~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Malla29
sanon sinulle nyt saman, mitä mieheni on hokenut minulle, että mitä jos välillä antaisit sen vauvan vain kasvaa eikä jatkuvasti etsiä siitä jotain vikaa. :heart: Jos vauva on jo nyt tuon 11+3 niin tuo 4.9 on jo aika myöhään. Mutta aina voit soittaa lääkärillesi ja kysyä suoraan, miksi myöhempi aika ei käy. Minulla kun siirrettiin istukkabiobsiaa viikolla eteenpäin, aloin miettiä jos jotakin kunnes soitin sairaalaan ja kysyin kaiken mikä mietitytti. Heti helpotti ja taas olin murehtinut turhaan. Raskaudessa ei mikään ole varmaa kuin epävarma, sama jatkuu vaikka vauva syntyykin... kyllä se vie voimia jos jatkuvasti jännittää jotain.

Tällä hetkellä tärkeintä on kuitenkin se, että vaavisi kasvaa hyvin ja on kovasti kiinni elämässä, keskenmenonkin olet onnistunut välttämään. Nauti kääröstä ja ajattele positiivisesti.
 
Piitsi ja Heili Karjalasta oli suuntaamassa huhtikuisiin... Heippa ja mukavaa loppuraskautta :wave: Käykäähän kuitenkin laittamassa kuulumisia kun jo tutuiksi tultiin :)

Kiitokset kaikille tsemppaamisesta :) Toivotaan tosiaan että tauti olis helpommasta päästä eikä tämän synnytyksen jälkeen tulisi pahenemisvaihetta... Vaikeaksi menis kyllä jos olis 4 kk vauva ja 1,5 vuoden ikäinen poika ja siinä sitten pamahtais kädet ja jalat tunnottomiksi ja voimattomiksi pariksi kuukaudeksi! :eek: Onneksi on ne lääkkeet...

Edellisessä viestissä jäi kommentoimatta tuohon papa-kokeeseen että minulta otettiin se edellisen raskauden ensimmäisellä lääkärikäynnillä kun edellisestä kerrasta alkoi olla jo se 2 vuotta. Se kävi kipeämpää kuin ennen, mutta saattoi johtua vain siitä että se lääkäri oli yks poropeukalo... Joillakin saattaa kuulemma tulla pientä verenvuotoa jos tehdään raskauden aikana sisätutkimus (tai varsinkin otetaan papa-näyte) mutta se johtuu vain siitä että limakalvot on herkempänä.

Täälläkään ei ole nähty eikä kuultu vauvaa :( Ensi viikon tiistaina on ensimmäinen neuvola ja pyydän kyllä kuuntelemaan sydänääniä, mutta eihän ne välttämättä vielä kuulu... Se ensimmäinen ja viimeinen ultra on rakenneultra sitten parin kuukauden päästä että pitkä odotus vielä edessä. Suunnitelmissa oli että kävisin yksityisellä np-ultrassa, mutta ei nyt kyllä ole rahaa laittaa melkein 100 euroa yhteen ultrakäyntiin :/ Jospa ne sydänäänet kuuluis sitten tiistaina niin olo helpottuis edes vähän...

Tänään piti sitten oksentaa ensimmäisen kerran :x Mun äiti sanoi eilen että syö kaurapuuroa aamulla niin huono olo pysyy kaukana... No minähän söin ja hyvin meni kyllä alas, mutta niin tuli myös ylös...! Olo on ollu kyllä sen jälkeen paljon parempi kuin moneen päivään, mutta en nyt sitten tiedä että johtuuko siitä puurosta vai oksentamisesta :whistle:

Tänään alkoi sitten 10. viikko :) Lueskelin tuossa muistiinpanoja edellisen raskauden 10 viikosta ja siellä luki, että olo on karsee, mikään ei mene alas, päätä särkee koko ajan, huimaa, verenpaineet tosi alhaalla ja tissit kipeänä... Olo on aikalailla muuten sama mutta rinnat tuntuu olevan ihan ok :D Mittasin eilen vanhempien luona verenpaineet ja näköjään sama homma jatkuu kuin edellisessäkin raskaudessa... Paineet oli huimat 97/56, että onko kumma kun huippaa :whistle:

No mutta kaveri soitti että on tulossa käymään että pitää vissiin vaihtaa jotain päivävaatetta päälle :D

Pimmi 9+0
 
Moikkis taas!

