~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Huomenta!

Onnea Misupai ja Jennah iloisista ultrakuulumisista! Vaihdoin Misupai sun la:n ekaks päiväks. Laittakaa kuvia näytille jos vaan mahdollista!

Julietta oli kattonu satuhäitä ja meinannu itkee, mä puolestaan katoin teho-osastoo ja tuli kans pala kurkkuun kun siellä oli häät...
Hormonit, hormonit!

Kauheeta on ku en "osaa" enää nukkuu vaikka saiskin, taas ois herätys ollu vasta ysiltä mut oon noussu jo ennen kasia. Mul on näköjään tullu joku sisäinen herätyskello mikä herättää mut joka aamu aika tarkkaan klo 7.55. No, onpahan vähän omaa aikaa ennen kun tytöt herää. Mies nyt nukkuu aina pitkään, kun on aina töissä 03 tai 04 asti.

Mulla on kauhee matkakuume (mulla on kyl aina), netistä kattelen koko ajan matkoja. Oltiin tammikuussa Thaimaassa ja heinäkuussa Bulgariassa mut taitaa nyt reissailut jäädä vähemmälle tulevan vauvan vuoksi. Kun ei haluta ihan pienen kanssa mihkään lähtee. Eikä sit taas ison masun kans voi enää talvella lähteä. Yks paikka mihin haluisin lähtee on Kap Verde, vaikuttaa tosi ihanalta paikalta. Mut ehkä sitten joskus...

Ihanaa, enää tää ja huominen työpäivä ni on kolme vapaata! Tiistaina meiän koira menee kastroitavaksi, saas nähdä kuin kipee on sen jälkeen. Sit saa hauva kulkee hetken aikaa popcorn-kulho päässä =)

Emminmamma täältä kanssa tervetuloa takasin linjoille!

Missäs muuten ovat Viivi ja Vagner, Gardenia, Huvikummun vääpeli, LOE ja muut jotka ei oo vähään aikaan mitään kirjotellu? Täällä jo kaivataan kuulumisia!!
Ulkona näyttää siltä et taitaa sade tulla, i-ha-naa!!!

Eipä tässä kai muuta taas!
Moikkis!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 10+5 :heart: :heart:
 
myymä
Eli 8.00 oli neuvola ennen töitä ja heti kuunneltiin sydänääniä. Jännitti taas tosi paljon että mitä jos eivät kuulukkaan! No meidän pieni himpula oli niin vilkkaalla päällä heti aamusta että hetken aina ehdittiin kuunnella kun karkasi dopplerin alta ja vihdoin kun saatiin kiikkiin niin potkuja tuli toisen perään :p Ai että tuli hyvä mieli..
Meidän neuvolatäti jatkaa ihanaa olemustaan. Sanoi että mikäli koskaa ntulee sellainen tunne että haluaa tarkistaa onko kaikki hyvin niin koska vain voi soittaa ja tulla kuuntelemaan sydänääniä! Ah meidän ihana neukkatäti <3

Olen onnellinen!

Myymä ja pikkukakkonen 11+3
 
Onnittelut kaikille hyviä ultra kuulumisia saaneille! :flower:

Kaikki muut itkee telkkariohjelmien onnellisissa kohdissa. Mä itkin ku tehiksessä se ray oli niin surullinen. Neelan pitää olla sen eikä tonyn kans! Ja nyt se sit jäi rekan alle.. |O :'(

Mun pitäs kysyä jatkotöitä täältä missä oon harjottelussa, mutta en uskalla jos ne sanoo ei, ni mitäs mä sit keksin! |O :kieh:

Rhea ja masukki 11 + 3

Ps. Emminmamma kiva kun palasit! :wave:
 
Rhea oon kans samaa mieltä et Neelan pitäis olla Rayn kanssa. Se Tony on jotenki niin ärsyttävä... Tarvii varmaan kattoo tehiksen sivuilta miten Rayn käy, EI SAA KUOLLA!!!

Myymä :heart: . Ihanaa et oli kiva neuvolareissu!!
 
