MAALISMASUKIT 2007

Lumi harmaana
No niin- vihdoin ehtii taas koneelle =)
Luin kyllä kuulumisianne, mutta en muista mitä piti kommentoida..

Katjuskalle ainakin voimahali! Toivottavasti Nuutti ei tänään itke noin paljoa! :heart:

Synneville tsempit huomiseen ultraukseen! Toivottavasti mitään operaatioita ei tarvita :heart:

Lumihiutale: Meillä on masuvaivoja heti, jos en anna cuplatonia ennen jokaista ruokailua. En välttele itse mitään ruokia, koska ruokavalioni on muutenkin aikas rajoittunutta (keliakia jne..). Kahvia juon ehka 4 mukillista päivässä.. Meillä masuvaivat alkoivat D-tippojen jälkeen. Jekovitit eivät todellakaan sopineet. Tyttö ähisi ja puhisi tuskissaan, jalkoja vatkaten ja välillä kirkaisi aina tuskissaan. DeVitolit ovat sopineet "hyvin", eli kipristelyilta ja parkaisuilta vältytään, jos muistan antaa cuplatonit ennen ruokailua. Rela-tippoja olen myös antanut 2-viikkoisesta lähtien-en tiedä onko niistä apua, mut annan nyt tuon putelin loppuun.

Tyttö on huomenna siis 6vkoa. Hymyilty (siis tarkoituksellisesti) on jo viikon päivät. Nakuna käännytään jo melkein selältä vatsalle!!! Ei uskalla hoitopöydälle tai sohvalle jättää tyttöä, kun ei tiedä millon se sit sen ekan kääntymisen tekee.. Vaikka saisi siinä nyt vielä mennä se pari kuukautta kummiskin! Viime yönä nukuttiin pisin yhtämittainen jakso, joka oli 4,5h!! Tähän asti nukuttu yksi jakso 3h ja loppuyö herätty 2,5h:n välein. Nyt siis loppuyö meni taas 2,5h:n välein. Päivällä neiti syö tunnin-kahden välein! Miten teillä muilla?? Olen oikeasti ajatellut, että alan antamaan 2,5kk iässä perunaa tai sit korviketta kerran päivässä. Tuntuu etten jaksa koko ajan kaivaa tissiä toiselle suuhun! Mielipiteitä/vinkkejä?? Miten ton syöntivälin sais pitemmäks? Hereillä ollessaan tyttö viuhtoo koko ajan. ei ole hetkeäkään "rauhallisesti" paikallaan-senkö takia se tarvii tota ruokaa koko aika? Tyttö valvoo vuorokaudessa 7-9h. Päivällä pari 2,5h:n valvontajaksoa, muutama lyhyt jakso. Illalla valvoo aina klo 21-24 pätkän ja sit alkaa yöunet.
Eka nuha on kärsitty ja nenäfriida oli loistava juttu! Sillä kun imi monta kertaa putkeen, niin johan tuli tavaraa pikkuisen ihmisen nenästä :D
Tota neitiä aina naurattaa kun alan imeä nenää-kait se sit kutittaa tai jotain :D

Eipä täs ihmeempiä.
Kuulumisiin :wave:

Lumi ja neiti Myttynen
 
Ai hitsi kun minnuu naurattaa kun Katjuskan kanssa menee tosiaan niin yksiin nämä jutut, kuten taas tuo eilinenkin :LOL: . Minun piti tänään kysellä neuvolasta vähän tuosta huutamisesta, mutta enpäs ehtinytkään kun nukahdin liian pitkäksi aikaa. Molemmat muksut on olleet tämän päivän onneksi mummolassa. On se vaan pelastus tuo mummola, en tosiaan tiedä miten sitä jaksaisi pidemmän päälle, jos en sieltä saisi apuja.

Ei kellekään ole ilmaantunut nivelkipuja synnytyksen jälkeen? Mulla on ollut viikon verran sellaisia ja niitä oli esikoisen aikaan myös loppuraskaudessa ja vähän aikaa synnytyksen jälkeen. Meillä kun on suvussa reumatismiä, niin ensimmäisenä tulee se mieleen että se on nyt sitten puhjennut minulle :\| . Täytynee seurata vielä vähän aikaa mihin suuntaan kivut menevät. Ja jos nyt sitten lähtisi hakemaan niitä kullannuppuja kotiin :wave:
 
UNISSAKÄVELIJÄ: Mulla on ollut nyt synnytyksen jälkeen nivelkipuja varsinkin ranteissa. Kipuja on kyllä myös sormissa ja olkapäissä. Meillä myös reuma vahvasti suvussa ja mulla tutkittu monta kertaa mut ei toistaiseksi ole löytynyt. Itse epäilen vahvasti fibromyalgiaa. Mulla on lisäksi nyt KAINALOT ja KYLJET kipeät :/ Outoako? Voiskohan olla jotain lihaskipuja, kun niskat ja hartiatkin on sika kipeenä tytön kantamisesta ja vääristä imetysasennoista? Kait kainalossa ja kyljissä(enpä tiedä kyllä kyljistä sittenkään..) on jotain lihaksia?

