MAALISMASUKIT 2007

Täällä tuleepi 7 viikkoa täyteen. Arki tuntuu jo vähän helpottavan. Vatsavaivat ovat helpottaneet liekö ajan myötä vai onko Cuplattomat auttaneet. Sen huomasin ainakin että jos "cuplat" jäivät jokin kerta antamatta, oli selvästi enemmän vatsakitinöitä. Ja unet ovat rauhoittuneet myös kapaloinnin myötä. Mummo oli yks päivä kapaloinut ja poika oli sitten nukkunut kuin tukki ja ollut kiltisti hereilläkin kapalossa jonkun aikaa.

Jännä, miten aika monella on ollut tuota pulautusongelmaa. Meillä sitä oli silloin kun rinnasta tuli verta. Voiskohan se liittyä sellaiseen "suihkutissi" ilmiöön, onko kukaan kuullut tuollaisesta? Kyseliköhän joku noista d-vitamiineista, en ole nyt taas varma. Mutta me aloitettiin Jekovitilla, koska se on muistaakseni vesipohjainen ja sen pitäisi sopia paremmin. Tosin ollaan vielä kahdessa tipassa ja aloitettiin muutenkin myöhemmin. Meinaa vaan unohtua, mutta onhan noissa vastikkeissakin d-vitamiinia, ettei nyt poika ihan kokonaan ilman ole ollut.

Lähtisköhän tässä suihkuun, kun en osaa enää nukkua. Tai oikeastaan odottelen milloin pikku-ukko herää nälkäänsä. Luulin taas tunti sitten että hän herää, mutta ei vielä näköjään, ähistelee tuolla muuten vaan. Harmi kun meillä nuo muutamat pidemmän 5-6 tunnin välit sijoittuvat illasta puoleenyöhän, kun sais ne siirrettyä vähän eteenpäin puolestayöstä aamuun, niin se olis kyllä luksusta.
 
odette84n mies
Laitoin tän viestin jo tuonne "Mitä nyt puolelle", mutta vastausta ei tullut nopeaan, niin ajattelin pistää viestin myös tälle puolelle. Kun tuo parempipuolisko on puhunut näistä maalismasukeista ja kirjotellut ilmeisesti tänne..

Eli, ois kyssäri vailla nopeaa vastausta. Ajattelin, että täältä voisi löytyä useita parempia asiantuntijoita aiheeseen, kuin mitä itse olen.

Mille uutuus Nannin maku on muiden suussa maistunut?

Mulla on sellainen tilanne, että vaimoke on vauvauinti-infossa ja jäin 7 viikkoisen pojun kanssa kotiin. Tarpeina oli ruokapuolelta vain yksi purkki uutuus Nannia.. maistoin sitä ja maku oli hieman kirpeän ja happaman sekoitus. Eli onkohan pilallista? Aikaisemmin tämä "ei uutuus" Nanni ei ole maistunut lähellekkään tältä. Nyt poju huutaa tuossa vieressä kurkku suorana ja lähimpään kauppaan on useampi kilometri.

t. Isukki ja poju hädässä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2007 klo 10:53 odette84n mies kirjoitti:
Laitoin tän viestin jo tuonne "Mitä nyt puolelle", mutta vastausta ei tullut nopeaan, niin ajattelin pistää viestin myös tälle puolelle. Kun tuo parempipuolisko on puhunut näistä maalismasukeista ja kirjotellut ilmeisesti tänne..

Eli, ois kyssäri vailla nopeaa vastausta. Ajattelin, että täältä voisi löytyä useita parempia asiantuntijoita aiheeseen, kuin mitä itse olen.

Mille uutuus Nannin maku on muiden suussa maistunut?

