~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Malla29
Piti kans käydä parturissa kun latvat alkoi karheana törröttää joka puolelle. Kauheen näköset, kun on pätkityt joten latvoja riittää joka pituudessa ja juuresta taas on heti rasvaiset...
Mut just luin tuolta msn-keskustelusta, että ilmeisesti hiukset kasvaa raskauden aikana niin nopeasti, ettei ravinteita riitä latvoihin asti. Siitä se varmaan johtuu.
naama ja rintojen väli on myös näpyillä ja naama jotenkin niin turvoksissakin että ei oikein tunnista itseään peilistä... Nyt olen vielä nuhainen, niin nenän juuri punottaa jatkuvasta niistelystä. :snotty:
Malla
 
Malla29
Mikä voisi ärsyttää enemmän kuin laite joka ei toimi!!
Aamulla olin hyvin iloinen kun lähetti toi meidän kuukauden huollossa olleen tallentavan boxin. Jee, vihdoin! No, tottakai sama vika oli edelleen kun saatiin laite kytkettyä telkkariin :kieh: Kiehahti hieman kun kaupasta eivät suostu rahoja antamaan takaisin eikä samoja boxeja ole mihin sais vaihtaa. Että uudelleen vain huoltoon... Tai alkaa vaatimaan valmistajalta hyvitystä... Minähän sitten panin kaiken peliin ja kerjäsin, että ostan vaikka koko rahalla (250e) teiltä vaippoja, vessapaperia, mitä vain muuta kunhan pääsen tästä murheenkryynistä eroon. No, onneksi myyjä suostui siihen ja saadaan tilalle ostokortti tuon rahan edestä, boxi on sen jälkeen heidän ongelmansa. Me voidaan sitten ehkä joskus ostaa jonkun muun merkkinen laite jostain muusta liikkeestä. Ei enää tavaratalosta. Kai jostain vielä saa rahat takaisin tai toisen tilalle jos laite on heti valmiiksi rikki?
 
malla: Mäki haluaisin boikotoida noita digi-juttuja, mutta telkku on liian tärkee. :saint: :snotty: Ihan persiistä ku ei voi enää nauhottaa videoilla normaalisti. :kieh: :headwall:

Toivottavasti vuodoista kärsineet voi jo paremmin!

Täälläkin hirvee näppyselkä ja naama + kaula. Lauantaina pitäs mennä häihin pikku topissa. :kieh: Lisäks tukka on lättänä, mutta kävin leikkuuttamassa sen keskiviikkona ja siks vähä parempi.

Tänään alkoi maaginen 12 viikko!! :heart:
 
Amalia- söpö masu löytyy jo.

Sain äsken sellaisen fleece takin työpaikalta ja kävin sitä kokeilemassa, ni toiset siinä sit huomautti kun oli iso se takki mitä kokeilin ekku et "pitäähän sitä olla kasvu varaa jos on vaikka raskaana". Että siitä päätellen toiset vois vaikka tietää jo. :D Jäihän mulla sillo kerran tää keskustelusivu auki toisten nähtäväks... ja aivan varmasti ovat keskenään keskustelleet asiasta kun en ole ollut paikalla.
Oon niille maininnukki et pidän ylityövapaita ens tiistaina kun on se neuvola, en oo kyllä maininnu syytä vapaille mut kyllä ne varmaan osaa laskea 1+1. Taloa kerran rakennetaan mihin mahtuis aika monta tenavaa... ja sillai. =)

No jos sitä sit ens viikolla uskaltais jo vähän mainita niille. Mutta pitää kyllä sit melkeen kertoa jo omillekin vanhemmille asiasta ja se vasta onkin haastavaa hommaa. Minun vanhemmille kertominen on pelottavaa ja ukon vanhemmille se on mukavaa. Vaikka uskon että munkin vanhemmat jo oottavat että millonka sanotaan että vauva on tulossa, ollaan kerran tosin sitä taloakin tekemässä ja sillon ku me mentiin kihloihinkin ja sanottiin niille ni äiti kävi samantien hakemas jostain kätköistään meille hopeiset kynttilänjalat (jotka oli ostettu ihan vartavasten meille) eli olivat tienneet jo siitäkin. :D

maalainen86 ja hugo 9+4
 
Toka ultra takana...eilen tehtiin ensimmäinen neuvolassa, eikä sykettä saatu näkyviin. Sain sitten lähtetteen keskussairaalaan ja tänä aamuna sitten ihana :heart: syke. Niin ja miksi alunperin ultrattiin, niin su aamuna vuosin aikas reilunlaisesti. Tänään vuodon syykin selvisi, olin odottanut kaksosia, ja toinen oli mennyt kesken. Olo on aika sekava...toisaalta ei tiedä pitäsikö itkeä vai nauraa. Olo on onnellinen, että toinen vauva voi ja kasvaa hyvin, mutta toisaalta surettaa...olis ollut ihanaa saada tuplaylläri :(

