*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Mamikolle ja Särölle vauvaonnea!!! :flower:

CandleLight, Kyllä tunnollinen palstaaja tulee palstalle ilmottamaan vesien lorahtelusta ja synnytyksen käynnistymisestä, että saadaan täällä jännätä sun puolesta! :) Tsemppiä tositoimiin!

Siivoushulluutta täälläkin ilmassa. Eipä sitä työssä käydessä ehdi kun päälipuolista perussiivousta toimittaa, siksi onkin niin kiva päästä kaappejen kimppuun. Mulla kanssa siivouskaverina tolu ja jätesäkit, kerran soitin jo Fidan kirpparilta miehet noutamaan lahjotustavaraa, että sain roinaa pois jaloista.. Onneksi voimat on rajalliset, niin ei tule liikaa rehkittyä. Siivoushulluuden lisäksi mulla vimma tavata tukka putkella ystäviä, kun vielä hetken pääsee vauvatta kulkemaan..

HP ja Pulla 38+3
 
Paljon Onnea Mamiko ja Särö pienistä nyyteistä :flower: :flower:

CandleLightille Paljon tsemppiä koitokseen :)

Siivoushulluus mitä se on?? :D täällä ei kyllä oo sellaista näkyny vielä. Ehkä ajoittain mutta mielelläni ottaisin vastaan lisää.

Aippa3 ja Pähkinä 37+1
 
Voi ihanuutta, miten paljon helmikuun vauvoja!! Kaikille tasapuolisesti:flower::hug: Onnea ja ihania ensihetkiä nyyttien kanssa! Minä oon ihan täpinöissäni täällä. Nyt se taisi iskeä vihdoin tajuntaan- meillekin tulee kohta vauva. Apua! Eilen pakkasin sairaalakassin ja olin muutenkin pitkästä aikaa tomerana. Siivoushulluuttakin vähän havaittavissa, mut noi helekutin liitoskivut on kuin joku puukolla pistelis ja toissailtana putosin vessan lattialle kun niin sattui...: / Eilen illalla sitten muistin tukivyön olemassaolon ja taivas avautui! Paljon vähemmän kipuja,kun sulloo itsensä tän sisään!:)

CandleLightille hurjasti tsemppiä koitokseen ja samoin muille, jotka on jo "työn" touhussa.

Liivinsuojista Kokeilin kestosuojia esikoisen kanssa, mut ne tuntui pahalta ja ärsytti rintoja, joten taidan nyt mennä suosiolla kertakäyttösillä... Noissa kertakäyttösissäkin oli musta paljon eroja, niinkuin kazkin ylempänä kirjoitti. Mie nappasin vaan jonkun paketin hyllystä, katotaan miten toimii vai toimiiko..

millipilli Minäkin mietin et pitäiskö joku pieni valo hommata vaipanvaihtoon. Meillä tulee sen verran ikkunoista valoa, et joku yölamppu vois riittää ihan hyvin. Pitääkin tsekata löytyiskö jostain sellasta, jos tuntuu ettei pimeässä saa vaippaa mitenkään päin;)

karoanna ja niittyvilla mietti kotona kärvistelyä ja sone jo sanoi paljon samaa,mitä itsekin ajattelisin. Mie olin esikoisen kohdalla niin pitkään kotona kunnes välit alkoi olla 5-6 min ja kun kävely tuntui jo tosi vaikealta, lähdettiin kohti sairaalaa. En tainnut olla auki kuin 3 senttiä, mut silti ehdittiin olla vain 2 tuntia sairaalassa kun tyttö oli jo rinnalla! OIkeastaan viimeinen niitti omalle sairaalaanlähtöpäätökselle oli se, että aloin oksentaa jokaisen supistuksen kohdalla....Silloin oli 2010 kesän hurjat helteet,joten nesteiden menetys ei kuulostanut houkuttelevalta vaihtoehdolta etenkään tuossa tilanteessa....Mutta ite oon vähän sitä mieltä, et jos jo aiemmin tuntuu, et kivut on ihan mahdottomat (eli tarttee lievitystä, niin kuin sone kirjoitti), eikä kotona kestä olla, niin sitten on aika lähteä. Kukin kokee kivun niin eri tavalla, ettei miusta oon järkeä kärvistellä kotona siihen asti et ne välit on ton 5 min, jos oikeasti tuntuu ettei pysty. Kuuntelee itseänsä ja menee sen mukaan:) Ja jos ne passittaa takaisin kotiin, ei sekään oo maailmanloppu. Ainahan sinne takaisin pääsee:)

