MAALISMASUKIT 2007

Moi taas tännekin piiitkästä aikaa =) Ootte kerhon perustaneet... Voiko sinne vielä liittyä? Tosin, mä en tiedä noista kerhoista, saatika sinne liittymisistä mitään, osaisko joku neuvoa? :ashamed:

Meillä ollaan oltu kipeinä, elokuun lopulla alkoi, silloin Rasmus kävi isänsä kanssa yksi yö päivystyksessä, kun ei enää oikein saanut henkeä :'( Kurkunpääntulehdus oli... Sitten oltiin pari päivää terveinä, kunnes alkoi taas. Vasta ihan nyt ollaan parantumassa, edelleen silloin tällöin yskii ja räkä valuu. Huh, ollut aika rankkaa. Isoveli (1v9kk) on myös ollut kipeenä.

Rasmuksella tuli 6kk täyteen lauantaina, on kontannut nyt viikon-kaksi, on toooosi suloinen :heart: Nyt on muutamana kertana noussut polvilleenkin :eek: :D Ennen konttaamista pääsi eteenpäin ryömimällä/pyörimällä, kääntyilemällä jne. :D Isoveli oppi konttaamisen n. 8kk vanhana, lähti sit heti parin kk kävelemään, jospa Rasmus kävelee sit 8kk ikäsenä :LOL: :LOL:

Täälläkin löydetään kaikki, varsinkin koiran ruokakipot... Mitä vaan mielenkiintoista kun näkee niin lähtee ihan hirmuista vauhtia kohteensa luo ja kun sinne pääsee niin laittaa sen, mitä ikinä se onkaan, suuhun :D :D

Rasmus oli 6kk-neuvolassa 7555g ja 66cm, eli aikas kirppuinen hänkin :heart:

Ronjanäiti kyseli puolivuotispäivistä... Me ei niitä muuten oltais vietetty, mutta Rasmuksen kummitäti (mun täti) halusi niitä juhlia, niinpä mentiin eilen heidän luo kakkukahville, tosin samalla oli sitten mun äitin ja tämän tädin syntymäpäivät, joita juhlittiin myös :) Ei siellä ollut tosin, kuin mun äiti ja täti, mun mummu ja pappa, sekä mun pikkuveli, isäpuoli ja serkku.

Mut jospa osaisin sinne kerhoon liittyä... Ja rupeaisin lukemaan lisää juttujanne :)
 
heipsan vaan :wave: Peppi kiva kuulla sinunkin kuulumisiasi :) Laitapa tuolle neiti terälle YV:tä niin hän kertoo sitten miten kerhoon haetaan...

Täällä sitä ollaan muksujen kanssa kotona kun ukko töissä taas kymmeneen asti illalla...johan se seitsemältä aamulla lähti :kieh: no kävi hän pikaseen tossa välissä kotona, mutta ei kauaa ehtinyt olemaan, mutta kiva kuitenkin kun edes käväisi :heart: Onneks ukko pian jo valmistuu ja sitte ei tarvii enää kuin normityöaikaa tehdä =)

mutta eipä tänne ihmeellistä muuta :wave:
 
moi :D
En ole pitkiin aikaan tännekkään muistanu kirjoitella :( Anteeksi kamalasti! EI varmaan kukaan olekkaan kaipaillut minun kuulumisia?

Tänään sit meijän neiti nousi matkasängyssä seisomaan ottaen kaiteesta kii.
Mein neiti nyt 7kk ja seuraava neuvola vasta 22.10.

Mulla koulu tilanne on hyvin epäselvä ,että pääsenkö jatkamaan tammikuussa koulua. Kun yks harjottelu pitäis tehä joulukuussa ja sopivasti tytär pääsis hoitoon silloin jonnekkin päiväkotiin/ryhmikseen.