Mulla on sellainen tilanne, että vaimoke on vauvauinti-infossa ja jäin 7 viikkoisen pojun kanssa kotiin. Tarpeina oli ruokapuolelta vain yksi purkki uutuus Nannia.. maistoin sitä ja maku oli hieman kirpeän ja happaman sekoitus. Eli onkohan pilallista? Aikaisemmin tämä "ei uutuus" Nanni ei ole maistunut lähellekkään tältä. Nyt poju huutaa tuossa vieressä kurkku suorana ja lähimpään kauppaan on useampi kilometri.

t. Isukki ja poju hädässä
Pikaisesti täällä...

Voi että, tylsä tilanne teillä :/ Ei sen Nannin kyllä siltä kuulu maistua, varmasti on pilalle mennyttä :( Kyllä sen pitäisi sellaiselta makealta maidolta maistua. Vaikka meillä tota uusinta Nannia ei olekaan ollut käytössä, mutta aivan varmasti ei kuulu kyllä tuolta maistua! Ikävää, että teillä on kauppaan niin pitkä matka :/ Koitahan pärjätä poitsun kanssa, ei se kuitenkaan nälkään ole kuolemassa, vaikka hetken joutuukin nyt odottelemaan :) Ei siis paniikkia, vaikka on tietenkin ikävää, kun toinen kurkku suorana nälkäänsä huutaakin.
 
Moik..

Jospa mä myös jotain kuulumisia tänne kirjottelen.. Olen kyl lukenu teidän juttuja mut en oo ite jaksanu tai kerinny kirjottelee..

Meillä menee ihan kivasti, vauva syö ja nukkuu ja maitoa riittäis vaikka naapurinkin vauvalle.. Pojua vaivaa silmätulehdus joka tuntuis olevan aikas sitkeetä laatua.

Ja sellanen huoli meillä on kans että, vauvalla epäillään jotain munuais juttua, kokeet on otettu ja vielä pitäis viikko odotella tuloksia.. Nyt vaan kädet kyynärpäitä myöten ristiin että kaikki ois ok!

Vauva herää kerran yössä syömään että, väsymys ei onneksi paina äitiä.

Nyt yritetään kuumeisesti löytää/keksiä sitä maailman ihaninta nimeä..Se onkin tällä kertaa vaikeaa.. ehdotuksia otetaan vastaan :whistle:

Meillä on 3 isompaa maailmalla kyläilemässä, että me täällä ihan vaan vauvelin kanssa möllitään..aikas ihanaa vaikka kyllä tuntuu koti tyhjältä!

Mutta lisää taas toinen kerta..

T.Viiviliina ja "ukko-Pekka"11pv

ps:Kuva profiilissa.. ;)

:heart: <br><br>
 
onpas täällä hiljainen päivä.

Ihania vauvakuvia profiileissa, tosi monella vauvalla aika paljon tukkaa! Olikohan Niiskun vauva jolla oli aivan mahtava tukka! Mieletön!

Katjahin vauvallako se oli tuhinatunti? Meillä on kanssa aina hetki ennen heräämistä. Hyvin ehtii äiti herätä ennen yösyöttöjäkin kun ähinä alkaa. Poika on muutenkin aika äänekäs, jokeltelun tapaista jotakin ääntä lähtee ja etenkin unissaan hihkuu, vinkuu ja itkeekin(niiskuttaa aivan eri tavalla kun hereillä ollessaan).

Poika nukkuu meidän vieressä. Olenkin vähän miettinyt milloin pinnasänkyyn pitäs laittaa, siis että oppisi yksinkin nukkuun? On niin helppoa kun vieressä nukkuu nyt noi yösyötöt, mutta niiden harvetessa vois pinnariakin miettiä. Varmasti itse nukkuis paremmin, nyt on vähän semmosta koiranunta...