Nopponen ja minx Pamperseista, meillä ne istui hyvin ,mut niistä tuli ihottumaa esikoisen aikaan. Niissä on jotenkin tosi vahva tuoksu et oisko jostain hajusteista tms. Mutta silti näköjään olin napannut taas pienen pamperspakkauksen kaupasta mukaan.....:D

Maanantaina neuvolassa ei kummempia. Juteltiin mun aiemmasta synnytyksestä sekä synnytyslaulusta ja terveydenhoitaja kyseli, oonko kuullut synnytyksestä, jossa ei ole ponnistusvaihetta ollenkaan! No en ollut:O Hän oli juuri kuullut yhdeltä äidiltä kokemuksen, jossa ei ollut aktiivista ponnistuvaihetta ollenkaan. Tämä perustuu siihen ajatukseen, että vauva tulee hengityksen ja rentoutumisen mukana sieltä itsestäänkin (ei tietysti aina....). En ole vielä lukenut tästä tarkemmin, mutta ajattelin asiaan tutustua, kun esikoisen synnytys oli helpon ja sujuvan tuntuinen.Ja taas varasin synnytyslaulu kirjan kirjastosta- suosittelen!! Itsellä äänenkäyttö timii tosi hyvin rentoutumisessa!!

Mulla on ensi vkolla kontrolliultra koon takia ja se on alkanut jännittää. Meillä siis kontrolloidaan mahdollista pientä kokoa, mutta vastoin kaikki odotuksia koko oli viime ultrassa pikemminkin suuri kuin pieni...Tai lähinnä vartalonympäryksen mitta oli "liian" suuri. Edellisessä ultrassa toinen lääkäri sai myös suuren mitan mutta alkoi sitten epäillä omia mittaustaitojaan ja mittasi uudestaan, jolloin sai keskikäyrälle menevän mitan. Voikohan suuri vartalonympärys johtua jostain muusta kuin pullakasta mahasta? Tuli vähän huoli, etenkin kuin tää kaksisuonisen napanuoran yhteydessä on useammin kehityshäiriöitä kuin ns. normaalissa raskaudessa. Ehkä tämä on vaan turhaa äidin huolta, mutta huoli tuli silti. Terveydenhoitaja tosin sanoi että käsituntumalla vauva tuntuu sirolta ja sf mittakin on hieman keskikäyrän alapuolella.. Ehkä kyseessä on siis vain mittausvirhe? Maanantaita odotellessa..

Triida ja Milli 36+5
 
Särölle onnea! Oi miten ihanaa!

Emsuli, mie olin kaks päivää synnytyksen jälkeen ihan turvonnu, en siis koko raskauden aikana ollu niin turpeessa! Kuulemma se on täysin normaalia, elimistöstä jotenkin poistuu nesteet, ensin ne vaan kerääntyy sinne tai jotain :LOL:

Candlelight voimia loppurutistukseen, kohta pieni pallero on siulla sylissä!:hug:

Supistuksista, miulla oli jo pari viikkoa ennen synnytystä noita kipeitä supistuksia, tuntuivat sellasena poltinrautamaisemana kipuna ristiselässä, vesien menosta parin tunnin perään alko mahassa ja nivusissa tuntuvat supistukset. Koko synnytyksen ajan tuo poltinrautamainen kipu oli selässä. Meillä meni siis kanssa noin 11 tuntia että oltiin auki kolmelle sormelle. Noista kahdeksan tuntia oli helvetillisen kipeää, mutta niin, että ilokaasua imppaamalla ja ulisemalla ja suihkussa olemalla selvisi. Sitten kun tuo kolme senttiä täytty, rupes tapahtumaan rutinalla ja kivut ylty aivan käsittämättömiksi. Viimeisistä supistuksista ennen epiduraalia en muista mitään muuta kun sen että huusin ja mies piti kaasumaskia naamalla, kun en ite kyenny. Mie en olis kyenny olemaan vesien menosta kotona kun sen pari tuntia.

