokerihumalassa, etten kyennyt edes raahautumaan keittiöön mittailemaan arvoja. Sanoin sitten aamulla miehelleni, että jos joskus tulee viel vastaavaa, niin sen pitää ottaa musta ensin sokerit ja sitte tuikata muhun insuliinia...kääk että oli paha olo. Mites Marmeladi sun sokerit? Joko oot tottunut pistelemään. Ultran mukaan ainakin meidän vaavi kasvaa vielä käyrien mukaan. Viime vkolla (23) oli 670g...sydän näytti eheältä ja nelikammioiselta...viisi sormea kummassakin kädessä...aih...ultraa on aina yhtä liikuttavaa katsella.

Mamma Muu + Mulperi 24+1 :heart:
 
Pöh, tylsää herätä uuteen päivään jo valmiiksi tympääntyneenä. Esikoinen heräsi yöllä kaksi kertaa ja piti käydä hyssyttelemässä, minkä teinkin ihan mielelläni, yleensä en yöllä jaksa mitään enkä ketään, ja oon vihainen jos minun pitää nousta kesken unieni, mutta nyt poikkeuksellisesti olin yöllä ihan rakkautta tulvillaan ja mielelläni silittelin poikaa poskesta ja rauhoittelin takaisin uneen... mutta aamulla. Poika heräsi ennen seittemää, ja minä olin niin kiukkuinen, että!! Tuntui, että unet jäi ihan kesken, ja ärsytti että miksei IKINÄ voi nukkua ees vaikka puoli kahdeksaan..? No, laittoi onneksi heti telkkarin päälle, subilta tuli jotain lastenohjelmia, ni sain makoilla ja torkkua siinä vielä hetken, mutta eihän se kunnon unta vastaa. Niinpä olen siis edelleen väsynyt ja kiukkuinen.. ärsyttää, kun haluaisi olla hyvällä tuulella, mutta mieli vaan menee ihan omia menojaan, sitä jos päättää v*tuttaa ni sitä kai sit kans v*tuttaa. Tylsää.. Onneksi on neuvola huomenna ni pääsee sinne marisemaan kurjuuttaan.

Piparitaikinankin otin sulamaan että teen sen aikomani talon, mutta työnsin takaisin pakkaseen; teen sen mieluummin vähän jouluisemmalla ja mukavammalla fiiliksellä.

Ippu-myrtsi-myy kera neidin
24+3
 
Nyt alkaa jo näyttää kivalta täälläkin, lunta on yöllä satanu ihan kivasti =) .

Pikkuvaemo älä nyt taas vaan aloita noita yökukkumisias, mä ainakin muistan kun olit alkuaikoina hereillä aina aamuyöstä... Ai niin, oon unohtanu sanoo et ostin syyslomalla laivalta sen Lancomen color ideal-meikkivoiteen ja oon tykänny kovasti, kiitos suosituksesta, kyselen sulta taas kun on joku tärkee meikki loppu et mikä ois hyvä :)
Mä niin rakastan kaikkia meikkejä ja voiteita, meikkaamista yms. et pitäisköhän harkita alanvaihtoa siihen suuntaan sit joskus kun ajankohtaista??

Mä oon heränny yöllä 4 kertaa pissalle... Voi että kun ärsytti, tuntu yöllä et olin mä missä asennossa tahansa ni vauva painoi suoraan virtsarakkoon ja sai aikaan kivan pissahädäntunteen koko yöksi. Ja kun vessaan sitten menin ni vaan joka toinen kerta tuli "normaalisti", ja joka toinen kerta vaan ihan pikkuliru... Millastakohan tulee loppuraskaudesta oleen :ashamed: Mä varmaan nukunki sitten jo vessassa :LOL:

Ihanaa Turussa alkaa viikonloppuna vanhanajan joulumarkkinat. Lauantaina oon töissä mut jos sunnuntaina ehtis koko perheen kanssa. Siel on aina kaikkee ihanaa, lampaantaljan nyt vauvalle haluisin ostaa, viime jouluna jo vauvakuumeessani niitä siellä kuolasin mut en kuitenkaan sortunu ostaan. Mut nyt vois ostaakin kun on se vauva-asia jo ajankohtainen :heart:

Mulla on koko eileisen päivän ja yölläkin vielä ollu kauhet lantion löystymis-kivut, tai niin mä ne ainakin tulkitsin, sattuu taas noi lantion alueen luut kauheesti kävellessä ja sängyssäkin kun asentoa koitin vaihtaa. Tänään ja huomenna onneks rauhalliset työpäivät edessä mut lauantai onki taas hössäpäivä. Koitan sit vaan ottaa rauhassa, miehellekin jo ilmoitin et lauantaina en sit nosta mitään painavaa. Saa olla ne hommat sit vaikka tekemättä kun hän tulee töihin.

