~~~MAALISMASUT 2008~~~ Elokuussa

Äh, niin usein jäävielä sanomatta, kun ehtii painaa vastaa palkkia!!

LapsetOvatElämäni Mä itse lihavoin tekstin vasta kirjoitettuani sen. Eli maalaat sen kohdan kun haluat lihavoida ja sitten menet lihavointi kohtaan ja painat siitä. Silleen se on mun mielestä helppoa!!
 
Funny, nyt on tiedot päivitetty.

Tuizu, mullakin on naamassa pienen pieniä näppyjä, välillä muutama finnikin, eikä oikeestaan koskaan oo muuten finnejä, ei oo edes teininä ollu. Eikä kyl ollu sillonkaan kun oon tyttöjä oottanu, katotaan sit jos kumottais teoria et tytöistä vaan tulis finnejä =) . Näpyt on varmaan suurimmaks osaks hormoninäppyjä, mulla niitä on varsinki ohimoissa ja vähän otsassakin, finnit taas tulee leukaan. Mulla on keväisestä raskaudesta tallessa vielä sellanen clearasil- täsmähoito, kuivattaa oikeesti finnit tosi äkkii, jo ennen ku on ees kunnolla puhjennu, suosittelen!
Sit mul on toinen sama "oire", meinaan se et yleensä tykkään suolasesta, karkkia en syö melkeen koskaan, mut nyt on alkanu tekeen makeeta mieli, kävinki äsken kaupassa ostaas pähkinäsuklaalevyn = lisää näppyjä ja vielä lisäks pantteripussin :LOL: Että silleen :ashamed:

Huomenna meen sit ultraan, katotaan muuttuuko laskettu aika, siis jos kaikki on kunnossa.
Turvotusta mulla on varsinki iltaisin, nytkin masu näyttää ku oisin jo puolessa välissä raskaana, onneks laskee aamuks toi turvotus.

Nyt alkaa oleen tuskasen kuuma tässä koneella, taidan mennä hetkeks maate sänkyyn tuulettimen viereen. Toivottavasti alkais sataa ihan täysillä!!

Iltoja!

-Ninni ja rakas 8+6 :heart: :heart: -
 
ja tottakai mä lahopää sitten unohdin tosta aiemmasta viestistä..... Hemilia - hyvä että kaikki on kunnossa!!!!

Ninni - onnea matkaan ultraan!!

Mulla muuten teki mieli poikaa oottaessa kaikkii makeita herkkuja (en syö yleensä suklaata, salmiakkia sitäkin enemmän) ja nyt taas ei tee mieli mitään suklaisii herkkuja juuri ollenkaan... johtuiskohan siitä että on vielä joitain kiloja ed. raskaudesta..? Tai sitten näistä helteistä, ei tosiaan tee mieli, kun kaikkee nektariinii ja semmosta. Melkein ehdin tossa välissä mahtua normaaleihin vaatteisiin, mutten sitten ihan.. :whistle:

Kuuma on täälläkin - ihan seisova ilma ulkona ja sisällä, eikä tuuletin ikkunalla juuri tunnu auttavan. Kateellisena oon lukenu ukkosista ympäri Suomen, muttei täällä Helsingin rannikolla ainakaan vielä ole satanu. Mun puolesta vois myrskytäkin, tykkään niistä :)

Hexodus ja tyyppi 10+4 edelleen
 
Huh!
Ompa tänne tullut tekstiä, me ollaan vietetty viimeisiä lomapäiviä mökkeilemällä. Lämpöä on piisannut... Huomenna joutuu töihin, iiks! Miten mää jaksan... olen totuttautunut 11 tunnin yöuniin eikä se taida enää onnistua.

Hemilia, hyvä kuulla että kaikki oli hyvin.

Pimmi84, ikäviä uutisia, kovasti tsemppiä mikäli MS on se diagnoosi. Mulla on yksi hyvä tuttava, jolla on nuoresta asti ollut se. Hän sai esikoisensa 35-vuotiaana ja on sen jälkeen voinut ihan hyvin. Ei tietoakaan pyörätuolista, käy töissä, liikkuu ja elää ihan normaalisti. Ilmeisesti MS:n lääkitys on kehittynyt viime vuosina aika huimasti, ja se auttaa pitämään pahenemisjaksot lyhyinä ja harvoina.