Lumi
 
maarith

Iltoja kaikille.

Piti tulla kysymään,että mitkä Dvitamiini tipat aiheuttaa vähiten masu vaivoja,kun meillä pitäisi nyt alottaa noi tipat,mutta haluan välttyä masu vaivoilta joten sen takia kyselen tätä ennakkoon jo :D

Onko teijän muiden vauvoilla ollu keltasuutta? meillä tuo neito on vieläkin jonkun verran keltanen,muttei se ole kuitenkaan saanu siihen mitään valo,yms hoitoa mikä tuntuu erikoiselta,kun meijän esikoisella sitä kuitenkin annettiin vaikkei se ollu edes noin keltanen,mutta siitä onkin aikaa jo 8,5v.Ja muutenkin täällä Loviisassa tunnutaan hoitavan asiat erilailla,kun Hesassa,joten vaikea sanoa.neuvolassa täti sano vaan,että vauvan kanssa kannattaa ulkoilla,jotta saa aurinkoa B) ja sillä se lähtee vaan eipä ole lähteny. :/
 
synnevi
Huomenta!

Kiitos Lumi tsempistä, tarpeeseen tulee!
Käytiin siis eilen siellä keskussairaalassa. Synnevi oli nyt kasvanut viikossa 0,5 cm ja 40g.!!
Mahaportti oli normaali, vauvaa väänneltiin ja käänneltiin, ja kaikki päällisin puolin kunnossa. Verikokeitakin otettiin liuta, niistä soittoaika lääkärille maanantaina.
Huomenna on ikää 4 viikkoa ja syntymäpainoon on vielä matkaa 60g. Mä oon jo ihan romuna tän asian takia!!!
Synnevi välillä hymyilee ja kattoo napittaa suuren suurilla silmillään niin tyytyväisenä =)
Silti mä vaan mietin onko sillä hirveen paha olla, mut ei kai nukkuis niin hyvin ja olis itkuisempi ja tyytymätön jatkuvasti. Pää hajoaa kun näitä miettii. Ei jaksa...niin toivoton olo pienen puolesta. :'( :'(
 
Rasselle onnittelut pienen tytön syntymän johdosta ja voimia koko perheelle, toivotaan kasvamisia ja jaksamisia pienelle naiselle :flower:

Sand in my shoes:lle myös isot onnittelut pojan syntymän johdosta :flower: ,
ja kaikille muille synnyttäneille myös :flower: :flower:

Katjuskalle onnittelut rouviintumisen johdosta, sekä jaksamisia, toivottavasti pienokainen ja sinä itse saatte välillä myös nukutuksi :hug:

Luppanalle voimahalit :hug: , onneksi pieni Kasperi kuitenkin jo parempaan päin. Varmasti ollut erittäin raskasta aikaa, toivottavasti olet kuitenkin myös pystynyt itse lepäämään jotta jaksat.. :hug: :hug:

Niisku, ihanat hiukset!!! Mä kun luulin että meidän pienellä on tuuheat hiukset... :heart: :) :heart:

Synnevi, sinä "melkein minun kanssani yliaikaiskontrollissa ollut joka kuitenkin lähdit synnyttämään ennenkuin ehdittiin äitipolille" :LOL: ,
meilläkin tyttö pulauttelee ja suorastaan oksentelee ihan mahdottomia määriä, itseltä loppuu päivittäin vaatteet kesken ja saan loppujen lopuksi olla puolialastomana kun en viitsisi uusiakaan vaatteita ostaa (haaveena että paino kuitenkin vielä putoaa.. :whistle: )
Meillä kuitenkin tytön paino noussut, huomenna taas nähdään onko edelleen, viime punnitus kun oli viime viikon keskiviikkona. Seuraava neuvola-aika olisi ollut vasta ensi viikolla mutta soitin ja pyysin ylimääräisen ajan koskapa olen nyt täällä kotona hoidellut napasientä, nyt se vaan on jo niin pieni etten meinaa uskaltaa sinne myrkkyä tökkiä jotten osu terveelle iholle joten saa sitten th sen huomenna hoitaa, ja tosiaan saadaan sitten tyttö samalla punnittuakin.
Toivottavasti teidän pienokaisellakin paino lähtee nousuun, hyvä merkki kai on kuitenkin että vauva yleensä suht tyytyväisen oloinen. Itsekin kuulostellut itkuja ja päätynyt että kai tuo tyttö enemmän itkisi jos nälkä olisi... mutta voimahalit sinullekin :hug: ja ilmoittelehan kuinka paino nousee ja kuinka pienokainen muuten jakselee :heart:

Meillä nyt taas yöt on mennyt rauhallisemmin ja nukuttu on melko hyvin, viime yönä tyttö söi klo 01.30 ja 04.30, sitten taas 07.30, eli aika tasaseen tuon 3tunnin välin pitää. Päivisin sitten hereillä ollessaan syökin kokoajan =)
Cuplatonia olen antanut aina välillä, en tosin millään muista ja tajua antaa ennen JOKAISTA syöttöä. Nuhakin on alkanut hellittämään, vielä kuitenkin viimeyönä kerran niistäjällä imaistiin sieraimet tyhjiksi ja keittosuolatippoja aina välillä laitellaan.

Nyt kuuluu sohvalta ähinää, ja mun ajatus katkesi heti.. ;)
Aika kaivaa tissit esiin..
jatkan taas joskus...

manta amalia ja ronja 20vrk :heart:
 
Heissan taas maaliskuiset! :wave:
Minäkin pääsin vihdoin tänne puolelle tuolta odottajista. Eli viikko sitten syntyi meidän pieni neiti, 4,2kg ja 53cm. Käynnistettiin oksitosiinilla kun vesiä oli lirutellu melkein vuorokauden ajan.

Yritän nyt lueskella teidän kuulumisia, ja kommentoin kunhan pääsen vähän perille jutuista! :)

Naaapero ja Nappisilmä 7vrk
 

Onnittelut kaikille pienokaisen saaneille =) :flower:

Meillä on vauva alkanu ihmeelliset tissin kanssa tappelut, kertooko se maidon vähyydestä vai mitä ihmettä? :eek:
Ensin kiukkuaa ja lopulta rauhottuu syömään... vai väsymystäkö vaan?

Pulauttelut on sitä luokkaa että suapa nähä onko täälläki sitä takaisin virtausta (Synnevikös siitä kirjotti kans), toivottavasti ei mutta meinaapi pikkasen alkaa pelottamaan :'(
Puklit on silkkaa maitoa ja puklia tulee paljon ja monesti peräkkäin. :ashamed: ja röyhtäyttelyt tuppaa täälläkin unohtumaan...

Onneksi tiistaina on neuvolalääkäri ja pitkästä aikaa punnitukset ym, saa esittää ne miljoonat kysymykset ja saa niihin toivottavasti vastauksetki.

Ilmavaivat on täälläkin runsaat, mutta harvemmin itkee niitten takia. Aamuisin on edelleen "älytön ähinä tunti" :eek:
Jalkoja jumppaamalla oon ilmat auttanu ulos ja cuplatonta antanu muistin mukaan ja sillon ku sille tuntuu.

Mitä se disflatyl on?

Kantoliinan minäki ostin, mutta toistaseksi se on käyttämätön kun ei tuo vaivaiset 4,5 metriä riitä mihinkään (oon 165 cm). Pitempi pitää saada...
Ja nyt harmittaa ku en heti tilannu pisintä mahdollista.
Tykkäisin tehdä sen kietaisuristi II sidonnan, mutta liina ei riitä. Turvakehdosta ym en pidä koska vauva on hankalampi laittaa makuulleen kuin sammakko asentoon ja meijän neiti ei edes halua makuulle.

Siinäpä enimmät kuulumiset ;)

Kesää odotellessa =) Katja ja Vaavi (6 vko:a)
 
Synneville Tsempit ja toivottavasti ei mitään vakavaa ole tuo pulauttelu ja painonnousuongelma. Jännä että pituutta kuitenkin tulee noin hyvin :) .

Mä en oo kerenny enkä jaksanu käydä kirjottelemassa. Pojun kanssa menee kyllä ihan suht hyvin, mutta ei taho jaksamus riittää kun on nuo isommatkin huollettavana ja pussattavana. Miten tässä joka paikkaan repeää?? Ja sitten tahtoisin pitää kodinkin suht kunnossa. Meillä on myös ollut vähän vatsavaivoja. Vauva tirahtelee itkuun ja piereskelee. Yöllä se on ikävintä, tuntuu alkavan aina aamuyöstä. Nyt oon kolmena päivänä antanu niitä relatippoja, alkais jo helpottaa. Ja D-vitamiineissa ei oo päästy kuin kahteen tippaan, kun en uskalla antaa jos maha menee kokonaan "kovalle". Meillä pulautetaan kans silloin kun mahaa nipistää, tai oikeastaan se on usein suussa olevaa maitoa mikä sylkäistään äkistäessä. Ei kai oo oikein hyvä lohtu tuo tissi niihin vaivoihin...