Kerronpa hiukan itsestäni ja perheestäni...niin voi Ninni päivittää listaan ;)
Minulla ja rakkaalla miehelläni on 7. lasta ennestään. Masuvauva on meidän 8. (Jos ei maaliskuista keskenmenoa lasketa mukaan). Meillä on 2 tyttöä ja 5 poikaa. (tyttö 1999, poika 2000, poika 2001, poika 2003, poika 2004, poika 2005, tyttö 2006).
Ikää 32v
La 19.3
synnäri: MKS (olikohan täällä jollakin muulla sama synnäri?)

Juu, tosiaan maaliskuussa perhettämme koetteli keskenmeno. Se oli kauhea kokemus, jota ei soisi kenellekään tapahtuvan. Ajattelin aina enne, että jos se kohtaa meidän perhettä, niin ei muuta kun uutta kehiin. Mutta, kun minulla meni hormonit täysin sekasin ja vuosin 12 vkoa keskenmenosta. Välillä enempi ja välillä vähempi. Ja mieli oli myös aivan riekaleina. Söin sitten kaksi kiertoa terolutia ja tämä raskaus on sitten varmaankin hormoneiden ansiota.

Me ollaan muuten ajateltu, että tehdään 10 lasta. Ei uskonnon vaan ihan tykätään molemmat lapsista vaan ihan älyttömästi. Mulla on krooninen vauvakuume ;) Meidän eka lapsi on muuten meidän pieni ihme. Mä yritin mun ex-miehen kanssa vauvaa ja käytiin lapsettomuushoidoissa ja poltettiin rahaa älyttömästi. Mä sain sit diagnoosiks ettei meille tuu vauvaa...ei ainakaan ihan perinteisin keinoin. Meille tuli sitten ero...ja tapasin hyvin nopeasti elämäni rakkauden. Sanoin hänelle alussa, niin muuten mä en voi saada vauvoja...ja ei sitten käytetty ehkäisyys. Oltiin tunnettu 5 vkoa, kun raskaustesti näytti plussaa...ja olo oli sanoinkuvaamaton...molemmin puolin. Niin ja toinen ihme meille syntyi viime vuonna (ennustaja joskus sanonut, että 1 tyttö ja loput poikia)...ensin Suomi meni ja voitti euroviisut ja sitten meille syntyi tyttö :LOL:

Olen muuten seuraillut teidän juttuja tässä taustalla...ja monet ootte tulleet tutuiksi ;) Ihania mesukuvia. Mulla on sellanen kumpu, että näyttää kun oisin ainakin 5kk raskaana ;) Tänään uuten lääkäri varoitteli mua painon noususta. Mulle, kun on jäänyt tuota ylimääräistä kertymää ed. raskauksista, niin olisi ihan hyvä jos ei tulisi painoa lisää...mieluummin saisi tippua. Mulla on jossain raskaudessa tippunut 15 kg...että nälkää nähden...mutta vauvan parhaaksi. Mä, kun varmaankin taas narahdan sokereista, niin sitten 1800kcal diettiä pukkaa päälle. Mutta onneksi on syksy/talvi ja jäätelöä ei tee mieli...joulu jo vähän huolestuttaa.