Millaiset ruuat teille maittavat, vaikka mitään ei tekisi mieli? Mun tekee mieli milloin mitäkin (Hesen ranskiksia,pitsaa,kunnon kotiruokaa) mutta sitten seuraavana päivänä se mitä on edellisenä päivänä tehnyt ei maistukaan millään. Tortillat maistuivat aika hyvin, suurin osa täytteistä voi olla kylmiä, ja se auttaa. Samoin muusi ja jauhelihakastike maistui yllättävän hyvälle. Kaalilaatikko oli aluksi herkkua, mutta sitten se rupesi tökkimään. Nuudelit ja broilerinsuikaleet ovat maistuneet myös. Mitäs te olette kokkailleet, oisko jotain hyviä ideoita? Ai niin, ja Jaffa-mehujäätelö on aika namia, kun ällötys on pahimmillaan.

Vilpoisia tuulia hellepäiviin!

Riinu + Kaveri 8+1

 
Ainakaan mun mielestä sä et oo mikään kummajainen. On tosi hienoa, että haluatte suuren perheen. Mikä rikkaus lapsille, ja tilanne senkun paranee kunhan muksut vähän saavat ikää lisää.
Anna niiden tyhmien taasko raskaana-kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän). Tai jos vaikka vastaat, että joo eikö olekin ihanaa ... mitähän siihen osaisivat sanoa :saint:

Meille on tulossa "jo" kolmas muksu. Vielä ei ole tästä onnesta kerrottu kuin parille lähimmälle ystävälle. Vanhempien reaktio voi ollakin sitten laatua oliko vahinko ... oon nimittäin heidän mielestään jo liian vanha tekemään lisää lapsia :'( .

No joo ... ehkäpä yllättävät ja ovatkin ylen onnellisia asiasta :LOL: .


Piippa ja nökö 11
 
Noista poika- ja tyttöoloista, mulla on tää kolmas raskaus ja kaikki ovat menneet samalla kaavalla, eli en osaa sanoa oloni perusteella onko poika vai tyttö tulossa. Mulla on jo tyttö ja poika, joten tulokkaan kohdalla ei ole näitä "paineita"

Huomenna on jännä päivä, Neiti aloittaa eskarin ja mulla on ultra!

Nyt iltapalaa syömään! :p

Korven tyttö ja pikku3 10+6
 
Hei liityn jengiin! kolmatta odotan, perheessä kaksi poikaa. itsellä ikää 35 v. mulla kurja alkuraskaus kun koko ajan tekee pahaa. sinnikkäästi töissä ja illat ja viikonloput menee laväten. la 21.3. luulisin. ultraan meno 22.8.
 
Moi vielä!

Mitä kuuluu Maya2007:lle, palasivatko oireet?

Sit täällä on monta kysymystä joita en ole ehtinyt kommentoida.

Autoista, meillä on yksi farmari Toyota ja sit pikku Nissani kauppakassina. Ei olla suunniteltu auton vaihtoa, näillä mennään.

Vaunuista ja imetyksestä ei ole minkäälaista kokemusta, eli nekin varmaan sit ratkeaa ajan myötä. Yritän välttää kaikkia hankintoja mahdollisimman pitkälle, kun olen vähän varovainen. Ja toisaalta, eihän se vastasyntynyt tarvitse muuta kuin turvakaukalon...mies voi käydä sen ostamassa sitten kun hän on syntynyt ja samalla idealla voidaan hankkia vaunutkin. Käydään etukäteen valitsemassa, ja sit haetaan ne vasta kun vauva on maailmassa. Voi olla että ajatukset vielä muuttuu, mutta nyt on vielä niin sellainen olo, että mitä vaan voi tapahtua, joten en uskalla mitään kovasti suunnitella tai hankkia.

Finneistä, jep, löytyy, mutta kaulasta! Ei sinne pitäisi mitään finnejä tulla...

Kertomisesta, ollaan kerrottu vanhemmille ja muutamalle kaverille, joiden kanssa on vietetty aikaa mökillä. Saunasiiderien juomatta jättämiseen en ole keksinyt yhtään hyvää tekosyytä, joten siinä ei auttanut muu kuin kertoa. Ne jotka tietää, ollaan pyydetty että malttaisivat olla syyskuun alkuun hissukseen, silloin on se 12 viikkoa täynnä ja km-riski sitten taas paljon pienempi.

Tyttö tai poika, mulla ei ole oloja kumpaakaan suuntaan ja meille ovat molemmat tervetulleita.

Seulonnoista, joo, varmaankin np-ultraan ja rakenneultraan mennään. Muista tutkimuksista en osaa näin etukäteen sanoa, mietitään niitä sitten jos se tulee eteen.