Nyt tuolla tiristään taas.

Huomenna neljä viikkoa meidän pikkuinen. :wave:
 
Heippa!

Pikaseen kerkesin pyörähtää täällä kun meillä on muutto täydessä vauhdissa..Lauantaina muutetaan uuteen kotiin,rivari kolmioon =) Nyt vaan pakkaillaan...huoh!Kyllä muuttaminen piene vauvelin kanssa on raskasta..Onneksi ollaan jo voiton puolella ja muutaman päivän päästä päästään ihanaan uuteen kotiin :D

Tiipeli:Koulussa ollaan käyty Rassen kanssa ja hyvin on menny..Kaks kurssia mulla on kontaktia tässä jaksossa ja itsenäisiä tehtäviä lisänä..Mites sun opinnot edistyy?Ootko käyny pojun kans koulussa?

Eilen meil oli neuvola ja Rasmus painoi 4650 g ja pitutta oli 55 cm..Hyvin on paino noussu =) Tänään oli mulla jälkitarkastus ja nyt sain luvan urheiluun..jee!!!Tänään meen vesijumppaan :D

Ainiin..Meillä kyl kans iskä syöttää välil mun pumpattua äidinmaitoa tai korviketta pullosta..Näin olen välil saanu nukkua vähän enemmän ja käydä omil menoilla esim. koulussa...

Odette ja Rasmus 7,5 vkoa
 
Minä kysyn nyt TAAS pullojutuista..Eli kun ei saa sekoittaa jääkaappikylmää ja lämmintä maitoa, niin jos kerään päivän mittaa maitoa kaappiin, niin voinko yhdistää jo viilenneen maidon edellisen kanssa kun ovat molemmat olleet jääkaapissa? Varmaan saa mutta pakko kysyä :ashamed: Ja kun sanotaan että tiiviiseen astiaan, niin voikohan niin tehdä että on yksi joko tuttipullo korkilla tai tiivis rasia, johon laittaa eka, sit esim kerääjässä tai pumpussa laittaa viilenemään (avoin) kaappiin, aika nopeehan se viilenee. Sit käy yhdistämässä maidot ja pesee kerääjän/pumpun..Ja voiko päivän jääkaapissa olleen maidon vielä pakastaa? Eli jos ei käytäkkään maitoa niin sit pakkaseen, kun ei jaksais aina turhaan pakastaa, kestää sulatuksessa. Onko se yksi vuorokausi kun jääkaapissa säilyy? kun olikos se imetystuki sivuilla kun puhuttiin jopa 8 päivästä? Riittääkö että rintapumpun keittää kerran päivässä? kylmä vesi ja sit kuumalla ja fairyllä pesu muuten? Kaikki kokemukset otetaan vastaan :)

Tyttö nukkui 5 tuntia yöllä putkeen :eek: :heart: Illalla ois sauna, koitetaan jotenki raahata kopassa yttö pukkariin ja jos se jaksais nukkua tai katella kun käydään, päästäis yhessä, ei kiva mennä kolkkoon taloyhtiön saunaan yksitellen..Pullottelen illalla jospa pysyis tyytyväöisempänä, oon keränny maitoa pitkin päivää kun en saa kun maksimi 50ml kerralla, desi pitäis saada kasaan..

Lumihiutale ja Iida 17 päivää :heart:
 
Lumihiutale: äidinmaito esitteessä lukee että lypsetty maito säilyy vuorokauden jääkaapissa. samaan astiaan voi kerätä usean lypsykerran maitoa kunhan jäähdyttää maidon huolella juoksevan kylmän veden alla ennen säilytysastiaan lisäämistä.
Mä oon vaan huuhdellu rintapumpun kunnolla käyttöjen jälkeen ja keittäny kerran päivässä, samalla kun keitän kaiken muunkin.

:kieh: Mur, sivut tökkii taas... Oon yrittäny jo miljoona kertaa lisätä profiiliin kuvaa mutta tallentamiseen tökkää, ei tee sitä vaikka kuin yritän. No, pitää yrittää muistaa huomisaamuna kokeilla uudestaan tai sit illemmalla.