Pimmi
ostin tänään uusimman Odotus ja vauva-lehden (sen kaksplussan) ja äkkii selasin vaan kotona ja siellä oli mun mielestä juttu naisesta jolla ms-tauti ja on kans raskaana. Voin tarkistaa vielä kotona. Aattelin vaan jos sua kiinnostaa lukee. Kauheen alhasia verenpaineita täällä. No ei mullakaan mitkään korkeet paineet ollu, 115/72.

Oon töissä ja täällä sikakylmä, on vähän tehokas ilmastointi. Aamulla valitin kuumasta ja nyt sit täytyy valittaa kylmästä... =) Tiedä sitten mikä ois sopiva...
Tekis kauheesti mieli leikata sellanen pidempi polkkatukka ja värjätä vähän tummemmaksi. Nyt hiukset vaaleet ja aika pitkät... Mul käy aina näin... Keväällä haluun vaaleen tukan ja kun syksy on nurkan takana ni tummaks pitäis saada taas. Oma väri aika tumma ni ois helpompaaki tummalla ettei koko ajan tarviis olla juurii värjääs. Sen verran pitkän tukan kuitenki haluan et saan sen kiinni. Mul on monta kertaa ollu ihan lyhyt tukkaki mut se kasvatus on sit ihan tuskaa, varsinki se välivaihe ku tuntuu ettei sille pysty tekeen mitään, ei saa kiinni eikä muutenkaan nätisti... Muutenki tuntuu et lähtee hiuksia normaalia enemmän ni vois olla ehkä parempi tummana ettei tarviis niin paljon rasittaa hiuksia.

Pikkuvaemo sä kun oot Lancôme-expertti ni kerro mikä ois hyvä meikkivoide kuivalle iholle? Mulla nyt photogenicia ja haluisin jonkun vielä kosteuttavamman enkä missään nimes mitään mattameikkivoidetta! Käytin pitkään Chanelin meikkivoidetta mikä kiinteenä rasiassa, tykkäsin siitä kans kovasti. Oon menos ens viikolla laivalle ni aattelin sieltä ostaa ku saa kuitenki aika paljon halvemmalla...

Nyt takasin töihin!
 
Ninni, musta se photogenic on aika paksu, tai jotenkin ehkä vähän liian peittävä. Ite tykkään siitä Color Idealista, ihanan ohut ja levittyy kuin unelma. Ja se meikkivoidesivellin on supehyvä, sillä saa samalla ohuen ja peittävän lopputuloksen. Sieni sitäpaitsi imee meikkiä ihan hirveesti joten sinänsä kallis sivellin maksaa itsensä kyllä takas.

Se Chanelin meikki on kans ihana, ja jos tykkäät kiinteistä, niin Biothermille tuli kans kiintee meikki. Tykkäsin kovasti, kun kokeilin.

Meikkiterkuin vaemo
 
Tuizu: En tiiä käytkö enää mut oon niin pahoillani ja jaksamisia sulle paljon :hug: Ite en oo saanu mitään varmistusta vielä masuasukista niin tuo on tietysti myös se mun suurin pelko :'(

Mä nyt sit tilasin sen neuvola-ajan ens keskiviikoks jolloin viikkoja 10+4. Ei välttämättä kuulu mut voi kuulua.. Olikos se myymällä vai kenellä kuulunut jo vähän päälle 9 viikoilla? Joten on mullaki toivoa :D Niin toivon että kuuluu ja sais sen niin tärkeän varmistuksen!!

Ja tosta saunomisesta kun kerta puhuitte niin pakkohan se on munki saunaan päästä :kieh: Meillä ei oo omaa saunaa eikä olla talon saunaa varattu ni äitille ajattelin mennä viikonloppuna saunomaan! Toivon että saisin isosiskon seuraksi, tosin masu on niin pömppö et sais tietää raskaudesta mut ei kyl yhtään haittais B) Just ja just pystyn pitää suutani kiinni..

