Eckerö Line?? kokemuksia??

  • Viestiketjun aloittaja laivalleko?
  • Ensimmäinen viesti
-
laiva on vähän vanha, mutta pidän siitä kovasti. Hyttiähän ei päiväristeilyllä välttämättä tarvii, mutta näppärä jos pieniä lapsia tai muuten tavaraa paljon matkassa. Ruokailu (aamupala ja buffet illallinen) on hyviä, ja niillä matkaa kuluukin mukavasti. Pallomeri on onnettoman pieni, mutta yläkerran leikkihuoneessa piirustuspaperia, pleikkaria yms. minkä seurassa saa ajan kulumaan. Tanssittamassa matkoilla aina joku esiintyjä, ja viime kesänä, kun viimeksi käytiin, oli lapsille jotain taikuri näytöstä ja ilmapallojen taivuttelua tms.
 
....
Nostellaanpa :)

Minkäslaisia kokemuksia muilla on Eckerö Linen Norlandiasta? Sehän on näköjään halvin vaihtoehto kun ois tarkoitus reittimatkoilla käydä Tallinnassa.

Minkälainen se buffetti on? Onko hurjan kallis? Aamiaista ois varmaan tarkoitus siellä syödä kun laiva lähtee siinä klo 8 maissa.

Ainiin, ja sitten yleisesti Tallinnan matkaajille kysymys. Mitä työ teette matkatavaroille? Onko laivalla joku tila jonne voi laukut jättää, vai pitääkö niitä roudia pitkin laivaa?
 
mjmk
MS Nordlandia on pikku purkki joka siis ajaa hyvin asiansa eli vie sinut tallinnaan. Buffetia en ole ottanut koska matka on lyhyt ja Tallinnan ravintolat houkuttavat. Ei hyttiäkään tarvinnut. Aamiainen tuskin poikkeaa paljoa muista. Mitään ihmeellisen hyvää tahi p*ahaa turha odottaa.

Nordis ei ole viihderisteilijä. Ärsytyskäyrä nousee koska taxfree-kuulutuksia tulee tauotta samalla nasaalilla miesäänellä -enemmän kuin muilla laivoilla. Se on paatti jolta ostetaan se remy jos on pakko vaikka halvat kassit otettiin tallinnan satamasta.

Eikä eckerö tule paljoa halvemmaksi.
 
hehhh
Kaikilla lautoilla menty yli ja ekerö on paras buffan puolesta, siellä on oikeasti parasta ruokaa.
Valitettavasti siihen se ekerön kehuminen jääkin, paljon vanhuksia ja meno humppatasoa ja leikkipaikkojakaan en voi kehua.Mutta jos meinaa laivalla syödä niin silloin tuo on paras.
 
....
Kiitos vastauksista :)

Nordis ei ole viihderisteilijä.
.....
Eikä eckerö tule paljoa halvemmaksi.
Juu, siis ihan vain ylikulkuajoneuvona on tarkoitus käyttää. Ei silloin aamulla klo 8 hirveästi kiinnostaisikaan mikään viihderisteilijä :) Tallinnassa sitten on kolme yötä aikaa rellestää jos sille tuulelle tulee.

Ja siis paljoa halvemmaksi verrattuna mihin? Eckerön reittihinta on 19€. Viikkarilla vastaava on yli 30€. Ei oikeastaan hirveästi kiinnosta alkaa metsästämään vielä halvempia, kun ainakin tallinkilla ja viikkarilla vaihtuu noi hinnat jatkuvasti, eckeröllä tuo 19€ on vakio.

Mutta tosiaan, miten noitten matkatavaroitten kanssa, rouditaanko niitä mukana ravintoloissa ja kaupassa?
 
"vieras"
Mutta tosiaan, miten noitten matkatavaroitten kanssa, rouditaanko niitä mukana ravintoloissa ja kaupassa?
On siellä säilytyslokeroita tai jos oikein paljon on kamaa niin ainahan voi ottaa hytin.

Minusta kyllä Eckerö Linella on ainoana paattina tuossa ylityksessä tunnelmaa. Aamun ensimmäiset lonkerot ennen kuin laiva lähtee, aamupalabuffetissa pekonin mättäminen ja onnettoman humppaorkesterin kuunteleminen kuuluvat Tallinnan matkaan.
 
....
[QUOTE="vieras";25421647]On siellä säilytyslokeroita tai jos oikein paljon on kamaa niin ainahan voi ottaa hytin.[/QUOTE]

Kiitti :) Ei varmaan hurjia määriä tule mukaan, mutta varmaan pieni matkalaukku ja pari reppua kuitenkin.