V*tutusta näyttää olevan liikkeellä :LOL: Mua ei varsinaisesti v*tuta, mut sen oon huomannu et pinna on tosi kireellä nykyään, lasten kanssa meinaa mennä tosi helposti hermot ja välillä ihan aikuistenkin. Toivottavasti on vaan väliaikaista!

Mä en oo vieläkään saanu aikaseksi varata sitä 4D:tä, kun en oo edes varma mihin meen... Mihin muut
Turussa/Turun seudulla asuvat 4D:hen menevät on menossa? Kun aluksi aattelin sitä Kaarinaa kun on halvin mut en oo kauheen hyviä kommentteja siitä kuullu, ni oon sit miettiny muita vaihtoehtoja kun ei niissä sit oo hintaeroo kun muutama kymppi, kai....

Huiomenna saankin jo illalla sit tehdä meille uuden joulukuun pinon, niin se vaan tytöt on et ennen kun huomataankaan ni on se kauan odotettu maaliskuu! Vaikka ekat meistä alkaa luultavasti jakautuun jo helmikuussa, jännää ja ennenkaikkea ihanaa!!!

Eipä taas muuta, eiköhän tässä taas ollu...

:heart: :Ninni ja Kirppu 24+4
 
Kauan odotettu 4D oli eilen ja kyllä täytyy sanoa että oli joka pennin arvoinen kokemus. :heart: 40 minuuttia kesti kaiken kaikkiaan ja oikein osaava lääkäri oli (Jaana Kröger, Suomen Terveystalo Jyväskylä ) suosittelen!

Sitten itse tutkimuksesta. Kaikki rakenteet oli kunnossa, jokainen raaja ja elin löytyi. :) Aivoissa kaikki ok, ja sydämessä samaten; sanoipa vielä lääkäri että "onpas hänellä kaunis tämä aortankaari" ... Mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan :D Huulihalkiosta ei ollut merkkejä, nätisti näkyi myös ylähuulen kaari. Nenä oli muhkea (isukilta suora perintö ), pullaposket ja suppusuu äiskältä. <3 Hetken antoi hienosti kuvata kasvoja sitten laittoi ensin yhden ja lopuksi molemmat nyrkit naaman eteen, parit iiiihanat vilkutukset saatiin ja 5 sormea monta kertaa selkeästi kuvaan. :) Unilta taidettiin herättää parka, venytteli yhdessä vaiheessa komeasti (teki siis semmoisen kaaaaaaren pään yläpuolelle kädellä just niinku jossain piirretyissä :D) Painoarvio oli nyt 670g, vastaa viikkoja 24+0 mutta laskettua ei muuteta eikä ollut täti huolissaan. Mä oon ite ollu aika sirpakka ja pikkunen syntyessäni eli varmaan tulee suoraan sieltä geeneistä. :)

Niin ja nähtiin me se sukupuolikin mutta tehtiin päätös että ei paljasteta etukäteen. ;) Eli muut saa nyt luvan vaan vielä jännittää! Mutta 100% varmuus kyllä saatiin että uskaltaa alkaa sisustaa vauvanki juttuja. Mutta oikein onnellisia ja tyytyväisiä ollaan. :heart:

Nyt rupeenki sitten valmistautumaan taas terveysasemalle lähtöön, viime yönä nousi kuume ja pari päivää on ollut kurkkukipu päällä. Vasta viides flunssa nyt parin kuukauden sisään, rupee pikkuhiljaa kyrsimään oikeesti. Otan siis jälleen to-pe saikkua. Vauva herätti mut yöllä 5.28 hurjilla potkuilla ja sain unta seuraavan kerran varmaan vasta puol 7. :D Täältäkin tulee hyvää vauhtia yks yökukkuja...