No piippa! Sulla ultra kahen viikon päästä ja sulle peukutan mut mun ultra on vasta 14.9. eli ikuisuus!! Ja mulla kans nyt kahtena aamuna tyttö jäänyt hoitopaikkaan itkemään ja ite lähteny sitte nopee pois taakse kattomatta ja ai että tuntuu pahalta :snotty: Vaik tiedän et itku loppuu heti ni silti.. Huh, toivon et kohta alkaa helpottaa..

Sipulille ja hexodukselle onnea 12viikkoa täynnä!!

Ja maalaiselle :hug: kun joudut kans ultraa venailee ja kärvistelee..

Mä käyn kans vessassa öisin muutamaan kertaan mut juonki ihan sikana aina iltasin :p

Danjuskalle onnea ekaan ultraan, ei enää montaa päivää =)

Mä katon kans salkkareita :D

Mä oon oinas ja miten niin itsepäinen :whistle: Mitenhän tullaan Yrsan kanssa toimeen...

Lisää kommenttia taas myöhemmin :wave:

Suvitus+Yrsa 9+5
 
Ninnille että me katotaan kans BB:tä 'koukussa' :ashamed: Mut ei olla sitä 24/7 ostettu mut joka ilta tuijotettu..

Lokalle: niin se toka veihe oli tosi simppeli juttu jota jännitin paljon mutta turhaan :)

Tuttelille hirveesti haleja :hug: :hug:

 
Olipa sitten mun teksti hävinny bittiavaruuteen.. :kieh:

ennelle myöhästyneet onnittelut!
Tuttelille onnea HYVISTÄ ultrakuulumisista!
Ja Heilille myös ja mukavaa loppuodotusta jos siirryt toiseen pinoon!

Tänään ja eilen on nippaillu mahasta ihan kunnolla. Luotan siihen, että kuuluu asiaan! :saint:

Minä olen addiktoinut itseni ihan jokaikiseen tv-sarjaan mitä tulee! :LOL: Ja vammasinta on se, ettei enää voi nauhottaa niinku ennen sen pas*an digiboxin takia. :kieh: Odotan erityisesti BB:tä ja emmerdalea!

Rhea ja masuliini 11+2
 
Mulla on menny naamavärkki ihan kauheeseen kuntoon. :kieh: Ei oo varmaan ikinä ollu näin paljon näppylöitä. Ja ne on ilmestyny vielä ihan yks kaks mitään ilmoittamatta. Nyt sit naama punottaa vähän jokapuolelta. Ja on hienoo olla asiakaspalvelussa tälläsellä hetkellä. :ashamed: Saa nähä miten hyvin nämä tämmöset saa pois ja miten pian. Ihmeellisintä on kun aikasemmin ei oo oikeastaan tullut näppyjä ollenkaan ja sit ku 10 viikko lähestyy niin sitten kaikki puhkeaa yhtäaikaa.
Onko kellään muulla ollu samanlaista ongelmaa?

Niin ja suvitus, kiitos myötätunnosta. :hug:

maalainen86 ja hugo 9+6
 
No onpas täällä monta muutakin bb-koukussa olevaa =)
Se piti vielä lisätä et vaikka meillä se 24/7 onkin ni ei sitä siltikään tuu koko aikaa tuijotettuu kun on aika tylsää touhua siellä varsinki päivisin. Mut sillon ku ne kännäilee ja tapahtuu, ni sillon on ollu tosi kiva kattoo sitä suorana ni näkee kaiken mitä tapahtuu eikä vaan pätkiä seuraavan päivän lähetyksessä. Se on siinä parasta!

