~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Voi ei näitä ikäviä juttuja ja harmeja kun ne eivät ota loppuakseen! Itselläni vuoto kutakuinkin loppunut, jotain ruskehtavaa taas valuu vaihteeks mutta mahaa kyllä nippailee ja vas.puolta kyllä oikein juimii kovastikkin välillä! Odottelen toiveikkaana iltapahoinvoinnin merkkejä, pitäkää peukkuja älkääkä ihmetelkö että odotan sitä mutta olis turvallisempi olo kun olis raskausoireita tässä epävarmassa ja raastavassa tilanteessa!
Päivällä iski karsee hampurilaisnälkä ja hurautin sitten macin kautta kaupassa.Sinne tuli pikkutyttö äitinsä kanssa joka oli aika viimesillään raskaana.Tyttö sitten kysy äidiltä"onko tuollakin tädillä vauva masussa?" ja äiti käski kysyä itse! Tyttö tuli sitten kyseleen, että onko sulla vauva ja saako sitä koittaa ja pomppiiko sun maha silleen kun mun äidillä yms. :LOL: Tulin tosi iloseksi kun se tyttö oli niin vilpitön ja, että aatella se alkaa näkyä tämä raskaus siis mutta kotiin kun tulin valtasi ahdistus ja itku pääsi! Ajattelin, että nytkö se sitten otetaan pois...
Kaikki vanhat vaatteet on alkanu puristaa ja paidat nousee korviin, muttaen ole uskaltanut ostaa äippävaatteita ettei tiedä huonoa onnea :eek: Kuljen varmaan loppuun asti(jos sinne päästään)virttyneissä ja pienissä lumpuissa ;)
Tosi tylsää ja puuduttavaa tämä kotona kökkiminen kun mihinkään ei uskalla eikä jaksa lähtee kun mieli niin maassa! Onneks te olette täällä :hug:
 
Voi Maya! Toivottavasti ei oo nyt mitään vakavampaa!!!
Tänne pinoon ei kaivata yhtään huonoja uutisia enää!

Mua vaivaa kauhee väsymys... Oon nytkin niin poikki että...
Huomenna aamulla töihin, sit kesken työpäivää neuvolaan ja taas takasin töihin.

Millä viikoilla teillä on kuunneltu neuvolassa sydänääniä? Kun musta tuntuu ettei huomenna vielä kuuntele. Oon jo kuitenki kuullu pienen sydämen jo laukkaavan sillon varhaisultrassa. :heart:
Kyllä niitä useemminkin kuuntelis =)

Moikka taas kaikille!!

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 10+1 :heart: :heart:
 
Kiitos kaikille tuesta!! Ehkä parempi mieli, ei ole verta tullut, ainoastaan silloin kun eilen vessassa pyyhkäisin.Yö meni huonosti kun piti käydä katsomassa koska lorahtaa....tää odottelu on siis jotain aivan kauheeta. Mutta onneksi noi vuodot on monissa tapauksissa ollut harmitonta, toivotaan että meillä vuotavilla olisi näin =) mutta ainahan se pelästyttää! Oisin mä menny lekuriin jos sitä vuotoa olisi enemmän tullut, mutta se oli aika vähäistä, tämäkin päivä meni tosi nopeasti töissä ja enää huominen päivä, sitten ke aamuna on ultra! Mä en varmaan pysty kävelee sinne ja kuuntele vastauksia, mä oon niin hermona....päähän tässä kohta sekoaa, no täytyy olla ajattelematta....

Enempää mä en jaksa kirjoittaa ja ottaa kantaa juttuihin, varmaankin ke jälkeen eri fiilis! palataan!

Tuizu ja tyyppi 12+1

 
toistaiseksi vuoto loppunu. sitä tuli 2 otteeseen alkkareihin. vain vähän. mahakipuja ei varsinaisesti ole, pieniä tuntemuksia kyllä mutta varsinaisia kipuja ei. uskaltauduin jopa uimaan kun oli pakko saada ajatukset pois tästä... toivon mukaan vuoto loppui kokonaan nyt tähän! en nimittäin kestäisi toista KM 5 kk sisällä!!

maya rv 11
 
Ninni, mullakin on neuvola huomenna, hauskaa. Tässä alkuvaiheessa on tosiaan ihan mukavaa käydä siellä, lopussa ravaaminen alkoi ainakin viimeks tuskastuttaa. Tosin juoksinkin sillon vähän väliä myös äitiyspolilla.
 
nyt hiukan enemmän kun eilen illalla.. ei oo niin kauhee kiire viwlä nukkumaan :LOL:

Ensiksi Neitikeväälle iso :hug: ja paljon voimia!

Tuizu, Maya ja Tutteli: Täällä peukut pystyssä että kaikki olisi hyvin. Toivotaan että vuoto pysyisi poissa.