Nyt valmistautumaan lähtöön->
mama-L / Onni tasaviikoin 25+0 <3
 
Pakkaspäivää taas täältä meiltä. Se tuo kylmä pohjois tuuli on tainnu kiusata kaikkia ympäri suomen, kyllä on siis todella pirtsakkaa ollu tuo ulkoilu juu :)

Mie täs ihan rehellisesti laiskotellu tän aamupäivän ja viettäny ajan netissä sekä messessä kamujen kanssa lörpötellen :D Yheltä on taas aika LKS:ään äitipolille, UÄ ois ohjelmassa saapi tietoon kamun tän hetkisen koon :) Sitähän ne nyt sit tieten seuraapi tarkasti ku kerta joudun tuota insuliinia käyttään. Ja sit diabetespolille kattoon tota annostusta, että tarviiko tehä jotain muutoksia?

Mamma Muu.. Piikitys on alkanu sujumaan, kiitos kysymästä :) Nuo aamupaastot on alkaneet viimesen viikon aikana laskemaan.. jes!! Siihen ollaanki tähdätty :D Täällä ku raja 4,5.. ni mulla sit ollu enne tuota insuliinia pahimmillaan jopa 6,8.. ni nyt sit on ollu jopa 4,6!!! :D Mut onki ollu sit todella pirtee olo! 5,8 on ollu korkein paasto arvo tältä parilta viikolta ja viimesen viikon korkein paastoarvo ollu 5,2 :D Että oikee on suunta ;) Mullaki tänään sit selvii vaavin koko kun on UÄ tänään ni sit tietää mikä on suunta, mut siis hyvillä mielin olen kyllä nyt :)

Vitu*us on lieneen päivän sanako? :LOL: Mulla ei onneks oo vitsittäny pitkään aikaan, hermot vaan palaa välistä noiden isojen kanssa. Aamut on kyllä yhtä tuskaa ku yrittää niitä ylös saada ja koulutielle ja eskariin. Tääki aamu oli taas yhtä huutoo, kiehumispisteessä olin kyllä taasen ku ei mitään tapahu! Ei niinku minkäänlaista käsitystä että on kiire! *murr*

Jes mut nyt kyllä jää juttu tähän ku tuo kello rientää, pitää alkaa täs valmistautumaan ja et kerkee syödäkki.. :) Mut palaillaan!

Marmeladi & Masuasukki 26+2
 
:whistle: *huoh* mikä ihmeen väsymystauti muhun nyt on iskeny? Ei meinaa millään pysyä silmät auki, vaikka yöunta on nukuttu 9h / yö... Pitäis kai pyytää joltain tulitikut silmiin ja yx laittaa tuohon työtuoliin pystyyn, et sais kunnon piston persuuksille.... :LOL: Jokohan sitten silmät aukeis? En taida työtahdiltani olla ihan parhaassa vedossa :/

Ei auta lenkkeily iltaisin, eikä vitamiinit.... Plääh hormoonit taitaa jyllätä...

Maalismama *krooh*
 
Maalismama, JUST toi sama väsymys mulla on ollu ihan koko ajan!!! Ihan tuskaa, kun ei mitään jaksa ja suu on koko ajan auki... |O
Eilenkin otin kahden tirsat illalla, välillä saunottiin ja syötiin ja taas torkuin. Sit älysin mennä suosiolla sänkyyn nukkuu *huoks*

Eilen oli neuvola ja kaikki OK siellä, hemppa oli 140, et ei pitäis mitään raudanpuutostakaan olla.

Työtuolilla tässä koitan pitää itteeni hereillä minäkin, lähdenpä siis kävelylle vessaan :LOL:

Hexodus ja monottaja 26+1
 
Hexodus Sulla onkin samat "harrastukset" kun mulla.... Mä olenkin jo miettinyt, et mä olen tainnu muuttua kameliksi: älyttömästi janottaa kokoajan ja vain yksi kyttyrä kasvanu, mut niinku vikapuolelle??? :eek:

Joo mä taidan lähteä kotiin (siis wc:n kautta ), kun ei näistä töistäkään tule mitään...

Maalismama |O
 
Me ollaan kuulkaas mammat pitkällä jo, huomasin et elokuisia odottajiakin on jo tullut =)
Töissä olen, ihan kuollut päivä ollu, oon saanu vaan istua koko päivän. Eipä haittaa.

Mullekin iski pienoinen väsykohtaus kun söin vähän lihapullia ja muusia, ois niin tehny mieli mennä pötköttään kotiin omaan sänkyyn. Vajaa tunti onneks enää töitä ni pääsee kotiin! Tytöt meneekin illalla mun äidin kanssa keskoskerhon joulujuhliin ni saan olla ihan rauhassa, ihanaa! Meiän äiti pyys muakin sinne mut sanoin etten jaksa... Oishan siellä saanu riisipuuroo ja joulutorttuja ainakin mut kun ei jaksa ni ei jaksa.