Miten teidän muiden synnyttäneiden virtsan pidätyskyky? Nöyryyttävää, kun ei pysty hallitsemaan rakkoaan:ashamed: Miulla siis tulee vaikka koko rakon sisältö pihalle jos kumarrun ja rakko on täysi.

Toinen mistä piti kysyä, miten kauan teillä jälkeisvaihe on kestäny? Miulle oli aika traumatisoivaa kun se kesti tunnin ja vähän väliä joku kävi runnomassa mahaa nyhtämässä ja työntämässä ja oksitosiinia tiputtamassa. Vauva oli rinnalla onneks, se vähän vei ajatuksia siitä, mutta jotenkin nyt on ruvennu tuo muisto kylmäämään. Vasta kun katetroitiin rakko, saatiin istukka pihalle:( Ja mie itkin siinä miten sattu. Se vaan tuli yllätyksenä, kun ensisynnyttäjänä oli kuvitellu että kaikki kipu ja särky olis jo ollu takana.

Nippa ja Paavo 6 vrk
 
Särölle hurjasti onnea pojasta! :heart:

CL, paljon tsemppiä synnytykseen!

Sone hyvä, ettei oo oksutauti suhun iskenyt.. Kun nyt pysyiskin poissa!

Niittyvilla, hyvä että sait diagnoosin eikä ollut sen vakavampaa. Ikävää tietty. :(

Täälläkin maha napsuu, mutta mä luulin että ne on ilmakuplia. :LOL: Ehkä ne kuitenkin on niitä, ainakin osittain..

Fanny olipas kiva, että sait ylläriultrauksen! :)

Nippatäti teillähän kehittyy siellä painot loistavasti molemmilla! Voi kun mäkin olisin jo pari päivää synnytyksestä -3 kg. :D (turha toivo...)

kaz ihanaa, että miehesi osaa olla myös noin avulias. Pienistä asioistahan se huomaavaisuus koostuu. Täälläkin mies on kumarrellu laittamaan mulle kenkiä jalkaan, varsinkin jos ollaan jossain kylässä, jossa ei ole kotona suurta suosiota saanutta pitkää kenkälusikkaa. :D

Karoanna, mulla meinaa myös välillä lähteä jalat alta. Siis ilmeisesti myös jotain hermokipua..? Mulla se vaan tuntuu tossa reiden etu-/sisäpuolella..

Triida, mäkin sain viime viikolla vähän oudon tuloksen vauvan vatsanympärysmitasta.. Kun muut mitat vastasi 35 viikkoa, niin mahanympärys oli 38 vk!! Mä huolestuin heti että mikä pullukka sieltä tulee. Lääkäri sitten sanoi, että hänen oli vaikea mitata sitä, koska vauva painoi jollain raajallaan mahaa lyttyyn. Ympärys ei siksi ollut pyöreä vaan soikio, ja se luultavasti vääristi mittaa isommaksi. Näin mä ainakin haluan uskoa. :) Ehkä sielläkin oli jotain saman tyylistä mittavirhettä? Painoarvio meillä kuitenkin tuli ihan normaaliksi viikkoihin nähden..

Kiitos vinkeistä kestoliivinsuojiin liittyen. Kwaidan, mistä materiaaleista sinä niitä surruttelit? Mulla löytyy nyt kotoa vaan fleeceä, froteeta ja pul-kangasta. Niistä ajattelin parit tehdä, mutta ei kyllä mitään tietoa miltä fleece tuntuu kosteana rintaa vasten? Meinasin tilata coolmaxiakin vaippojen sisäkankaaksi (en viitti kaikkia ommella tosta fleecestä, jos vauvan peppu ei tykkääkään siitä) niin voi sitä coolmaxiakin sit käyttää niihin suojiin.

