MAALISMASUKIT 2007

Rukoilen perheenne puolesta Luppana!
Se onkin ainut, mitä voimme tehdä ja varmasti parasta, mitä voimme teidän hyväksenne tehdä!

Meillä oli sunnuntaina nimiäiset ja kivasti meni, kun oma äitini toi kaikki tarjottavat mukanaan, kiitos siitä!!!! Lähisukua oli koolla, n. 20 henkilöä ja kotona juhlimme.

Katjuskalle onnea avioitumisen johdosta ja tosiaan kaunis nimi pojalla on!

Mulla on piiiitkästä aikaa nyt pullataikina nousemassa, kun tuo meidän 5v tyttö on jo viikkoja mankunut, että leivottais pullaa...

Manteli ja Jasu pian 3kk(!!!uskomatonta!!!) ja painoa pian jo 4kg...
 
Kiitos kaikille tuesta! Tilanne on nyt Kasperilla vakaa,edelleenkään ei tiedetä,mistä on kysymys..Niin paljon kysymyksiä,niin vähän vastauksia :'( Poika laitettiin toissapäivänä hengityskoneeseen,ei sen takia,ettei itse hengittäisi,hengittää kyllä itse hyvin,mutta kipulääkettä menee koko ajan,niin se voi lamaannuttaa hegitystä,niin tämän vuoksi on siinä koneessa. Diagnoosia tälle kaikelle ei siis ole löydetty..kokeita on otettu kauheasti ja otetaan lisää edelleen..osa kokeista on mennyt jopa englantiin asti tutkittavaksi :eek: Arvailuja on monia,lääkäri epäili,olisko kyse esim.jostain aineenvaihdunnallisesta häiriöstä..niitäkin on kuulemma olemassa monenlaisia...Vakavin ongelma Kasperilla on nyt kuitenkin tämä sydän juttu..Lääkäri selitti,että kyse oli tullessa Dilatoivasta kardiomyopatiasta eli sydäntä laajentavasta sairaudesta...sen on voinut aiheuttaa esim.virustulehdus tai jokin aineenvaihdunnallinen häiriö...mutta nämähän ovat toistaiseksi vain arvailuja. Lääkäri sanoi,että joillakin luonto saattaa korjata asian ja parantuu tai sitten voi käydä huonomminkin. Sehän tässä on raskainta,kun joutuu elämään tämän epätietoisuuden keskellä...ja ei voi kuin odottaa. Huomisesta ei tiedä ja jokainen puhelinsoitto tuntuu kauhealta ja pelottaa. Ennustetta ei voi siis ainakaan vielä antaa ja tulevaisuudesta ei tiedä

:'( Ainakin yksi hyvä uutinen on,että sydän näyttää paremmalta kuin tullessa.Sydänlääkäri kävi sen ultraamassa eilen illalla ja sanoi,että näyttää koko ajan olevan parempaan suuntaan menossa,se on hyvä asia. Sydänlääkkeitä menee koko ajan,eli niistä on ollut selvästikkin apua. Tuntuu niin pahalle,kun ei voi pientä ottaa syliin ja lohduttaa :'( kun on niissä kaikissa letkuissa kiinni...Tämä on niin raskasta,mutta täytyy mennä hetki kerrallaan eteenpäin ja otettava vastaan se,mitä tulee.Onneksi toinen poikamme pitää meidät jotenkuten järjissämme ja elämässä kiinni. Kaikki alkoi siis niin,kun poika rupesi perjantai yönä itkeskelemään tunnin välein..sitä jatkui seuraava päiväkin ja lopulta itku muuttui jatkuvaksi valitteluksi...epäilin ensin,että olisko vauvalla mahakipuja tms.mutta sitten syöminenkin muuttui huonommaksi ja Kasperin iho muuttui ihan harmaaksi,kirjavaksi ja oli kylmän hikinen ja todella tuskaisen oloinen..silloin alkoi hälytyskellot soida,etteihän tämä ole normaalia. Vein sitten päivystykseen ja lääkäri laittoi lähetteen KYSsiin,tilanne oli jo tuolloin tosi huono! Verensokeri oli tuskin mitattavissa,lämpö 34,9,metabolinen asidoosi,eli elimistö oli sairaalaan mentäessä reilusti hapan. Ja kaiken lisäksi lapsi oli kuivunut :'( Ei sitä todellakaan tiennyt,että jostain näin vakavasta asiasta on kysymys,kun sairaalaan lähdettiin :'( Ja onneksi lähdettiin...Ensiksi epäilivät,että kyse olisi bakteeri-infektiosta,mutta todennäköisemmin kyse ei nyt sitten olekkaan siitä. Tällä hetkellä onneksi kaikki arvot olivat korjaantuneet sunnuntaista. Tieto tuntuu lisäävän tuskaa... Pitää vain toivoa meidän pienelle miehelle paljon enkeleitä ja uskoa,että näämme vielä kesän yhdessä.

