MAALISMASUKIT 2007

Oonalla myös kuultaa pisteet ikenissä ja on ne kyllä kipiätkin. Yöksi annoinkin supon ja tyttö nukkuikin aamuun. Tai puol kaheksalta söi ja jatkettiin vielä unta. Tekipäs hyvää nukkua kunnon yöunet. On se näköjään äidillekin raskasta toi lapsen koulu, kun eka viikon jälkeen on jo univelkaa! :eek: Vai johtuskohan se tosta kesäajan rytmistä,nukutaa aamulla 9-10? :ashamed: Hyvin tokaluokka on tytöllä alkanutkin, on saanut uuden kaverin, oli muuttaneet kesän aikana saman tien varteen missä me asutaan ja nyt ovat samalla luokalla. Kiva =) Eilisen jo kyläilivät puolin ja toisin.

Ens viikolla alkas keskimmäisen muskari ja seurakunnan kerho sitten. Parin viikon päästä itte aloitan latinobicin, niska-selkäjumpan ja salilla käymisen, joten luulis tään emännän rupeevan vetristyy! :wave: Mä oon kauheen kipee ja jumissa, etenkin näin aamuisin! :eek:

Täytyypä käydä kaffetta, palaillaan.....
 
pitkästä aikaa..Meillä kone kaatus mooonta viikkoa sitten ja eilen nyt sit saatiin uus kone...jippii...

Meidän pika kuulumisia...
Onni on nyt 4kk2vk, imetyksellä mennää edelleen ja hyvin sujuu, mitä nyt poju ottaa sellassia pikku "rintaraivareita"...
Onni oli 4kk neulassa 60cm ja 6.6kg, eli hyvin kasvaa..

Poitsuliini oppi eilen kääntymään selästä vatsalleen, mutta aika laiska poju on sen suhteen, ei ole sen kerran jälkeen yrittänytkään.

Kyynelkanavan aukasuun jonotetaan silmäpolille ja sydänultraan sydänpolille..

Meilä täällä kaikki oikein kivasti... :wave:
 
synnevi
Tervehdys!!!
Viiviliina: Tehäänkö teilläpäin se kyynelkanavan aukaisu jo nyt? Neealla ollu juhannuksesta alkaen 4 kertaa silmätulehdus, ja ilmeisesti tuosta syystä. Lääkäri sanoi, et 1-vuotiaana lähete vasta polille, jos ei lopu sitä ennen...tosin nyt ei oo viikkoon rähminyt...*koputtaa puuta*.

Pikasesti muita kuulumisia: maanantaina alkoi maissivellin syönti (eli puolet maitoa, puolet maissisosetta), tänään meni jo melkein ½ purkkia pelkkää maissisosetta. Hyvin Neea hokas mikä on tarkoitus, suu auki oottaa aina seur. lusikallista.

Konttausasentoon nousi päivää vaille 5 kk (eli keskiviikkona)

Torstaina oli neuvola: 6,25 kg ja 64cm -> pikkunen sirpukka.

Sori tämmönen pikakirjoitus: Neea vaatii päästä unten maille.
Viikonlopun jatkoja kaikille, :wave:
 
Aino on nyt ruvennut menemään aikaisemmin yöunille, joten jää äipälle vähän enemmän omaa aikaa illalla. Mites muuten teidän pikkuiset suhtautuu muihin vauvoihin tai lapsiin? Meillä Aino seuraa ihan ihmeissään kun joku pieni lapsi touhuaa ympärillä. Ainon serkku on kohta 2 vuotias ja sen touhuja Aino ainaskin seuraa niin, että miltei silmät tippuu päästä. Aino on ihan sen näköinen et tahtois kans jo touhuta samalla lailla. Jalat vispaa ihan vimmatusti.
Me ilmottauduttiin Ainon kanssa vauvamuskariin ja päästiin ryhmään ja se sit alkaa 4.9. Mitäs yhteisiä harrastuksia muilla on? Toi vauvauinti on aikas suosittua ja oltais mekin menty mut täällä ei ole uimahallia eikä sit viitti pidemmällekään lähteä joten se nyt sit jää väliin. Aion kyl mennä Ainon kanssa sit uimahalliin muuten vaan kunhan vielä vähän kasvaa.
Tällä viikolla on aloitettu lihan syöminen ja hyvinhän sekin uppoo eikä mahavaivoja ole tullut. Istui tänään isovanhemmilla syöttötuolissa niin komeesti että. Siinä pöydän päässä istui kuin muutkin ja oli niin isoa tyttöä että vallan. Kunpa se tuoli tulis postista meillekin pian.
Ainon oikea silmä on kans nyt muutaman päivän rähminyt ja vuotanut. Mummo arvaili, että ois saanut vetoa. Oon yrittänyt puhdistaa vedellä useasti mut täytyy kait tipat hakee jos ei mee ohi.
Onnea Katjuskan pikkuiselle hampaasta! Meillä kans oli aikas kitinää se aika kun hampaat puhkesi. Toinen hammas kans puhkes sit parin päivän päästä ensimmäisestä.
Nyt telkkua tollottamaan...
 