Pikkuvaemo pistetään korvan taakse se meikkivoide, sellanen meikkivoidesivellin mulla onkin, tietty! Suurin osa mun meikeistä on Make Up Storen, tykkään siitä sarjasta kovasti! Ja niitä ei oo mitään vähän... luomivärejäki mulla on varmaan yli 20 ja sit kaikki muut aineet päälle... Voi kun mies tietäis mitä neki maksaa ja laskis joskus yhteen paljon on mulla meikkeihin menny ni vois tulla sanomista :LOL: :LOL:

Suvitus mulla ei edes yritetty kuulla niitä sydänääniä, odotetaan nyt sinne np-ultraan asti mikä 4.9. Kyllä mä nyt maltanki odottaa kun siellä varhaisultrassa ne äänet lujana kuulin :heart: !

Äiskä äiskä
et oo ainut kellä jo iso masu! Mullaki välillä sellanen olo et viimesellä kolmanneksella oisin. Aamulla masu suht normaali mut mitä pidemmälle päivä menee ni sitä isommaks se paisuu =) Kuulunee asiaan!

Nyt alan kohta lopetteleen töitä, palailen varmaan vielä myöhemmin!

:heart: :Ninni ja kullanmuru 10+4 :heart: :heart:
 
Heippa :wave:

Pahoittelut kaikille huonon uutisen saajille ja onnea uuteen yritykseen.

Yövuoro viikko menossa ja voi kun väsyttää.. |O Lisä riesana vielä kuumuus..töissä ollu 30 astetta sisälämpötila. :eek: Kuumuus pahentaa etovaa oloa ja syöminen on vaikeaa.

Ens tiistaina olis np-ultra =) jänskättää onko siellä ketään, oireista päätellen ainakin luulis olevan :LOL: Kuopus aloitti perhepäivähoidos ja on ollu kärttynen sitten kotona, varmaan kapinoi muutosta vastaan. Hyvin kumminkin viihtyy kun on kavereita. Poika onkin pian 3v että kaippa olikin aika saada muutakin virikettä kuin äiskä. :) Mietityttää et sitten kun äippäloma alkaa et ottaako pojan pois hoidosta vai jatketaanko.

Mitäs muuta... niin onko muilla sellaista jännää kutisevaa pakotusta tisseissä et välillä niitä ihan särkee ja kuumottaa? Välil tekis mieli lyödä pakastevihannespussi rintsikoihin :LOL:

hope08+ MörriMöykky rv10 :heart:
 
Mä olen sitä hammaslääkäriä miettinyt niin paljon etten sinne mene :D
Kammoan siis hammaslääkäriä, niin paljon ettei mikään mahti mua sinne saa!
Paitsi sitten kun on varaa antaa niiden nukuttaa ja tehdä siellä suussa kaikki tarvittava.
Mulle sitten vissiin iski joku flunssan tyylinen ja voi jessus että olo on nyt kahta kauheempi, ihan kun se mikään kauheen kiva olisi muutenkaan!
 
Molemmat "tallessa" ja omissa kalvoissaan ja omilla istukoilla, mikä oli suuri helpotus. Kohdunsuu oli hyvin kiinni ja -kaulaa reilusti, eli pitäisi sen suhteen pysyä kyydissä. B-vauvalle tuli ultratessa hikka, oli toisaalta hellyttävää katella 5cm pituista vauvaa hikottelemassa. koot oli 5cm luokkaa ja painoa noin 22-25g, eli pieniä :heart: Neljän viikon päästä "kurkistetaan" taas.
Nyt lähden miehen ja lasten kanssa lenkille, kun on vielä ihana ilma :wave:

Korven tyttö ja tuplat 12+2
 
Korven tyttö kiva kuulla ihania uutisia!!
Miten usein sua ultrataan noiden tuplien ansiosta?
Voi kun pääsis itekkin kuukauden välein masuun kurkkiin... Tai pääsishän sitä jos yksityiselle menis mut on vaan turhan kallista, se mun varhaisultraki maksoi melkeen 120?... Jos nyt pärjäisin kunnan tarjoomilla np- ja rakenneultrilla ja sit menisin vielä 4D-ultraan sit joskus 25vkolla.

Eipä taas muuta tähän hätään...