Mä joudun tunnin välein käymään pihalla viemässä parkkilapun autoon, saanpahan raitista ilmaa mikä edes vähän piristää.

Tulipa sekava viesti, sori, ei oikein ajatus taas kulje :LOL:

Palataan....

:heart: :Ninni ja Kirppu 24+4
 
Kerran jo kirjotin ison litanian tekstiä, mut se mokoma hävis!!! Päiväunien virkistämänä päätin jaksaa yrittää uudelleen.

Oon nyt ollut 2 pv saikarilla taas supistelujen takia, mut huomenna pitäis taas mennä töihin. Ens viikko on onneks vaan 4 päivänen ja sit alkaa 2½viikon loma...AH!

Kiitti Ninni kun muistuttelit noista joulumyyjäisistä. Pitääkin ehdottomasti mennä sinne, kun oon ollu ihan joulufiiliksissä jo monta viikkoa! Kotona vaan ei voi niin kauheesti sisustaa kun on remontti meneillään. Joskos sit Turun ihanilta keskiaikasilta joulumarkkinoilta tarttuis jotain ihanaa mukaan.

Masussa voidaan taas hyvin ja supparit loppuneet. Potkut alkaa oleen välillä oikein teräviä, niin että unestakin herää niihin. Innostuin kun täällä joku jutteli noista soittorasioista ja ostin Stockalta ihanan pehmokukkasoittomasiinan, joka soittaa Somewhere over the rainbow biisiä kauniisti....sitä oon nyt iltasin soitellut masulle. Päivisin sitten hän saa viihtyä Bolan helinän kanssa. Kiva oikeesti nähä sitten kun se syntyy että tunteeko hän näitä ääniä.

Tuota täälläkin paljon manattua hengenahdistusta on myös täällä ollut jo muutamia viikkoja. Maitotippoja taasen ei oo näkynyt. Ekat imetysliivit kuitenkin tilasin jo netistä ja kovasti niitä tässä nyt odottelen. Tänään kävin kaverin 1½kk vauvaa katsomassa ja koeajettiin mun hag-a-bubia. Hienosti se neiti siellä kyydissä pysyi!

Kaikki hyvin lumisessa joulunodotuksessa siis meillä!
-pitkäkoipi + fiina 22+4
 
Täällä on taas yks neuvolakäynti takana, seuraavan käynnin (3 vkon päästä), siirrytään 2 vkon rytmiin kaiketi. Seuraavia arvoja sain:
- paineet 110/60
- painoa sopivasti lisää, yäk.
- hemppa 123, edellisellä käynnillä 114
- sykkeet 140 +
- liikkeet ++ ja lapsivettä normaalisti
- SF-mitta 23, edelliseen käyntiin 4 cm lisää

Eli hyvin voidaan. Pikkuinen ilmoittelee itsestään pitkin päivää ja tykkää riehua selvästikin. Olo itsellä hyvä ja lenkilläkin vielä pystyy tallustelemaan, pieniä supistuksia joskus on. Ruokakin maistuu, vauvasta tulee varmaan herkkusuu, kun on joulun odotusta ja pipareita... Tosin olen ajatellut, että ei kyllä ihan pikaseen herkkuja sille anneta, onneksi äitini on samaa mieltä niin voi jättää hoitoon ilman sokerihumalan pelkoa!!!

Nyt lähetään kattomaan pinniksen pehmusteeseen kangasta ja pinniksen patjaa. Ja ompelijalle ja ruokakauppaankin olisi tarkoitus mennä samalla.

Mukavat illat!

Misupai ja Helmis 26+5
 
Heipsis pitkästä aikaa!!

Eipäs ole tullut käytyä nyt moneen päivään, kun on taas säpinää riitänyt.
Täällä näyttäs monilla olevan samoja "oireita/ongelmia" kun täälläkin suunnalla.
Ihanaa oli lueskella noita teidän ultrakuulumisia.
Meillä oli maanantaina se "sydänultra" jossa kaikki oli kunnossa, huhhuh, nyt uskallan jo huokaista aian tiimoilta. Painoarvio oli 580g että hyvästi näyttäs kavelevan. Ja tyttöä sieltä edelleen kerrottin tulevan että jos määkin saisin sit sen tyttömerkin.