Katja ja Vaavi
 
Lumi: Muuta vinkkiä en oikein osaa tuohon syöttöväliongelmaan sanoa, ku mitä jos koittaisit pidentää vaikka paria syöttöväliä esim. aamupäivällä ja toisen kerran iltapäivällä siten, että nappaat vauvan vaunuihin ja lähdet kävelemään joko ihan luontoon jos on joku kiva kuntopolku lähellä tai voihan kaupungillakin viettää aikaa. En tiedä miten herkkäuninen vauvasi on, mut meillä toi pukeminen onnistuu niin ettei vauva edes välillä herää siihen ja välillä herää ja itkee tietenki, mut nukahtaa kyllä heti vaunuihin uudestaan. Eli meillä toi on keino jatkaa unia. Meillä ainakin tyttö nukkuu tosi hyvin niin kauan kuin vaunut liikkuvat. En muista et oliks siulla muita lapsia. Meillä onnistuu kyllä niinkin, että vie esikoisen leikkipuistoon tai omalle pihalle hiekkalaatikolle, ni siinä ku hissukseen kävelee vaunujen kanssa niin kyllä nukkuu.

Toinen vinkki tietty vois olla se, et lypsät maitoa jemmaan. Siis pakastat. Pullosta vauvan saa nopeammin kylläiseksi, jos vaan huolii pullon. Meillä ei huoli. Tuttiin olen totuttanut hellästi pakottamalla, vaikka ei siitäkään ole kovin innostunut. Mut sen avulla saa noita tissiraivareita vähän hissuteltua, et saa pikkusen lypsäneen maitoa rinnoista pois.

 
Päivää että pätkähtää!

Unissakävelijä ja Lumi täällä myös nivelkivut vaivaa.Vaivasi kyllä jo raskausaikana, mut aattelin et ois jo helpottanu,mut ei! Mullakin hartiat aivan lukossa, joten olen myös tullu siihen tulokseen, et vaikuttaa asiaan.

Meidän tytsi on ruvennu itkeskelemään, mahakipuja. Etenkin aamuyöstä ei saa nukuttua, kun maitoa nousee suuhun. Sit vaan puntturehtaa ja kakostelee, mut ei puklaa. Unet on aikasta rikkinäisiä. En tiedä tekeekö korvike vai mun tissimaito. D-vitamiinin hyllytin jo suosiolla. Meidän 4-vuotias on paha atoopikko ja pelkään et tämäkin johtuu allergioista. Tahtoisin imettää, mutta jos altistan taas vauvani koko ajan, ei ajatus kiehdo. Olo on sekava,mut ens viikolla on lääkärineuvola, jos sieltä sais apua ajatuksiin. :\| Toivottavasti kivut hellittää ja pieni saisi nukkua rauhassa.

Hymyjä ja juttuja on tullut jo viikon! =) :heart: Aivan ihanaa! Haparoi jo käsillään leluja kohti.

Katjuskalle voimia! :hug: Itse ahdistun jo 10 minuutin huudosta! :ashamed:

Täytyy valmistautua esikon pyöränostoreissulle! (kyllä lapset kasvaa nopeasti,taas isompi pyörä)

Hyvää päivänjatkoa!

niisku ja kerttu(peikkotyttö)
 
Viime yö oli aivan ihana :D Nuutti päätti sitte nukkua yli 8 tuntia putkeen B) Kyllä teki kuulkaa oikeesti hyvää nukkua kunnon unet itsekin... viiden jälkeen oltiin ukon kanssa molemmat vähän niinku että :eek: ku kelloa katsottiin ja todettiin tuo pikkuisen unen määrä, mutta kyllä sitte meni maitooki sellaset 210 ml =)

Nyt ei onneks oo ollu niitä 10 tunnin huuto päiviä, mutta saattaa olla että sellainenkin vielä eteen sattuu ja en eedes kuvittele, että ens yönä nukuttais samalla tavalla kuin viime yönä.

Täällä kans vaivana tuo pulauttelu...vaatteita ja harsoja saa olla koko ajan pesemässä... pitää kans seuraavas neuvolas katella, että miten painon kanssa sitte on käyny...toivottavasti kuiteski vähän noussut., Meillä terkka antoi sellaisen neuvon, että kun pulautus tulee niin ei enää maitoo sen jälkeen vaan koittaa tutilla rauhoittaa tai antaa vaikka sitte vettä.