Meidän pitäsi muuten hankkia kakkosauto. Meillä on tällä hetkellä 7 paikkainen ikivanha volvofarmari (vihree ;)...mutte kun ollaan molemmat keikkatöissä vaan muutamana päivänä ja pari tuntia vkossa...niin mistähän nekin rahat revitään...lottovoittoa tässä odotellessa :LOL:

Nyt tulee niin paljon teksitä, ettei kohta kukaan jaksa lukea...elikäs moikka ;)

Mamma Muu ja Mulperi 9+5
 
Mä oon jo muuten ostanu parit äitiysalushousut... Ne on tosi mukavat käyttää, mä tykkään vaikkei ne sellaset kauheen tukevat oo. On mulla jo parit äityishuosutkin ja paidat, tilasin H&M:ltä, pelkäsin että ne loppuu sieltä ni oli pakko tilata vaikkei ne ihan vielä päälle sovikkaan. Housut on vielä vähän isot, mutta kyllä se siitä kun maha kasvaa, paidat kyllä menis jo mutta en oo viittiny vielä pitää.

Mistäs sitä muuten tietää minkä kokoisia housuja viittii ostaa että ne sit mahtuis vielä lopussakin päälle? Niin ja ois sitten vielä semmoset ne housut että ne mahtuis näin alussakin jalkaan...?
Miten aikasin ootte ruvennu käyttää mammavaatteita?
Kiitos tiedoista.

maalainen86 & hugo 9+4
 
Ninni78, kehtaatko päivittää mun tietoihin eka sivulle lasketuksi ajaksi 12.03. Tänään oli toinen ultra ja laskettu aika siirtyi viidellä päivällä eteenpäin. Pikkuinen oli kovasti kasvanut kahdessa viikossa :heart: Huomenna olisi ensimmäinen lääkärineuvola, sitä odotellessa.

Zippadappadui ja Hasseli 11+0
 
Päivää taas kaikki ja terkut neuvolasta!

Eipä ihmeitä siellä, ei kuunneltu vielä sydänääniä. Mutta kuulemma tietäisin ellei kaikki olisi hyvin (ja lisäks oon käyny jo ultrassakin) Täti oli supermukava nainen ja erittäin ammattitaitoinen. Aikaa meillä ei mennyt kuin vajaa tunti, koska mukana oli tosiaan ystäviemme tytär 4 vuotta. (Äitinsä pakertaa heidän pikkukakkostaan maailmaan paraikaa Kättärillä)

Ihanaa kun kaikki sujui niin helposti ja jäi tosi hyvä mieli. Painontarkkailusta sovittiin niin, että käyn itse kotivaa´alla kerran kuussa ja raportoin neuvolaan.

Tämmöstä tällä kertaa tänne.

Niin ja tervetuloa Mamma Muu, saatkin olla meidän mentori, kun sulla on noin paljon käytännön kokemusta =)
 
Hirmuisesti on tullut tekstiä! En ehdi kyllä kaikkea lukea (pääsin sivulle 16.. <kirjanmerkki>) kun on tuota tieteellisempää pakkoluettavaa edessä.

Neuvolassa meni vajaa 1,5 tuntia, vaikka kaikki tiedot täytyi naputella ihan osoitteesta lähtien. Sydänääniä ei kuulunut vielä (silloin 9+2). Verenpaine 89/57, tosiaan on vähän huipannu. Sain lääkärineuvolan seuraavalle viikolle - KANDIPÄIVÄLLE. Näin siitä painajaisia ja yritin vaihtaa, mutta ei ollut muita aikoja moneen viikkoon. Kyllä siinä tippa tuli linssiin, että näinkö kohdellaan parikymppisiä ensisynnyttäjiä. Eihän se tietenkään mikään joukkoraiskaus ole, vaikka 5 kandia ja lääkäri tekevät sisätutkimuksen (yksi tutkii ja selittää)... Olen niin siveellinen, että uimaankin menisin mieluummin poolo päällä.

Yllättäen minulle tuli ks. päivälle ylitsepääsemätön este ja sainkin lääkäriajan ensi viikolle. Kannatan kandien perehdyttämistä tulevaan työhönsä, mutta nyt olen liian herkässä mielentilassa.

PAPA-kokeesta: Onko teillä otettu sitä nyt raskausaikana? Minulta sitä ei ole otettu vielä kertaakaan. Tuttu kätilö sanoi, että siihen liittyy keskenmenoriski, ja jos painavia syitä ei ole, kannattaa odottaa imetysajalle. Gynekologit eivät papa-koetta raskausaikana suosittele. Täällä se tehdään alkuraskaudessa rutiinina terveydenhoitajan mukaan. Kokeen ottaa tavallinen terveyskeskuslääkäri. Näkyykö papa-kokeessa ennenaikaiseen syntymiseen altistavat tulehdukset vai vain nuo virusperäiset solumuutokset, joille en kuitenkaan antaisi tehdä mitään raskauden aikana? Kaikkiin testeihin ei ole pakko suostua.