Poika heräsi kätisemään viideltä aamulla ja nykahti vasta just ennen minun kellon soittoa |O on tullut päivälle pituutta.

Töistä tultua söin hirveen lautasellisen lasagnea, mitä mies oli tehnyt... koko illan oon ollut ihan turvoksissa ja maha on valtava!

Huonoa oloa ei ole ollut muuta kuin päivällä töissä kun oli hyllyyn joku maitopurkki tiputtanut useemman päivän.. voi elämä sitä hajua :x

Vähän on ollut outoja tuntemuksia alamahalla.. sellaista paineen tuntua ja nipistelyä.. varmaankin vain kohtu kasvaa.

ensi viikolla saan tietää että jatkuuko työt vai päättykö tähän mihin asti sopimus on kirjotettu.. ois ihan kiva vielä töissä käydä.. ehdin sitten taas kotonakin olemaan. sais Tatukin leikkiä muitten lasten kanssa hoidossa. Tämä kun on vielä sellaienen pikku kauounki että täällä ei tuon ikäisille taaperoille kummia ole.. haluaisin esim. johonkin jumppaan tai sitten pojan kans jotain yhteistä harrastusta mutta ei paljon ole vaihtoehtoja...

unista.. täällä nähdään unia ihan laidasta laitaan ja välillä ihan päättömiäkin pätkiä näyttää :whistle:

nyt vielä eväät tekemään valmiiks ja sitten pikku hiljaa sänkyyn.

danjuska ja nuutti 10+2
 
Danjuska: Ootteko jo muskarissa? Se on mitä ihanin yhteinen harrastus! Muskareita taitaa olla nykyään joka kaupungissa! Suosittelen musiikkiopistoa tai konservatoriota. =)

Huh! Täällä maha niiiiiiin täynnä! Tulee tuo päivän toinen ateria vedettyä aika myöhään nykyään kun on taas nää iltavuorot meillä kummallakin ja tietty järkyttävä nälkä kotiin päästyä.

Viikon päästä ollaan jo oltu neuvolassa... voi kun aika kiirisi... kai se neuvolan tätikin ultraa? Ei kai siihen lääkäriä tarvita? :x

T: Julietta ja vauveli 8+2
 
Loka
Miua pelottaa :'(
Kummaa vihlontaa alavatsalla ollu tänään :( Outoa painetta ja nippailua on ollu jo useamman päivän ja se kai onkin ihan normaalia. Mut entäs sitte sellanen jomotus ??

Esikoinen synty suunnitellulla sektiolla et voiskos tää olla jotain kipuilua sitte siitä edellisestä haavasta --- arvesta ?
Np-ultrassa kävin viime tiistaina ja kaikki oli ok, turvotusta 0,6mm ja kovasti Tirriäinen heilu ja mylläs :heart:
Silti pelottaa :'(



Ainii ... Loka ja Tirriäinen rv. 11+3 :heart:
 
Loka, mulla oli samanlaisia kipuja tossa pari viikkoa sitten. Myös minulla sektio takana ja kysyinkin gyneltä voiko kipu johtua siitä. Vastaus oli että ei, vaan on ihan kuulemma normaalia kohdun kasvusta johtuvaa tunnetta.

Elä siis murehdi turhia Loka. :hug:
 
Loka, mulla on ollut vaikka minkälaista vatsakipua näinä viikkoina, ja esikoisestakin oli. En edes muista että näin paljon olis ollu esikoisesta mutta nyt on ollut. Sitä on just kahden tyyppistä, tuota menkkamaista jomotusta, mut sitten sellasta outoa paineen tunnetta ja kipua toisella, ja välillä kummallakin puolella alavatsaa. Lisäksi kun kääntyy tai venyttelee niin repäisee kipeästi. En oikein osaa selittää, mutta voin lohduttaa että et ole ainoa jonka masu on pipi. Jaksetaan silti uskoa että nämä kivut kuuluu asiaan! Itsekin lohduttaudun sillä että viikolla 8 ultrassa näkyi sydämensyke ja pikkunen vaavin alku, ei paljon, mutta vähän se liikkuikin siellä. Iso halaus :hug:

Esikoisesta kärsin myös kovista päänsärky kohtauksista, muistaakseni niitä oli jotain viikoilla 18-20 ? ja se alko heti aamulla ja kesti iltaan vaikka otti särkylääkettä. Nyt olen muutamana yönä herännyt pääkipuun ja tänään jomottanut koko päivän, niinku olis krapula.. todella inhottava vaiva.. Lähdenkin nyt nukkumaan ja toivon et sais kunnon unet. Öitä!

enne ja mytty mytykäinen 11+4 :wave:
 
Ninnikö??se kyseli sydänäänten kuuntelusta viikolla 10+,mulla ainakin esikosta kuului neuvolassa 10+4,tosin terkka sanoi silloin et ei välttämättä kuulu ja ei tarvi panikoida,mut kokeillaa kuitenkin ja kylhän ne kuuluikin =)
 
Eilen oli sitten esikoisen neuvola ja samalla kerroin terkkarille uutiset uudesta tulokkaasta! =) Hän oli iloisen oloinen ja jutteli meen pikkumiehelle, että kyllä se on hienoa, kun tuut saamaan pikkusiskon -tai veljen. Samalla sitte tarkistettiin se laskettu aika kuukautisten mukaan ja ninni huom nyt voit sitten laittaa mut päivälle 29.3. Mulla ikää siis 21.v. Toinen tulossa ja synnytyssairaala on SatKS.