Saatiin muuten nyt jo lupa, ettei vettä tarvii keittää kun meillä tuota jauhetta käytetään... Minä ku luulin että hanasta suoraan sais vettä vasta ottaa kun kiinteet on aloitettu, mutta tällaisen ohjeen nyt sitte sain...

viikonlopuks reissuun lähdössä, joten en tiedä miten koneelle ehtii, mutta mukavaa viikonloppua nyt kaikille :wave:

Katjuska ja Nuutti 7 vko 4 pvä :heart:
 
Meillä on nyt vähän semmonen ongelma että en tiiä riittääkö mulla maito tai vaikuttaako mun stressi herumiseen tai jotain :/ Kun tänä aamunaki 8 -12 aikaan lapsi vähän väliä halus imeä tissiä, ja huus ku hyeena kun en tajunnu sitä aina tarjota, mitä lie pomppuuttelin ja tarjosin tuttia jne. KUn justhan se söi..Söi tosiaan monesti ja innokkaasti ja näin ku maitoa oli suupielissä jne, mutta ei vieläkään nukahtanu vaan aina alko huuto kun vein sänkyyn. Annoin sit mun aikasin aamull lypsämät 40ml maitoa kaapista ja vielä tuttelia sen verran kun tytön napa veti niin se söi yhteensä noin 130ml :eek: Eli onko se aamupäivällä saanu juurikaan mun tisseistä? Vai miten se noin nälkänen oli että veti mun käsityksen mukaan tän ikäselle ( kohta 3 viikkoa) yhden annoksen, eli jos 8 dl on suunnilleen mitä se syö päivässä. Sit se nukahti ja nukkuku vaunulenkit ja vieläki, npin 2h 45min. Varmaa tutteli pitää nälkää kun tää useinmmiten herää 2.5h jälkeen, katotaa nyt kauan nukkuu. Mitä ootte mieltä, annoinko turhaan maitoa, eli tyttö ois pärj'nny omillani? Alko väsymys painaa ja itkin jo omien terveyspngelmieni takia (iho) ja muutenki olin surkeana niin en enää jaksanu sitä kun toinen vaan on tyytymätön ni piti kokeilla. Voikohan stressi vähentää maitoa? Sitä tuntuu tulevan mutta ehkei tarpeeks? Ja kun imetystukisivuilla sanotaan ettö tosi harvalla oikeesti vähenee maidon tulo ilman et menee ite pilaa sen (mm antaa lisämaitoa..) ni oonko nyt ite aiheuttanu tän (antanu pari kertaa illalla omaa päivällä lypsettyä maitoa, eli kaikki mitä lapseen on menny on musta tullu...vaan alussa annettiin tuttelia pari kertaa ja tänään)vai käykö monella niin että monen asian summa vähentää maitoa? Viimeks tytön paino oli noussu hienosti, en tiiä nyt. Pistää vaam stressaa ne sen tissittelyt kun eilenki raivos tissillä, irtautu koko ajan ja töni ja hamus taas lisää ja huuto jos ei saanu. Mistä lie se merkkinä? Onko se tottunu pulloon vai eikä maito riitä vai oliko asento huono? Yöllä tissit oli pinkeenä maidosta ja nyt taas aika.


Onko teille suuri kynnys siirtyä semmoseen että iltasin tuttelia? Vaikka om maito vähenis sen verran? Kun tuntuis jotenki järkevältä ainaki jossai vaihees siirrtyä siihen, imettäisin päivät ja yöllä, ja illalla mies antais pullosta tuttelia niin ei menis koko ilta imettäessä, pääsis suihkuunki muun muassa. Mihin aikaan pullo kannattaa silloin antaa? Kun 18 aikaan alkaa varmaan yleensä syöpöttely, mut jos sillon jo antaa ni en halua että nukkuu pisimmät unensa vielä niin aikasin, mielellään simahtais vaikka 22.

En tiedä, vähän stressaavaa kun ei tiedä onko lapsi nälkänen vai ei :(

Lumihiutale ja Iida
 

Lumihiutale:
Älä huoli :hug:
Jos palaat tuonne seiska sivulle ja sieltä Ruutiksen kirjotuksesta luet eteenpäin, niin huomaat että samaa asiaa ollaan huolehdittu vissiin vähän kaikki =)
Mua huolettaa kans vähän väliä vaikka ei pitäis antaa sellasten ajatusten liikaa vaivata päätä. Mä oon edelleen sinnikkäästi vaan imettäny ja korkeintaan illalla antanu korviketta 25-50 milliä.

Katja ja Vaavi
 
Perjantai-iltapäivää kaikille!!

