~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Semmonen piti vielä sanoa, että kyllä täälläkin masu kipuilee aika ajoin ja tuntuu semmosta vihlontaa..

Niin ja sit tisseistä et mulla on kasvanu vaan ja ainoastaan toinen tisu :LOL: Aikas koomisen näkönen!

Oon alkanu öisin heräilee valtavaan pissahätään! Viime yönäkin tuli niin kiire lähtö, et törmäsin unisena kaappia päiten. :LOL:

riksu+ lätty rv 11+1
 
pari päivää sit alko väsymys kunnolla mut samaan aikaan pahoinvointi on taas sit vähentyny:) en tiedä kumpi on pahempi..neuvola meni hyvin ja sain ihan kivan neuvola "tädin" joka oli aika nuori mikä oli ihan hyvä juttu.en kyl tiennyt et se eka käynti kestää niin kauan ku oltiin siel reilu 1,5h!! kauhee nälkä ehti tulla jo siinä ajassa :D mut se oli ihan hauskaa paitsi et oli ihan poikki sen jälkeen ku niin paljon infoo tulee samaan aikaan. koht lähen mökille viel viimeiselle lomalle ennen ku koulu alkaa maanantaina...ihanaaa!!
 
Tuizulle :hug:
Ennelle :flower:

Muuten oottelen huomista äippäpölilla käyntiä. Aamulla kävin sokerirasituksessa ja taisin "pompata" tunnin arvossa... Tietää vissiin sokereiden mittailua :/ En vaan tykkää pistellä itteeni. No, mitäpä sitä ei tekisi vauvojensa eteen. Mun masu kasvaa kohisten, näytän olevan jo rv 20 ainakin :eek: miten valtava mä tulen olemaan??
Nyt päiväkahville :wave:

Korven tyttö ja tuplat 12+1
 

Mä niin toivoin ettei enää tulis huonoja uutisia, mutta tulihan niitä :( Kovasti jaksamisia teillekin :hug: Toivottavasti sulla menee se tyhjennys ja jälkivuodot helpoimman kaavan mukaan että pääset sitten keskittymään surutyöhön ilman kipuja :hug:

Ennelle onnittelut syntymäpäivänä!

Härkäneidillä(kö) oli aikamoista pahoinvointia :/ Mulla tippui myös edellisessä raskaudessa paino 75 kilosta 65 kiloon vaikken oksentanu kuin yhdesti :eek: Ruoka vain etoi niin paljon, että elin pari kuukautta aika nestemäisellä ruokavaliolla... Toivottavasti olo helpottaa pian!

Kävin maanantaina siellä lääkärissä ja nyt on sitten aivan varmaa ja ihan diagnosoitu että mulla on MS-tauti :/ Osasihan tuota odottaa, mutta silti... Lääkkeet aloitan ens vuonna kun niitä ei voi syödä raskauden eikä imetyksen aikana. Postissa tulee lääkärin lausunto joka pitää sitten lähettää kelalle korvaushakemuksen kanssa. Ne lääkkeet kun maksaa vuodessa noin 15000 euroa, mutta kelan korvauksen jälkeen maksettavaa jää vain 600 euroa... Nyt raskauden aikana ei tarvi kuulemma tehdä mitään ihmeempiä ku tauti ruukaa pysyä aisoissa raskauden aikana - kuulemma monella on itseasiassa parempi olo kun on raskaana :) Samaa sanoi kuin kaikki muutkin eli syö, liiku ja nuku hyvin :)
Kovasti on mietittävää niin tuon taudin kuin raskaudenkin kannalta, mutta kyllä tämä tästä :) Menis vaan tämä hiivatin huono olo ohi että sais olla taas normaalisti! Väsymyskin on aikamoinen ja tänään tuli uusi ongelma - huimaus... Eli vissiin taas kerran verenpaineet on romahtanu... Outo kun ei mua edellisessä raskaudessa huimannu kuin vasta joskus puolenvälin jälkeen...!

Mutta nyt täytyykin mennä kun pojalla on ruoka-aika ja sitten lähdetään kaverin kanssa kävelylle. Pitäis yrittää saada kunto nousemaan että jaksaa liikkua sitten keväälläki :)

Pimmi 8+6
 
myymä
Niinhän siinä kävi, että tuomio lääkäristä oli KOTIIN! Eli olen nyt sairaslomalla sitten 2 päivää. Olipa vielä inhottavaa tulla kipeänä skootterilla hirveessä vesisateessa kotiin, kyllä nyt paleltaa...