Viimeset pari päivää poika harventanut syömistä ja nukkunut hiukan enemmän. Mä olen ollut aivan :eek: ennen syötiin tunnin välein ja nyt jää siis paljon enemmän aikaa ettei tiedä mitä tekis(vähän aika sitten sitä aikaa toivo, nyt sitä tarkkailee vauvaa enemmän kun on aikaa :headwall:

Odetella ihanan reipas mies kun täältäkin neuvoja hakenut :flower:

Juu eipähän ollut taas ihmeempiä, poika vaan nukkuu joten menen vielä surffailemaan :wave:

eloveena ja poika hiukka yli kk vanha
 
Manta Amalia: Siis vauvahan on se kaikkein tehokkain pumppu, vaik tuntuu ettei sieltä mitään tuu, ni kyllä se vauva sieltä yleensä aina jotain saa ja maitoahan kehittyy ihan koko ajan lisää eikä rinnat ole koskaan täysin tyhjät. Usein tuohon pulautteluongelmaankin saattaa auttaa se, että lypsää etumaitoja pois (n. 20 ml tai enemmän) ennen ku alkaa imettää vauvaa. Välillä vauva voi saada rinnasta maitoa liian nopeasti ja liian paljon, joka aiheuttaa tuon pulauttelun. Tosin on niitä muitakin syitä, mut toi on yks syy siihen pulautteluun. Ja yleistä on et äidit kuvittelee, ettei maitoa tule tarpeeksi ja totuus on ihan päin vastainen. Imetys on vaan niin monimuotoinen juttu ja erilaisia pikku ongelmia ym. on niin paljon, että välillä on vaikea selvittää et mistä mikäkin johtuu.

Imetystukilistaa kannattaa lukea ja toinen on babyidean sivulla oleva paikka imetyksestä. Siellä on selkeitä kysymyksiä ja vastauksia.

http://www.babyidea.fi/palstat/index.php?23
http://www.imetystukilista.net/<br><br>
 
synnevi
Kirsikka: Kauniin nimen annoitte tytölle! :flower:
Aiemmin jännitit mitä mieltä vieraat nimestä...no mitä mieltä olivat?
Ja jos joskus viittit kertoo, minkälaista "ohjelmaa" teidän nimenantojuhlassa oli, siis kuinka se nimi julkaistaan? Mä en oo koskaan ollut kun ihan perinteisissä ristiäisissä ja utelias kun oon :ashamed:
 
Kirsikka: Nätti nimi :heart: Mä tunnen yhden tosi ihanan pikku tinjan(3v), että se onkin oikea prinsessa nimi ;) .

Mua kans kiinnostaa nimenanto juhla..Meillä kun on tavis ristiäiset, eikä olla koskaan oltu erilaisissa juhlissa.

Meil ei oo nimestä mitään hajua vielä.. Joitakin on heitelty ilmaan..esim.

-Nooa
-Verner
-Viljami
-Vertti
-Onni
-Oliver

Mut hmmm...kai joku noista...EHDOTUKSIA OTETAAN VASTAAN ;)

 
Heips!

Tuosta nimestä, sukulaiset joutuivat muutamaan otteeseen kysymään, että mikä se olikaan, monet kirjoittivat ylös ja jotkut soittelivat peräänkin :D Mutta ei kukaan ainakaan suoraan mitään ikävää sanonut, että eiköhän se niillekin kelpaa :) Vaan pari oli kuullut Tinja-nimen ennemmin, eikä kukaan ollut törmännyt Neeliaan. Tosin niitä onkin vaan 16 tätä ennen annettu, ja taitaa kaikki olla aika pieniä vielä.

Ohjelmasta, meillä nimi julkistettiin siten, että ensin jaettiin kaikille anagrammit nimestä (www.arrak.fi/anagrammit) ja saivat yrittää arvata, sitten jonkun ajan päästä (kun ei oikeaa arvausta tullut :D ) julkistettiin nimi. Olin myös tehnyt pienen kyselykaavakkeen, vähän niinkuin pelkistetty ystäväkirja, jonka vieraat saivat täyttää - jää sitten muistoksi lapselle. Muuten oli vaan seurustelua ja syöpöttelyä :) Sukulaisia oli niin paljon, että meininki oli kuin sillipurkissa, mutta kaveri-osiossa oli mukavampi tunnelma, kun oli vähemmän porukkaa.