Käytiin tänään Ronjan kanssa neuvolassa ja syyttä olen pelännyt tissimaidon riittävyyttä ja pulauttelujen runsautta, paino kun oli noussut 9päivässä 235g !!!! Eli painoa nyt 4425g, syntymäpaino kun oli 4110g ja ikää siis nyt tasan 3viikkoa... =)
Eilen illalla kun jo melkein marssin huoltsikalle korviketta ostamaan, neiti rauhoittui vain ja ainoastaan tissillä, ja kun itsestä tuntui ettei niistä enää edes mitään tullut niin tuntui niin hölmölle vain antaa imeä ja imeä. Ilmeisesti sitten niistä jotain tuli eikä ainakaan vielä tarvitse korvikkeita hankkia. Mua vaan niin kovasti ihmetyttää etten saa kuitenkaan maidonkerääjillä maitoa kerättyä, ihan pieniä tippoja vain kerrallaan...ja sit kun ei oo maidonkerääjä käytössä niin johan on liivinsuojat litimärät :p Olisikohan rintapumppu siis hankittava jos meinaan joskus kesällä päästä vaikka terassilla pistäytyyn tai edes kampaajalle joskus ja jos meinaan yrittää tuon oman maidon voimalla neitiä kasvattaa..vai onko nuo mun tissit vain päättäneet luovuttaa maitoa vain ja ainoastaan suoraan suuhun..?? ;)

En nyt kerennyt keskittyä lueskelemaan teidän kirjoituksianne, istun koneelle taas kun on enemmän aikaa..
tsemppiä ja voimia kaikille, nautitaan pienistä ihanista vauvoistamme vaikka se välillä rankkaa onkin..surettaa vaan jo valmiiks kun ne on noin pieniä vain niin vähän aikaa.. :\|
Palailen taas, mukavaa päivän jatkoa kaikille!!
 
Minä poikkesin kertomaan noista nivelkivuista enemmän itseni kohdalta. Kävin tänään erikoislääkärillä ja hän diagnosoi selkärankareumaepäilyksi :( , kiva, kiva... Maanantaina pitää käväistä sitten röntgenissä, mutta olen aivan varma että sitä se on. Ja kun aikaa muistelee taaksepäin ja kaikkia kolotuksia ja selkäongelmia mitä minulla on ollut aina, niin se on ollut sitten jo pidemmän aikaa, mutta sitä on hoidettu iskiaisena. Varmaahan tämä ei vielä ole, mutta kuitenkin. Toisaalta ei kyllä yllätä yhtään, koska olen aina odottanut että koska suvussa on reumaa, niin se tulee kyllä minullekin. Ja netistä etsiskelin sen verran reumasta tietoa että reuman puhkeaminen synnytyksen jälkeen on aika yleistä...
 
Heippa!

Tsempit kaikille imetyksen kanssa taisteleville, Lumihiutaleelle ja muillekin. Varmaan kannattais jutella neuvolassa hankaluuksista, ja käydä vaikka pari kertaa viikossa punnituksessa, jos ei ole pitkä matka neuvolaan. Sitten ainakin tietäisi, että paino nousee... Tässä saa kyllä olla onnellinen, että imetys sujuu hyvin, kokoajan vaan paremmin. Sitä neuvolatätikin sanoi, että siitä kannataa olla tyytyväinen, vaikka muuten väsyttäisi tms.

Huomenna on sitten meidän tytön nimenantojuhlat! Jännittää aika paljon, että mitä ihmiset tuumaa nimestä :) Tänään olen saanut aika hyvin siivottua, ja äsken meni viides pellillinen pikkupizzoja uuniin. Onneksi ei tarvitse itse kaikkea leipoa, sukulaiset avittaa (ja oikeastaan mies on meillä se joka yleensä leipoo...)

Juups, menen tarkistamaan, ettei pizzat pala uuniin...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kirsikka ja tyttö 5 viikkoa ja 1 päivä
 
Roosa harmailee
Moikka vaan kaikille!

aattelin jaksaa pari riviä kirjottaakin. Joka päivä yleensä lueskelen teidän juttuja, mutta kun jotenkin tutntuu, että ei oikeen mitään erikoista tässä meidän vauva-arjessa oo, niin ei tuu sitten itellä kirjoteltua.

Meidän poika kasvaa komeesti. Keskiviikkona punnitsin kotona ja 7kg oli meidän pienellä painoa. Tai no vähän pois kun oli vaatteet päällä.. Ei siis onneksi tarvii miettiä riittääkö maito.