Mies soitti mulle töihin, että "mennäänkös tänään illalla ravintolaan vaikka syömään" .. olin ihmeissäni, että mistä nyt tuulee kun eilen vielä riideltiin kovasti. Mies siihen tokaisi "no kun mulla on tänään synttärit" .. UPS! Olen unohtanut kokonaan miehen synttärit ja nyt harmittaa aivan vietävästi, ettei mulla ole sille mitään lahjaa... Noh, ei se kuulemma haluiskaan mitään, parempi kun säästetään vaan rahat moiselta ;)
No nyt kun sitten olen kipeä niin ei tässä tosiaan mihinkään ravintoloihin lähdetä, mutta kai me pizzaa tilataan tai jotain muuta :) Ihanaa..

Vihdoin sain sieltä kuuntelevauvaa.fi :Stä vastauksen, että selvittävät asiaa miksi tuote ei ole lähtenyt eteenpäin. MÄ TAHDON SEN PIAN! sapettaa, kun joutuu odottamaan ja odottamaan.. toivottavasti selviävät tänään sen paketin kanssa postiin niin se olisi huomenna mulla perillä...

Purkaus :)

Myymä ja pikkukakkonen 11+1 :)
 
Enne HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ ja lippu korkealle :flower:
Hexodus, idässä asutaan Vuosaaressa vanhalla puolella!!! Kivaa aluetta muuten, mutta vähän hankalat kulkuyhteydet eteenpäin kun metrolle kuites matkaa!
Huh hellettä, koulussa ollaan ja pitäs vielä jaksaa 8 asti :eek: Jotenki hankaluuksia jaksaa keskittyä ja istua, on kuuma, pissattaa, janottaa yms.yms Tulis jo vähän viileemmät ilmat, koska mulla on kaiken aikaa tukala olo ollut nämä viime viikot! Huominen lääkäri lähestyy ja PELOTTAA, en varmaan saa nukutuksi koko yönä!
Pimmille voimia sairauden kanssa, tosi kurjaa mutta onneksi sitä voidaan hoitaa ja tai siis ainakin oireita hillitä ja lääketiede kehittyy kaiken aikaa :)
 
Ultraterveiset täältä meiltä! Elikäs mie kävin, samalla katsottiin munasarjat joissa minulla ollut keväällä ja kesällä "häikkää".. No, kaikki oli siellä ok. Ja raskaanahan minä olin, kuten lääkärikin asian totesi suureen ääneen. Mutta viikot eivät ihan täsmänneet minun arvioihini (minulla kierrot heittäneet häränpyllyä..), jotenkas taidanpa pudota tuolle huhtikuisten puolelle. La:ksi arvioi nimittäin 8.4 tai 11.4. Eli viikot ois vasta 6+5 tai 7+2. Taidanpa siis muuttaa tuonne huhtikuisiin, etten jää sitten keväällä tänne vimpaksi pinoilemaan yksin.. B) Hei hei ja hyvää odotuksen jatkoa teille kaikille!*kerää kimpsunsa ja poistuu huhtikuisiin*

Heili + "Jorma" 6+5 tai 7+2 :flower: :flower: :flower:
 
tiuzulle suuren suuri halaus :hug: ja voimia. Toivottavasti tulet pian perästä. Tiedän että on raskasta ja masentaa ja pelkän tekstin kirjoittaminen sattuu. Itse jouduin samaisen tekstin kirjoittamaan helmikuunhelmiin ja nyt kuitenkin olen täällä pinossa joten toivottavasti sinuakin lykästäisi pian.

ennelle synttäri onnittelut! :flower:

äitiysvaatteita minulla on jonkun verran, ostin ystävältäni kun edelliset raskausajan vaatteet möin. Ajattelin kyllä tilata joitakin kevyitä paitoja, mitä vois nytten pitää. Vaikka ei tuo maha vielä iso oo mutta paidat tahtoo nousta niin että napa vilkkaa. Ja masutuubeja ajattelin itse ommella joskus.