Nyt tyttö - tai siis Tinja - elämöitsee tuolla niin, että taidan käydä kurkkaamassa...

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

Kirsikka ja Tinja
 
Minä harvoin innostun nimistä, mutta jos olisin kuullut tuon Tinjan aikaisemmin, olisin laittanut sen esikoiselle, kuulosti aika kivalle =) . Ja tuosta Viiviliinan listasta silmään paistoi tuo Vertti. Nimittäin kun odotin esikoista, olin varma että sieltä tulee poika ja kutsumanimenä pidettiin Verttiä. Nyt kun tämä toinen on se poika, niin välillä kävi mielessä olisko annettu nimeksi se Vertti, mutta päädyttiin kuitenkin samalla kirjaimella alkavaan kuin esikoinenkin eli T:hen. Ristiäisetkin on vasta parin viikon päästä, tämän kuun viimeisenä viikonloppuna. Nimikin on ihme kyllä jo valmiina, esikoisen ristiäiset venyivät nimen takia niin pitkälle ja tällä kertaa venyi näin pitkälle kummien takia kun ei meinattu keksiä sopivia.

Hmm, tuo Tinja jäi nyt mieleen kummittelemaan... Pitääkö tässä vielä alkaa ajatella kolmatta, että saisi laittaa tuon nimeksi ;) . Ei nyt sentään, nämä kaksi kullannuppua ja silloin kun äitiä väsyttää, niin "kullannuppua" saavat riittää. Ja kerrottakoon kaikille seuraava mielenkiintoinen tieto, jota olette kuitenkin odottaneet: ne mukavat päivät alkoivat \|O . Enkä ehtinyt tilaamaan kuukuppiakaan, täytyy nyt laittaakin tilaukseen että pääsee opettelemaan sen käyttöä.
 
tiipeli
Pikaseen tässä vain kerron ennen kävelylenkkiä, että Pikkuveli sai eilen kasteessa nimekseen Elvis Iikka Antinpoika.

Aurinkoista & lämmintä päivää maalismasukit!! :wave:
 
Minä en olekaan aiemmin tähän kirjoitellut, lueskellut vaan. Nyt oli kuitenkin pakko tarttua näppikseen, meille syntyi 19.3. sektiolla prinsessa, jonka nimeksi aiotaan myös laittaa Tinja. Päätettiin jo ennen syntymää. Minusta tosi kaunis eikä kovin yleinen nimi. Eli hyvän valinnan olette tehneet! ;)
 
Tinja nimisiä on suomessa 639 kpl,joten ei mitenkään harvinainen nimi vaikkei sitä kamalasti olekaan kuullut.
291kpl kastettu 2000-2006,joten niitä tulee varmaan jossain vaiheessa vastaan enemmänkin. B) :D
 
Hepskukkuu!

Ihana tyttö syntyi ONNEN päivänä pe 13. :LOL: Tässä sitä ihmetellään ja ihastellaan :heart:

Paremmalla ajalla taas lisää ja lueskelen myöhemmin teidän kuulumisia =)

Poppy ja neiti :wave:
 
Onnittelut Poppylle perheineen pikkuisesta piper tyttösestä :heart: :flower:

kerroppas viel tarkat mitat niin päivitellään listaan =) juu ja ei haittaa vaikka huhtikuun puolella syntyikin...johan täs on puolet maalismasukeista oikeesti helmiäisiä ja jotkut jopa tammimasuja niin kyllä huhtimasukitkin mahtuu mukaan :whistle: :D
 
Huomasin just et multa puuttuu etusivulta mitat tytöstä, voisko joku päivittää ne? Eli tyttö 3610g, 51,5cm pitkä, pää 36cm...

