Särölle hurjasti onnea pojasta! :heart:
CL, paljon tsemppiä synnytykseen!
Sone hyvä, ettei oo oksutauti suhun iskenyt.. Kun nyt pysyiskin poissa!
Niittyvilla, hyvä että sait diagnoosin eikä ollut sen vakavampaa. Ikävää tietty.
Täälläkin
maha napsuu, mutta mä luulin että ne on ilmakuplia.
Ehkä ne kuitenkin on niitä, ainakin osittain..
Fanny olipas kiva, että sait ylläriultrauksen!
Nippatäti teillähän kehittyy siellä painot loistavasti molemmilla! Voi kun mäkin olisin jo pari päivää synnytyksestä -3 kg.
(turha toivo...)
kaz ihanaa, että miehesi osaa olla myös noin avulias. Pienistä asioistahan se huomaavaisuus koostuu. Täälläkin mies on kumarrellu laittamaan mulle kenkiä jalkaan, varsinkin jos ollaan jossain kylässä, jossa ei ole kotona suurta suosiota saanutta pitkää kenkälusikkaa.
Karoanna, mulla meinaa myös välillä lähteä jalat alta. Siis ilmeisesti myös jotain hermokipua..? Mulla se vaan tuntuu tossa reiden etu-/sisäpuolella..
Triida, mäkin sain viime viikolla vähän oudon tuloksen vauvan vatsanympärysmitasta.. Kun muut mitat vastasi 35 viikkoa, niin mahanympärys oli 38 vk!! Mä huolestuin heti että mikä pullukka sieltä tulee. Lääkäri sitten sanoi, että hänen oli vaikea mitata sitä, koska vauva painoi jollain raajallaan mahaa lyttyyn. Ympärys ei siksi ollut pyöreä vaan soikio, ja se luultavasti vääristi mittaa isommaksi. Näin mä ainakin haluan uskoa.
Ehkä sielläkin oli jotain saman tyylistä mittavirhettä? Painoarvio meillä kuitenkin tuli ihan normaaliksi viikkoihin nähden..
Kiitos vinkeistä
kestoliivinsuojiin liittyen.
Kwaidan, mistä materiaaleista sinä niitä surruttelit? Mulla löytyy nyt kotoa vaan fleeceä, froteeta ja pul-kangasta. Niistä ajattelin parit tehdä, mutta ei kyllä mitään tietoa miltä fleece tuntuu kosteana rintaa vasten? Meinasin tilata coolmaxiakin vaippojen sisäkankaaksi (en viitti kaikkia ommella tosta fleecestä, jos vauvan peppu ei tykkääkään siitä) niin voi sitä coolmaxiakin sit käyttää niihin suojiin.
...mistä päästäänkin seuraavaan kysymykseen... Te jotka ompelette itse vaippoja ym,
mistä ostatte kankaat? Mä menisin mieluummin ostamaan paikan päälle johonkin kauppaan, kuin tilaisin netistä ja odottelisin pakettia, ja maksaisin kalliit toimitusmaksut. Mutta esim. Eurokankaassa valikoimat on todella pienet. Onko pk-seudulla muita
kangaskauppoja, joista sais vaippamateriaaleja, tietääkö kukaan? Vai onko tosiaan netistä tilaaminen ainoa vaihtoehto?
Kestoilijoille vielä sellanenkin kysymys, että
käytättekö kestoja myös yöllä? Vai kertiksiä? Mun muutamat kestoja käyttävät ystävät käyttävät kuulemma öisin kertiksiä niiden paremman imukyvyn takia. Mä nyt kyselen pelkästään kankaista ja vaipoista, mulle on iskenyt joku kestovaippamania?!
Siivousinto, mitä se on? Voisko joku tulla tännekin siivoomaan?
Meillä imuroidaan ja pestään kylppäri kerran viikossa, ja joka päivä siivoon sotkut keittiöstä ja aika usein pyykkään, mutta siihen jääpi. Ei pienintäkään mielenkiintoa järjestellä kaappeja tms. Puuhastelen kyllä paljon, mutta se on sit enemmän jotain käsitöitä ym... oikeestaan kaikkea muuta paitsi siivoamista.
(.) Juuri kun pääsin ihmettelemästä, miten oonkaan nukkunut parina yönä pitkiä unia, niin eiköhän tilanne nyt sitten normalisoitunut. Viime yönä ei uni meinannut tulla sitten millään. Väsyttää niin että voisin mennä lopputalveksi talviunille, ja herätä sitten kuukauden päästä synnyttämään.
No ei, mä meen neulomaan vaippapöksyjä.
Vaippahullu Nanna 36+1