-Ninni ja Kullanmuru 10+4 :heart: :heart:
 
Maya! Mulla ei neuvolassa edellispäivänä (10+2) edes yritetty kuunnella sydänääniä, kun kuulemma niin harvoin kuuluu noilla viikoilla! Toivottavasti sulla nyt ois kyse vaan siitä ettei niitä vaan saatu kuuluviin!
Vuotojahan on monella, usein myös ihan harmittomiakin!
:hug: sulle ja toivotaan nyt et kaikki ois kuitenkin ihan kunnossa!!

:heart: :Ninni ja kultsi 10+4 :heart: :heart:
 
Heipparallaa, pitkästä aikaa... Tai tähän listaan olen tainnut vaan listautua plussan jälkeen. Kovasti ollut kiireinen kesä, eli eipä pahemmin ole koneelle ehtinyt. Täytyy jossain vaiheessa yrittää hieman päästä kärryille siitä keitä te olette ja mitä teille kuuluu! No, puolentoista viikon päästä on töihinpaluu edessä, ehkä sit olisi enemmän palstailuaikaa... ;)

Tänne kuuluu siis ihan hyvää. Ensimmäinen neuvola oli viikko sitten (8+3) ja kaikki oli hyvin. Sydänäänet kuului hyvin, siellä se pieni sydän takoi 170 sykettä minuutissa.. :heart: Oli se niin ihanaa kuunneltavaa!!

Tuosta tv-addiktiohommasta. Täällä myös yksi joka innolla odottaa BB:tä! :wave: Ja Pakoa. Ja montaa muuta sarjaa. Ihanaa kun on taas syksy ja kaikki suosikit palaa tauolta! :D Saas vaan katsoa miten jaksaa joka ilta valvoa BB:n loppuun asti... :whistle: Vielä kun aamut aikaistuu töiden myötä.

Tällaista tällä kertaa. :flower:

Emminmamma ja Pallero 9+3
 
Maya, toivotaan parasta. :hug: Älä vielä vaivu epätoivoon.

Papagena, mammahousut mullakin käytössä jo toista viikkoa. Ai viittaa tyttöön, hyvähyvä! Ois ihana päästä tekemään pieniä saparoita ja lettejä :heart:
 
Maya :hug:

Joo salkkarit, BB, grey, pako vaikka mitä sarjoja seuraan :D
Hei kohtahan alkaa lost!! :LOL:

Tais olla aikasemmin vähän olla tosta seksistä puhetta..
Oli ainaki haluttomuudesta, jota mulla ilmenee mutta mies tekee semmosia kivoja pieniä romanttisia juttuja ni tulee hyvä mieli ja tekeekin mieli olla toisen lähellä :) Tänään meni vessaan, laitto oven lukkoon ja pyys mut hetken päästä sinne ni oli siivonnu kaikki turhat pullot ja putelit pois ja laittanu kynttilöitä palamaan ja kutsu suihkuun :heart: Kyllä piristää päivää tommonen!! Mutta siis kun tänään sextailtiin ja aiemmillakin kerroilla ni jotkut asennot on aika epämiellyttäviä, tuntuu siis jossain tosi tuolla syvällä oudolta.. Hmm, mitähän on ja ei kai vakavampaa?? :eek:

Kauheet ilmavaivat päällä nyt :whistle:

Ahistaa ku syön joka päivä ainaki kaks isoo ateriaa ruokaa ja parit välipalat, niitä onneks harvakseltaan, mut en vaan kerkiä mitään liikunnallista tekemään! Koulusta ku tuun ni en jaksa evääkään liikauttaa saati sitte lähteä kuntoilemaan.. Paino ei kai oo hirveesti noussu mut varmaan pyörryn ens neuvolakäynnillä :ashamed:

Suvitus+Yrsa 9+5
 
Taitaa kaikki olla vähitellen palannut töihin ja koulujen pariin, kun yhdellä sun toisella tuntuu kiireitäkin riittävän. Muistetaan ottaa ihan rauhassa, niin päästään turvallisesti perille!! :heart:

Tuossa juuri vastailin Predo-kyselyyn, jossa olen vertailuryhmässä. Tutkimus tutkii niitä raskausmyrkytystekijöitä riskiryhmältä ja vertailuryhmältä. Onks muut mukana siinä? Kysymyksiä on tosi paljon!!!