Huomenna olis sitten eka lääkäri ja neuvola. Kyllä jännittää sitten niin paljon. Oon ollu iha kauhuissani täällä kotona, ku oon lukeknu täältä kaikkia ikäviä juttuja. En o mitenkään varma, että kaikki on itsellä hyvin, ennenkuin nään!

Kauheesti ei o mitään oireita ollu. Pahoinvointia aamuisin, jo ennenkuin sängystä pääsen ylös, mut kerran on vaan tullu oksennettuu. Sit on sellasita ohimenevää väsymystä ja iltaisin vatsan turvotusta...

Eipä sitten muuta tällä kertaa! :wave:
 

Pikkuvaemo monelta sulla neuvola? Tuuthan kertoon kuulumisia sitten...
Mulla klo 14, mulla ei mee ku tunti vaikka onki eka neuvola (normaalisti täällä eka neuvola 1,5 tuntia) kun tuli jo toukokuussa käytyy ekalla käynnillä sen tuulimunan kanssa ni on vielä asiat muistissa... Ihan hyvä niin kun kerran joudun muutenki kesken työpäivää meneen. Tuun kans sitte kertoon mitä sanottiin.

Mullakin on ollu noita kohdunkasvamiskipuja nyt taas, niitä oli sillon alkuraskaudesta, sit ne oli hetken pois ja nyt on taas viikon verran ollu, ja sit on kans niitä repäisykipuja jos esim. kurkottaa jotain tosi pikaseen tms. En niistä jaksa stressata kun tiedän et kuuluu asiaan. Kyllä sen kivun sitten tunnistaa jos ei kaikki oo kunnossa, ei edes verrattavissa noihin pikku nippailuihin joten älkää neidot murehtiko, ihan normaalia on!

Danjuska, toivottavasti saat jatkoa työsopimukselle, db, peukut pystyssä täällä! Vitsi mun alko tekeen mieli lasagnee kun luin sun jutun!
Et viittis tännepäin vähän lähettää?? ;)

Maya, Tuizu ja Tutteli, mikäs teiän tilanne on? Voi kunpa kaikki olisi ihan kunnossa!

Nyt mun täytyy taas alkaa valmistautuun töitä varten, palaan tänne viimestään neuvolan jälkeen.

Mukavaa päivää kaikille!

:heart: : Ninni ja Kullanmuru 10+2 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja enne:
Zippadappadui jee, kivaa et meitä on muutama KYS:siläinen ja lasketutajat niinkin lähekkäin.! Itse asun tässä ihan kyssin lähellä Kuopiossa, mistäpäin te tulette synnyttämään, Heidi ja zippadappadui? Toivotaan että törmätään :D


Myö ollaan tulossa iisalmesta synnyttämään =)
 
Huomenia kaikille! =)
Enää 4 päivää häihin..vähäkö jännittää! :eek: :heart:
Viime yö meni vessassa ravatessa 2 tunnin välein, ja heräsin puol kasin aikaan kun oli nii kauhee nälkä että ei uni enää tullut.
Huomenna olis viimenen työpäivä, sitten pitäs jotain koittaa kehitellä kun en saa työttömänä penniäkään, ja äippärahaa saan aikasintaan tammikuussa.
Tänään pitäs lähtee porukoitten luo harjoittelemaan luovutusta, pappi kehoitti harjoittelemaan kun oli kuulema jotenkin jäykän näköistä :D
 
Ninni, mulla on neuvola klo 12.15, vähän jänskättää. Ja kiva, meidän hyvä ystävä alkoi synnyttää viime yönä, elikäs minulla on hoidossa heidän tyttönsä, ikää neljä vuotta. Ja hänet siis saan neuvolakaveriksi =)
 