Oon ihan hupsuna nytten sitten kaikkiin tyttöjuttuihin. Etsiskelen esim.uutta pinnasängyn settiä, ajattelin että joko jotain punasta tai sitten joku enkeli juttu. Kaupoissa juutun aina hiplaamaan pieniä vaaleenpunaisia vaatteita. Ja jouluostokset vielä tekemättä, mitähän siitäkin tulee kun lähden kaupungille oikein kiertämään,,,hoh,,,

Nyt iltapalalle ja nukkumaan

Amalia ja rimpsessa 23+3
 
Tervehdys! :wave:
Sain tänään postissa ultraäänilausunnon lääkärireissusta ja oli melko mielenkiintoista luettavaa, mitä nyt kaikkia sanoja en ymmärtänyt. "Todetaan thalamus ja cavum septum pellucidum.."jne. Ultra oli rv 23+6 ja saadut mitat vastaavat keskimäärin 22+3 raskausviikkoa eli pieneltä vaavi vaikuttaa. Tutkimushetkellä sikiö oli poikittain kohdun yläosassa selkä ylös suuntautuen. On ilmeisesti vieläkin samassa asennossa, koska monottelee oikein huolella oikeaan kylkeen, niin että iho nytkää oikein kunnolla. Tänään töissä alkoi oikein naurattamaan, kun tuntui niin hassulta.
Eipä tässä sen kummempia, kasvatellaan masua ja katsellaan, kuinka kauan jaksaa olla työkykyinen.

Siideri ja nyytti 24+1
 
Heips taasen!

Pikaisesti piipahdan. Olen ollut taas nettipimennossa melkein viikon. Ahdistus! :kieh:

Ninni kerroit, että olet kuullut huhuja kaarinan 4D:stä. Minkälaisia? Mullahan on varattuna reilun viikon päähän aika sinne. Nyt aloin sitten miettimään, että kannattaisko vaihtaa paikkaa? Itse en ole kuullut mitään siitä kaarinan paikasta. Sen tiedän, että lääkäri on hyvä ja kokenut. Teki mulle rakenneultran 11 vuotta sitten, kun asuttiin kaarinassa. Missä muualla Turussa tehdään 4D ultraa? Minkä hintaisia ne on?

Tässä pikavisiitti. Tulen paremmalla ajalla jatkamaan. Töissä on hirmunen kiirus.

Oonaliina 24+2
 
Huomenta maalismasuille =)

Työmaalla taas yöunien jälkeen :whistle:
juu Maalismama, hyvinkin samankaltaiset harrastukset meillä!! :LOL: lähdin kans eilen duunista (vessan kautta), mentiin itikseen kaupoille (vessan kautta) ja sieltä sitten kotiin (vessaan) :D menin aika aikaseen jo nukkumaan ja kaks kertaa heräsin juomaan ja vessaan... Ninni tais kans kuuluu tähän yöllisten vessareissujen harrastajiin :xmas: sehän muuten varmaan osaltaan vaikuttaa tohon jatkuvaan väsymykseen, kun mä en ainakaan ole nukkunut yhtäjaksoista unta kovin montaa tuntia moneen kuukauteen..... noh, tää menee ihan hyvin, koko ajan pienessä koomassa :D

Siitä neuvolakäynnistä vähän lisää eli paineet oli 137/79, hemppa tosiaan 140 (juon Kräuterblutsaftia aamuisin ja silloin tällöin otan rautatabun) turvotukset plussalla, pissa puhdas, vaavilla vahva syke, 140 ja peppu ylöspäin masussa kellitään :heart: vettä hyvin ja sf-mitta jo 27cm!! Että hyvin siellä kasvetaan :xmas:
niin, ja oma paino lisääntynyt jo yhteensä kymmenisen kiloa..... että ei kai se ihme, että lonkissa välillä vihloo..... :p

Nyt on pakko alkaa heräillä tätä työntekoa varten, joten palaillaan taasen ja mukavaa perjantaita kaikille!!

Hexodus ja masumöyrijä 26+2
 
Perjantain huomenta!