Aikasta outoa tosiaan toi kyynelkanavan avaus,et nyt jo lähete? :/ Kun se aukeaa 8-9 kuisella ja jos ei siihen mennessä oo auennu, sit operaatio. Meidän keskimmäisellä rähmi 9 kuiseks asti ja tosi paljon ja heti kun neuvolassa rupesivat puhumaan aukasusta se loppu kun seinään. :LOL: Oonalla on nyt lopettanu rähmimisen, välillä vaan vähän. Sai yhden kuurin kuukaus sitten ja ihan turhaan meni sekin 16 euroo, kun ei silmälle tapahtunu mitään. :(

 
Meilä siis poju laitettiin jonoon siksi että täällä meillä päin saattaa lääkäriin päästä sitten vuoden vanhana. Sitä ennen vielä nvl lääkäri joka uudelleen arvioi tilanteen. Jonosta vedetään pois jos ja kun vaiva helpottuu.. Meidän lastenlääkäri on "kaukaa viisas" kun tietää sairaalan vetoisuuden.

Ja synnevi, hui, konttausasentoon...Meidän onni kun vielä vaan selälleen pötköttelee..Kyllä ne eri tahtiin vaan kehittyy.

Nenna:
Kyllä meillä Onni seuraa muita lapsia, sen on ikäänkuin pakko kun niitä koko ajan ympärillä pyörii. Huomaa kyllä että kun sisarukset onnin kanssa "leikkii" niin poika on ihan täpinöissään siitä, hihkuu ja sätkii onnellisena. Meillä ei oo Onnin kanssa muuta harrastetta ku haliminen ja sylittely, se riittäköön toistaseksi, kun isommat käy uimassa, baletissa, kerhossa, partiossa, koulussa jne..niin tuntuu että siihen ei enää mitään muskaria mahduteta..kerkeehän tota.. Jos vaikka onnikin sitten sinne vesipeuhulaan vuoden vanhana..

Nyt mä meen ulos leikkimään nurkkajussia..moi..
 
Pitkästä aikaa...
Poju onkin jo 5,5kk ja aika rientää aivan älytöntä vauhtia, huh hei vain :D
Pian tärähtää 6kk mittariin.
5kk neuvolassa oli 7445g ja 65.8cm hattu 42.6cm
Täysimetyksellä mennään vieläkin, on se vaan niin helppoa. Ei tarvii pullojen ja purkkien kanssa soosata. Vielä. Kai se pian on pakko
:snotty:
Pitää taas ens kerralla neuvolassa kuulostella, miten kasvaa vai voisko vielä jatkaa näin hetken. Olis matka tiedossa, ja ajattelin jos sen yli vielä sais jatkettua tällai. Ja sit alkais kunnolla maisteluttamaan ja ruokkimaan ihan ruokia. on tuo nahkalätkä niin sen mieleen... :LOL:
Rytmikin on pysynyt samana, syödään 3h välein (yötä päivää, ja äitikin on vielä tokeissaan... ), ja kakitaan 1.viikossa ;)

Kesä on vietetty lähes kokonaan mökillä.
Ja GALLUPPIA oli töihin menosta..
YHTÄÄN ei hutsi mennä töihin :kieh: ja jos vain mieli kestää niin olenkin kotona siihen asti, et Eemeli täyttää 3v.