Haastattelukin olis torstaina. osa- aika hommia. Tuo äippäraha ei oikee riitä mihinkään.
Joulukin alkaa pikkuhiljaan lähestyä:) jännää. :heart:
 
No tervehdys taas...laitoin Nuutista uutta kuvaa tonne profiiliin tältä päivältä =)

Ja aurinkoinen äityli...kyllä täällä innolla halutaan kuulla ihan jokaisen kuulumisia, joten mukavaa kuin kirjoittelit :) Meillä Nuutti kans on tässä parina päivänä kammennu tukea vasten ylös ja ikää 7,5kk...äitin puolesta sais ihan rauhassa ens opetella paremmin konttaamaan ja vasta sitte nousta ylös, mutta minkäs teet kun toisella on kiire kahdelle jalalle päästä :kieh:
 
Kiitos Katjuska!

aurinkoinen äityli: Rupeatko siis nyt äp-lomalla tekemään töitä? Mä nimittäin tässä mietin myös, että olisin ihan hyvin voinut tehdä jotain keikkaa vaikka pari kertaa viikossa, kun hyvin siihen pystyisinkin, mies pystyis olemaan lasten kanssa jne. Mut sit kuulin, että ainoat päivät, jolloin voi töitä tehdä on sunnuntai ja pyhäpäivät, muuten päiväraha pienenee.. :/ Ajattelin sit odotella äitiysloman loppumiseen... Saattaa olla, että jos pääsen nyt hakemaani kouluun niin aloitan sen tammikuussa, jos iskä pystyy jäämääm kotiin poikien kanssa =)

Eipä sit muuta..

Nti Terälle laitettu yv:tä! :wave:
 
Noniin eilen oli sitten ne pienet puolivuotiskemut. Vieraita oli Iitun täti ja serkku, mummi ja vaari, sylikummi ja pikkuserkku. Ei siis paljon ja nämäkin suht eriaikoina, eli mukavat rauhalliset kahvittelut.
Lahjoja saatiin, body, pehmohelistin, pehmopalikoita, pehmojuna ja fleecehaalari. Ihan kivoja, ei mitään turhaa eikä liikaa.. Olin leiponu ihan kakun ja semmosen suolasen piiraan, suppilovahvero, pekoni, aurajuusto..nam

vaikka juhlat ei olleet suuret niin molemmat tytöt oli illalla ihan ylikierroksilla, ja nukkuivat levottomasti.

Tänään oli sitten Iitun puolvuotis -neuvola, painoa 6715g ja pituutta 65,2cm,aika pieni ja hoikka tyttö. Isosisko oli aikoinansa 6420g ja 67,5cm joten hää vasta laiha oli...oikeet kanankoivet.

Mun täytyis kai vuoden vaihteessa lähtee töihin, alottelisin parilla päivällä viikossa. Tylsää vaan viedä nuo ipanat kunnalliseen hoitoon, olis niin kiva jos isä tai isovanhemmat pystyis hoitaa sen 2pv vkossa..

Eli siis nti terälle pitäs yv:tä laittaa jos kerhoilla tahtoo.. jospa saisin minäkin aikaiseksi.
 
Pari sanaa pikaisesti. Viikko sitten käytiin neuvolassa ja paino menee -15 edelleen :/ , nyt on sammasta tullut riesaksi, eikä lähde puolukkamehulla, huomenna käydään lääkärin juttusilla. Joka paikkaan nousee seisomaan mistä saa vain kiinni ja pää kopsahtelee tämän tästä lattiaan, kiva, kiva... En tiedä johtuuko tämän hetkinen kiukuttelu tuosta sammaksesta, mutta melkein koko hereillä olo ajan poika kitisee ja vikisee, missään ei ole hyvä :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Unissakävelijä:
Pari sanaa pikaisesti. Viikko sitten käytiin neuvolassa ja paino menee -15 edelleen :/ , nyt on sammasta tullut riesaksi, eikä lähde puolukkamehulla, huomenna käydään lääkärin juttusilla. Joka paikkaan nousee seisomaan mistä saa vain kiinni ja pää kopsahtelee tämän tästä lattiaan, kiva, kiva... En tiedä johtuuko tämän hetkinen kiukuttelu tuosta sammaksesta, mutta melkein koko hereillä olo ajan poika kitisee ja vikisee, missään ei ole hyvä :kieh:
meillä oli myös muutama kuukausi sitten kovasti sammasta, ei auttanut vichy, puolukka tai sitruuna... Daktarin-geeliä kirjoitti lääkäri, sillä lähti. Hetken päästä tuli uudestaan taas laiteltiin kovasti geeliä ja tällä kerralla heitin kaikki neidin tutit, myös pulloista pois ja ostin uudet. Sen jälkeen ei ole sammasta näkynyt. Ei tainnut tutteihin pelkkä keittely tehota. Se voi tosiaan olla kovinkin kipeä se suu.