 
Tänään oli sitten eka neuvola. Laitettiin papereita kuntoon ja sain myös kotiin nivaskan luettavaa, vaikka ei tuosta edellisestäkään odotuksesta nyt niin kauaa ole kulunut.

Kaikki kokeet olivat ok, mitä nyt verenpaine oli aika alhainen 112/62. Terkka sanoi sen vaan johtuvan näistä lämpimistä ilmoista.. Tiedä sitten.

Otettiin sitten myös verikokeita.. tai siis yritettiin. Ensimmäisellä kerralla terkka lykkäs neulan ohi ja kaiveli suonta ilman tulosta. Siitä hyvästä sain vain puutuneen käden. Sitten kokeiltiin toista kättä, terkka laittoi neulan ja ihmetteli, miksei siltäkään tule kunnolla. No sitten se tapahtui. Alkoi yhtäkkiä kauheesti oksettaa ja sitten alkoi silmissä sumeta, tuska hiki nousi otsalle. Terkan oli pakko jättää näytteen otto kesken ja minä laitoin pään polviin. Kamala tunne!! Kun ei oo ikinä tollasta tapahtunu.. Ei uskaltanu enää alkaa törkkimään vaan sanoi, että ens vkolla kun on lääkäri, ni otetaan sitten uudestaan, kun on kädetki parantunu. Että sellainen mukava käynti näin ensikerraksi tämän raskauden aikana.

Kun viimeksi juttelin, ettei kauheesti o ollu oireilua, ni eilisen päivän mulla sitten olikin kokoajan pahaolo. Piti koko ajan syödä tai juoda jotain makeeta: omenoita,tomaattia, ananasmehua jne. Tänää on myös ollu aika huono-olo ja nyt varsinkin aamulla. Hyi, ei oo yhtään kivaa!

Halaan kaikkia tasapuolisesti. :hug: Niin huonoja kuin hyviäkin uutisia saaneita! Oon niin huono lohduttamaan, ku oon tullu iha pelokkaaks noista pahoista tapahtuneista asioista. Enkä varmana rauhotu ennekuin oon nähny ekassa ultrassa, et kaikki on hyvin!

:wave: Heippa kaikille!
 
Lääkärineuvolassa kaikki hyvin, sydänäänetkin kuului hienosti pienen alkusäätämisen jälkeen!Seuraava on sit kuukauden päästä sokerirasitus, toivotaan et selviin sieltä "puhtain paperein" niin ei tarviis pistellä enää, eikä ainakaan vaavia sit kun se syntyy.

KIITOS kaikille jotka on onnitelleet mua synttäreiden johdosta, tuli niin hyvä mieli lukea! :hug:

äiskä äiskä mietit että joko kakkosesta vois tuntee liikkeitä, olen itse pohtinut samaa kun illalla joskus selällään maatessa tuntuu pieniä "pyrähdyksiä" ja "kuplintaa" alavatsalla.. voiko olla? kuulin yhdeltä terveydenhoitajalta että liikkeet voi tuntua aiemmin jos edellisestä odotuksesta on aika vähän aikaa, itselläni on vuosi. En tiedä, voi kai se olla..

Nyt katsomaan muotitaloa, taitaa olla viimenen jaksokin kyseessä.. :wave:

enne ja myttynen 11+6
 
voih, miten huonoja uutisia.. Tuizulle oiekin paljon voimia ja :hug:

Suvitusko se sanoi että ei ole vielä sydänääniä kuullut.. en minäkään.. ensi viikon torstaina olis eka ultra ja siellä toivottavasti myös saadaan kuulla pienen pieni sydän =) Mies ja poitsu tulee luultavasti molemmat mukaan.

Tutteli: Miks jouduitte kissat hävittämään?? Meillä jouduttiin laittamaan kissat pois 2 vuotta sitten kun itelle tuli allergia.. koirat on onneks voineet olla.

Ite tunnen välillä pientä levottomuutta kun lueskelen näitä ikäviä uutisia mut yritän vaan ajatella positiivisesti. tulis vaan pian ultra että sais kunnon varmuuden.