Katsotan vuoden päästä, alkaako jo työhön palaaminen olla mieleinen ajatus ;)

Onko vielä muita jotka etenee vielä pelkällä tissillä??
Miten paljon vauvat on alkanu liikkuun? Meillä on aika laiska, vaikkakin on jo kova seisoskelemaan sylissä,ja istuis mielellään jos antais. Liikerata lattialla on enemmän Kuutti tyyppistä ähellystä perä pystyssä, nenä lytyssä maassa.... Ja kyllä harmittaa kun sisko vieressä tekee vaikka ja mitä ja juoksee pitkin poikin...

Vieläkin auringon paisteen siivittämiä lämpimiä terveisiä
Nuumix alias Lumikki ja lapsukaiset :wave:
 
Moikka! Täytyy taas välillä tänne kirjotella! ;) Täällä ollaan ensi torstaina 5 kk ja silloin on myös neuvola. Me alotettiin soseet sittenkin jo 4,5 kk iässä, vaikka ei silleen mitään tarvetta ollut, mutta itestä jotenkin alko siltä tuntumaan, kun vähän väliä tissillä ja yöt nukkunut melko huonosti, nyt siis peruna-porkkanaa syödään, mutta ei oo kummemmin uniin vaikuttanut minun mielestä. Aiemmin kun tyttö nukku tosi hyvin yöt, että heräs vasta aamulla aikasin, mutta nyt saattaa herätä jo 1 eka kerran tissiä syömään! Mut ei tuo niin iso juttu oo ollut sosetta antaa, kun on määrät vielä niin pieniä, ensin kyllä tarkotus oli, että joskus 5 kk paikkeilla alettas maistelemaan... Sitten kaiken lisäks tyttö puras mua tissistä joku aika sitten ja sain antibioottikuurin kun se tulehtu ja oli tooosi kipee usetita päiviä! Nyt tänään vasta alkaa olla ei-niin kipeä! Oon joutunu pullosta antamaan välillä, kun ei oo siitä voinu aina imettää ja yhdestä ei riitä... No onneks ei tarvii enää antaa, mutta reilu viikko piti antaa välillä aina korviketta. Huh huh. Ei oo nyt tullukkaan vielä lisää hampaita, kun nuo kaks hammasta alhaalla oli jo sillon ihan pienenä vauvana! Nyt pitää mennä touhuamaan neidin kanssa!
 
tiipeli
Heips!

Parsakaalinmakuiset terkut täältä! 3 jääkuutiopalaa meni juuri parsaperunasosetta ja 1kukkakaalikuutio. Tisumaitoa päälle. Nyt leikitään lattialla ja kunhan on riittävän kauan mennyt ruokailusta, lähdetään kylpyyn. Isoveikka katsoo Fröbelin Palikoita hurmiossaan... tai puoliunessa tuo taitaa olla. Eilen Elvis sai eppu kerran puuro, 4-viljan puuroa. Kiinteiden syönti on vaikuttanut kyllä suoraan uniin, viime yönä nukkui 7½h putkeen.

Mä se meinasin alottaa työt jo tänään, mutta tulikin "peruutus". Mutta menen kyllä jos ja kun pyydetään, mikäli se perheen aikatauluihin passaa. No, nyt sitten menikin mies yöksi töihin ja aamulla sieltä suoraan toisiin töihin :whistle:

Ellirillil piti munkin hetken aikaa miettiä, että kukahan tuo on, kun on niin tutun näkönen. Tuli vaan ellirilli-nimi mieleen ja mietin, että enhän mä voi kysyä, että ootko sä ellirilli, jos et ois ollukaan! Ois ollu joku ihan :eek: niin että mikä..? Mutta tulihan se sun nimikin mieleen :D

Nyt me taidetaan alkaa hivuttautumaan iltapesulle päin. Isompi poikanenkin näytti käsiään ja sanoi että likaset on. Heipat!
 
Huomenta kaikille!
Tylsä aihe, jo pelkkä ajatuskin työstä taas...

Mutta olisin kysynyt teiltä jos joillain olisi tietoa: Jos teen vanheimpainvapaalla ,joka loppuu 15.12, töitä muutamana päivänä viikossa tai ihan silloin tällöin tippuuko heti kaikki Kelan rahat pois vai onko siinä joku raja paljonko saa tienata?

Entä hoitovapaalla? Jos olen kotona lasten kanssa ja saan hoitorahaa + hoitolisää, miten tulot niihin vaikuttavat?