Oma napa: Paha olo on äitynyt oksennukseksi kolme kertaa. Tallinnan reissun jälkeen tuli yksi ripuliulostus - onkohan aihetta tehdä salmonellatesti? Unohdin neuvolan tätiltä kysyä.

Syömään!


Sienna 10+2
(tosiaan, jos kaikki menee hyvin, enää kolme kymmenviikkosta ja nyytti on sylissä! ) :D

PS. Varokaa rullallisia konttorituoleja mallia kaasujousituoli! Menin uudehkon sellaisen kanssa ympäri kurottaessani vain hieman taaksepäin - rulla meni jotenkin lukkoon paljaalla lattialla ja tuoli kippasi sekunnissa altani. En saanut pöydästä otetta ja mäjähdin käden päälle lattialle. Säikähin kamalasti ja nyyhkytin loppuillan miehen kainalossa, mutta selvisin muovimaton polttamalla nirhaumalla kädessä ja mustelmalla pakarassa. Kohdussa lienee kaikki ihan okei, ainakaan mitään tai kukaan ei ole tullut ulos. Jumppapallon päällä istun nyt mieluummin. :p
 
Nyt tuli neuvolassa käytyy, ei menny ku 30-45 minsaa, ihan hyvä ni mun ei tarvinnu olla kauaa pois töistä... Täti on tosi mukava, tiesinki jo sen. Sain sen vau-kirjan vauvan odotuskirjan ja on muuten tosi kiva. Kaikki muut lappuset ja vihkoset mulla onkin keväältä vielä tallella ni en niitä enää ottanu.

Sydänääniä ei vielä kuunneltu, np-ultra onkin jo 2 vkon päästä eli sitä nyt odotellaan.
Paino ei ollu kauheesti noussu, verenpaine oli 115/72, pissa puhdas ja verikokeisiin meen sit samalla ku ultraan.

Tervetuloa MammaMuu! Ihana lapsikatras teillä! Mä en kyllä jaksais eikä mies edes suostuis =) Luulen et meiän lapsikiintiö on tän kolmannen jälkeen täynnä.

ÄiskäÄiskä
: Mulla sama vika, eli flunssa... Ollaan kans nukuttu parvekkeen ovi auki, ensin oli kurkku kipee, sit alko nenä vuotaan ja nyt on sit vielä nuhan seurana yskä. Ja tää on kestäny jo viikon eikä tunnu loppua tulevan. Mä rakastan kans syksyä ja odotan ihania pimeitä tuulisia iltoja!!! Eikä se vesikään mua kyllä haittaa.

Sienna Multa otettu PAPA viimeks joulukuussa eikä kuulemma tarvetta ottaa nyt kun on ollu kaikki ihan ok sillon. En tiedä miten sit tehtäis jos ei ois vähään aikaan otettu.

Äitiyshousuista ollu kans puhetta, mulla on yhet lököhousut kotona ja sit yhet tavalliset jo käytössä. Farkkuja ei tulis enää mieleenkään jalkaan kiskoa, sen verran jo masu pömppää.

Nyt alan laittaa ruokaa, palataan...

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 10+2 :heart: :heart:
 
Hätäensiapuna alkavaan öklötysoloon olen nappaillut ksylitolilla ja maltitolisiirapilla makeutettuja piparmintunmakuisia pastilleja. Auttaa varsinkin illalla ja syömisen jälkeen. Ja on hyvä hampaille, kun noita reikiä tuuppaa raskausaikana niin helposti tulemaan.
 
Moikkis!

ihanaa että kysellään kuulumisia =) ! ei ole tullut vuotoa sen toissapäiväsen jälkeen, varmaan harmitonta! huomenna osaan kertoa enemmän, siihen asti,moi :wave:

Niin ja tervetuloa Mamma Muu, sulla onkin jo kokemusta enemmänkin raskaudesta ja synnyttämisestä ;) , ihanaa, onneksi olkoon!
 
Olen seurannut teidän keskustelujanne alusta asti, mutta halusin hakea ensin ultrasta varmistusta, ennen kuin liityn joukkoon. Tänään siis näkyi pieni alku ultrassa, vastasi täysin menkoista laskettuja viikkoja, eli 9+4. Laskettu on siis 21.3. ja Taysiin aion mennä synnyttämään.