En ole paljon kerinnyt täällä pyörimään, kaikki aika mennyt häitä järkätessä.
Huomenna se kauan odotettu päivä koittaa! :heart:
Jos en kerkeä täällä nyt enää käymään nii hyvät viikonloput kaikille!
Ois ryettava laittautumaan, tänään pitää miljoona asiaa tehdä! =)

Heidi ja masuasukki 12+0 :heart:
 
Onnea Heidille huomisiin häihin! Ihana päivä sulla edessä :heart: !

Pikkuvaemo niin ne viikot vaan vierii eteenpäin, ennen kun huomataankaan ni ollaan jo jollain viikolla 30 =) , toivottavasti ainakin! Kyllähän mäkin jo sen pikkusen haluisin syliini tuijotettavaksi!

Sit pikku galluppia tähän väliin: Meinaatteko kysyä lapsen sukupuolta ultrassa? Mä haluisin kovasti tietää kun on jo 2 tyttöä ja ois vähän niinku poika tilauksessa, mut jotenki musta tuntuu et mies ei halua tietää etukäteen. Ei olla tytöissäkään tiedetty... Mulle on ihan sama kumpi tulee, yhtä paljon riittää rakkautta oli hän sitten tyttö tai poika! Mut jos ollaan siihen 4D-ultraan menossa ni siellä sen varmaan näkee kysymättäkin...

Rhea kävin kattoos miten Rayn käy... Voin laittaa yv:nä jos haluat tietää :) Ku en sitte malttanu olla kattomatta...

:heart: :Ninni ja kullanmuru 10+5 :heart: :heart:
 
Huomenta kaikille. koulussa olen jo kolmatta pvää yrittämässä tehdä rästihommia ja joka pvä olen tyhjin käsin lähtenyt! Väsyttää vaan ja oksettaa, mihinkään ei jaksa keskittyä :kieh:
Soitin eilen neuvolan psykalle ja sainkin heti ajan ja kävin juttelemassa näistä peloista! Helpotti vähän ja yritän nyt ajatella aikasempaa positiivisemmin :) Tänään mennään miehen kanssa hakemaan niitä äippävaatteita ja se vanno että nyt ne ei jää kauppaan!!! Pakkohan tässä on mennä eteenpäin!
Maya lohdutuksen sana, että eilen viimeksi lääkäri sano mulle että kun normaali raskauteenkin voi kuulua veristä vuotoa, eikä se tarkoita että jotain olis vialla.Tiedän todellakin, että sitä on vaikea uskoa, mutta älä heitä toivoa menemään! Olisko sulla mahdollisuutta mennä päivystykseen aikaisemmin? Tleensä ultraavat kyllä aina jos sinne menee! Sanot, että vatsa on tosi kipee ja olet huolesta sekaisin.
Misupai...eli siis kuvasta näkee paljain silminkin ilmeisesti jos viitettä poikkeavasta niskaturvotuksesta! Tuli taas karsee olo...olen katsonu eilisen ultrakuvan kohta puhki :eek:
Papagena en viitsi paljastaa ketä poika esittää, mutta eihän siinä montaa poikaa olekkaan koko sarjassa! Mitään glamouri hommaa se ei todellakaan ole ja itse jään mieluum.kotiin kun lähden mukaan studioon,
se on pitkävetistä odottelua ja uusintaa uusinnan perään.Ihan rauhassa saadaan joka paikassa kulkea eikä julkisuus todellakaan paina
;)
Heidille tsempukkaa huomiseen :heart:
 
Heidille ihanaa hääpäivää huomenna!

Ninni kyseli vauvan sukupuolen selvittämisestä... Ehdottomasti selvitetään! Toivon tyttöä tosi lujaa ja jos saan luvan mekkojen ostamiselle ja vaaleanpunaisille tapeteille, niin tää lähtee samantien kaupoille :LOL:
No, ei toinen poikakaan tietenkään olis hullumpi vaihtoehto ;)
 
Heidille ikimuistoista hääpäivää ! :flower:

Mayalle ja Tuttelille malttia ja tarrasukkia. =) Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin! Kaikenlaisia oireita kuuluu joka raskauteen ja ite ku oon kaikkia kauhutarinoita täältäki lukenu niin mieheni oivasti sano että kun on olemassa hirveästi muitakin äitejä kuin me kaksplussalaiset, joilla on kaikki mennyt hienosti, että tänne kertyy helposti sitten niitä tapauksia joilla on erikoisempia oireita ja vaikka sun mitä. Että keskittykää vaan siihen omaan napaan :D :heart:

JA VOI SEN KERRAN ku multa jää teho-osasto väliin niin joku jää auton alle ja siel on kuolemattomia rakkaustarinoita!! Ärsyttää ihan kamalasti :LOL: Täytyy varmaan hakee koneelle se. Me ollaan miehen kanssa ihan koukussa siihen Teoria Miehistä, musta se on niin iiiiihana, varsinki Patrick & Annie on maailman symppiksimpiä ! :)

Minä olin kanssa ollut pallerosta huolissani monta päivää ku olin ite kipeenä ja vähän mieli maassa mutta eilen kun palasin töihin yks kollega kuunteli sydänääniä ja.. sieltä ne kuuluivat vahvana! :heart: Syke oli 163 ja äiti oikein tyytyväinen. Nyt jaksaa taas painaa tiistaihin jolloin päästään kurkkaamaan ultraan.

Meillä pieni ja varovainen poikatoive olemassa mutta ollaan ajateltu että ei kysytä sukupuolta, jos 4D:ssä nyt selvästi näkyy tai lekuri kysyy että halutaanko tietää niin sitten fiiliksen mukaan. Se onkin sitten kiva kun toinen sanoo että KERRO ! ja toinen että ÄLÄ :D toisaalta ois niin ihana kokea se varmasti voittamaton fiilis kun kätilö kajauttaa kumpi tuli, ja eihän se aina varma oo se ennustus sitten... Ei ois kiva pukee prinsessaa turtlesasuihin tai poikaa my little pony-bodyyn. ;)

Kun eilen sain taas mielenrauhan että murulla on kaikki hyvin oon taas katsonut massuani että hyvänkokoinenhan se on ja ruokahalu kasvaaaa... Hemppa oli mulla jo 127 ja sekin on oikein hyvä! Ehkä ja toivottavasti tässä mennään kohti leppoisaa ja onnellista keskiraskautta. <3 Nyt kahville!

hyvpäivtoiv: mama-L ja Onnipupu 11+1 :heart:
 
Heidille oikein ihanaa hääpäivää =)

Meill on tänään kello 14 ultra ja kyllä jännittää.Mulla on mahakipuja ollut muttei enää ruskeeta vuotoa.Täytyy vaan toivoa että pikkusella on kaikki hyvin.

Ninni78;mulle jos viittit kanssa laittaa niitä juonipaljastuksia.Mä vollotin ihan täysillä kun Ray jäi sinne rekan alle. :'(

Mutta palaan kertomaan ultrakuulumiset oli ne sitten hyviä tai huonoja.
 
Heidille oikein ihanaa hääpäivää huomenna :flower:

Pahoittelut ja :hug: kaikille huonoja uutisia saaneille.

Mä en ole paljoa kerennyt/jaksanut kirjoitella. Tuntuu niin toivottomalta pysyä mukana teidän jutuissa kun tekstiä tulee niin valtavasti päivän aikana ja eipä tota aikaa ole hirveästi täällä netissä hillua kun poika kuitenkin vaatii huomiota koko hereilläoloajan.

Mulla oli keskiviikkona eka neuvola ja neuvolantäti oli sitä mieltä että toi 6 päivän heitto ultran mukaan ei vaikuta laskettuun aikaan eli laskettu aika on nyt varmistunut 20.3. Ninnikö se oli ketä listaa päivittää niin muutatko la:n sinne. Sydänääniä yritti kuunnella mutta ei kuulunut. Tiedän että ne ei välttämättä kuulu kuin vasta rv 12 lähtien mutta kyllä silti rupesi vähän stressaamaan. No viikkoja mulla oli kyllä sillon oikeasti vasta 9 eikä 10. Taidan pyytää tätiä kuuntelemaan sydänääniä uudestaan kun menen pojan 1v. neuvolaan ens viikolla sillon olisi ultran mukaan viikkoja jo 10.