Heili Karajasta: Vai että jätät meidät.. hyvää ja turvallista odotusta sulle!! =)

aattelin että jos sais ihtesä lenkille raahattua... menaa tämä paikallaan olo rueta väsyttämään.. vielä kaksi aamua ja sitten saa olla vapaalla taas muutaman päivän. Kauheeta kyytiä menee viikot.

 
Hei!

Ja kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!!!

Lämmin halaus kaikille, jotka ovat saaneet huonoja uutisia lähipäivinä! Itselläni on ollut joka raskaudessa hillitön keskenmenopelko, eikä se tämän raskauden osalta olekaan vielä ohi, vaikka eilen näin pikkuisen köllimässä ja sykekin näkyi. Silti jotenkin pelottaa, kun tiedostaa, että mitä tahansa voi tapahtua milloin tahansa... Synkkiä ajatuksiako? Kai sitä vaan on perussuomalainen murehtija :ashamed: .

Joku kyseli maksamakkaran syönnistä? Itse olen välttänyt sitä joka kerralla ensimmäiset 12 vkoa mutta sen jälkeen syönyt ihan normaalisti, ei siinä kuitenkaan sitä maksaa ole kuin ihan hiukan vaan ja harva kai sitä pötkö tolkulla syö? Eikä noilla ensimmäisillä viikoillakaan pienillä määrillä ole mitään merkitystä. Kyselin asiaa jokin aika sitten yhdeltä erikoislääkäriltä, joka sanoi, että kunhan välttää jääkarhunmaksan syömistä (niin, meillä ihan perusruokaa :p ) niin muuten voi välillä ihan hyvällä omatunnolla syödä.

Ajattelin tässä kirjoitella hiukan enemmänkin mutta tuo huono olo alkaa taas nostaa päätään sen verran rajusti, että täytynee jättää toiseen kertaan, palaillaan!

J:näiti & "Helmi" 9+5
 
Moikkis kaikille!

Kauheesti taas tullu päivä aikana tekstiä ja nyt sit pitäis juttuja kommentoida kuten aamulla lupailin =)

Ensinnäkin: Pikkuvaemo oisin niin mielelläni sinne Stockalle tullu, varsinki kun rakastan kaikkea kosmetiikkaa, kaikkia ihania meikkejä, voiteita, hajuvesiä ym ym yms ! Mut kun ei aikataulu enää antanu periksi :| Pääsin viideltä töistä minkä jälkeen huristelin satamaan varaamaan ens viikoks piknik-risteilyä ( suomennettuna meikkien ja hajujen ostoristeilyä), sen jälkeen viemään kavereiden pojalle rattaat lainaksi ja sit piti vielä käydä ruokakaupassa. Ja nyt vasta kotiuduin ja oonh ihan rättipoikkiväsynyt... Seuraavalla kerralla sitten jos lähiaikoina tännepäin eksyt!

Sipuli:päivitän sulle sen lasketun ajan!

Pimmi: Toivottavasti sun MS-oireet pysyy poissa raskauden ajan ja myös sen jälkeenkin mahdollisimman lievinä. :heart:

Tutteli koittaa saada nukuttua ens yönä ja tulee sitten huomenna ultran jälkeen kertoon ihania uutisia!!

Heili oisit sä tälläkin puolella saanu pysyä, mut pääasia et poistut meiän listalta tollasen uutisen takia kun et ois jotain ollu masukilla huonosti. :hug: vielä sulle ja tuuthan aina välillä piipahtaan täällä "vanhojen" kavereidenkin luona? Onnea tulevaan!

Danjuska mua odottikin kotona lasagne kun tulin äsken töistä kotiin... Mies oli tehny kun sanoin et mun tekee kauheesti mieli. Ja nam ku oli hyvää...

Papagena Mullakin np-ultra 4.9, se on jo ihan pian, ihanaa! Mullakin on niitä masun juilimisia sillon tällöin, kohtu se siellä venyy ja paukkuu ja pikkuset muistuttelee olemassaoloistaan :heart:

Jonskunäiti kyllä muakin pelottaa, keväällä kun oli tuulimuna... Mut nyt oon käyny jo ultrassa varmistamassa että siellä se masukki on ja voi hyvin, ni on ainakin tuulimunapelko poissa, mut kyllähän se keskenmenon mahdollisuuskin välillä mielessä pyörii. Onneks on kohta jo 12 viikkoa kasassa ni km:n mahdollisuus on sit enää tosi tosi pieni...