Perheeseen kuuluu lisäksi mies ja 3 lasta, nuorin on 1v3kk, keskimmäinen eskarilainen ja vanhin aloitti juuri kolmannen luokan. 2 vanhinta lasta ovat minun 1. liitostani. Ai niin, ja mulla on ikää 27v.

Olikohan tässä nyt tärkeimmät? Sen verran on huono olo jatkuvasti, ettei kauaa pysty kerralla olemaan koneella...


J:näiti & "Helmi" 9+4
 
Tuizu:Tosi ihanaa että vuoto on lakannu, saa pysyäkin poissa aina maaliskuuhun asti!! Tuut huomenna sitten kertomaan uutisia.

Jonskunäiti: Tervetuloa! Lisäsin sut heti listaan!

Mä meen takasin siivoon... Tylsää!!!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 10+2 :heart: :heart:
 
Heips olen uusi ilmoittautuja ja haluaisin listaan mukaan... LAskettu aika on 17.3. Ollaan sellainen uusio perhe, miehen edellisestä on 13.v. poika ja sitten on yhteinen 1v2kk tyttö ja nyt sitten sellainen vähän niinkuin ylläri mutta ihana sellainen.Olen 33.v. ja mies 48.v. Ikä eroa on mutta me ollaan sellainen nuorekas pari!!!!!! Synnytän muuten Joensuussa joten sairaala on PKKS!!! :hug:
 
täällä vuotoa ei ole tullut sen eilisen jälkeen!! :heart: tänään oli veriviiruja valkkarissa, muuten ei. kipuja ei ole ollut! taisin tällä kertaa selvitä säikähdyksellä!!

uusille tervetuloa mukaan joukkoomme!!

mammavaatteista niin mulla löytyy 4 housut ja 3 paitaa ja 2 omatekoista masutuubia mutta vielä ei ole tarvetta ollu. vatsaa on kyllä muttei vauvavatsaa vaan ihan läskiä ylisyömisen jälkeen... valitettavasti!!

hiuksista niin kävin viime viikola leikkaamassa muutaman sentin ja nyt näyttää paljon paremmilta ja tuntuu tuuheimmilta! väriä laitan sitten ensi vuoden puolella niin hiuksia ei tarvii vauva-aikana miettiä ;)

finnit on saatu hallintaan samalla konstilla kun ed. raskaudessa eli ACOnin geelikasvovoiteella. ihanaa! nyt kehtaa taas näyttäytyä ;)

lapsiluvusta niin montako teillä haaveissa? mulla 4 (tyttöä :D ) mutta mies jo tyytyväinen meidän nykyiseen prinsessaan, tämä toinen on jo ihan ylimääräinen suostumus hänen puolelta! onneksi :heart:

eka neuvola ylihuomenna, kiva juttu. verenpaineen oon töissä mitannut ja alhasta on näyttänyt, eipä ihme että on vähän huipannut välillä. vien tytön famun luo sillä aikaa kun käyn "hammaslääkärillä" niin saa nyt ekan kerran rauhassa jutella neuvolassa, kun uus hoitajakin nyt.

juu mutta kaakaota juomaan...

maya rv 11
 
Ihanaa saada taas uusia maalismassuja joukkoon!! Tervetuloa!

Kiva, just huomasin tossa että meidän pojille taitaa olla tulossa vesirokko, en varmaks uskalla väittää mutta moemmilta löyty kehosta puolenkymmentä näppyä. Ja pariviikkoo sit käytiin kylässä sellasessa paikassa missä tytöllä oli ollu vesirokko. Ite oon onneks jo pitäny, ettei toinna sen suhteen murehtia ja toisaalta pojat on vielä niin pieniä, etteipä niihin pitäs kovin pahana tulla.

Sitten ällöjä asioita.....
Elikkäs valkovuodosta, kun mulla ei ensimmäisen raskauden aikaan tullu juurikaan ollenkaan, toisessa raskaudessa jonkun verran ja nytten tuntuu että tuota on housut täynnä. Joskus ihan tuntuu kun valahtaa ja saattaa tulla sellasia limaklönttejä. Elikkä johtuuko tää siis siitä että kun on jo muutamia raskauksia takana vai siitä että jokainen raskaus on erilainen??