Luppana ja pieni taistelija- Kasper

Ja anteeksi,jos sekavaa tekstiä..niin on ajatuksetkin...<br><br>
 
Luppanalle paljon jaksamista ja pienelle hirmusesti enkeleitä sängyn luokse! :hug: :'( :heart:

Katjuskalle onnea avioitumisesta ja pojalle hienosta nimestä! :hug:

MEillä oli perjantaina neuvola Kävyllä painoa 3785g ja pitutta 52,5, pipo on 35,5

Nyt tuo Käpy tuolta taas herä syömään.

Touhutoukka ja Käpy 4vko

:heart:
 
Luppanalle edelleen perheineen voimia :hug: kyllä niin kyyneleet virtaa kun vaan ajattelenkin sitä mitä te ja Kasper käytte lävitse :'( Hyvä kuitenkin, että tilanne on parempaan suuntaan mennyt...toivotaan että suunta pysyy jatkossakin samana ja toivotaan, että syy löydetään, jotta pieni saa oikeanlaista hoitoa. Enkeleitä lähettelen täältä taas pienen turvaksi :hug:
 
Luppanalle, Pikku Kasperille ja koko perheelle :hug: :hug: :heart: Toivottavasti pian selviää mikä on vialla että pikkuista voidaan auttaa ja hoitaa parhaalla mahdollisella tavalla. Onneksi tila on nyt kuitenkin vakaa ja toivottavasti paranee koko ajan. Ei noille viattomille pikku lapsukaisille soisi noita kärsimyksiä ja vaikeuksia, tuntuu niin että elämänsä alussa jo joutuu taistelemaan elämästään :'( Tuntuu niin epäreilulta. Voimia ja jaksamista teille :hug:

 
Lueskelin muuten vain ketjuanne ja järkytyin myös Luppanan vauvan kohtalosta. Itku silmässä kirjoitan oma pienoinen sylissä ja toivomme valtavan paljon suojelusenkeleitä pienen poikanne suojaksi. Iltarukouksemme kohdistamme teidän perheellenne! Muutkin varmasti tekevät niin.
 
Luppanalle ja koko sakille hirmuisen paljon voimia täältäkin :hug:

Katjuskalle paljon onnea =) :flower:
Meillä taidetaan elää sitä toista ääripäätä ja nyt on vakavassa harkinnassa yh-elämä...

Kysäsenpä tässä samalla että eikö kenellekkään muulle oo sanottu siitä sitteristä että se saattaa vioittaa selkää ennen 3 kk ikää vaikka sen saisikin makuuasentoon? Siksi en oo sitä vielä uskaltanu käyttöön ottaa, mutta nyt tekis jo mieli alkaa totuttamaan tuota pienokaista siihen...

:eek: Kummallista, meillä on joka ilta kunnon puklauttelut näin iltasyönnin jälkeen... Ensin syö, sitte puklaa niin että jääneekö sinne mitään jäljelle, sitte tulee kakka ja sitte hikka. Hikkaan otetaan "hikkamaitoa", jonka jälkeen uni taas maistuu.
Toinen mikä toistuu joka päivä on aamulla viiden ja seiskan välillä alkava älytön ähinä, jota jatkuu siihen puoli yhdeksään. Ihan niinku änkäis kakkaa mutta mitään ei tule, ähisee vaan :/

Mutta, nyt täytynee alkaa iltapalan syöntiin että joutuu sitte itekki ajoissa unille...

Aurinkoisin terveisin Katja ja Vaavi
 
Luppanalle voimia ja enkeleitä tuhansittain..Kyllä itku silmässä luin kertomustasi... :hug: Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin...


Katjuskalle onnea sylin täydeltä rouvviintumisen johdosta
:flower: Ihanan nimen teidän poju sai =)

Meidän pojulla oli sunnuntaina ristiäiset ja hän sai nimekseen
Rasmus Veeti Mikael :heart:

Meidän kone on edelleen huollossa niin en pääse koneelle kun harvoin..Kiitoksia neuvoista yö-päivä-rytmiin..Nyt tilanne on jo hieman parempi..Rasmus nukkuu paremmin ja en enää öisin vaihda vaippoja tai seurustele vaan syötän hänet vaan..