Aamiaisbuffettia odotan kuola valuen, olen ihan hulluna seisoviin pöytiin, ja se näkyy ikävä kyllä kropassakin. Mutta yks tai kaks matkaa vuodessa ei varmasti maailmaa kaada :D
 
ei koskaan eckeröllä
Ensimmäinen yhteinen kesä Eckerö Linen kanssa jäi kokematta. Ystäväni oli varannut edestakaisen matkan 2.8. 09:15 lähtevään Finlandiaan. Liikenne tökki ja juuri kun saavuimme terminaaliin 08:57 eli 2 minuuttia myöhässä, kuulutettiin, että lähtöselvitys on päättynyt eikä laivaan enää pääse. Paluulippu oli kyllä vielä voimassa, muistuttivat Eckerön tylyt virkailijat Heli K ja Daniela, sekä käskivat minua ja poikaani jonottamaan lippuja Tallinkin 10:30 lähtevälle loppuunmyydylle laivalle, vain päästäkseen meistä eroon. Eckerö line ei suostunut odottamaan kahta minuuttia; minun olisi kuitenkin pitänyt jäädä terminaaliin odottamaan tunnin ajan peruutuslippuja kilpailijan laivaan. Mitään muuta vaihtoehtoa ei tarjottu; esim. vaihtoa toiseen lippuun taikka paluumatkan maksun palautusta. Olin maksanut 97 euroa matkasta, nyt minun olisi pitänyt odottaa tunti ja maksaa kilpailevalle yhtiölle ja matkustaa tasokkaamman kilpailijan laivalla Tallinnaan vain voidakseni palata takaisin Eckerö Linen laivalla, jossa asiakaspalvelu olisi todennäköisesti ollut samaa luokkaa kuin terminaalissa. Huonon ja halveksivaan sävyyn annetun neuvon takia korotin ääntäni ja otin esille kameran saadakseni valokuvat huomattavan tylyistä asiakaspalvelutyöntekijöistä jolloin ilmeisesti Daniela hätääntyi, huusi, ettei hänestä saa ottaa kuvaa, ja kutsui peloissaan paikalle pienikokoisen mies- ja naisvartijan, jotka kuitenkin tajusivat, etteivät sydäntautinen 50+-äiti ja 16v-poika aiheuttaneet sen kummempaa vaaratilannetta ja poistuivat. Yhden ystävällisen Eckerön virkailijan onnistuin poistuessani kumma kyllä tapaamaan. Nuori, kohtelias Tomi pahoitteli tapahtunutta, hymyili, jutteli ystävällisesti, ja ellei joku Eckerön jo eläkeikää lähestyvä nutturapäinen sinivihreänharmahtavaan asuun pukeutunut työntekijä olisi tullut koppaamaan poikaa kainaloonsa kesken keskustelun olisin voinut lähteä terminaalista Eckerön asiakaspalveluun (muttei matkatarjontaan) tyytyväisenä asiakkaana. Nyt olen täydellisen pettynyt Eckerö Linen ns. asiakaspalveluun, vaikka heiltä löytyikin yksi ystävällinen työntekijä. Kiitoksia Tomi K! Ei-kiitoksia Eckerö Line! Oli oma syyni, etten ennakoinut liikenneongelmia enkä lähtenyt aiemmin laivaan, mutta olisin odottanut Eckeröltä enemmän joustoa laadukkaampia palveluja tarjoavan Viking Linen tapaan. Eckerö Line voisi myös ottaa oppia Viking Linen menusta ja poistaa perunasalaatista kalan (olen kuullut omituisesta ruokatarjoilusta pahaa palautetta sukulaisiltani). Mutta minulta jäävät Eckerö Linen matkat ja ruoat tämän jälkeen kokeilematta, lisää pettymyksiä ei tämä yhtiö tule minulle enää tuottamaan. Soitin myöhemmin Eckerö Linen myyntipalveluun - palautenumeroa ei ole, palautetta saa antaa vain kirjallisesti - ja sieltä vain sanottiin, että omapahan on päätöksenne. Niin onkin. Asiakkaana odotin Eckerö Linelta vain yhtä joustavaa palvelua kuin mitä sain kerran aiemmin Viking Linelta. Olin väärässä.
 
poikio
Noo... Eckeröhän suosittelee olemaan paikalla tuntia ennen; siinä ois jääny vähän liikenteen tökkimisvaraakin. Oma moga. Finlandia oli laivana aika kökkö, mut ruoka hyvää!
 