Mitattiin miehen kaa tyttö mittanauhal omasta mielestä aika tarkkaan ni saatiin 55cm :eek: ja ikää sillon vähä alle 3 viikkoa, eli ois kasvanu 3,5cm kolmes viikos, mikä kuulostaa samalta ku tutun pojan kasvu. Omasta neuvolakortista katoin ni mä oli 55cm vasta joku 2kk iässä, kuitenki paljo myöhemmin! Mies on pitkä ja laiha, tuleekohan tytöstä kauheen pitkula B) 56cm vaatteet osa on jo aika nafteja!

Voiko tissien maidontuotanto vaihdella päivittäin? Meni muutama päivä taas ihan omilla maidoilla ja hyvin kasvanu tyttö kai jne, eilen se söi tosi harvoin ja vähän. Tänää on syöny täs iltapäiväl koko ajan tissiä ja torkahtanu, sit huutanu taas. Ei auttanu tutti, vaan tissi aina vaan. Äsken se huus jo hysteerisenä ni annoin tuttelia (ku oli avattu purkki ku olin hetken tänää poissa hoitamassa isyysasioita ni isovanhemmat anto vähän ku täl oli nälkä) ja tää joi noin 50ml. Nyt sammu ku lyhty syliin ja odottelen röyhtäsyjä :D Mutta siis, annoinkohan taas turhaan maitoa vai oliko tytöllä oikeesti nälkä...Tissit on öisin iha täynnä ja eilen illalki pinkeet, et kyl sieöt eilen tuli paljon. Nyt taas kai ei niin..Ehkä eilinen vähäsyöntisyys vähens tän päiväjn maitoa? Meinaan pumpata maitoa jos tää nukkuu nyt pitkään, ni tissit sais tilausta lisämaidosta kumminki..On tää, tärkee asia toisen ruokailu, mut samal hämmentävää. Ehkä en ota niin stressiä siitä, tissiä aina kun kerkeää/voi/jaksaa ja lopulta tuttelia jos ei tunnu et toiselle riiittää. On muuten imetys ylipäätään helpottunu, ite oon tottunu siihen, tyttö syö lyhyempiä aikoja eikö pidä niin usein kai maratoneja (ja osaan jo asennoitua niihin paremmin, telkun ääreen vaan :) ) Eli ei iltapulloa tänne, mut lisämaitoa jos tuntuu et jää nälkä, olkoot sit virhe tai ei!

Väitin että rakastin tyttöä jo aluksi, mutta nyt on silmät auennu. Rakastin sitä varmaan jo sillon, mutta nyt se äidinrakkaus vasta heräilee tosissaan. Itkukaan ein ole enää niin paha kun rakastaa toista niin kovasti että haluaa auttaa vaan. Tyttö on niin kaunis ja suloinen että sen kanssa on ilo puuhata ja olla, ei ahdista enää se että tyttö on hereillä (ennen: apua apua miten mä saan sen nukkuu?). Iida on ihana :heart:

Ristiäisetki saati buukattua, jee! Isyys on tunnustettu, paperit vetää. Me siis avoliitossa. Kohta on isukillaki huoltajuus :heart:

Nyt torkkumaan, karsee univelka vieraiden takia kun ei oo päivisin voinu nukkua ja vaikka yöt menee jo hienosti, en osaa nukahtaa aina uudestaan tai nukkuas pitkään..

Lumihiutale ja Iida

p.s.anteeksi piiitkä teksti :ashamed:
 
Avuton


Moi maaliskuiset :)

Tulin kurkkaamaan josko Luppanalta olisi uusia kuulumisia..

Miten te puette vauvanne vauvuihin näillä keleillä?. Huomasin yhden viestiketjun joka koskee pukeutumisasiaa mutta kuukauden ikäisien vauvojen pukeutumisesta ei ollut kukaan kirjoittanut..ainakaan silloin kun kävin lukemassa..
 