Kiitos jo etukäteen! Mietin näitä mahdollisuuksia mitä tehdä, töihin vai ei..?
 
tiipeli
Huomenia!

Isompi viety päiväkotiin (hyvä aamulenkki työntää tuplia ylämäkeen!) ja pikkasempi nukkuu pihalla (hivenen väärään aikaan...). Haaveilija2006: mä en tiiä niistä muuta ku et jos saa minimiä, niin sitä ei voida pienentää :whistle: eli sillon saa paiskia töitä ilman et vaikuttaa vanhempainrahaa. Onkos niin, että jos saa korotettua, niin sunnuntaisin saa tehdä töitä vai oonko mä kuullu aivan omiani? No, eipähän koske mua :/

Nenna80: me ollaan alottamassa värikylpymuskaria Elviksen kans, alkaa syyskuun alussa. Molemmat pojat vien, tai lähinnä isomman, telinevoimisteluun, mutta kunhan Elvis hieman kasvaa niin onhan siellä sillekin jotain. Voi kontata tunnelissa, kieriä patjalla, makoilla/istua trampalla... Muihin vauvoihin Elvis suhtautuu kiinnostuneesti. Suupielet nousee heti korviin kun näkee muita vauvoja tai isompiakin lapsia (esmeks isoveljen).

huuto kuuluu pihalta....itkuhälytin ei taaskaan toimi!!! |O
 
Kommenttia tuohon työasiaan:

Jos tekee sunnuntaisin töitä, EI VAIKUTA. Muuten niiltä päiviltä jolloin on töissä saa minimin vanhempainrahaa ja mieluummin ilmoittaa etukäteen, muuten tulee liika maksua....Sitten kun oot hoitovapaalla, niin hoitorahaosaan EI vaikuta työnteko, mutta sen sijaan hoitolisään VAIKUTTAA, eli ne täytyy ilmoittaa, koska lisäosa on tulosidonnainen
 
Kaunista iltapäivää täältä suunnalta B)

Nenna kyseli, että miten suhtautuu muihin lapsiin, niin Nuutti ainakin tykkää kovasti seurailla kun on muita pikkuisia ja vähän isompiakin lapsia ympärillä häärimässä...

Meillä tuli aamusta taas vaihteeks kaaressa puurot ja maidot pihalle kun pikkuisella on nuhaa :snotty: oli sitten sänky ja äitikin ihan puuromaitomössössä ja jotenkin siinä tulee ihan hirvee olo, kun toisella tulee ruoat suun lisäks nenänkin kautta ulos ja mitään ei voi tehdä, kun odottaa, että se vaan loppuu :|

mikä noita pieniä vaivaa kun eivät nuku vaikka väsyttää...taas äsken Nuutti otti vaan sellaset puolen tunnin torkut ja huutaa tossa nyt sitte vihaisena väsymystään :kieh: kammoksuttaa jo aloittaakin kohta ruoan antaminen, kun väsyneenä siit ei yleensä tuu yhtään mitään ja kyläänkin on tänään ajatus mennä, niin kiva kun toinen on jo valmiiks kärttynen :/

no joo...nyt on pakko mennä...on huuto sen verran kovaa :kieh: :wave:
 
Hellurei "vanhoille" ja uusille maaliskuisille! Me ollaan pitäydytty taka-alalla näistä yleisistä keskusteluista erinäisistä syistä mutta kovasti kiinnostaisi vaihtaa ajatuksia teidän kanssa edelleen. Siksi haluaisinkin tiedustella että kuinka moni olisi halukas kirjoittelemaan tuolla kerhopuolella? Voisin yrittää kyhätä sinne maaliskuisille oman kerhon, jos kiinnostuneita löytyy :)

Lyhyesti meidän perheen kuulumisia.. Etusivulta huomasin että meidät on kuitennii päivitetty, kiitoksia katjuskalle :) Viimonen päivä tulee plakkariin kokonaiset 5kk ja onpahan mennyt aika nopeaa! Vaikea uskoa että ei se meidän vauva enään niin vauva olekaan. 4kk neuvolassa mitat oli 6800g 64cm ja 42cm.