Kaikkea hyvää kaikille!

Odette ja Rasmus 6 vkoa

:heart:
 
synnevi
Pikku-Kasperille ja koko luppanan perheelle voimia ja :hug:

Mä myös itkun kanssa luin noita luppanan uutisia ja muutenkin on nyt itku niin herkässä.
Eli sen pulauttelun tilanne meidän vauvalla on se, että painonnousu on tyssännyt syntymäpainoon!

Sairaalasta lähtiessä paino oli pudonnut 270g, eka neuvolakäynti oli 1 viikon ikäisenä ja silloin oli noussut 120g (päästiin kotiin su ja neuvola pe, joten +20g/pvä). Silloin pulauttelu oli vielä ihan normaalia, pikkupukluja röyhtäisyn mukana. Sitten musta ne pulauttelut alkoi lisääntymään ja loppuviikosta, pe tai la, punnitsin kotivaa'alla itteni vauvan kanssa ja ilman ja laskin että olis paino noussut viikossa 100g jotain... en tiedä tarkkaan, kun vaaka näyttää sen 100g tarkkuudella.
Tänään taas, kun muutamaan otteeseen vaihtanut pukluista kastuneet omat ja vauvan vaatteet, punnitsin uudelleen ja vaaka näytti ettei ed. kerrasta oo tullut mitään lisää!

Meillä on aamupäivällä neuvolaan soittoaika, mut mä menin vauvan kanssa vaan sinne, että jossain välissä pikasesti saisin punnittua sen tarkemmalla vaa'alla, kun en oikeen aina usko mitä toi oma vaaka näyttää :whistle:
Mutta oikeessa se valitettavasti oli ja painoa on nyt himpun alle syntymäpainon, ikää sentään "jo" 2 vko ja 5 päivää! Hyvä kuitenkin, että marssin sinne suoraan enkä vasta huomenna soittanut, niin saatiin jo huomiselle aika lastenlääkärille.

Nyt sitten itkettää kun mietin kaikkea mahdollista... Niin, kun harvoin saanut aikaseks kirjoitella niin jäänyt sekin kertomatta että neuvolassa epäili napatyrää ekalla käynnillä. Napatyngän irrottua piti napaa kevyesti painella ja nyt mä pelkään että jos se onkin se tyrä ja se haittaa. Mun mielestä napa näyttää kyllä nyt ihan jo normaalilta enkä sit oo sitä enää painanut.

Koitin sitäkin, että lypsin maidon pulloon, kun välillä suihkuaa niin vuolaasti, mut ihan yhtälailla (ellei enemmänkin) sitä ilmaa menee kyllä pullosta (noilla tuteilla ainakin, kai niissäkin on eroja)

Ihan yleistähän se on että pulautuksia tulee, kunhan vauva kasvaa normaalisti. Mut ne määrät Synneviltä on vaan niin isot ettei sinne pieneen mahaan voi jäädä paljon mitään... Jos olalle nostan röyhtäsemään, niin lattialle lentää mun kämmenen kokoinen lätäkkö + valuu pitkin selkää!

Äh, sekavaa tekstiä, mutta nyt vaan väsyttää ja itkettää niin hirveesti! Toivotonta, kun maitoo tulee yli oman tarpeen, mut silti mä en saa lastani ruokittua niin että se kasvais! :'(

muoks: siis tänään vasta ikä 2 vkoa ja 5 päivää<br><br>
 
Synnevi: Meillä pulautellaan kanssa, eikä ihan pieniä määriä!! Oma paita tosiaan kastuu ihan läpimäräksi ja lattialle leviää noin 0,5-1 metrin säteelle. Vauva yökkii, niin kuin oksentaisi ja maha tosella tyhjenee ihan kokonaan. Ihan sellaisilla oknennusrefleksiliikkeillä. Onneksi näitä ei ole tullut ihan joka päivä. Niin aj mulla sama juttu eli maitoa tulee reippaasti. Jonkun verran auttaisi jo lypsäisi ensin alkumaidot pois ja syöttäisi vaan rasvaisempaa takamaitoa, mutta se taas vaan lisää tuota maidontuloa, niin olen yrittänyt olla lypsämättä. Meillä poika ei kuitenkaan ole moksiskaan näistä pulautuksista, ei edes itke.Niin ja esikoinen oli samanlainen, eli en edes ole kovin huolissani (vaikka aina tietysti vähän..)