Meillä Iia ei vielä nouse ylös eikä konttaa, heiluu konttausasennossa ja ryömii. Niin ja tuo paino menee myös siellä -15, omalla käyrällä kuitenkin kasvaa tasaisesti. Ei huolta.

 
Huomenta vaan kaikille!

Meillä Mila 7kk muutaman päivän päästä ja kiltisti vielä on maan pinnassa pysynyt. Pyörii ja vetkuilee napansa ympäri ja pääsee pieniä matkoja liikkumaan mutta onneksi ei enempää. Veli hänen ikäisenään jo tukevasti seisoi tukea vasten ja 9kk lähti kävelemään. Näyttää että tyttö ei ole niin kiireinen, hyvä hyvä =)

Minä aloitan ensi maanantaina työt, käyn kahdesti viikossa koko päivän töissä. Sain uuden unelma työn (ja palkan) B)

Mila on mummin hoidossa vuoden vaihteeseen ainakin johon olen anonut hoitopaikkaa kunnalta,tosin tilanne on se että eipä se helpolla irtoa. Isomman kanssa kävi todellinen tuuri pääsi kunnalliseen perhepäivähoitoon ja aivan meidän naapuriin. Toivon että ehkä Milakin pääsisi samaan paikkaan kunhan vähän kasvaa.

Kelasta selvittelin ja niiltä päiviltä kun olen töissä saan minimipäiväraha eli noin 15 e mutta palkan töistä siihen päälle joten plussalle mennään vaikka isomman hoitomaksu tulee plussana maksettavaksi. Näin siis vanheimpainvapaalla. Ja hoitovapaalla jos hoidamme pienempää mummin kanssa saan kodinhoitotuen ilman että tulot vaikuttaa. Hoitolisään vaikuttaisi mutten taitaisi kuitenkaan sitä saada miehen tuljen takia.

Sellaista meillä. Seuraava neuvola vasta 8kk ikäisenä. Kuuden kuukauden ikäisenä oli vajaan 8kg ja jo 70cm pitkä. Hyvin kasvetaan ja voidaan.

Sateista tiistai päivän jatkoa!
 
Juu kyllä ajattelin osa- aika hommiin mut saa nyt nähdä otetaanko minut töihin kun torstaina on haastattelu. JOS en pääse sitten pysyttelen kotona joulukuuhun asti sitten töitä katselemaan jos koulusta ei kuullu mitään.

Nyt ollaan päätetty että talo myydään keväällä ja muutamme jonnekki, ostamme kai vanhan maatilan tai rupeamme rakentamaan. Se jää nähtäväksi että miten asiat etenee. :heart: :heart: :D

Tulipas tänää käytyä perhekerhossa pitkästä aikaa :) Mut hyvät illan jatkot teille
 
Voi itku kun en pidä tuosta meidän neuvolalääkäristä sitten yhtään :/ . Miten lääkäri voikin olla niin :kieh: . Ikinä se ei osaa vastata mihinkään mitä kysyn ja jos johonkin saan vastauksen, on se tökerösti sanottu tai jotain muuta ihmeellistä. Eikä se koskaan malta kuunnella loppuun mitä aion sanoa, yrittää ennakoida minun sanoja ja aina ne menee pieleen ja keskustelun lopuksi huomaan, ettei kumpikaan ymmärrä toista. Sain sentään reseptin tuohon pojan sammakseen, mutta hän tokaisi välinpitämättömästi tuskinpa auttaa lääke, kun kysyin sen tehoa. Taidanpa käyttää yksityisellä poikaa, jos jotain ongelmia tulee jatkossa, sitä varten minä sitä vakuutustakin maksan.
 
Hantta06 perheineen :flower: :heart: Ihana rinsessa syntynyt :)

Kerhoilusta vielä: mikäli joku haluaa mukaan niin toimintaohjeet vielä kertaalleen tässä:
Elikkäs, toimintatapoja on kaksi: joko täältä

http://www.kaksplus.fi/kerho/Maalisvauvat_2007/liity/

tuohon tarviit salasanan että pääset hakemuksen täyttämään jonka saa minulta yv:tä lähettämällä. Sitten hakemus tulee mulle sinne näkyviin kerhonperustajan valikkoon ja voin sun hakemuksesi hyväksyä. TAI:

Lähetät mulle s-postiosoitteesi ja lähetän sulle hakemuksen jonka jälkeen nuo edellä mainitut hyväksymis-toimenpiteet ja sitten samalla salasanalla pääset kerhoon sisään (salasana pitää syöttää joka kerta kerhon sivuille halutessaan). Ehkä vaivattomampi on tuo ensin mainittu mutta kumminkin käy :)

Ja kaikki halukkaat mukaan, itse oon tykännyt että kerhossa on mukava kirjoitella ja tekstiäkin minusta sinne tulee huomattavasti enempi kuin tänne. Sekaan vaan :)


 
hantta: ihana rinsessa:) Onnea!