Meillä oli ristiäiset eilen. Nimeks tuli Jan Juhani. Oon tainnut sen varmaan jo aikasemminkin sanoa mutta sanoinpa nyt uudelleen :D Hävetti hieman kun kesken toimituksen miehelle tuli viesti puhelimeen kun viestiäänenä joku kummeliäijä sanoo "voi helve-in per-e! Kaikki menee päin vit-ua saat-na!" Mies ja sen veli alkoi yskimään heti ettei vaan kuuluisi se ääni. Pappi meni vähän hiljaiseks eikä varmaan tiennyt itkee vaiko nauraa. No onneks muuten meni kaikki hyvin ja pappi oli kyllä todella mukava.

Tänään uskalsin laittaa Janille vähän vähemmän päälle. Laitoin pitkähihaisen bodyn, sukkahousut, ohuet kahisuhousut, villasukat ja tumput, ohuen fleecehaalarin ja solmupipon. Eikä mitään peittoo ja silti oli pojalla niska märkänä. Mutta kyllä oli superihana ilma tänään! varjossa 17 astetta. Lisää tämmösiä päiviä!

Oon antanut Janille vähän yli viikon pari t-lusikallista sosetta jota olen maidolla lantrannut ennen varsinaista maitoannosta. Eipä ole pulautellut enään! Sillon tällön saattaa pulauttaa jonkun lusikallisen korkeintaan. Pelkkää maitoo kun juo niin pulauttaa vähintäänkin puolet. Pelkällä maidolla kitisee nälkää tunnin välein vaikka syö kuin paljo. Pari lusikallista sosetta ja päälle 60-100ml maitoo ni jaksaa hyvin 3-5h. Vähän vaihtelee. Mut ei mene ainakaan alle sen 3h. Ei ole mitään vaivoja tullut. Ja jos ois tullut niin tottakai olisin sitten lopettanut soseet. Mutta hyvin on mennyt :heart:

Janilla oli muuten eilen myös 2kk syntymäpvä :heart: :heart: Osaa jo kiukutella jos ei saa tehdä mitä huvittaa (ihankun se nyt tekis niin hirveesti kaikkee :LOL: ) Mutta kun oli syömis aika niin Jan katseli kukkasia pää ihan vinossa. Koitin saisinko sen pään käännettyä mutta niin jämäkästi piti päätä siinä asennossa etten kyllä väkisin alkanut vääntään. Pistin sitten vaan käteni naaman eteen näköesteeksi ja heti kääntyi pää + tuli kauhee huuto. Sama toistui pari kertaa :LOL: On se niin ihanaa kun poitsu oppii uusia asioita. Vaikka oliskin kiukuttelua niin silti :D

Onnitteluja taas minien johdosta :flower: :heart: =)
 

Moi :D

Tänään oli neuvolalääkäri ja tyttö oli kasvanu hyvin. Painoa oli 4675 ja pituutta 57,5 ja muutenki kaikki oli hyvin. "Pakkausvirheestäkin" lääkäri sano ettei sitä enää edes oikein huomaa.

Lauantaina ois ristiäiset. Harmittaa itteeki ku ei oo tajunnu että ristiäisten sijaan vois pitää ne nimenantojuhlat, meille ku nuo kirkkohommat on vähän "vieras" käsite...

Hmm, meille tulee yks "pakana" kummi, joka ei kuulu kirkkoon eli oisko mitään ideaa minkälaisen kummivihkosen voisin ite tälle kummille värkätä?

:snotty: Mä en muuten ees oo tajunnu olevani "väärällä" osastolla... Siis ku Vaavihan on syntyny helmikuussa, mutta laskettu oli maaliskuussa. Sitä tieten jotenki tottu sillon odotusaikana kirjottelemaan tänne, niin ei osannu sitte vaihtaakkaan.

Lumihiutaleelle aikoin kirjottaa jotaki, mutta en nyt enää millään muista mitä tai mistä asiasta :ashamed:

Mutta, nyt unet kutsuu Hyvää Yötä ja Kauniita Unia kaikille =)

Katja ja Vaavi
 

Yhteistyössä