Olin tänään np-ultrassa ja oli niin hellyttävää nähdä pikku Helmis liikkumassa sormineen ja varpaineen. Kaveri vastasi viikkojaan, jotka oli annettu vkolla 9 ultrassa. Samoin pääpeppumitta oli välillä 12+4-6 joten laitettiin laskettuaika 12+5 mukaan ja se on nyt sitten 1.3.2008. Turvotusta oli 1.1-1.2 ja olis saanut olla 2.5 asti. Sanoi tuo kätilö, että kuvasta näkee aika helposti, jos tämä turvoke on kamalan paksu ja millejä paljon. Sain kivoja kuvia miehelle kotiin tuomisiksi. Saatanpa tännekin sen parhaan laitella... Mutta tästä on aika mukava jatkaa eteenpäin. Varsinkin kun mummo on neulonut jo neulepuvun melkein valmiiksi...

Töissä ihmettelivät kovin, missäs oli aamupäivän 8-12, kun en yleensä ole pois. "Asioilla" olin... Naapurin rouva on kollega ja varareksi ja hänelle kerroin, sanoinkin jo miettineensä miehelleen, että taidan odottaa vauvaa. Näkyy kuulemma ulospäin miun olemuksesta! Ja miten niin... Viime vuonna yks odotti vauvaa töissä ja ennen ku se kerto kaikille, niin yks miesope totes, että "kuinka tämä rouva hehkuu!" Mies oli töissään tänään ultran jälkeen kertonut, kun siellä ovat vihjailleet pitkään hänelle lapsenhankinnasta. Moneen perheeseen on siellä tulossa tai vastikään syntynyt pikkuinen.

Nyt pitää kyllä lähtee suihkuun, suursiivouksen hiet pois!

Misupai ja Helmis 12+5
 
Hello!
Täällä jännitetään maanantaita! Aamulla ensimmäinen neuvola! Tai periaatteessa jo toinen koska kävin siellä ihan alussa kovan kuumeen takia ja se neuvolatäti yritti jo silloinultrata ja kuunnella sydänääniä, muttei näkynyt eikä kuulunut mitään... Viikko oli 5. :D
Se kyllä sanoi että seuraavalla kerralla sitten kuullaan ja nähdään... Eli maanantaina tulee 9+2 täyteen.

Täälläkin ollaan jo valmiiksi koukussa tulevaan BB:IIN! =) =) Pako alkaa myös ja salkkareita ollaan tuijotettu koko viikko. Alkaa vaan muistuttaa kohta kauniitajarohkeita kun lapset kasvaa silmissä ja juonen käänteet on vähän hassuhkoja...

Joo... mies on lähtenyt aamulla töihin klo 06 ja on siellä vieläkin... :( kauhea ikävä jo!

Niin ja kattoin äsken satuhäitä... Meinas tulla tippa linssiin, joten kai tässä vähän herkillä ollaan kun en mä niin "nynnerö" kuitenkaan oo, että noin vähästä itkisin... :LOL:

T: Julietta ja vauveli 8+5
 
Maya ja Tutteli: Toivotaan, että kaikki on hyvin! Tämä alkuraskaus on joillekin raskasta aikaa kun odottelee vain, että pääsisi siihen viikolle 12 ja sitten voisi ainakin vähän huokaista.

Oma napa: Tänään olin np ultrassa ja pikkuinen oli ihan kunnossa ja sydän löi. Vastasi viikkoja 11+6. Lääkäri oli vaan vähän tekninen eikä turhia puhellut. Sikiön kuvatkin oli ihan epäselviä. Harmittaa vähän. No pääasia, että pikkuinen oli kunnossa. Kerrottiin sitten tänään miehen vanhemmille ja itkuhan siinä kaikilta pääsi. Oli ihanaa kertoa. Nyt sitten vaan pitää löytää hyvä päivä sille, että kerrotaan minun vanhemmilleni. En malta odottaa.

Jennah ja Pikkujeppe 11+6
 

Yhteistyössä