Täällä kaupunki tarjoaa vain yhden ultran, tyhmää. Varmaankin menemme omakustanteisesti np-ultraan. Tietääkö kukaan mitä sellainen maksaa?

Koskahan tää väsymys oikeen helpottaa? Tuntuu että voisin vaan nukkua nukkua ja nukkua. Illalla menen aikaisin nukkumaan ja silti olen aamulla klo 7 kun poika herää todella väsynyt.

Gallup vastaus: En halua tietää kumpi on tulossa. Mun mielestä on ihanaa jännittää synnytykseen asti kumpi sieltä tulee.

Mimmi + pötköliini 10+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja maya2007:
tänään oli eka neuvolakäynti (rv 10+6). sydänäänet ei kuulunu ja iltapäivällä tuli taas limavertavuotoa. alavatsaa myös pistelee. 1 viikon joudun odottamaan polille ultraan pääsyä. kai se on menoa nyt :( :'(
Mä pääsin viimeksi lähetteellä asikkalan tksta päikkyyn kun valitin vuotoa ja huolta..
Ei ne phks kauheesti tykänny kun sinne ryykäsin mut pakkohan niitten oli vastaanottaa mut..
Mut siis jos hirvee huoli ni menet päivystykseen!!!

Mä vuosin muutes tän raskauden aikana varmaan 3vkoa putkeen,,
Alkoi sellaisella limaisella verivuodolla ja jatkui sitten ruskealla tuhrulla, mut se onneksi loppui joku viikko sitten..
Olin jo aika paniikissa kun silloin ton keskenmenon aikaan tuli kanssa tuota vuotoa mut nyt ei hätää !
Eli ei siellä välttämättä ole mitään hätää sunkaan mahassa <3
Epätietoisuus vaan on se pahin, siksi kannattaa oikeesti hakeutua sinne päivystykseen jos ei kestä odottaa!
Tsemiä hirmusti :hug:
 
Rohmutti: Laitoin yksityisviestinä sulle saman ku Rhealle!

Mimmi: Päivitän sun tiedot listaan. Muakin väsyttää kovasti, mut vaan iltasin, eilenki nukuin pikkupäikkärit klo 19.15-21.00... Sit jaksoin valvoo 23.15 asti ku katoin hädän hetkellä ja sit maistuki uni taas niiin hyvälle...
Ultran hinnasta sen verran et mä kävin täällä Turussa yksityisellä varhaisultrassa ja maksoi 117? kela-korvausten jälkeen, eli sikakallis!!! Oon kuullu et halvimmillaan jossain on maksanu reilu 50?. Riippuu varmaan tosi paljon paikkakunnasta. Kannattaa soitella eri paikkoihin ja vertailla hintoja!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 10+5 :heart: :heart:
 
Tervehdys kaikille piiiitkästä aikaa. Ootte ollu niin ahkeria nyt elokuussa et en jaksanu millään lukea noita juttuja, mutta koitan taas päästä kärryille hommasta. On ollu muka niin kiire ettei oo ehtiny lukemaan saatika sitte kirjotteleen :ashamed:
Heidille oikein mukavaa hääpäivää ja muistakaa nauttia siitä kaikesta :D :heart:
Meillä on tiistaina np-ultra niin sitten näemme et onko siellä kaikki kunnossa. Itellä on koko ajan niin epäodellinen olo ku ei ole minkäänlaisia oireita, ainut on et rinnat on hieman täydemmän tuntuiset.
Tämä aamu meni ihan herkutellessa kun paahdoin sämpylää ja laitoin tzatzikia päälle :p Ja kyl oli hyvää..

Mut nyt siivoamaan..