"vieras"
Olipa käyttäytymisesi oman virheesi jälkeen todella asiatonta. Et ilmeisesti ymmärrä miten suuri operaatio on laivan kaikkien lähtötoimintojen peruuttaminen yhden (tai kahden) myöhässä olvan asiakkaan vuoksi. Oletat myös oman töpeksintäsi perusteella, että yhtiön kaikki toimiinnot ovat huonoja siksi, että sukulaisesi eivät pidä kaikesta ruoasta, vaan ovat nirsoja, kaiketi jonkinlaisia perunamuusi-lihapulla -ihimisiä. Olen henkilökohtaisesti täysin tympääntynyt kanssamatkustajiin, jotka vinkuvat joka asiasta, tulevat myöhässä lentokentällä portille, vaativat erikoiskohtelua, etuilevat ja muutenkin eivät osaa käyttäytyä niin, että muut matkustajat eivät heidän toheloinnistaan kärsisi. Loppujen lopuksi haukkuvat julkisesti työtänsä tekeviä ihmisiä asiattomasti, jos näitä kuninkaita ja kuningattaria ei kohdella heidän toiveidensa mukaisesti.
 
"vieras"
[QUOTE="muikku";28803048]Jos ollaan paikalla kun kuulutus tehdään ei laiva ehdi juurikaan myöhästyä. Viking Linella onnistuu, Eckeröllä ei[/QUOTE]

Olet ilmeisesti juuri se tyyppi, joka aina tulee myöhässä, kun kerran sinulla on noin hyvä kokemus eri laivayhtiöiden toiminnasta myöhässä olevien ihmisten kohtelussa. Olet myös se henkilö, jota muut ajoissa tulevat matkustajat ja henkilökunta inhoaa. Aiheutat aina erityistoimenpiteitä, kiirettä, stressiä ja hankaluuksia.
 
tanelia ja huli
[QUOTE="vieras";28803117]Olet ilmeisesti juuri se tyyppi, joka aina tulee myöhässä, kun kerran sinulla on noin hyvä kokemus eri laivayhtiöiden toiminnasta myöhässä olevien ihmisten kohtelussa. Olet myös se henkilö, jota muut ajoissa tulevat matkustajat ja henkilökunta inhoaa. Aiheutat aina erityistoimenpiteitä, kiirettä, stressiä ja hankaluuksia.[/QUOTE]

Ja sinä vieras tiedät kaikesta kaiken, joka hetki!

Matkustajien kannattaa aina valita laivayhtiöistä se paras, joka ei ilmeisestikään ole Eckerö Line. Miksei yhtiöiden palveluja voisi kilpailuttaa ja verrata?

On oma moka jos myöhästyy, mutta laivayhtiöllä on tässä tapauksessa tilaisuus osoittaa palveluhalukkuutensa.

Mutta Suomi on Suomi, laumaeläjien maa. Ei osata vaatia palveluja eikä joustavuutta.
 
"marru"
M/s Finlandialla pääsee nyt ihan kivasti, aikataulut näyttää muuttuneen ja aamun lähtö on suht inhimilliseen aikaan 8.30 Helsingistä. Mun mielestä lähtö oli ennen aikaisempi. Eckeröllä voi nyt seilaa 12 eurolla jos omistaa s-etukortin, katso täällä: http://www.alennuskoodi.fm/tarjoukset/eckero-line/ Ei ole siistein laiva, mutta pelkkänä kulkuvälineenä ihan passeli.
 
viinuri
Hyvin toimii. Aamiaisbufee on erinomainen. Laiva itsessään vanha, mutta eipä se matka pitkään kestä. Keulabaarissa usein live-esityksiä, keskibaarissa mm. karaokee. Mikäli oletta autolla ja ostatte yli 400 eurolla viinaa, laittakaa keltainen lippu sivupeiliin ja teidät ohjataan yläkannelle. Viinat tuodaan auton viereen. Mikä parasta, kaikesta saa S-Bonusta :)
 
vierailija
Viime vuosina olen ajellut Tallinkilla n. 10 kertaa, Vikingillä 2 ja vasta nyt koitin Eckeröä.

Tallink on kallein, ja ei ole sen arvoinen ellei juuri käytä heidän pisteitään, promojaan tai preoderiaan. Preoder heillä oli halvin ja paras, jos meinaa viinaa ostaa. Autopaikka kallis.

Eckeröllä on paljon parempi tunnelma kuin Tallinkilla. Live musiikkia, pelejä, tilaa istua, ja hinnat paljon halvempia. Nyt lähtee jätkäsaaresta näppärästi.

Buffettia en vielä kokeillut, mutta paljon halvempi kuin Tallinkilla. Negana hiukan tärisevä moottori.
 
vierailija
Kysy sinä Eckerö Lineltä ennen kuin astut heidän laivaansa, käyttävätkö he edelleen Teboililta ostamaansa polttoainetta laivoissaan. Minulle he eivät vastanneet kun kysyin.
 

Yhteistyössä