Jahans, käsky käy pinnasängystä. Pistäkääpä idea hautumaan :)

Niin ja nimipäivitykseen: 20.5 nimekseen neitokainen sai Siria Inna Armiida :)

Terv. Neiti Terä takavasemmalta :D
 
synnevi
Viiviliina: teillä onkin harvinaisen fiksu lääkäri! ;) Ja tosiaan kun ne jonot on mitä on, niin kai täälläkin sit jonotetaan monta kuukautta. Mut jospa tuo helpottais itteksiään, ei tarviis alkaa silmiä (tai siis vasenta silmää ) sorkkimaan!

Niin tuosta konttaamaan lähdöstä: meillä kumpikaan isommista lapsista ei tän ikäsenä vielä ryöminy, esikoinen tais olla liki 6kk, ennen kun käänty mahalleenkaan. Että on tää nuorimmainen harvinaisen kiireinen lapsi... ja kokoajan heiluu, huitoo, sätkii, potkii, pyörittää ranteita, nilkkoja niin että heikompaa hirvittää! Syödessäkään ei oo paikallaan, vaan polkee jaloillaan mustelmia tonne mun mahaan/kylkeen. :kieh:

Harrastuksista: Neean kanssa vaan nautiskellaan aamupäivien rauhasta, kun toiset koulussa. Illat sit ajellaan ympäri pitäjää isompien harrastusten takia. On täällä perhekerhoja yms., jos aika käy pitkäksi kotona, mutta ei mulla ainakaan vielä ole mitään kiinnostusta sinnepäin.

Keskimmäinen oli viikonloppuna ja esikoinen on nyt flunssassa, toivottavasti Neea säästyisi terveenä! Ja naapurin pojalla on vesirokko, on käyny meillä melkein päivittäin. :/ Ei tarviis senkään Neeaan tarttua!!

Nytpä lähden mä pyykkiä ripustamaan, heippa!
 
synnevi
Hitaasti käypi tuo mun kirjoitus, olikin jo uutta tekstiä tullut sillä aikaa.

Neiti Terä: tosi kiva kuulla teitistäkin! Ja mä ilmottaudun ainaskii kerhon puolelle, jos vaan teet sen. :wave:
 
Nuumix Meidän Eemeli oli eiliseen asti rintamaidolla(ikää 5kk1vko) ja sitten isä sai puhuttua ympäri että sai vähän antaa perunaa. Mulla ei olisi ollut kanssa kiire, on niin helpoo kun ruoka tulee mukana ja valmiina. Yöt nyt menee n.4krt syöden, Eetu nukkuu n.12h putkeen. Musta se ei ole usein syömistä, vai onko muista? Mites teillä nukutaan?
Muutenkin teidän kaimapoika kuulostaa samanlaiselta kun meidän Eemeli. Verkkaisasti kääntyilee ja pää tuntuu silloinkin matolle kopsahtelevan. Harmi etenkin kun selältä masulle kääntyminen jotenkin onnistuu ja sitä tehdään nykyään usein mutta siitä ei osata oikein mennä takas selälleen... |O vaan tulee hermostuminen.

Parempaa viikkoa kaikille, mä mene Eetun viereen pötköttään ja poteen flunssaa, kuume taitaa olla nousemassa :/
 
Eipä ole tosiaan turhan usein tullut kirjoiteltua :ashamed: No vähän meidän kuulumisia ja vastauksia kyselyihin...

Tinja on nyt n. 5 ½ kk. Täysimetyksellä mennään vielä, seuraava neuvola on vasta ens viikolla (edellinen oli 4 kk), saas nähdä kuinka on kasvanut. Aika pieni tirppana on, viimeeksi 5700 g ja 61,6 cm.

Hampaita ei vielä näy eikä eteenpäin päästä, mutta selältä mahalleen Tinja on oppinut kääntymään, ja kova touhotus ja ähellys on lattialla ollessa, joten eiköhän se siitä :)

Tänään käytiin ekaa kertaa leikkipuiston muskarissa ja vauvakahvilassa, oli kivaa :) Siellä ruvetaan nyt käymään toistekin.

Mulla ei oo vielä kiirettä kotoa pois, yritetään saada toinen lapsi tähän perään, ja katsoo sitten opiskelua/töitä sen jälkeen.

Mukavaa syksyn odotusta kaikille!
 