).( Mulla on kauheen lieväsi enää oireita, etova olo on ollu jo pidempään poissa, ihanaa, ruokakin on taas alkanu maistuun, öisin joutuu kyl juokseen pissalla ainakin pari kertaa ja sit on tietty toi väsymys... Oisin ysin aikaan jo ihan valmis höyhensaarille, mut oon väkisin ollu hereil noin puol yhteentoista... Tänään tulee diilin finaali ja haluisin sen kattoo mut saas nähdä miten käy. Laitan joka tapauksessa digiboxin tallentaan sen miestä varten ni voin sit kattoo sen joku toinen kerta. Masu on edelleen ihan turvonnu, varsinki kun ilta lähenee.. Oikee ilmapallo!
Eiköhän nyt tullu ihan tarpeeks omaa napaa... Ja jos unnohdin kommentoida jonkun juttuja ni anteeks... Oon vaan niin väsy :ashamed:

Hauskaa illanjatkoa KAIKILLE!

:heart: :Ninni ja kullanmuru 10+3 :heart: :heart:
 
Haleja tasapuolisesti kaikille, hyvistä ja huonoista uutisista! :hug: Tänään on varmaan jokainen saanu kokea ukkoskuuron riemua... tai jotain muuta fiilistä. Töissä meni päivä ihan sekaisin, kun ekaksi tuli väärä palohälytys ja tenavien kanssa pihalle, onneksi osaavat jo itse reagoida hälyyn (hyvin koulutettuja, heh). Sitten seuraavalla tunnilla alkoi karmaiseva ukkonen ja homma meni ihan sekaisin, ihan kuin olisi viidesluokkalaisten ensimmäinen ukkonen!!! No, tuli niihin ainevihkoihin sentään jotain tekstiä...

Joku kyseli aiemmin, että onko 2. neuvola annettu kovinkin pitkälle. Mulla eka neuvola oli 6.8 ja toka 11.9 eli on siinä rakoa. Huomenna on NP-ultra ja vähäsen jännittää. Mies ei pääse, joten pitää mennä ihan yksin, pöh. Toivottavasti löydän sinne, kun siinä luki jostain ajoluiskan viereisestä ovesta. Onko joku käynyt NKL:lla ultrassa ja osaisi vähän sanoa vinkkiä?!

Nyt Salkkareiden tuijotukseen, en vaan pysty olemaan kattomatta, koska oon kattonu alusta asti eli tosi kauan...

Misupai ja Helmis 12+3 ja vähän yli.
 
Tuizu, voiei! Otan osaa, tsemppiä ja palaa pian tänne takaisin.

Heili Karjalasta, hyvää matkaa huhtikuisiin. Voi olla että me loppupään maaliskuisetkin venymme yli ajan ja huhtikuussa vasta alkaa tositoimet.

Onko joku muuten ajatellut jo horoskooppeja? Taitaa maaliskuun lopussa syntyvät olla Oinaita. Itsepäisiä vauvoja luvassa... :whistle:

Oma olo ennallaan, tosin eilen oli taas tosi huono olo.

Mamma-86, tiedän tuon pyörrytys tunteen! Edellispäivänä kävin koiran kanssa eläinlääkärissä, jossa häneltä poistettiin leikkauksen jälkeen tikkejä. Koiramamma olikin tullut allergiseksi ompelulangalle ja iho oli tulehtunut niistä tikin reijistä ja yhden ruven alla oli vähän mätääkin. Mä pidin itse koirasta kiinni (niin kuin olen useita kertoja aikaisemminkin pitänyt) ja yhtäkkiä alkoi hiki puskea naamalle, tuntui siltä että happi loppuu, veri pakeni naamalta ja mahassa alkoi velloa. Onneksi pieneläinhoitaja tuli paikalle ja kysyi että mikä olo.. oli sitten pakko sanoa että kohta taitaa kopsahtaa. Vaihdettiin sitten paikkoja ja mä pääsin istumaan ja olo koheni. Mutta olipa noloa, mä olinkin aika pehmo...

Tervetuloa uusille!