Huomenta! Täällä voidaan kohtalaisesti, vuoto rauhoittunut ja kivutkin siedettäviä! Tässä kun lueskelin niin ajattelin, että nyt varmaan taas joku kohtujen kasvuvaihe kun monella meistä kipuiluja jotka jo tavallaan kertaalleen loppuneet ja nyt taas alkaneet?! Aika samoilla viikoilla kuitenkin mennään.
Mun aamu alko tosi kurjasti, on karseen pahaolo eikä mikään tunnu helpottavan, lisäksi tuli sähkökatko ja pakastin alko sulaa ja sinne jäi lorisemaan vielä kun lähdin, autosta oli ovi hajalla ja keskuslukitus ei ottanut toimiakseen ja kun tulin tänne koululle tekemään rästihommia ennen tunteja, huomasin että kaikki tarvittavat paperit jäi kotiin :kieh:
Tuizulle onnea huomiseen ultraan jos en enää tänne pääse tänään :) Niin eilen kaatu koneet kotona ja siitäkin kamala sotku!
Missäs viivi&vagner ja suvitus lymyää kun ei ole kuulunut mitään?
Parempaa päivänalkua(kuin omani)kaikille :hug:
 
Voi tätä suurta väsymystä, meinaa masentaakin. Ei enää yhtään kiinnostais olla töissä täällä, onneks enää ens viikko. Eilen meni kyllä viimeinen mielenkiinto tähän työhön. :headwall:

Housutkin kiristää ja on jo nyt kauhee nälkä, syömään pääsen vasta 12 maissa. Tuskaa. Tahtoo ruokaa.

Onneks mulla on ens tiistaina (tasan viikon päästä) eka neuvola. Oon jo tähän aikaan käyny siellä. Kuulen ihka ensimmäiset sydänäänet. =)
Voi kun ihanaa. Jotakin piristävää, täytyy vaan ajatella pikkuista ja ensi viikon neuvolaa ni kyllä tämä tästä.

Eilen harmitti kans tosi raakasti meijä talo työmaalla. Oltiin suunniteltu täydellinen keittiö mulle (josta minä siis kokonaan pidin), sit siellä oli eilen päivällä sähkömiehet käyny iskee niitä pistorasioita ja ne oli sit laittanu kuitenkin sellasen keittiön kuin alkuperäisissä piirrustuksissa oli (josta en tykännyt sitten yhtään). Melkee rupesin itkee kun näin sen niitten ratkaisun. :kieh: V*tuttaa vieläkin ihan älyttömästi. Sitten kun se ukko on vielä sellanen että vaikka se tietäis mitä en haluu ja mitä haluaisin ni se tekee kaiken aina toisin. En tiiä tekeekö se sen tahallaan.
Tänään on kyllä niin ärsytys päivä ettei toista.

Tekis niin mieli vajota maanalle ja olla siellä ihan hissunkissun rauhassa, näkemättä yhtään pärstää.
Onneks saa edes jossain purkautua. Tulis kyllä kauhea patoutuma tuonne päänuppiin jossei sitä sais välillä tyhjentää. Kiitos tästä palstasta.

Mulla on muuten hiukset menny ihan hirveeseen kuntoon nyt viimeaikoina. Parturissa oon käyny viimeks kesä- tai heinäkuussa ja nyt jo on aivan kauheesti kakshaarasia ja katkeiloo ja tekee vaikka mitä. Oon täs miettiny et pitäiskö sitä mennä uudestaan parturiin vai onko se sit yhtä tyhjän kanssa jos hiukset menee uudestaan yhtä huonoon kuntoon yhtä nopeaa...
Onko teillä muilla ongelmia hiusten kanssa?

maalainen86 ja hugo 9+4
 
Nonniin. Tulikin kehuttua että pahoinvointi lakkasi. Oksensin sitten sekä eilen (illalla) että tänään (juuri äsken) ihan lahjakkaasti.

Maalainen: minäkin olin jo pari viikkoa sitten menossa leikkaamaan kaikki hiukset pois *no melkein*, mutta sitten luin että alkuraskaus rasittaa hiusta ja rv12 eteenpäin yleensä hiusten kunto kohenee huimasti. Tähän nyt luotan.

Voikaa hyvin, kaikki!

~Tiila ja Nyytti 11+4.
 
Maalainen kyselit hiusongelmista; Täältäpä niitä tulee. Hiusnahka rasvoittuu normaalia nopeammin, hiuspohja hilseilee ja kutiaa, vaikka käytän shampoota joka on herkälle hiuspohjalle, hilseelle ja värjätyille hiuksille.. Hiukset näyttävät kammottavilta, toisin kuin yleensä minun ollessa raskaana.. Eli ei kauheen kiva. Lisäksi minulla on iho-ongelmat alkaneet, elikäs finnejä naamassa, jopa rintojen välissä sekä selässä, ikinä ei ole selässä ollut.. Ja semmoista punaista ihme ihottumaa käsivarret ja maha täys, pientä punaista "olematonta" näppylää..

Että ohan nuita. Ei kovin hemaiseva olo. Lisäksi on alkanut pyörryttää ja nukuttaa koko ajan ja mikään muu ei maistu kun marjat ja tietyt hedelmät.

Heili
 

Yhteistyössä