Maria ja pikkukakkonen 12+2
 
Moikkelis pitkästä aikaa,kirjoitin just pitkän pätkän joka hävis johonkin bitti-avaruuteen!! NIIN RAIVOSTUTTAVAA!! :kieh:

Noh,pika tiivistelmä: Pahoinvointi on ihan kaameeta,ei meinaa jaksaa,Oksu tulee monesti päivässä,kaikki vaan käy masussa,ei ole väliä onko juomatta,syömättä vai mättääkö ruokaa. Aika rankaa,mut onnex mies autta tosi hyvin,on perunut paljon menojaan ja on pojan kans kun meitsi vaan makaa. Syvästi ihmettelen (myös itseäni!) et kuinka joku viitsii alkoholilla hankkia itselleen tälläistä oloa vapaaehtoisesti:LOL: HUH!!
Nyt on pari päivää ollu kuitenkin hyvä olo,tänään oli pitkästä aikaa nälkä.Ihana tunne! Ehkä tämä tästä.

neuvolassa kävin alkuviikosta,yritettiin kuunnella sydänääniä mut suolisto vaan siellä murisi:) terkka sano et etten saa huolestua,80% mahkut on ettei kuulu kuulemma näillä viikoilla(8+6 olis silloin) Np-ultra on joskus syyskuun puolenvälin jälkeen,sitä ennen lekuri alkukuusta,toivottavasti siellä kuuluis jo jums jums :) oishan ollu kyl ihana ne jo kuulla.

Mä täs kattelen samalla tv:stä tätä supernannya....voi pojat ku alkaa toi lasten hankkiminen kaduttaa:LOL: sellasia pikku termiittejä:)
Onnex kyl monesti,ku olen ohjelmaa katsonut,ongelmat ratkee ku vanhemmat skarppaa.ettei siis niitä hirviö lapsia olekkaan,on vain väsyneitä vanhempia:eek: :LOL: Vakavasti,kyl väliin pelottaa tulevaisuus kahden pikkusen kanssa,kuinka sitä jaksaa kasvattaa kun viikkoon ei ole nukkunut? Normaalisti mun pinna kestää lähes mitä vaan,mut väsyneenä tulee räjähdeltyä.

Noh,oliskos nyt muuta? Poika taitaa heräillä jo,murmur!
Niin.kovasti haleja ja voimia kyydistä tällä erää pudonneille:hug:

Palailen taas!
M+himpula 9+2
 
maya jos noilla viikoilla ei kuulu sydän äänet niin ei toinna huolestua, meillä ainakin neuvolassa on niin alkeellinen systeemi ettei sillä kuule kun joskun rv14 jälkeen. Että toivottavasti kaikki on hyvin. TÄNNE EI TARVITA ENÄÄ YHTÄÄN HUONOA UUTISTA!!!!

Ninni kyseli sukupuolen selvittämisestä. En halunnut kysyä aikasemmissa raskauksissa mitä on tulossa, mutta nyt kyllä ilman muuta aijon selvittää. Meillä taas ois kovasti tyttö toiveissa kun kaksi poikaa jo löytyy. Ja "tyttö konsteja" käytettiin, että saapas nähdä. Mutta tottakai poikakin kelpaa!!

Sit vielä oma napa.... Kaikki kunnossa, nyt vaan alko paripäivää sitten pahoinvointi uudelleen,, outo juttu.

Amalia 9+4
 
Tänään on ollut aivan kauhean huono olo. Aamusta ei niin ollut mitään, mutta kyllä päivällä kun menin ruokatunnilla syömään, siitä asti on ollut öklö olo. Koko ajan on saanu olla vähän varuillaan että jos sitä vaikka joutuis lähtee juoksee oksulle, muttei onneks oo tarvinnu vielä ainakaan. Tuossa kahvitauolla sit menin makoilemaan sohvalle ja se auttoi heti vähäsen ettei enää niin mahottoman paha olo oo.
Mutta kai tämä huono olo johtuu kovasta nälästä, en oo oikein syöny kunnolla eilisen päivän jälkeen. Kotona jääkaappi on vieläkin ihan tyhjä kun ei eillen keritty ruokakaupassa käymään vaikka asutaan 100 m päässä kaupasta. :LOL: Tuli vaan jotenkin tehtyä töitä talotyömaalla niin paljon ettei sit enää keritty. Täytyy tänään kun töistä pääsee mennä suoraan kauppaan ja ostaa sit kunnolla sitä ruokaa ettei vaan pääse nälkiintymään.
Tiistaina kun kävin siellä mun yhen kaverin luona kylässä söin siellä yhen sipsin palasen ja siitä lähtien on ollut kauhea sipsin nälkä, joten joudun luultavasti kaupasta yhen pussin ostaa että pääsen yksikseen possuttelemaan ja tyydyttämään mielihaluja. :LOL:
Ihmeellisiä nuo mielihalut. Muuten ei oikein rupee tekee mieli mitään jossei pääse maistamaan tai haistaa jonkun joka tuoksuu oikein hyvälle.
Niitähän kyllä sitten löytyy. :D