Riinu+Kaveri 9+4
 
myymä
Riinu Älä kuule muuta viserrä kuin että oinaat ovat itsepäisiä ;) Meillä neiti on nimittäin syntynyt huhtikuussa ja tietenkin oinas! Kyllä sitä välillä miettii että mitä tapahtuu kun taloon tulee toinenkin ;) hihi

 
Tuosta maksamakkarasta niin siitähän oli juuri juttua että poistettiin ns. "vaarallisten ruokien" listalta. Kun siinä tosiaan sitä itse maksaa on niin vähän. Että kohtuullisia / pienehköjä määriä voi ihan hyvällä omallatunnolla syödä. Mulla tuli tossa yks päivä kamalan huono omatunto kun pikkasen maistoin appiukon paistamaa haukee ku en voinu vastustaa... Anoppi joka on kätilö onneks lohdutteli et se on yks kärpäsen p*ska itämeressä jos kerran maistaa. :D
 
Tuizu :hug:

Jonna-76: Mulla viime yönä kanssa hirveät ylävatsakivut! Tuli sen jälkeen kun kävin vessassa. Jotenkin ajattelen noiden kipujen itselläni johtuvan siitä, että maha menee niin tyhjäksi, että on ihan järkyttävä nälkä yöllä. Tavallaan ei tunnu enää nälältä vaan kovalta kivulta. En millään jaksaisi syödä yöllä.

Pimmi :hug: Jos jotain positiivista yritetään löytää niin varmaan toisaalta ihan helpottavaa saada diagnoosi ettei tarvitse elää epätietoisuudessa. Olen kuullut, että jotkut joutuvat vuosiakin pohtimaan mikä heitä vaivaa kun MS diagnoosi on niin vaikea saada. Ja nyt kun on diagnoosi niin saa oikeanlaista lääkitystä, joka tietenkin auttaa sitten tai siis lieventää oireita. Tsemppiä!

Oma napa: Huomenna ultra! Olisipa kaikki hyvin niin päästäisiin kertomaan ilouutisia! En malta odottaa!

Jennah ja pikkujeppe 11+6
 
Misupai, se löytyy helposti; meet vaan sisään siitä mistä autotkin ja se on heti siinä oikealla, ovessa lukee äitiyspoliklinikka. Eli ei tarvii mennä edes ylös sinne pääoville asti. Onnea matkaan! =)

Tutteli, juu täällä mekin ollaan, tosin toisella puolella ;) Ramsinniemen risteys on vieressä. Meillä oli pitkään kaks kämppää ja kohta vuos sitten myin omani kaupungista ja tultiin tänne vuorostaan asustamaan ja odottelemaan uuden valmistumista. Kaupat tehtiin, kun talon paikalla oli monttu :LOL: mut hyvin se on noussu ja tosiaan parin kuukauden päästä olisi muutto uuteen (kerrostalo siis sekin). Ollaan sitten siinä pari-kolme vuotta ja katotaan sitten tilanne uudestaan, että kuinka isoon sitä pitää muuttaa! Ihanaa päästä muuttaa sinne, oma sauna ja lasitettu partsi ja pienenpieni pihakin :heart:

Neuvolaan meillä on nyt varattuna jo kolmas käynti 4.9. Viime viikolla oli toinen yhdistettynä siihen ekaan neuvolalääkäriin ja ensi maanantaina on jo se sairaalan np-ultra, joten eiköhän tästä sitten uskalla jo alkaa maailmalla "huutelemaan"- Mikäli tää pötsi nyt sinne asti edes "salaisuutena" pysyy :D
Paino mulla normaalisti vähän alle 60 ja nyt en edes ehtiny päästä ihan normaaleihin mittoihin, kun se alko taas jo nousee... mutta en ressaa sillä! Kyllä ne kilot sitten karisee, jahka pääsee vaunuja työntelee :whistle:

Hexodus ja tyyppityllerö 12+0
(jos tulee poika, niin ei kerrota kellekään, että sitä on tylleröks kutsuttu :D )
 
Kiitos kaikille tuesta!!!! :flower:

Tuizulle :hug: , kyllä mekin vielä onnistutaan!

Hyviä vointeja kaikille ja tietysti roppakaupalla tarrasukkia! Olen kyllä jäänyt tähän ketjuun jotenkin koukkuun, että varmaan vielä käyn lukemassa teidän kuulumisia.
 

Yhteistyössä