Tikuliina kovasti voimia supistusten kanssa jaksamiseen. Toivotaan tytölle vielä pitkää vatsassaoloaikaa ja sinulle parempaa vointia!! Oletko muuten koittanut kyljelleen maatessa pitää tyynyä polvien välissä? Itelläni se on auttanut lonkkakipuun. Suosittelen, ellet ole jo koittanut.
Leo81 kiva kuulla hyviä kuulumisia vaihteeksi!
Lisää näitä tälle palstalle!
Kiitos
Tikuliina ja
Mammutti ja sintti lohdutuksista ton
listerian suhteen. Tiedän, että se vaatis TOSI paskaa tuuria, että olis kerrasta sen saanut. Mutta musta tuntuu että mulla on niin paska tuuri kaiken muunkin suhteen aina, niin miksei tässäkin asiassa. Ja toisaalta, n. 4 % suomalaisesta raakamaidosta sisältää listeriaa, tämän luin jostain maitoalan tiedotuslehdestä. Joten teoriassa, jos sata raskaana olevaa naista juo raakamaitoa, niin neljä saisi listerian. Oon ite enemmän sitä mieltä, että listerian kanssa ei voi olla liian tarkka, vaan se on otettava vakavasti koska se todella tappaa vauvan. Ennen vanhaan ei ollut kiellettyjä ruokia ei, mutta silloin ei vaan tiedetty koko listeriasta mitään, ja senkin aiheuttamat keskenmenot ja kohtukuolemat jäivät sitten vaan selvittämättömiksi. Kuitenkin 5-10 vauvaa vuodessa menetetään listerian takia, niin minusta se on jo ihan tarpeeksi iso riski. Kukin syö tyylillään, mutta oma mielipiteeni on se, että listeria on todellinen vaara ja olen mieluummin syömättä kiellettyjä kuin uhmaan vauvani henkeä. Mutta siis joo, nää on näitä mielipide-eroja eikä niistä sen enempää.
Neuvolatäti soitti vihdoin ja halusi vielä konsultoida lääkäriä, koska ei halunnut ottaa kontolleen jos mulla vaikka se listeria oliskin ja mitään ei tehtäis. Uutta puhelua siis vieläkin odotellessa, mutta alan kyllä jo vähän rauhottua. Maailma on täynnä vaaroja, ja vaikka minkä tekis niin kaikelta ei vaan voi välttyä.
Sitten muihin asioihin..
Karvojen kasvusta on ollut puhetta. Kyselinkin jo ihan alkuvaiheissa, onko täällä muita kohtalotovereita, kun itelläni jo silloin tosiaan alkoi tota karvotusta pukata.
Mahaan tullut normaalia tiheämpi "karvanauha" navasta ylös ja alaspäin, ja lisäks sääri- ym. karvat kasvaa hujauksessa takas aina kun niistä on eroon hankkiutunut. Hiukset voi ihan hyvin myös, mutta toisaalta ne on mulla aina ollu paksut ja tuuheet, joten en tiiä onko eroa niissä tullut...
Paino oli mulla tippunut nyt 10 päivässä melkein kilon! Jee.
Alkaa siis toivon mukaan vararavinnon kertyminen jo tasottua, mullahan on siis ollu alusta asti aika hurjaa toi painonnousu verrattuna täällä moniin muihin.. Nyt n. 7 kg tullut alkupainosta.
Joulua tekis itsenikin kovasti mieli ruveta laittamaan. Mä en vaan omista mitään joulukoristeita tai -juttuja.
Kai se on tää äitiyteen kasvaminen ku alkaa tällasetkin asiat kiinnostaa eri tavalla.
Ajankulusta Mulla loppu viime viikolla työt, ja tod. näk. oon siis työtön äitiysloman alkuun saakka. En löytäny töitä ennen raskauttakaan joten tuskin mua palkattais nyt maha pystyssäkään... Oon toisaalta kyllä ihan innoissani siitä että saan taas vapaa-aikaa enemmän. Mulla alkaa nytkin olla jo kalenteri täynnä pari viikkoa eteenpäin, on kaikkia harrastuksia ja nään kavereita. Kotona teen kotitöitä ja lenkkeilen koirien kanssa. Iltasin puuhataan sit miehen kanssa kaikkea yhdessä. Ei tuu kyllä tylsää.
Suppareita on täälläkin päivittäin, mutta eivät ole kipeitä. Kävelylenkeillä tulee monesti vatsaan sellanen pitkäkestoisempi terävä kipu, joka ei ole ollut yhtään miellyttävä vieras. En oo kuitenkaan ollut näistä huolissani, kun menevät sitten aina ajallaan ohi, ja saan todella usein tuntea vauvan voimakkaita liikkeitä. :heart:
Oli vaikka mitä asioita mitä piti kommentoida mutta unohtu taas..
Ai niin, me mennään huomenna yksityiselle kurkkaamaan pientä miestä 4D-ultraan! Ihanaa! :heart:
(täällä meillä on niin huonot ultralaitteet ja ultria on vaan ne 2 kunnan tarjoamaa, jotka molemmat jo menneet, niin pakko vähän omastakin pussista pulittaa että pääsee pientä näkemään...
)
Nanna, nyt jo vähän iloisemmin mielin, 23+0 POKS!