...mistä päästäänkin seuraavaan kysymykseen... Te jotka ompelette itse vaippoja ym, mistä ostatte kankaat? Mä menisin mieluummin ostamaan paikan päälle johonkin kauppaan, kuin tilaisin netistä ja odottelisin pakettia, ja maksaisin kalliit toimitusmaksut. Mutta esim. Eurokankaassa valikoimat on todella pienet. Onko pk-seudulla muita kangaskauppoja, joista sais vaippamateriaaleja, tietääkö kukaan? Vai onko tosiaan netistä tilaaminen ainoa vaihtoehto?

Kestoilijoille vielä sellanenkin kysymys, että käytättekö kestoja myös yöllä? Vai kertiksiä? Mun muutamat kestoja käyttävät ystävät käyttävät kuulemma öisin kertiksiä niiden paremman imukyvyn takia. Mä nyt kyselen pelkästään kankaista ja vaipoista, mulle on iskenyt joku kestovaippamania?! :LOL:

Siivousinto, mitä se on? Voisko joku tulla tännekin siivoomaan? :) Meillä imuroidaan ja pestään kylppäri kerran viikossa, ja joka päivä siivoon sotkut keittiöstä ja aika usein pyykkään, mutta siihen jääpi. Ei pienintäkään mielenkiintoa järjestellä kaappeja tms. Puuhastelen kyllä paljon, mutta se on sit enemmän jotain käsitöitä ym... oikeestaan kaikkea muuta paitsi siivoamista. :D

(.) Juuri kun pääsin ihmettelemästä, miten oonkaan nukkunut parina yönä pitkiä unia, niin eiköhän tilanne nyt sitten normalisoitunut. Viime yönä ei uni meinannut tulla sitten millään. Väsyttää niin että voisin mennä lopputalveksi talviunille, ja herätä sitten kuukauden päästä synnyttämään. :D
No ei, mä meen neulomaan vaippapöksyjä. :LOL:

Vaippahullu Nanna 36+1
 
Niittyvilla voi kurja tuota tilannetta. :( toivotaan, että kohta syntyy. Tiedän tunteen tuosta, että pää hajoo neljän seinän sisälle, ei mitään tekemistä, tosin ei oikein mitään pysty tekemäänkään, vaikke teen kyllä väkisin ja kivuissa. :( Mulla tosin mies tekee normipäivää, eikä ole palleakipuja *koputtaa puuta*, ei varmaan pitäs sanoa mitään, koska tuntuu, että olen kaikki jutut onnistunut keräämään tähän raskauteen.:x

En saa nyt nukuttua enää öisin sitäkään vähää mitä ennen, oon ravannu tuttuun tapaan vessassa tunnin välein ja tuo närästys on jotain niin kauheaa nykyään, että viime yönä jo itkua väänsin.. ja sitten kun joka kerta on niin vaikea päästä sängystä ylös ja päästä liikkeelle nivus ja selkäkipujen takia..:( Huoh, valivali.. Mutta siis mun pointti oli vain tulla sanomaan, että täällä on yksi kohtalotoveri, vaikkakin ei tarvitse ihan noin kauaa yksin olla kotona, kun mies ei paljoa ylitöitä tee.. Mutta tääkin aika tuntuu niin pitkältä ja tylsältä ja hajottavalta olla yksin..Tsemppiä sinne! Kohta tää on ohi ja pieni sylissä! :)

Pikku M 38+4
 
niittyvilla mie niin ymmärrän nuo osiun fiilikset!! voi, perkele sentään, että sapettaa sinun puolesta. ei tietty tosiaan mieehen työtilanteelle voi mitään, mutta ei siun pitäs joutuu olemaan yksin ja käymään yksin tätä läpi! Ja ai hyvää päivää vielä just tuo raskausdiabetes siihen päälle. kuulostaa niin tutulta! miun viimeset raskausviikot muistan sietämättömistä oloista, kivuista ja masennuksesta. Turhapa siihen on sanoa, että kohta se loppuu, ei se lohduta! mutta rakas ystävä, puhu jollekin. Mene vaikka neuvolaan puhumaan ja itke jos itkettää ja riko vaikka yks lautanen! Mie sen kerran tein ja helpotti! hitto, että nauroin kun keräsin sirpaleita maasta! halaus sinne, kyllä tämäkin kärsimysnäytelmä joskus loppuu! muista silitellä masua, siellä on siun vauva, ajattele sitä jos oikein harmittaa!:hug:

nanna miusta fleece ja flanelli tuntuu hyvältä tissiä vasten. niitä kannattaa kuluttaa ennen käyttöä! pese monta kertaa! ja sama pätee vaippoihin! ja mie käytän yölläkin kestoja, tosin vaihdnkin kerran yössä.. mutta imuja sisään paljon ja kuori päälle. voi laittaa vaikka kaksinkertasen kuoren! ja riisipaperia osta! sit vauvan peppua vasten, niin kakka on helppo vaan heittää vaipasta roskiin!

anteeks kirjotusvirheet, imetän samalla niin vaan yks käsi käytössö:LOL:
 
Onnea kaikille vauvautuneille :flower: on jo niin monta että :)
Ja tsemppiä niille jotka ovat toimessa asian suhteen!

Täällä odotellaan että itsekkin pääsisi jo "tositoimiin" mut eipä pahemmin mitään merkkejä ole ilmassa :( Huomenna kontrolliin, jospa sen jälkeen olis viisaampi tulevan suhteen - kun se yks niistä monista Naikkarin lääkäreistä sano et ei päästetä yli lasketun ajan ;)


patulikki+masukki 38+6 :heart:
 
Et oo Niittyvilla yksin!! Niin tiedän miltä susta tuntuu! :hug: Täällä myös mies tekee tuommosia samallaisia päiviä, oon ite joutunu olemaan sairaslomallakin jo syyskuusta että nämä seinät on todellakin tuttuja ja moneen kertaan päälle kaatuneita, täällä ei oo puhettakaa et pääsis enää liikkumaan edes kauppaan ja kokonaisia öitä täällä ei oo nukuttu sitten viime kesäkuun!! Jotenki sitä on vaan pystyny tähän asti itteänsä tsemppaamaan mutta samat fiilikset on että pimahtaa jos menee päivänki yli lasketun!! Komppaan kyllä Nippaa, silitä masua ja ajattele että siellä se sun vauva on ja kohta saat sen syliin! Niin minäki yritän tsempata itteäni. :hug:
 
lääkärineuvola kuulumiset
joka oli aikamoinen kokemus, kun tutkimuspyödästä oli varastettu jalanpidikkeet, nii sai olla ihmeellises asennos!:D
painoa ei ollut tullut pahemmin lisää, mikä vaa hyvä ja ihme. hb noussut 130, raudan syömistä voi vähentää joka toiseen päivään. verenpaineet hyvät. mutta sf-mitta oli mukamas tippunut 33:sta, 31:een. sanoin kyl aamulla miehellekin et vatsa tuntuu pienemmältä. mut voihan toi ihme asentokin vaikuttaa tulokseen. vatsan päältä kun se kokeili vauvaa nii ei saanut ihan tarkkaa selvyyttä miten päin on mut sanoi kyllä et peppu se on mistä sai kiinni nii ylhäällä. toivottovasti pitää paikkaansa ettei tuu mitään viime hetken ylläreitä. kysyi kans mis kohti potkut on tuntunut, ja sanoin sepä se kun ei itekään tiiä, tää ei potki vaan möyrii.... kokoa käsikopelolla sai et olis n. 3kg ettei mikään jättiläinen. ja mikä parasta, kohdunsuu on ihan tos alhaalla ja pehmeä. kiinni kuitenki, mut sain kiellon ettei mitään suurempia taakkoja saa nostella ettei käynnistyisi viel.:D sitä olen jaksanut hymyillä jatkuvasti, nyt olis pienen pieni toivon kipinä ettei tartteis odotella yliaikaa... ens viikosta lähtien mienaan kyl alkaa ottaa keinoja käyttöön.:p

eiköhän siinä ollut tärkeimmät.

pieni mietitys on päällä et jos ei oo kaulaa pahemmin nii kuinkakohan nopea synnytys voi sit olla kun muutenki synnytykset ovat olleet vauhdikkaita nii en silti haluis mitään kotisynnytystä:confused:

pepper& typy 36+1
 
Onnea uusista vauvoista!

