Päivää taas B)
Kiitos vastauksista kysymykseeni
Mä ajattelin tehdä samoin, etten välttele turhaan kaikkea, mutta esim papuja en syö montaa päivää putkeen ja limua en juo kun lasin jne (mammam linjoillekki hyvä :kieh: ),. Nyt vaan ihmetyttää kun tyttö on synytymästään asti piereskelly jonku verran kakan mukana, ähisee semmosta pikkuitkua, unissaanki ja sit tulee kakka. Menee nopeesti ohi eli ei tartte yleensä kannella, ja ollaan jo jonkun verran opittu naamasta näkee et nyt on kakkaitku, et menee koht 0ohi, sylissä pomppuutus usein vähä auttaa, ja pierujumppa kuten ne sairaalassa sano
(eli koipia koukkuun ja suoraks). Nyt on jo tokaa päivää ollu ihan selviä ilmavaivaoja, eli taitaa piereskellä pelkkää ilmaa eikä kakan mukana, ja se selvästi alkaa olla jo häiritsevää kun sitä tulee paljon :/ Toissayönä alko oikeestaan ja tänä aamun sängyssä loikoiollessamme huomattiin sama, tyttö tuhersi itkua ja paukutteli pitkään. Mietinkin että mitä ollaan tehty erilailla. Röyhtäystystä ei aina harrasteta kunnolla kun ei tältä tuu ku harvoin rintaruokinnan jälkeen kunnon röyhtäsy. Kahvia oon juonu saman verran ku ennen, mut sit mietin et oisisnko syöny jonku verran maapähkinöitä molempina päivinä. Ja ne d-vitamiinitipat on alotettu..
Jos teidän vauvoille tulee D-vitamiinista vatsavaivoja, millaisia ne on? Eli siis onko se ilmaa mitä se tuottaa vai kipua vaan vai mitä? Kun jos tää paukuttelu johtuu tipoista niin sit pitää ootella jospa masu tottuis tai vaihtaa merkkiä tai hommata onkos se cuplaton se lääke? Rela tipat on käytössä mutei näköjään tohon ilmaan auta.kakkaa tulee kyllä
Jännä että sipuliki voi aiheuttaa, en olis ajatellu..Listatkaa vaan lisää "kummallisia pierun aiheuttajia" jos tulee mieleen jotain ei niin perinteisiä.
Nyt meni yö paremmin ku toissayö, usein tyttö söi mutta nukku sit edes muutaman tunnin pätkän kai kerran. Tuntu vaa pahalta ku nukhadin imettäessä ja herösin siihen ku tyttö inisi (semmosta mihin en yleensä reagoi, unissaan teke niin) ja huomasin että sen naama oli ihan kiinni mun rinnassa ja hikinen
kauheeta jos toinen ei sais ilmaa! Siks laitan mielellään omaan sänkyyn, tosin ku on univelkaa ni mielummin ku ukko lähtee töihin annan tytön rellottaa sängyssä enkä turhaan siirtele ni saan ite maksimoitua uniajan.
Tyttö seurusteli mun kaa aamulla oikeestaan jotenki erilailla ku ennen. Katto mua suoraan ja sit se jopa ihan ku naurahti. Tuli niin sopivaan tilnateeseen et vaikee kuvitella et ois joku kramppi
Ihana olo tuli, tommosta lisää! Pari röyhtäsyitkua jne on ollu tässä aamupäivällä mutta muuten tyttö on ottanu ilmakylpyä pepulle samalla ku puin ja sillee, ja sit katellu nätisti tyynyltä johon sen asetin. Nyt se nukkuu kantoliinassa, kokeilein ekaa kertaa kietaisuristikehtoa, kun peruskehto ei meillä toimi, tytön pää jää huonosti jotenki roikkuu. Tämä tukee hyvin jotenki ja oli aika helppo laittaa, sekä imetys kai onnistuu. Ekaa kerta tyttö nukahti liinaan :heart: Eka se huus ku vietävä ja luulin et se vihaa koko liinaa mut silt tuliki kauhee röyhtäsy ku otin liinasta
Ni oklattiin uudestaan. Kannattaa kokeilla! Tästä on varmaan paljon hyötyä kunhan tyttö alkaa olla enemmän valveilla. Saa kädet vapaaks ja tytöllä on kivaa
Piti vielä kysyä että
tekeekö kukaan niin että pumppaa maitoa ainakin välillä ja sit mies antaa pullosta, auttaakseen? Siis vaikka olisitte itse kotona? Kun mies kysyi eilen kun olin ihan poikki illalla ja koko lapsenhoito tuntu ylivoimaselta ja se sano ettei halua että masennun ku tunnuin niin völinpitämättömältä lasta kohtaan (myönnän että oikeesti oli lähellä etten sanonu et hae tuttelia en jaksa imettää enää), ja mietitään et miten onnistuu jos pumppaan maitoa ja iskä antaa vaik iltasin tai joka toinen ilta tai jotain? Mihin päivänaikaan kannattaa pumpata ettei tissit räjähdä sit jossai vaihees? Eikös illalla tuu hormoneita vähemmän ni tissit ei tuntuis niin täydeltä vaik ei imettäis vähään aikaan?
Lumihiutale ja Iida 16 päivää