Huh, nyt täytyy lähteä viemään koirat ulos. Onko täällä muita koiranomistajia? Miten teidän lapset ja koirat tulee toimeen? Me ei vielä tiedetä... se mitä muiden lapsilla on "testattu" niin vanhempi koiramme kestää mitä vain, mutta nuorempi ei diggaa, sietää, mutta ei ole varma lasten kanssa. Täytyy sit vaan olla varovainen ja opettaa yhteiseloa kun sen aika on.

Morjes!
R+Kaveri 8+1

 
Loka
Nyt jos täältä saisin vastauksen.
Meillä täälläpäin tuohon niskaturvotusultran yhteyteen kuuluu nykyään joku verikoe-juttukin ( istukkahormoni arvoja jne. Esikon aikana oli vaan ultra ). Ja tuosta neuvolasta saadussa lapussa lukee että "tehtävä viimeistään 12. raskausviikon loppuun mennessä."
Eli onko se silloin viikon 12+ ( eli periaattessa kolmannentoista ) vai 11+ viikon loppuun mennessä ?

Huomenna soitan neuvolaan ja varmistelen kun keskussairaalasta ei ole vielä minulle aikaa tullut. :/ Työn takia ois vaan kiva hyvissä ajoin tietää, eli jos huomenna postiin mätkähtää ja ens viikon aikana täytyis tehä ni aiheuttaa ongelmia miun työn kanssa.

Loka ja Onni rv. 11+0
 
Hellowjellow :)

Mökiltä on palailtu ja kepeät 4 sivua oli taas tullu päivässä tekstiä lisää, hyvä te! :D Hirvee ällötysolo just nyt ku söin taas irtokarkkeja, tekee hedelmiä ja kylmää vettä mieli ..

Papagenalle, pimmille ja hopelle hirveesti tsemppiä noiden epäreilujen ja teistä riippumattomien vaivojen ja vaikeuksien kanssa. :hug:

Autosta; meillä on fiat punto ja tulee todella tiukkaa tilan kanssa jos on miehen 5- ja 4v-tytöt meillä. että sinneppä sitten ahtaudutaan 4 ihmistä, tytöillä vielä kummiski "pikkuistuimet" ja vauvalla turvakaukalo + iiiisot vaunut minitakaronttiin. :LOL: Saattaapi tuo mennä vaihtoon kuhan kyllästytään ainaseen pakkautumiseen.

Imettää haluaisin niin kauan kuin maitoa ja intoa riittää. Ehkä tuonne jonnekkin ½v-1v, määriä per päivä en niinkään ole miettinyt.. Mutta onhan tuo aina ihan ainutlaatuinen tapahtuma äidin ja lapsen välillä.
:heart: Yhdellä kaverilla kävi vielä niin että sille tuli tulehdus molempiin rintoihin eikä pystynyt imettämään ollenkaan, ois kyllä niin harmi. :|

Me ollaan saatu luojan lykkynä hirveesti rompetta sukulaisperheeltä jotka muuttavat nyt ulkomaille ja heillä on yhteensä 3 tyttöä joista yhdet kaksoset, eli tavaraa + vaatetta on kertynyt ihan kiitettävästi. Sieltä saadaankin vauvalle muutaman vuoden vanhat Teutonian markkinoiden ykkösvaunut mitkä on ihan supersuperit ja niitä kyllä työntää tällänenkin hippiäinen ku minä vaikka minkä loskan läpi. :D Vaunujen lisäksi saadaan hoitotaso + amme, syöttötuoli, rintareppu ja laatikollinen vaatteita + kenkiä. Ensimmäinen sänky meiltä löytyy jo; kehto jossa mieheni on ensimmäisenä vaavina nukkunut. Ostettavaksi näin aluksi jääkin siis vain turvakaukalo ja vaatteiden ostamiselta en ole tähänkään mennessä vielä välttynyt. :ashamed:

Ollaan kerrottu lähimmille ystäville ja sukulaisille, niin ollaan ajateltu että niille kerrotaan joiden kanssa voidaan jakaa myös se suru jos sattuu kohdalle. Nyt kerrottiin myös muutamalle muulle ultran jälkeen kun saatiin varmistusta, sykettä ja hyvänkokoinen vauva oikeassa paikassa. <3

Pikkuinen poikatoive on olemassa mutta oleellisinta ja tärkeintä on terve pieni. Päällimmäisinä oireina on mulla ollu koko raskauden ajan oikeastaan väsymys ja hormoonihyrräykset, itkuisuus + kiukkuisuus ja jonkin verran kuvotusta, pääasiassa iltaisin. Jossain vaiheessa pukkasi myös järkyttäviä finnejä koko naamaan mutta nyt on sekin vaihe jo näemmä ohi. Melko helppo alkuraskaus ja vähäiset oireet siis.