Jos joku vielä muistaa. Täällä kirjoittelee Mette Matleenan äiti, joka kärvisteli aikoinaan neiti Terän kanssa tuonne viikoille 42..Ja nyt tosiaan ollaan jo tässä.
Mitäs meille. Lyhyesti pitää varmaan kirjoittaa. Mutta ihana hymytyttö meille sitten syntyi maaliskuun viimeisenä ja nyt kohta 5 kuukautta täynnä! Tissiä syödään edelleen, mutta olen aloittanut maistattamaan kiinteitä jo 3kk ikäsenä! Hui kauhia mikä äiti :) Tuntui vain, että tyttö oli niin kiinnostunut ja itki kun minä söin, eikä saanut maistaa - joten katsoin ajan olevan sopiva. Nykyään sosetta menee jo aika iso määrä kerralla. Illalla vedellään sitten maissivelliä. Esikoiselle en antanut ikinä mitään pullosta, mutta näin sitä mennään eri tavalla. Ehkä tähän pullon antamiseen on syynsä siinäkin, kun sairastin kolme rajua rintatulehdusta - niin ajattelin, että kun imetys oli turvattu ja maitoa kuitenkin tuli (tulehdusten aikana meinasi maito vähentyä, vaikka imetin tosi paljon, eli tunnin välein ainakin) niin ajattelin, että saan imettää pidempään jos ei nännit ole koko ajan kovalla koetuksella. Ja onhan nuo syömisvälit nyt pidentyneet varmaan muutenkin, kun tyttö on kasvanut. Yöt on kop-kop-kop - nukkunut mukavasti - kerran pari syö. Eilen puhkesi ensimmäinen hammas alas ja toinen näyttää kiiltävän ikenestä. Ja on niitä tehtykin noita hampaita! Nyt tuntuu, että vaikeampi on nukahtaa, kun hampaat vaivaavat. Rattaissa nukkunut viime päivinä paremmin kuin ikinä-Olisiko syynä siihen myös kylmentyneet ilmat, on nimittäin tähän asti nukkunut parhaiten sängyssä.
Mette Liikkuu jo kovasti lattialla. Oppi kääntymään jo alle kolmen kuukauden ikäisenä, mistä olin aivan ihmeissäni. Pyörii ja hyörii ja vähän väliä on sohvan alla jalat tai jotain muuta. Aikasin se tuokin alkaa...Kivasti on mennyt ja toivotaan, että jatkossakin. Käyn lueskelemassa täällä aina silloin tällöin, mutta jotenkin ei vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa! Nyt piti sitten tulla tervehtimään. JOspa sitä saisi paremmin jatkossa osallistuttua.Niin ja 3½ v,. isoveli on ottanut siskon vastaan oikein ihanasti, vaikka pientä levottomuutta on silloin tällöin ilmassa -varsinkin kun on vieraita.
Kevätäiti
 
No ny se on perustettu! :) Eli halukkaat -kaikki mukaan!- kutsun mukaan ilmeisesti lähettämällä sähköpostia jotenka tarvitsen siis niitä osoitteita :) Ja tosiaan, kaikki mukaan vaan (ei painostusta kuitenkaan ;) :D ). Kerholle on olemassa salasana (välttääksemme kutsumattomat vieraat), jonka tietysti liittymisen yhteydessä annan. Nyt jään odottelemaan joko yv:tä tai vaihtoehtoisesti sähköpostia (pitäisi näkyä profiilissa). Ja mikäli jäi epäselväksi: kaikki maalismussukat mukaan :D

Kevätäiti kylläpä sitä saikin kärvistellä vaan olipa kaiken sen arvoista :) Mukava kuulla sinustakin, lähde sinäkin kirjoittelemaan tuonne kerhojen puolelle? :)

PS: Nämä tottumukset.. ihan automaattisesti meinasi tulla nimimerkki ja rv:t perään :D
 
No olipas kiva lukea taas niiden uutisia, joista ei ole kuullut =)

neiti terä...mahtuukos kerhoon yks "ei ihan virallinen maalismasukki" :whistle: ja ennen kuin kerhoon voi edes hakea niin tarvii sen salasanan...kantapään kautta ja ihmetellen tuli tämäkin asia todettua kun yhteen kerhoon liityin...eli jos voisit laittaa sen salasanan vaikka y-viestinä... ja sitte ku ollaan haettu jäsenyyttä niin sun pitää vielä hyväksyy meidät...vaikeeta hommaa :kieh:

mutta oli tosiaan ihana kuulla teidän kaikkien kuulumisia =)
 

Yhteistyössä