Pikku-Kasperille ja koko luppanan perheelle voimia ja :hug:
Mä myös itkun kanssa luin noita luppanan uutisia ja muutenkin on nyt itku niin herkässä.
Eli sen pulauttelun tilanne meidän vauvalla on se, että painonnousu on tyssännyt syntymäpainoon!
Sairaalasta lähtiessä paino oli pudonnut 270g, eka neuvolakäynti oli 1 viikon ikäisenä ja silloin oli noussut 120g (päästiin kotiin su ja neuvola pe, joten +20g/pvä). Silloin pulauttelu oli vielä ihan normaalia, pikkupukluja röyhtäisyn mukana. Sitten musta ne pulauttelut alkoi lisääntymään ja loppuviikosta, pe tai la, punnitsin kotivaa'alla itteni vauvan kanssa ja ilman ja laskin että olis paino noussut viikossa 100g jotain... en tiedä tarkkaan, kun vaaka näyttää sen 100g tarkkuudella.
Tänään taas, kun muutamaan otteeseen vaihtanut pukluista kastuneet omat ja vauvan vaatteet, punnitsin uudelleen ja vaaka näytti ettei ed. kerrasta oo tullut mitään lisää!
Meillä on aamupäivällä neuvolaan soittoaika, mut mä menin vauvan kanssa vaan sinne, että jossain välissä pikasesti saisin punnittua sen tarkemmalla vaa'alla, kun en oikeen aina usko mitä toi oma vaaka näyttää
Mutta oikeessa se valitettavasti oli ja painoa on nyt himpun alle syntymäpainon, ikää sentään "jo" 2 vko ja 5 päivää! Hyvä kuitenkin, että marssin sinne suoraan enkä vasta huomenna soittanut, niin saatiin jo huomiselle aika lastenlääkärille.
Nyt sitten itkettää kun mietin kaikkea mahdollista... Niin, kun harvoin saanut aikaseks kirjoitella niin jäänyt sekin kertomatta että neuvolassa epäili napatyrää ekalla käynnillä. Napatyngän irrottua piti napaa kevyesti painella ja nyt mä pelkään että jos se onkin se tyrä ja se haittaa. Mun mielestä napa näyttää kyllä nyt ihan jo normaalilta enkä sit oo sitä enää painanut.
Koitin sitäkin, että lypsin maidon pulloon, kun välillä suihkuaa niin vuolaasti, mut ihan yhtälailla (ellei enemmänkin) sitä ilmaa menee kyllä pullosta (noilla tuteilla ainakin, kai niissäkin on eroja)
Ihan yleistähän se on että pulautuksia tulee, kunhan vauva kasvaa normaalisti. Mut ne määrät Synneviltä on vaan niin isot ettei sinne pieneen mahaan voi jäädä paljon mitään... Jos olalle nostan röyhtäsemään, niin lattialle lentää mun kämmenen kokoinen lätäkkö + valuu pitkin selkää!
Äh, sekavaa tekstiä, mutta nyt vaan väsyttää ja itkettää niin hirveesti! Toivotonta, kun maitoo tulee yli oman tarpeen, mut silti mä en saa lastani ruokittua niin että se kasvais! :'(
muoks: siis tänään vasta ikä 2 vkoa ja 5 päivää<br><br>