Mihinkään seulontoihin ei olla ilmoittauduttu eikä aiotakaan. En usko että kohonnut cp-riski saisi meitä aborttia edes harkitsemaan. Olen myös kuitenkin nuori ja terve että olen toivonut riskien olevan meillä minimaalisia. Toivotaan vain parasta siis. :)

Tulipa taas romaani! Väsyttää jo. Iltapalaa tekisi edelleenkin mieli.. Juotavaa ainakin, tää hiostavuus sais jo loppua, inhottavaa! Huomenna taas töihin, jipii yeppee.

mama-L love Onni 9+3
 
LapsetOvatElämäni:2007 malliston vaunuja, rattaita yms. myydään niin kauan, kuin Ruotsin ainoalta varastolta riittää ja tietty mitä jälleenmyyjillä on omissa varastoissaan. Uudet mallit oli nähtävillä kuvastossa siellä mistä tilattiin vaunut. Uudet mallit tulee kauppoihin tässä syksyn alkaessa. Normaalihinta vaunuille teleskooppiaisalla on ollut 749 ja nyt sai 549. Me meinattiin jättää kans joulualeen, mut ei uskallettu, jos tuota meidän lempparia ei saakaan ja aiotaan tosiaan ostaa vain yhdet vaunut, jotka saa kelvata meidän kaikille mahdollisille lapsille. En vielä tiedä, milloin vaunut edes tulee, kun sanottiin, että toimituksella ei oo kiire! Pääasia, että varaavat meille sieltä varastolta.

Misupai ja Helmis.
 
Loka: Kyllä ainakin meidän neuvolan mukaan tuo "12. raskausviikon loppuun mennessä" tarkottais että viimeistään rv 11+6. Täällä ainakin menee nuo viikot niin että 1.rv on 0 - 0+6, 2.rv 1+0 - 1+6 jne...
 
Yhen äkin hävis kuvotus, hajuherkkyys, pahin mahaturvotus ja muut outoudet. Ainoastaan se jäi, ettei tee mieli roskaruokia vaan hedelmiä ja marjoja yms. Itkuhan tässä tuli kun rupesin miettimään, että mitäköhän on tapahtunut... Pakko oli tehdä ties kuinka mones raskaustesti ja sehän helahti sekunnissa tulipunaiseksi se testiviiva siitä. Paljon nopeammin ja punaisemmaksi mitä alkuperäisissä testeissä joita siis tehtiin jo muutama vko sitten. Mutta missä miun raskauspahoinvointi ja närästys on..Ja muut oireet..?!!? Aikaisemmissa raskauksissa olen ollut aina tosi pahoinvoiva ja niin pois päin..

Pahinta lienee se, että aina sitä pelkää pahinta. :'(

Ekaan ultraankin ja neuvolaan vielä iäisyys aikaa, ainakin sille tuntuu.

Heili
 
Onpa tullut taas tekstiä viikonlopun aikana. Me kotiuduttiin juuri mökiltä. En edes muista enää mitä kaikkea täällä on kysytty, mutta vastailempa johonkin. Hankinnoista sen verran että en oikein vielä ole miettinyt mitään hankintoja. Ajattelin, että parin kuukauden päästä voisi alkaa niitä mietiskelemään. Sikiöseulontoihinajattelin osallistua jos tarve sen vaatii. En oikeastaan niistäkään vielä kauheasti tiedä...Jotenkin vaan olen varmaan vielä niin varpaillani tämän raskauden kanssa etten suunnittele vaan elän päivän kerrallaan. Syömisistäjoku kyseli niin mun tekee vain suolaista mieli, vaikka normaalisti olen tosi herkkupeppu. Nyt tekee mieli hampurilaisia ja pizzaa ja kaikenlaista hyvää ruokaa. Onko muilla vastaavaa, ettei makea maistu? Tuosta ulkopuolisesta olosta oli kanssa juttua niin mustakin tuntui aluksi kurjalta, kun kukaan ei vastannut mun kysymyksiin. Mietin jo että onkohan toi mun nimimerkki jotenkin outo vai mitä. No sittenhän tajusin, että täällä on niin paljon porukkaa, että ei kaikkiin kerkeä vastaamaan. Enhän itsekään vastaa kuin joihinkin kysymyksiin kun muistan. Mä odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsisin kertomaan tästä raskaudesta. Vielä vähän meinaan vartoa. Ja sitten vielä kysymys joka ei kyllä liity raskauteen, mutta kysympä silti: Onko täällä muuten muita innokkaita sienestäjiä?Me löydettiin viikonloppuna ämpärillinen kanttarelleja =)

Jennah ja pikkuinen 10+3
 
Jennah:Mie oon kans ennen raskautta pystynyt syömään puolikkaan suklaalevynkin ilman mitään ällöä, mut ei enää. Tänäänki oltiin karkkikaupassa ja en voinut ostaa mitään muuta kuin kirpeitä ja kovia karkkeja. Suolaista ja hedelmiä tekee enimmäkseen mieli, jos jotain mieli tekee. Ja ruoka täyttää vatsan tosi helposti.