Ja onnittelut oonistuneista neuvola reissuista! :hug:
 
ei voi olla totta :headwall: :headwall: :headwall:
raapustelin pitkät pätkät ja kävi "perinteisesti" eli textit otti ja katos... |O
siis, uutta yritystä;


Tervetuloa Mamma Muu, Jonskunäiti ja liian iso perhoseksi (ihana nicki =) )

Täällä on töistä kotiuduttu ja suihkuun raahauduttu ja teetä ja hapankorppua vedetty iltavälipalaks :p

Miten te, joilla on jo useampia lapsia jaksatte tän alkuraskauden ajan??? Mulla on jo tekemistä ihan vaan aamuheräämisten kanssa, eikä meinaa työpäivän päätteeks jaksaa tehdä yhtään mitään!! Meitä ei olekaan kuin mää, mies ja kissa, et aika vapaasti voidaan vielä illat olla ;)

Duuneista oli aiemmin puhetta, oon myyntisihteeri laskentamerkonomin papruilla (joku muukin oli saman alan merkonomi, Papagena?) eli toimistohommia tehny suurimman osan elämästäni. Oon ollut myös mm. kaupassa ja huoltiksellakin töissä eli asiakaspalvelua aina jossain muodossa.

Hartiat ja lapaluut kiittäkin taas, kun päivät menee taas töissä koneella ja sitten vielä iltaisin käyn kaikki palstat läpi. Seuraan myös noita vertaistukiryhmiä lapsensa menettäneille äideille, vaikkakin meillä odotetaan vauvaa ihan positiivisin mielin. :heart: Sitä vaan jotenkin ennakoi, että niitä pelkoja varmasti vielä tulee ja koittaa ajatella, että ne kuuluu asiaan ja on niistä peloista muutkin selvinnyt ja kaikki on mennyt hyvin.

Sopuli83 ja Heili Karjalasta, mää kans oon jossain vaiheessa ä-poliasiakas :wave:
Maanantaina on se ensimmäinen sairaalan ultra (np) ja siinä selviää varmaan jotain jatkosta. Ymmärsin viimeksi sairaalassa, että seuranta siirtyy sinne vkon 18 tietämillä eli ilmeisesti käyn sitten rakenneultran jälkeen loppuraskauden sekä siellä että neuvolassa. Mullahan siis viime raskaudessa istukka irtosi äkillisesti ja sen toimintaa nyt sitten seurataan tarkemmin. Mulle tehtiin hätäsektio, että sekin vähän jännittää miten paikat kestää, vaikka väittävätkin, että hyvin ne kestää.... aikaa tästä ei kuitenkaan ole montaa kuukautta.. eikun tuulta päin täysin purjein, mitään ei elämässä saa jos ei yritäkään :D

semmosta filosofointia tähän palaan :whistle:

Hexodus ja masunkiristyksiä aiheuttava tyyppi 11+6
(JEEEE, huomenna 12 täynnä!!!!! ) B)
 
Ensin halaus tuttelille, olipas ihanaa ku joku muisti mutkin :D :heart:
Ja käyn lukemassa teiän juttuja joka ilta mutten jaksa kirjottaa mitään ku oon joka päivä niin naatti tosta koulunkäynnistä |O
Mutta nyt oli sitte pakko!

Ennelle huomiseksi synttärionnittelut jos en täällä huomenna käy :flower:

Mulla kasvo musta kuppikoko jo suurin piirtein ennen ku tein testin :eek: Kun siitäkin taisi olla puhetta, jos ei kasvanu vielä sillon ni ainaki oli sillon jo kipeenä, auts. Nyt ei enää niin kipeenä, onneks. Ja mun kuppikoko on aina ollu B-85 ja raskauden aikana ehkä C mut palautu viimeks onneks takas B:hen ettei menny pienemmäks.. Ja mä jouduin nukkumaan liivit päällä ni ei paljoa pystyny kyllä mitään kaarituellisia pitämään tai topattuja :x
Enkä mä oo itteäni ikinä hoikkana pitäny. Esikoista odottaessa ekassa neuvolassa painoin 66 ja nyt 59 et nyt oon tyytyväinen mut paino johon tähtäsin nyt niin jäi saavuttamatta tän uuden toukan takia ;)

En jaksa siivota yhtään!! Pyykkiä pesin eilen ja imuroin makkarin mut asunto on koko ajan ku pommin jäljiltä..