Ihanaa mennä tänään töihin, olen ollut saikulla viime perjantaista lähtien lanneselän kivun takia ja nyt rupee aika käymään pitkäksi. Nurkat on puunattu ja pakastin leivottu pullolleen. Nyt vartoilen kuumeisesti postia saapuvaksi, kun äitiyspakkaus pitäisi olla näillä hetkillä postissa.
Huomenna jo joulukuu :xmas:

leijonanmorsian ja masuasukas 25+4
 
Aah... Eka yö pitkään aikaan kun oon käyny pissalla vaan kerran! En tiedä mahtoiko vauva lukea mun eilisen valituksen ja vaihtaa asentoa jotenkin pois rakon päältä vai mikä mahtoi olla! Mutta hyvä näin!! Mut Hexodus luulen että toi oli vaan joku ihme poikkeusyö :LOL:
Eiköhän sama pissaralli jatku taas ens yönä! Ja päivisinkin oon kanssa saanu ihan kiitettävästi vessassa rampata...

Oonaliina sellasia juttuja oon siitä Kaarinan ultrasta vaan kuullu et jos hintaeroa ei oo kun muutama kymppi johonki toiseen paikkaan ni mua on suositeltu meneen esim. Medisonariin. En nyt sinänsä oo mitään kauhujuttuja siitä Kaarinanan paikasta kuullu, mut on vaan suositeltu meneen johonki muualle ni se pani mut miettiin.. Medisonaria on kovasti kehuttu. Voisin laittaa tänne odotuspuolelle kyselyn noista Turun seudun ultrista mitä kukin suosittelee ni jos saatais sieltä jotain parempaa infoa =)

Amalia hieno juttu että nyt näyttäis kaikki olevan kunnossa ja saat rauhassa keskittyä odottamiseen ja prinsessan juttuihin :heart:

Siideri mulle lääkäri sanoi viikko sitten et vauva ois jo raivotarjonnassa ( mut en kyllä usko eteitkö vielä vaihtelis asentoaan ) ja oonki tuntenu aina välillä pikkusen pyllyn jommassa kummassa kyljessäni, ihan tunkis pylly edellä kyljestä ulos :LOL: :LOL:

Mä alan kanssa laittaan neitiä koulukuntoon ja sit ite vielä hetkeksi kotiin ennen töitä. Jos mulla töissä taas yhtä hiljasta ja tylsää kun eilen ni tuun päivällä kirjottaan lisää... Vaikkei nyt mitään ihmeellistä asiaa ookaan! Muuta kun että mulla edelleen kauheet lantion löystymis/liitoskivut, lantion luut ihan sikakipeet kun kävelee!!! Istuessa tai maatessa ei tunnu mitään kipuja mut vähänkun liikkuu ni auts!!! Muilla jo samoja oireita???

Heipsu maalismurut!

:heart: :Ninni ja Kirppu 24+5
 
Hexodus täällä just uutta kuvaa julkistaessani mietin et huh kun nyt on jo tullut 10 kiloa lisää painoa ja melkei +20cm vyötärölle ympärystä niin minkäköhän kokoinen sitä on helmikuussa :LOL: :whistle: Pistin silti oikee alastonkuvan(o-ou!) vaikka ensin olin muokkaamassa suurinta osaa muodoista pois. Mies vaan totes että mitä väliä jos kroppa on turvoksissa muualtakin kuin mahasta ja se näkyy, kun kerta olen raskaana. Eipä siihen mitään voinut vastaan sanoa :LOL: sitä vaan ite on usein aika kriittinen omille kuvilleen. Naiset :D

Duunailen töissä inventaaria ja napsin kuvia tavaroista. Tää onkin paljon hauskempaa ku mun normiduuni :D

Lisää räpsimään! Laitanpa tähän linkin siihen mun kuvaan galleriassa, eiköhän siellä olijat oo jo mut tunnistanu ku samat jutut on kummassakin :LOL:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=LaBiatch&image_id=71230356

Terv. Oikukas rv 25+1!

Niin ja miettikää että ollaan jo 7.kuukaudella raskaana!!
 
Huomenta kaikille! Täällä ollaan koko viikko oltu jotenkin niin väsyneenä et töiden jälkeen sitä vaan odottaa milloin voi käydä untenmaille...
Oon alottanu Voicelle kutomaan vaunuihin peitettä, siitä tulee hieno. Harmaa väritys muuten,mutta keskelle tulee 3 suurta vaaleanpunaista sydäntä. Oon ihan itsinä sen tekoon. Meikällä ku ei oo kymmeneen vuoteen ollu puikot kädessä =)
Ninni ja Oonaliina Me varattiin 4D utra medisonariin (linnankadulla) meille suositeltiin sitä paikkaa Raision neuvolasta ja ystäviäni on käynyt siellä myös ja kehuivat kovasti. Siellä on sellainen ultraaja kuin Leo Mäkäräinen, joka on erikoistunut oikein näihin 4D tutkimuksiin. Siihen varataan tunti aamu aikaa ja saapi ottaa suklaapatukan mukaan jolla herätellään vauvaa jos se nukkuu. Kun ottaa mukaan oman tallentavan DVD:n hintaa jää kelakorvauksen jälkeen n. 150?. He suosittelee tekemään 4D:n viimeistään raskausviikolla 28. me mennään viikolla 25 ja se on kuulemma täydellinen vko ajoitus. Voisin sen jälkeen näyttää kuvia teille, mut ku te murut ootte jo muutenkin mua edellä viikoissa ni ei taira onnistuu...
Nyt on lähdettävä valmistautuun töihin, ja ajeleen noilla paska kitkarenkailla (mä inhoon niitä, anteex)