Meistä ei sienestäjiä jostain syystä ole tullut, nimittäin kumpikaan ei niitä oikein syö. Marjoja keräillään ja pakastellaan sitäkin enemmän. Kun vielä niitä puolukoita jostain sais...

Iltaturvotus on ihan hauska juttu! Muuten ei masua näy liiemmin. Nyt nukkumaan sekin turvotus pois ja aamulla töihin.

Misupai ja Helmis 11+0-11+3
 
Onpas meitä jo iso läjä, tervetuloa uudet!

Poika-tyttöoireista ja -olosta... Oon käsittänyt, että nimenomaan äidin "rumentuminen" ts. finnit yms. ois merkkejä tytöstä. Itse luotan lähinnä siihen, että tämä raskaus tuntuu erilaiselta kuin esikoista odottaessa, jolloin saimme siis nyt jo viisivuotiaan pojan.
Tyttötoive on voimakas, mutta olisi pieni poikakin todella todella tervetullut. Eikä tarvis ostaa niin paljon kaikkea.

Aatelkaa, jouduin vetäsemään mammahousut jalkaan eilen kun lähdettiin Ikeaan |O . Yritä siinä sitten töissä peitellä vatsaa.

Makeanhimosta... Täällä myös yksi, jolle maistuu paremmin suolainen ja hapan. Parasta mitä on on kasvissosekeitto ja villivadelmat :p

Mukavaa päivää kaikille ja voikaa hyvin, t. pikkuvaemo ja -kakkonen 8+4
 
Enpä ole pariin päivään kirjoitellut, mutta lukemassa käyn ahkerasti. Tänään ois eka työpäivä juhannuksen jälkeen ja vähän meinaa jännittää. Aloitan erityisavustajana. Oon ollu lastenhoitajana samaisessa päiväkodissa viimeksi keväällä, joten tuttu talo, aikuiset ja iso osa lapsista. Heräsin tietty ennen kellon soittoa ja nyt on ollu rauhallinen aamu.
Olo pysynyt lähes samana, pahoinvointi vähän helpottanut ja muutenkin ollu suht hyvä olo. Onneksi. Mukavampi mennä töihin, kun ei ole kuin kävelevä zombie. Masu on iso->turvotusta. Mahdotonta peitellä enkä haluakaan. Ollaan jo suvulle kerrottu ja aion töissäkin kertoa.
Himoja... ei ihmeemmin ole, vaikkakin jäätelöä tekee mieli. Ainut ongelma on se että kaikki jädet on liian isoja. Alkaa ällöttää, kun syö vähänkin liikaa. Ruoka maistuu pienissä annoksissa. Ja salaattia on oltava. Ihanaa että meidän päiväkodissa on hyvät ruuat :p
Mutta joo.. kaippa se ois lähdettävä matkaan. Tykkään olla hyvissä ajoin töissä ja juoda kupposen kahvia ja höpötellä työkavereiden kanssa ennen kun alottaa päivän.
Onnea uusille plussaajille ja :hug: jotka ovat saaneet kurjia uutisia.

Veera ja mörkö 9+3 tai 9+1 (kohta on eka 10 takana)
 
Ohhoh :eek: hirmuisia kirjoittelijoita kyllä olette, kaikki! Pikavilkaisin viikonlopun tuotokset läpi, ja nyt pikavastaan mitä muistan (kun kohta alkaa aamupalaveri johon pitää rientää ).

Pimmi :hug: dg:n johdosta. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Hankinnoista: ei mitään hajua! Mies puhui jo pinnasängystä ja syöttötuolista ja turvakaukalosta - - ja minä jarrutin, että jos sitten ensi vuoden puolella, jos kaikki hyvin menee!