Ja meillä muuten nukuttiin viime yö 22-7.00 vain kolmella syötöllä =)
 
Täytyy tulla taas välillä tarkastaan Luppanan kuulumiset :( Toivotaan todellakin että siellä mentäis parempaan suuntaan jo :hug:

Mä tässä pari päivää ollut ihan zombiena,kun neiti päättänyt että herätään 4.30 ja nukahtaa uusiks vasta sitten kun isommat jo hereillä,niin ei oo päikkäreillekään päässyt.
Mutta nyt viime yönä nukahti ennen klo 22,heräs syömään 1.50 ja 7.00 :eek:
Kyllä mulla siinä vaiheessa olikin jo maito tullut vaatteiden läpi lakanoille,mutta ei ollut unia haitannut :D

Nyt pitäskin mennä sit raivaan vaatehuoneeseen tilaa,kun tuntuu taas että ois ihan eri ihminen kun on saanut paremmin nukkua.Ja kun vauvakin nyt nukkuu,eikä halua olla sylissä koko aikaa :whistle:
 
Silloin tällöin lueskelen muitakin ketjuja kuin missä itse kirjoittelen ja niin tein nytkin. Ja itku silmässä luin pienen Kasperin juttua.

Luppanalle ja miehelle paljon voimia :hug: Ja pikkuiselle Kasperille voimia taisteluun ja enkeleitä matkaan :hug:
 
Tulin tänne kurkkimaan ja Luppanan tarina kyllä todella järkytti!! :'(
Hirmuisesti voimia teille :hug: !!!

Koskahan minä pääsisin tänne...? :whistle: Teidän vauvat on jo pian riparilla :D
Noh, eiköhän munkin vuoro tule sitten aikanaan kun malttaisi vaan odotella. Haluis vaan jo niin kovasti pikkusen tuhisijan :heart:

Jaksuja teille kaikille!!

Poppy ja Pippuri 39+3 :wave: <br><br>
 
synnevi
Onnellinen: meillä pulautuksia tulee joka syönnin jälkeen. Ja oon koittanu jo varmaan kaikki kotikonstit... lypsäny alkuun n. 30 ml pois, röyhtäyttäny kesken syötön, pitänyt syödessä mahd. pystyasennossa jne., mutta mistään ei oo apua.

Tänään käytiin lääkärissä, epäili mahaportin ahtaumaa. Pääsiäisen jälkeen (ilmeisesti) ultrataan ja lastenlääkäri ja -kirurgi tuumaavat jatkoja. Siihen on kuulemma hoitona pieni leikkaus, mutta mua vaan hirvittää ajatus pienestäkin leikkauksesta omalle, pienelle vauvalle! :'(

Lääkäri sanoi, että ootellaan pyhien yli ja koska muuten virkeä ja terveen oloinen, niin ei tarvii sakeuttajaakaan apteekista ainakaan vielä ostaa. Niin ja ei oo kuivumisen merkkejä ja pissaa ihan normaalisti. Pituuttakin tullut 4cm, mutta paino oli kakkaamisen myötä vielä pudonnut eilisestä punnituksesta!

Mun murheet saattaa kuullostaa pieniltä, mutta hirveä huoli on pienen puolesta. Juttelin äsken ystävän kanssa oikeen maratonpuhelun ja nyt yritän tsempata... tätä asiaa märehtimällä en saa kun murheita aikaiseksi, maidon tulo tyrehtyy jne.

Iloista pääsiäistä maalismasukeille mammoineen!
 
Vihdoin minäkin pääsin koneelle, monta kertaa olen ehtinyt kirjautua ja sitten onkin tullut kiireempää tekemistä.

Luppanan perheelle paljon voimia :hug: . Ei löydy sanoja, enkä osaa edes kuvitella miltä teistä tuntuu kun ei tulevasta tiedä. Itse olisin varmasti aivan sekaisin. Tänään tai siis kellon mukaan eilen meillä olikin hankala päivä. Esikoiselle tuli kuume ja oksenteli pitkin päivää. Nyt on nukkunut putkeen ilta puoliseitsemästä asti ja toivottavasti kuume olisi jo hellittänyt. Kamalaa katsella kun toinen kärsii kurjasta olosta, enkä itse voi tehdä kovin paljon olon lieventämiseksi :( . Menisi nyt äkkiä ohi. En tiedä onko liikkeellä jotain pöpöjä vai johtuuko kuumeen nousu hampaista. Näyttäis vähän siltä että poskihampaita pukkaisi tulemaan.