Voikaa hyvin

Minä + Voice 22+5
 
Oikukas, ootpas nätti ja ihana pieni masu. Ainakin musta näyttää pieneltä, eikä sulle ne kilot ainakaan huonoa tee. Imetyksen jälkeen oot varmaan entistä hoikempi.

Ninni, ole hyvä vaan meikkivinkistä, se on oikeesti yks parhaista meikkivoiteista tällä hetkellä. Meikkaajan ammatti sopii myös mainiosti äideille, jotka on pääasiassa kotona. Pääsee välillä hengähtämään töihin ihmisten ilmoille.
Mäkin aion ens kesänä tehdä töitä kaikki lauantait ainakin. Täytyy sitten vaan lypsää maitoa ja opettaa vauva juomaan pullosta.

Tosi innolla odotan huomisia glögikutsuja, oon pyytäny meille kaikki parhaat kaverit ja sitten äitejä täältä kotinurkilta ja ilman lapsia. Paitsi tietty vauvat saa tulla, niitä on niin ihana nuuhkia :)

Mukavaa viikonloppua kamut! t. pikkuvaemo ja ihmepoika-Robin
 
Heipä hei! Viime päivinä ollut niin kova kiire, että enpä ole ehtinyt täällä käymään.

Täällä kanssa valvotaan öisin! Yöllä kun käyn vessassa niin uni ei tuu sitten millään.. Ja sit vaavi herää ja alkaa jumppaamaan! Potkut tuntuu muuten jo todella ylhäällä, kun makaa selällään!

Tampereen mammat: Meidän pitäis tänään mennä katselemaan vaunuja. Mitä vaunuliikkeitä Tampereella on? Netistä en löytynyt kuin muksutallin ja vauvatalo johannan..

Eilen käytiin äipän kanssa shoppailemassa. Jotenkin on niin koomista sovittaa vaatteita pukukopissa! Hekottelin siellä yksikseni :LOL: Musta tuntuu, että maha on kasvanu viikon aikana ihan hulluna ja tosiaan painoakin on alkanut tulemaan... Töissä olo alkaa olemaan aika tuskaista. Herkästi alkaa supistelemaan ja alaselälle käypi kipeää. Teen edelleenkin näitä 12.5 tunnin päiviä niin eipä kai ihmekään.

Ai niin! Lindexillä oli vauvan vaatteita -70%!! Muutamia tarttui mukaan... Niin ja sit ostin sellasen äidin kulta bodyn :)

Ens viikon ke on sit lääkäri + neuvola ja sit viä istukan paikka ultra. Toivottavasti se olisi noussut minullakin!

riksu + lätty rv 25+3
 
Joulu se tulla jolokottaa!! :D

Sain sit eilen keittiön ikkunan pestyä ja puettua Jouluun, oih!! :) Tonttuverhot ja kynttelikkö ja lyhdyt roikkumaan! Tuli heti kiirus saada muuki kämppä Jouluseksi.. :whistle: Mies pitää vaan saada nyt kyllä koukutettua tohon huonekalujen siirtelyyn, itse kun ei nyt sitä oikein voi hoitaa tän masusen vuoks.. ;)

Maidon tulostakin joku oli kyselly.. Mulla ei vielä silleen tule itsestään, mutta ku vähän tosta päästä puristaa niin tipat tulee kyllä. Kauhulla hieman odotan sitä kun koittaa se aika ku ei ilman liivejä voi nukkuakkaan. Ku rinnat niin täynnä maitoo, että vähänkään kun joutuvat puristuksiin, ni maitoo suorastaan lentää kaaressa! Siin on sitte yöpaidat, lakanat ja ukko maidossa :LOL: Saunassa sit saa taas varautua maitosuihkuihin, lämpö saa maidon suihkuamaan rinnoista kaarella :LOL: Että toisaalta ihan kiva ettei se ole vielä alkanut.. :whistle:

Jahas ja sit äitipoli kuulumisiin.. :)

Kamun painoarvio tällä hetkellä 1kg, sydän sytkytti siellä reippaasti ja mojovia potkua lekuri tädille antoi :D Raivossa mennään täälläkin, pylly pystyssä siis.. Lapsivettä normaalisti ja istukka siisti:) Insuliini annostusta nostettiin, saadaan sit noi paastot kuriin. Oikein hyvillä mielin olen siis :) :heart: Seuraava käynti 4 viikon päästä Joulun pyhien jälkeen :)

Sit pientä Galluppia.. Mites jokos teijän koiruliinit ja kissimirrit on tajunneet että perheeseen on tulossa lisäystä? Tuo meijän kollin molli on ottanu asiakseen pitää mua silmällä. Kulkee siis mun perässä joka paikkaan, vessaan, hampaita pesemään, nukkumaan, syömään, ikkunoita pesemään, silittämään.. :) Ollaan naureskeltu että se on mun henkivartija :LOL: Mut on se hyvä ku on tuommonen kaiffari joka pitää musta noin hyvää huolta ;)

Mut nyt syömään, ettei vallan pääse kuihtumaan :LOL:

Marmeladi & Masuasukki 26+3 *tanssahtelee syömään yläkerrasta kuuluvan harmonikan ja pianon soiton tahtiin.. kiva ku naapurissa asuu tuollasia taitureita* :)
 
Heipat kaikille! :wave:

Neuvolasta juuri tulin, ja niitä kuulumisia jos tähän kärkeen kertoilisin..
-Paino nyt 61.7, lisäystä 800g/vko, iik! :eek: Yhteensä nyt tullu 7,7 kg.
-Verenpaine 118/76
-Pissa puhdas
-Hemppa 124
-Kohdunpohjan korkeus 21 cm, lisäystä 2,5 cm edelliseen.
-Vauvan syke 135
-Liikkeet ++

Seuraava käynti on jo viikon päästä, lääkärineuvolassa, noiden supistusten takia. Katotaan että ei oo paikat pehmentynyt tms. Alkoi vähän huolettaa, mutta jospa kaikki olis kuitenki niinku pitää.
Kelan laput sain, pitää täytellä ne ni saa pian sit sen äitiysavustusrahan, ja pääsee shoppaamaan pienelle sillä rahalla sit jotain, varmaan jonkinlainen kevyttoppahaalari ainakin. Jos vielä maaliskuussa iskeekin kovia pakkasia, ni sit mennään esikon pakkauksen haalarilla, näin päätin tuossa neuvolaan kävellessäni.

Ninni, täällä myös liitoskipuja, edelleen. Mulla on neuvolaan matkaa 200 metriä, ja se jo teki kipeää, tuon vertainen kävely. Sit kyljellään makaaminen, ylävartalo koholla (asento, jossa tykkään kattoa telkkaria) on paha, siinä kipeytyy tosi paljon, että sit kun liikkeelle siitä lähtee niin tekee mieli ihan parkaista tuskasta toisinaan!!

Oikukas, yhdyn pikkuvaemon kommenttiin, että olet nätti, ja masukin ihana! Tuntuu että oma on varsinainen röhnötys sinun masuusi verrattuna, ainakin minusta TUNTUU kovin norsumaiselta! ;)

riksun kanssa samaa ongelmaa, että yöllä kun herää, ni kestää sit aikaa saada uudelleen unenpäästä kiinni. Nyt ihan viimeiset pari yötä oon nukahtanu aika helposti jos oon heränny, mut oli kausi kun valvoin hyvinki tunnin jokaisen heräämisen ja vessareissun jälkeen.

Mullakin alkais nyt tehdä mieli jo ostaa vauvalle jotain, mut yritän malttaa vielä sinne ens perjantaihin, jolloin on se lääkärineuvola, ja ultrataan myös, ni jos sieltä sais vielä vahvistusta tästä sukupuolesta, jos se toisen kerran näyttäis tytöltä niin sit uskaltaisin ehkä ostaakin jo jotain.

Joo, oiskos tässä taas tarpeeksi, laittamaan poikaa päikkäreille ja sit kokoamaan piparitaloa =)

Ippu 24+4
 

Yhteistyössä