Niittyvillalle jaksamista!!!

Itse kävin tänään neuvolassa ja terkkari sai sentään vähän pienemmän sf-mitan kuin mitä lääkäri viikko sitten. Lääkärihän sai mitattua kahdessa viikossa kasvua n. 6cm, mutta nyt terkkari sai sentään 1,5cm pienemmän mitan kuin lääkäri viikko sitten, joten mittavirhettäkin selvästi oli. Mutta käyrän yläpuolelle päästiin silti ja ensi viikolla pääsen edelleen äitipolille kokoarvioon ja katselemaan vaavia taas ultrassakin :) Eli jotain hyvääkin tässä, vaikka vähän jännittääkin se kuinka iso vauva on tulossa.

Niin ja sairaalakassi on täälläkin pakkaamatta, kun ei oikeastaan mitään oireita lähdön suuntaan ole vielä... :)
 
Kiitos Nippa vinkeistä. :) Sulla on siellä oikein multitasking käynnissä! Nyt ei voi enää kukaan vauvautunut sanoa, ettei enää ehdi kirjotella tänne, kun se kerran onnistuu toisilta imettäessäkin! :LOL:

Niittyvillalle paljon tsemppiä! :hug: Ja PikkuM:lle ja Marionetille, ja kaikille muillekin kärvistelijöille. Ei oo helppoo tää raskaus kellään. :( Silti olen onnellinen että saan tän kokea, että ei tarttis katsoa vierestä kun vauva kasvais vaikka miehen vatsassa. :) Me naiset ollaan supereita, ja kestetään tää kyllä! (siksi tää varmaan naisten hommaa onkin. Mulla on syöpynyt iäisiksi ajoiksi mieleen, kun meidän yläasteen biologian opettaja sanoi näin: "Naisilla on paljon suurempi kipukynnys kuin miehillä. Miehet todennäköisesti kuolisivat synytykseen, kun eivät kestäisi niitä kipuja." Ja ihan tosissaan tämän siis sanoi. No, tää nyt ei liittyny enää tuskaseen odotukseen, mut anyway... :D Voimia kaikille!! )

Nanna
 
  • Tykkää
Reactions: Sone* ja Pikku M
Onnea vauvautuneille! :flower: Teitä alkaakin jo olla monta ja varmaan tahti vaan kiihtyy, kun pian alkaa maaliskuukin.

Vaipanvaihto yöllä Mä vaihdoin alkuun esikoiselta joka heräämisellä, tosin esikoinen heräili 2-3 kertaa yössä vaan. Sitten pikkuhiljaa vaihdoin enää kakkavaipat.

Neuvola mulla on viimeksi ollut 34+5 ja nyt seuraava on 39+2. Äitipolikäynnit tosin on tässä välissä ollut 36+2 ja 38+2.

Mahan napsunaa on täälläkin ja ilmeisesti ne kalvot siellä napsuu. Samaa oli esikoista odottaessakin.

Siivoushulluus ei ole iskenyt tänne. Päinvastoin mitään en jaksaisi tehdä..

Niittyvillalle paljon tsemppiä!! :hug:

( . ) Kauhea väsymys vaivaa ja kirjoittelu on jäänyt. Pienen pientä menkkajomotusta on välillä ja eilen vauva yritti puskea itseään alemmas, sen jälkeen alamaha ollut vähän arka. Eilen irtoili myös limatulpan palasia, joten pienen pieniä edistyksiä on. Toivottavasti pian saisin vauvan syliin.