Makeanhimosta: olin melkoinen karkkihiiri ennen raskautta, ja pahoinvoinnin alussa luin että kannattaa imeskellä makeista ennen sängystä nousua verensokerin kohottamiseksi tjsp.. No nyt sitten on kolme karkkipussia nykäisemättä olleet viitisen viikkoa, kun ei edes ajatus makeasta kelpaa!! Toisaalta en kyllä halua mitään kovin suolaistakaan, vaan lähinnä neutraaleja makuja.

Seulonnoista: en osaa sanoa vielä mitään. Tänään on eka neuvola (!!!), joten ehkä sen jälkeen olen vähän viisaampi tämänkin suhteen.

Finneistä ym: kasvoni ovat säästyneet, mutta joitakin pompuloita on tullut esim. reisiin :headwall: ja yläselkään, mutta tosiaan ihan muutamia vain.

Tyttö- tai poikaoloa ei oikeastaan ole kumpaakaan, ehkä vähän painotus poikaan päin mutta ei silti sellaista selkeyttä.

Vatsan koosta: aamulla ihan OK, päivällä turpoaa niin että kaikki housut ahdistavat ja illalla rantapallon syönyt.. Ennen raskautta mulla oli sellainen tasainen vararavintokerros, bmi normaalin ylärajoilla, mutta nyt on kuin valtava kaljamaha :/

Mukavaa päivää kaikille, kirjoittelen taas nlan jälkeen lisää!

~Tiila ja Nyytti 10+3
 
katoin profiilista, että teillä on entuudestaan jo iso poika... Ootteko jo kertoneet tulevasta vauvasta hänelle?
Meillä on keväällä kuusi vuotta täyttävä sälli ja vähän mietityttää miten kaikki sujuu, kun hän on niin pitkään ollut ainokainen.
 
Moi taas!

Onpas tänne taas tullu tekstiä!
Tervetuloa joukkoon suureen Äiti lokakuu!

Hui... mulla tänään ultra, ihkuu! Eikö jollain muullakin ollu tänään ultra? Heti sit tänne kertoon kuulumisia.

Hankinnoista on täällä ollu jo kovasti puhetta, luulen et me jätetään suuremmat hankinnat loppu/alkuvuoteen kunhan nyt sinne asti nyt ensin päästään. Vaunuista sen verran et ostetaan mun kaverilta -07 Gessleinit, mut nekin vasta myöhemmin, ei oo vielä mitään kiirettä saada niitä kotiin tilaa viemään.

Jennah: Mekin tykätään mökillä ollessa sienestää, kanttarelleja ei oo meilläpäin pahemmin näkyny, odotellaan et suppilot putkahtais esiin ni niitä sitten! Mikään ei voita kunnon sienikastiketta tumman leivän päällä, nam! Säilöä en niitä kuitenkaan tykkää, pakastaessa niistä tulee mun mielestä vetisiä ja kuivatessa jotenkin väkevän makuisia, onko jotain vinkkejä miten sais niistä säilömälläkin hyviä?

Riinu: Meillä koira 3v, eli hankittiin kun tytöt oli 2 ja 3-vuotiaita, kauheen kiinnostunu hän on pienistä lapsista jos meillä on kylässä ollut. Ollaan nyt päätetty kastroida hauva kun on kuitenki aika kooho ja sellanen 35 kilonen möhkäle... Jos siitä sit vähän rauhottuis, luulen et sillä on nyt vasta tulossa murrosikä ku on niin "touhukas" ollu viime aikoina..

Mulla on kans oireet vähän lieventyny, nippailu alamasulla on loppunu melkeen kokonaan, väsymyskin hieman vähentyny... Mut oireita on silti vielä vaikka muille jakaa, öisin väh. 2 kertaa saan pissalla juosta, rinnat arat, välillä yököttää, varsinkin jotkut pahat hajut ja sit ne kauheet hormoninäppylät naamassa. Yöks.

Jaahas, kello näyttää taas sen verran et pitäis töitä aloitella.

Huomenna meiän esikoinen alottaa koulun, ihan kauheeta, vastahan se oli ihan pienen pieni vauva! Siellä mä huomenna sit nyyhkytän nenäliinan kanssa koululla :'(

Päivänjatkoja kaikille!

:heart: :Ninni ja nimetön rakas 9 tasan!
 

Yhteistyössä