Ja nyt sitten nukkumaan taas :wave: Synnevin perheelle myös voimia :hug: , toivottavasti pieni ei joutuisi kuitenkaan leikkaukseen. Ja rassen pienokaiselle myös onnea ja voimia kasvamiseen =)

Niin ja Katjuskalle onnittelut siviilisäädyn muuttumisesta :flower: . Täällä on muuten selkäsärky jo onneksi hellittänyt. Ja meillä tosiaan nämä asiat menee aika yksiin =) . Mitähän seuraavaksi? Kuukautiset alkaa varmaan samana päivänä tai jotain ;) . Meillä on ristiäiset tämän kuun lopulla ja meidän pojulle ei oltu mietitty samaa nimeä kuin teille, se olis ollut jo yhteneväisyyksissä hieman :eek: . Mutta nyt tämä mama lähtee pehkuihin :wave: <br><br>
 
Ensimmäistä kertaa täällä käymässä. En kaikkea lukenut, kun ei oikein aikaa ole :ashamed:

Luppanalle ihan hirmuisesti jaksamisia ja voimia, niinkuin miehelle ja etenkin pikku-Kasperille :hug: :heart: Itku tuli täälläkin :'( Kaikkea hyvää teille!

Meidän pojalla on vatsavaivoja, en tosiaan ole tätä ketjua pahemmin lukenut, mutta kysyn kuitenkin, vaikka tämäkin on varmaan täällä jo puhuttu.. Eli koska Disflatylin käytön saa aloittaa?

Odetelle terkkuja, meidän pojasta tulee Rasmus Mikael :D Rasmus nimi päätettiin jo heti odotusajan alussa :) Ristiäisiä meillä ei vielä ole ollut, mutta nimen olen jo kaikille paljastanut :D

Meillä on tänään ensimmäinen neuvola. Vähän jännittää, että onko poika syönyt tarpeeksi, että onko paino pysynyt jne. :)

Peppi85 ja Rasmus 2 viikkoa :heart:
 
:hug: halauksia luppanalle, tosi ikävää ku luin ja siinähän mulla tuli :'( mut voimia ja rukoilen kovasti että kasperi saa hoitoa ja pääsee kotiinki teidän pariin :)

onnea katjuska (ko) on menossa naimisiin tai onjo??
meidän neidillä oli ristijäiset 24.3 sai nimekseen Tuulia wilma emilia :heart:
ensviikolla mulla olisi jälkitarkastus ja neidillä neuvola vasta 20 päivä.
eilen piti verikoe käydä antamassa ja tarkastuttaa et onko tulehdusta, ei ollut tulehdusta johan helpotuin :whistle:

mut voimia kaikille ja aurinkoista kevättä B)

äityli ja tuulia 6vk
 
Hei pitkästä aikaa!

Vastaan ekaks vaippakyselyyn: meillä käytössä Liberot. Pampersit on niin ohuita et pissit tulee läpi melkistä heti! Kohta täytynee siirtyä isompaan kokoon kun tyttö painaa jo 4,5 kiloa ja on 54 senttii pitkä. Tissimaito ei riitä pelkästään, joten korviketta menee nykyään lisäks 1-1,5 desiä/vrk. Yöt riittää tissimaidolla, kun levätessä maito nousee paremmin.

Tyttö on aika kärttyisä päivisin, saa hyssytellä paljon, joten ostin eilen rintarepun. Illalla nakutettuna kello kahdeksan alkaa kauhea huuto, jota kestää 5-15 minuuttia,eikä mikään auta.nyt joudun lopettaa,kun huutaa taas, täytyy viedä ulos nukkuu.

niisku ja kerttu 3viikkoo 6päivää
 
Hei!

Nyt meikäläinenkin pääsee tänne puolelle, eli poikavauva syntyi 1.4 klo:8.56. Pojalla kokoa 3480g ja 50 cm :heart:

Myöhemmin synnytyskertomusta tulen sitten kirjotteleen!

Luppanalle ja hänen perheelleen kovasti voimia!!

sand in my shoes ja pieni poika 4 päivää
 
Onnea Rasse04!!!! :flower:

Mukavaa, kun tähänkin ketjuun sain kohtalotoverin, vaikkei keskosuus muuten niin mukavaa ole. Meidän Jasu syntyi loppiaisena rv 30+1, 1420gr ja 40,5cm. Kuusi viikkoa oltiin Taysissa ja nyt ollaankin oltu jo pitkään kotona. Sairaalassa meillä oli monenlaista murhetta, mutta terveen pojan saimme lopulta kotiin =)
Voimia teille rankkaan sairaala-aikaan ja vertaistukeahan löytyy os. www.kevyt.net, kannattaa rekisteröityä sinnekin!

Manteli ja Jasu
 

Yhteistyössä