Nallu ja pikkuveli 38+4
 
Onnea Särölle pojasta (vaikka eilen jo onnitelinkin ;) )

CL tsemmppiä.. tosin sullakin on vauva varmaan jo syntynyt kun tätä kirjoittelen :)

Raskauteen väsyneille paljon voimia :hug:

( . ) keksin sen navanvieruskivun todennäköisimmän syyn!! vauvan polvi siellä on jatkuvasti samalla kohdalla. tämä ei siis tunnu muuten kuin kävellessä. Siis kun kävelen ja painan samaan aikaan kädellä kipukohtaa, siellä tuntuukin kovaa joka heiluu kävellessä. Vauvan asennosta johtuen uskon että kyseessä siis polvi :) Paikallaan ollessa en sitä saa tuntumaan. Mutta kyllä voi sattua :|

nyt esikoinen vinkuu Oktonautteja, täytyy luovuttaa kone hälle.

dania 38+3
 
Kiitos rakkaat masukollegat! Mulla on myös yöt tuollaisia mitä Pikku M kirjoitti. Veskiin 1-2h välein hirveän ähinän ja kampeamisen saattelemana joten eipä ole kumma kun rikkonaisten öiden jälkeen alkaa olla väsynyt ja epätoivoinen olo päivisin. Yöllisessä kusirallissa ei oo mitään järkeä, mieluummin heräisi hoitamaan vauvaa, silloin väsymyksessä ja heräilyssä olisi joku syy!

Pitää sitkua vaan päivä kerrallaan, huoh...
 
Joo tuo kusella ravaaminen on kyllä vihonviimestä! Mutta vaikka ähinällä saa aina nousta sängystä parhaimmillaan tunnin välein, niin oon huomannu et oon oppinu käymään jo jopa silmät kiinni tarpeilla, siis osaan reitin sängystä pöntölle ja takas silmät kiinni, taito se on sekin :D :LOL: (miten niin yritän ajatella positiivisesti )
 
Heippa!

Taas on paljon vauvoja syntynyt, ihanaa!! Paljon paljon onnea Emsuli, Viude, Mamiko ja Särö pikkuprinsseistä![/B] Ja Muumikselle onnea prinsessasta![/B]:heart: Candlelightille tsemppiä! Kiitos vinkeistä raudan suhteen mama07 ja Jojona Pitääpä kokeilla tuota Maltoferia. Obsidania oon tosiaan nyt syönyt ja maha on kyllä heti sekaisin :| Toivottavasti Sone säästyy oksennustaudilta! Minxille ja muillekin vauvan jo saaneille jaksamista yöheräämisten kanssa! Mahtavasti on kyllä Nippatädillä paino pudonnut!! Kohta sinusta ei ole enää mitään jäljellä, muistahan itsekin siis syödä:) Marionetti hyvä, kun vaadit lääkäriajan, hurjalta kyllä kuulostaa tuo sinun sf-mitta! Niittyvillalle tsemppiä vaivojen kanssa! Ja harmi, kun miehesi on niin paljon töissä, koita jaksaa:hug: Kwaidan kyseli neuvolakäyntien heydestä, itsellä oli viime neuvola viikolla 35+0, seuraava on 37+3 ja sen jälkeen neuvola on viikon välein. Ja olen siis uudelleensynnyttäjä. Lääkäri on ollut viimeksi 28+5 ja sitä ei ole enää ollenkaan loppuraskaudessa uudelleensynnyttäjällä. Tervetuloa MarsuS:wave: Toivottavasti Könkkänän herra kylkimyyry kääntyy vielä, samoin Sahin vauva! Itse odotan myös aikaa äitipolille, koska vauva saattaa olla poikittain. Vielä ei ole soittoa kuulunut, pitää varmaan itse soitella sinne lähipäivinä ja kysyä lähetteestä. Sairaalakassista olitte puhuneet, itse en ole sitä vielä pakannut, mutta mulla on varmaan vielä aikaa, kun LA on vasta loppukuussa:D Perjantaina on tosiaan jo maaliskuu, hurjaa:O En ole vieläkään vissiin kunnolla käsittänyt, että meille on vauva tosiaan tulossa, vaikka sitä niin odottaakin :D Nyt täytyy lähteä kämppää puunaamaan, mukavaa päivää kaikille ja voikaa hyvin:heart: -Aurora ja vauva 35+5
 

Yhteistyössä