maalainen86 ja hugo 10+0
 
Täytyy nyt vähän hehkuttaa. Eli enää 4 päivää ekaan neuvolaan. 4 päivää! Kyllä on aika mennyt äkkiä, tuntuu kuin olisin vasta tällä viikolla käyny varaamassa sen neuvola ajan josta on kohta 2 viikkoa aikaa. Seuraavat 30 viikkoakin kyllä menee sitten nopeaa kun kerran nytkin menee.

maalainen86 ja hugo 10+0
 
Ajattelin mennä 4D ultraan marraskuussa isänpäivän aikaan ja antaa sen dvd-levyn miehelle sitten isänpäivälahjaksi joten siinä vaiheessa vkoja jo niin paljon ja kuva niin tarkkaa, että varmaan sukupuolikin selviää!!! Tämä oli jo viimevuotinen idea, mutta silloin jäi tekemättä kun tuli se km, toivottavasti nyt päästään sinne asti(koputtakaa taas puuta) :) Tyttöä kovasti toivotaan molemmat, kun mulla jo nuo kaks poikaa mutta TERVETTÄ LASTA toivotaan enemmän kuin mitään muuta! Mieskin jostain syystä puhuu aina tytöstä, niin että toivottavasti en tuota pettymystä :kieh:
Kohta kotiin vihdoin, kyllä on ollut raskas ja pitkä pvä mutta ajatelkaa olen edistynyt rästihommissa ja saanu ne melkein tehtyä ;) Viikonloppuna oliskin sitten töitä ja tenttiin lukua, pläääh :(
Mukavaa viikonloppua kaikille, voikaa hyvin :hug:
 
moiks!

pika pikaa kun alakerrasta huudelaan jo kauppaan..

Ihanaa että moni on saanut kuulla sydänäänet ja päässyt jo ultraan.. ei olis itelläkään kovin pitkä aika enää..

sitten etenkin Tuttelille että koitahhan olla rauhassa.. ei se asia hermoilemalla parane.. Luultavasti jos kerta kuvasta pystyy turvotusta tunnistamaan niin ammatta ihminen huomaa sen. Nyt koitat vaan olla stressaamatta.. vauvallekkin parempi =) Tiedän että helpommin sanottu kun tehty mutta niinhän se on. Ja ei olut millään tavalla tarkoitus loukata, :hug:

Sukupuolesta.. itse haluaisin varmaankin tietää mut mies on vähän vastaan.. sanoi että olishan se kiva yllätys.. mut sen näkee sitten =)

juu mut nyt sinne kauppaan kun hermostuuvat vielä :LOL:
 
Kuka se kyseli siitä predo tutkimuksesta niin olen myös mukana ja sitten tässä klexane tutkimuksessa kans, joka aihettaakin paljon suurempaa päänvaivaa ja työtä, mutta tuloksia toivottavasti myös(keskenmenon ehkäsystä)! Osallistukaa kaikki ahkerasti tarjolla oleviin tutkimuksiin niin saadaan lääketiede kukoistamaan :)
 
Kuka se kyseli siitä predo tutkimuksesta niin olen myös mukana ja sitten tässä klexane tutkimuksessa kans, joka aihettaakin paljon suurempaa päänvaivaa ja työtä, mutta tuloksia toivottavasti myös(keskenmenon ehkäsystä)! Osallistukaa kaikki ahkerasti tarjolla oleviin tutkimuksiin niin saadaan lääketiede kukoistamaan :)
 

Yhteistyössä