Pulauttelu tuntuu vaivaavan aika monenkin vauvaa. Meidän esikoinen oli aivan tolkuton puklaaja, mutta ei siihen koskaan puututtu sen kummemin ku paino nousi tasaseen ja muutenkin kasvo hyvin. Loppuu se aikanaan, meilläkään ei menny ku yheksän kuukautta. :whistle: :D

Kävin tänään ostaan kantoliinan ja voi mikä helpotus olikijn just tälle illalle. Vauva ollut tämän illan tosi itkunen ja mies tietenki palaverissa! No nyt pieni nukkuu liinassa ja isompikin saatiin suosiolla nukkuun kun tää rauhottu liinaan.

Lumihiutalettako ahisti tuo jatkuva tissillä roikkuminen..? Mä muistan kans ekan kanssa kun tuntu, että mitään muuta ei ehi tekemään ku syöttämään. aika nopeesti se ainakin meillä loppujen lopuksi helpotti. Vauva kasvaa ja jaksaa syödä enemmän kerrallaan. Mutta kyllä minusta on parempi antaa pullosta kuin ahdistua kovasti tuosta imettämisestä!

Oon tässä ollut yhteydessä vyöhyketerapeuttiin kun tää poju tuntuu ähisevän mahavaivoja. Ei siis huuda yleensä tai muutenkaan oo kauheen tuskanen, mutta aina kun on hereillä, tuntuu kärvistelevän ja kipristelevän, joten aattelin kokeilla oisko siitä apua.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja yritetään nauttia näistä pienistä! :)

Roosa ja Heppu 5vkoa 5pvää
 
heips tänne... en ole ennättänyt lukemaan. nyt on meidän prinsessasta laitettu kuva profiiliin. toissa aamuna heräsin 7.00 ku tyttö heräs sillo syömään ja mulle tuli huimaus kohtaus et huimas etten pystyssä pysynyt, mieheni oli ehtinyt lähteä töihin.
et melkoinen kohtaus olikin, säikäytti toden teolla :ashamed: neuvolaan soitin ja kysäisin, meinasivat et oisko liian väsyny etten ole levännyt riittävästi enkä syönyt. verenpaine ja hb oli hyvät mulla.

no se siitä sitten.. yöt neiti kyllä nukkuu kiltisti. tänään neuvolatäti käväsi täällä meillä vaikka neidillä neuvola vasta ensviikon perjantaina.
punnittiin tyttö ja painaa nyt 4680g.
ja keskusteltiin neuvolatädin kans mun voinnista ja vauvan voinnista jne.

tänäänki päivä mennyt iha rauhallisesti, mut pitää nyt kai mennä pehkuihin jotta jaksan yöllä syöttää ja muutenkin, taidan vielä syödä jotain.

:wave:
 
synnevi
Tänään käytiin neuvolassa syöttöpunnituksessa, kun sitä ei keskiviikkona keskussairaalassa tehty.
-ennen syöttöä 3770g
-syötön jälkeen 3840g (Jee, eka kerran yli syntymäpainon :D )
-pulautuksen jälkeen 3790g
Eli sen ruokailun saldo: 20g. :eek: , puoli desiä taas vaan käväsi masussa, eipä noilla määrillä paljon poskia pullistella.
Joku ehdotti vettä...En vedellä viittis alkaa mahaa täyttämään, kun ei muutenkaan tässä tapauksessa kasva tarpeeksi.

Ellirilli, mä yritän just tolla lohdutella itteeni että kyllä sinne jotain jääkin, kun pituutta tulee kuitenkin hyvin ja on muuten kaikinpuolin pirteä ja (yleensä) tyytyväinen. Nykyään myös kakkaa tulee päivittäin, ja ihan reilut satsit!
Eikä ihan joka syötöllä sitä puklua noin paljon tuu. Eilen mies "heitti" mut jäähylle (KÄSKI kaupungille shoppailemaan ilman vauvaa ;) ) Oli sulattanut syötölle 100ml maitoa, josta oli vaan tippa jäänyt pullon pohjalle. Ja puklua ei ollut tullu kun ihan vähän.

Manta amalia: mä kanssa välillä täällä puolialastomana haahuilen... ja matot oon keränny pois. Täytyy olkkarin matto ainakin käyttää pesussa ennen ristiäisiä, sen verran pukluilla laikutettu jo on.

Kylläpä tää viikko meni vauhdilla. Taas voi toivotella hauskat ja aurinkoiset B) viikonloput maalismussukoille!
Synnevilläkin ikää jo tasan 4 viikkoa :heart:
 
synnevi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 16:14 manta amalia kirjoitti:
Olisikohan rintapumppu siis hankittava jos meinaan joskus kesällä päästä vaikka terassilla pistäytyyn
Pistähän ennen sitä vaikka yv:tä, niin tehään sinne terassille ne treffit kun tein sulle äitipolille oharit! ;)
 

Yhteistyössä