Tervetuloa Mavi :wave:

Mulla ei hammaslääkärikammo niin paha kun äidin mies on hammaslääkäri ni saa parasta hoitoa :D Ja saa rauhassa itkeä ja valittaa..

Mä en halunnu esikoista mukaan ekaan neuvolaan just sen takia ku tuppaa olemaan niin levoton jos pienessä huoneessa kauan aikaa joutuu olemaan.. Eikä varmaan jatkossakaan tule mukaan, seki on sitä mun omaa aikaa :)

Mulla on koko ajan nälkä :kieh:

Ja mulla tuli esikoisen kanssa just se 20kg, et ei siihen kaksosia tarvita :LOL:

Sulonen juttu toi astrologyvauva ninni :heart:

Sopulille niin en ollu menossa tyksiin vaan kättärille kun helsingissä asutaan =)

Ja mulla kans unet tosi eloisia ja aamulla muistan tosi hyvin.. Oon jo nähny unta et tytön synnytin ja viime yönä kuunneltiin sydänäänet, olispa neuvolatäti ihana ja ottais mut ens viikolla neuvolaan ihan vaan kuuntelee sydänääniä..

Ja äiti oli ihan onnellinen eikä pettynyt jes B)

Huh, jotain kommentoin ja voi olla että jatkan myöhemmin ettei tuu liian pitkää tarinaa :xmas:

Suvitus+Yrsa 9+3
 
moikka!

on taas tullut tekstiä ihan urakalla :D
yritänpä nyt jotain kommentoidakkin..

Ninni: Muute kyllä laittasin mut kerkesin päivällä vetää alas viimesetkin rippeet lasagnesta ;) :p :LOL:

Loka: Koeta ottaa ihan rauhassa niitten ihmeellisten tuntemusten kans. Itellä myös ollut viime päivien ajan puristuksen, jomotuksen ja paineen tuntua alamahalla ja kohdussa. Asiaan kuuluvaa, :hug:
Itellä tosin ei läheskään yhtä pahat kivut mitä Tatua odottaessa. Jouduin syömään panadolia aika paljonkin.

Julietta: Ei olla muskarissa käyty.. Oli poika vielä liian pieni viime talvena ja oon saanu semmosen käsityksen että on aika kallista :ashamed: Mut pitääpä ihan rueta kahtelemaan jos jotain talveks tosiaan keksisi.

Rhea:
Ihanaa kun olet jo noin pitkällä :D

Mamma Muu: Tervetuloa! Harmi toisen vaavin keskenmeno, :hug:

Jonskunäiti ja liian iso perhoseksi: Teille myös tervetuloa sakkiin =)

Maalainen: Ite en kovin aikaisin ole mammavaatteita alkanut käyttää.. Itse asiassa en edes omista kun äitiysfarkut ja yhdet toiset housut. Esikkoa odottaessa mahduin pitkään omiin vaatteisiin ja sitten viihdyin verkkareissa aika paljon :whistle:

Hexodus: Hyvin sitä jaksaa kun vaan ei työpäivän päätteeksi erehdy paikalleen jäämään :LOL: Eilen tein sen virheen niin enkö jo torkahtanut sohvalla. Mut iltasin pitää mennä ajoissa nukkumaan että jaksaa aamulla herätä.

Amalia ja Suvitusko mietti valkkari juttua.. Itellä kans valkkari lisääntynyt paljon, mikä sinänsä normaalia mutta tämä on jo jotain kauheeta :eek: Kysyin neuvolassa asiasta ja epäilin että voisiko olla hiiva... Neukkatäti sanoi että paljon mahdollista.. on aika yleistä raskausaikana mutta vielä ei mitään kuuria aloiteta.. tarkistetaan ensiviikon lääkärineuvolassa ja sitten kun viikkoja on tarpeeksi niin katsotaan hoitoa jos kyseessä on hiiva. Mitään oireita ei kyllä ole muita..

olo on aika hyvä. alamahalla edelleen jomotusta mutta muuten en uskoisi raskaana edes olevani.. paitsi kun kahtoo peiliin :LOL:
mut nyt petiin

danjuska ja nuutti 10+3
 

Yhteistyössä