Meidän typy ei sit oo hetkeekää paikallaan. Polvillaan on jossain ja pitää samalla kii jostain sit kohta nousee pystyyn ja pitää kii et huhuh.. Mahoton touhuamaan ja närpäämään.

JES, sain työpaikan. Eli olen osa aikaisesti. 2-4 päivää viikossa töissä ja päätän itse että olenko 2 päivää vai 4 päivää viikossa ja että olenko 3h per päivä vai sen 8h. Että ei ihan jatkuvaa ole. Kokopäivätöihin voi joskus myöhemmin ruveta.
Pääasia et rahaa tulee :) Kun koulut jatkuu niin jatkan töitä.
Näen tyttöä kyllä ja kun muutama päivä töissä vain.

Mutta nyt rupean puhtaaksi kirjoittamaan koulutehtävää. :kieh:
 
Meillä on täällä ihan pipi poika :'( Räkä valuu ja yöllä oli kuumetta ja en saa pientä juomaan mitään :/ vähän tossa söi hedelmäsosetta ja sitte alkoi kauhee huuto ja lopputulos oli se että kaikki mitä sisään sain, niin tuli ulos :(
Terkkariin kun soitin, niin pitää vaan seurailla...ilmeisesti pitää sitten oottaa siihen asti, että toinen on jo kuiva, että saa näytille mennä :headwall:
Jos tää tällaisena jatkuu niin varmasti päivystykseen mennään...vaikka sitten turhaan, mutta saapa edes itse mielenrauhan :snotty:
 
Voi kurjaa, Katjuska :( . Oletko kokeillut ujuttaa nestettä jollain ruiskulla? Vuosi takaperin kun tuolla esikoisella oli vatsa- ja oksennustauti, niin juotin Osmosalia sillä ruiskulla suuhun, kun muuten ei suostunut juomaan sitä. Ja ne ruiskuttelutkin piti ajoittaa telkkarimainosten aikaan, jotta tyttö keskittyi johonkin muuhun kuin siihen ruiskuun ja juomaan. Se ruisku oli tuo nestemäisen Panadolin annosteluruisku.

Hitsi, minnuukin pelottaa kun alkaa tämä räkäkausi ja kohta puoliin ne rotavirusjututkin, että kunpa ei tarttuis kumpaankaan. Suunnittelin kyllä että molemmille otan sen ilmaisen influenssarokotteen marraskuussa, kun sellainen on kerran tarjolla.
 
Hurjaa, että joidenkin vauvat jo nousee pystyyn!

Meilläkin ryömitään vähän, muttei kovin pitkiä matkoja mene vielä. Tänään ekaa kertaa oli kontallaan hetken hötkymässä :heart: . Päiviin on tullut kyllä kiva rytmi. On selkeet nukkuma-ajat ja leikkiajat. Kahet päikkärit nukutaan. Tommi oli 6 kk neuvolassa 8,2 kg ja 72 cm. Pitkä ja hoikka luki neuvolakortissa.

Ihan kivasti menee täällä. En oo paljoo koneella ehtiny/jaksanu käydä kun menee aika muissa puuhissa. Mukavia syyspäiviä maaliskuun vauvoille! :wave:
 
Täällä poju on alkanut pikkuhiljaa syömään reippaammin. Toivottavasti näkyy myös neuvolan vaassa seuraavan kerran. Loppukuusta oliskin se 8 kk lääkärineuvola. Meillä tuo poika hymyilee tosi herkästi, tarkkailee ihmisiä koko ajan ja heti hymyilee jos hänet huomataan :) . Ja tänään teki hieman tyhmäs tempun, pissasi itseään silmään :whistle: . Tytöiltä se ei taidakaan moinen temppu onnistua ;)
 

Yhteistyössä