Ensimmäinen yhteinen kesä Eckerö Linen kanssa jäi kokematta. Ystäväni oli varannut edestakaisen matkan 2.8. 09:15 lähtevään Finlandiaan. Liikenne tökki ja juuri kun saavuimme terminaaliin 08:57 eli 2 minuuttia myöhässä, kuulutettiin, että lähtöselvitys on päättynyt eikä laivaan enää pääse. Paluulippu oli kyllä vielä voimassa, muistuttivat Eckerön tylyt virkailijat Heli K ja Daniela, sekä käskivat minua ja poikaani jonottamaan lippuja Tallinkin 10:30 lähtevälle loppuunmyydylle laivalle, vain päästäkseen meistä eroon. Eckerö line ei suostunut odottamaan kahta minuuttia; minun olisi kuitenkin pitänyt jäädä terminaaliin odottamaan tunnin ajan peruutuslippuja kilpailijan laivaan. Mitään muuta vaihtoehtoa ei tarjottu; esim. vaihtoa toiseen lippuun taikka paluumatkan maksun palautusta. Olin maksanut 97 euroa matkasta, nyt minun olisi pitänyt odottaa tunti ja maksaa kilpailevalle yhtiölle ja matkustaa tasokkaamman kilpailijan laivalla Tallinnaan vain voidakseni palata takaisin Eckerö Linen laivalla, jossa asiakaspalvelu olisi todennäköisesti ollut samaa luokkaa kuin terminaalissa. Huonon ja halveksivaan sävyyn annetun neuvon takia korotin ääntäni ja otin esille kameran saadakseni valokuvat huomattavan tylyistä asiakaspalvelutyöntekijöistä jolloin ilmeisesti Daniela hätääntyi, huusi, ettei hänestä saa ottaa kuvaa, ja kutsui peloissaan paikalle pienikokoisen mies- ja naisvartijan, jotka kuitenkin tajusivat, etteivät sydäntautinen 50+-äiti ja 16v-poika aiheuttaneet sen kummempaa vaaratilannetta ja poistuivat. Yhden ystävällisen Eckerön virkailijan onnistuin poistuessani kumma kyllä tapaamaan. Nuori, kohtelias Tomi pahoitteli tapahtunutta, hymyili, jutteli ystävällisesti, ja ellei joku Eckerön jo eläkeikää lähestyvä nutturapäinen sinivihreänharmahtavaan asuun pukeutunut työntekijä olisi tullut koppaamaan poikaa kainaloonsa kesken keskustelun olisin voinut lähteä terminaalista Eckerön asiakaspalveluun (muttei matkatarjontaan) tyytyväisenä asiakkaana. Nyt olen täydellisen pettynyt Eckerö Linen ns. asiakaspalveluun, vaikka heiltä löytyikin yksi ystävällinen työntekijä. Kiitoksia Tomi K! Ei-kiitoksia Eckerö Line! Oli oma syyni, etten ennakoinut liikenneongelmia enkä lähtenyt aiemmin laivaan, mutta olisin odottanut Eckeröltä enemmän joustoa laadukkaampia palveluja tarjoavan Viking Linen tapaan. Eckerö Line voisi myös ottaa oppia Viking Linen menusta ja poistaa perunasalaatista kalan (olen kuullut omituisesta ruokatarjoilusta pahaa palautetta sukulaisiltani). Mutta minulta jäävät Eckerö Linen matkat ja ruoat tämän jälkeen kokeilematta, lisää pettymyksiä ei tämä yhtiö tule minulle enää tuottamaan. Soitin myöhemmin Eckerö Linen myyntipalveluun - palautenumeroa ei ole, palautetta saa antaa vain kirjallisesti - ja sieltä vain sanottiin, että omapahan on päätöksenne. Niin onkin. Asiakkaana odotin Eckerö Linelta vain yhtä joustavaa palvelua kuin mitä sain kerran aiemmin Viking Linelta. Olin väärässä.